open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа №701/751/20

Номер провадження2/701/323/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2020 року Маньківський районний суд, Черкаської області

в складі: головуючого судді - І. Д. Калієвського

за участю секретаря - Г.І. Байдужої

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка справу за позовом ОСОБА_1 до Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області про визнання рішення Кривецької сільської ради незаконним та зобов`язати вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

17.08.2020 року з Шостого апеляційного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області про визнання рішення Кривецької сільської ради незаконним та зобов`язати вчинити певні дії.

На підставу своїх вимог позивач спирається на те, що згідно Указу Президента України №15 від 14.01.2015 року позивач 04.02.2015 року була призвана в Збройні Сили для проходження військової служби.

Згідно Указу Президента України №115/2016 від 27.04.2016 року позивач була демобілізована із Збройних Сил в/ч НОМЕР_1 .

В зв`язку з проходженням служби в зоні АТО позивачу було присвоєно статус учасника бойових дій та визнано інвалідом 2 групи, про що видано посвідчення НОМЕР_2 .

В зв`язку з набуттям статуту інваліда війни позивач набула право на покращення житлових умов.

Вирішивши скористатись даним правом позивач звернулась до відповідача - Кривецької сільської ради за місцем проживання та реєстрації, де позивач проживає в найманому житлі, для взяття її на квартирний облік, як інваліда, війни, учасник АТО та особу, яка потребує покращення житлових умов, про що подала до відповідача заяву 23.08.2019 року з всіма необхідними додатками.

23.10.2019 року позивачу була дана письмова відповідь, з якої слідує, що в взятті на квартирний облік їй відмовлено, в зв`язку з тим, що за нею зареєстровано право власності на Ѕ частину незавершеного будівництвом будинку по АДРЕСА_1 , загальна площа будинку становить 93,5 кв.м., житлова площа - 52,7 кв.м. А відповідно до Житлового Кодексу норма жилої площі встановлюється 13,65 кв.м., на одну особу, тому відповідно до норм чинного законодавства позивач забезпечена житлом.

З таким рішенням Кривецької сільської ради позивач не погоджуюсь з наступних підстав.

Відповідно до посвідчення НОМЕР_2 виданого управлінням соціального захисту населення Маньківської РДА Черкаської області вона є інвалідом 2 групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни. Посвідчення безтермінове і діє на всій території України.

Відповідно до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування" та житлового законодавства відповідач наділений власними (самоврядними) та делегованими повноваженнями управління обліку, розподілу та приватизації житла з ведення квартирного і кооперативного обліків, підготовка проектів рішень виконавчого комітету з цих питань. Відповідні підстави наведені у ст. 34 ЖК та постанові Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 року №470 «Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР». Потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни, які: забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначений житловим законодавством.

Відповідно до п.15 постанови КМУ №470 на квартирний облік беруться потребуючі поліпшення житлових умов громадяни, які постійно проживають, а також мають реєстрацію місця проживання у даному населеному пункті слід указати, що строк, протягом якого, особа має постійно проживати у тому чи іншому населеному пункті, як правило, зазначається в локальному документі місцевої ради, який урегульовує питання взяття на квартирний облік громадян. При цьому передбачається, що квартирний облік може здійснюватись: за місцем проживання особи виконавчим комітетом відповідної ради.

Постановою КМУ від 19 жовтня 2016 року №719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», постановою КМУ від 18 квітня 2018 року №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», передбачено вирішення питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також осіб з інвалідністю І-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов», члени сім`ї загиблого.

З огляду на вищевикладене позивач вважає, що відповідач незаконно відмовив позивачу в взятті її на квартирний облік разом з членами її сім`ї.

Позивач зазначає, що дійсно має на праві власності 1/2 незавершеного будівництвом частину будинку по АДРЕСА_1 , загальна площа будинку становить 93,5 кв.м., житлова площа - 52,7 кв.м. Проте в даному будинку позивач має право на конкретні приміщення, що складають 37,4 м2 загальної площі та 20,4 м2 житлової площі, що підтверджується рішенням Христинівського районного суду від 29.09.1994 року та довідкою Уманського відділку КП ЧОБТІ від 02.12.2019 року. Дані документи були надані відповідачу додатково, проте відповідач їх до уваги не прийняв.

Позивач вважає,що рішеннявідповідача від23.10.2019року єнезаконною,оскільки сім`яїї складаєтьсяз 2-хосіб,з неїта чоловіка,позивач маєна правівласності 1/2частину незавершеногобудівництвом будинкупо АДРЕСА_1 ,що складають37,4м2загальної площіта 20,4м2житлової площі,тоді яквідповідно довідмови відповідачанорма житловоїплощі встановлюється13,65м2на однуособу,а томувважає,що данерішення повиннобути визнанонезаконним тазобов`язано відповідачавзяти їїна квартирнийоблік, що змушує позивача звернутися до суду з даним позовом.

Ппредставник позивача до суду не з`явилися, але згідно письмової заяви просить справу розглядати у його відсутність та підтримує позовні вимоги в повному обсязі.

Представник Кривецької сільської ради в судове засідання не з`явився, але згідно письмової заяви позовні вимоги позивача не визнає та просить справу слухати у його відсутності.

Відповідно до ч. 3 ст. 211 ЦПК України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи вищевикладене та приписи ст. 223 ЦПК України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі осіб, які в судове засідання не з`явилися, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду.

У зв`язку з неявкою в судове засіданні всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обстаини та відповідні правовідносини.

Згідно Указу Президента України №15 від 14.01.2015 року позивач 04.02.2015 року була призвана в Збройні Сили для проходження військової служби та згідно Указу Президента України №115/2016 від 27.04.2016 року вона була демобілізована із Збройних Сил в/ч НОМЕР_1 . (а.с.21).

В зв`язку з проходженням служби в зоні АТО позивачу було присвоєно статус учасника бойових дій та визнано інвалідом 2 групи, про що видано посвідчення НОМЕР_2 (а.с.31).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначила, що в зв`язку з набуттям статусу інваліда війни набула право на покращення житлових умов та вирішила скористатись даним правом звернулась до відповідача - Кривецької сільської ради за місцем проживання та реєстрації, де позивач проживає в найманому житлі, для взяття її на квартирний облік, як інваліда війни, учасник АТО та особу, яка потребує покращення житлових умов, про що подала до відповідача заяву 23.08.2019 року.

Судом встановлено, що 23.10.2019 року позивачу була дана письмова відповідь, з якої вбачається, що в взятті на квартирний облік позивачу відмовлено, в зв`язку з тим, що за нею зареєстровано право власності на 1/2 частину незавершеного будівництвом будинку по АДРЕСА_1 , загальна площа будинку становить 93,5 кв.м., житлова площа - 52,7 кв.м., а відповідно до Житлового Кодексу норма жилої площі встановлюється 13,65 кв.м., на одну особу, тому відповідно до норм чинного законодавства позивач забезпечена житлом.

Проте судом встановлено, що відмовляючи у взятті позивача на облік відповідачем помилково було враховано, що позивачу на праві власності належить житлова площа 52,7 кв.м. за адресою АДРЕСА_2 , оскільки з матеріалів справи вбачається, що в дійсності позивачу належить лише житлова площа в розмірі 20,4 кв.м., що підтверджується рішенням Христинівського районного суду від 29.09.1994 р, витягом про реєстрацію права власності та довідкою КП"Черкаське ООБТІ" від 02.12.2019 р. (а.с.11,12,13).

Згідно довідки Кривецької сільської ради №146 від 28.05.2020 р. вбачається, що склад сім"ї позивача складається з двох осіб - позивач та її чоловік ОСОБА_2 (а.с.20).

Факт перебування позивача у шлюбі з ОСОБА_2 підтверджується свідоцтвом про шлюб (а.с.9).

Суд вирішуючи даний спір керується наступним.

Відповідно ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав та інтересів може бути визнання права.

Ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначає повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності.

Відповідно до п.13 постанови Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 року №470 «Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР» на квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов.

Згідно п.п. 1 та п.п.8 п.13 постанови №470 потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни:

1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок. Цей рівень періодично переглядається вказаними органами;

8) внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 - 14 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" , та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим - восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відповідно до п.15 постанови Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 року №470 «Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР» на квартирний облік беруться потребуючі поліпшення житлових умов громадяни, які постійно проживають, а також мають реєстрацію місця проживання у даному населеному пункті слід указати, що строк, протягом якого, особа має постійно проживати у тому чи іншому населеному пункті, як правило, зазначається в локальному документі місцевої ради, який урегульовує питання взяття на квартирний облік громадян. При цьому передбачається, що квартирний облік може здійснюватись: за місцем проживання особи виконавчим комітетом відповідної ради.

Постановою КМУ від 19 жовтня 2016 року №719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», постановою КМУ від 18 квітня 2018 року №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», передбачено вирішення питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також осіб з інвалідністю І-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов», члени сім`ї загиблого.

Згідно статті 36 ЖК України облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Згідно статті 47 ЖК України норма жилої площі встановлена в розмірі 13,65 квадратного метру на одну особу.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність в матеріалах справи поданих позивачем достовірних доказів, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи та достатність доказів, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність обставин справи, які входять до предмета доказування, що дає суд змогу дати відповідну належну оцінку доказам та ухвалити законне, обгрунтоване рішення по суті спору, тому заявлені вимоги підлягають до задоволення.

Судові витрати у вигляді судового збору покласти на відповідача у відповідності до вимог ст. 141 ЦПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12, 77, 78, 81, 141, 263, 265 ЦПК України, ст. ст. 11, 15, 16, 21 ЦК України, ст. 19 Конституції, ст. ст. 36, 38, 39, 47 ЖК України, Постановою Кабінетуміністрів Українивід 19жовтня 2016року №719«Питання забезпеченняжитлом деякихкатегорій осіб,які захищалинезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,а такожчленів їхсімей», постановою Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 року №470 «Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити.

Визнати рішення Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області від 23.10.2019 року про відмову у взятті ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (зареєстрована та жителька АДРЕСА_3 , реєстраційний номер згідно картки фізичної особи платника податків НОМЕР_3 ) на квартирний облік - незаконним.

Зобов`язати Кривецьку сільську раду Маньківського району Черкаської області ( код ЄДРПОУ 25659757, вул. Центральна 12, с.Кривець Маньківський район Черкаська область) взяти ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (зареєстрована та жителька АДРЕСА_3 , реєстраційний номер згідно картки фізичної особи платника податків НОМЕР_3 ), інваліда війни 2 групи, на квартирний облік в зв`язку з поліпшенням житлових умов в складі сім`ї: дружина - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (зареєстрована та жителька АДРЕСА_3 , реєстраційний номер згідно картки фізичної особи платника податків НОМЕР_3 ) та чоловік - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , (зареєстрованого АДРЕСА_4 та жителя АДРЕСА_3 , реєстраційний номер згідно картки фізичної особи платника податків НОМЕР_4 ).

Стягнути з Кривецької сільської ради Маньківського районуЧеркаської області на користь держави судові витрати у вигляді судового збору в сумі 840 грн. 80 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Черкаського апеляційного суду через Маньківський районний суд Черкаської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження.

Суддя І.Д.Калієвський

Джерело: ЄДРСР 91796376
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку