open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 487/1632/20
Моніторити
Ухвала суду /03.11.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /19.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /19.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /08.09.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /08.09.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /31.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /23.06.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /23.06.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /24.04.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва
emblem
Справа № 487/1632/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /03.11.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /19.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /19.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /06.10.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /08.09.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /08.09.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /31.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Постанова /17.08.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /23.06.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /23.06.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /24.04.2020/ Заводський районний суд м. Миколаєва

Справа № 487/1632/20

Провадження № 1-кс/487/5084/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.08.2020 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду містаМиколаєва ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 ,підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Миколаєві клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань та слідчих регіональної прокуратури Одеської області у кримінальному провадженні №42019161160000088 від 16.11.2019 року про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та дії обов`язків ОСОБА_5 , підозрюваному у скоєнні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.2 ст.367 КК України -

ВСТАНОВИВ:

13.08.2020 року прокурор третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань та слідчих регіональної прокуратури Одеської області ОСОБА_6 звернувся до суду з клопотанням про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та продовження строку дії обов`язків, покладених на ОСОБА_5 передбачених ч.5 ст.194 КПК України, а саме: прибувати дослідчого,прокурора чисуду завимогою,не відлучатися ізнаселеного пункту,вякому вінзареєстрований,проживає чиперебуває,без дозволуслідчого,прокурора абосуду,повідомляти слідчого,прокурора чисуд прозміну свогомісця проживаннята/абороботи, строком на два місяці.

Клопотання прокурор обґрунтовував тим, що 23.06.2020 року, слідчим суддею Заводського районного судом м. Миколаєва підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та покладено обов`язки передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України. До закінчення дії ухвали слідчого судді до 18.08.2020, неможливо завершити досудове слідство, на теперішній час не зменшилися ризики, які слугували підставою для обрання відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу.

Зазначив, що слідчим до суду було подано клопотання про продовження строку досудового розслідування у даному кримінальному провадженні до шести місяців.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, наполягав на продовженні строку застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, покладених на підозрюваного ОСОБА_5 ..

У судовому засіданні захисник підозрюваного ОСОБА_5 проти задоволення клопотання прокурора заперечував, посилаючись на відсутність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення за ч.2 ст.367 КК України.

Крім того, зазначив, що стороною обвинувачення не доведено існування на теперішній час ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК України, про які прокурором зазначено у клопотанні, враховуючи особу підозрюваного, який одружений, має на утриманні матір похилого віку, він та його дружина є інвалідами, ОСОБА_5 позитивно характеризується за місцем проживання, тоб-то має соціально сталі зв`язки, що нівелює твердження прокурора про існування ризиків.

У судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_5 підтримав думку свого захисника.

Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

У провадженні ДругогоСлідчого відділу Слідчогоуправління Територіальногоуправління Державногобюро розслідувань,розташованого умісті Миколаєвіперебуває кримінальнепровадження №42019161160000088від 16.11.2019року

Відповідно до матеріалів клопотання досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу виконувача обов`язків начальника Одеської митниці ДФС №156-о від 28.02.2017, ОСОБА_5 призначено на посаду головного державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС.

Відповідно до примітки 1 ст. 364 КК України та ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», ОСОБА_5 є службовою особою, представником влади та займає посаду працівника митниці, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків, здійсненням правозастосовних та правоохоронних функцій, тобто являвся службовою особою правоохоронного органу.

Відповідно до посадової інструкції головного державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, затвердженої 08.10.2018 виконувачем обов`язків начальника Одеської митниці ДФС ОСОБА_7 , основною метою діяльності головного державного інспектора є реалізація державної політики у сфері державної служби та з питань забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України з питань державної митної справи здійснення митної справи, організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій, безпосереднє здійснення митного контролю та виконання митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, запобігання порушення митних правил.

У своїй діяльності головний державний інспектор керується Конституцією України, Митним кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами ДФС України, наказами митниці, Положенням про митний пост «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, Положеннями про відділ митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, іншими нормативно-правовими актами та розпорядчими документами та цією посадовою інструкцією.

Відповідно до посадової інструкції головного державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, на ОСОБА_5 , як головного державного інспектора, покладено наступні права та обов`язки, а саме :

-приймає участь у створені зон митного контролю в пункті пропуску через державний кордон України, у зоні відповідальності відділу, а також в інших місцях, визначених відповідно до Митного кодексу України;

-здійснює митні формальності щодо товарів, які переміщуються через митний кордон України уповноваженими економічними операторами;

-забезпечує контроль за дотриманням суб`єктами ЗЕД та громадянами умов переміщення товарів, щодо яких застосовуються митні процедури, що передбачають спеціальні форми декларування, через митний кордон України;

-контролює своєчасність сплати митних платежів;

-інформує керівництво Відділу та Митного поста про можливі факти порушення платниками податків законодавства України з питань державної митної справи, які могли призвести до сплати митних платежів не в повному обсязі, виявленні після митного оформлення;

-здійснює митний контроль та митне оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами;

-використовує технологічні схеми митного контролю й митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що діють у місці розташування Відділу;

-проводить перевірку документів та відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України суб`єктами ЗЕД та громадянами;

-здійснює контроль за повнотою нарахування та сплаті особливих видів мита при митному оформленні зовнішньоекономічних операцій;

-виконує відповідні заходи контролю сплати митних платежів при поміщенні товарів у відповідні митні режими у порядку та у випадках, передбачених Митним кодексом України та чинними нормативно-правовими актами;

-створення Карток особливих рахунків платника податків шляхом відкриття Інформативних карток при здійсненні митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами;

-здійснює контроль за дотриманням порядку заповнення митних декларацій суб`єктами ЗЕД;

-здійснює контроль за дотриманням суб`єктами ЗЕД порядку застосування митних декларацій, що використовуються при декларуванні товарів, зокрема попередньої, тимчасової, періодичної та додаткової митних декларацій;

-контролює повноту та своєчасність виконання митних формальностей при митному оформленні товарів у відповідний митний режим;

-здійснює митний контроль та митні формальності щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, у тому числі на підставі електронних документів (електронне декларування), за допомогою технічних засобів контролю тощо;

-здійснює контроль правильності класифікації задекларованих або оформлених товарів;

-несе персональну відповідальність за невиконання, неналежне або несумлінне виконання своїх службових обов`язків, неналежну організацію контролю за виконанням законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, актів ДФС, митниці відповідно до компетенції, прийняття неправомірних рішень, вчинення неправомірних дій або бездіяльності, у тому числі в особистих корисливих цілях або на користь третіх осіб.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 4 Митного кодексу України (далі - Кодексу) митні органи це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митниці та митні пости.

Водночас, ч. 1 ст. ст. 336 Митного кодексу України передбачено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом: перевірки документів та відомостей, які відповідно достатті 335цього Кодексунадаються митниморганам підчас переміщеннятоварів,транспортних засобівкомерційного призначеннячерез митнийкордон України; обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; огляду територійта приміщеньскладів тимчасовогозберігання,митних складів,вільних митнихзон,магазинів безмитноїторгівлі таінших місць,де знаходятьсятовари,транспортні засобикомерційного призначення,що підлягаютьмитному контролю,чи провадитьсядіяльність,контроль заякою відповіднодо цьогоКодексу таінших законівУкраїни покладенона митніоргани; проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Згідно з ч. 1 ст. 337 Кодексу, перевірка документів та відомостей, які відповідно достатті 335цього Кодексу подаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 377 Митного кодексу України, товари за товарними позиціями 8701-8707, 8711, 8716 згідно зУКТ ЗЕД, які підлягають державній реєстрації, при ввезенні громадянами на митну територію України або надходженні на митну територію України на адресу громадян у несупроводжуваному багажі або вантажних відправленнях для вільного обігу, незалежно від їх вартості, підлягають письмовому декларуванню та митному оформленню в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з оподаткуванням ввізним митом за повними ставкамиМитного тарифу України, акцизним податком і податком на додану вартість за ставками, встановленимиПодатковим кодексом України.

Згідно ч. 2 ст. 544 Митного кодексу України, на органи доходів і зборів покладені, окрім інших і такі основні завдання, у тому числі: забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України з питань державної митної справи; здійснення митного контролю та виконання митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, у тому числі на підставі електронних документів (електронне декларування), за допомогою технічних засобів контролю тощо; забезпечення справляння митних платежів, контроль правильності обчислення, своєчасності та повноти їх сплати, застосування заходів щодо їх примусового стягнення у межах повноважень, визначених цим Кодексом,Податковим кодексом Українита іншимиактами законодавстваУкраїни,організація застосуваннягарантій забезпеченнясплати митнихплатежів,взаємодія збанківськими установамита незалежнимифінансовими посередниками,що надаютьтакі гарантії; здійснення в межах повноважень, визначених цим Кодексом, контролю за діяльністю підприємств, які надають послуги з декларування товарів, перевезення та зберігання товарів, що переміщуються через митний кордон України чи перебувають під митним контролем, та здійснюють інші операції з такими товарами, надання дозволів на здійснення зазначених видів діяльності; здійснення інших визначених законом повноважень, покладених на органи доходів і зборів.

Так, відповідно до контракту купівлі-продажу №МС-ММCU/CAR002 від 10.05.2016, ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» придбано у компанії «Міцубіши Корпорейшн» (Mitsubishi Corporation) автомобілі торгової марки «Mitsubishi», у тому числі автомобілі «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, JMBXTGF3WLZ000200, які 11.10.2019 на т/х «NEPTUNE ILIAD» прийшли у «Чорноморський морський порт» на адресу ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна».

Відповідно до договору від 04.01.2016 № 200, укладеного між

ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» та ДП «Український термінал», останній надає послуги пов`язані з митним оформленням, обробку на митному терміналі, навантаження, вивантаження, складування, тощо товарів замовника.

Окрім цього, ДП «Український термінал» укладено договір з

ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» від 17.01.2018 №24/ИТ на експедирування товарів в порту.

11 жовтня 2019 року ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» передало сім нових легкових автомобілів, марки «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, JMBXTGF3WLZ000200 на відповідальне зберігання до ДП «Український термінал», згідно акту прийому-передачі № ТХ16 від 11.10.2019.

15 листопада 2019 року Одеською митницею ДФС поставлена відмітка на коносаменті (BiII of Lading) про митний контроль вищезазначених транспортних засобів.

Враховуючи положення ч.ч. 2, 3 ст. 210 Митного кодексу України, товари, вивантажені з судна в зону митного контролю на території морського, річкового порту, для митних цілей вважаються такими, що перебувають на складі тимчасового зберігання. При цьому договір на зберігання товарів не вимагається.

У разі втрати товарів, що перебувають у зоні митного контролю на території морського, річкового порту (крім природних втрат за нормальних умов зберігання), або видачі їх без дозволу митного органу обов`язок із сплати митних платежів, установлених законом на імпорт цих товарів, покладається на адміністрацію порту.

Відповідно до ч. 3 ст. 332 Кодексу забезпечення схоронності товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, дотримання режиму зони митного контролю, забезпечення безпеки громадян, законності та правопорядку у зоні митного контролю покладаються на відповідні митниці (митні пости).

З урахуванням викладеного, усі товари, що надійшли на митну територію України 11.10.2019 на т/х «NEPTUNE ІLІАD за коносаментом від 08.11.2019 №1 були прийняті на відповідальне зберігання портом.

Згідно з рішенням про створення зон митного контролю від 04.10.2012 №50004/0121 територія ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ

(у тому числі територія 5 терміналу) є тимчасовою зоною митного контролю на час здійснення митного контролю.

У відповідності до ч.ч. 1, 4 ст. 318 Митного кодексу України, митному контролюпідлягають усітовари,транспортні засобикомерційного призначення,які переміщуютьсячерез митнийкордон України. Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль товарів, транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється відповідно до типових технологічних схем митного контролю, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.п. 5, 6 «Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними» (далі Типової технологічної схеми), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України

№ 451 від 21.05.2012, особи, транспортні засоби і товари пропускаються через державний кордон після здійснення відповідно до вимог нормативно-правових актів щодо прикордонного, митного контролю.

У разі виїзду (прибуття) осіб, транспортних засобів і ввезення товарів в Україну здійснення їх контролю розпочинається прикордонним контролем і закінчується митним контролем.

Пунктами 14, 15 Типової технологічної схеми передбачено, що контроль транспортного засобу і товарів вважається закінченим, якщо в товаросупровідних (товаротранспортних) документах на транспортний засіб і товари проставлено відповідні відмітки митних органів та інших контролюючих органів стосовно підконтрольних вантажів.

Пропуск осіб, транспортних засобів і товарів через державний кордон здійснюється уповноваженою службовою особою підрозділу охорони державного кордону за наявності відміток про перетинання державного кордону та відміток посадових осіб митного органу, інших контролюючих органів (у разі проведення державного контролю посадовими особами зазначених органів) про позитивні результати передбачених законодавством видів контролю. У морських портах підрозділ охорони морського порту дає дозвіл на вивезення вантажів з території за наявності дозвільних відміток митного органу.

Відповідно до п. 4 Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний кордон України для міжнародного морського та поромного сполучення «Чорноморський морський порт», Технологічна схема є документом, який згідно з пунктом 2 ст. 25 Закону України «Прикордонний контроль», визначає загальний порядок організації та здійснення всіх визначених законодавством України видів контролю у пункті пропуску для міжнародного морського та поромного сполучення «Чорноморський морський порт», послідовність та особливості виконання своїх безпосередніх обов`язків під час пропуску через державний кордон України морських суден, осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів, що переміщуються цими транспортними засобами, відділом прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , митними постами «Чорноморський» та «Одеса-Енергетичний» відповідно Одеської та Енергетичної митниць Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), іншими державними органами, уповноваженими здійснювати відповідні види контролю в пункті пропуску.

Положення цієї Технологічної схеми підлягають виконанню всіма посадовими особами відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_1 », підрозділів Одеської та Енергетичної митниць ДФС, інших державних органів, уповноваженими здійснювати відповідні види контролю в пункті пропуску.

Відповідно до п. 3.17 Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний кордон України для міжнародного морського та поромного сполучення «Чорноморський морський порт», завантаження товарів, що знаходяться на території порту в межах пункту пропуску через державний кордон України, на транспортний засіб з метою подальшого здійснення їх митного контролю та вивезення за межі зон митного контролю і порту проводиться на підставі товаросупровідних документів та документів, передбаченими правилами, встановленими адміністрацією порту (портовими операторами) (наряд, ордер тощо), поданих підрозділу митного оформлення експедитором та під митним контролем.

Не допускається вивезення із зони митного контролю і порту товарів, щодо яких не завершено здійснення митних формальностей.

Згідно із п.п. 3.20, 3.21 Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний кордон України для міжнародного морського та поромного сполучення «Чорноморський морський порт», вивезення вантажів (товарів) за межі порту та зони митного контролю дозволяється в разі :

- митного оформлення у відповідний митний режим;

- направлення під митним контролем у митний орган призначення за наявності в ЄАІС ДФС України попередньої митної декларації або надання митниці іншого документа, шо може використовуватися замість митної декларації відповідно до статті 94 Митного кодексу України;

- вивезення українських товарів, які надійшли до порту на судні каботажного плавання.

В інших випадках вивезення товарів із зони митного контролю і порту дозволяється за окремим письмовим дозволом керівництва митниці.

Дозвіл на вивезення вантажів (товарів) з території морського порту надає загін охорони морського порту за наявності дозвільних відміток митного органу як на паперових носіях, так і в інформаційних базах порту.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 71, ч. 2 ст. 246, ч. 5 ст. 255 Митного кодексу України поміщення товарів у митний режим здійснюється шляхом їх декларування та виконання митних формальностей, передбачених цим Кодексом.

Митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується органом доходів і зборів шляхом проставлення відповідних митних забезпечень, інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

Разом з цим, представники ДП «Український термінал» ніяких документів (коносамент, інвойс, попередню митну декларацію) стосовно вищезазначеного вантажу до митниці не надавали, товари автомобілі марки «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, JMBXTGF3WLZ000200, в митному відношенні не оформлювались, оскільки не були заявлені декларантом до жодного митного режиму.

Натомість,за версієюоргану досудовогорозслідування,головний державнийінспектор відділумитного оформлення№ 3митного поста«Чорноморський» Одеськоїмитниці ДФС ОСОБА_5 ,02.11.2019,перебуваючи насвоєму робочомумісті у приміщеннівідділу митногооформлення №3митного поста«Чорноморський» Одеськоїмитниці ДФС,який розташованийза адресою:Одеська обл.,м.Чорноморськ,с.Бурлачабалка,вул.Північна,4, в порушення вимог ст. 318, ч.1 ст.336,ч. 1 ст. 337, ч. 1 ст. 377, ч. 2 ст. 544 Митного кодексу України, «Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 451 від 21.05.2012, Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний кордон України для міжнародного морського та поромного сполучення «Чорноморський морський порт» та посадової інструкції головного державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС, неналежним чином здійснюючи митний контроль та митні формальності щодо транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України на адресу ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна», не перевіривши наявність поданої митної декларації у відповідному митному режимі та інших документів щодо транспортних засобів, автомобілів марки «Mitsubishi», модель «Outlander», не перевіривши нарахування та своєчасність сплати відповідних митних платежів, 02.11.2019 року, точний час досудовим розслідуванням не встановлений, на видатковому ордері №359554 поставив відбиток особистої номерної печатки Одеської митниці ДФС №0439, чим саме і надав дозвіл на вивіз з території ДП «Морський торгівельний порт «Чорноморськ» автомобілів марки «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: JMBXTGF3WLZ000192, JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, JMBXTGF3WLZ000200.

У подальшому, експедитор (легкового транспорту) відділу експедирування та митного оформлення вантажів та товарів в м. Чорноморськ ДП «Український термінал» ОСОБА_8 надавши вказаний видатковий ордер № 359554 водієві автовозу ОСОБА_9 , який у свою чергу на підставі зазначеного документа, який надає право на виїзд транспортних засобів комерційного призначення та підтверджує завершення митних формальностей, вивіз з території 5 (п`ятого) терміналу ДП «Морський торгівельний порт «Чорноморськ» 7 (сім) автомобілів марки «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, JMBXTGF3WLZ000200, без сплати обов`язкових митних платежів.

Таким чином, головний державний інспектор відділу митного оформлення № 3 митного поста «Чорноморський» Одеської митниці ДФС ОСОБА_5 , в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, без сплати обов`язкових митних платежів, на видатковому ордері № 359554 поставив відбиток особистої номерної печатки Одеської митниці ДФС №0439, у зв`язку з чим, з території ДП «Морський торгівельний порт «Чорноморськ» незаконно вивезено 7 (сім) автомобілів марки «Mitsubishi», модель «Outlander», із наступними Vin, а саме: НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , в результаті чого державі спричинено тяжкі наслідки, у вигляді не сплати обов`язкових митних платежів на загальну суму 1026089 (один мільйон двадцять шість тисяч вісімдесят дев`ять) грн. 47 коп., що підтверджується висновком експерта № 228 від 28.05.2020.

18.06.2020 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у скоєні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у скоєні вказаного кримінального правопорушення підтверджується наступними доказами: рапортом від16.11.2019, висновкомпро результатиперевірки відомостейвід 26.11.2019,протоколом допитусвідка ОСОБА_10 ,протоколом допитусвідка ОСОБА_9 ,протоколом допитусвідка ОСОБА_11 , попереднім розрахунком проведеним Одеською митницею Держмитслужби за № 7.10-1/28.2-03/8.14/2316 від 05.02.2020 щодо ненарахованих митних платежів, які належать до сплати до Державного бюджету України при імпорті транспортних засобів марки Mitsubishi Outlander з наступними Vin : НОМЕР_1 , JMBXTGF3WLZ000199, JMBXTGF3WLZ000197, JMBXTGF3WLZ000202, JMBXTGF3WLZ000194, JMBXTGF3WLZ000201, MBXTGF3WLZ000200, посадовими обов`язками головного державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Чорноморський», наказами, інструкціями, технологічними схемами та іншими нормативно-правовими актами, які регулюють проведення митних формальностей за аналогічною групою товару; вилученими документами, які містяться у матеріалах кримінального провадження №12019160160000918 від 15.11.2019, яке перебуває у провадженні Чорноморського ВП Овідіопольського ВП ГУНП в Одеській області за фактом викрадення 7 нових легкових автомобілів, марки «Mitsubishi Outlander».

Слідчий суддя критично оцінює доводи сторони захисту про необґрунтованість підозри ОСОБА_5 , оскільки оцінка достатності доказів на обґрунтування підозри особи у вчиненні злочину на стадії досудового розслідування має менший стандарт доведеності у порівнянні з доведеністю винуватості особи у вчиненні злочину поза розумним сумнівом за результатами судового розгляду.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини «Мюррей проти Сполученого Королівства» 14310/88, 28 жовтня 1994 р. наголошено « … Метою допитів під час тримання під вартою відповідно до пункту (с) частини 1 статті 5 … є сприяння кримінальному розслідуванню шляхом підтвердження чи розвіювання конкретної підозри, яка послужила причиною арешту. Тому факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

Європейський суд з прав людини у рішенні « Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.07.20911 року зазначив «що термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення».

Ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м. Миколаєва від 23.06.2020 року стосовно ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання з покладенням обов`язків визначених ч.5 ст.194 КПК України, а саме: прибувати дослідчого,прокурора чисуду завимогою,не відлучатися ізнаселеного пункту,вякому вінзареєстрований,проживає чиперебуває,без дозволуслідчого,прокурора абосуду,повідомляти слідчого,прокурора чисуд прозміну свогомісця проживаннята/абороботи

Ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м.Миколаєва від 17.08.2020 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019161160000088від 16.11.2019року було продовжено до шести місяців.

Таким чином наразі триває досудове розслідування у кримінальному проваджені.

Згідно приписів ч. 7 ст. 194 КПК України обов`язки визначені судом можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців, а у разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора.

Обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

З урахуваннямвстановлених обставин, слідчийсуддя приходитьдо висновку,що наданий часпрокурором доведеноіснування ризику,передбаченого ст..177ч.1п.п.3,4КПК України, оскільки, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину у сфері службової діяльності, за яке передбачено покарання на строк до п`яти років позбавлення волі. Маючи значний досвід роботи в правоохоронних органах, може використовувати свої зв`язки та здобутий досвід роботи з метою вчинення дій направлених на спотворення зібраних доказів у кримінальному провадженні, здійснити вплив на недопитаних свідків у даному кримінальному провадженні.

Вказане у своїй сукупності свідчить про те, що заявлені ризики, які виправдовують продовження строку дії обов`язків покладених на підозрюваного, в порядку ч.5 ст.194 КПК України не зменшились, що є підставою для задоволення клопотання прокурора в частині продовження на два місяці строку дії покладених на підозрюваного обов`язків - за першою вимогою прибувати до слідчого, прокурора чи суду в залежності від стадії кримінального провадження, не відлучатися із м. Чорноморськ Одеської області без дозволу слідчого, прокурора або суду в залежності від стадії кримінального провадження, повідомляти слідчого, прокурора чи суд в залежності від стадії кримінального провадження про зміну свого місця проживання, роботи.

Посилання захисника на позитивну характеристику ОСОБА_5 та наявність у нього соціально сталих зв`язків, як на обставини, що спростовують існування ризиків, передбачених ст.177 КПК України, слідчий суддя оцінює критично, оскільки вказані обставини за своєю суттю, не усувають встановлених під час розгляду клопотання ризиків.

Одночасно, слідчий суддя вважає, що у задоволенні клопотання прокурора в частині продовження ОСОБА_5 строку дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання слід відмовити, оскільки воно не ґрунтується на положеннях КПК України, сам по собі вказаний запобіжний захід полягає у покладенні на підозрюваного зобов`язання виконувати обов`язки передбачені ст..194 цього Кодексу, строк дії яких і продовжено слідчим суддею. При цьому положеннями ст..179 КПК України не передбачено певний строк застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, та можливість його продовження.

Керуючись статтями 131, 132, 176-178, 194 КПК України, слідчий суддя -

ухвалив:

Клопотання прокурора - задовольнити частково.

Продовжити до 17 жовтня 2020 року строк дії покладених на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , обов`язків передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України а саме:

- за першою вимогою прибувати до слідчого, прокурора чи суду в залежності від стадії кримінального провадження

- не відлучатися із м. Чорноморськ Одеської області без дозволу слідчого, прокурора або суду в залежності від стадії кримінального провадження;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд в залежності від стадії кримінального провадження про зміну свого місця проживання, роботи;

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 91109374
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку