Справа № 212/5412/20
3/212/2001/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 серпня 2020 року м. Кривий Ріг
Суддя Жовтневого районного суду м.Кривого Рогу Дніпропетровської області Козлов Ю.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м.Кривого Рогу, працюючої: керуючою магазину №88 КП «Криворіжкнига» КМР, яка зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за участі прокуратура Криворізької місцевої прокуратури №2 ОСОБА_2 ,
в скоєнні правопорушення передбаченого ч.1 ст.1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколупро адміністративнеправопорушення №717від 23липня 2020року,29.11.2007наказом директоракомунального підприємства«Криворіжкнига» Криворізькоїміської ради№ 24-к ОСОБА_1 призначено на посаду керуючої магазином № 88 КП «Криворіжкнига» КМР.
Згідно посадовихобов`язків ОСОБА_1 наділена організаційно - розпорядчими функціями, а також відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», вона є посадовою особою юридичної особи публічного права.
ОСОБА_1 в порушеннявимог ст.45Закону України«Про запобіганнякорупції» тарішення Національногоагентства ззапобігання корупції «Про початок роботи системи подання таоприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функційдержави абомісцевого самоврядування»від 10.06.2016№2,зареєстрованого Міністерствіюстиції Українивід 15.07.2016за №958/29088,не маючиповажних причин,не виконала у встановленийзаконодавством строк(до01.06.2020)конкретний обов`язок,щодо вчиненнявідповідних активнихдій,спрямованих наподачу тазаповнення відповіднихформ наофіційному веб-сайтіНаціонального агентстваз питаньзапобігання корупціїз використаннямпрограмних засобівЄдиного державногореєстру деклараційосіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та несвоєчасно 22.06.2020 року, без поважних причин, подала щорічну декларацію за 2019 рік в електронному вигляді до НАЗК як особа уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим вчинила адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.1726 КУпАП.
В судовому засіданні особі, що притягується до адміністративної відповідальності, роз`яснені вимоги ст.268 КУпАП й зміст ст.63 Конституції України.
ОСОБА_1 в судовому засіданні пояснила, що отримавши завчасно (до встановлення обмежувальних заходів з карантину з респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2) довідку про доходи, не змогла отримати електронний ключ для здійснення доступу о особистого кабінету електронних декларації, в зв`язку з запровадженням на території України карантину. Доступ до фіскальної служби був обмежений для відвідувачів впродовж травня місяця, доступ до АТ КБ «Приватбанк», де можна було отримати ЕЦП (електронно-цифровий підпис) також був ускладненим у зв`язку з карантинними заходами. Крім того, її керівництво повідомило, що в зв`язку з запровадженням карантину, строк подачі щорічної декларацій продовжено до 01.07.2020. Тільки після колективного звернення до органів ДФС (усіма співробітниками установи в якій вона працює) вона отримала ключ та одразу 22.06.2020 року подала декларацію. Запевнила суд, що наміру ухилення від подачі декларації не мала.
Прокурор Унжаков Б.М. просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення нею адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст.1726 КУпАП та піддати її адміністративному стягненню у вигляді штрафу.
Відповідно до ч.2ст.7 КУпАПпровадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Статтею 245 КУпАПвизначено, що завданням провадження у справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи та вирішення її в точній відповідності із законом.
Статтею 280 КУпАПпередбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.2ст.33 КУпАПстягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність. Вислухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали справи, з огляду на наведені вище процесуальні норми КУпАП, суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно доПостанови КабінетуМіністрів Українивід 11.03.2020№211«Про запобіганняпоширенню натериторії Українигострої респіраторноїхвороби COVID-19,спричиненої коронавірусомSARS-CoV-2ЗУ»з 12березня 2020р.до 22травня 2020р.на всійтериторії України встановленокарантин.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» на всій території України дію карантину продовжено до 31 липня 2020 р.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. N641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1серпня до31серпня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. N 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., N 23, ст. 896, N 30, ст. 1061) та від 20 травня 2020 р. N 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., N 43, ст. 1394, N 52, ст. 1626).
Крім того,Рішенням виконавчогокомітету Криворізькоїміської ради від 18.03.2020 № 163 «Про додаткові заходи із запобігання інфікуванню коронавірусом SARS-CoV-2 мешканців у м.Кривому Розі» на території міста було встановлено обмежувально-карантинні заходи, які в подальшому зазнали змін в сторону посилення обмежень. Пунктом 1 цього Рішення визначено: запровадити додаткові протиепідемічні заходи у місті Кривому Розі у зв`язку з карантином, передбачені рішенням. Тобто в доповнення всеукраїнського НПА (Постанов КМУ) місцева влада посилила обмежувально-карантинні заходи. Так, пунктом 2.2 Рішення визначено: розміщення в будівлях, приміщеннях, де розташовані органи місцевого самоврядування, комунальні підприємства, установи, організації оголошень про обмеження в роботі у зв`язку з карантином та прохання до відвідувачів звертатися через онлайнсервісита «гарячі»лінії зв`язку. Так, Рішенням виконавчого комітету Криворізької міської ради від 30.03.2020 №178 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 18.03.2020 №163 «Про додаткові заходи із запобігання інфікуванню коронавірусом SARS-CoV-2 мешканців у м. Кривому Розі», зокрема пунктом 5.2 визначено: посилити роботу з роз`яснення можливості одержання адміністративних, інших публічних послуг із застосуванням електронних сервісів. Тобто місцева влада встановила посилені обмеження, які діяли в часі впродовж терміну подання декларацій.
З пояснень ОСОБА_1 вбачається, що вона відчувала труднощі з діями по поданню декларації саме через обмежений доступ до установ, де могла отримати ЕЦП, оскільки комп`ютерної техніки вдома не має. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року N 530-IX було внесено ряд змін до законів у тому числі і до ЗУ "Про запобігання корупції", зокрема до нього додано пункт 21 такого змісту:
21. Встановити, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.
Суб`єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 цього Закону у зв`язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення у зазначений період".
Таким чином, законодавцем встановлено, що наявність умов (карантинно-обмежувальних заходів встановлених по всій країні та у м.Кривому Розі зокрема), які були перелічені вище і які мали місце в період з березня місяця до цього часу, звільняють особу від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації.
Спираючись на наведене вище та відсутність обставин, які б могли схилити суддю до іншого висновку, він вважає, що склад адміністративного правопорушення, передбачений ч.1 ст.1726 КУпАП,у зв`язкузі звільненнямзаконодавцем відвідповідальності заумов виявленихв судовомузасіданні,не знайшовсвого підтвердженняв діяхгромадянки ОСОБА_1 ,тому справапідлягає закриттюна підставіпункту 1ст.247 КУпАП. Керуючись ст.ст.40,213,221,247,248,251,252,254,256,268,278,279,280,283,285 Кодексу України про адміністративне правопорушення, Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211, Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 №392, Постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. N641, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року N 530-IX , суддя, -
П ОС ТА НО ВИ В:
Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ч.1 ст.1726 КУпАП.
Справу про вчинення ОСОБА_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.1726 КУпАП провадженням закрити.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення, особами зазначеними у ч.2 ст.294 КУпАП.
Апеляційна скарга подається до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу Дніпропетровської області.
Суддя: Ю. В. Козлов