open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 500/2887/20 пров. № А/857/11982/20Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Макарика В.Я., Улицького В.З.,

при секретарі судового засідання: Герман О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року у справі №500/2887/20 за адміністративним позовом Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії (головуючий суддя першої інстанції Мірінович У.А., справа розглянута у порядку письмового провадження, місце ухвалення м. Тернопіль, дата складання повного тексту 04.10.2020р.),-

В С Т А Н О В И В:

Тернопільська територіальна організація ОСОБА_1 2 жовтня 2020 року звернувся до суду із позовною заявою до Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови Підволочиської селищної ТВК Тернопільського району Тернопільської області від 28.09.2020 №22 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови Тернопільського району Тернопільської області висунутого Тернопільською територіальною організацією «Радикальної партії Олега Ляшка» та про зобов`язання Підволочиську селищну територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області повторно розглянути подані документи та зареєструвати кандидата на посаду Підволочиського селищного голови Тернопільського району Тернопільської області на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником Політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» Хомою Л.З.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 04.09.2020 на XXVII з`їзді партії прийнято рішення № 2 про участь місцевих (місцевих та територіальних) організацій Політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» у місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020. Надалі, 24.09.2020 Підволочиська селищна територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області прийняла від ОСОБА_2 повний пакет документів, передбачений статтею 224 Виборчого кодексу України від 19.12.2019 № 396-IX, для реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, висунутого Тернопільською територіальною організацією ради Радикальної Партії ОСОБА_3 . Однак, 28.09.2020 відповідач за результатами розгляду відповідних документів прийняв постанову №22, якою відмовив ОСОБА_2 в реєстрації кандидатом на посаду Підволочиського селищного голови, висунутого Тернопільською територіальною організацією «Радикальної партії Олега Ляшка», на підставі статей 216-218, 221, 224 та 230 ВК, мотивуючи тим, що подані документи не відповідають вимогам пункту 4 частини першої статті 224, статті 225 ВК.

Позивач вважає, що оскаржена постанова є протиправною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки позивачем подано всі необхідні документи, для реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, які визначені статтею 224 ВК. При цьому такі документи відповідають вимогам статей 224, 225, 229 ВК, що підтверджується довідкою від 24.09.2020 та жодних зауважень від відповідача щодо поданих документів позивачем не було, як наслідок відповідач протиправно прийняв оскаржену постанову. Водночас зазначив, що відповідач, якщо вважав, що подані документи не відповідають вимогам статей 224, 225 ВК, повинен був невідкладно повідомити представника партії, і лише тоді, коли б уточнені або інші документи не надійшли відповідачу, мав право прийняти рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати.

Додатково зазначив, що оплата грошової застави була здійснена в безготівковій формі через банківський рахунок ПП «Радикальна партія Олега Ляшка» від Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії ОСОБА_3 , як організації вищого рівня по відношенню до Тернопільської територіальної організації ОСОБА_1 , з призначення платежу грошова застава місцевої організації ПП «Радикальна партія Олега Ляшка», яка висунула кандидата на посаду Підволочиського селищного голови, у відповідності до Статуту Партії та вимог пункту 4 частини першої статті 224, абзацу четвертого частини другої статті 225 ВК, про що свідчить протокол засідання бюро Тернопільської територіальної організації політичної партії «Радикальна Партія Олега Ляшка» №Б-17/09 від 17.09.2020.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року позов задоволено. Визнано протиправною та скасовано постанову Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 28.09.2020 № 22 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови Тернопільського району Тернопільської області висунутого Тернопільською територіальною організацією ради «Радикальної Партії Олега Ляшка». Зобов`язано Підволочиську селищну територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області повторно розглянути подані документи та зареєструвати кандидата на посаду Підволочиського селищного голови Тернопільського району Тернопільської області на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» Хомою Л.З.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазнає, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права, зокрема суть доводів апелянта зводиться до того, що ззаконодавець врахував особливості реєстрації окремих партій та виніс ряд вказівок для здійснення проплати грошової застави передбаченої Виборчим Кодексом України, ст. 225: «Організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу. Крім того, відповідно до Постанови №193 від 21 серпня 2020 року Центральної Виборчої Комісії вказано: «Грошова застава вноситься такими суб`єктами: місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;» Відповідно до постанови №156 Центральної Виборчої Комісії від 01.08.2020 року, визначає суб`єктів подання до складу територіальних виборчих комісій де організацією вищого рівня будь якої політичної партії визначена обласна організація політичної партії не залежно від наявності статусу юридичної особи.

Враховуючи всі вищенаведені документи територіальна виборча комісія при реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови виходила з позиції, що проплату грошової застави має здійснити Тернопільська територіальна організація «Радикальна партія Олега Ляшка». Просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Сторони в судове засідання не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату судового засідання.

Відповідачем у апеляційній скарзі заявлено клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник позивач надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Тернопільської територіальної організації «Радикальна партія Олега Ляшка».

Згідно із ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття в судове зсідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що 04.09.2020 на XXVII з`їзді партії прийнято рішення № 2 про участь місцевих (місцевих та територіальних) організацій Політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» у місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020.

24.09.2020 Підволочиська селищна територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області прийняла від ОСОБА_2 повний пакет документів, передбачений статтею 224 ВК, для реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, висунутого Тернопільською територіальною організацією ради Радикальної Партії ОСОБА_3 .

Згідно довідки від 24.09.2020 зазначена виборча комісія прийняла наступні документи: заяву про реєстрацію кандидата на посаду селищного голови; рішення конференції організації партії про висування кандидата на посаду селищного голови; заяву особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду селищного голови від цієї організації партії; документ про внесення грошової застави відповідно до статті 225 Виборчого кодексу України; автобіографію кандидата на посаду селищного голови у друкованому вигляді на паперовому носії та в електронному вигляді; одну фотографію кандидата на посаду селищного голови у друкованому вигляді на паперовому носії та в електронному вигляді; копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду селищного голови.

Однак, 28.09.2020 відповідач за результатами розгляду вказаних документів прийняв постанову №22 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови Тернопільського району Тернопільської області висунутого Тернопільською територіальною організацією ради «Радикальної Партії Олега Ляшка», якою відмовив ОСОБА_2 в реєстрації кандидатом на посаду Підволочиського селищного голови, висунутого Тернопільською територіальною організацією «Радикальної партії Олега Ляшка», на підставі статей 216-218, 221, 224 та 230 ВК, мотивуючи тим, що подані документи не відповідають вимогам пункту 4 частини першої статті 224, статті 225 ВК.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що позивачем подано всі необхідні документи, для реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, а також те, що сплата грошової застави політичною партією «Радикальна партія Олега Ляшка» від Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка відповідає вимогам передбаченим пункту 4 частини першої статті 224, абзацу третього частини другої статті 225 ВК та Порядку №193

Апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Згідно до пункту 3 частини першої статті 3 Виборчого кодексу України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів, зокрема, місцеві вибори: вибори сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до частини першої статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною першою статті 221 Виборчого кодексу України визначено, що право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно пункту 4 частини першої статті 224 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів, зокрема, документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу.

Тобто, одним з документів, що повинні в обов`язкову порядку подаватися до виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду селищного голови, є документ про внесення грошової застави.

Відповідно до абзацу третього частини другої статті 225 Виборчого кодексу України організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.

Частиною сьомою статті 225 Виборчого кодексу України визначено, що порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави встановлюється Центральною виборчою комісією спільно з Міністерством фінансів України не пізніш як за шістдесят днів до дня голосування.

Постановою Центральної виборчою комісією від 21.08.2020 №193 затверджено Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах (далі - Порядок №193).

Згідно пункту 3 Порядку №193 грошова застава вноситься такими суб`єктами: місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної в місті, а також міської, селищної, сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) у багатомандатному виборчому окрузі, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

особою, яка висувається кандидатом у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

особою, яка висувається кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом самовисування в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Аналізуючи зазначені норми права, суд дійшов вірного висновку, що організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або організація відповідної партії вищого рівня, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 230 ВК територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5 - 12 частини першої статті 222, пунктах 3 - 7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).

Судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, стало те, що подані документи не відповідають вимогам пункту 4 частини першої статті 224, статті 225 ВК. Тобто, виборчою комісією виявлено, що грошову заставу внесено не Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, яка висунула кандидата на посаду селищного голови, а політичною партією Радикальна партія Олега Ляшка.

Колегія суддів апеляційного суду не погоджується з такою позицією відповідача, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-ІІІ (далі Закон - № 2365-ІІІ), політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Статтею 3 Закону № 2365-ІІІ визначено, що політичні партії в Україні створюються і діють тільки із всеукраїнським статусом.

Згідно частини дев`ятої статті 9 Закону № 2365-ІІІ обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії та інші структурні утворення, передбачені статутом партії, використовують повне найменування політичної партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі політичної партії.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.10.2010 зареєстровано політичну партію Радикальна партія ОСОБА_3 .

Відповідно до пункту 4.1. Статуту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (нова редакція), затвердженого протоколом від 25.07.2020 № 1 (далі - Статут), організаційну структура Партії складають: первинні осередки Партії; місцеві організації Партії; територіальні організації Партії.

Згідно пункту 4.3 Статуту організації партії використовують найменування Партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі Партії, визначені цим Статутом у відповідності до адміністративно-територіального устрою України.

На підставі пункту 4.4. Статуту, для кожної організації Партії керівними органами вищого рівня є: керівні органи організацій Партії вищого рівня (пункту 4.4.1); центральні керівні органи Партії (пункт 4.4.2).

Згідно з пункту 17.1 Статуту територіальна організація Партії створюється згідно з існуючою системою адміністративно-територіального устрою України в межах АРК, областей, міст Києва та Севастополя без статусу юридичної особи.

Свідоцтвом про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 24.12.2010 № 145 підтверджується реєстрація політичної партії - Тернопільська територіальна організація Радикальної Партії ОСОБА_3 (арк. справи 45).

З аналізу правових норм Закону №2365-ІІІ та Статут, який, зокрема, визначає місце обласних осередків в організаційній структурі політичної партії, суд дійшов висновку, що політична партія «Радикальна партія Олега Ляшка» відносно Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії ОСОБА_3 , в розумінні статті 225 ВК та пункту 3 Порядку № 193, є організацією відповідної політичної партії вищого рівня.

Судом встановлено, що Тернопільська територіальна організація Радикальної Партії ОСОБА_3 внесла кошти на рахунок ПП «Радикальна партія Олега Ляшка», а політична партія як організація вищого рівня по відношенню до Тернопільської територіальної організації ОСОБА_1 , внесла грошову заставу з призначення платежу грошова застава місцевої організації ПП «Радикальна партія Олега Ляшка», про що свідчить протокол засідання бюро Тернопільської територіальної організації політичної партії «Радикальна Партія Олега Ляшка» №Б-17/09 від 17.09.2020.

Таким чином, оскільки політична партія «Радикальна партія Олега Ляшка» є організацією вищого рівня Тернопільської територіальної організації ОСОБА_1 , сплата грошової застави політичною партією замість Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії ОСОБА_3 , яка висунула кандидатів на посаду селищного голови, відповідає вимогам передбаченим пункту 4 частини першої статті 224, абзацу третього частини другої статті 225 ВК та Порядку № 193.

Водночас, судом першої інстанції вірно звернуто увагу, що відповідно до частини шостої статті 14 Закону №2365-ІІІ політична партія, а також місцева організація політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, зобов`язані відкрити рахунки в установах банків України, на які перераховуватимуться всі кошти у безготівковій формі.

При цьому пункт 29.9 Статуту передбачає, що обов`язок відкриття рахунків в установах банку покладений саме на партію.

Зважаючи на те, що позивач не зареєстрований як юридична особа, відповідно не має відкритих банківських рахунків, що у свою чергу унеможливлює сплату грошової застави безпосередньо Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка.

З урахуванням наведеного вище, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновками суду першої інстанції про те, що позивачем подано всі необхідні документи, для реєстрації кандидата на посаду Підволочиського селищного голови на перших місцевих виборах 25.10.2020, а також те, що сплата грошової застави політичною партією «Радикальна партія Олега Ляшка» від Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка відповідає вимогам передбаченим пункту 4 частини першої статті 224, абзацу третього частини другої статті 225 ВК та Порядку №193

Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційного суду вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів, незгоди з ними та трактуванні їх на власний розсуд.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Також апелянтом при поданні апеляційної скарги не було сплачено судовий збір.

Частиною 9 статті 273 КАС України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

За подання апеляційної скарги на рішення суду судовий збір становить 3153 грн і підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 241-246, 255, 272, 273, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року у справі №500/2887/20 без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Підволочиської селищної територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області судовий збір в розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні (реквізити рахунку «Отримувач коштів УК у Галицькому районі м. Львова; код отримувача за ЄДРПОУ 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО 899998; рахунок отримувача UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд»).

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді В. Я. Макарик В. З. Улицький

Джерело: ЄДРСР 92074404
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку