open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41

_______________________________________________________________________

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

"02" жовтня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/3079/20

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Чистякової І.О.

розглянув матеріали

позовної заявиДержавного агентства автомобільних доріг України (03150, м. Київ, вул. Фізкультури, 9, ідентифікаційний код 37641918) доХарківської міської ради (61003, м. Харків, м-н. Конституції, 7, ідентифікаційний код 04059243) про визнання права власності

ВСТАНОВИВ:

Державне агентство автомобільних доріг України (позивач) звернулося до господарського суду Харківської області із позовною заявою до відповідача - Харківської міської ради, в якій просить: визнати за Державним агентством автомобільних доріг України право державної власності на лінійний комплекс інженерних споруд - ділянку автомобільної дороги загального користування державного значення М-18 "Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта" км 11 + 180 - км 11+250, що проходить по Сімферопольському (Мереф`янському) шосе у м. Харкові з наступними складовими зазначеної автомобільної дороги, а саме:

- шляхопровід, розташований на ділянці автомобільної дороги державного значення М-18 "Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта" км 11 + 180 - км 1 1+250, що перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа-Красний Лиман (Жихорський шляхопровід) та розташований на 11 км автомобільної дороги М-18 Харків- Сімферополь-Алушта-Ялта, у м. Харкові, що знаходиться у оперативному управлінні Служби автомобільних доріг у Харківській області (вул. Ахсарова, 2, м. Харків, 61202);

- інженерне облаштування, яке знаходиться на ділянці автомобільної дороги державного значення М-18 "Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта" км 11 + 180 - км 11+250, що перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа-Красний Лиман у місті Харкові на зазначеному шляхопроводі, а саме: спеціальні споруди та засоби, призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху (освітлення, стаціонарні комплекси вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортних засобів, примусового зниження швидкості руху).

Ухвалою господарського суду Харківської області від 24 вересня 2020 року залишено позовну заяву Державного агентства автомобільних доріг України без руху.

Встановлено позивачу для усунення недоліків позовної заяви 10-денний строк з дня вручення даної ухвали. Позивачу у 10-денний строк з дня вручення даної ухвали запропоновано подати до господарського суду Харківської області: заяву, в якій зазначити щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи та засвідчені відповідно до вимог чинного законодавства копії додатків до позову, а саме: звіт про оцінку майна шляхопроводу, розташованого на ділянці автомобільної дороги державного значення М-18 "Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта" км11+180 - км 11+250, що перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа - Красний Лиман (Жихорьський шляхопровід).

01.10.2020 до господарського суду Харківської області від представника позивача у справі надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви за вх. № 22764, до якої позивачем надано засвідчені відповідно до вимог чинного законодавства копії додатків до позову, а саме: звіт про оцінку майна шляхопроводу, розташованого на ділянці автомобільної дороги державного значення М-18 "Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта" км11+180 - км 11+250, що перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа - Красний Лиман (Жихорьський шляхопровід), зазначено про наявність у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяв, а також надано; попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи.

Суд, дослідивши матеріали, що надані позивачем до заяви про усунення недоліків встановлено, що позивачем усунуто недоліки позовної заяви, про які зазначав суд в ухвалі від 24.09.2020 у даній справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 176 ГПК України за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом п`яти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому статтею 174 цього Кодексу.

Беручи до уваги те, що позивач усунув недоліки позовної заяви у строк встановлений судом, суд, на підставі статті 176 Господарського процесуального кодексу України, приймає позовну заяву до розгляду та відкриває провадження у справі.

Частиною 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку, зокрема, позовного провадження (загального або спрощеного).

Спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні (частина 3 статті 12 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до частини 3 статті 247 Господарського процесуального кодексу України при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) ціну позову; 2) значення справи для сторін; 3) обраний позивачем спосіб захисту; 4) категорію та складність справи; 5) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; 6) кількість сторін та інших учасників справи; 7) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 8) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно приписів частини 1 статті 247 Господарського процесуального кодексу України у спрощеному позовному провадженні господарський суд розглядає малозначні справи.

Крім того, відповідно до частини 2 статті 247 Господарського процесуального кодексу України у спрощеному порядку може бути розглянута будь-яка інша справа, віднесена до юрисдикції господарського суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Приписи пункту 1 частини 5 статті 12 Господарського процесуального кодексу України визначають, що малозначними справами є справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму. Водночас, відповідно до пункту 2 частини 5 цієї статті малозначними справами є справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною 7 статті 12 Господарського процесуального кодексу України для цілей цього Кодексу розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.

Згідно абзацу 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" з 01 січня 2020 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 гривні.

Отже, на момент подання позову, малозначною справою є справа, у яких ціна позову не перевищує 210200,00 грн.

Приймаючи до уваги характер спірних правовідносин, обраний позивачем спосіб захисту, складність справи, обсяг та характер доказів у справі, суд дійшов висновку, що справа не відповідає ознакам малозначної справи, наведеним у частині п`ятій статті 12 ГПК України, а тому господарський суд дійшов до висновку про те, що справа №922/3079/20 підлягає розгляду в порядку загального позовного провадження.

Згідно з нормами статті 181 Господарського процесуального кодексу України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначаються суддею з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій. Підготовче засідання має бути розпочате не пізніше ніж через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.

На виконання наведених приписів Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне призначити підготовче засідання у справі та встановити сторонам строки для подання ними документів на підтвердження своєї правової позиції в даному спорі.

Згідно частини 1, частини 2 статті 50 Господарського процесуального кодексу України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін, їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.09.2007 р. № 735-р "Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність" та відповідно до рішення 11 сесії Харківської міської ради Харківської області 5 скликання "Про комунальну власність м. Харкова" від 21.02.2007 р. № 33/07 проїзна частина автомобільної дороги М-18 Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта, яка проходить по Сімферопольському (Мереф`янському) шосе, протяжністю 5,2 кілометра передана з комунальної власності м. Харкова у державну власність з віднесенням її до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодору).

Відповідно до наказу Укравтодору від 24.09.2007 р. № 531 проїзна частина зазначеної автодороги прийнята на баланс Служби автомобільних доріг у Харківській області з 25.11.2008 р. і остання по цей час здійснює її експлуатаційне утримання на праві оперативного управління.

Натомість, інженерні споруди і облаштування, технічні засоби, призначені для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів, а також штучна споруда - шляхопровід, розташований на ділянці автомобільної дороги державного значення М-18 "Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта" км 11+180 - км 11+250, що перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа-Красний Лиман (Жихорський шляхопровід), Службі не передавались.

Наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019 р. № 256 затверджено положення про Службу автомобільних доріг у Харківській області (в новій редакції).

Відповідно до положення про Службу автомобільних доріг у Харківській області (далі - Служба) заснована на державної власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (надалі - Уповноважений орган управління), яке відповідно до Указу Президента України від 13.04.2011р. № 456/11 "Про Положення про Державне агентство автомобільних доріг України" є правонаступником Державної служби автомобільних доріг України.

Служба утворена відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. № 420 "Про структуру управління дорожнім комплексом", від 28.12.2001р. № 1809 "Деякі питання Державної служби автомобільних доріг", від 06.08.2003р. № 1221 "Деякі питання управління дорожнім комплексом", розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. № 1221-р "Питання управління Державною службою автомобільних доріг об`єктами державної власності".

Позивач як Уповноважений орган управління здійснює свої права щодо управління Службою безпосередньо та відповідно до положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 р. № 439 (далі - Положення про Укравтодор), інших нормативно-правових актів. Зокрема, відповідно до підпункту 3 пункту 3 згаданого Положення одним з основних завдань Укравтодору є здійснення управління об`єктами державної власності, а відповідно до підпункту 13 пункту 10 Положення Голова Укравтодору утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи і організації, затверджує положення (статути) про них, в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади їх керівників, здійснює в межах своїх повноважень інші функції з управління об`єктами державної власності, що належать до сфери управління Укравтодору.

Служба заснована на державної власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, яке відповідно до Указу Президента України від 13.04.2011 р. № 456/11 "Про Положення про Державне агентство автомобільних доріг України" є правонаступником Державної служби автомобільних доріг України.

Служба, як державна неприбуткова організація - юридична особа публічного права є залежною від Державного агентства автомобільних доріг України організацією і створеною на його майні (що відображено у положенні про Службу) та є некомерційним суб`єктом господарювання відповідно до статей 52-53 Господарського кодексу України. А тому, Служба не може і не могла бути власником майна свого Уповноваженого органу. В той же час, Служба може мати це майно у своєму оперативному управлінні, що передбачено статтями 22, 55, 136 Господарського кодексу України та Положенням про Службу.

Служба на цей час здійснює експлуатаційне утримання проїзної частини автомобільної дороги М-18 Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта протяжністю 5,2 км. зі всіма інженерними спорудами і облаштуванням, необхідними для забезпечення безпечних та зручних умов руху по цій автомобільної дороги, включаючи і "Жихорський шляхопровід".

Позивач вважає, що ділянка автомобільної дороги М-18 протяжністю 5,2 км "Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта", яка проходить по Сімферопольському (Мереф`янському) шосе у м. Харкові (проїзна частина якої передана за згодою Кабінету Міністрів з комунальної до державної власності з віднесенням її до сфери управління Укравтодору відповідно до розпорядження Уряду від 11.09.2007 р. № 735-р "Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність"), зокрема, та ділянка, яка розташована на км 11+180 - км 11+250 та перетинає залізничні колії на 251 км дільниці Основа-Красний Лиман (Жихорський шляхопровід) у м. Харкові є такою, що передана Позивачу з усіма її складовими - шляхопроводом та інженерним облаштуванням, які згідно імперативних вимог ЦК України не підлягають відокремленню.

Також, позивач зазначає, що право власності на автомобільну дорогу М-18 протяжністю 5,2 км є наявним у нього на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.09.2007 р. № 735-р "Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність"», статті 7 Закону "Про автомобільні дороги" та статті 187 ЦК України.

Враховуючи вищенаведене, рішення суду може вплинути на права та обов`язки Служби автомобільних доріг у Харківській області, отже суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі Службу автомобільних доріг у Харківській області (61202, м. Харків, вул. Ахсарова, 2, ідентифікаційний код 30885376) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.

Керуючись статтями 12, 50, 162, 164, 174, 176, 181, 235, 247 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі №922/3079/20.

2. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

3. Призначити підготовче засідання на "26" жовтня 2020 р. о 10:00.

4. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, місто Харків, майдан Свободи 5, 8-й під`їзд, 3-й поверх, зал № 306.

5. Залучити до участі у справі Службу автомобільних доріг у Харківській області (61202, м. Харків, вул. Ахсарова, 2, ідентифікаційний код 30885376) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.

6. Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. У зазначений строк відповідач має надіслати суду відзив, який повинен відповідати вимогам статті 165 ГПК України, і всі письмові та електронні докази, висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Копію відзиву та доданих до нього документів відповідач має надіслати (надати) іншим учасникам справи одночасно із надсиланням (наданням) відзиву до суду та докази надіслання надати суду разом із відзивом на позов.

7. Зобов`язати сторони письмово повідомити суд до початку підготовчого засідання про наявність обставин, зазначених у ч. 2 ст. 182 ГПК України.

8. Встановити позивачу строк для подання відповіді на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов.

9. Встановити відповідачу строк для подання заперечення - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив.

10. Встановити 3-ій особі строк для подання пояснення щодо позову - до 20 жовтня 2020 р. включно, проте не менше 5 днів з дня отримання копії позовної заяви.

11. Встановити 3-ій особі строк на подання пояснення щодо відзиву протягом 5 днів з дня його отримання.

12. При направленні у судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі відповідно до статті 60 Господарського процесуального кодексу України документи, що підтверджують повноваження представників.

13. Звернути увагу відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи (частина 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України).

14. Звернути увагу відповідача та 3-ої особи, що відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом з поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи (частина 3 статті 80 Господарського процесуального кодексу України).

При цьому, якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк; докази, які підтверджують, що особа здійснила всі залежні від неї дії, спрямовані на отримання вказаного доказу. (частина 4 статті 80 Господарського процесуального кодексу України).

Копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними. Докази, які не додані до позовної заяви чи до відзиву на неї, якщо інше не передбачено цим Кодексом, подаються через канцелярію суду або в судовому засіданні з клопотанням про їх приєднання до матеріалів справи (частина 9, частина 10 статті 80 Господарського процесуального кодексу України).

15. Звернути увагу учасників справи, що до їх заяв по суті справи (позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення) додаються докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються їх пояснення, заперечення, аргументи та міркування, якщо такі докази не надані іншими учасниками справи, а також додаються документи, що підтверджують надіслання (надання) вказаних заяв і доданих до них доказів іншим учасникам справи, також до заяв по суті справи, які підписані представником учасника справи, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження його представника.

16. Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Згідно частини 2 статті 235 Господарського процесуального кодексу України дана ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Дана ухвала не підлягає оскарженню.

Ухвалу підписано 02.10.2020.

СуддяІ.О. Чистякова

Примітка: У зв`язку з початком тестової експлуатації підсистеми «Електронний суд» з 01.01.2019, відповідно до Розділу XI «Положення про автоматизовану систему документообігу суду» приймання та реєстрація надісланих учасниками судових процесів електронних процесуальних документів повинна здійснюватися з Електронних кабінетів, які вони мають створити в «Електронному суді» за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua. Після запровадження роботи Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи приймання через офіційну поштову скриньку суду процесуальних документів та документів, що стосуються розгляду справ здійснюватися не буде.

Джерело: ЄДРСР 91939389
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку