open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/4882/20 Головуючий у І інстанції - Погрібніченко І.М.

Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Лічевецького І.О., Оксененка О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 травня 2020 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙ ЦЕНТР» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ЦЕНТР" з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в якому (з урахуванням уточнення) просило:

- визнати неправомірними дії Відповідача по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА», що належить на праві власності ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та встановленню для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зеленого» тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії»;

- зобов`язати Відповідача встановити для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зелений» тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» розроблено Бізнес - план інвестиційного проекту в галузі відновлювальної енергетики фотоелектричної електростанції «СОНЕСТА» розрахований на завершення будівництва об`єкту у 2019 році, для чого до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області було подано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), а саме об`єкту «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної станції «СОНЕСТА».

18 лютого 2020 року Відповідачем за результатами розгляду поданих Позивачем документів про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцією «СОНЕСТА» прийнято постанову № 429 «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та постанову № 432 «Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111», які було оприлюднено на офіційному сайті Відповідача 25.02.2020 року.

Позивач вважає, що рішення НКРЕКП № 429 від 18.02.2020 та № 432 від 18.02.2020 року були прийняті Відповідачем без дотримання необхідного балансу між будь - якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення.

На думку Позивача, документально встановленим факт введення в експлуатацію фотоелектричної електростанції «СОНЕСТА» 03 грудня 2019 року, виконання Позивачем вимог Порядку встановлення, перегляду та припинення дії «зеленого» тарифу на електричну енергію для суб`єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії» затвердженого постановою НКРЕКП від 30.08.2019 р. № 1817 та вважає, що Відповідач повинен був встановити для нього «зелений» тариф із урахуванням введення Об`єкту в експлуатацію в 2019 році.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 травня 2020 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА», що належить на праві власності ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та встановленню постановами від 18.02.2020 року № 429 «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та № 432 від 18.02.2020 р. «Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111» для Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зеленого» тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зелений» тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Не погоджуючись з постановленим рішенням, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг подала апеляційну скаргу, в якій просила рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

В апеляційній скарзі Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг посилається на порушення судом першої інстанції норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Зокрема, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг зазначає, що величина «зеленого» тарифу безпосередньо залежить від дати введення в експлуатацію об`єкта електроенергетики та виду джерела енергії, яке використовується при виробництві електричної енергії.

Так, з урахуванням вимог Порядку № 1817, ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» було подано до НКРЕКП заяву щодо встановлення «зеленого» тарифу на відпуск електричної енергії, яка виробляється наземною CEC «СОНЕСТА». У додаток до заяви, зокрема, було надано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI) зареєстровану 03.12.2019 № ЧГ 141193370388.

Водночас, при розгляді документів поданих ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» для встановлення «зеленого» тарифу в декларації про готовність об`єкта до експлуатації було виявлено невідповідність кадастрового номеру земельної ділянки іншим матеріалам, поданим Позивачем, а саме: в декларації було зазначено кадастровий номер земельної ділянки 7420310100:00:004:0022, а в інших документах було зазначено номер 7420310100:00:009:0022.

В подальшому ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» було надано до НКРЕКП нову декларацію про готовність до експлуатації об`єкта від 15.01.2020 № ЧГ 141200151197.

Враховуючи зазначене, та беручи до уваги, що введення в експлуатацію СЕС «СОНЕСТА» відбулось 15.01.2020 року відповідно до декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ЧГ 141200151197, при розрахунку «зеленого» тарифу, встановленого постановою НКРЕКП від 18.02.2020 № 429 (міститься в матеріалах справи), було застосовано коефіцієнт «зеленого» тарифу 2,09, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020, згідно із частиною 15 статті 9і Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Також Відповідач зазначає, що посилання суду першої інстанції на те, що внесення змін до декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 03.12.2019 року № ЧГ141193370388 було здійснено за ініціативи Позивача жодним чином не впливає на вирішення даної справи, оскільки з урахуванням вимог Порядку № 461, декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 03.12.2019 року № ЧГ 141193370388 була виключена з реєстру дозвільних документів ДАБІ (доказ міститься у матеріалах справи та був доданий НКРЕКП до відзиву на позов).

Натомість декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 15.01.2020 № ЧГ 141200151197 відображається у реєстрі дозвільних документів ДАБІ як діюча (доказ міститься у матеріалах справи та був доданий НКРЕКП до відзиву на позові.

З урахуванням зазначеного, на думку Відповідача, висновки суду першої інстанції не ґрунтуються на вимогах матеріального права та суперечать Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку № 461.

При цьому, Відповідач акцентує увагу на тому, що судом першої інстанції втручаючись у дискреційні повноваження НКРЕКП безпідставно зазначено, що ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» на перший квартал 2020 року має бути встановлено зелений» тариф в розмірі 395.34 коп. за 1 кВт*год без ПДВ, для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 року, оскільки вирішення питання щодо зобов`язання Комісії встановлення «зеленого» тарифу відноситься до внутрішньої компетенції державного органу (дискреційних повноважень), у зв`язку з цим у суду першої інстанції були відсутні підстави для задоволення такої вимоги адміністративного позову, оскільки суд не може перебирати на себе компетенцію державного органу шляхом зобов`язання вчинити вищевказані дії.

На адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від Товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙ ЦЕНТР», в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства.

Позивач вказує на те, що 20 листопада 2019 року ТОВ «Строй Центр» відповідно до вимог Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (далі - Порядок) звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області (далі - У правління) для реєстрації Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (CCI) (далі - Декларація), а саме: об`єкту «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА» (далі - Об`єкт).

Управлінням було здійснено перевірку повноти даних зазначених у Декларації, не було виявлено порушень установлених вимог будівельних норм, у зв`язку з чим Управлінням 03 грудня 2019 року та Декларацію було зареєстровано з автоматичним присвоєнням їй номеру ЧГ 141193370388, що також підтверджується листом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06.12.2019 р. № 40-1025-3/1777-19 (наявна в матеріалах справи).

Дані про реєстрацію вищевказаної декларації були включені Управлінням до Реєстру дозвільних документів що підтверджується скрін-шотом з офіційного сайту Державної архітектурно-будівельної інспекції , (наявні в матеріалах справи).

Відповідно до п. 5 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта є дата реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або видачі сертифіката.

Крім того, згідно Довідки від 04.02.2020 р. № 03-21/347 виданої Виконавчим комітетом Бахмацької міської ради в Чернігівській області (знаходиться в матеріалах справи), новозбудований об`єкт фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА», що належить на праві власності ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (ЄДРПОУ 35823120) і який розташований по вул. Роменській, 1А, 1Б, 1В в м. Бахмачі введено в експлуатацію 03 грудня 2019 року на підставі декларації про закінчення будівництва ЧГ 141193370388.

Згідно Витягу, підставою виникнення права власності на зазначений об`єкт нерухомості, серед інших, зазначено декларацію про готовність об`єкта до експлуатацій серія та номер: ЧГ 141193370388 видану 03.12.2019 р. Декларація була отримана державним реєстратором з Єдиного реєстру документів.

Таким чином, на думку Позивача, відповідно до вищевказаних норм чинного законодавства України та документів, копії яких наявні в матеріалах справи, датою прийняття в експлуатацію Фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА» є 03 грудня 2019 року.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, згідно з п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, яким передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ «Строй Центр» протягом квітня - листопада 2019 року було побудовано фотоелектричну наземну сонячну електростанцію «СОНЕСТА» за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач на земельних ділянках за адресою: вул. Роменська, 1А, 1Б, 1В.

20 листопада 2019 року ТОВ «Строй Центр» відповідно до вимог Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 звернулось до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області для реєстрації Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - Декларація), а саме: об`єкту «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА» (далі - Об`єкт).

Факт звернення підтверджується описом прийняття документів № 11943/1 від 20.11.2019 року.

03 грудня 2019 року Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області подану Позивачем Декларацію було зареєстровано за № ЧГ 141193370388, що підтверджується листом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06.12.2019 року № 40-1025-3/1777-19.

24 грудня 2019 року ТОВ «Строй Центр» звернулось до НКРЕКП із заявою про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА».

Дану заяву було прийнято НКРЕКП та зареєстровано за № Т-1177/19 від 24.12.2019 року.

До вказаної заяви Позивачем було додано копію:

- пояснювальної записки з детальною інформацією про суб`єкт господарювання ТОВ «Строй Центр»;

- зведеного кошторису будівництва об`єкта електроенергетики «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА» за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Роменська, 1А, вул. Роменська, 1Б, вул. Роменська, 1В;

- робочого проекту, том 1 «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції "СОНЕСТА" за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вулиця Роменська, 1 А, вулиця Роменська, І Б, вулиця Роменська 1 В";

- технічних умов нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок (приєднання генеруючих потужностей)

- зареєстрованого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ)/ про зміну даних у повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ);

- зареєстрованої декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

13 січня 2020 року ТОВ «Строй Центр» направлено до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області заяву про внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року у зв`язку із допущенням технічної помилки (некоректно вказаний кадастровий номер однієї із земельних ділянок (7420310100:00:004:0022 замість 7420310100:00:009:0022).

15 січня 2020 року за номером ЧГ 141200151197 Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області було зареєстровано зміни до декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) стосовно об`єкту «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА».

20 січня 2020 року Позивач звернувся до Відповідача з листом про повернення заяви та документів на доопрацювання, у зв`язку з чим подані заява та додані до неї документи були повернуті листом Відповідача від 03.02.2020 р. № 1294/17.3.2/7 - 20.

10 лютого 2020 року ТОВ «Строй Центр» повторно звернулось до НКРЕКП із заявою про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА».

Дану заяву було прийнято НКРЕКП та зареєстровано за № Т-81/20 від 10.02.2020 р.

До вказаної заяви було додано копію:

- пояснювальної записки з детальною інформацією про суб`єкт господарювання ТОВ «Строй Центр»;

- зведеного кошторису будівництва об`єкта електроенергетики «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА» за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Роменська, 1А, вул. Роменська, 1Б, вул. Роменська, 1В;

- робочого проекту, том 1 «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції "СОНЕСТА" за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вулиця Роменська, 1 А, вулиця Роменська, І Б, вулиця Роменська 1 В";

- технічних умов нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок (приєднання генеруючих потужностей)

- повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ)/ про зміну даних у повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ);

- декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1);

- заяви про внесення змін до декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1);

- декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) з урахуванням змін;

- листа Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 40-1025-3/231-20 від 06.02.2020 року;

- фотографії об`єкта електроенергетики в електронному вигляді на флеш-носії.

17 лютого 2020 року з офіційного Інтернет сайту НКРЕКП Позивачу стало відомо про заплановане на 18 лютого 2020 засідання НКРЕКП на якому планувалось розглянути надані ним документи.

Згідно порядку денного засідання НКРЕКП запланованого на 18 лютого 2020 року питанням № 9 було серед іншого зазначено питання: «Про прийняття постанови НКРЕП «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР».

25 лютого 2020 року на офіційному Інтернет сайті НКРЕКП за адресою https://www.nerc.gov.ua/web/printable.php?id=49769&lanff=UA було оприлюднено Постанову НКРЕКП № 429 від 18.02.2020 р. «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР».

Також 25 лютого 2020 року на офіційному Інтернет сайті НКРЕКП за адресою https://www.nerc.gov.ua/web/printable.php?id=49772&lanff=UA було оприлюднено Постанову НКРЕКП № 432 від 18.02.2020 р. «Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111».

Вважаючи, що НКРЕКП приймаючи вказані постанови не було враховано, що Об`єкт було введено в експлуатацію 03 грудня 2019 року, а не 15.01.2020 року було порушено права Позивача на отримання доходу від «зеленого» тарифу за період лютий-квітень 2020 року у розрізі порівняння «зелених» тарифів встановлених для електростанцій введених в експлуатацію в 2019/2020 роках втрати, внаслідок неправомірного встановлення тарифу 2020 року, ТОВ «Строй Центр» звернулося з даним адміністративним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що датою введення в експлуатацію Об`єкту є 03.12.2019 року про що свідчить декларація № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року, а декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 та не вважається новою.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні, екологічні та організаційні засади використання альтернативних джерел енергії та сприяння розширенню їх використання у паливно-енергетичному комплексі визначає Закон України «Про альтернативні джерела енергії» від 20.02.2003 № 555-VI (далі Закон № 555-VI).

Так, за визначенням статті 1 Закону України «Про альтернативні джерела енергії», "зелений" тариф - спеціальний тариф, за яким закуповується електрична енергія, вироблена на об`єктах електроенергетики, зокрема на введених в експлуатацію чергах будівництва електричних станцій (пускових комплексах), з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

Відповідно до ст. 2 Закону № 555, законодавство України про альтернативні джерела енергії базується на Конституції України і складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів, які регулюють відносини у цій сфері.

Згідно ч. 1 ст. 9-1 Закону № 555, «зелений» тариф встановлюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики, у тому числі на введених в експлуатацію чергах будівництва електричних станцій (пускових комплексах), генеруючих установках приватних домогосподарств, споживачів, у тому числі енергетичних кооперативів, з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

Згідно з ч. 2 вказаної статті стимулювання виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, передбачене цією статтею, поширюється на:

- суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах), незалежно від встановленої потужності таких об`єктів, черг будівництва (пускових комплексів), що введені в експлуатацію до 1 січня 2020 року;

- суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах), що введені в експлуатацію з 1 січня 2020 року, та відповідно до статті 9-3 цього Закону не зобов`язані брати участь в аукціонах;

- суб`єктів господарювання, які мають намір виробляти електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) та відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України "Про ринок електричної енергії" уклали договори купівлі-продажу електричної енергії за "зеленим" тарифом до 31 грудня 2019 року і ввели такі об`єкти в експлуатацію протягом двох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, та протягом трьох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії;

- споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичні кооперативи, приватні домогосподарства, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії та для яких встановлено "зелений" тариф".

Частиною 3 ст. 9-1 Закону № 555, «зелений» тариф встановлюється для кожного суб`єкта господарювання, який виробляє електричну енергію з альтернативних джерел енергії, за кожним видом альтернативної енергії та для кожного об`єкта електроенергетики або для кожної черги будівництва електростанції (пускового комплексу).

Порядок встановлення, перегляду та припинення дії «зеленого» тарифу на електричну енергію для суб`єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затверджено постановою НКРЕКП від 30.08.2019 року № 1817 (далі - Порядок № 1817).

Дія цього Порядку поширюється на:

1) суб`єктів господарювання, які отримали або мають намір отримати ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії в установленому законодавством порядку та виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) згідно з відомістю про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії:

- незалежно від встановленої потужності таких об`єктів, черг будівництва (пускових комплексів), що введені в експлуатацію до 01 січня 2020 року;

- що введені в експлуатацію з 01 січня 2020 року та відповідно до статті 9-3 Закону не зобов`язані брати участь в аукціонах;

- що відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України «Про ринок електричної енергії» уклали договори купівлі-продажу електричної енергії за «зеленим» тарифом до 31 грудня 2019 року і ввели такі об`єкти в експлуатацію протягом двох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, та протягом трьох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії;

2) споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичні кооперативи, приватні домогосподарства, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, визначених Законом.

Відповідно до п. 1.6. Порядку № 1817 рішення щодо встановлення «зелених» тарифів для суб`єктів господарювання, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, приватних домогосподарств приймаються на засіданні НКРЕКП, що проводиться у формі відкритого слухання, відповідно до вимог статей 14 та 16 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».

Так, відповідно до пункту 2.1 Порядку № 1817 для встановлення «зеленого» тарифу суб`єкт господарювання подає до НКРЕКП заяву щодо встановлення/перегляду «зеленого» тарифу суб`єкту господарювання (додаток) і такі документи:

- пояснювальну записку з детальною інформацією про суб`єкта господарювання (форма власності, установлена потужність, корисний відпуск електричної енергії та інші характеристики об`єкта електроенергетики);

- зведений кошторис фактичних витрат будівництва об`єкта електроенергетики (вартість генеруючого обладнання, вартість будівельних та пусконалагоджувальних робіт, вартість приєднання електроустановок до електричних мереж, вартість іншого енергетичного обладнання та споруд, розташованих на об`єкті електроенергетики, що є невід`ємною частиною об`єкта електроенергетики);

- копію пояснювальної записки проекту будівництва об`єкта електроенергетики (черги його будівництва (пускового комплексу));

- копію технічних умов приєднання до електричних мереж електроустановки, яка виробляє електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії;

- копію зареєстрованого повідомлення про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт, виданих відповідно до вимог Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466;

- копію зареєстрованої декларації про готовність об`єкта (черги його будівництва (пускового комплексу)) до експлуатації або сертифіката, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта (черги його будівництва (пускового комплексу)) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації з відповідним актом готовності до експлуатації, виданих відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461.

У разі відсутності в копії декларації про готовність об`єкта електроенергетики (черги його будівництва (пускового комплексу)) відмітки про дату та/або номер її реєстрації суб`єкт господарювання для підтвердження дати введення в експлуатацію об`єкта електроенергетики подає до НКРЕКП належним чином підписаний уповноваженою особою лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому зазначається дата та номер реєстрації відповідної декларації;

- загальну фотографію об`єкта електроенергетики (черги будівництва (пускового комплексу)) в електронному вигляді.

Додатково суб`єкт господарювання має надати копію договору купівлі-продажу електричної енергії за «зеленим» тарифом, укладеного відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України «Про ринок електричної енергії», якщо об`єкт електроенергетики (черга його будівництва (пусковий комплекс)) введений в експлуатацію після 31 грудня 2019 року та виробляє електричну енергію з енергії:

- сонячного випромінювання встановленою потужністю, яка більше або дорівнює 1 МВт;

- вітру встановленою потужністю, яка більше або дорівнює 5 МВт, або складається з трьох та більше вітроустановок незалежно від встановленої потужності.

Сторінки документів, що додаються до заяви, нумеруються та завіряються підписом керівника суб`єкта господарювання (уповноваженої ним особи).

Заява щодо встановлення/перегляду «зеленого» тарифу суб`єкту господарювання та визначені цим пунктом документи до неї можуть подаватися суб`єктом господарювання одночасно із заявою на видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії.

У разі звернення суб`єкта господарювання щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу на електроенергію, що виробляється з енергії сонячного випромінювання об`єктом електроенергетики, який вмонтований (встановлений) на дахах та/або фасадах будівель та інших капітальних споруд, до заяви щодо встановлення/перегляду «зеленого» тарифу додаються документи, які підтверджують, що споруди/будівлі, на дахах та/або фасадах яких вмонтований (встановлений) такий об`єкт електроенергетики, є капітальними (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо).

Згідно п.п.2.4., 2.5 Порядку № 1817 якщо заява щодо встановлення/перегляду «зеленого» тарифу та додані до неї документи не відповідають вимогам цього Порядку, законів України «Про альтернативні джерела енергії», «Про ринок електричної енергії», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», Кодексу систем передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, або містять недостовірну інформацію, заява залишається без розгляду, про що НКРЕКП письмово повідомляє ліцензіата.

Відповідний структурний підрозділ НКРЕКП розглядає заяву щодо встановлення/перегляду «зеленого» тарифу суб`єкту господарювання та додані до неї документи, готує та подає матеріали на засідання НКРЕКП, що проводяться у формі відкритого слухання, протягом 30 календарних днів з дня їх надходження.

Судом першої інстанції встановлено, що Відповідачем за результатами розгляду поданої Позивачем заяви про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА» та доданих до не документів, 18.02.2020 року постановою № 429 заяву було задоволено та застосовано коефіцієнт «зеленого» тарифу 2, 09, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2020 року по 31.12.2020 року згідно із ч. 15 ст. 9-1 Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Даний тариф розрахований та встановлений НКРЕКП на підставі закону України «Про альтернативні джерела енергії» та Порядку № 1817, в пункті 1.4. статті 1 якого зазначена формула згідно якої розраховується фіксований мінімальний розмір «зеленого» тарифу та відповідає тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 року.

Підставою для прийняття вказаного рішення, як зазначає Відповідач, стала декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 15.01.2020 року № ЧГ 141200151197.

Проте, як вірно встановлено судом першої інстанції, датою введення в експлуатацію об`єкту є 03.12.2019 року про що свідчить декларація № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року та акцентує увагу, що декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 року не є новою декларацією щодо Об`єкту, а є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру будівельної діяльності.

Надаючи оцінку вказаним обставинам, колегія суддів зазначає наступне.

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) (далі - Порядок № 461).

Відповідно до п. 3 Порядку № 461 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі - декларація).

Пунктом 11 Порядку № 461 передбачено, що датою прийняття в експлуатацію об`єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.

Відповідно до п. 13- 16 Порядку № 461 зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об`єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об`єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

Підключення об`єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.

Дані щодо зареєстрованих декларацій, внесених змін до них, повернення на доопрацювання для усунення виявлених недоліків та скасування їх реєстрації, а також виданих сертифікатів та відмов у їх видачі вносяться Держсервісбудом до реєстру на підставі інформації, поданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру в день її надходження.

Реєстрація декларації або видача сертифіката здійснюється шляхом внесення даних до реєстру з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги".

Доступ користувачів до даних реєстру (зокрема до інформації про зазначену в декларації та сертифікаті адресу об`єкта будівництва, присвоєну під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, дату і номер наказу про її присвоєння, найменування органу, який прийняв наказ) здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Держсервісбуду.

Замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації чи акті готовності об`єкта до експлуатації, за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.

У той же час, згідно п. 22. Порядку № 461 у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовнику (його уповноваженій особі) протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.

Відомості щодо внесення даних, зазначених у декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку.

До замовника, який самостійно виявив допущену технічну помилку і в порядку, передбаченому цим пунктом, подав відповідну заяву, штрафні санкції за раніше подану з помилками декларацію або виявлені в ній недостовірні дані не застосовуються.

У разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у зареєстрованій декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без затвердженого в установленому порядку проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Держсервісбуд не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про скасування реєстрації декларації вносить до реєстру відповідний запис.

Після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими пунктом 17 цього розділу.

Аналогічні норми містяться і в ст. 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Аналіз вказаних вище норм чинного законодавства свідчить про те, що у внесення даних, зазначених у декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку, за винятком, якщо такі дані було виявлено самим Замовником будівництва.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, Позивачем заяву про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА» було подано двічі 24.12.2019 року та 10.02.2020 року.

Під час попереднього розгляду пакету документів, а саме заяви від 24.12.2019 року, та підготовки обґрунтування щодо можливості прийняття постанови НКРЕКП «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» співробітниками НКРЕКП було звернуто увагу Позивача на можливу помилку у правильності написання одного з кадастрових номерів земельних ділянок зазначених у зареєстрованій 03 грудня 2019 року декларації та необхідності звернення до Державної архітектурно- будівельною інспекцією у Чернігівській області з метою внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 у зв`язку із допущенням технічної помилки.

Зокрема, вказана декларація містила наявність механічної помилки а саме: у зв`язку із схожістю кадастрових номерів інших двох земельних ділянок Товариства некоректно вказаний кадастровий номер однієї із земельних ділянок (7420310100:00:004:0022 замість 7420310100:00:009:0022).

Так, 13 січня 2020 року, ТОВ «Строй Центр», відповідно до пункту 22 Порядку було направлено до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області заяву про внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 у зв`язку із допущенням технічної помилки.

15 січня 2020 року за номером ЧГ 141200151197 Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області було зареєстровано зміни до декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) стосовно об`єкту «Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА».

Таким чином, внесення змін до декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 03.12.2019 року № ЧГ 141193370388 було здійснено за ініціативи Позивача.

Колегія суддів зазначає, що Відповідачем не було надано до суду доказів скасування Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року шляхом прийняття відповідного розпорядчого акта, або доказів звернення ТОВ «Строй Центр» до органів архітектурно-будівельної інспекції про повторну реєстрацію декларації про готовність об`єкта до експлуатації.

Проте, як вбачається з листа Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06 лютого 2020 року № 40-1025-3/231-20 декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 не є новою декларацією щодо Об`єкту, а є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року., що підтверджує доводи Позивача про введення СЕС «СОНЕСТА» в експлуатацію саме 03.12.2019 року та необхідності застосування коефіцієнту «зеленого» тарифу 2, 79, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року згідно із ч. 15 ст. 9-1 Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Колегія суддів зазначає, що копію листа Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06 лютого 2020 року № 40-1025-3/231-20 було додано Позивачем до заяви про встановлення «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА» від 10.02.2020 року, проте дані відомості не були враховані Відповідачем при встановленні «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію «СОНЕСТА».

Однією із складових формули є коефіцієнт «зеленого» тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії, рівень якого встановлений ч. 22 ст. 9 - 1 Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Так, коефіцієнт "зеленого" тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії, встановлюється на рівні, зокрема, для електроенергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання наземними об`єктами електроенергетики, встановлена потужність яких становить 10 МВт або менше коефіцієнт "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 року по 31.12.2019 року становить - 2,79, а з 01.01.2020 року по 31.12.2020 року - 2,09 відповідно.

Таким чином, колегія суддів зазначає. що в залежності від того, коли введений в експлуатацію об`єкт електроенергетики (в даному випадку СЕС «СОНЕСТА») (2019 рік чи 2020 рік) безпосередньо залежить розмір «зеленого» тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, що розраховується за формулою та встановлюється НКРЕКП.

Таким чином, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що за вказаних вище обставин, ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» на перший квартал 2020 року має бути встановлено зелений» тариф в розмірі 395,34 коп. за 1 кВт*год без ПДВ, для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 року, з чим погоджується колегія суддів.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Відповідач у спірних правовідносинах діяв поза межами повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, у зв`язку з чим є всі правові підстави для визнання протиправними дій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА», що належить на праві власності ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та встановленню постановами Національною комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 18.02.2020 року № 429 «Про встановлення «зеленого» тарифу ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та № 432 від 18.02.2020 р. «Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111» для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зеленого» тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Щодо вимоги про зобов`язання Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зелений» тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії», колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 4 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Тобто, такі повноваження суд реалізує у разі встановленого факту порушення прав свобод чи інтересів Позивача і необхідність їх відновлення таким способом, який би гарантував повний захист прав, свобод, інтересів Позивача від порушень з боку Відповідача, забезпечував його виконання та унеможливлював необхідність наступних звернень до суду.

Верховний Суд України у своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Оскільки судом першої інстанції було правильно встановлено, що датою введення в експлуатацію об`єкту є 03.12.2019 року про що свідчить декларація № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року, а декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019, та не вважається новою декларацією, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що належним та допустимим способом захисту прав Позивача у даному випадку є зобов`язання Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зелений» тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Відповідно до вимог статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Проте, Відповідач як суб`єкт владних повноважень не навів жодних переконливих доводів та не надав доказів на підтвердження правомірності дій по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА», що належить на праві власності ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» та встановленню для ТОВ «СТРОЙ ЦЕНТР» (фотоелектричної наземної сонячної електростанції «СОНЕСТА») «зеленого» тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Відтак, суд першої інтонації дійшов правомірно висновку про задоволення адміністративного позову.

При цьому, згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглянувши доводи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 травня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та не підлягає касаційному оскарженню, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: І.О. Лічевецький

О.М. Оксененко

Джерело: ЄДРСР 91503302
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку