open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 710/925/20 Провадження № 3/710/522/20

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31.08.2020 м. Шпола

Суддя Шполянського районного суду Черкаської області Сивокінь С.С., розглянувши матеріали, які надійшли від Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянина України, місце роботи (проходження служби) Лип`янська сільська рада Шполянського району Черкаської області, депутат, паспорт серії НОМЕР_1 , (реєстраційний номер облікової картки платників податків - НОМЕР_2 ), інші відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, суду не відомі, за ч.1 ст. 172-6 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

06.08.2020 на адресу Шполянського районного суду Черкаської області надійшли матеріали адміністративної справи, відносно ОСОБА_1 про порушення вимог ч.1 ст.45 Закону України «Про запобігання корупції», відповідальність за яке передбачена за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ОСОБА_1 , будучи депутатом Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закону) суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», без поважних причин, несвоєчасно подав до Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.03.2019, а декларація фактично подана 27.05.2020, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена частиною 1 статті 1726 КУпАП.

ОСОБА_1 , в судове засідання з`явився, вину визнав повністю.

Прокурор Руденко Р.М. в судове засідання з`явився, обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 , ознак діянь, передбачених ч. 1 ст. 172-6КУпАП.

Заслухавши думкупрокурора, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, виходячи з наступного.

Згідно з п.п.б, п.1, ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є в тому числі - депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.

Згідно ч.1ст.45 ЗаконуУкраїни «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 961/ 29091) затверджено Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування .

Згідно п.1розділу ІІПорядку формування,ведення таоприлюднення (надання)інформації Єдиногодержавного реєструдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,затвердженого рішеннямНаціонального агентстваз питаньзапобігання корупціївід 10.06.2016№3,зареєстрованого вМіністерстві юстиціїУкраїни 15липня 2016року за№ 959/29089,до Реєструвключаються такіелектронні документи(далі-документи)зокрема: декларації, що подаються відповідно до статті 45 Закону. Суб`єкти декларуванняподають доРеєстру зазначенів пункті1цього розділудокументи шляхомзаповнення електроннихформ відповіднихдокументів навеб-сайтіРеєстру відповіднодо технічнихвимог доформ. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.

Згідно п.5 розділу ІІ даного порядку, суб`єкти декларування подають декларації відповідно до статті 45 Законуз додержаннямтаких вимог: щорічна декларація подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Згідно ч. 1 ст.2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Згідно абз.2 п.3 ст.8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутати місцевих рад зобов`язані щороку до 1 квітня подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" , за місцем роботи (служби), крім самозайнятих осіб, безробітних або пенсіонерів, які подають зазначені декларації до апаратів відповідних місцевих рад або їх виконавчих комітетів.

Згідно ч.1 ст.49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.

В ході розгляду справи встановлено, що ОСОБА_1 був обраний депутатом Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області, що підтверджується рішенням 1-1 сесії Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області І скликання від 29.12.2018 (а.с.23-24), будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, подав Е-декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік, 27.05.2020 року (а.с.14-18), хоча законом передбачено, граничний термін подачі такої декларації до 01.04.2019 року.

Згідно даних Єдиного Державного Реєстру Декларацій отриманого з офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції « https:public.nazk.gov.ua» ОСОБА_1 подав декларацію (щорічна) 27.05.2020 (а.с.14).

Відповідно до листа Управління інформаційно аналітичних систем та захисту інформації Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.12.2019 № 71-03/85576/19, починаючи з 04.03.2019 у окремих користувачів при роботі з ІТС Реєстр спостерігались помилки, які в повній мірі були усунуті адміністратором ІТС Реєстр ДП «УСС» 06.03.2019 о 14.40. (а.с.34-35).

Відповідальність за ч.1 ст.172-6 КУпАП настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування,

Місцем вчинення адміністративного правопорушення в даному випадку є місце виникнення обов`язку подавати декларацію, а саме Лип`янська сільська рада Шполянського району Черкаської області, за адресою: Черкаська область, Шполянський район, с. Лип`янка.

Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, є 01.04.2019 дата до якої необхідно було здійснити подання електронної декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Датою виявлення адміністративного правопорушення є дата складання даного протоколу тобто 29.07.2020.

Юридичними наслідками в даному випадку є несвоєчасне подання ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції, у визначені строки, декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною участині першійстатті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно ч.3 ст.12 Закону України «Про запобігання корупції», у разі виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, уповноважені особи Національного агентства складають протокол про таке правопорушення, який направляється до суду згідно з рішенням Національного агентства. У разі виявлення ознак іншого корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, Національне агентство затверджує обґрунтований висновок та надсилає його іншим спеціально уповноваженим суб`єктам у сфері протидії корупції. Висновок Національного агентства є обов`язковим для розгляду, про результати якого воно повідомляється не пізніше п`яти днів після отримання повідомлення про вчинене правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст.172-6Кодексу Українипро адміністративніправопорушення

несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тягне за собою накладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

У відповідності до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно з ст.11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Згідно з п. 2 роз`яснень спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ (надалі - ВССУ) «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» вих. № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, зазначено, що для кваліфікації діяння за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП необхідним є встановлення несвоєчасності подання декларації, тобто подання поза строком, визначеним законом.

Конструктивною ознакою цього правопорушення є також несвоєчасне подання декларації без поважних на те причин. Тобто за наявності останніх відповідальність за аналізованою частиною статті виключається. Під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо. Предметом правопорушення є декларація, подана шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, за минулий рік. Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу; вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Згідно дорозділу ІІПорядку проведенняконтролю таповної перевіркидекларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,затвердженого рішеннямНаціонального агентстваз питаньзапобігання корупції№56від 10.02.2017року,зареєстрованого вМіністерстві юстиціїУкраїни 13лютого 2017року за№ 201/30069,національне агентствопроводить щододекларацій таківиди контролю: щодосвоєчасності подання; щодоправильності таповноти заповнення; логічний та арифметичний контроль. Згідно з п.5 цього ж розділу порядку, якщо за результатами контролю встановлено, що суб`єкт декларування несвоєчасно подав декларацію, Національне агентство направляє такому суб`єкту лист з проханням надати пояснення щодо причин несвоєчасного подання декларації. За наявності ознак адміністративного правопорушення уповноважена особа Національного агентства складає протокол про адміністративне правопорушення у встановленому законодавством порядку, який за рішенням Національного агентства направляється до суду.

В ході судового розгляду справи особою яка притягується до адміністративної відповідальності не було надано належних та допустимих доказів неможливості своєчасного подання декларації по причині того, що не працював сервіс, чи з будь яких інших причин, які б свідчили про не можливість подання декларації по причині проблем роботи порталу Єдиного державного реєстру декларацій осіб у повноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за період з 01.01.2019 року по 01.04.2019.

Суд вважає, що в діях ОСОБА_1 , вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-6 КУпАП, тобто несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Вина ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-6 КУпАП, підтверджується зібраними та дослідженими судом доказами зокрема, протоколом №164/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 29.07.2020 відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172 -6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 ,., вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-6 КУпАП, (а.с.2-9), листом Національного агентства з питань запобігання корупції управління інформаційно аналітичних систем та захисту інформації (а.с.34-35), роздрукованою інформацією та скріншот з офіційного сайту Національного агентства з питань запобігання корупції (а.с. 14-18), рішенням 1-1сесії Лип`янськоїсільської радиШполянського районуЧеркаської областіІ скликаннявід 29.12.2018(а.с.23-24).

Відтак, суддя приходить до висновку, що ОСОБА_1 , слід визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст. 172-6КУпАП.

Обставини, що пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, судом не встановлені.

Обставини, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, судом не встановлено.

З урахуванням особи порушника, обставин вчиненого адміністративного правопорушення, відсутності обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає, що ОСОБА_1 слід призначити адміністративне стягнення у виді штрафу, в мінімальному розмірі 50 (п`ятдесяти ) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850,00 грн., яке буде необхідним і достатнім для досягнення визначеної ст.23КУпАП мети виховного впливу та запобіганню вчинення ОСОБА_1 , нових правопорушень.

Відповідно до ст.40-1КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Оскільки ОСОБА_1 піддається адміністративному стягненню, суддя стягує з нього судовий збір в сумі 420,40 грн., відповідно до ст.40-1, ч.5 ст.283 КУпАП.

Керуючисьст.ст.2,8Закону України«Про статусдепутатів місцевихрад»,ст.49Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні»,ст.ст. 1,3, 45 Закону України «Про запобігання корупції» ст.ст. 9, 10, 11, 33-35, 40-1,172-6, 252, 280, 283, 288, 294, 307, 308 КУпАП, суддя-

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винним ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу, в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850,00 грн., який стягнути в дохід держави за такими реквізитами (отримувач УК у Шпол.р-н/Шполянський р-н/21081100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код отримувача 38031276, МФО 899998, бюджетний рахунок UA 508999980313030106000023552).

Штраф має бути сплачений правопорушником не пізніше як протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження даної постанови або внесення на неї подання прокурора - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або подання без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу у строк, встановлений статтею 307 КУпАП, штраф підлягає стягненню у примусовому порядку у подвійному розмірі - в сумі 1700,00 грн., відповідно до ст.308 КУпАП.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянина України, місце роботи (проходження служби) Лип`янська сільська рада Шполянського району Черкаської області, депутат, паспорт серії НОМЕР_1 , (реєстраційний номер облікової картки платників податків - НОМЕР_2 ), інші відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, суду не відомі, судовий збір в сумі 420,40 грн. на користь Державної судової адміністрації України, за такими реквізитами (отримувач ГУК у м. Києві/м.Київ/ 22030106, код 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО): 899998, бюджетний рахунок UA908999980313111256000026001).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга може бути подана до Черкаського апеляційного суду через Шполянський районний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня винесення даної постанови.

Суддя С.С. Сивокінь

Джерело: ЄДРСР 91232530
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку