open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
07.11.2024
Засідання
07.10.2024
Ухвала суду
07.10.2024
Ухвала суду
20.09.2024
Ухвала суду
13.09.2024
Ухвала суду
30.07.2024
Постанова
30.07.2024
Постанова
27.05.2024
Ухвала суду
09.04.2024
Ухвала суду
29.03.2024
Ухвала суду
29.03.2024
Ухвала суду
29.03.2024
Ухвала суду
29.03.2024
Ухвала суду
27.03.2024
Ухвала суду
04.03.2024
Ухвала суду
04.03.2024
Ухвала суду
04.03.2024
Ухвала суду
04.03.2024
Ухвала суду
23.01.2024
Постанова
23.01.2024
Постанова
23.01.2024
Постанова
23.01.2024
Постанова
22.01.2024
Ухвала суду
22.01.2024
Ухвала суду
16.01.2024
Ухвала суду
16.01.2024
Ухвала суду
19.12.2023
Ухвала суду
19.12.2023
Ухвала суду
19.12.2023
Ухвала суду
19.12.2023
Ухвала суду
17.11.2023
Ухвала суду
17.11.2023
Окрема ухвала
15.11.2023
Ухвала суду
10.10.2023
Постанова
27.09.2023
Ухвала суду
06.09.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
18.07.2023
Ухвала суду
18.07.2023
Ухвала суду
18.07.2023
Ухвала суду
18.08.2022
Постанова
17.08.2022
Ухвала суду
29.12.2021
Ухвала суду
23.12.2021
Ухвала суду
23.12.2021
Ухвала суду
23.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
04.11.2021
Ухвала суду
04.11.2021
Ухвала суду
04.11.2021
Ухвала суду
26.08.2021
Постанова
26.08.2021
Постанова
26.08.2021
Постанова
26.08.2021
Постанова
29.06.2021
Ухвала суду
29.06.2021
Ухвала суду
28.05.2021
Ухвала суду
24.05.2021
Ухвала суду
24.05.2021
Ухвала суду
28.04.2021
Ухвала суду
20.04.2021
Ухвала суду
20.04.2021
Ухвала суду
20.04.2021
Ухвала суду
18.03.2021
Ухвала суду
10.03.2021
Ухвала суду
24.02.2021
Ухвала суду
25.01.2021
Ухвала суду
10.01.2021
Постанова
12.10.2020
Ухвала суду
07.10.2020
Ухвала суду
24.09.2020
Ухвала суду
03.08.2020
Рішення
03.08.2020
Ухвала суду
03.08.2020
Ухвала суду
23.03.2020
Ухвала суду
23.03.2020
Ухвала суду
15.03.2020
Ухвала суду
Вправо
07.11.2024
Засідання
Справа № 540/658/20
Моніторити
Ухвала суду /07.10.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.07.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.07.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Окрема ухвала /17.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /10.10.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.12.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Постанова /10.01.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.09.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 540/658/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /07.10.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.07.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.07.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Окрема ухвала /17.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /10.10.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.12.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /26.08.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2021/ Херсонський окружний адміністративний суд Постанова /10.01.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.09.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2020/ Херсонський окружний адміністративний суд

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/658/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Морської Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивача) звернувся до суду із адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі - відповідач 1), ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - відповідач 2), у якому просить:

1) визнати неправомірними :

- відмову ІНФОРМАЦІЯ_1 у задоволенні звернення ОСОБА_1 від 24.01.2020 про надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області належної довідки для перерахунку його пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб, що включала б всі основні та додаткові види грошового забезпечення, які було враховано при призначенні його пенсії згідно з довідкою ІНФОРМАЦІЯ_1 про додаткові види грошового забезпечення для обчислення пенсії від 17.05.2017 № 2028, у розмірах, визначених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, наказу Міністерства оборони України від 01.03.2018 № 90 Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та з урахуванням того, що ОСОБА_1 був звільнений на пенсію з посади заступник командира окремого батальйону у військовому званні майор;

- відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області у задоволенні звернення ОСОБА_1 від 27.11.2019 про реалізацію його права на належний перерахунок пенсії за наявними в пенсійній справі матеріалами та виплату в повному обсязі перерахованої згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб пенсії з моменту виникнення права на її перерахунок;

2) зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 :

- поновити право ОСОБА_1 на належний перерахунок пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб шляхом надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області належної довідки для її перерахунку із зазначенням в ній всіх основних та додаткових видів грошового забезпечення, які було наведено у довідці ІНФОРМАЦІЯ_1 про додаткові види грошового забезпечення для обчислення пенсії від 17.05.2017 № 2028, у розмірах, визначених відповідно до тарифної сітки, розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, наказом Міністерства оборони України від 01.03.2018 № 90 Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та з урахуванням того, що ОСОБА_1 був звільнений на пенсію з посади заступник командира окремого батальйону у військовому званні майор;

- надати ОСОБА_1 вичерпну відповідь на його звернення від 24.01.2020 із зазначенням всіх заходів, що було вжито для поновлення його порушених прав;

3) зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області:

- забезпечити проведення передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб перерахунок пенсії ОСОБА_1 станом на 01.03.2018 з урахуванням всіх основних та додаткових видів грошового забезпечення, що були вказані в довідці ІНФОРМАЦІЯ_1 про додаткові види грошового забезпечення для обчислення пенсії від 17.05.2017 № 2028, визначених відповідно до тарифної сітки, розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, наказом Міністерства оборони України від 01.03.2018 № 90 Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та з урахуванням того, що ОСОБА_1 був звільнений на пенсію з посади заступник командира окремого батальйону у військовому званні майор, а також виплату з 01.04.2018 повного розміру перерахованої пенсії та компенсувати недоотриманий внаслідок неналежної виплати пенсії дохід;

- надати ОСОБА_1 вичерпну відповідь на його звернення від 27.11.2019 із зазначенням всіх заходів, що було вжито для поновлення його порушених прав;

4) вжити заходів судового контролю за виконанням судового рішення, для чого зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області та ІНФОРМАЦІЯ_2 подати до Херсонського окружного адміністративного суду звіт про його виконання.

Ухвалою від 24.03.2020р. відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 24.03.2020 р. зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19 (провадження №Пз/9901/20/19).

Ухвалами суду від 03.08.2020 р. провадження у справі поновлено, відмовлено позивачу у задоволенні заяви про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у 2015 році позивач був звільнений з лав ЗСУ за демобілізацією з посади «заступник командира окремого мотопіхотного батальйону» у військовому званні «майор» і для належного обчислення пенсії при її призначенні станом 01.10.2015 р. ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_4 ) за рішенням суду у справі № 766/1266/16-а було надано до ТУ ПФУ довідку про додаткові види грошового забезпечення для обчислення пенсії від 17.05.2017 № 2028. З 01.01.2018р. на підставі Постанови № 103 позивачу було перераховано пенсію, яка стала суттєво меншою.

Згідно із затвердженими Постановою № 103 змінами до п. 5 та додатку 2 Порядку № 45, довідка ХОВК від 07.03.2018 № ТХ27789, на підставі якої було проведено перерахунок, містила дані тільки про посадовий оклад, оклад за військовим званням та відсоткову надбавку за вислугу років.

Однак, за підсумками судового розгляду заявленого до Кабінету Міністрів України позову про незаконність пунктів 1 і 2 Постанови № 103 та внесених нею змін до п. 5 та додатку 2 Порядку № 45 Окружний адміністративний суд міста Києва своїм рішенням від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, що за підсумками апеляційного оскарження набрало чинності 05.03.2019 та було залишено без змін рішенням Верховного Суду від 12.11.2019, визнав пункти 1 і 2 Постанови № 103 та внесені нею зміни до п. 5 та додатку 2 Порядку № 45 протиправними та нечинними з тієї підстави, що вони суперечать нормам ст.ст. 43 і 63 Закону № 2262.

На підставі зазначеного та відповідно до ч. З ст. 51 та ч. 2 ст. 55 Закону № 2262, позивач зазначає про належне йому право на перерахунок пенсії з врахуванням всіх додаткових видів грошового забезпечення, що були враховані при її призначенні, яке має бути реалізовано відповідачами з 01.03.2018 без обмеження будь-яким строком і з нарахуванням компенсації втрати частини доходів внаслідок неналежного перерахунку.

Тому, ГУ ПФУ, як єдиний орган, який, згідно п. 8 Постанови № 103, одноосібно відповідає за проведення передбаченого цією постановою перерахунку пенсії позивача, мав при його проведенні врахувати всі додаткові види грошового забезпечення, що увійшли до розрахунку пенсії при її призначенні, і, з урахуванням того, що надана ХОВК довідка для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, від 07.03.2018 № ТХ27789 не містила належних відомостей, зробити це на підставі наявної у пенсійній справі довідки про додаткові види грошового забезпечення для обчислення пенсії від 17.05.2017 № 2028 та зажадати від ХОВК дооформления та подання належної довідки для перерахунку пенсії позивача, яка б містила дані не тільки про посадовий оклад, оклад за військовим званням та відсоткову надбавку за вислугу років але й додаткові види грошового забезпечення, що враховувалися під час її призначення.

Вважає, що внаслідок зазначених неправомірних дій відповідачів при проведенні перерахунку пенсії позивача станом на 01.01.2018 жодні додаткові види грошового забезпечення для її обчислення враховано не було, і розмір перерахованої пенсії позивача наразі потребує 1 307,09 грн доплати до її попереднього розміру, що був до перерахунку.

Таким чином, позивач вважає, що дії ХОВК та ГУ ПФУ призвели до порушення визначених нормами Законів № 2262 і № 393 його прав на належний перерахунок пенсій та на належний розгляду його звернень з зазначеного приводу, що і стало причиною звернення до суду. З наведених підстав просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

03.04.2020 р. відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, в якому не погоджується з вимогами позивача, з огляду на наступне. Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 (далі - Порядок №45). На підставі зазначеного в пункті 1 Порядку №45 рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям, який в свою чергу повідомляє своїм головним управлінням про підстави проведення перерахунку та про необхідність підготовки списків.

Вважає, що оскільки визначену Порядком №45 процедуру дотримано не було, підстави для видачі довідки Херсонським обласним військовим комісаріатом відсутні.

Крім цього, Позивачу було проведено перерахунок пенсії на підставі довідки від 07.03.2018 №ТХ27789, що видана на підставі постанов Кабінету Міністрів України №103 та №704, із розміром грошового забезпечення, визначеного станом на 01.03.2018 за посадою, яку займав Позивач до звільнення зі служби.

Відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку №45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Відповідач 1 вважає, що скасування 05.03.2019 року в судовому порядку деяких пунктів постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.218 року № 103 та Постанови Кабінету Міністрів України № 45 не впливає на розгляд справи, оскільки алгоритм дій державних органів під час проведення перерахунку пенсій, передбачений Порядком № 45 в редакції до внесення змін Постановою № 103 не змінився у зв`язку з прийняттям вищевказаної Постанови.

Окремо наголошує, що оскільки при перерахунку позивачу пенсії застосовано положення п.4 Постанови КМУ № 103, а саме: у разі, коли внаслідок перерахунку пенсій, розміри пенсій є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсії, то права Позивача порушено не було та розміри сум, що підлягають виплаті не зменшилися.

З наведених підстав вважає, що Головне управління діяло у межах своїх повноважень, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідач-2 у своєму відзиві заперечує проти позовних вимог, вказує, що законодавством передбачено два випадки в яких Херсонський ОВК має готувати нові довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії: 1) надання пенсіонером відомостей які визначають нові підстави для перерахунку пенсії; 2) надання органами ПФУ списків за якими необхідно підготувати довідки про розмір грошового забезпечення. Однак, в порушення зазначених норм до Херсонського ОВК не надходили списки від органів ПФУ та під час звернення позивач не надав відомостей, які визначають нові підстави для перерахунку пенсії.

Стверджує, що у Херсонському ОВК відсутні будь які відомості у відповідності до яких Позивач набув право на перерахунок пенсії саме з 20.02.2018 року, так як станом на 20.02.2018 року Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» не була визнана судом частково недійсною. Тому, посадові особи Херсонського ОВК діяли у відповідності до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та порядку на виконання цього закону.

У зв`язку із зазначеним та відсутністю підстав для створення нової довідки просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ч.5ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву (ч.7 ст.262 КАС України).

Згідно з ч.2 ст.262 КАС України, якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що справа підлягає розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Згідно пенсійного посвідчення № НОМЕР_1 від 31.03.2016 року та матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 є пенсіонером, який отримує пенсію на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, та деяких інших осіб". З 2007 року перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області.

20 березня 2018 р. ГУ ПФУ в Херсонській області проведено перерахунок пенсії позивача з 01.01.2018 року на підставі приписів Постанови Кабінету Міністрів України "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" від 21 лютого 2018 р. № 103, Постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 30.08.2017 р. № 704 та на підставі довідки Херсонського обласного військового комісаріату від 07.03.2018 року №ТХ27789 у розмірі 60% грошового забезпечення визначеного станом на 01.03.2018 року за посадою заступника командира батальйону.

Не погоджуючись з таким перерахунком, позивач 27.11.2019 р. звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області із скаргою, в якій просив здійснити перерахунок пенсії з урахуванням окладів за посадою та військовим званням, відповідної вислуги, що визначені в довідці Херсонського ОВК від 07.03.2018 р. №ТХ27798 та середнього розміру додаткових видів грошового забезпечення, що визначені у довідці Херсонського ОВК від 17.05.2017 №2028.

Листом від 10.12.2019 р. №167/Т-99-1 відповідачем - 1 надано відповідь, згідно якої на виконання пунктів 1,2 Постанови №103 з 01.01.2018 р. позивачу перераховано пенсію на підставі довідки від 07.03.2018 №ТХ27789 з грошового забезпечення, що складається із: посадового окладу 4930,00 грн., окладу за військовим званням 1340,00 грн та надбавки за вислугу років 2508,00 грн. Оскільки при перерахунку пенсії за цією постановою фактичного підвищення не відбулося, на підставі п.4 Постанови №103 позивачу зберігаються розміри раніше призначеної пенсії.

24.01.2020 р. позивач звернувся до Херсонського ОВК із заявою, в якій просив підготувати та надати до ГУ ПФУ у Херсонській області довідки про всі основні та додаткові види грошового забезпечення.

Листом від 30.01.2020 р. №6/2341 відповідач 2 повідомив позивачу, що 26 лютого 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі Постанова №103), на виконання якої Херсонський обласний військовий комісаріат підготував довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.03.2018 на осіб, які перебували на обліку як пенсіонери на час проведення перерахунку, та надав їх до Головного управління Пенсійного фонду України у Херсонській області, з урахуванням умов та розмірів, визначених Постановою №103, згідно з нормами, чинними на момент виникнення права на перерахунок пенсій. Тому правових підстав для підготовки нових довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії на даний час немає.

Не погоджуючись із перерахунком пенсії, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Частиною другоюстатті 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Спеціальнимзаконом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема, Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 року № 2262-XII(далі Закон №2262-XII)

Відповідно до ст.9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» № 2011-XII держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно із частиною другоюстатті 9 Закону № 2011-ХІІдо складу грошового забезпечення входять: - посадовий оклад, оклад за військовим званням; - щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); - одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Разом з тим, грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина третястатті 9 Закону № 2011-ХІІ).

Статтею 43 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентована статтею 63Закону№2262-ХІІ, згідно з якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗакономта членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цьогоЗаконупровадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цьогоЗакону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цьогоЗакону.

Усі призначені за цимЗакономпенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цимЗаконом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

З метою встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393» затвердив Порядок № 45.

Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно доЗакону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно ізЗаконом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом першим пункту 5 Порядку № 45 у редакції Постанови № 103 встановлено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

Разом з цим, у Додатоку 2 до Порядку № 45 передбачена форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку Постановою № 103 було викладено в новій редакції, у якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Проте, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва рішенням від 12 грудня 2018 року, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 5 березня 2019 року, в адміністративній справі № 826/3858/18 визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45.

Оскільки зміни, внесені Постановою № 103, зокрема, до додатку 2 Порядку № 45, у якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, то з дня набрання законної сили рішенням у справі № 826/3858/18діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до зазначених змін.

При цьому порядок дій, який повинні вчинити, зокрема, відповідачі, у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 Постанови № 103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45, не змінився.

Необхідно зазначити, що на час звернення ОСОБА_1 до відповідача-2 із заявою про видачу оновленої довідки про розміри його грошового забезпечення з урахуванням усіх складових, пункт 3 Порядку № 45 передбачав, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної у списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням ПФУ.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені зі служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Згідно з абзацами другим та четвертим пункту 2.6 Інструкції з організації роботи із соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби у Збройних Силах України, та членів їх сімей у Міністерстві оборони України, затвердженоїнаказом Міністерства оборони України від 31 грудня 2014 року № 937, на обласні військові комісаріати покладаються: оформлення та подання до органів, що призначають пенсії, документів для призначення заЗакономпенсій особам, звільненим з військової служби, та членам сімей померлих військовослужбовців і осіб, звільнених з військової служби; визначення розміру грошового забезпечення для обчислення і перерахунку пенсій органами, що призначають пенсії, відповідно доЗакону № 2262-ХІІ,Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їх сімей»(зі змінами) та Порядку № 45 і Порядку № 3-1. У разі якщо розмір грошового забезпечення на день призначення пенсій особам, звільненим з військової служби, та членам їх сімей змінився, обласний військовий комісаріат складає довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій згідно з нормами, що діють на день призначення пенсії за відповідною посадою.

Тобто, на відповідача 2 покладено функції зі складання довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством після надходження від територіального пенсійного органу списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 45.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулюється Порядком № 3-1.

Згідно із пунктом 24 Порядку № 3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зістаттею 63 Закону № 2262-ХІІуповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток № 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Тотожні за змістом положення щодо процедури перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовців у разі зміни розміру їх грошового забезпечення містяться у пунктах 2, 3 Порядку № 45.

Тобто, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган ПФУ.

Окрім того, 30 серпня 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 704, яка набрала чинності 1 березня 2018 року та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Зокрема, цієюпостановоюустановлено такі додаткові види грошового забезпечення:

- надбавка за особливості проходження служби військовослужбовцям в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, порядок та умови виплати якої визначається керівниками державних органів залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою (абзац четвертий підпункту 1 пункту 5 Постанови № 704);

- надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу (підпункт 6 пункту 6 Постанови № 704).

Підпунктом 2 пункту 5 Постанови № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Аналізуючи зазначені норми, суд дійшов висновку, що з 5 березня 2019 року - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі № 826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно ізЗаконом № 2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, тому саме з цієї дати ОСОБА_1 має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 704 відповідно до вимог статей43і63 Закону № 2262-ХІІтастатті 9 Закону № 2011-ХІІ.

Вказана позиція відповідає висновкам Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду , викладеним у рішенні від 17.12.2019 року у зразковій справі №160/8324/19, яке залишене без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 24.06.2020 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Щодо вимоги позивача надати довідку для перерахунку пенсії із зазначенням усіх основних та додаткових видів грошового забезпечення та з урахуванням того, що позивач був звільнений на пенсію з посади «заступник командира окремого батальйону» суд зазначає наступне.

У рішенні Херсонського окружного адміністративного суду від 16.01.2020 р. №540/2370/19, яке набрало законної сили, суд дійшов висновку про неправомірність визначення відповідачем, ІНФОРМАЦІЯ_5 , посадового окладу ОСОБА_1 для перерахунку пенсії з розміру грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії з посадового окладу за посадою «заступник командира мотопіхотного батальйону», оскільки під час судового розгляду судом встановлено визначення займаної посади на час звільнення позивача зі служби як посади «заступник командира окремого мотопіхотного батальйону».

Згідно з ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

У зв`язку з наведеним вище, суд дійшов висновку про наявність протиправної бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо не надання належної довідки про розмір грошового забезпечення, відтак задовольняє позовну вимогу шляхом: визнання неправомірною відмову ІНФОРМАЦІЯ_1 у наданні до Головного управління ПФУ у Херсонській області належної довідки для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з урахуванням усіх основних та додаткових видів грошового забезпечення за посадою «заступник командира окремого батальйону» та зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_1 надати до Головного управління ПФУ у Херсонській області нової довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей43і63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»,статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»та з врахуванням положеньпостанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за посадою, з якої позивач був звільнений «заступник командира окремого мотопіхотного батальйону» для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.

Також суд вважає, що зобов`язання судом відповідача 2 надати позивачу довідку для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з урахуванням усіх основних та додаткових видів грошового забезпечення за посадою «заступник командира окремого батальйону» є також задоволенням вимоги позивача про надання вичерпної відповіді на його звернення до відповідача 2 від 24.01.2020р.

Разом з тим, суд зазначає, що до моменту отримання належної довідки від відповідача-2 у пенсійного органу не виникає обов`язку з перерахунку пенсії позивача, а відтак вимога позивача до Головного управління ПФУ в Херсонській області про проведення перерахунку пенсії є передчасною, тому задоволенню не підлягає.

Окремо суд зазначає, що відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Згідно із частинами другою і третьоюстатті 51 Закону № 2262-ХІІперерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цимЗакономта членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цимЗаконом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Згідно із частинами першою та другоюстатті 6 КАСсуд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ, Суд).

Відповідно до частини першоїстатті 17 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3477-VI «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику ЄСПЛ як джерело права.

Право на виплати у сфері соціального забезпечення було включено до змісту статті 1 Першого протоколу до Конвенції вперше в рішенні від 16 грудня 1974 року у справі «Міллер проти Австрії», де Суд установив принцип, згідно з яким обов`язок сплачувати внески у фонди соціального забезпечення може створити право власності на частку активів, які формуються відповідним чином. Позиція Суду була підтверджена і в рішенні від 16 вересня 1996 року «Гайгузус проти Австрії», у якому якщо особа робила внески у певні фонди, у тому числі пенсійні, то такі внески є часткою спільних коштів фонду, яка може бути визначена у будь-який момент, що, у свою чергу, може свідчити про виникнення у відповідної особи права власності.

Відмова ІНФОРМАЦІЯ_1 в наданні оновленої довідки та, як наслідок, відмова пенсійного органу у проведенні позивачу перерахунку пенсії порушує гарантоване статтею 1 Першого протоколу Конвенції право мирно володіти своїм майном. Оскільки чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти в цих виплатах, доки відповідні положення є чинними. Тобто органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань (рішення ЄСПЛ у справі «Кечко проти України» від 8 листопада 2005 року).

Зазначена позиція також підтримана Конституційним Судом України в рішеннях від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002, від 17 березня 2004 року № 7-рп/2004, від 1 грудня 2004 року № 20-рп/2004, від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007.

Щодо вимоги позивача про вжиття заходів судового контролю шляхом зобов`язання відповідачів подати до суду звіт про його виконання, суд зазначає.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Оскільки судом визнано протиправною відмову Херсонського обласного війскового комісаріату у видачі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, суд вважає за необхідне встановити судовий контроль за виконанням рішення.

Відповідно до п.13 ч.1 ст.5 ЗУ «Про судовий збір» позивач звільнений від сплати судового збору, тому питання про розподіл судових витрат судом не вирішується..

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову ІНФОРМАЦІЯ_1 у наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з урахуванням усіх основних та додаткових видів грошового забезпечення у розмірах, визначених відповідно допостанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за посадою «заступник командира окремого батальйону».

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей43і63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»,статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»та з врахуванням положеньпостанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за посадою, з якої позивач був звільнений «заступник командира окремого мотопіхотного батальйону» для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання Херсонського обласного військового комісаріату (код ЄДРПОУ 08196988, місцезнаходження - м. Херсон, вул.Я.Мудрого, 21, 73003) протягом місяця з дня набрання рішенням законної сили надати суду звіт про його виконання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Г.М. Морська

кат. 112010201

Джерело: ЄДРСР 90751376
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку