Справа № 127/12881/20
Провадження № 3/127/4703/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" серпня 2020 р.м. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Шлапак Д.О., за участю представника Подільської митниці Держмитслужби Грубеляса О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, що надійшли з Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Кишинів, Р. Молдова, тимчасово не працює, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 04.04.2016 органом ФМС 50001 Росії,
у вчиненні правопорушення передбаченого ст. 471 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького міського суду Вінницької області від Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ надійшла справа про порушення митних правил, передбачених ст. 471 МК України, громадянкою РФ ОСОБА_1 .
З матеріалів справи вбачається, що 10.02.2020 о 14:26, в пункт пропуску «Болган-Хрустова» митного поста «Піщанка» Подільської митниці Держмитслужби, в напрямку «в`їзд в Україну», заїхав транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ 250D», реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням гр. Росії ОСОБА_1 , яка на свій розсуд обрала проходження митного контролю через зону (коридор) спрощеного митного контролю.
На підставі аналізу оцінки ризиків, старшими зміни митниці та прикордонників було прийнято рішення про виведення автомобіля з загального потоку руху для проведення його огляду.
О 14:46, при проведенні митного огляду транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ 250D», реєстраційний номер НОМЕР_2 , було виявлено 2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, що знаходилися в ніші для дріб`язку між передніми сидіннями без ознак приховування та належать чоловікові гр. Росії ОСОБА_1 .
Таким чином громадянка РФ ОСОБА_1 порушила встановлений порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, обравши на свій розсуд проходження митного контролю через таку зону (коридор) при наявності товарів, які обмежені до переміщення через митний кордон України.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи. Про причини неявки суд не повідомила.
Враховуючи думку представника митниці та положення ст. 526 МК України, суд ухвалив провести розгляд справи у відсутність ОСОБА_1
Представник Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ Грубеляс О.І. в судовому засіданні підтримав позицію Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності в зв`язку із порушеним нею встановленого порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, обравши на свій розсуд проходження митного контролю через таку зону (коридор) при наявності у неї товару, який обмежений до переміщення через митний кордон, тим самим вчинила порушення митних правил. У зв`язку з цим представник митниці просив суд притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності передбаченої ст. 471 МК України, накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил та стягнути із ОСОБА_1 витрати митного органу на зберігання майна.
Вислухавши думку представника Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, знайшла своє підтвердження у судовому засіданні та доводиться матеріалами справи, зокрема: протоколом про порушення митних правил від 10.02.2020 № 0135/40100/20; протоколом опитування; описом предметів; доповідною запискою ОСОБА_2 ; висновком експертизи та іншими матеріалами справи, враховуючи наступне.
Судом встановлено, що 10.02.2020 о 14:26, в пункт пропуску «Болган-Хрустова» митного поста «Піщанка» Подільської митниці Держмитслужби, в напрямку «в`їзд в Україну», заїхав транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ 250D», реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням гр. Росії ОСОБА_1 , яка на свій розсуд обрала проходження митного контролю через зону (коридор) спрощеного митного контролю та в ході проведення митного огляду транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ 250D», реєстраційний номер НОМЕР_2 , було виявлено 2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, що знаходилися в ніші для дріб`язку між передніми сидіннями без ознак приховування та належать чоловікові гр. Росії ОСОБА_1 .
Згідно висновку експерта Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 01.06.2020 № 1420003302-0250, надані на дослідження 2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, призначені для використання з мисливською гладкоствольною зброєю 12 калібру, та придатні до стрільби. Загальна вартість вилучених набоїв становить 22,9 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так документи на паперовому носії.
Відповідно до п. 57 ч. 1 ст. 4 МК України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно ч. 2 ст. 366 МК України канал, позначений символами зеленого кольору («зелений коридор»), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.
Відповідно до ч. 4 та ч. 5 ст. 376 МК України громадянин самостійно обирає відповідний канал («зелений коридор» або «червоний коридор») для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.
Відповідно до п. 2 Видача дозволів на придбання, зберігання, перевезення і використання вогнепальної зброї, боєприпасів до неї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів та вибухових матеріалів, відкриття і функціонування об`єктів дозвільної системи», Інструкції "Про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів" затвердженої Наказом МВС України від 21.08.1998 № 622, а саме п 2.3.2 встановлено, що дозволи на право ввезення з-за кордону та вивезення з України мисливської, пневматичної, холодної зброї та боєприпасів до зброї громадянам України; придбання, зберігання та носіння мисливської нарізної вогнепальної зброї громадянам України; придбання та зберігання відомчої вогнепальної, пневматичної, холодної зброї та боєприпасів до зброї підприємствам, установам, організаціям видаються Управліннями (відділами) адміністративної служби міліції ГУМВС України в Автономній Республіці Крим, м. Києві, Київській області, УМВС України в областях, м. Севастополі.
Таким чином, враховуючи вищенаведені обставини суд приходить до висновку, що декларант ОСОБА_1 порушила встановлений порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, обравши на свій розсуд проходження митного контролю через таку зону (коридор) при наявності у неї товару:2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, переміщення яких через митний кордон обмежено законодавством України, тим самим вчинила порушення митних правил, передбачене ст. 471 МК України.
Відповідно до ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до положень МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з ст. 471 МК України, порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів.
Згідно висновку експерта Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 01.06.2020 № 1420003302-0250, надані на дослідження 2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, призначені для використання з мисливською гладкоствольною зброєю 12 калібру, та придатні до стрільби. Загальна вартість вилучених набоїв становить 22,9 грн.
З огляду на вищевикладені обставини справи, враховуючи особу порушника та ступінь її вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, суд вважає за необхідне визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, застосувавши до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією вилучених товарів.
Відповідно до супровідного листа Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ, товар, вилучений у громадянки ОСОБА_1 , знаходиться на складі Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ в м. Вінниці.
З довідки про витрати митного органу в справі про порушення митних правил № 135/40100/20 вбачається, що витрати Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ на зберігання майна становлять 57,37 грн.
Відповідно до ст. 519 МК України витрати у справі про порушення митних правил складаються з видатків на інвентаризацію, зберігання, перевезення (пересилання) товарів, транспортних засобів, зазначених у п. 3 ст. 461 цього Кодексу, а також з інших понесених органами доходів і зборів витрат на провадження або розгляд справи.
Пунктом 3 статті 461 МК України до адміністративних стягнень за порушення митних правил віднесено конфіскацію товарів, транспортних засобів комерційного призначення - безпосередніх предметів порушення митних правил, товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю (крім транспортних засобів комерційного призначення, які використовуються виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України за визначеними маршрутами та рейсами, що здійснюються відповідно до розкладу руху на підставі міжнародних договорів, укладених відповідно до закону), а також транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу.
Згідно з ч. 1 ст.520 МК України витрати у справі про порушення митних правил відшкодовуються особою, щодо якої винесено постанову про накладення адміністративного стягнення.
Таким чином, оскільки витрати на зберігання вилученого товару відносяться до витрат у справі про порушення митних правил, суд вважає за необхідне стягнути із ОСОБА_1 на користь Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ витрати пов`язані зі зберіганням вилученого товару у розмірі 57,37 грн.
Разом з тим, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ст. 4 Закону України «Про судовий збір», із ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 420,40 гривень.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 257, 266, 458, 461, 462, 465-467, 471, 486-489, 495, 497, 519, 520, 522, 526-529 МК України, ст. 40-1, 283, 284 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок на користь держави з конфіскацією вилученого товару, а саме: 2 патрони марки «ИМПУЛЬС» м. ШОСТКА 2006 (IMPULSE, 12, UKRAINE) 12 калібру до мисливської гладкоствольної зброї, призначені для використання з мисливською гладкоствольною зброєю 12 калібру, що зберігаються на складі Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ.
Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривні 40 копійок на користь держави.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь Подільської митниці Держмитслужби ДМСУ витрати пов`язанні зі зберіганням вилученого товару в розмірі 57 (п`ятдесят сім) грн. 37 коп.
Постанова суду може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня її винесення до Вінницького апеляційного суду через Вінницький міський суд Вінницької області.
Суддя: