open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 569/13046/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2020 року

Рівненський міський суд Рівненської області в складі:

головуючого судді Харечка С.П.,

при секретарі - Гожа Г.В.

з участю представника позивача ОСОБА_1

відповідач Бенецька Р.Б.

представник третьої особи ОСОБА_3 - ОСОБА_6

представника ТзОВ "Кредитні ініціативи" - Мелянчук В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву ОСОБА_4 до приватного нотаріуса Рівненського нотаріального міського округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни, треті особи без самостійних вимог ОСОБА_3 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Кредитні ініціативи" про визнання протиправними дій та скасування державної реєстрації права власності,

ВСТАНОВИВ:

08 липня 2019 року ОСОБА_4 звернулась до Рівненського міського суду з позовом до приватного нотаріуса Рівненського нотаріального міського округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни, треті особи без самостійних вимог ОСОБА_3 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Кредитні ініціативи" про визнання протиправними дій та скасування державної реєстрації права власності, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни про державну реєстрацію права власності (індексний номер 47371597) на нерухоме майно, а саме: нежитлові приміщення, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1707609056101) за ОСОБА_3 , прийняте 14.06.2019 року, запис про право власності №32016393.

В обґрунтування позову вказує, що 21.05.2018 року було відкрито виконавче провадження №56437815 за виконавчим листом №569/19213/14-ц, виданого 14.08.20017 року щодо стягнення з неї та ОСОБА_5 солідарно на користь ТОВ «Кредитні ініціативи» заборгованість за договором про іпотечний кредит №725/05 від 22 червня 2005 року станом на 09 лютого 2017 року в розмірі 1342607,79 грн., яка складається з наступного: заборгованість за процентами в розмірі 789606,26 грн. та пеня за останній календарний рік в розмірі 553001,53 грн. та понесені судові витрати по справі в розмірі 32539,48 грн. Вказує, що 20 грудня 2018 року було накладено арешт на все її майно. Зазначає, що 06.05.2019 року було проведено електронні торги та реалізовано нежитлове приміщення. 14 червня 2019 року на підставі акту про реалізацію предмета іпотеки приватним нотаріусом Рівненського міського нотаріального округу Рівненської області Бенецькою Русланою Богданівною було видано свідоцтво та здійснено державну реєстрацію права власності за ОСОБА_3 . Однак вона вважає неправомірними дії приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни щодо державної реєстрації права власності за ОСОБА_3 . Тому, що той факт, що на момент видачі свідоцтва про придбання майна з електронних торгів, майно, що було придбане повинно бути звільнено з під будь-яких обтяжень, арештів та заборон. Згідно п. 7 Розділу X Порядку реалізації арештованого майна шляхом проведення електронних торгів, не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/надсилання акта про проведені електронні торги переможцю виконавець виносить постанову про зняття арешту з реалізованого майна, накладеного відділом державної виконавчої служби (приватним виконавцем) (крім арешту, накладеного на виконання рішення суду про вжиття заходів для забезпечення позову). Копії постанови виконавця про зняття арешту з реалізованого майна надсилаються не пізніше наступного робочого дня після її винесення переможцю та відповідному органу (установі) для зняття арешту. Вказує, що зважаючи на той факт, що всупереч вимогам Порядку реалізації арештованого майна шляхом проведення електронних торгів та Інструкції з організації примусового виконання рішень державним виконавцем не були зняті арешти та заборони на відчуження, Відповідач не мала права здійснити державну реєстрацію речового права на нерухоме майно за новим власником. Відтак, такі дії приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни є протиправними та відповідно запис про зміну власника підлягає скасуванню. У зв`язку з цим звертається до суду з даним позовом.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила суд їх задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідач в судовому засіданні позовні вимог не визнала та просила суд відмовити в задоволенні позову.

Представник третьої особи ОСОБА_3 - ОСОБА_6 в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог. Просив суд відмовити в задоволенні позову, оскільки нотаріус діяла в межах закону.

Представника ТзОВ "Кредитні ініціативи" - Мелянчук В.А. в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог, просив суд відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 21.05.2018 року було відкрито виконавче провадження №56437815 за виконавчим листом №569/19213/14-ц, виданого 14.08.20017 року щодо стягнення з ОСОБА_4 та ОСОБА_5 солідарно на користь ТОВ «Кредитні ініціативи» заборгованість за договором про іпотечний кредит №725/05 від 22 червня 2005 року станом на 09 лютого 2017 року в розмірі 1342607,79 грн., яка складається з наступного: заборгованість за процентами в розмірі 789606,26 грн. та пеня за останній календарний рік в розмірі 553001,53 грн. та понесені судові витрати по справі в розмірі 32539,48 грн.

Згідно з витягу єдиного реєстру права власності на нерухоме майно вбачається, що нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності ОСОБА_4 .

20 грудня 2018 року було накладено арешт на все майно ОСОБА_4 .

06.05.2019 року було проведено електронні торги та реалізовано нежитлове приміщення.

14 червня 2019 року на підставі акту про реалізацію предмета іпотеки приватним нотаріусом Рівненського міського нотаріального округу Рівненської області Бенецькою Русланою Богданівною було видано свідоцтво та здійснено державну реєстрацію права власності за ОСОБА_3 .

На підставі ст. 34 Закону України «Про нотаріат» нотаріуси видають свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися.?

Відповідно до Глави 12 Розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 22.02.2012 № 296/5 (далі за текстом - Порядок вчинення нотаріальних дій) придбання арештованого або заставленого нерухомого майна з прилюдних торгів (аукціонів) оформлюється нотаріусом за місцезнаходженням такого майна шляхом видачі набувачу відповідного свідоцтва.

Свідоцтво про придбання нерухомого майна, що було предметом іпотеки, видається нотаріусом на підставі копії акта про реалізацію предмета іпотеки, складеного державним виконавцем та затвердженого начальником (заступником начальника) відповідного органу державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

В акті про реалізацію предмета іпотеки має бути зазначено: що реалізація предмета іпотеки відбулась із дотриманням вимог Закону України „Про іпотеку"; назва організатора прилюдних торгів, дата і місце їх проведення; стисла характеристика та місцезнаходження предмета іпотеки; прізвище, ім`я, по батькові (назва юридичної особи), адреса покупця; початкова ціна предмета іпотеки та ціна продажу; сума коштів, внесена за придбане нерухоме майно; прізвище, ім`я та по батькові (назва юридичної особи) боржника, його адреса; відомості про документ, що посвідчував право власності іпотекодавця на предмет іпотеки.

Підставою для вчинення цієї нотаріальної дії є звернення до нотаріуса набувача нерухомого майна чи його повіреної особи та подання ними затвердженого належним чином Акту про реалізацію предмета іпотеки, складений з урахуванням Закону України «Про іпотеку».

У процедурі підготовки до видачі свідоцтва переможцю торгів у відповідності до Статті 46-1 Закону України „Про нотаріат" (нотаріус під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва обов`язково використовує відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).

При видачі свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів законодавство не передбачає перевірку наявності будь-яких обтяжень на це майно. Тобто на нотаріуса. який видає свідоцтво переможцю торгів, ні Законом України „Про нотаріат», ні Порядком вчинення нотаріальних дій, не покладено обов`язок перевіряти наявність обтяжень на майно.

Оскільки видача свідоцтва не є відчуженням майна (відчуження відбулося у процедурі примусової реалізації через електронні торги), а лише підтвердженням права власності набувача на придбане майно, наявність обтяжень не є перешкодою для вчинення такої нотаріальної дії.

Порядок реалізації арештованого майна, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 29.09.2016 № 2831/5, регламентує порядок передачі майна на реалізацію, підготовку до проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною), порядок реєстрації учасників електронних торгів (торгів за фіксованою ціною), процедуру проведення електронних торгів, процедуру реалізації арештованого майна за фіксованою ціною, визначає особливості реалізації окремих видів майна, правила оформлення результатів електронних торгів, підстави і порядок проведення повторних електронних торгів, порядок розрахунків за придбане на електронних торгах майно та перехід права власності, визнання електронних торгів (торгів за фіксованою ціною) такими, що не відбулися, зупинення електронних торгів та зняття майна з реалізації порядок проведення конкурсної процедури відбору Організатора, порядок залучення Оператора, порядок контролю за діяльністю Організатора та Операторів, вирішення спорів; і чітко визначає коло суб`єктів, які у своїй діяльності керуються цим порядком, їх права та обов`язки, а саме: виконавець - державний виконавець відділу державної виконавчої служби, приватний виконавець; відділ державної виконавчої служби, заявник, оператор електронного торгового майданчика, організатор електронних торгів, торгів за фіксованою ціною, спостерігач, учасник електронних торгів, торгів за фіксованою ціною.

Інструкція з організації примусового виконання рішень, затверджена Наказом Міністерства юстиції України 02.04.2012 № 512/5 (в діючій редакції), розроблена відповідно до Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів", Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VІІІ "Про виконавче провадження", інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Міністерства юстиції України і визначає окремі питання організації виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб), що відповідно до Закону підлягають примусовому виконанню. Примусове виконання рішень, передбачених здійснюють державні виконавці та приватні виконавці.

Пунктом 1 частини першоїстатті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»встановлено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Перевіряючи обґрунтованість та доведеність позовних вимог, суд приймає до уваги те, що повноваження державного реєстратора та порядок їх реалізації у спірних правовідносинах визначається Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон) державним реєстратором є нотаріус.

За приписами ч. 3 ст. 10 зазначеного Закону державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального засвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах, наявність обтяжень прав на нерухоме майно, наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу. припинення речового права, що підлягає державній реєстрації.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) документи подано до неналежного суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріуса; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, у тому числі за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці. 2. За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав. Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Тобто, прийняття рішення про державну реєстрацію прав є виключно дискреційним повноваження державного реєстратора, яке ним виконується на підставі документів, поданих йому заявником.

За таких обставин, в діях приватного нотаріуса Рівненського нотаріального міського округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни відсутні ознаки протиправності та вимога позивача до задоволення не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 4, 12, 258, 259, 264, 265, 268 Цивільного процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволені позову ОСОБА_4 до приватного нотаріуса Рівненського нотаріального міського округу Рівненської області Бенецької Руслани Богданівни, треті особи без самостійних вимог ОСОБА_3 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Кредитні ініціативи" про визнання протиправними дій та скасування державної реєстрації права власності - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня проголошення рішення.

Позивач: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач: приватний нотаріус Рівненського нотаріального міського округу Рівненської області Бенецька Руслана Богданівна, місце знаходження: 33023, м.Рівне, вул.. Відінська, буд.3, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .

Треті особи:

- ОСОБА_3 , місце проживання: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Кредитні ініціативи", місце знаходження: 04655, м.Київ, вул.. Вікентія Хвойки, буд.21, код ЄДРПОУ 35326253.

Повний текст рішення виготовлено 28 вересня 2020 року.

Суддя С.П. Харечко

Джерело: ЄДРСР 91856855
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку