open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/284/19 Суддя (судді) першої інстанції: Патратій О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Степанюка А.Г., Чаку Є.В., секретаря Винокурової І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Кабінету Міністрів України на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 березня 2020 року за адміністративним позовом Всеукраїнської громадської організації «Ветеранське Братерство» до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та нечинною Постанови, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 березня 2020 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника Відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об`єднанням ветеранів» від 14 лютого 2018 року № 156, зокрема затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань ветеранів на виконання загальнодержавних програм (проектів, заходів), заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з відзначення святкових, пам`ятних та історичних дат (надалі - Порядок).

Відповідно до п. 5 Порядку, розподіл бюджетних коштів на фінансову підтримку громадських об`єднань затверджується Мінсоцполітики за результатами проведення конкурсу.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 року № 156» від 05 грудня 2018 року №1092, зокрема пункт 5 Порядку викладено в такій редакції: « 5. Розподіл бюджетних коштів на фінансову підтримку громадських об`єднань затверджується Мінсоцполітики:

для виконання програм (проектів, заходів) - за результатами проведення конкурсу;

для проведення громадськими об`єднаннями у 2018 - 2019 роках заходів з підготовки та відзначення Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав - на підставі пропозицій Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі - Служби).

Служба для формування відповідних пропозицій утворює робочу групу у складі не менш як сім осіб з числа представників державних органів, інститутів громадянського суспільства.

Склад і повноваження робочої групи затверджуються Службою за погодженням з Мінсоцполітики.».

Отже, змінами передбачено, що розподіл бюджетних коштів на фінансову підтримку громадських об`єднань для підготовки та відзначення Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав буде затверджуватися не за результатами проведення конкурсу, а на підставі пропозицій Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

Як вбачається з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Позивач є громадською організацією.

Рішенням Установчих Зборів засновників Позивача від 01.10.2017, оформленим Протоколом №1, зокрема затверджено мету (цілі) її діяльності - консолідація ветеранів війни, добровольців без статусу ветеранів війни, волонтерів, членів сімей загиблих, зниклих безвісти, військовополонених для спільної реалізації та захисту ними своїх законних прав і свобод, соціальних, економічних, культурних, творчих та інших спільних інтересів.

Згідно з частиною першою ст. 21 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 27.02.2014 № 794-VII (надалі - Закон № 794-VII), Кабінет Міністрів України спрямовує і координує роботу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики у відповідних сферах суспільного і державного життя, виконання Конституції та законів України, актів Президента України, додержання прав і свобод людини та громадянина.

Відповідно до частин першої, другої ст. 49 Закону № 794-VII, Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.

Згідно з частиною другою ст. 50 Закону № 794-VII, проекти актів Кабінету Міністрів України готуються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.

Відповідно до частини шостої ст. 50 Закону № 794-VII, проекти актів Кабінету Міністрів України, що мають важливе суспільне значення та визначають права і обов`язки громадян України, підлягають попередньому оприлюдненню в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 1, 2 параграфу 42 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 (надалі - Регламент), розробник організовує громадське обговорення проектів актів Кабінету Міністрів, що мають важливе суспільне значення і стосуються прав та обов`язків громадян, а також проектів, які передбачають надання пільг, переваг окремим суб`єктам господарювання, делегування функцій, повноважень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, зокрема, організаціям недержавної форми власності; громадське обговорення проектів актів Кабінету Міністрів проводиться відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 (надалі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів; проведення консультацій з громадськістю має сприяти налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищенню якості підготовки рішень з важливих питань державного і суспільного життя з урахуванням громадської думки, створенню умов для участі громадян у розробленні проектів таких рішень.

Згідно п. 3 Порядку № 996, консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Відповідно до п. 5 Порядку № 996, консультації з громадськістю організовує і проводить орган виконавчої влади, який є головним розробником проекту нормативно-правового акта або готує пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя. Інформація, пов`язана з організацією та проведенням консультацій з громадськістю, оприлюднюється у спеціально створеній рубриці «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту органу виконавчої влади.

Згідно з п. 12 Порядку № 996, в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які, зокрема стосуються правового статусу громадських об`єднань, їх фінансування та діяльності; передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб`єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства; стосуються витрачання бюджетних коштів.

Відповідно до п. 13 Порядку № 996, публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення публічних заходів: конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей (нарад) з громадськістю; Інтернет-конференцій, відеоконференцій.

Згідно з п. 14 Порядку № 996, публічне громадське обговорення організовує і проводить орган виконавчої влади у такому порядку: визначає питання, яке буде винесене на обговорення; приймає рішення про проведення обговорення; розробляє план заходів з організації та проведення обговорення (у разі потреби); вживає заходів для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб`єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства, органів місцевого самоврядування та інших заінтересованих суб`єктів (далі - заінтересовані сторони); оприлюднює в обов`язковому порядку інформацію про проведення обговорення на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади або за відсутності відповідної технічної можливості в інший прийнятний спосіб; збирає та аналізує інформацію про оцінку громадськістю ефективності запропонованого органом виконавчої влади шляху вирішення питання; формує експертні пропозиції щодо альтернативного вирішення питання; забезпечує врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення; проводить аналіз результатів обговорення; оприлюднює результати обговорення на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади або за відсутності відповідної технічної можливості в інший прийнятний спосіб.

Відповідно до п. 20 Порядку № 996, за результатами публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю органи виконавчої влади готують звіт, в якому зазначається: найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення; зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення; інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні; інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції; інформація про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обов`язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.

Згідно з п. 21 Порядку № 996, звіт про результати публічного громадського обговорення та електронних консультацій з громадськістю орган виконавчої влади в обов`язковому порядку доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті, урядовому веб-сайті «Громадянське суспільство і влада» (у разі проведення електронних консультацій з громадськістю на зазначеному веб-сайті) та в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

Відповідачем в судовому засіданні суду апеляційної інстанції надано Лист Міністерства соціальної політики України від 19 вересня 2019 року №16705/0/2-19/29 на адресу Кабінету Міністрів України щодо проведення громадських обговорень проекту оскарженої Позивачем Постанови та Листи Всеукраїнської Асоціації ветеранів Афганістану та АТО від 22 серпня 2018 року №79/1, Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 17 жовтня 2018 року №85, з яких вбачається, що Правління Всеукраїнської Асоціації ветеранів Афганістану та АТО підтримує прийняття проекту зазначеної Постанови, а Українська спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) пропонує у пункті 2 частину другу та пункт 3 Постанови вилучити.

Проте, будь-яких доказів щодо проведення відповідних консультацій з громадськістю відповідно до Порядку № 996 до суду першої інстанції надано не було.

Крім того, судом першої інстанції Ухвалою від 18 червня 2019 року у даній справі зобов`язано Відповідача надати: звіт за результатами публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадкістю проекту Постанови КМ України №1092 від 05.12.2018р., складений відповідно до Постанови КМ України № 996 від 03.11.2010р. «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»; докази оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті, урядовому веб-сайті «Громадянське суспільство і влада» (у разі проведення електронних консультацій з громадськістю на зазначеному веб-сайті) та в інший прийнятний спосіб, звіту за результатами публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадкістю проекту Постанови КМ України № 1092 від 05.12.2018р.

Проте, Відповідачем вимоги зазначеної Ухвали не виконано. Крім того, до апеляційної скарги витребуваних судом першої інстанції з Відповідача документів ним не додано.

У зв`язку з наведеним, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Кабінету Міністрів України залишити без задоволення, а Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 березня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанову складено в повному обсязі 28.09.2020 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Степанюк А.Г.

Чаку Є.В.

Джерело: ЄДРСР 91882881
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку