Єдиний унікальний номер 719/446/20
Номер провадження 3/719/230/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2020 року м. Новодністровськ
Суддя Новодністровського міського суду Чернівецької області Цицак В.Л., розглянувши матеріали про адміністративне правопорушення, які надійшли з Новодністровського відділення поліції Кельменецького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Богданівна, Доманського району, Миколаївської області, громадянина України, українця, розлученого, на утриманні неповнолітня дитина та повнолітня донька, яка продовжує навчання, працюючого водієм у ФОП ОСОБА_2 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 44-3 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається із протоколу про адміністративне правопорушення серії АПР18 №091875/1554 від 07.09.2020р., складено щодо ОСОБА_1 за ст. 44-3 КУпАП, останній 07.09.2020р. о 00 год. 30 хв., будучи водієм автобуса маршрутного транспортного засобу міжобласного сполучення «Кельменці-Київ» не здійснив контроль за використанням засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок пасажирами під час перевезення, чим порушив п.п. 2 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020р. (зі змінами).
В судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що дійсно 07 вересня 2020р. близько 00 год. здійснював маршрут міжобласного сполучення «Кельменці-Київ», під час якого в салоні автобуса, загальною пасажиромісткістю 18 місць, знаходилось 14 пасажирів. Вказав, що під час здійснення посадки пасажирів перевірив наявність в останніх захисних масок, одягнених таким чином, щоб закривали рот та ніс особи, а також роз`яснив обов`язок не знімати маску протягом усього часу подорожі. Вказав, що під час руху м. Новодністровськ був зупинений працівниками поліції, які виявили в салоні автобуса двох пасажирів, що тимчасово зняли захисні маски. При цьому, пояснив, що вказані пасажири здійснювали посадку в салон автобуса в масках, розмістились на задніх рядах сидінь автобуса, а тому, керуючи транспортним засобом вночі, йому як єдиному водію в автобусі було неможливо проконтролювати поведінку пасажирів протягом усього маршруту. Окрім того, звернув увагу на письмові пояснення цих двох пасажирів, які вказали, що через наявне у них захворювання астма, тривале перебування в масках їм не рекомендовано, призводить до погіршення самопочуття, а тому вони тимчасово зняли маски. Просить врахувати, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 44-3 КУпАП, допустив вперше, вжив усіх залежних від нього заходів для недопущення порушення обмежень, встановлених постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020р., та зобов`язується утриматися в подальшому від порушень закону.
Під час складання протоколу ОСОБА_1 було роз`яснено права, передбачені ст. 268 КУпАП, та зміст ст.ст. 55, 56, 59, 63 Конституції України, зауважень до протоколу не надавав, дії працівників поліції не оскаржував; протокол підписаний особою, яка притягується до адміністративної відповідальності та особою, яка склала протокол.
Окрім протоколу про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 091875/1554 від 07.09.2020р. до матеріалів справи додано письмові пояснення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 07.09.2020р., характеристика № 943 від 11.09.2020р. на ОСОБА_1 , довідка про склад сім`ї № 942 від 11.09.2020р., довідка Новодністровського ВП КВП ГУНП в Чернівецькій області №4366/123/43/01-2020 від 30.09.2020р. про притягнення до адміністративної відповідальності та диск з двома відеозаписами.
Як вбачається із письмових пояснень ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 07.09.2020р. останні дійсно зазначили, що хворіють на астму, а тому під час подорожі час від часу знімали маски.
Дослідивши відеозаписи, встановлено, що на одному зафіксовано частину подій, що мали місце 07.09.2020р., а саме складення протоколу за результатами перевірки дотримання перевізником обмежень, визначених постановою Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020р.; на іншому - відібрання пояснень у пасажирів автобуса.
Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020р. №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (надалі постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020р. №641) установлено, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 жовтня 2020 р. на території, зокрема, Чернівецької області, карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та від 20 травня 2020 р. № 392 Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Згідно п.п. 2 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020р. №641 на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено зелений рівень епідемічної небезпеки, забороняється: здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, в електричному (трамвай, тролейбус), залізничному транспорті, у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, в кількості більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу, визначена в реєстраційних документах на цей транспортний засіб. Перевізник несе відповідальність за забезпечення водіїв засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, та здійснює контроль за використанням засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок пасажирами під час перевезення, у тому числі виготовлених самостійно.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; автомобільний самозайнятий перевізник - це фізична особа - суб`єкт господарювання, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів на таксі без застосування праці найманих водіїв.
Від так, виходячи із законодавчо визначеного поняття перевізник, беручи до уваги долучені до протоколу документи, пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , який працює водієм у фізичної особи-підприємця, не являється самозайнятим перевізником, а є найманим працівником, до обов`язків якого згідно п.п. 2 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020р. №641 здійснює контроль за використанням засобів індивідуального захисту пасажирами під час перевезення.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Проаналізувавши зміст ст.ст. 7, 254, 268, 279 КУпАП приходжу до висновку, що розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності. Протокол про адміністративне правопорушення, як підстава для притягнення особи до відповідальності та один із засобів доказування, повинен відповідати вимогам ст. 256 КУпАП.
Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
За змістом ст.ст. 279, 280 КУпАП справа про адміністративне правопорушення має розглядатись суддею у межах тих обставин, які зазначенні у протоколі про таке порушення, та на підставі наданих/зібраних особою, уповноваженою на складання протоколів, доказів.
Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Окрім того, враховуючи ч. 2 ст. 251 КУпАП, згідно якої обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, зібрати інші докази по даній справі, зокрема, які б спростовували твердження ОСОБА_1 про те, що він не суб`єктом вчинення адміністративного правопорушення, не являється можливим.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративне правопорушення, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.
Відтак, враховуючи суть правопорушення, яке ставиться у вину ОСОБА_1 , обставини справи, надані суду докази, вичерпання можливостей для отримання додаткових доказів, а також те, що суд не має права самостійно редагувати фабулу правопорушення, відображену в протоколі, або відшукувати докази на користь обвинувачення, вважаю за необхідне провадження у даній справі закрити у зв`язку з недоведеністю наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
На підставі ст. 44-3 КУпАП, керуючись ст.ст. 7, 221, 245, 247, 251, 256, 276-277, 279, 280, 283-285, 287, 294, 298 КУпАП України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за ст. 44-3 КУпАП - закрити у зв`язку із відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Чернівецького апеляційного суду через Новодністровський міський суд Чернівецької області протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП.
Суддя: