Справа № 752/10533/19
Провадження № 2/752/1934/20
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.07.2020 року Голосіївський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді Шевченко Т.М.
з участю секретаря Власенко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, держвного реєстратора Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" Шевченка Дмитра Ігоровича та державного реєстратора Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" Гунька Олександра Вікторовича, треті особи - Національний природний парк "Голосіївський" та Київська міська рада, про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельної ділянки, зобов"язання вчинити певні дії, скасування рішень державних реєстраторів та записів про речові права, -
в с т а н о в и в:
у травні 2019 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язання вчинити певні дії та скасування рішень державних реєстраторів та записів про речові права.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що він є власником садового будинку, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та, звернувшись до землевпорядної організації для підготовки викопіювання з місцевості на земельну ділянку для подальшої реалізації свого права на отримання такої ділянки у власність чи користування під об`єктом нерухомого майна, яке належить йому на праві власності, дізнався, що земельна ділянка, на якій знаходиться його будинок, включена до земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, яка відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, отриманих позивачем у формі витягу, була зареєстрована в Державному земельному кадастрі 30.12.2016 року на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розробленої 25.12.2016 року Київською обласною філією Центру ДЗК, ОСОБА_2 . Як стало відомо позивачу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень речові права на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, зокрема, право комунальної власності за територіальною громадою в особі Київської міської ради та право постійного користування такою ділянкою за Національним природним парком «Голосіївський» були зареєстровані 19 січня 2017 року та 13 січня 2017 року відповідно. Позивач вважає, що державна реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі державними кадастровими реєстраторами була проведена незаконно на підставі документації із землеустрою, вид та склад якої не відповідають вимогам законів України «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», а також Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17 жовтня 2012 року, зокрема, позивач послався на те, що земельна ділянка на момент розробки технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не була сформованою, тому її первинна реєстрація (процедура формування) мала здійснюватися на підставі іншого виду документації із землеустрою - проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Крім того у складі технічної документації відсутня копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку, оскільки наявний у складі такої документації державний акт на право постійного користування вказаною земельною ділянкою серії ЯЯ №70142 уповноваженими органами не видавався та не реєструвався, і за зовнішніми ознаками не містить обов`язкових реквізитів документа було подано. Позивач також зазначив, що матеріали технічної документації заявником у паперовому чи електронному вигляді для проведення державної реєстрації взагалі не подавалися, оскільки в відповідальних за їх приймання та зберігання органів та установ відсутні.
Оскільки, така незаконна реєстрація ділянки, на думку позивача, зробила в подальшому можливою реєстрацію речових прав на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, такі дії призвели до порушення його цивільного права та майнового інтересу щодо отримання ділянки, необхідної позивачу для належного здійснення прав власника садового будинку та його обслуговування.
Ухвалою Голосіївського районного суду міста Києва від 03 червня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у даній справі. (а.с. 58)
25 червня 2019 року відповідач Головне управління Держгеокадастру у м. Києві надіслав до сулду відзив на позовну заяву. (а.с. 70 т.1) Просить відмовити в задоволенні позову, зазначивши, що ДП "Центр державного земельного кадастру" (розробником) на підставі рішення Київської міської ради від 26.01.2012 р. № 69\7406 було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (місцевості) Національного природного парку "Голосіївський" для збереження та використання національних та природних парків, площею 723,6941 га, яка розташована в Голосіївському районі м. Києва, а 27.12.2016 р. було подано до Головногоу правління Держгеокадастру у м. Києві заяву про державну реєстрацію земельної ділянки (ЗВ-8000446262016) з відповідними додатками, визначеними ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр". 30.12.2016 р. державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у м. Києві в порядку, передбаченому постановою КМ України від 17.10.2012 р. № 1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру", на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (місцевості) Національного природного парку "Голосіївський" для збереження та використання національних та природних парків, площею 723,6941 га, яка розташована у Голосіївськомц районі м. Києва та електронного документа, було здійснено державну реєстрацію спірної земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, оскільки зазначена документація повністю відповідала вимогам чинного законодавства, а підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки були відсутні.
27.06.2019 р. Київська міська рада надіслала до суду письмові пояснення. (а.с. 8 т.1) Просить розглянути справу без участі представника Київміськради та прийняти законне та обгрунтоване рішення.
Ухвалою Голосіївського районного суду м. Києва від 01.08.2019 р. зобов"язано посадових осіб Національного природного парку "Голосіївський" надати суду завірені належним чином копії матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, яка знаходиться у Голосіївському районі м. Києва, в натурі (на місцевості), яку було виготовлено ДП "Центр державного земельного кадастру" на замовлення НПП "Голосіївський" відповідно до договору № 29-16/74 від 29.11.2016 р. (а.с. 123 т.1)
Ухвалою Голосіївського районного суду м. Києва від 05.09.2019 р. зобов"язано посадових осіб Національного природного парку "Голосіївський" надати суду для огляду в судовому засіданні оригінал Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, серійний номер ЯЯ № 070142. (а.с. 17 т.2)
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі з вищевикладених підстав.
Представники відповідача Головного управління Держгеокадастру у м.Києві в судовому засіданні позовні вимоги не визнали та заперечували проти їх задоволення.
Відповідачі державні реєстратори ДП "Центр державного земельного кадастру" Шевченко Д.І. та Гунько О.В. в судове засідання не з"явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися судом.
Третя особа - Національний природний парк "Голосіївський" в судове засідання також не забезпечив явку свого представника, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся судом.
Вислухавши пояснення учасників судового розгляду, свідків, а також дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 є власником об`єкту нерухомого майна - садового будинку, літ. «А», що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , на території Обслуговуючого кооперативу «Садово-дачне товариство «Гайок-МІ», на підставі довідки від 01.08.2017 р. (а.с. 15)
Відповідно до листа Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації від 21.09.2010 року №6-К-1189 «Щодо визначення рекомендованої адреси земельної ділянки» та висновку, складеного сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_4 №61-20 від 24.06.2020р. за результатами обстеження земельної ділянки, що знаходиться у користуванні гр. ОСОБА_1 , на АДРЕСА_1 , - позивач фактично використовує для садівництва земельну ділянку площею 0,0652 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , яка цілком знаходиться в межах земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007. (а.с. 16)
Таку земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, яка є предметом спору, було зареєстровано в Державному земельному кадастрі30 грудня 2016 року.
Відповідно до інформації, вказаної у витязі із Державного земельного кадастру, підставою державної реєстрації земельної ділянки є технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 25.12.2016 року; Київська обласна філія Центру ДЗК, ОСОБА_2 .
Орган, який зареєстрував земельну ділянку - Головне управління Держгеокадастру у м. Києві.
Згідно зі змістом листа Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» від 21.06.2018 №1-7/2071 «Про розгляд запиту на інформацію», за інформацією Київської обласної філії Центру ДЗК відповідно до договору від 29.11.2016 №29-16/74 на замовлення Національного природного парку «Голосіївський» філією була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Національного природного парку «Голосіївський» для збереження та використання національних та природних парків, площею 723,6941 га, яка розташована у Голосіївському районі м. Києва за кадастровим номером 8000000000:79:304:0007.
Відповідно до листа Київської обласної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» від 17.01.2019 №4-2/212 «Про розгляд адвокатського запиту» 27 грудня 2016 року документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 передано до Головного управління Держгеокадастру у м.Києві через Центр надання адміністративних послуг Шевченківської РДА в м. Києві.
У відповіді Головного управління Держгеокадастру у м. Києві від 22.07.2019 №29-26-0.22-3770/2-19 вказано, що станом на дату подання ДП «Центр державного земельного кадастру» заяви про реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 порядок надання адміністративних послуг Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві було визначено Інформаційними та Технологічними картками адміністративних послуг, які надаються Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві, що затверджені наказом Головного управління Держгеокадастру у м. Києві від 01.03.2016 року №11 (втратив чинність).
Зокрема, відповідно до інформаційної картки послуги «Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру» така послуга надається через Департамент (Центр) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Відділ (Центр) надання адміністративних послуг Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.
Разом з тим відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві від 03.11.2015 №66/0/28-15 державними кадастровими реєстраторами Головного управління Держгеокадастру у м. Києві забезпечується надання адміністративних послуг в центрах надання адміністративних послуг, та враховуючи вищенаведене - станом на дату подання заяви про реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 заяви осіб разом з доданими документами приймалися державними кадастровими реєстраторами особисто, втім описи документів не складалися та акти приймання-передачі не формувалися.
В свою чергу Управління (Центр) надання адміністративних послуг Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації у листі від 12.09.2019 №109/17-318 зазначив, що в зазначеному Управлінні (Центрі) надання адміністративних послуг у сфері земельних питань, суб`єктом яких є Головне управління Держгеокадастру у місті Києві, надаються лише з листопада 2017 року.
Також Департамент (Центр) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у листі від 16.11.2018 р. №071-1136 вказує, що оскільки п.4 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи; держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр, - інформація щодо реєстрації земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 наявна у такого суб`єкта, та звернення адресоване вказаному центру не за належністю, тобто у вказаного центру відсутні.
Статтею 194 Земельного кодексу України встановлено, що призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру встановлює закон України «Про Державний земельний кадастр».
У відповідності до частини першої статті 1 закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Під поняттям «державна реєстрація земельної ділянки» закон визначає внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до ст.24 закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку, за місцем її розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;невідповідність поданих документів вимогам законодавства;знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Відповідно до частини першої статті 9 закону України «Про державний земельний кадастр», внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.Відповідно до частини другої та четвертої цієї статті державний кадастровий реєстратор є державним службовцем, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки за місцем розташування земельної ділянки, зокрема здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Детальний порядок державної реєстрації земельних ділянок та повноваження державних кадастрових реєстраторів як суб`єктів владних повноважень передбачено Порядком ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. №1051 (далі - Порядок №1051).
Відповідно до п.5 Порядку №1051 (в редакції, чинній станом на 30.12.2016 року, момент реєстрації земельної ділянки 8000000000:79:304:0007 у Державному земельному кадастрі) державні кадастрові реєстратори входять до складу Держгеокадастру та його територіальних органів і здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.
Згідно з п.8 Порядку №1051 до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держгеокадастру в м. Києві належать, зокрема:1) внесення до Державного земельного кадастру або надання відмови у внесенні відомостей (змін до них) про:землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах районів у м. Києві та Севастополі, а також міст, селищ, сіл, розташованих у їх межах;обмеження у використанні земель;2) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації;3) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення їх зберігання;4) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам;5) здійснення реєстрації:заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та ін. заяв.; 6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства.
Відповідно до п.67 Порядку №1051внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
Відповідно до п.68 Порядку №1051 відомості (зміни до них) вносяться одночасно до документів Державного земельного кадастру в текстовій та графічній формі.Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою (п.69 та п.110 Порядку №1051).
Державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами відповідно до п.70 Порядку №1051, перевіряє:1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;3) розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень;4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
У разі звернення за внесенням відповідних відомостей (змін до них) неналежної особи (особи, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку), подання заявником не повного пакета документів та/або розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора Державний кадастровий реєстратор відмовляє такій особі, заявникові у прийнятті заяви безпосередньо у момент її подання або у день надходження рекомендованим листом зазначених документів за формою згідно з додатком 13 Порядку №1051 із зазначенням рекомендацій щодо усунення причин, що є підставою для такої відмови.
Тобто, документація із землеустрою, яка є підставою для внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, обов`язково передається державному кадастровому реєстратору для прийняття рішень в межах компетенції щодо її відповідності/невідповідності законодавству, зокрема, для перевірки повноти, змісту, наявності погоджень, - її безпосереднє вивчення державним кадастровим реєстратором є підставою для прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації земельної ділянки. Водночас неподання технічної документації разом із заявою на здійснення державної реєстрації земельної ділянки відповідно до частин чотири та шість статті 24 закону України «Про Державний земельний кадастр`є безумовною підставою для відмови у реєстрації.
Так, Головне управління Держгеокадастру у місті Києві у своєму відзиві та у листі від 22.07.2019 №29-26-0.22-3770/2-19, вказало, що 27.12.2016 року Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» як розробником було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Національного природного парку «Голосіївський» до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві як суб`єкта надання адміністративної послуги через центри надання адміністративних послуг (точне найменування центру не вказується), в яких така документація приймалася особисто державними кадастровими реєстраторами без складення описів документів чи актів приймання-передачі документів. Та оригінал технічної документації із відповідною позначкою про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру повернуто заявнику.
Такі доводи суперечать відомостям, які містяться у листі Київської обласної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» від 17.01.2019 №4-2/212 про те, що документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) була передана до Головного управління Держгеокадастру у м.Києві через Центр надання адміністративних послуг Шевченківської РДА в м. Києві, та розробник, який одночасно виступав заявником, не вказує, що така технічна документація йому поверталася.
Доводам Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та розробника-заявника, Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», щодо порядку подачі технічної документації для реєстрації земельної ділянкиіз кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, а саме - через Центр надання адміністративних послуг Шевченківської РДА в м. Києві, - суперечить лист Управління (Центру) надання адміністративних послуг Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації від 12.09.2019 №109/17-318, за яким в зазначеному Управлінні (Центрі) надання адміністративних послуг у сфері земельних питань, суб`єктом яких є Головне управління Держгеокадастру у місті Києві, надаються лише з листопада 2017 року, в той час, коли земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 була зареєстрована ще 30 грудня 2016 року.
Будь-яких документів на підтвердження своїх доводів відповідачами, - Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві,державними реєстраторами Шевченко Д.І. та Гунько О.В. , які б достовірно підтверджували факт подання заяви про реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, із визначеним законом необхідним перелікомдодатків, в тому числі, із примірниками технічної документації землеустрою (в паперовому чи електронному вигляді)щодо встановлення (відновлення) меж вказаної земельної ділянки в натурі (на місцевості) суду не надано.
Ухвалою від 01.08.2019 року про витребування доказів у цій справі зобов`язано посадових осіб Національного природного парку "Голосіївський" надати Голосіївському районному суду м. Києва засвідчені належним чином копії матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, яка знаходиться у Голосіївському районі м. Києва, в натурі (на місцевості), яку було виготовлено Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" на замовлення НПП "Голосіївський" відповідно до договору № 29-16/74 від 29.11.2016 р..
22 серпня 2019 року на виконання вимог ухвали Національний природний парк «Голосіївський» надав суду витребувану технічну документацію, зі змісту якої встановлено наступне. (а.с. 148 т.1)
У складі технічної документації (аркуш 5 технічної документації) міститься заява директора Національного природного парку «Голосіївський`датована 29.11.2016 року за підписом ОСОБА_6 , адресована заступнику директора Київської обласної філії Центру ДЗК Матвійчук Н.І., відповідно до якої ОСОБА_6 діючи від імені НПП «Голосіївський» як замовник, висловлює прохання до Київської обласної філії Центру ДЗК розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для збереження та використання національних природних парків, площею 723,694 га, яка розташована у м. Києві, Голосіївського району, право постійного користування на яку, відповідно до змісту такої заяви, посвідчується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою ЯЯ №070142, виданого Національному природному парку «Голосіївський» відповідно до Рішення Київської міської ради №69/7406 ІХ сесії VI скликання від 26.01.2012 року.
Так, на аркушах 12-13 поданої технічної документації міститься вказаний Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, із відтворенням серійного номера ЯЯ №070142. Відповідно до змісту такого акту він виданий Національному природному парку «Голосіївський», складений у двох примірниках, перший з яких передано постійному користувачу земельної ділянки - Національному природному парку «Голосіївський», а другий зберігається у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Оглядом копії вказаного акту, наданого Національним природним парком «Голосіївський» у складі технічної документації, судом встановлено, що такий акт не містить загальнообов`язкових реквізитів документа, зокрема він не підписаний уповноваженими осами, найменування посад, прізвища та ініціали яких вказані в акті, - це зокрема заступник міського голови - секретар Київського міського головиГ.Герега, та начальника Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) В. Петрук. Крім цього на акті відсутній відтиск печатки органу видачі, акт не містить зазначення дати його видачі, а також відсутня інформація про реєстрацію права власності на нерухоме майно чи про реєстрацію акту.
За клопотанням позивача до матеріалів справи приєднано лист Департаменту земельних ресурсів Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.09.2019 року №0570202/1-17288, відповідно до змісту якого за наявною у Департаменті інформацією Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не було внесено запис в Книгу записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі про реєстрацію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007. Відповідно державний акт на право постійного користування вказаною земельною ділянкою серії ЯЯ№70142 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) не видавався.
Також оглядом копії наданої 22 серпня 2019 року на виконання вимог ухвали Національним природним парком «Голосіївський» технічної документації встановлено, що на титульному аркуші чи на будь-якому іншому аркуші документації із землеустрою відсутня позначка про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру на підставі такої документації, що проставляється відповідно до п.75 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 №1051 та додатку 15 до цього Порядку, яка зображується у формі штампу (таблиці) та обов`язково повинна містити інформацію, що «Електронний документ перевірено та внесено до Державного земельного кадастру», також зазначення прізвища, імені та по-батькові державного кадастрового реєстратора, Держгеокадастр або найменування його територіального органу, підпис Державного кадастрового реєстратора, відтиск печатки та дату проставлення позначки. Вказане свідчить, що даний примірник технічної документації державному кадастровому реєстратору не подавався.
Так, відповідно до вимог статті 55 закону України «Про землеустрій`технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) має включати:а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;б) пояснювальну записку;в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом);г) згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем;ґ) довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території);д) копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;е) копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);є) копію правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за умови якщо права власності на такі об`єкти зареєстровані);ж) матеріали польових топографо-геодезичних робіт;з) план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів);и) кадастровий план земельної ділянки;і) перелік обмежень у використанні земельної ділянки;ї) у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні (відновленні) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);й) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками
Втім, надана технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007в натурі (на місцевості) вказаним вимогам статті 55 закону України «Про землеустрій не відповідає», оскільки у її складі відсутня копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку. Така обставина вказує на подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі та на невідповідність поданих документів вимогам законодавства, щовідповідно до вимог статті 24 закону України «Про Державний земельний кадастр» є безумовними підставами для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки.
Однак, всупереч прямим вимогам закону державними кадастровими реєстраторами Головного управління Держгеокадастру у м. Києві було прийнято рішення про реєстрації земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 в Державному земельному кадастрі.
Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Частина друга статті 16 Цивільного кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів, зокрема, відносить визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб та передбачає, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Відповідно до пункту 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року право особи на доступ до суду, зокрема, включає в себе право на розгляд справи судом із «повною юрисдикцією», тобто судом, що має достатні та ефективні повноваження щодооцінки доказів, встановлення обставин, належного поновлення прав особи за результатами розгляду справи по суті (п. 70 рішення Європейського суду з прав людини від 28 червня 1990 року у справі "Обермейєр проти Австрії" ; п. 155 рішення Європейського суду з прав людини від 4 березня 2014 року у справі "Гранд Стівенс проти Італії").
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Також частиною другою статті 39 Закону України «Про державний земельний кадастр» дії або бездіяльність Державного кадастрового реєстратора можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 4 статті 263 ЦПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Так, Верховним Судом у постановах від 27.03.2018 року у справі №814/3476/14, в постанові від 31.01.2019 року у справі №826/14200/17, надано висновок про те, що оскільки у чинному законодавстві України відсутні механізми щодо самостійного звернення позивача до органів Держгеокадастру із заявою про скасування протиправного запису, який порушує його права, обрання такого способу захисту, як скасування державної реєстрації земельної ділянки з відповідним кадастровим номером, є єдиним можливим та ефективним способом захисту прав позивача.
Також норми Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення ДЗК вказують на те, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється шляхом відкриття Поземельної книги, а її номер є кадастровим номером земельної ділянки. Отже, скасування державної реєстрації земельної ділянки прямо впливає на стан Поземельної книги і кадастрового номеру земельної ділянки. За таких обставин Верховний Суд вважає також вважає належним і такий спосіб захисту, як скасування кадастрового номеру земельної ділянки.
Відповідно до змісту вказаних вище постановвід 27.03.2018 року у справі №814/3476/14, та від 31.01.2019 року у справі №826/14200/17 Верховний Суд, керуючись положеннями 13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод погоджується із позицією тих судів, які зобов`язують управління Держгеокадастру скасовувати записи у поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки із відповідним кадастровим номером.
Також у разі, коли предметом оцінки судом є законність дій Державного кадастрового реєстратора, - належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача Верховний Суд визначає і визнання протиправними дій Державного кадастрового реєстратора щодо державної реєстрації відповідної земельної ділянки. З огляду на вказане Голосіївський районний суд міста Києва відхиляє доводи Головного управління Держгеокадастру у місті Києві про те, що обрані позивачем способи захисту не відповідають закону, та доходить висновку про їх обґрунтованість та необхідність задоволення.
Судом також встановлено, що 19 січня 2017 року у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007площею 723,6941 га зареєстровано право комунальної власності за територіальною громадою в особі Київської міської ради.
Також 13 січня 2017 року у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007площею 723,6941 га зареєстровано право постійного користування за Національним природним парком «Голосіївський» на підставі Рішення Київської міської ради №69/7406 від 26.01.2012 року.
Відповідачем Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві в якості додатку до відзиву додано копію Рішення Київської міської ради №69/7406 від 26.01.2012 року «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного пару «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва».
Водночас, вказане Рішення не містить інформації пропередачу у користування Національному природному парку «Голосіївський» саме земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007.
Крім цього, відповідно до змісту п.3 та п.4 Рішення Київської міської ради №69/7406 від 26.01.2012 року вирішено надати Національному природному парку «Голосіївський» в постійне користування земельні ділянки площею 1888,18 га за умови виконання пункту 4 цього рішення, зокрема, у місячний термін звернутися до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість) та виготовлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками.
Відповідно до змісту статті 125 та частини третьої статті 126 Земельного кодексу України (в редакції чинній станом на 26.01.2012 року) право постійного користування виникає з моментудержавної реєстрації цих прав.Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Як свідчить лист Департаменту земельних ресурсів Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.09.2019 року №0570202/1-17288, посилання на який міститься вище, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не було внесено запис в Книгу записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі про реєстрацію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, державний акт на право постійного користування вказаною земельною ділянкою Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) не видавався.
Тобто, на підставі рішення Київської міської ради №69/7406 від 26.01.2012 року не могло виникнути (та бути в подальшому зареєстрованим) будь-яке речове право на земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, зокрема за НПП «Голосіївський», адже щодо такої ділянки НПП «Голосіївським» не виконав вимоги п.4 Рішення Київради, аджедокументи, що посвідчують право користування земельними ділянками Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради(Київською міською державною адміністрацією)у місячний строк, як визначено в рішенні, виготовлені за зверненням НПП «Голосіївський» не були.
Матеріалами справи також підтверджується наступне.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.04.2013 р. по адміністративній справі №2а-16554/12/2670, яка набрала законної сили 08.05.2013 р., встановлені обставини порушень прав третіх осіб та процедури прийняття Рішення Київрадою «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» від 26 січня 2012 року №69/7406, які відповідно до ч.5 ст.82 ЦПК України, не потребують доказування, зокрема Окружним адміністративним судом м. Києва у вказаному рішенні встановлено, що Обслуговуючий кооператив «Гайок-Мі» звернувся до Президента України та Голови Верховної ради України із зверненнями, у яких просив не допустити включення території, на якій розташований ОК «Гайок-МІ», до території Національного природного парку «Голосіївський» та позбавлення членів кооперативу права користування земельними ділянками в урочищі «Гайок» відповідно до закону.
За відповідними дорученнями Заступника міського голови - секретаря Київради від 21.11.2011 р. та від 25.11.2011 р. Постійна комісія КМР з питань земельних відносин, містобудування та архітектури (надалі - Постійна комісія КМР) 28.12.2011 р., розглянула звернення ОК «Гайок-МІ», які надійшли до КМР з управління з питань звернень громадян Адміністрації Президента України та відділу з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України, та після виїзду та огляду ділянки кооперативу - на засіданні постійна комісія Київради 13.12.2011 ухвалила підтримати проект рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» за умови коригування меж та площі земельних ділянок, а саме - виключення території, на якій розташований ОК «Гайок МІ» в урочищі Гайок, орієнтовною площею 3,2 га.
Вказаний проект рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» був погоджений Постійною комісією КМР за умови урахування зауважень та пропозицій комісії та завізований начальником управлінням правового забезпечення секретаріату Київради.
На розгляд пленарного засідання зазначений проект рішення був поданий з зауваженнями та пропозиціями Постійної комісії Київради.
01.06.2012 р. Управління організаційного та документального забезпечення Київради листом №29/231-0405вих від 29.05.2012 р. направило ОК «Гайок-МІ» копію рішення Київської міської ради «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» №69/7406 від 26.01.2012 р. та Витяг із стенограми пленарного засідання КМР VIII сесії VI скликання від 15.12.2011 р.
Водночас Київрада після прийняття рішення про прийняття проекту рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» за основу не визначила Постійну комісію Київради, яка в порядку, встановленому п.13 ст.30 Регламенту, повинна була підготувати зазначений проект рішення до другого читання, що є свідченням його протиправної бездіяльності.
Київрада в порушення ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.36 Регламенту Київської міської ради, затвердженої рішенням Київради №383/5770 від 14.07.2011 р. (надалі - Регламент №383/5770), не вчинила дій щодо письмового оформлення рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» за основу (в першому читанні) від 15.12.2011 р., що є свідченням його протиправної бездіяльності.
Тому у постанові по справі №2а-16554/12/2670 Окружний адміністративний суд міста Києва погодився, що достовірно встановлені факти прийняття Рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» без дотримання положень Регламенту №383.
В подальшому, Окружним адміністративним судом міста Києва в постанові від 22 липня 2014 року в справі №826/9229/14, обставини, встановлені яким також відповідно до ч.5 ст.82 ЦПК України, не потребують доказування, підтверджено, що в Постанові №2а-16554/12/2670 Окружним адміністративним судом м. Києва встановлено факт прийняття Рішення «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» із порушенням чинного законодавства.
Враховуючи, що даний факт порушення є встановлений, та Київська міська рада мала можливість звернутись до ОК «Гайок-Мі» та Національного природного парку «Голосіївський», з пропозицією врегулювати земельний спір, а також мала можливість звернутись до Прокуратури м. Києва для вирішення питання щодо оскарження прийнятого із порушенням Рішення КМР №69/7406 від 26.01.2012 р. «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва» в судовому порядку, однак з серпня 2013 р. Київською міською радою до сьогодні не було вчинено жодних дій, для врегулювання земельного спору між ОК «Гайок-МІ», його членами та Національним природним парком «Голосіївський», а також не вчинено жодних дій щодо врегулювання питання законності винесення Рішення КМР №69/7406 від 26.01.2012 р. «Про надання земельних ділянок Національному природному парку «Голосіївський» для експлуатації та обслуговування Національного природного парку «Голосіївський» у Голосіївському районі м. Києва».
Така бездіяльність Окружним адміністративним судом міста Києва в постанові від 22 липня 2014 року в справі №826/9229/14була визнана незаконною.
Також матеріалами справи підтверджується, що Прокуратурою міста Києва було встановлено, що рішення Київради від 26.01.2012 року №69/7406 прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим принесено протест щодо приведення такого рішення у відповідність із законом.
Крім цього, письмовими доказами підтверджується, що Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві (правонаступником якої є Держгеокадастр, Головне управління у м. Києві якого є відповідачем у цій справі) на підставі статей. 6 та 9 закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та доручення Держсільгоспінспекції України від 25.07.2012 №33-6-9/3716 було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при відведення НПП «Голосіївський» земельної ділянки у Голосіївському районі міста Києва. У клопотанні від 10.09.2012 року №100001/500/1к-12, прийнятому за результатами проведення перевірки, Держсільгоспінспекція в м. Києві встановила порушення законодавства при прийнятті рішення Київради від 26.01.2012 року №69/7406, зокрема - безпідставне коригування розробником проекту відведення земельної ділянки парку «Голосіївський» за результатами направленого такому розробнику листа від НПП «Голосіївський» із вказівкою про необхідність включення в межі НПП «Голосіївський» території урочища «Гайок» площею 3,31 га. Клопотанням зобов`язано Київраду привести 26.01.2012 року №69/7406 у відповідність до вимог земельного законодавства.
Втім всупереч чинним судовим актам, актам органів прокуратури та органів контролю за використанням та охороною земель, всупереч імперативним вимогам законодавства, відповідачами було проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та присвоєно ділянці кадастровий номер.
Відповідно до статті 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Оскільки відповідно до статті 79-1 Земельного кодексу України та положеннями закону України «Про державний земельний кадастр» передбачено, що земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру), яке вважається завершеним з моменту присвоєння їй кадастрового номера та державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, - державна реєстрація речових прав на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 стала наслідком незаконна державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини першої статті 2 закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження. Та відповідно до частини п`ятої статті 12 закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відомості Державного реєстру прав вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки їх не скасовано у порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 14 України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються в разіскасування державної реєстрації земельної ділянки.
Та відповідно до частини сьомої цієї статті Закону (що набрала чинності 16 січня 2020 року - після подання позовної заяви) у разі ухвалення судом рішення про закриття розділу Державного реєстру прав у випадках, передбачених цією статтею, закриття відповідного розділу допускається виключно в разі, якщо таким судовим рішенням вирішується питання щодо набуття та/або припинення речових прав, обтяжень речових прав на об`єкт нерухомого майна, щодо якого закривається розділ у Державному реєстрі прав.
Також відповідно до частини третьої статті 26 цього Закону (в редакції, що набрала чинності 16 січня 2020 року) у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію припинення речових прав відповідно до цього Закону.
Зважаючи на похідність вимог про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, та скасування запису про неї у Державному земельному кадастрі, для забезпечення ефективного захисту прав позивача, вимагає застосування такого способу захисту як скасування рішень про державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, припинення прав та закриття розділу Державного реєстру прав щодо земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 як об`єкта нерухомого майна.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 12, 13, 48, 76-82, 141, 229, 259, 263-265, 268, 273, 274, 280-283, 353, 354 ЦПК України,
в и р і ш и в:
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Державних реєстраторів «Центру державного земельного кадастру» Шевченка Дмитра Ігоровича та Гунька Олександра Вікторовича , треті особи - Національний природний парку«Голосіївський» та Київська міська рада, задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:79:304:0007, площею 723,6941 га, що розташована в Голосіївському районі міста Києва, та кадастровий номер 8000000000:79:304:0007 такої земельної ділянки.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у м. Києві скасувати запис в Державному земельному кадастрі про державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:79:304:0007 та запис у Поземельній книзі щодо земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:79:304:0007, що знаходиться в Голосіївському районі міста Києва.
Скасувати рішення державного реєстратора Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» Шевченка Дмитра Ігоровича про реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:79:304:0007 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 11533016800000, номер запису про інше речове право 18685137) за правокористувачем - Національним природним парком «Голосіївський», код за ЄДРПОУ 35620372.
Скасувати запис про речове право (право постійного користування за правокористувачем - Національним природним парком «Голосіївський», код за ЄДРПОУ 35620372) № 18685137, щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 11533016800000), який міститься в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та припинити таке право із закриттям розділу Державного реєстру прав.
Скасувати рішення державного реєстратора Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» Гунько Олександра Вікторовича про реєстрацію права власності за територіальною громадою в особі Київської міської ради (код за ЄДРПОУ 22883141) на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:79:304:0007 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 11533016800000, номер запису про право власності 18669805).
Скасувати запис про право власності №18669805 щодо земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:79:304:0007 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 11533016800000), який міститься в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та припинити таке право із закриттям розділу Державного реєстру прав.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у м. Києві в дохід держави 1921 грн. 00 коп. судового збору.
Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення виготовлено 06 серпня 2020 року.
Суддя: