open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

_____________________________________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2020 року м. ОдесаСправа № 923/127/20м.Одеса, проспект Шевченка, 29

Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді М.А. Мишкіної,

суддів О.Ю. Аленіна, Л.В. Лавриненко

секретар судового засідання Кияшко Р.О.

за участю представників учасників справи:

від ПрАТ "Укратоменергобуд" - Єленич А.О. - без належних повноважень; Тараненко К.С. -довіреність, посвідчення адвоката.

від Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації - не з`явився.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Укратоменергобуд"

на рішення господарського суду Херсонської області від 09 квітня 2020 року

у справі №923/127/20

за позовом Приватного акціонерного товариства "Укратоменергобуд"

до Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації

про стягнення 1335469,12грн.

суддя суду першої інстанції Немченко Л.М.

час і місце прийняття рішення: 09.04.2020р., м.Херсон, господарський суд Херсонської області, зала судових засідань №209

повне рішення складено 17.04.2020р.

Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги.

В судовому засіданні 08.09.2020р. згідно ст.ст.233, 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

встановив:

06.02.2020р. Приватне акціонерне товариство "Укратоменергобуд" (надалі - позивач, ПрАТ "Укратоменергобуд") звернулось до господарського суду Херсонської області з позовом до Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (надалі - відповідач), про стягнення 1 304 419, 67грн. основного боргу, 2 352, 23 грн. 3% річних, 28 697, 22 грн. пені.

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на норми ст.ст. 509, 526, 610, 625 ЦК України, ст.ст. 193, 216, 231 ГК України та вмотивовані неналежним виконанням відповідачем (замовником) умов договору про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів №20 від 04.10.2017р. в частині оплати у встановлений договором строк виконаних позивачем, як генпідрядником згідно договору робіт.

ПрАТ "Укратоменергобуд" вказує, що ним виконані, а замовником прийняті будівельні роботи та підписані акти виконаних робіт та довідки за договором №20 на суму 4 556 833,07 грн., з яких 1 304 419,67 грн. станом на 05.02.2020 замовником не оплачено, претензія позивача №6 від 20.01.2020р. залишена без відповіді. При цьому позивач зазначає, що обсяг бюджетного фінансування на 2019 рік, передбачений Додатковою угодою № 10 від 04.11.2019 до Договору, становить 37 161 040,25 грн.. Генпідрядник у 2019 році отримав фінансування від замовника у розмірі 29 564 262,87 грн., тобто на рахунках замовника знаходилися кошти достатні для проведення розрахунків за виконані роботи. Отже Замовник мав бюджетне фінансування та можливість здійснити платежі за виконані Генпідрядником роботи.

У зв`язку із простроченням виконання відповідачем своїх договірних зобов`язань позивачем нараховано пеню та 3% річних (розрахунок доданий до позовної заяви ) за період прострочення 15.01.2020р. - 05.02.2020р..

04.03.2020р. Департамент будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації подав до суду відзив на позов, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи що твердження позивача щодо обов`язку підтвердження використання авансу протягом трьох місяців після його одержання, тобто у строк до 31.01.2020 є хибними та такими, що суперечать умовам Договору та не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки акти приймання - передавання будівельних робіт № 78,79,80,81 форми КБ-2в, в тому числі щодо використання попередньої оплати, передані до Департаменту та підписані лише 27.12.2019, після спливу встановленого в договорі строку.

Щодо несплати Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної адміністрації заборгованості по актам виконаних робіт у сумі 1304419,67 грн. відповідач послався на умови Додаткових угод від 11 червня 2019 року, 24 липня 2019 року та 04 листопада 2019 року, за якими було внесено зміни та доповнення до пункту 3 Договору та визначено джерела та об`єм фінансування об`єкта будівництва у 2019 році.

З посиланням на п.п. 12.1, 12.7. Договору, в яких сторони погодили порядок оплати виконаних робіт, відповідач зазначає, що затримка щодо оплати виконаних робіт склалась з вини ПАТ "Укратоменергобуд", у зв`язку з несвоєчасною подачею Актів виконаних робіт. Акти приймання виконаних робіт № 78, 79, 80, 81 по об`єкту "Будівництво шляхопроводу по проспекту Адмірала Сенявіна - вулиця Залаегерсег у місті Херсоні" зареєстровані в Головному управлінні Казначейства та обліковуються як кредиторська заборгованість за 2019 рік і після отримання відповідного бюджетного фінансування буде здійснено їх оплату.

В своїх доводах відповідач посилається на ст.57 Бюджетного кодексу України, п. 9 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою КМУ від 15.12.2010 р. № 1132, п. 14.4 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938.

05.03.2020 ПАТ "Укратоменергобуд" звернулось до Господарського суду Херсонської області з заявою про забезпечення позову, якою, з урахуванням уточнення заяви про забезпечення позову від 13.03.2020р., просить вжити заходи забезпечення позову шляхом: накладення арешту на грошові кошти Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації що знаходяться на розрахункових рахунках, відкритих у Державній казначейській службі України, та які призначені для оплати виконаних будівельних робіт.

Ухвалою господарського суду від 13.03.2020р. у задоволенні заяви ПрАТ "Укратоменергобуд" про забезпечення позову відмовлено.

13.03.2020р. від ПрАТ "Укратоменергобуд" надійша відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що відповідач у відзиві посилається на недійсну редакцію п. 12.6 Договору, який Додатковою угодою №7-2 від 26.12.2018р. викладено у новій редакції, а тому твердження відповідача про підписання Актів приймання-передачі будівельних робіт №78, 79, 80, 81 від 27.12.2019р. з простроченням строків встановлених договором та вину позивача у затримці з оплатою виконаних робіт - не відповідає дійсним матеріалам та обставинам справи. Посилання на необхідність додаткового опрацювання Актів виконаних робіт не може бути визнано поважною причиною нездійснення відповідачем перерахування коштів, оскільки 27.12.2019 р. зазначені акти були ним підписані як перевірені та опрацьовані. На практиці, опрацювання актів виконаних робіт передує їх підписанню та полягає у перевірці таких актів спеціалістами авторського та технічного нагляду, а також спеціалістами кошторисного відділу відповідача.

Позивач стверджує, що відповідач взяв на себе зобов`язання з фінансування об`єкту будівництва у 2019 році відповідно до Додаткової угоди № 10 від 04.11.2019 р. у розмірі 37 161 040,25 грн. При цьому, генпідрядник у 2019 р. фактично отримав фінансування від Замовника у розмірі 29 564 262,87 грн., а тому посилання відповідача на відсутність фінансування, як на підставу не здійснення оплати, не підтверджується нормативною базою та судовою практикою.

Рішенням господарського суду Херсонської області від 09.04.2020р. частково задоволено позов Приватного акціонерного товариства "Укратоменергобуд" до Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації - стягнуто з Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації на користь ПрАТ "Укратоменергобуд" суму основного боргу у розмірі 1304419,67грн., 19567,36 грн. витрат по сплаті судового збору; в решті позовних вимог відмовлено.

Рішення вмотивоване посиланням на норми ст.ст. ч. 1 ст. 11, ст.525, 526, ст. 530, ч. 1 ст. 625 , ст. 837 ЦК України, ст. 193 , п. 4. 1 ст. 216, ч. 4.2. ст. 231 ГК України та вмотивоване тим, що обставини наявності заборгованості в сумі 1 304 419,67 грн. відповідачем визнаються,а тому відповідно до ч. 1 ст. 75 ГПК України не підлягають доказуванню, правовідносини щодо виконання підрядних будівельних робіт породили взаємні права та обов`язки сторін, в тому числі обов`язок відповідача оплатити виконані роботи.

В той же час позивач не довів усі обставини, які надають можливість застосування нарахування 3 % річних та пені на підставі ст.625 ЦК України та ст.231 ГК України, зокрема виникнення у відповідача грошових зобов`язань 27.12.2019р. та порушення термінів їх виконання після 15.01.2020р.

Судом зазначено, що за умовами договору передбачені дві умови для здійснення оплати вартості виконаних будівельних робіт: підписання акту та довідки двома сторонами та наявність грошових коштів на рахунках у Державної казначейської служби у достатньому розмірі, виділених бюджетами саме для фінансування цих робіт. Позивач довів, що 27.12.2019 він передав на підпис відповідачу підписані у односторонньому порядку акти виконаних робіт №78,79, 80, 81 з відповідними довідками про їх вартість. Факт передачі актів, не підписаних замовником, не являється підставою для здійснення оплати. За умовами договору сторони не оговорили порядок та терміни підписання актів виконаних будівельних робіт та довідок до них, тому суд не прийняв до уваги доводи позивача, що після передачі зазначених актів 27.12.2019 у відповідача виникли зобов`язання щодо їх оплати на протязі 10 днів. За умовами договору 10 денний термін для оплати вартості виконаних робіт взагалі передбачений на випадок надходження фінансування пізніше, ніж підписані акти виконаних робіт. Замовник мав 27-28.12.2019р. необхідні кошти для погашення заборгованості, тому доводи позивача, що у відповідача виникли грошові зобов`язання провести оплату протягом 10 денного терміну в даному спорі до 15.01.2020 не прийняті судом до уваги.

Також судом зазначено, що в ході розгляду справи позивачем не доведено факту зволікання відповідачем перевірки та підписання актів виконаних будівельних робіт № 78, 79, 80, 81. Із листа Головного управління Державної казначейської служби у Херсонській області №07-02-23/6-06/380 від 23.01.2020р. вбачається, що відповідач передав казначейській службі на реєстрацію акти виконаних будівельних робіт № 78, 79, 80, 81 лише 15.01.2020р. , тобто уже за відсутності фінансування виконання робіт за договором № 20 від 04.10.2017 р., тому за умовами п.12.7 договору у відповідача виникає зобов`язання щодо сплати даної заборгованості протягом 10 днів від дати надходження фінансування об`єкт будівництва за договором № 20 від 04.10.2017.

01.07.2020р. до Південно-західного апеляційного господарського суду через господарський суд Херсонської області надійшла апеляційна скарга ПрАТ "Укратоменергобуд" на рішення від 09.04.2020р., в якій скаржник просить скасувати частково оскаржене рішення та ухвалити нове рішення в частині позовних вимог щодо штрафних санкцій, стягнути з відповідача на користь позивача 3% річних у розмірі 2352,23грн. та пеню у розмірі 28697,22грн.; покласти на відповідача судові витрати.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги скарга ПрАТ "Укратоменергобуд" зазначає, що суд першої інстанції прийняв правильне рішення у частині задоволення вимоги щодо стягнення суми основного боргу, однак помилково дійшов до висновків, що відповідач отримав акти виконаних робіт лише 27.12.2019р. та зазначені акти не були підписані відповідачем 27.12.2019р., що в результаті призвело до неповного з`ясування обставин справи.

Скаржник також зазначає наступне:

- відповідач при передачі актів до Державної казначейської служби України самостійно визначив на них дату - 27.12.2019р. Факт складання та підписання актів сторонами саме 27.12.2019р. також підтверджений у судовому засіданні під час розгляду справи у суді першої інстанції та відповідачем не оспорювався, а тому в силу приписів ч.1 ст. 75 ГПК України - обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню.

- обсяг бюджетного фінансування на 2019р. передбачений Додатковою угодою № 10 від 04.11.2019 р. до Договору та становить 37 161 040,25 грн., генпідрядник у 2019 р. фактично отримав фінансування від замовника у розмірі 22 5 83 364, 51.грн. Тобто, на рахунках замовника знаходилися кошти достатні для проведення розрахунків за виконані роботи, а тому мав бюджетне фінансування та можливість здійснити платежі за виконані Генпідрядником роботи протягом останніх банківських днів 2019 року.

-оскільки у п.12.7 Договору вказано, що "Замовник здійснює оплату виконаних робіт за Договором після підписання Акту та Довідки", та не визначено строк, протягом якого повинна бути здійснена така оплата, слід вважати, що відповідно до умов Договору та ч.2 ст. 530 ЦК України така оплата має відбуватися негайно після підписання актів виконаних робіт та довідки.

- у листі №195 від 26.12.2019, який адресовано відповідачу, ПрАТ "Укратоменергобуд" при переданні актів виконаних робіт за грудень 2019 зазначив, що вказані акти передаються для перевірки та оплати з боку замовника. Зазначене твердження, викладене у листі №195 від 26.12.2019, у розумінні ч.2 ст. 530 ЦК України є вимогою кредитора до боржника виконати обов`язок за Договором. Відповідач мав би оплатити будівельні роботи принаймні протягом 7 днів на підставі ч.2 ст. 530 ЦК України, тобто у строк до 03.01.2020р.

- оскільки оплата виконаних будівельних робіт умисно не була здійснена відповідачем 27-31.12.2019, коли в нього були наявні грошові кошти на рахунках та була реальна можливість здійснити цю оплату, відповідач порушив п.12.7. Договору та прострочив виконання грошового зобов`язання.

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 06.07.2020р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Приватного акціонерного товариства "Укратоменергобуд" на рішення господарського суду Херсонської області від 09 квітня 2020 року у справі №923/127/20, встановлено іншим учасникам справи строк для подання відзиву на апеляційну скаргу та будь-яких заяв чи клопотань з процесуальних питань 10 днів з дня вручення даної ухвали, але не пізніше дня закінчення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України; призначено справу №923/127/20 до розгляду на 08.09.2020р.

Відзиву на апеляційну скаргу від Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації до Південно-західного апеляційного господарського суду не надходило.

В судовому засіданні 08.09.2020р. представник скаржника підтримав доводи та вимоги апеляційної скарги.

Представник відповідача у судове засідання 08.09.2020р. не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи Департамент повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення про вручення ухвали Південно-західного апеляційного господарського суду від 06.07.2020р. про призначення розгляду апеляційної скарги ПрАТ "Укратоменергобуд" на 08.09.2020р. (т.2 а.с. 177).

Відповідно до ст.269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника скаржника, дослідивши питання дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, встановлено судом першої інстанції та підтверджено при апеляційному розгляді справи, 04.10.2017р. між Управлінням капітального будівництва Херсонської обласної державної адміністрації (замовник) та Приватним акціонерним товариством "Укратоменергобуд" (генпідрядник) укладено договір №20 про закупівлю робіт за бюджетні кошти, відповідно до п. 1.1. якого замовник доручає, а генпідрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов договору виконання будівельних робіт з капітального будівництва.

Згідно п. 1.2. Договору об`єкт будівництва "Будівництво шляхопроводу по просп.. Адмірала Сенявіна - вул.. Залаегерсет у м. Херсоні" за кодом CPV за ДК 021:2015 - 45221000-2 - будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів, адреса розташування об`єкта: просп.. Адмірала Сенявіна - вул.. Залаегерсег, м. Херсон.

Відповідно до п. 2.1., 2.2 Договору початок та закінчення робіт, зазначених у п. 1.2. Договору визначається календарним графіком виконання робіт (додаток 2), який є невід`ємною частиною Договору, але не раніше 7 (семі) днів з дня виконання Замовником зобов`язань шодо: передачі проектної документації; передачі дозвільної документації; надання будівельного майданчика та/або фронту робіт. Одночасно із остаточним завершенням робіт (наданням Замовнику на розгляд та підпис останнього акту виконаних робіт) Генпідрядник зобов`язаний передати Замовнику всю виконавчу документацію по Об`єкту, що оформлюється відповідним актом приймання передачі.

Згідно п. 2.3., 2.4., 2.5 Договору генпідрядник може забезпечити дострокове завершення виконання робіт і здачу їх замовнику. Строки виконання робіт (будівництва об`єкта) можуть змінюватися із внесенням відповідних змін у Договір у разі виникнення обставин, передбачених п. 19 Загальних умов. Замовник може у разі необхідності прийняти рішення про уповільнення, зупинення або прискорення виконання робіт (будівництва Об`єкта) із внесенням у встановленому порядку змін у Договір, у тому числі до календарного графіка виконання робіт, Договірної ціни, тощо.

Відповідно до р. 2.6. Договору сторони по Договору домовилися, що в 2017 році Генпідрядник не розпочне виконання робіт ва об`єкті до моменту отримання ним від Замовника письмового повідомлення про їх початок (таке повідомлення може бути надано електронною поштою). 3.Доrовірна ціна

Договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису що є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), і складає 357 692,403 тис. грн, у тому числі ПДВ 59 615,400 тис. грн.

Згідно п. 11.1 Договору фінансування робіт (будівництва Об`єкта) здійснюється за рахунок бюджетних коштів, а саме: кошти державного бюджету 321 923, 1627 тис. грн, у тому числі ПДВ 53 653, 86045 тис. грн., місцевого бюджету 35 769, 2403 тис. грн, у тому числі ПДВ 5 961, 54005 тис. грн.

Сторони погодили, що зобов`язання сторін щодо фінансування визначаються положеннями Загальних умов та планом фінансування робіт, який є невід`ємною частиною Договору (Додаток 3) (п. 11.2. Договору)

В п. 12.1., 12.2 Договору передбачено, що розрахунки за виконані роботи здійснюється: із урахуванням положень Загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ·З). Генnідрядник визначає обсяги та вартість виконаних: робіт, що підлягають оплаті, готує Акт і Довідку і подає їх разом з виконавчою документацією для підписання Замовнику. · Згідно п. 12.3 Договору замовник підписує подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт або обґрунтовує причини відмови їх підписання.

Згідно п. 12.4. Договору вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначається в межах вартості робіт, передбачених твердою договірною ціною, із урахуванням виконаних обсягів робіт та їх вартості за одиницю виміру.

Замовник керуючись нормами постанов Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 р. № 117 (зі змінами) та від 27.12.2001 р. No 1764 (зі змінами) має право надати генпідряднику за рахунок коштів державного (місцевого) бюджету попередню оплату (аванс) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, обладнання, конструкцій, виробів у розмірі не більше ніж 30% від вартості річного обсягу робіт на строк не більше трьох місяців (але в будь якому разі до кінця бюджетного року). По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику. У випадку, коли виплата авансу здійснюється у менший ніж тримісячний термін до кінця поточного бюджетного року, використання авансу обмежується строком до 25 числа останнього місяця поточного бюджетного року. Замовник має право контролювати використання наданих Генпідряднику сум авансу та вимагати від Генпідрядника інформацію щодо його використання (п. 12.6. Договору).

Замовник здійснює оплату виконаних робіт за Договором після підписання Акту та Довідки, при наявності бюджетного фінансування. Всі виплати здійснюються після отримання замовником відповідних бюджетних призначень. У разі затримки бюджетного фінансування та/або нездійснення платежів не з вини замовника, оплата за виконані роботи здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного фінансування та/або можливості здійснити платежі. У разі зміни бюджетного фінансування замовника, він письмово повідомляє про це генпідрядника (п. 12.7. Договору).

Відповідно до п. 13.1 Договору приймання-передача закінчених робіт (Об`єкта будівництва) здійснюється відповідно до вимог Загальних умов та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію.

В ході ході виконання договору сторонами укладалися додаткові угоди, яким змінювалися та доповнювалися умови договору, у тому числі:

Додатковою угодою від 12.10.2017р. № 1 до договору від 04.10. 2017 року № 20 сторони за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів 04 жовтня 2017 № 20 домовилися доповнити пункт З зазначеного договору підпунктом З.З наступного змісту: "Обсяг фінансування будівництва у 2017 році становить 27 824 676,00грн, у тому числі кошти державного бюджету 20 424 676,00 грн, у тому числі ПДВ 3 404 112,67 грн, місцевого бюджету 7 400 000,00 грн, у т.ч. ПДВ 1 233 333,33 грн".

Додатковою угодою від 27.12.2017р. № 4 до договору № 20 сторони домовилися внести у Договір наступні доповнення:

Підпункт З.З пункту З Договору викласти у новій редакції, а саме: "Обсяг фінансування будівництва у 2017 році становить 51802125,85 грн., у тому числі кошти державного бюджету 37 590 420,85 грн, у т.ч. ПДВ 6 265 070,14 грн, місцевого бюджету 14 211 705,00 грн, у т.ч. ПДВ 2 368 617,50 грн ".

Підпункт 12.6 пункту 12 Договору викласти у новій редакції, а саме: "Замовник керуючись нормами постанов Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 р. No І 17 (зі змінами) та від 27.12.2001 р. № 1764 (зі змінами) має право надати Генпідряднику за рахунок коштів державного (місцевого) бюджету попередню оплату (аванс) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, обладнання, конструкцій, виробів у розмірі 100% від вартості річного обсягу робіт на строк не більше шести місяців. По закінченні шестимісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику.

Замовник має право контролювати використання наданих Генпідряднику сум авансу та вимагати від Генпідрядника інформацію щодо його викорвстання." 2. Всі інші умови Договору залишаються незмінними і Сторони підтверджують по них свої зобов`язання. (т.1 а.с.34).

Додатковою угодою від 26.12.2018р. №7-1 сторони домовилися доповнити пункт З Договору підпунктом 3 .4 наступного змісту:

"Обсяг фінансування будівництва у 2018 році здійснюється за рахунок бюджетних коштів і становить 177261687,00 грн, у тому числі ПДВ 29543614,50 грн, а саме: кошти державного бюджету 86232747.00 грн, у тому числі ПДВ 14372]24,50 грн, кошти місцевого бюджету 91028940,00 грн, у тому числі ПДВ 15171490,00 грн

Додатковою угодою від 26.12.2018р. №7-2 сторони домовилися внести у Договір наступні доповнення:

Підпункт 12.1 пункту 12 Договору викласти у новій редакції, а саме:

"Розрахунки за виконані роботи здійснюється із урахуванням положень Загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) (далі +Акт) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-З) (далі = Довідка), які формуються у відповідності до затвердженої Замовником проектно-кошторисної документації стадії Робоча документація і мають їй відповідати."

Підпункт 12.6 пункту 12 Договору викласти у новій редакції, а саме:

"Замовник керуючись нормами постанов Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 р. № 117 (зі змінами) та від 27.12.2001 р. № 1764 (зі змінами) має право надати за рахунок коштів державного (місцевого) бюджету попередню оплату (аванс) для забезпечення виконання у стислі строки робіт з будівництва шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна - вул. Залаегерсег у м. Херсоні на оплату робіт, закупівлю матеріалів, обладнання, конструкцій у розмірі до 100 відсотків вартості річного обсягу робіт на строк не більш як шість місяців. Генпідрядник використовує кошти надані Замовником для оплати виконаних робіт та надання авансу на виконання робіт, закупівлю матеріалів, обладнання, конструкцій третім особам (субпідрядникам) погодженим Замовником у порядку п. 15.2.1. Договору. Замовник має право контролювати використання наданих Генпідряднику сум авансу та вимагати від Генпідрядника інформацію щодо його використання."

Додатковою угодою від 04.11.2019р. №10 сторони домовилися доповнити пункт З зазначеного Договору підпунктом 3.6 наступного змісту:

"Фінансування об`єкта будівництва у 2019 році здійснюється за рахунок бюджетних коштів і складає 37161040,25 грн, в тому числі ПДВ 6193506,71 грн, в тому числі: кошти обласного бюджету (співфінансування) 2500000,00 грн, у т.ч. ПДВ 416666,67 грн: кошти державного фонду регіонального розвитку (загальний фонд) 10420718,65 грн , в тому числі ПДВ 1736786,44 грн; кошти субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій 24240321,60 грн, в тому числі ПДВ 4040053,60 грн".

Сторонами справи визнається, що фактично позивачем виконано будівельні роботи на суму 4 556 833,07 грн., що підтверджено актами приймання виконаних робіт за грудень: Акт №79 на загальну суму 155 748,55грн. (т.1 а.с. 60-62), Акт №80 на загальну суму 682030,46грн. (т.1 а.с.65-67) , Акт №81 на загальну суму 3 719 054,06грн. (т.1 а.с. 70-73).

Супровідним листом від 26.12.2019р. №195 позивач направив відповідачу акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2019 року №78 (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2019 року №79 (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2019 року №80 (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2019 року №81 (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) на загальну суму 4 556 833,07 грн. (т.1 а.с.54-76), що підтверджується листом позивача № 195 від 26.12.2019 та відміткою про отримання цього листа саме 27.12.2019 ( т.1 а.с.84). За змістом листа акти форми КБ-2в на суму 4 556 833,07 грн. передані для перевірки та оплати Замовником. Сторонами спору визнається, що на момент подання позовної заяви відповідач має кредиторську заборгованість перед Генпідрядником у сумі 1 304 419,67грн. по оплаті виконаних робіт.

Посилаючись на прострочення відповідачем оплати 1 304 419,67 грн. за виконані генпідрядником роботи за договором №20, позивач нарахував 3% річних за період з 15.01.2019 по 05.02.2020р. 2 352,23 грн. та пеню у розмірі 0,1 % за кожний день прострочення за період з 15.01.2019 по 05.02.2020 у сумі 28 697,22 грн. та звернувся до господарського суду з позовом про стягнення з Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації 1 304 419,67 грн. основного боргу, 2 352,23 грн. 3% та 28 697,22 грн. пені.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог в частині стягнення 3% річних та пені, господарський суд виходив з того, що позивач не довів усі обставини, які надають можливість нарахування 3 % річних та пені на підставі ст.625 ЦК України та ст.231 ГК України, зокрема виникнення у відповідача грошових зобов`язань 27.12.2019р. та порушення термінів їх виконання після 15.01.2020р.

Колегія суддів погоджується з такими висновками господарського суду з огляду на наступне.

Частиною 1 ст. 193 ГК України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Статтею 318 Господарського кодексу України визначено, що за договором підряду на капітальне будівництво одна сторона (підрядник) зобов`язується своїми силами і засобами на замовлення другої сторони (замовника) побудувати і здати замовникові у встановлений строк визначений договором об`єкт відповідно до проектно-кошторисної документації або виконати зумовлені договором будівельні та інші роботи, а замовник зобов`язується передати підряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти закінчені будівництвом об`єкти та оплатити їх.

Договір підряду відповідно до цієї статті укладається на будівництво, розширення, реконструкцію та перепрофілювання об`єктів; будівництво об`єктів з покладенням повністю або частково на підрядника виконання робіт з проектування, поставки обладнання, пусконалагоджувальних та інших робіт; виконання окремих комплексів будівельних, монтажних, спеціальних, проектно-конструкторських та інших робіт, пов`язаних з будівництвом об`єктів.

Аналогічні положення містяться у статті 875 Цивільного кодексу України щодо договору будівельного підряду.

Відповідно до ч.1, ч. 2 статті 321 Господарського кодексу України у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення. Вартість робіт за договором підряду (компенсація витрат підрядника та належна йому винагорода) може визначатися складанням приблизного або твердого кошторису. Кошторис вважається твердим, якщо договором не передбачено інше. Зміни до твердого кошторису можуть бути внесені лише за погодженням сторін.

Договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону (ч.1 ст. 323 Господарського кодексу України).

За визначенням ч.ч. 1, 2 ст. 837 ЦК України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Відповідно до ст. 875 ЦК України, за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Якщо у договорі підряду не встановлено ціну роботи або способи її визначення, ціна встановлюється за рішенням суду на основі цін, що звичайно застосовуються за аналогічні роботи з урахуванням необхідних витрат, визначених сторонами. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

За визначенням ст. 549 ЦК України, неустойка (штраф, пеня) - грошову суму або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Стаття 611 ЦК України передбачає, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема такі як сплата неустойки, відшкодування збитків.

Частиною 2 ст. 625 ЦК України встановлено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 193, ч. 1 ст. 216 ГК України, порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим кодексом, іншими законами або договором; учасники господарських правовідносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Стаття 230 ГК України штрафними санкціями у розумінні цього Кодексу визнає господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Згідно ч. 2 ст. 231 ГК України у разі якщо порушено господарське зобов`язання, в якому хоча б одна сторона є суб`єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов`язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов`язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: за порушення умов зобов`язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг); за порушення строків виконання зобов`язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.

Відповідно до вимог пункту 12.7. Договору, замовник здійснює оплату виконаних робіт за Договором після підписання Акту та Довідки, при наявності бюджетного фінансування. Всі виплати здійснюються після отримання Замовником відповідних бюджетних призначень. У разі затримки бюджетного фінансування та/або нездійснення платежів не з вини Замовника, оплата за виконані роботи здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного фінансування та/або можливості здійснити платежі. У разі зміни бюджетного фінансування Замовника, він письмово повідомляє про це Генпідрядника. Розрахунки за виконані роботи здійснюється із урахуванням положень Загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-З).

Частиною 4 статті 879 ЦК України встановлено, що оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об`єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.

Пунктом 99 Постанови КМ України від 01 серпня 2005 року №668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві" передбачено, що розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов`язаний оплатити виконані роботи. Порядок подання підрядником документів про обсяги і вартість виконаних робіт, проведення перевірки їх достовірності, підписання та оплати замовником визначається у договорі підряду.

У силу вимог ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до п. 98, 102 Постанови КМ України від 01 серпня 2005 року №668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві" оплата за виконані роботи проводиться у порядку, визначеному договором підряду. У разі виконання робіт із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств питання розрахунків за виконані роботи (надання авансу, проміжні розрахунки, строки платежів тощо) визначаються договором підряду з дотриманням вимог актів законодавства, що регулюють ці питання.

В даному випадку спеціальним актом, що регулює питання здійснення розрахунків при виконанні робіт на умовах державного фінансування є Порядок державного фінансування капітального будівництва, затверджений Постановою № 1764 Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року (надалі - Порядок).

Відповідно до пункту 18 Порядку розрахунки за виконані роботи, поставлену продукцію та надані послуги в будівництві (далі - роботи) здійснюються за договірними цінами відповідно до укладених договорів (контрактів), вимог законодавства та проводяться платежами за об`єкт у цілому або проміжними платежами (за етапи, черги будівництва, пускові комплекси або окремі види робіт, конструктивні елементи). Розрахунки здійснюються на підставі актів приймання виконаних робіт.

Згідно абз. 2 пункт 19 Порядку замовник перераховує підряднику аванс, якщо це передбачено договором (контрактом). Розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу. По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику. Кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг.

Колегія суддів погоджується з висновками господарського суду, що сам факт передачі актів підписаних лише генпідрядником не являються підставою для здійснення оплати, оскільки договором встановлено, що замовник здійснює оплату виконаних робіт за Договором після підписання Акту та Довідки, в той час, як терміни їх погодження та підписання сторонами умовами договору не встановлено, також терміни та порядок не урегульовані нормами чинного законодавства.

Таким чином, сплата виконаних робіт згідно п. 12.7 Договору пов`язується саме з підписанням акту приймання-передачі виконаних робіт, що окрім цього відповідає і нормам частини четвертої статті 879 та частини четвертої статті 882 ЦК України, а відтак передача актів підписаних лише генпідрядником не породжує наслідків у вигляді негайної оплати актів.

Відповідно до інформації, опублікованої 18.12.2019р. на офіційному веб сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/news/do-uvagi-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv1812) Державна казначейська служба України інформувала: Відповідно до Регламенту роботи органів Державної казначейської служби України у період завершення бюджетного 2019 року та початку 2020 року, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 06.12.2019 № 343 та погодженого 17.12.2019 Міністром фінансів України, Система електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП НБУ) в період завершення бюджетного 2019 року та на початку 2020 року працюватиме в такому режимі: 26 та 27 грудня 2019 року - в режимі продовженого банківського дня (на 2 години) до 21-00; 28 грудня 2019 року - до 13-00 години; у разі зміни регламенту роботи СЕП НБУ (можливого продовження) всі учасники СЕП додатково оперативно будуть повідомлені. 28 грудня 2019 року органи Казначейства не працюють з клієнтами по забезпеченню видаткової частини бюджетів. Водночас, органами Казначейства здійснюється погашення та обслуговування державного боргу у національній валюті, а також зараховуються надходження до бюджетів всіх рівнів. У 2020 році першим робочим днем органів Казначейства є 2 січня. Органи Казначейства 02.01.2020 працюють без клієнтів. Починаючи із 3 січня 2020 року органи Казначейства працюють у звичайному режимі.

Акти приймання - передавання будівельних робіт № 78,79,80,81 форми КБ-2в, в тому числі щодо використання попередньої оплати, передані позивачем до Департаменту лише 27.12.2019р. (п`ятниця)

Листом №09-2422/0/20/314-02 від 02.01.2020р. (т. 1 а.с. 115) Департамент будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації повідомив ПрАТ "Укратоменергобуд", що 27.12.2019 року (закінчення бюджетного періоду) ним отримано Акти приймання передачі будівельних робіт № 78, 79, 80, 81 форми КБ 2в від 27.12.2019 року, Довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 за грудень 2019 року. Дані документи підтверджують виконання будівельних робіт по закриттю наданої попередньої оплати (аванс), а також виконання додаткових будівельних робіт на суму 1304419,67 грн. У зв`язку з закінченням бюджетного періоду оплата у сумі 1304419,07 грн. не була проведена в 2019 році. З посиланням на п. 12.7. Договору №20 повідомив, що після отримання Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації відповідного бюджетного фінансування буде проведено розрахунок за виконані роботи.

Отже замовник не відмовлявся оплачувати виконані генпідрядником роботи та не заперечував наявність фінансування в 2019 році, проте роботи не були оплачені у 2019 році у зв`язку із закінченням бюджетного періоду27.12.2019р., так як генпідрядником надані акти виконаних робіт та довідки лише 27.12.2019р., тобто наприкінці бюджетного періоду.

З урахуванням наведеного, доводи скаржника, що відповідач навмисно зволікав з підписанням актів виконаних робіт колегією суддів відхиляються як безпідставні.

В матеріалах справи наявний лист Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області від 23.01.2020р. (т.2 а.с. 18), яким Управління повідомляло ПрАТ "Укратоменергобуд", що Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської ОДА 15.01.2020р. до Головного управління Казначейства на реєстрацію були надані акти приймання виконаних робіт по об`єкту "Будівництво шляхопроводу по проспекту Адмірала Сенявіна - вул.. Залаегерсет у місті Херсоні" від 27.12.2019. №№78, 79,80,81 на загальну суму 4 556 833,07грн. Акти №№78,79,80,81 по об`єкту "Будівництво шляхопроводу по проспекту Адмірала Сенявіна - вул.. Залаегерсет у місті Херсоні" зареєстровані в Головному управлінні Казначейства.

Отже господарський суд дійшов вірного висновку, що в даному випадку за умовами п.12.7 договору у відповідача виникає зобов`язання щодо сплати заборгованості при наявності фінансування з бюджету, а станом на 15.01.2020р. таке фінансування було відсутнє, що підтверджується листом Казначейства від 23.01.2020р.

З приводу аргументів скаржника, що відсутність бюджетного фінансування не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання колегія суддів зазначає, що в даному випадку виконані генпідрядником роботи не були оплачені відповідачем в 2019 році не через відсутність фінансування, а у зв`язку із закінченням бюджетного періоду, про що позивача повідомлено листом від 02.01.2020р., на момент коли Акти та Довідки були передані для підписання Замовнику (27.12.2019р.).

Твердження скаржника, що відповідач мав би оплатити виконані будівельні роботи протягом 7 днів після отримання листа №195 від 26.12.2019р. на підставі ч.2 ст. 530 ЦК України, тобто у строк до 03.01.2020р. колегія суддів відхиляє, з огляд того, що з вказаний лист №195 не є вимогою в розумінні ст. 530 ЦК України, а є лише супровідним листом, яким надіслано акти приймання виконаних будівельних робіт та довідки про їх вартість та витрати для перевірки та оплати Замовником.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з аргументом апелянта, що доведеною є обставина підписання Департаментом Актів саме 27.12.2019р., оскільки в Актах №78,79,80,81 дата 27.12.2019р. проставлена навпроти підписів представника генпідрядника і відсутня в графі з підписом представника Департаменту. В свою чергу, відповідач у відзиві на позов не визнав цю обставину однозначно.

Згідно з п. 16.3. Договору замовник не несе відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань у разі затримання фінансування (відсутності фінансування) з обласного бюджету (державного бюджету) або/та не перерахування коштів Державною казначейською службою України.

Відповідно до ст. 57 Бюджетного кодексу України не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету. Порядок закриття рахунків поточного бюджетного періоду та відкриття рахунків наступного бюджетного періоду визначається Міністерством фінансів України. За виняткових обставин Міністр фінансів України може визначити інший термін закриття рахунків, який має настати не пізніш як через п`ять робочих днів після закінчення бюджетного періоду. Залишки коштів державного бюджету на кінець бюджетного періоду установ України, які функціонують за кордоном, на рахунках, відкритих у банківських установах країн їх місцезнаходження, а також залишки коштів власних надходжень державних і комунальних закладів фахової передвищої та вищої освіти, наукових установ та закладів культури, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, благодійні внески та гранти, на поточних рахунках у банках державного сектору зберігаються на таких рахунках для здійснення видатків у наступному бюджетному періоді відповідно до кошторисів. На кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету. Бюджетні зобов`язання за бюджетними програмами спеціального фонду державного бюджету, не передбаченими проектом закону про Державний бюджет України на наступний бюджетний період, поданим на розгляд до Верховної Ради України, головні розпорядники бюджетних коштів зобов`язані виконати до кінця поточного бюджетного періоду в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету, не допускаючи наявності за такими зобов`язаннями кредиторської заборгованості на початок наступного бюджетного періоду. Усі надходження і витрати записуються в тому бюджетному періоді, в якому вони здійснені.

Колегія суддів констатує, що у період з 15.01.2020р. по 05.02.2020р., за який позивачем нараховані річні та пеня за прострочення оплати вартості робіт, не мало місце прострочення Департаменту по оплаті за отриманими 27.12.2019р. Актами та Довідками, оскільки 27.12.2019р. було днем завершення бюджетного періоду, 28.12.2019р. видатки з бюджетів органами Казначейства не здійснювались.

Суд першої інстанції обґрунтовано виснував, що у Замовника не могло виникнути обов`язку з невідкладної або протягом 10 днів оплати отриманих 27.12.2019р. Актів, а після 15.01.2020р. (дата надходження Актів до Казначейства) згідно п. 12.7. Договору зобов`язання по оплаті виникало у разі надходження бюджетного фінансування на протязі 10 днів, адже при наявності підписаних Актів бюджетне фінансування, виділене у 2019 році, у січні 2020 року вже було відсутнє внаслідок закриття бюджетного року.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції на законних підставах та вмотивовано відмовив у задоволенні позовних вимог про стягнення 3 % річних та пені, констатувавши, що позивачем не доведено наявність підстав для їх нарахування.

Викладеним спростовуються доводи апелянта, які у сукупності не свідчать про наявність підстав для скасування чи зміни оскаржуваної частини рішення від 09.04.2020р.

Підстав для виходу судом апеляційної інстанції за межі доводів апелянта не убачається, оскільки при апеляційному розгляді справи не встановлено порушення норм процесуального права, які є безумовною підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права.

За таких обставин рішення господарського суду Херсонської області від 09.04.2020р. в оскаржуваній частині залишається без змін, а апеляційна скарга без задоволення.

Відповідно до п."в" ч.4 ст.282 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції складається, зокрема, з резолютивної частини із зазначенням розподілу судових витрат, понесених у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції.

В даному випадку витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції (витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги), покладаються на скаржника, оскільки вимоги апеляційної скарги відхилені у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236,240, 269, 270, 275, 276, 281-284 ГПК України,

колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Херсонської області від 09.04.2020р. у справі №923/127/20 в частині відмови у стягненні 3% річних та пені залишити без змін.

Витрати зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги покласти на ПрАТ "Укратоменергобуд".

Постанова в порядку ст.282 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття згідно ст.284 ГПК України.

Постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення згідно положень ст.287, 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено 14.09.2020р.

Головуючий суддя М.А. Мишкіна

Суддя О.Ю. Аленін

Суддя Л.В. Лавриненко

Джерело: ЄДРСР 91495345
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку