Справа № 387/659/20
Номер провадження по справі 3/387/459/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2020 року смт. Добровеличківка
Суддя Добровеличківського районного суду Кіровоградської області Майстер І. П.
з участю прокурора Познякова Б.С.
особи, яка притягається до
адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Управління стратегічних розслідувань у Кіровоградській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Помічна Новоукраїнського району Кіровоградської області, зареєстрованого за адресою АДРЕСА_1 , фактично проживаючого за адресою АДРЕСА_2 , працюючого директором СТОВ "Мир", депутата 8-го скликання Помічнянської міської ради Добровеличківського району Кіровоградської області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,
за ч.1 ст. 172-6 КУпАП , -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 проживаючи в місті Помічна Добровеличківського району Кіровоградської області по вулиці Небесної Сотні, 47, будучи депутатом 8-го скликання Помічнянської міської ради Добровеличківського району Кіровоградської області, являючись суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, відповідно до пп. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону " Про запобігання корупції " та примітки до ст.172-6 КУпАП, на якого поширюється його дія, будучи ознайомленим 08.02.2019 з обов`язком подати електронну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування за 2018 рік до 01.04.2019, в порушення вимог ч.1 ст.45 Закону "Про запобігання корупції ", пункту 1 Рішення НАЗК від 10.06.2016 року №2 «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності, передбачаючи їх шкідливі наслідки та свідомо допускаючи настання цих наслідків, без поважних причин, несвоєчасно подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування за 2018 рік, а саме, подав вказаний документ 16.03.2020 о 18 годині 50 хвилин .
ОСОБА_1 в судовомузасіданні своювину визнавчастково.Не оспорювавфакту несвоєчасногоподання нимдекларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза 2018рік.Водночас зазначив,що декількаразів намагався пройтиреєстрацію насайті НАЗКта незміг.Також вподальшому вважав,що всеж такиподав деклараціюза 2018рік,але колиподавав деклараціюза 2019рік,то йомустало відомо,що неподана деклараціяза 2018рік. У зв`язку з зазначеним 16.03.2020 він здійснив чергову спробу та подав декларацію за 2018 рік. Крім того підтвердив, що йому було роз`яснено обов`язок подати електронну декларацію про доходи за 2018 рік.
Прокурор в судовому засіданні просив визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-6 КУпАП.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суд дійшов до таких висновків.
Статтею 68 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Згідно з рішенням № 1 першої сесії Помічнянської міської ради Добровеличківського району Кіровоградської області восьмого скликання від 21.11.2017 "Про початок повноважень депутатів Помічнянської міської ради", було прийнято до відома факт початку повноважень депутата Помічнянської міської ради Добровеличківського району Кіровоградської області ОСОБА_1 , обраного 29.10.2017 ( а.с.42).
Відповідно до частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством (НАЗК).
Згідно з Рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3 «Про правила заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» декларацію заповнюють та подають особи, зазначені у пункті І, підпункті б пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», упродовж періоду, коли такі особи здійснюють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, щороку у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, що охоплює попередній звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно).
Таким чином, у ОСОБА_1 виник обов`язок подати до НАЗК декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування за 2018 рік в термін з 01.01.2019 до 01.04.2019.
Водночас суд зазначає, що не може прийняти доводи ОСОБА_1 з приводу того, що він вважав що подав декларацію та належним чином не спрацював сайт. В судовому засіданні не доведені обставини, що ОСОБА_1 з поважних причин не зміг подати декларацію через збої в програмі навіть з огляду на те, що згідно з листом Управління інформаційно-аналітичних систем та захисту інформації спостерігались помилки доступу до системи "Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" з 12:00 до 12.40 15.03.2018, з 08:00 до 10:08 11.12.2018, 04.03.2019 ( у окремих користувачів в роботі), 06.03.2019 о 14.40, 10:00 11.05.2019 по 06:00 12.05.2019, з 05.07.2019 по 08.07.2019 о 11:00, 15.11.2019 з 00:32 по 10:00. Доводи ОСОБА_1 , що він не зміг належним чином зареєструватися також не приймається до уваги, так як на сайті наявна необхідна інформація та контакти із відповідною технічною службою, яка компетентна допомагати декларантам в разі неможливості подати з певних причин декларації.
Отже суд вважає, що вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення доводиться такими доказами :
- протоколом № 249/20 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 21.07.2020 (а.с.1-7);
- розпискою ОСОБА_1 від 08.02.2019 про ознайомлення щодо необхідності заповнення декларацій за 2018 рік ( термін до 01.04.2019) ( а.с.48 );
- протоколом допиту свідка ОСОБА_2 (а.с. 55-56);
- скриншотом декларації ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.10-21).
Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч.1ст.172-6 КУпАП, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік.
Датою вчинення адміністративного правопорушення є 01.04.2019.
Разом з тим суд не погоджується із змістом протоколу, що датою виявлення правопорушення є час встановлення ознак складу адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією та складання протоколу, а саме 21.07.2020, оскільки про факт виявлення працівниками поліції дати подачі декларації ОСОБА_1 є дата здійснення пошуку в реєстрі щодо Декларацій ОСОБА_1 , а саме 29.04.2020, що підтверджено долученими скриншотами з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування".
Частиною 4 ст.38 КУПАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Отже враховуючи, що порушення виявлено 29.04.2020, а тому шестимісячний термін притягнення ОСОБА_1 з дня його виявлення не сплив.
Аналізуючи зібрані у справі докази та оцінюючи їх в сукупності, суд дійшов до висновку, що вина ОСОБА_1 у несвоєчасному подані без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування- доведена повністю. Його дії судом кваліфікуються за ч.1 ст. 172-6 КУпАП.
При накладенні на ОСОБА_1 стягнення, судом враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, яка до адміністративної відповідальності притягується вперше, ступінь його вини, майновий стан .
Обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність судом не встановлено .
Враховуючи зазначене, зметою запобіганнявчиненню новихправопорушень,суд вважаєдоцільним призначити ОСОБА_1 стягнення увиді штрафу.
Згідно зі ст. 40-1 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, з особи стягується судовий збір у розмірі, встановленому законом, тому з порушника на користь держави підлягає стягненню судовий збір у сумі 420 гривень 40 копійок.
На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 172-6, ст.ст. 40-1, 221, 276, 283-285, 294 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати винним ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 935 ( дев`ятсот тридцять п`ять ) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір на користь держави в сумі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок за розгляд справи про адміністративне правопорушення: (отримувач коштів: ГУК у місті Києві/місто Київ/22030106 , код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача : UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106) .
Строк пред`явлення постанови для виконання до 11.12.2020 .
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на її оскарження та може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення, шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції .
Суддя Добровеличківського районного суду
Кіровоградської області І. П. Майстер