open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2020 р.м.ОдесаСправа № 400/4697/19Головуючий в 1 інстанції: Біоносенко В. В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача - Турецької І. О.,

суддів - Стас Л. В., Шеметенко Л. П.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

У грудні 2019 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулись до суду першої інстанції з позовом до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, в якому просили:

- зобов`язати вчинити певні дії щодо включення ОСОБА_2 до складу малозабезпеченої сім`ї з 01.07.2019 року з призначенням та виплатою державної соціальної допомоги за липень, серпень, вересень 2019 року;

- зобов`язати вчинити певні дії в частині виплати неотриманої ОСОБА_2 соціальної стипендії за вересень-жовтень 2019 року;

- зобов`язати вчинити певні дії в частині розрахунку розміру збільшення державної соціальної допомоги в місяці досягнення ОСОБА_2 18 років (січень 2019 року) пропорційно календарним дням, враховуючи день народження, або призначити в повному обсязі до кінця січня місяця.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги, позивачі вказали, що Департаментом праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради протиправно не включено до складу малозабезпеченої сім`ї позивачів для призначення державної соціальної допомоги з 01.07.2019 року ОСОБА_2 з огляду на її вступ до Національного університету кораблебудування ім. Адмірала Макарова за кошти державного бюджету на денну форму навчання, що було підтверджено з боку ОСОБА_1 скріном особистого кабінету дитини та оригіналом довідки відповідального секретаря приймальної комісії від 30.07.2019 року.

На думку позивачів, внаслідок протиправної бездіяльності відповідача ОСОБА_2 не отримала соціальну стипендію, на яку вона мала право, як дитина з малозабезпеченої сім`ї, за вересень-жовтень 2019 року, а також державну соціальну допомогу дитині з малозабезпеченої сім`ї за липень, серпень, вересень 2019 року, чим порушені їх права, свободи та інтереси.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року, ухваленого за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 - задоволено частково.

Так, суд зобов`язав Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради здійснити перерахунок та виплату розміру соціальної допомоги малозабезпеченої сім`ї ОСОБА_3 за липень, серпень та вересень 2019 року, виходячи зі складу двох членів сім`ї ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Зобов`язав Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради нарахувати та виплатити ОСОБА_2 соціальну стипендію за вересень та жовтень 2019 року.

У задоволенні позову в частині зобов`язання Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради розрахувати збільшення розміру соціальної допомоги з січня 2019 року, суд відмовив.

Вирішуючи спір по суті та задовольняючи частково позов, суд першої інстанції виходив із того, що позивачка ОСОБА_2 станом на липень 2019 року цілком відповідала ознакам, передбаченим ст. 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», оскільки вона не мала власної сім`ї, є дитиною ОСОБА_1 та в червні 2019 року ще навчалась у середній школі, а в липні 2019 року за результатами зовнішнього незалежного оцінювання здобула права на навчання за денною формою у вищому навчальному закладі.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що обставина стосовно того, що формально ОСОБА_2 зарахована до університету лише з 01.09.2019 року не впливає на статус її родини в розумінні Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

Суд першої інстанції встановив, що ОСОБА_2 фактично безперервно в 2019 році проходила навчання у середній школі та вищому навчальному закладі.

За висновком суду першої інстанції, відрахування зі школи в зв`язку з закінченням, а також зарахування до складу вищу, зазвичай потребує якогось часу, але це не означає, що в цей період ОСОБА_2 була працевлаштована в іншому місці, або ухилялась від працевлаштування чи пошуку роботи.

На думку суду першої інстанції, позбавлення ОСОБА_2 в період між закінченням середньої школи та зарахуванням до вищого навчального закладу, отримання соціальної допомоги для малозабезпечених сімей, не відповідає меті Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність поновлення прав позивачів на отримання соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень, серпень та вересень 2019 року, виходячи зі складу сім`ї двох осіб - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Що стосується позовних вимог в частині соціальної стипендії за вересень, жовтень 2019 року, суд першої інстанції виходив з того, що позивачки звертались про призначення соціальної стипендії з вересня 2019 року, але в зв`язку з виключенням ОСОБА_2 зі складу сім`ї ОСОБА_3 , на час вступу до вищого навчального закладу, не мали можливості отримати довідку про склад сім`ї.

За таких обставин, враховуючи висновки суду про протиправність виключення ОСОБА_2 зі складу малозабезпеченої сім`ї в період липень, серпень та вересень 2019 року, суд першої інстанції вважав, що перешкоди в отриманні соціальної стипендії за вересень та жовтень 2019 виникли не з її вини.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, в частині задоволення позову, покликаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради в апеляційній сказі, просить його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги скаржник вказав, що ОСОБА_1 звернулась із заявою до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям на наступний період в липні 2019 року. Враховуючи те, що ОСОБА_2 досягнуто 18 - річного віку та станом на момент звернення не навчалась за денною формою навчання, апелянт вважає, що її цілком правомірно не включено до складу малозабезпеченої сім`ї для призначення розміру допомоги згідно законодавства. Також, апелянт зазначив, що із заявою про надання стипендії ОСОБА_2 звернулась до вищого навчального закладу у листопаді 2019 року, а тому, на думку апелянта, саме з цього місяця ОСОБА_2 набула права на отримання такої стипендії.

ОСОБА_1 , скориставшись правом подання відзиву на апеляційну скаргу, просить залишити її без задоволення, а рішення суду - без змін, відображаючи аналогічні обставини та підстави, що зазначені в позові та судовому рішенні.

Враховуючи, що апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), суд апеляційної інстанції, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розглянув справу в порядку письмового провадження.

Обставини справи.

ОСОБА_1 перебуває на обліку, як отримувач державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, з січня 2014 року зі складом сім`ї включаючи її доньку ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та є уповноваженим представником сім`ї, відповідно до вимог ст. 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

11.01.2019 року ОСОБА_2 виповнилося 18 років.

25.06.2019 року ОСОБА_2 закінчила Миколаївську загальноосвітню школу №35 та отримала повну загальну середню освіту.

26.07.2019 року ОСОБА_2 рекомендована на місце державного замовлення для здобуття ступеня «бакалавр» зі спеціальності 152 «метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка» Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова.

30.07.2019 року ОСОБА_1 подала заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації та пільг, яка була зареєстрована за № 1279.

До заяви ОСОБА_1 додала інформацію, що її донька ОСОБА_2 здобула право на навчання за денною формою у вищому навчальному закладі - Національному університеті кораблебудуванні.

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, під час призначення соціальної допомоги, вирішив, що оскільки ОСОБА_2 в січні 2019 року досягла 18-річного віку, в червні 2019 року закінчила школу та в липні 2019 року не навчалася за денною формою навчання, не визнана у встановленому порядку особою з інвалідністю, відсутні підстави включати її до складу сім`ї для обчислення розміру допомоги.

Державну соціальну допомогу малозабезпеченої сім`ї ОСОБА_3 , було призначено лише на 1 особу - ОСОБА_1

01.08.2019 року наказом № 654-уч ректора НУК ім. адмірала Макарова, ОСОБА_2 зарахована з 01.09.2019 студенткою першого курсу факультету морської інфраструктури денної форми навчання.

31.10.2019 року ОСОБА_1 знову звернулась до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради з приводу перерахунку розміру соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надала наказ про зарахування доньки до вищого навчального закладу.

Рішенням комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат від 28.10.2019 року позивачу відмовлено у перерахунку державної соціальної допомоги з 01.07.2019 року.

За результатами розгляду звернення ОСОБА_1 від 31.10.2019 відповідачем проведено перерахунок розміру державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з 01.10.2019 року по 31.12.2019 року із включенням до складу сім`ї - доньки ОСОБА_2 , як студентки денної форми навчання НУК імені адм. Макарова.

Також, за заявою ОСОБА_2 та на підставі списків НУК імені адм. Макарова, відповідачем з листопада 2019 року ОСОБА_2 призначено соціальну стипендію, як студентці із сім`ї, яка отримує допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляційної скарги і висновків суду першої інстанції.

Переглядаючи справу за наявними у ній доказами, а також перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає наявність підстав для задоволення апеляції, з огляду на таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Реалізація конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям врегульована Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» від 01 червня 2000 року №1768-III (далі - Закон № 1768-III).

Так, відповідно до статті 1 Закону № 1768-III державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - це щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї; малозабезпечена сім`я - це сім`я, яка з поважних або незалежних причин від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.

Згідно ч.ч. 1 ст. 4 Закону № 1768-III заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім`ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

Частинами 6-9 статті 4 Закону № 1768-III визначено, що державна соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи.

Рішення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її наданні приймається місцевою державною адміністрацією протягом десяти календарних днів і наступного після його прийняття дня надсилається уповноваженому представнику малозабезпеченої сім`ї.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, організовує роботу щодо призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги має бути вмотивованим і містити роз`яснення порядку його оскарження.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону № 1768-III державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України (ч. 10 ст. 4 Закону № 1768-III).

Так, згідно п. 6 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 250 від 24 лютого 2003 року (далі - Порядок № 250), для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї; до декларації не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям»; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім`ї аліменти; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю); довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, про безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Форми заяви, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.

До складу сім`ї включаються чоловік, дружина; рідні, усиновлені діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II груп або особами з інвалідністю I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи і здійснює догляд за нею; жінка та чоловік, які проживають однією сім`єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей. При цьому до складу сім`ї включаються незалежно від місця проживання (перебування) або реєстрації діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти до досягнення двадцяти трьох років і не мають власних сімей. До складу сім`ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні.

Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву і декларацію про доходи та майно.

При цьому, відповідно до ст. 7 Закону № 1768-III державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за особами з інвалідністю I групи або дітьми з інвалідністю віком до 18 років, за особами з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги); з`ясовано, що малозабезпечена сім`я має додаткові джерела для існування, а також хто-небудь із її складу протягом 12 місяців перед зверненням за наданням державної соціальної допомоги здійснив покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім`ї; у власності чи володінні малозабезпеченої сім`ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім`ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім`ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму).

За наявності обставин, передбачених у частині першій цієї статті, державна соціальна допомога може бути призначена місцевою державною адміністрацією на підставі рішень районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад у разі, якщо: у складі сім`ї є особа з інвалідністю; у малозабезпеченій багатодітній сім`ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, але не довше ніж до досягнення ними 23 років); неможливість отримання будь-яких джерел для існування пов`язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім`ї. Рішення про призначення державної соціальної допомоги у таких випадках приймається на підставі обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

Призначена державна соціальна допомога може бути зменшена до 50 відсотків її розміру у разі невикористання сім`єю можливостей знаходження додаткових джерел для існування.

Якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Аналогічні вимоги містить п. 10 Порядку № 250.

Також, згідно пп. 11 п. 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) закладах фахової передвищої та вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1045 (далі - Порядок № 1045), право на соціальні стипендії мають студенти (курсанти), які навчаються за державним замовленням у закладах фахової передвищої освіти державної форми власності за денною або дуальною формою здобуття освіти, у закладах вищої освіти державної форми власності за денною формою здобуття освіти та їх структурних чи відокремлених структурних підрозділах, що не мають статусу юридичної освіти (далі - заклади освіти), та не перебувають в академічній відпустці, із числа: студентів (курсантів) із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

Відповідно до п. 5 Порядку № 1045 для отримання соціальної стипендії студенти (курсанти) звертаються до закладу освіти за місцем їх навчання із заявою, в якій зазначаються такі відомості: прізвище, ім`я та по батькові; число, місяць, рік народження; зареєстроване та фактичне місце проживання; підстава для отримання соціальної стипендії.

До заяви додаються копії таких документів: паспорта громадянина України; свідоцтва про народження дитини; довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (не додається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відповідну відмітку в паспорті); студентського квитка.

Крім того, студенти (курсанти) додатково подають такі документи: особи, зазначені у підпункті 11 пункту 4, - довідку органу соціального захисту населення про призначення сім`ї допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

Досліджуючи доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила таке.

Скаржник, обґрунтовуючи свою відмову в призначенні позивачам державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень, серпень, вересень 2019 року зазначає, що ОСОБА_2 у спірній період не визнана, в установленому законом порядку, особою з інвалідністю з дитинства І та ІІ груп або особою з інвалідністю І групи.

До того ж, на думку скаржника, обставини зарахування ОСОБА_2 студенткою вищого навчального закладу з 01.09.2019 року, а також подання, 31.10.2019 року, ОСОБА_1 відповідної заяви та довідки навчального закладу до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, свідчить про відсутність підстав для виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень, серпень, вересень 2019 року.

Проте, колегія суддів вважає вказані доводи необґрунтованими та погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для часткового задоволення заявленого позову, з огляду на викладене.

Виключний перелік умов, за яких державна соціальна допомога не призначається, зменшується її розмір або припиняється виплата, визначений у ст. 7 Закону № 1768-III, зміст якої було викладено вище.

Зі змісту вказаної норми випливає, що державна соціальна допомога може бути не призначена або припинена її виплата у випадках, коли працездатні члени малозабезпеченої сім`ї позивачів не працюють та не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх або вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням такої допомоги. Водночас, за виключенням осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню.

Департаментом праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради не заперечується, що ОСОБА_1 є безробітною та за інформацією центрів зайнятості не порушує законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню.

Також, відповідач підтверджує, що заяву про призначення соціальної допомоги на наступні шість місяців ОСОБА_1 , як уповноваженим представником сім`ї позивачів, подано 30.07.2019 року.

Дійсно, станом на 30.07.2019 року ОСОБА_2 не вчилась за денною формою навчання у загальноосвітньому або вищому навчальному закладі, проте тільки 25.06.2019 року закінчила загальноосвітню школу.

Тобто, станом на момент звернення за призначенням державної соціальної допомоги не сплинув трьохмісячний строк з дня закінчення ОСОБА_2 навчання за денною формою навчання у загальноосвітньому закладі.

Більш того, матеріалами справи підтверджується, що наказом ректора НУК ім. адмірала Макарова № 654-уч від 01.08.2019 року ОСОБА_2 зарахована з 01.09.2019 року студенткою першого курсу факультету морської інфраструктури денної форми навчання.

Таким чином, з наведеного вбачається, що загальний строк, протягом якого ОСОБА_2 не вчилась за денною формою навчання у загальноосвітньому або вищому навчальному закладі I-IV рівнів акредитації, не перевищує трьох місяців, що виключає можливість не призначення або припинення виплати позивачам державної соціальної допомоги.

За встановлених у справі обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції. що у відповідача не було правових підстав для не призначення або припинення виплати позивачам державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень, серпень, вересень 2019 року зі складом сім`ї ОСОБА_1 , ОСОБА_2 .

Також, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для виплати ОСОБА_2 соціальної стипендії за вересень-жовтень 2019 року з огляду на такі обставини.

У поданій апеляції скаржник указує на помилковість висновків суду першої інстанції щодо наявності у ОСОБА_2 права на соціальну стипендію з вересня по жовтень 2019 року, оскільки із заявою про її надання, остання, звернулась до вищого навчального закладу у листопаді 2019 року. Дані обставини, на думку апелянта, свідчать про те, що саме з цього місяця ОСОБА_2 набула права на отримання такої стипендії.

Проте, колегія суддів не поділяє таку позицію скаржника, ураховуючи таке.

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради не заперечує проти того, що відповідно до Порядку № 1045, ОСОБА_2 має право на отримання соціальної стипендії.

Згідно п. 7 Порядку № 1045 соціальна стипендія призначається студентам (курсантам): першого року навчання до першого семестрового контролю - з місяця зарахування до закладу освіти на період до першого семестрового контролю згідно з навчальним планом.

Разом з тим, цим же п. 7 Порядку № 1045 визначено, що виплата соціальної стипендії за минулий період здійснюється не більш як за 12 місяців, якщо несвоєчасне включення студента (курсанта) до списків студентів (курсантів), яким призначено соціальну стипендію, відбулося не з його вини.

За умов неправомірного припинення виплати позивачам державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень, серпень, вересень 2019 року, є підстави вважати, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити ОСОБА_2 соціальну стипендію за вересень та жовтень 2019 року.

Висновок апелянта щодо наявності у ОСОБА_2 права на отримання соціальної стипендії лише з місяця звернення, заснований на помилковому тлумаченні наведених вимог чинного, на час виникнення спірних правовідносин, законодавства та прямо суперечить зазначеному п. 7 Порядку № 1045.

Статтею 316 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, є підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до частини 5 статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню, судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.263 КАС України справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо призначення, у тому числі соціальних виплат, розглядаються за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Отже, враховуючи, що судом апеляційної інстанції ухвалено рішення за правилами спрощеного позовного провадження, відсутні підстави для його касаційного оскарження.

Керуючись статтями 308, 311, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради - залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Доповідач - суддя І. О. Турецька

суддя Л. В. Стас

суддя Л. П. Шеметенко

Повне судове рішення складено 31.07.2020 року.

Джерело: ЄДРСР 90713071
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку