open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 727/5443/20

Провадження № 2/727/1201/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2020 року м.Чернівці

Шевченківський районний суд м.Чернівці

в складі : головуючого судді - Семенко О.В.

при секретарі судових засідань - Дутчак А.І.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача Чернівецької

обласної ради - Паньківа Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Шевченківського районного суду м.Чернівці в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 (зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до відповідачів: Чернівецької обласної ради, Голови Чернівецької обласної ради Мунтяна Івана Миколайовича, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації (м.Чернівці, вул.Грушевського, 1), Обласного комунального некомерційного підприємства «Обласної психіатричної лікарні» (м.Чернівці, вул.Мусоргського, 2), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання внести змін до діючого трудового контракту щодо зміни назви місця роботи-закладу охорони здоров`я та зміни назви посади керівника, визнання трудового контракту таким, що продовжує дію для новоствореного закладу охорони здоров`я, визнання таким, що відбулося переведення на посаду керівника реорганізованого закладу охорони здоров`я, зобов`язання здійснити оформлення переводу посаду керівника комунального закладу охорони здоров`я у зв`язку із його реорганізацією, усунення перешкод у виконанні адміністративно-розпорядчих функцій та обов`язків керівника комунального закладу охорони здоров`я, визнання протиправними та скасування розпоряджень, що обмежують право на працю за трудовим контрактом, визнання протиправним та скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог

У червня 2020 року ОСОБА_2 звернулася в суд з позовом до Чернівецької обласної ради, голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.М., Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, Обласного комунального некомерційного підприємства «Обласна психіатрична лікарня», ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання внести зміни до діючого трудового контракту, визнання трудового контракту таким, що продовжує дію для новоствореного закладу охорони здоров`я, визнання таким, що відбулося переведення на посаду керівника реорганізованого закладу охорони здоров`я, зобов`язання здійснити оформлення переводу посади керівника комунального закладу охорони здоров`я у зв`язку з його реорганізацією, усунення перешкод у виконанні адміністративно-розпорядчих функцій та обов`язків керівника комунального закладу охорони здоров`я, визнання протиправними та скасування розпоряджень, що обмежують право на працю за трудовим контрактом, визнання протиправним та скасування наказу.

Посилалася на те, що рішенням Чернівецької обласної ради VIII сесіїVI скликання №120-8/11 від 24 грудня 2011 року вона була призначена на посаду головного лікаря Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» з 29 грудня 2011 року.

18 червня 2018 року між нею та Чернівецькою обласною радою був підписаний трудовий контракт строком на п`ять років, за яким вона була призначена на посаду головного лікаря - керівника Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» строком до 17 червня 2023 року.

З 08 квітня 2016 року по 18 червня 2019 року вона перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Під час її перебування у відпустці по догляду за дитиною Чернівецькою обласною радою було прийнято рішення XXX сесії VII скликання №33-03/19 від 27 березня 2019 року «Про реорганізацію шляхом перетворення комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» в обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

Згідно пункту 2 вказаного рішення обласне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» визнано повним правонаступником усього майна, прав та обов`язків Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

Пунктом 4 вказаного рішення голові Чернівецької облради Мунтяну І.М. доручено створити комісію з реорганізації КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» та затвердити її склад і статут, який погодити з Департаментом охорони здоров`я Чернівецької ОДА.

14 червня 2019 року голова облради Мунтян І.М. видав розпорядження №180 «Про створення комісії з реорганізації КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», яким створив комісію з реорганізації на чолі з лікарем-анестезіологом ОСОБА_3 . При цьому, до складу вказаної комісії не було включено ні особу, що виконувала обов`язки керівника установи на час перебування її у відпустці, ані її, після того як вона вийшла з відпустки. Її письмова заява від 27 червня 2019 року про введення її до складу комісії з реорганізації розглянута не була.

Відповідно до обов`язків, покладених на неї діючим контрактом, вона несе персональну відповідальність за збереження майна, закріпленого за медичним закладом. Не зважаючи на це, матеріали інвентаризації майна комунальної установи та передавальний акт, за яким відбувалася передача майна в процесі реорганізації, на ознайомлення їй не надавалася. Отже, на її думку, вона була позбавлена можливості впевнитися у відсутності будь-яких претензій до неї, як керівника медичної установи, щодо збереження закріпленого за установою майна.

12 вересня 2019 року XXXIII сесія VII скликання Чернівецької обласної ради ухвалила рішення №136-33/19 «Про внесення змін і доповнень до рішення сесії обласної ради від 27 березня 2019 року №33-30/19 «Про реорганізацію шляхом перетворення КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» в Обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», відповідно до якого спосіб реорганізації був змінений з перетворення на приєднання.

16 жовтня 2019 року нею було подано письмову заяву на ім`я голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.М. про внесення змін до умов діючого трудового контракту у зв`язку з реорганізацією та переведення її на посаду керівника - генерального директора в Обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». Аналогічного змісту заява була подана до Департаменту охорони здоров`я, на яку вона отримала відповідь про те, що питання, пов`язані з реорганізацією та її трудовими відносинами вирішує обласна рада.

14 листопада 2019 року нею отримано від Чернівецької обласної ради відповідь, в якій зазначалося, що триває процес реорганізації, яким займається комісія з реорганізації.

На початку січня 2020 року їй стало відомо, що 15 жовтня 2019 року було зареєстроване Обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

02 січня 2020 року нею на ім`я голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.М. та Чернівецької обласної ради було повторно подано заяву про переведення на посаду керівника реорганізованого медичного закладу.

В лютому 2020 року нею отримано відповідь від Чернівецької обласної ради, в якій зазначено, що її заява буде розглянута згідно норм чинного законодавства.

Станом на дату звернення з позовом, жодного рішення Чернівецька обласна рада з приводу її звернення не виносила.

02 січня 2020 року голова комісії з реорганізації ОСОБА_3 видав наказ №2 «Про продовження дії трудових договорів працівників КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» в ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», відповідно до пункту 1 якого дія трудових договорів працівників КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» продовжується в ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». Перелік осіб, дія трудових договорів яких продовжена, додавався до наказу. В цьому додатку було її прізвище, напроти якого вона поставила свій підпис.

Отже, вона вважала, що після завершення всіх реорганізаційних процедур, вона зможе приступити до виконання передбачених контрактом функцій керівника - генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

З 13 березня 2020 року по цей час вона перебуває на лікарняному.

В квітні 2020 року вона отримала листа №241 від 06 квітня 2020 року за підписом виконуючого обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» ОСОБА_3 з повідомленням про те, що посада головного лікаря скорочується, посада медичного директора вже є зайнятою, а тому їй пропонується на вибір посади лікаря-психіатра, анестезіолога, прибиральника службових приміщень та підсобного працівника.

Пізніше їй стало відомо, що за одноособовим розпорядженням голови Чернівецької обласної ради №334 від 11 жовтня 2019 року виконуючим обов`язки генерального директора нового підприємства був призначений ОСОБА_3 , який працював лікарем анестезіологом.

Вважає, що таким чином порушені її трудові права, а тому просила позов задовольнити.

Ухвалою судді Шевченківського районного суду м.Чернівці від 26.06.2020 року цивільну справу прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання та надано відповідачамп`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи

22.07.2020 року відповідачем в.о. генерального директора ОСОБА_3 спрямовано до суду відзив на позовну заяву. У відзиві на позов виконуючий обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» просить в задоволенні позову відмовити. Посилається на те, що головний лікар КМУ «ЧОПЛ» ОСОБА_2 згідно наказу №2 від 01 січня 2020 року була переведена на цю ж посаду до ОКНП «ЧОПЛ». Питання призначення на посаду керівника не належить до повноважень лікувального закладу.

23.07.2020 року відповідачем Чернівецькою обласною радою спрямовано до суду відзив на позовну заяву. У відзиві на позов Чернівецька обласна рада посилалася на те, що позивач не була включена до складу комісії з реорганізації у зв`язку з тим, що тривалий час знаходилась у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Виконував обов`язки головного лікаря на той час ОСОБА_5 , якому виповнилося 82 роки. А тому до складу комісії з реорганізації увійшли більш обізнані з поточними справами медичної установи особи.

Також посилалася на те, що контракт з позивачем є діючим і позивач переведена до реорганізованої установи на посаду головного лікаря.

Оскільки у процесі реорганізації почали існувати дві установи, то 24 червня 2020 року розпорядженням першого заступника голови обласної ради було оголошено конкурс на посаду генерального директора.

Посада головного лікаря відсутня у наказі МОЗ від 31 жовтня 2018 року №1977 «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» Випуск 78 «Охорона здоров`я», а тому підлягає скороченню. При цьому, позивачу були запропоновані всі вакантні посади.

Що стосується призначення виконуючим обов`язки генерального директора ОСОБА_3, то це право голови обласної ради своїм розпорядженням призначити виконуючого обов`язки до призначення керівника на черговій сесії обласної ради.

Просила в задоволенні позову відмовити.

Від інших відповідачів відзиву до суду не надходило.

Представник позивача - ОСОБА_1 позов підтримала в повному обсязі та підтвердила обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача Чернівецької обласної ради - Паньків Ю.А. позов не визнав та просив в його задоволенні відмовити з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Відповідач голова Чернівецької обласної ради Мунтян І.М., представник відповідача Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, представник відповідача Обласного комунального некомерційного підприємства «Обласна психіатрична лікарня» та відповідач ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилися повторно, будучи належним чином повідомленими про день, час та місце розгляду справи, про поважність причин неявки суд не повідомили (том 1 а.с.232-235, 242-244).

Статтею 223 ЦПК України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з ряду підстав.

Згідно ч.3 п.п.1, 2 ст.223 ЦПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: 1) неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки; 2) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), крім відповідача, незалежно від причин неявки.

Згідно ч.4 ст.223 ЦПК України, у разі повторної неявки в судове засідання відповідача, повідомленого належним чином, суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних чи доказів.

Суд вважає, що у відповідності до вимог ст.223 ЦПК України, відсутні законні підстави для відкладення розгляду справи, і розгляд справи необхідно проводити у відсутність відповідачів, які належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи, про поважність причин неявки суд не повідомили.

Позиція суду

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, вивчивши матеріали справи, розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно дослідивши і оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

З 24 грудня 2011 року ОСОБА_2 працювала на посаді головного лікаря КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». Дана обставина підтверджується копією трудової книжки (том 1 а.с.82-83).

18 червня 2018 року між Чернівецькою обласною радою, як органом управління майном, та позивачем ОСОБА_2 був укладений контракт, відповідно до якого остання була призначена на посаду головного лікаря КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». Строком на 5 років, до 17 червня 2023 року (том 1 а.с.124-127).

Рішенням XXХ сесії VII скликання Чернівецької обласної ради від 27 березня 2019 року №33-30/19 «Про реорганізацію шляхом перетворення комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» в обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» вирішено реорганізувати юридичну особу - комунальну медичну установу «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» шляхом перетворення її в обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.56-57).

Пунктом 2 вказаного рішення встановлено, що обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» є правонаступником усього майна, прав та обов`язків комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

14 червня 2019 року розпорядженням голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.Н. №180 утворено комісію з реорганізації комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», головою якої призначений лікар анестезіолог ОСОБА_3 Комісії з реорганізації доручено, у тому числі, провести інвентаризацію майна комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», подати на затвердження голові обласної ради передавальний акт, забезпечити соціально-правові гарантії працівників та здійснити державну реєстрацію реорганізованої установи (том 1 а.с.58-59).

27 червня 2019 року ОСОБА_2 звернулася із заявою до голови Чернівецької обласної ради про введення її в склад комісії з реорганізації медичної установи (том 1 а.с.123).

Рішенням XXXIII сесії VII скликання Чернівецької обласної ради від 12 вересня 2019 року №131-33/19 внесені зміни в рішення від 27 березня 2019 року №33-30/19 та вирішено створити ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» та припинити юридичну особу - КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» шляхом приєднання до новоствореного підприємства (том 1 а.с.63).

Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 11 жовтня 2019 року №334 ОСОБА_3 призначений виконуючим обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.64).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15 жовтня 2019 року здійснено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи - ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.41-49).

16 жовтня 2019 року ОСОБА_2 звернулася з заявою до голови Чернівецької обласної ради про внесення змін в контракт та переводу її на посаду генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.121).

На вказану заяву 14 листопада 2019 року позивачці була надана відповідь про те, що соціально-правові гарантії працівників будуть дотримані у порядку та на умовах, визначених КЗпП України (том 1 а.с.122).

Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 28 грудня 2019 року №545 затверджений передавальний акт КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», правонаступником якої є ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.66-70).

02 січня 2020 року затверджений протокол інвентаризаційної комісії (том 1 а.с.71-73).

14 січня 2020 року затверджено та погоджено новий штатний розпис (том 1 а.с.76-77).

01 січня 2020 року виконуючим обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» був виданий наказ про продовження дії трудових договорів працівників КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». В пункті 5 вказаного наказу зазначено про те, що посада головного лікаря підлягає скороченню, оскільки відсутня в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (том 1 а.с.78). З даним наказом ОСОБА_2 ознайомлена (том 1 а.с.79).

02 січня 2020 року ОСОБА_2 надала голові Чернівецької обласної ради заяву, в якій просила призначити її на посаду генерального директора Комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» з 02 січня 2020 року (том 1 а.с.119).

22 січня 2020 року Чернівецька обласна рада позивачу надала відповідь на її заяву від 02 січня 2020 року, зокрема, що заява про призначення на посаду генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» буде розглянута Чернівецькою обласною радою згідно норм чинного законодавства (том 1 а.с.120).

06 квітня 2020 року виконуючим обов`язки генерального директора ОКНУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» позивачу направлений лист з переліком вакантних посад і одночасно попереджено про скорочення штату (том 1 а.с.110,111).

Мотиви, з яких виходив суд та застосовані норми права

З Статуту КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» вбачається, що засновником медичного закладу є Чернівецька обласна рада, а власником майна - територіальні громади міст, сіл, селищ Чернівецької області.

Законом України від 06 квітня 2017 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров`я» внесені окремі зміни до Основ законодавства України про охорону здоров`я. Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень цього Закону, державні та комунальні заклади охорони здоров`я - бюджетні установи можуть реорганізовуватися в казенні підприємства або комунальні некомерційні підприємства.

Згідно п.п.3 п.3 Прикінцевих положень Закону звільнення працівників закладу, що реорганізуються відповідно до пункту 2 цього розділу, допускається лише у разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.

Згідно п.п.4 п. Прикінцевих положень Закону казенні підприємства та комунальні некомерційні підприємства, що утворюються у результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров`я - бюджетних установ відповідно до пункту 2 цього розділу, є правонаступниками всіх прав та обов`язків відповідних бюджетних установ.

Відповідно до п.30 ст.26, ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття рішення про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських, районних, обласних рад.

Щодо порушення трудових прав ОСОБА_2 при переводі в реорганізовану медичну установу та правомірності призначення виконуючим обов`язки генерального директора ОСОБА_3

Відповідно до ст.43 Конституції України кожен має право на працю.

Однією з гарантій забезпечення права громадян на працю є передбачений у ст.5-1 КЗпП України правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

За змістом ст.22 КЗпП України, будь-яке пряме або непряме обмеження прав чи встановлення прямих або непрямих переваг при укладенні, зміні та припиненні трудового договору не допускається.

За змістом ч.ч. 1 та 2 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізаціїюридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходить усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.

Згідно із ст.59 Господарського кодексу України реорганізація може проводитися шляхом: злиття, приєднання, поділу, перетворення.

Моментом переходу прав до правонаступника юридичної особи слід вважати дату внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, з цього ж моменту до правонаступника (у разі припинення шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) переходять усі права та обов`язки припиненої юридичної особи).

Відповідно до ч. 5, 10 ст. 16 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров`я» органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я самостійно з урахуванням плану розвитку госпітального округу. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджується Кабінетом Міністрів України.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань датою державної реєстрації Комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» є 15 жовтня 2019 року (том 1 а.с.41-49).

Згідно ст. 21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником та власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права та обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, у тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.

Відповідно п.2 Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. N 642 призначення на посаду керівника закладу здійснюється відповідно до законодавства керівником органу, до сфери управління якого належить (в управлінні якого перебуває) заклад, або за рішенням обласної, районної ради чи сільським, селищним, міським головою. Контракт може бути розірваний на підставах, установлених законом або контрактом. При цьому звільнення з посади керівника закладу проводиться з урахуванням передбачених законодавством гарантій.

Пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються в установленому законом порядку питання щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Відповідно до частин сьомої - дев`ятої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників № 78 «Охорона здоров`я», затвердженого Наказом МОЗ України № 117 від 29.03.2002 з випуску виключено кваліфікаційні характеристики посади головний лікар тільки для нових призначень після 1 січня 2019 року.

Відповідно до вимог національного класифікатору професій України, затвердженого Наказом Держспоживстандарту України № 327 від 28.07.2010 р. головний лікар і генеральний директор є однією посадою, яка зазначається під кодом 1210.1 (керівник підприємства, установи, організації) охорони здоров`я (генеральний директор, директор, головний лікар та ін.)

Укладення трудового договору оформлюється наказом роботодавця про прийняття працівника на роботу.

Відповідно до ч. 3 ст. 32 КЗпП України, у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Пунктом 10 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» до істотних умов праці віднесено форму трудового договору, коли відповідно до законодавства для даного працівника контракт є обов`язковим.

У зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж трудовою функцією.

Відповідно до ч. 4 ст. 36 КЗпП України у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Закон передбачає вичерпний перелік підстав припинення трудового договору, який не підлягає розширеному тлумаченню.

Відповідно до Методичних рекомендацій з питань перетворення закладів охорони здоров`я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства, факт реорганізації закладу охорони здоров`я бюджетної установи не є підставою для звільнення керівника та припинення укладеного з ним контракту, якщо сторони не домовлялись про його дострокове припинення за угодою сторін, або він не був звільнений на підставах, визначених контрактом (п.1.4.6).

Уразі призначення головою Комісії з перетворення керівника ЗОЗ?бюджетної установи трудові відносини з ним продовжуються. У такому разі в рішенні відповідної ради про створення ЗОЗ?комунального некомерційного підприємства може бути зазначено про призначення керівником ЗОЗ?комунального некомерційного підприємства головного лікаря, продовживши з ним трудові відносини на підставі контракту. Це рішення може бути підставою як для укладення нового контракту, так і для внесення змін до існуючого залежно від домовленості сторін. Якщо в процесі перетворення власник (відповідна рада) прийняв рішення про припинення трудових відносин із керівником ЗОЗ, то призначення нового керівника має відбуватися з урахуванням особливостей, визначених Основами та підзаконними нормативно-правовими актами, що регулюють ці питання.

Продовження трудових відносин на попередній посаді Працівників ЗОЗ, які залишаються працювати на своїх посадах, необхідно проінформувати про факт реорганізації закладу шляхом ознайомлення з відповідним наказом керівника. Цей наказ необхідно видати для внесення запису про реорганізацію закладу до трудової книжки працівника. Внесення запису про реорганізацію до трудової книжки здійснюється за аналогією внесення запису про перейменування підприємства. У такому випадку, у графі 3 трудової книжки робиться запис: «КЗОЗ (найменування) з такого-то числа реорганізований (перетворений) на КНП (найменування), а у графі 4 проставляється підстава реорганізації (перетворення). Такий запис вноситься протягом тижня з моменту завершення процедури перетворення (п.1.5.1).

В пункті 2.1.2 Методичних рекомендацій дається відповідь на те, чи потрібно переукладати угоди, які були укладені КЗ та є діючими? Відповідно до частини 1 статті 104 ЦК України, якщо юридична особа припиняється у результаті перетворення, майно, права та обов`язки (в тому числі і право та обов`язок користуватись умовами договорів із своїми контрагентами та виконувати попередньо укладені договори) переходять до правонаступників. Таким правонаступником і буде комунальне некомерційне підприємство. Тобто, договори укладені ЗОЗ?бюджетною установою будуть діяти і після перетворення ЗОЗ на комунальне некомерційне підприємство. Проте доречним буде внести зміни до діючих договорів для зазначення актуальної інформації щодо сторін договору та їх реквізитів.

Встановлено, що з позивачем 18 червня 2018 року було укладено трудовий контракт строком до 17 червня 2023 року, відповідно до якого вона була призначена на посаду головного лікаря - керівника Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». Отже, трудові відносини з позивачем не припинені в установленому законом порядку.

Факт реорганізації закладу не впливає на дію трудових відносин керівника закладу, з яким раніше було укладено трудовий контракт. Конкурс на посаду керівників оголошується лише за наявності вакантної посади керівника підприємства.

В той же час, всупереч діючого законодавства, виконання обов`язків керівника реорганізованого підприємства покладено на іншу особу, яка не була керівником, тоді як ч.4 ст. 36 КЗпП України містить імперативний припис щодо необхідності продовження трудових відносин позивача з перетвореним підприємством і можливості їх припинення з ініціативи роботодавця тільки у разі скорочення чисельності або штату працівників. Підприємство, з яким перебувала у трудових відносинах позивач, було перетворено, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис 15 жовтня 2019 року. Позивачка не була звільнена з посади керівника підприємства, яку вона займала до перетворення, а тому її трудові відносини є продовженими.

Твердження відповідачів про те, що трудові відносини з ОСОБА_2 як керівника автоматично припинені через перетворення підприємства та відсутності посади головного лікаря не відповідають Закону, а зміна назви посади не є тотожним скороченню цієї посади. Посада генерального директора за своїми функціональними правами та обов`язками є тотожною посаді головного лікаря, саме як керівника закладу охорони здоров`я.

Покладання ж на ОСОБА_3 виконання обов`язків керівника перетвореного підприємства при наявності діючого головного лікаря реорганізованого закладу є таким, що не відповідає вимогам Закону, а саме ч. 4 ст. 36 КЗпП України та порушує трудові права позивача, а тому розпорядження голови Чернівецької обласної ради Мунтяну І.М. №334 від 11 жовтня 2019 року щодо призначення виконуючим обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» ОСОБА_3 слід визнати протиправним та скасувати.

Крім цього, покладання на ОСОБА_3 виконання обов`язків керівника перетвореного підприємства порушує право позивача на працю, оскільки є чинним контракт, який достроково не припинений жодною із сторін, проте позивач позбавлена можливості працювати на даному підприємстві на посаді керівника, оскільки їй чиняться перешкоди.

Також суд вважає, що ОСОБА_3 був призначений виконуючим обов`язки генерального директора реорганізованого медичного закладу з порушенням процедури, встановленої чинним законодавством.

Пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються в установленому законом порядку питання щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Відповідно до п.2.1 Положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернівецької області, затвердженого рішенням XV сесії Чернівецької обласної ради VII скликання від 13 вересня 2017 року №164-15/17, керівники призначаються на посаду обласною радою на її пленарних засіданнях шляхом прийняття рішень (том 1 а.с.131).

Відповідно до п.7.2 Статуту ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» поточне керівництво підприємством здійснює керівник підприємства - Генеральний директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Чернівецької обласної ради відповідно до порядку, визначеного законодавством України та відповідним рішенням Чернівецької обласної ради.

Суд вважає, що оскільки керівник підприємства призначається на пленарних засіданнях обласної ради, то виконуючий обов`язки керівника підприємства також повинен призначатися на пленарних засіданнях сесії обласної ради.

З матеріалів справи вбачається, що виконання обов`язків генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» на ОСОБА_3 було покладено одноособовим розпорядженням голови Чернівецької обласної ради, що, на думку суду, є порушенням порядку призначення керівника комунального підприємства.

З огляду на викладені обставини, суд погоджується з ствердженнями позивача, що правові відносини продовжують тривати вже з реорганізованим ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», а тому бездіяльність посадових осіб щодо не вирішення питань переводу ОСОБА_2 з керівника - головного лікаря КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» на посаду керівника - генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» є протиправною.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності голови Чернівецької обласної ради щодо ухилення від розгляду та вирішення по суті заяви від 27 червня 2019 року щодо включення ОСОБА_2 до складу комісії з реорганізації, як керівника закладу, що реорганізується

Відповідно до вимог ст.104 ЦК України ю ридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно ч.3, 4 ст.105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Д о комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Як встановлено судом, що позивач ОСОБА_2 з 08 квітня 2016 року по 18 червня 2019 року знаходилась у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

14 червня 2019 року розпорядженням голови Чернівецької обласної ради Мунтяна І.Н. №180 утворено комісію з реорганізації комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», головою якої призначений лікар анестезіолог ОСОБА_3 Комісії з реорганізації доручено, у тому числі, провести інвентаризацію майна комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», подати на затвердження голові обласної ради передавальний акт, забезпечити соціально-правові гарантії працівників та здійснити державну реєстрацію реорганізованої установи (том 1 а.с.58-59).

Тобто, на момент утворення комісії з реорганізації медичної установи ОСОБА_2 перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідно до п.10.3 Статуту КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» ліквідація лікарні здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про ліквідацію, яка діє відповідно до вимог чинного законодавства. Згідно п.10.5 Статуту лікарня є ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до вимог ч.2, 3 ст.107 ЦК України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

11 жовтня 2019 року розпорядженням голови обласної ради затверджений Статут ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.96-103).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15 жовтня 2019 року здійснено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи - ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.41-49).

Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 28 грудня 2019 року №545 затверджений передавальний акт КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», правонаступником якої є ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» (том 1 а.с.66-70).

02 січня 2020 року затверджений протокол інвентаризаційної комісії (том 1 а.с.71-73).

14 січня 2020 року затверджено та погоджено новий штатний розпис (том 1 а.с.76-77).

01 січня 2020 року виконуючим обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» був виданий наказ про продовження дії трудових договорів працівників КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня». В пункті 5 вказаного наказу зазначено про те, що посада головного лікаря підлягає скороченню, оскільки відсутня в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (а.с.78). З даним наказом ОСОБА_2 ознайомлена (том 1 а.с.79).

Таким чином, станом на кінець січня 2020 року заходи по реорганізації КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» були завершені.

Звертаючись до суду з позовом, ОСОБА_2 посилалася на те, що відповідно до Статуту медичної установи головний лікар несе персональну відповідальність за збереження майна медичної установи. А тому, вона після виходу з відпустки по догляду за дитиною повинна була бути введена до складу комісії з реорганізації медичної установи.

Крім цього, на її думку, визначення складу комісії є виключною компетенцією сесії обласної ради.

Суд вважає, що позов в цій частині не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ч.1 ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Тлумачення вказаних норм свідчить, що завданням цивільного судочинства є саме ефективний захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів. Такий захист можливий за умови, що права, свободи чи інтереси позивача власне порушені, а учасники використовують цивільне судочинство для такого захисту.

Для застосування того чи іншого способу захисту, необхідно встановити які ж права (інтереси) позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем і за захистом яких прав (інтересів) позивач звернувся до суду. При оцінці обраного позивачем способу захисту потрібно враховувати його ефективність, тобто спосіб захисту має відповідати змісту порушеного права, характеру правопорушення, та забезпечити поновлення порушеного права.

Судом встановлено, що процес реорганізації КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» завершений. А тому позовна вимога про визнання протиправною бездіяльність голови Чернівецької обласної ради Мунтяну І.М. щодо ухилення від розгляду та вирішення по суті заяви від 27 червня 2019 року щодо включення ОСОБА_2 до складу комісії з реорганізації, як керівника закладу, що реорганізується, є неефективним способом захисту, оскільки не відновлює порушені права позивача.

Що стосується позовних вимоги про визнання протиправною бездіяльності Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації щодо ухилення від розгляду по суті заяв ОСОБА_2 про протиправні дії керівництва Чернівецької обласної ради та порушення її трудових прав

Суд вважає, що дана позовна вимога задоволенню не підлягає.

Так, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування», прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських, районних, обласних рад.

Департамент охорони здоров`я Чернівецької ОДА не уповноважений вирішувати питання реорганізації медичних установ та питання соціально-правових гарантій працівників у зв`язку з реорганізацією.

Щодо зобов`язання Чернівецьку обласну раду, Департамент охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації здійснити письмове оформлення переводу шляхом внесення відповідного запису в трудовій книжці

Суд вважає, що дана вимога задоволенню не підлягає.

Питання, пов`язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберіганням, виготовленням, постачанням і обліком, регулюються, зокрема, Кодексом законів про працю України, постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. N 301 "Про трудові книжки працівників", Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. N 58, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за N 110.

Заповнення трудової книжки проводиться власником або уповноваженим ним органом. Підставою для внесення записів до трудової книжки є відповідний наказ (розпорядження).

Підставою для внесення записів щодо трудової книжки позивача буде розпорядчий документ Чернівецької обласної ради про перевід позивача до реорганізованої медичної установи.

Що стосується позовної вимоги про визнання протиправним та скасування наказу №2 від 01 січня 2020 року

Суд вважає, що дана позовна вимога також не підлягає задоволенню.

Звертаючись з позовом, позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ №2 від 01 січня 2020 року виконуючого обов`язки генерального директора ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» «Про продовження дії трудових договорів працівників КМУ «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» як такий, що виданий особою, що не має законних повноважень.

Проте, суд вважає, що на час винесення даного наказу розпорядження голови Чернівецької обласної ради №334 від 11 жовтня 2019 року, яким ОСОБА_3 був призначений виконуючим обов`язки генерального директора ОКНП, було чинним та не скасовано.

Що стосується зобов`язання ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» передати ОСОБА_2 по акту печатку, правовстановлюючі документа та іншу документацію

Суд вважає, що дана позовна вимога є передчасною.

Що стосується негайного допущення виконання рішення суду в частині визнання таким, що відбулося переведення позивача з посади головного лікаря на посаду генерального директора підприємства

Відповідно до вимог ст.430 ЦПК України суд допускає негайно виконання рішень у справах щодо поновлення на роботі незаконного звільненого або переведеного на іншу роботу працівника.

У даному випадку предмет спору є іншим, за яким діючим цивільно-процесуальним законодавством не передбачено допущення негайного виконання рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.43 Конституції України, ст.ст.21, 22, 32, 36 КЗпП України, ст.ст.104, 105, 107, 108 ЦК України,ст.ст.26, 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України від 06 квітня 2017 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров`я»,ст.ст.4, 12, 13, 81, 82, 89, 258, 259, 263, 2 64, 265, 268, 352, 354ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_2 задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Чернівецької обласної ради щодо не розгляду заяв ОСОБА_2 , а саме: заяви від 16 жовтня 2019 року про внесення змін до умов контракту від 18 червня 2018 року в частині зміни назви закладу охорони здоров`я та зміни назви посади, переводу її на посаду генерального директора Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» у зв`язку з реорганізацією; заяви від 02 січня 2020 року про внесення змін до контракту та переводу на посаду генерального директора Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» у зв`язку із реорганізацією.

Зобов`язати Чернівецьку обласну раду внести зміни до умов контракту, укладеного між Чернівецькою обласною радою та ОСОБА_2 18 червня 2018 року в частині зміни назви закладу охорони здоров`я, з Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» на Обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» та зміни назви посади, з головного лікаря на генерального директора. Умови трудового контракту від 18 червня 2018 року, укладеного між Чернівецькою обласною радою та ОСОБА_2 , визнати чинними для Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня», як правонаступника реорганізованої Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня».

Визнати протиправною бездіяльність Чернівецької обласної ради щодо не переведення ОСОБА_2 з посади головного лікаря - керівника Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» на посаду генерального директора - керівника Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» у зв`язку з реорганізацією відповідно до частини 4 статті 36 КЗпП України.

Визнати такими, що відбулися зміни в правовідношенні, оформленому між Чернівецькою обласною радою та ОСОБА_2 контрактом від 18 червня 2018 року, шляхом переведення ОСОБА_2 з посади головного лікаря Комунальної медичної установи «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» на посаду генерального директора Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» у зв`язку з реорганізацією.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Чернівецької обласної ради №334 від 11 жовтня 2019 року щодо призначення виконуючим обов`язки генерального директора Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» ОСОБА_3.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або про прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Чернівецького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 04 серпня 2020 року.

СУДДЯ : О.В.Семенко

Джерело: ЄДРСР 90757945
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку