open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 183/2999/19
Моніторити
Ухвала суду /05.04.2021/ Касаційний цивільний суд Постанова /28.12.2020/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /04.09.2020/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /29.07.2020/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /16.01.2020/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /10.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /10.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
emblem
Справа № 183/2999/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /05.04.2021/ Касаційний цивільний суд Постанова /28.12.2020/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /04.09.2020/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /29.07.2020/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /16.01.2020/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /23.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /10.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /10.05.2019/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Справа № 183/2999/19

№ 2/183/811/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 липня 2020 року Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючої судді Сороки О.В.,

секретаря судового засідання Пащенко А.С.,

розглянувши, в порядку загального позовного провадження, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» про захист прав споживача, зобов`язання припинення дій, які порушують права споживача, зобов`язання здійснення перерахунку,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (надалі позивач, Споживач) звернувся до суду з позовом до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут», уточненим на виконання ухвали суду від 15 травня 2019 року про залишення позову без руху, в якому просив суд:

1.зобов`язати Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» негайно припинити дії, які порушують права споживача на належну якість обслуговування по договору розподілу та припинити передачу недостовірної інформації постачальнику, шляхом:

-нарахування об`єму спожитого газу з 01 по 31 січня 2019 року за показниками некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 ;

-застосування з лютого 2019р. при нарахуванні об`єму спожитого газу показників некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці;

-не виконання підпункту 8 пункту 7.1. договору розподілу, відповідно до якого оператор ГРМ зобов`язаний «здійснювати перерахунок об`ємів (обсягів) розподіленого природного газу по об`єкту Споживача відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем»;

2.визнати ОСОБА_1 , як побутового споживача за договором розподілу природного газу, не забезпеченим лічильником газу з дати демонтажу вузлу обліку газу та здійснювати нарахування об`єму природного газу по об`єкту побутового споживача багатоквартирному будинку по АДРЕСА_2 , як не забезпеченого лічильником газу, за відповідний календарний місяць за нормами споживання, у зв`язку з порушенням зі сторони Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» підпункту 5 пункту 7.1. договору розподілу;

3.зобов`язати Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» здійснити перерахунок об`єму спожитого природного газу ОСОБА_1 з січня 2019 року по дату демонтажу вузлу обліку газу із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку, тобто жовтень-грудень 2018 року, а з дати демонтажу вузлу обліку газу - за нормами споживання, про що повідомити постачальника Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут»;

4.зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» скасувати Повідомлення про доручення на припинення газопостачання побутовим споживачам (населенню) щодо ОСОБА_1 ;

5.зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» здійснити перерахунок по оплаті за газопостачання з 01 січня 2019 року відповідно до перерахунку об`єму спожитого природного газу, зробленого Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз».

В обґрунтування свого позову ОСОБА_1 зазначає, що він одержує послугу з розподілу природного газу, на підставі договору розподілу природного газу, укладеного з оператором газорозподільних систем ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» (далі - Оператор ГРМ) та послугу з постачання природного газу на підставі договору постачання природного газу побутовим споживачам, укладеного з ТОВ «Дніпропетровськгаз збут», на основі Типового договору постачання газу побутовим споживачам, затвердженого постановою НКРЕКП №2500 від 30 вересня 2015 року (далі - договір постачання).

Так, на початку лютого 2019 року при відвідуванні особистого кабінету на сайті 104.ua позивач побачив інформацію, що відповідно до показників газового лічильника №21611, повіреному 25 листопада 2018 року на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , він зобов`язаний сплатити 3060,86 грн. за користування газовою плитою на сім`ю з 4 чоловік за використані 366,14 м? спожитого газу. Згодом, при зверненні до контакт центру ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» за телефоном позивачу стало відомо, що газовий лічильник №21611 був знятий на повірку та знаходиться у ремонті. Співробітник контакт центру відповідача-1 пояснив, що сума оплати буде перерахована. Дата зняття показників лічильника -31 січня 2019 року. За лютий - квітень 2019 року сума, заявлена до оплати за спожитий газ із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці, з урахуванням січня 2019 року становить 366,14 м?, тобто за період роботи несправного газового лічильника.

21 березня 2019 року позивачем подана скарга до ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» та ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на бездіяльність посадових осіб при перерахунку плати за газ, у зв`язку з ремонтом газового лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 . На початку квітня позивач отримав від ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» рекомендованим листом повідомлення про припинення газопостачання та необхідність погашення простроченої заборгованості від 18 березня 2019 року. В подальшому, на початку травня позивач отримав від ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» повідомлення про доручення №49703-СЛ-5824-0419 від 16 квітня 2019 року на припинення газопостачання побутовим споживачам (населенню) про проведення робіт по відключенню його від газопостачання. Далі, у відповідь на скаргу позивач отримав лист від начальника Новомосковського відділу реалізації ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» за вих.№49711-5197-0419 від 05 квітня 2019 року, згідно з яким за даними Оператора ГРМ, з 01 березня 2017 року по 31 січня 2019 року облік природного газу за адресою Споживача здійснювався з використанням загальнобудинкового вузла обліку природного газу відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 року за № 620 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку» зі змінами і доповненнями. Цим же листом позивача повідомлено, що за даними Оператора ГРМ з 01 лютого 2019 року по день надання відповіді, у зв`язку з позачерговою повіркою загальнобудинкового вузла обліку природного газу, обсяг спожитого газу за адресою Споживача визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу лічильника газу (будинкового або на групу будинків) відповідно до п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 року № 620 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку» зі змінами і доповненнями».

У відповідь на наступну скаргу позивач також отримав листа від в.о. начальника управління клієнтського сервісу ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» від 25 березня 2019 року №49001.3.1-ЛВ-5490-0319, яким його повідомлено, що у лютому 2019 фахівцями відділу інспектування Новомосковського відділення ПАТ «Дніпропетровськгаз» зафіксовано пошкодження будинкового вузла обліку, зокрема, пошкодження лічильного механізму. Враховуючи вищезазначене, будинковий вузол обліку було демонтовано та відправлено на ремонт до заводу виробника. Надано розрахунок обсягу спожитого природного газу за листопад 2018 - січень 2019 року. Повідомлено, що за адресою проживання позивача фактичний об`єм споживання природного газу з березня 2017 по січень 2019 здійснювалося за показаннями загальнобудинкового лічильника природного газу, з лютого 2019 обсяг спожитого газу визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці та буде здійснюватися у такому порядку до моменту усунення порушень.

17 травня 2019 року позивачем направлена претензія на ім`я Голови правління Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» про перерахунок об`єму спожитого газу за показниками некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника, однак відповіді не отримано.

Позивач зазначає, що дії ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ», яке є оператором газорозподільних систем (далі - оператор ГРМ) є протиправними, оскільки відповідач-1 не виконало вимоги Кодексу газорозподільних систем, не здійснило перерахунок спожитого газу на підставі кодексу ГРМ, не забезпечило надійну та безпечну експлуатацію, підтримання у належному стані газорозподільної системи (прилад ЗВТ), яка на законних підставах перебуває у його власності, належну організацію та виконання розподілу природного газу; не підтримало технічний стан пристроїв ЗВТ, згідно з вимогами законодавства, не проводив постійний експлуатаційний нагляд за належним йому на праві власності будинковим вузлом обліку газу; не забезпечило збереження і цілісність будинкового вузлу обліку газу; не забезпечило повної та достовірної інформації про об`єми (обсяги) природного газу, які надійшли до споживача; не встановило при знятті лічильнику газу, що належав Оператору ГРМ, іншого лічильника газу з обмінного фонду Оператора ГРМ; не забезпечило протягом двомісячного строку з дати зняття лічильника за власний рахунок встановлення розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу; надало недостовірну інформацію постачальнику щодо обсягу природного газу, спожитого у січні 2019 року; не здійснило перерахунок обсягу природного газу, який комерційним ВОГ обліковувався некоректно у січні 2019 року.

Позивач наполягає на тому, що ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» зняло показники лічильника 31 січня 2019 року, а 01 лютого 2019 року демонтувало будинковий газовий лічильник №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 , не повідомивши споживачів про зміну істотних умов договору, а саме порядку та правил обліку спожитого газу, мети та строків зняття лічильника, можливості та порядку перерахунку обсягів газу, які обліковувалися некоректно у січні 2019 року, що позбавило споживачів інформації для захисту своїх прав, нанесло моральну травму при отриманні рахунків за газ, завищених у декілька разів, та при отриманні попереджень про безпідставне відключення газопостачання.

В подальшому, на підставі некоректних показань будинкового газового лічильника за січень 2019 року та розрахунків, здійснених на підставі середніх показань лічильника за три попередні місяці до моменту виходу з ладу лічильника за лютий, березень, квітень 2019 року, з урахуванням січня 2019 року (366,14 м?), надав обов`язкові до оплаті рахунки, завищені у декілька разів, та розпочав роботи по припиненню газопостачання побутовим споживачам (населенню). Такі дії порушують пп.4, 5, 8, 9 п.7.1. договору розподілу, п.2, 4 ч.1 ст.4, п.3, 4, 5 ч.1 ст.21 Закону України «Про захист прав споживачів».

Внаслідок протиправних дій відповідача-1, розрахунок обсягу спожитого природного газу за січень 2019 року, зроблений ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на підставі показань лічильника - будинкового вузла обліку №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 є некоректним та підлягає перерахунку. Некоректність показань лічильника підтверджується зняттям на перевірку лічильника представниками ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» 01 лютого 2019 року та об`ємом споживання газу, наданим у листі ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ», де вказано зростання споживання у січні 2019 року в 5,5 разів за порівнянням з груднем 2018 року. Також показання лічильника у декілька разів перевищують граничні об`єми споживання природного газу населенням у разі порушення вимог Кодексу газорозподільних систем для застосування штрафних санкцій, які становлять 18,3 м? на одну людину-місяць (плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача) при нарахованих ПАТ «Дніпропетровськгаз» за січень 2019 року 91,54 м? на одну людину-місяць.

Крім того, за січень, лютий, березень 2019 року позивачем було сплачено за газопостачання згідно із середнім обсягом споживання газу за жовтень-грудень 2018 року, але не зважаючи не це він отримав від ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» Повідомлення про доручення №49703-СЛ-5824-0419 від 16 квітня 2019 року на припинення газопостачання побутовим споживачам (населенню) про проведення робіт по відключенню його від газопостачання. Також, ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ» зняв 01 лютого 2019 року будинковий газовий лічильник №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 та не повідомив споживачів про зміну істотних умов договору, а саме порядку та правил обліку спожитого газу, мети та строків зняття лічильника, можливості та порядку перерахунку обсягів газу, які обліковувалися некоректно у січні 2019 року, що позбавило споживачів інформації для захисту своїх прав, нанесло моральну травму при отриманні рахунків за газ, завищених у декілька разів, та при отриманні попереджень про безпідставне відключення газопостачання.

Більш того, ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» на підставі некоректних показань будинкового газового лічильника №21611, на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 , переданих ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ» за січень 2019 року та розрахунків, здійснених на підставі середніх показань лічильника за три попередні місяці до моменту виходу з ладу лічильника газу за лютий, березень, квітень 2019 року з урахуванням січня 2019 року надав обов`язкові до оплаті рахунки, завищені у декілька разів, та розпочав роботи по припиненню газопостачання побутовим споживачам (населенню).

Також ОСОБА_1 зазначає, що відповідачем-1 некоректно застосовано п.8 Постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 року за № 620 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку» (далі - Тимчасове положення), оскільки оператор ГРМ повинен був скласти Акт про порушення та довести цю інформацію споживачам до моменту застосування п.8 Тимчасового положення при нарахуванні обсягів споживання газу та повинен був застосовувати положення п.8 Тимчасового положення з 1 січня 2019 року - до дати демонтажу вузлу обліку газу, згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку, тобто жовтень-грудень 2018р.

У відповіді на відзив вказав, що відповідачем-1 станом на 31 січня 2019 року зафіксований факт некоректно працюючого лічильника. АТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» у відзиві була надана копія Акту №2/71 перевірки ВОГ від 27 лютого 2019 року. В даному Акті вказано, що він складений представником ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» Луценко І.В. та представником ООО КК «Коменерго Новомосковськ» Тарасюк В.І. В результаті перевірки технічного стану вузла обліку газу виявлено наступне: газовий лічильник КВУ-1,02 0-40 №21611, покази - 48244,342 куб.м; обсяг газу - 52030,499 куб.м; споживаний газ будинком газовий лічильник не враховує (годинна витрата - 0 м3); вузол обліку розпломбовується та направляється на ремонт та повірку; знято пломби №с21857522; с21857520 Дн-ГАЗ; облік газу на час відсутності газового лічильника буде визначаться згідно з чинним законодавством України. Акт підписаний представником ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» Луценко І.В. Підпис представника споживача відсутній. Підпис представника ООО КК «Коменерго Новомосковськ» Тарасюк В.И. відсутній. Оскільки, після зняття лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , Акт №2/71 перевірки ВОГ від 27 лютого 2019 року є єдиною підставою для здійснення подальшого нарахування об`ємів газу для споживачів, що не мають індивідуальних газових лічильників, даний Акт №2/71 не є Актом про порушення, що передбачений Додатком 16 до Кодексу газорозподільних систем, не є Актом про демонтаж засобу вимірювальної техніки, передбачений Додатком 2 до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженої Постановою КМУ від 8 липня 2015 року № 474. Також в даному Акті №2/71 вказані показання лічильника станом на 27 лютого 2019 року - 48244.342 куб.м, а станом на 31 січня 2019 року, по інформації Оператора ГРМ вони складають 49810.32 куб.м. На думку позивача, зазначений Акт №2/71 не є актом повноважної комісії, оскільки складений представником АТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» Луценко І.В. особисто. Крім того, саме дата, коли будинковий вузол обліку було демонтовано та відправлено на ремонт до заводу-виробника є датою усунення порушення. З дати демонтажу вузлу обліку газу облік постачання газу Оператором ГРМ не здійснюється, у зв`язку з чим нарахування спожитого газу повинно здійснювати відповідно з положеннями пункту 3 глави 4 розділу IX Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року №2494, - тобто якщо побутовий споживач за договором розподілу природного газу не забезпечений лічильником газу (індивідуальним або загальнобудинковим), то фактичний об`єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу по об`єкту побутового споживача за відповідний календарний місяць визначається за нормами споживання.

Також позивач вказав, що АТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» частково виконав позовні вимоги щодо не допущення нарахування об`єму спожитого газу з 01 по 31 січня 2019 року за показниками некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 ; застосування з лютого 2019 року при нарахуванні об`єму спожитого газу показників некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці та здійснив позивачу перерахунок об`єму спожитого природного газу з січня 2019 року по дату, що передує демонтажу вузлу обліку газу 26 лютого 2019 року із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку, тобто жовтень-грудень 2018 року. Крім того, оскільки позивачем здійснюється оплата послуг в повному обсязі та заборгованості за спожитий газ він не має, то зобов`язання ТОВ " Дніпропетровськгаз збут" скасувати Повідомлення про доручення на припинення газопостачання побутовим споживачам (населенню) щодо позивача є не актуальним.

Відповідач-1 заперечує проти задоволення позову. В поданому відзиві на позов представник відповідача-1 зазначив, що 16 травня 2019 року на підставі рішення загальних зборів від 11 квітня 2019 року, у зв`язку зі зміною типу та найменування Товариства з Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ» на Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» останнє є правонаступником всіх прав та обов`язків ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ». У Новомосковському відділенні Акціонерного товариства «Оператор газорозподільних систем» обліковується споживач ОСОБА_1 , особовий рахунок НОМЕР_1 , за адресою АДРЕСА_2 . За адресою: АДРЕСА_2 , НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 , до липня 2018 було зареєстровано дві особи, з липня 2018 зареєстровано чотири особи, встановлена плита газова. Нарахування за спожитий природний газ здійснюються на підставі показань загальнобудинкового лічильника газу КВУ-1.02 640. Планом розвитку газорозподільної системи ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на 2016 - 2025рр. (далі - План розвитку), який затверджений Постановою НКРЕКП №391 від 24 березня 2016 року, відповідною статтею витрат передбачено встановлення будинкових вузлів обліку природного газу (далі - ВОГ). Пунктом 3.2 Розділу IV Інвестиційної програми ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на 2016 рік, затвердженої Постановою НКРЕКП від 22 грудня 2016 року №2344, передбачено фінансування встановлення будинкового вузла обліку газу за адресою АДРЕСА_1 . Між балансоутримувачем будинку TOB «КК» КомЕнерго Новомосковськ» та ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» 01 грудня 2016 року укладено Договір про забезпечення можливості проведення монтажу, зберігання та здійснення експлуатації будинкового (загальнобудинкового) ВОГ, а також Договір щодо зняття показань будинкового (загальнобудинкового) вузла обліку та лічильників газу, встановлених у квартирах за адресою АДРЕСА_1 . За зазначеною адресою в лютому 2017 року було встановлено, повірено та прийнято в експлуатацію загальнобудинковий лічильник газу КВУ-1.02 G40. Усі квартири цього будинку вважаються забезпеченими комерційним обліком газу. Роботи виконані у відповідності до вимог будівельних норм проектної документації. При цьому робочий проект на встановлення загальнобудинкового вузла обліку газу за вищевказаною адресою виготовлено за рахунок ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ». З 01 березня 2017 року за адресою: вул. Велика Ковалівка, 26, м. Новомосковськ ведеться облік природного газу за показанням загальнобудинкового ВОГ КВУ-1.02 Є40. Відповідачем-2 здійснено Розрахунок показників по загальнобудинковому ВОГ КВУ-1.02 в40 за березень 2017 - січень 2019 років, з якого вбачається, що при знятті показів лічильника 31 січня 2019 року встановлено показання - 49 810,33 м.куб (обсяг спожитого газу - 8 172,02 м.куб), що значно перевищує щомісячні обсяги споживання газу, як за відповідні періоди 2017 2018 років. Враховуючи вищезазначене, визначення фактичного об`єму споживання природного газу за адресою АДРЕСА_2 здійснюється відповідно показань загальнобудинкового лічильника газу, нарахування визначається відповідно до кількості зареєстрованих осіб, для перерахунку об`ємів природного газу підстави відсутні.

27 лютого 2019 року фахівцями відділу інспектування Новомосковського відділення ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» була зафіксована несправність будинкового вузла обліку КВУ-1.02 640, зокрема, несправність лічильного механізму. Враховуючи вищезазначене, будинковий вузол обліку було демонтовано та відправлено на ремонт до заводу-виробника. За адресою АДРЕСА_1 визначення фактичного об`єму споживання природного газу з березня 2017 року по січень 2019 року здійснювалося за показаннями загальнобудинкового лічильника природного газу КВУ-1.02 Є40, з лютого 2019 року обсяг спожитого газу визначається згідно з середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці та буде здійснюватися у такому порядку до моменту усунення порушень. При цьому, середній обсяг споживання за листопад-грудень 2018 року, січень 2019 року складає: (4,61 м.куб + 16,08 м.куб + 91,54 м.куб): 92дн. = 1,22 м.куб. Тому обсяг спожитого природного газу з лютого 2019 року з розрахунку на одну особу складає: 1,22 х 28 = 34,16 м.куб., 1,22 х 30 = 36,60 м.куб., 1,22 х 31 = 37,82 м.куб. За даними оператора ГРМ за адресою позивача зареєстровано 4 особи. У такому порядку здійснюється визначення обсягу спожитого газу до моменту усунення порушень. Так як споживачі будинку вже забезпечені комерційним обліком за рахунок Оператора ГРМ, підстави для встановлення за його рахунок індивідуальних лічильників газу відсутні. ОСОБА_1 може ініціювати встановлення індивідуального лічильник газу як за власні кошти, так і за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, при цьому, роботи з встановлення вузлів обліку природного газу відносяться до конкурентного ринку та можуть виконуватись будь-яким суб`єктами господарювання, які мають відповідний дозвіл на виконання цих робіт. Станом на 22 липня 2019 року газопостачання за адресою АДРЕСА_2 не припинялось. Із зазначених позивачем предмета та підстав позову вбачається що предметом спору є оскарження дій ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ», при здійснені обліку природного газу використаного позивачем ОСОБА_1 , а також вимоги перерахунку обсягів газопостачання і його вартості, які є різновидом претензії, а отже не передбачено чинним законодавством як спосіб захисту порушених прав споживача.

Згідно зпунктом 2Глави 5розділу ІХКодексу ГРМзазначено щоу разінаявності ВОГприродного газу,встановленого дляведення облікув багатоквартирномубудинку,визначення об`ємуспожитого природногогазу мешканцямизазначених об`єктівздійснюється відповіднодо Тимчасовоюположення пропорядок проведеннярозрахунків занадання населеннюпослуг згазопостачання вумовах використаннязагальнобудинкового вузлаобліку,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від16травня 2002року №620(надалі-Положення).Тобто цеположення визначаєпорядок розрахунківміж постачальниками,операторами ГРМта споживачамиприродного газуу разівикористання загальнобудинковихлічильників.Згідно зп.6Положення,зняття тафіксація показаньбудинкового вузлаобліку набудинок чигрупу будинківта квартирнихлічильників газу(заїх наявності)здійснюються представникамиоператора газорозподільноїсистеми таексплуатаційної організаціїщомісяця відповідно до узгоджених між сторонами договірних відносин щодо зняття показань будинкового вузла обліку та квартирного лічильника газу. Так, при знятті показань 31 вересня 2019 року за січневий період не було підстав вбачати, що показники загальнобудинкового лічильника газу, за адресою АДРЕСА_1 , за цей період є некоректними. Програма «RGK Billing», в яку вносяться показники загальнобудинкового лічильника газу автоматично вказує про некоректно працюючий лічильник. Так, за січень 2019 року не було відомостей про те що лічильник працює некоректно. Відповідно до Положення, 27 лютого 2019 року оператором ГРМ проведено чергове зняття показань лічильника газу. Під час перевірки технічного стану загальнобудинкового лічильника газу, розташованого за адресою АДРЕСА_1 , в якому мешкає позивач, було виявлено що споживаний будинком газ газовий лічильник не враховує. Всі пломби були без пошкоджень. Між балансоутримувачем будинку ТОВ КК «КомЕнерго Новомосковськ» та ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» 01 лютого 2016 року укладено Договір про забезпечення можливості проведення монтажу, зберігання та здійснення експлуатації будинкового (загальнобудинкового) ВОГ. а також Договір щодо зняття показань будинкового (загальнобудигікового) вузла обліку та лічильників газу, встановлених у квартирах за адресою АДРЕСА_1 . Працівником AT «Дніпропетровськгаз» вказаний лічильник було направлено на ремонт та повірку. Представник ООО КК «КомЕнерго» Новомосковськ» був присутнім при складанні Акту перевірки ВОГ, зауважень від нього не надходило. Враховуючи вищезазначене, будинковий вузол обліку було демонтовано та відправлено на ремонт до заводу-виробника. Твердження позивача що у разі проведення періодичної повірки обслуговування або ремонту засобу вимірювальної техніки виконавець - АТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ», повинен встановити тимчасовий засіб вимірювальної техніки - не відповідає дійсності. Норми Постанови Кабінету Міністрів України № 474 «Про затвердження Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт» (надалі - Постанова 474), визначає процедуру подання на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиту теплову енергію і воду (далі - засоби вимірювальної техніки), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку. Загальнобудинковий лічильник природного газу КВУ-1.02 G40, за яким проводилось визнання фактичного об`єму природного газу за адресою позивача відноситься до лічильників промислового класу, тому норми Постанови 474, та глави 8 розділу XX кодексу ГРМ, як для побутових споживачів не розповсюджуються на вказаний лічильник газу. Таким чином, згідно з пунктом 8 Тимчасового положення «Про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку», у разі виявлення представниками оператора газорозподільної системи порушень, пов`язаних з виходом з ладу будинкового вузла обліку, обсяг спожитого газу споживачами, які не мають квартирних лічильників газу, визначається згідно з середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку. Отже, за адресою АДРЕСА_1 визначення фактичного об`єму споживання природного газу з березня 2017 року по січень 2019 року здійснювалося за показаннями загальнобудинкового лічильника природного газу КВУ-1.02 G40, з лютого 2019 року обсяг спожитого газу визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці.

В запереченнях на відповідь на відзив представник відповідача вказав на недійсність тверджень позивача щодо необхідності оператором ГРМ складати Акт про порушення посилаючись на пп.3, п.1 Глави 3 Розділу XI Кодексу ГРМ. Так, згідно з вказаним пунктом до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу. До пп.3 відноситься несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ) зокрема лічильника газу). 27 лютого 2019 року оператором ГРМ під час перевірки технічного стану загальнобудинкового лічильника газу розташованого за адресою АДРЕСА_1 , в якому мешкає позивач, було виявлено що споживаний будинком газ, газовий лічильник не враховує. Всі пломби були без пошкоджень. Таким чином не було виявлено підтвердження що по даному будинку здійснювався несанкціонований відбір природного газу (крадіжка газу), які передбачають складання Акта про порушення. Отже жодний нормативний документ не передбачає складання Акту про порушення, внаслідок виявлення працівниками оператора ГРМ того факту, що лічильник газу споживаний газ не враховує. Твердження позивача що Акт перевірки ВОГ 2171 не був підписаний представником ТОВ КК «КомЕнерго» не є дійсними. Представник ООО КК «КомЕнерго» Новомосковськ», був присутнім при складанні Акту перевірки ВОГ, зауважень від нього не надходило, акт був ним підписаний. Крім того доказів находження вузлу обліку природного газу №21611 на ремонті з 27 лютого 2019 року по чає розгляду справи відповідачем не надано; відповідачем-1 не вірно визначено момент виходу з ладу ВОГ.

Також відповідач-2 вказав, що враховуючи звернення мешканців будинку АДРЕСА_1 , 25 вересня 2019 року питання перерахунку середнього обсягу споживання газу винесено на засідання постійно діючої комісії з розгляду актів про порушення та розгляду звернень стосовно зміни режиму нарахування Новомосковського відділення АТ «Дніпропетровськгаз» (Оператора ГРМ). Враховуючи вихід загальнобудинкового газового лічильника з ладу в січні 2019 року, комісією прийнято рішення виконувати нарахування з 01 січня 2019 року до моменту встановлення ВОГ після ремонту по середньому за 3 останні місяці, а саме - жовтень, листопад та грудень 2018 року.

Відповідач-2 заперечує проти задоволення позову. В поданому відзиві на позов представник відповідача-2 зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» є юридичною особою, постачальником природного газу з 01 липня 2015 року зі спеціальними обов`язками для споживачів Дніпропетровської області. ОСОБА_1 є побутовим споживачем послуг з постачання природного газу по об`єкту, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 . У базі даних «RGC ІНФОРМАЦІЯ_1 » за цією адресою значиться: газова плита, зареєстровано 4 особи. За адресою: АДРЕСА_2 , НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 , до липня 2018 було зареєстровано дві особи, з липня 2018 зареєстровано чотири особи, встановлена плита газова. Нарахування за спожитий природний газ здійснюються на підставі показань загальнобудинкового лічильника газу КВУ-1.02 640. З 01 березня 2017 року за адресою: АДРЕСА_3 Велика Ковалівка, 26, м. Новомосковськ ведеться облік природного газу за показанням загальнобудинкового ВОГ КВУ-1.02 640. Визначення фактичного об`єму споживання природного газу за адресою АДРЕСА_2 здійснюється відповідно показань загальнобудинкового лічильника газу, нарахування визначається відповідно до кількості зареєстрованих осіб, для перерахунку об`ємів природного газу підстави відсутні. За адресою АДРЕСА_1 визначення фактичного об`єму споживання природного газу з березня 2017 року по січень 2019 року здійснювалося за показаннями загальнобудинкового лічильника природного газу КВУ-1.02 640, з лютого 2019 року обсяг спожитого газу визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці та буде здійснюватися у такому порядку до моменту усунення порушень. Станом на 22 липня 2019 року газопостачання за адресою АДРЕСА_2 не припинялось. Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут», є постачальником із спеціальними обовязками, який здійснює нарахування оплати за спожитий природний газ за даними Оператора ГРМ, а саме Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз».

Ухвалою суду від 10 травня 2019 року позов залишено без руху, надано строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 10 травня 2019 року відмовлено в задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 23 травня 2019 року відкрито провадження по цивільній справі.

Ухвалою від 23 травня 2019 року відмовлено в задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Ухвалою від 16 січня 2020 року відмовлено в задоволенні клопотання позивача про забезпечення позову.

Ухвалою від 16 січня 2020 року закінчено підготовче засідання, призначено справу до розгляду по суті

В судове засідання 27 квітня 2020 року сторони не з`явилися, подавши клопотання про можливість розгляду справи у відсутність сторін, представників. Згідно заяв, позивач позов підтримав, представники відповідачів просили відмовити в задоволенні позову.

В зв`язку з надходженням заяв про можливість розгляду справи у відсутність сторін, суд вважає за можливе, з урахуванням ч.1, п.1 ч.3, ч.4 ст.223 ЦПК України, розглянути справу у їх відсутність.

У зв`язку з тим, що сторони в судове засідання не з`явились фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає за необхідне відмовити в задоволені позову з огляду на такі обставини.

Судом встановлено, що у відповідності до визнаних сторонами обставин справи, позивач одержує послугу з розподілу природного газу на підставі договору розподілу природного газу, укладеного з оператором газорозподільних систем ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» та послугу з постачання природного газу на підставі договору постачання природного газу побутовим споживачам, укладеного з ТОВ «Дніпропетровськгаз збут», на основі Типового договору постачання газу побутовим споживачам, затвердженого постановою НКРЕКП №2500 від 30 вересня 2015 року. Споживач ОСОБА_1 має особовий рахунок НОМЕР_1 , за адресою АДРЕСА_2 .

Також, сторонами визнано, що за адресою: АДРЕСА_2 , НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 , до липня 2018 було зареєстровано дві особи, з липня 2018 зареєстровано чотири особи, встановлена плита газова.

Нарахування за спожитий природний газ здійснюються на підставі показань загальнобудинкового лічильника газу КВУ-1.02 640.

Планом розвитку газорозподільної системи ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на 2016 - 2025рр, який затверджений Постановою НКРЕКП №391 від 24 березня 2016 року, відповідною статтею витрат передбачено встановлення будинкових вузлів обліку природного газу (далі - ВОГ). Пунктом 3.2 Розділу IV Інвестиційної програми ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» на 2016 рік, затвердженої Постановою НКРЕКП від 22 грудня 2016 року №2344, передбачено фінансування встановлення будинкового вузла обліку газу за адресою АДРЕСА_1 . Між балансоутримувачем будинку TOB «КК» КомЕнерго Новомосковськ» та ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» 01 грудня 2016 року укладено Договір про забезпечення можливості проведення монтажу, зберігання та здійснення експлуатації будинкового (загальнобудинкового) ВОГ /а.с.99-100/, а також Договір щодо зняття показань будинкового (загальнобудинкового) вузла обліку та лічильників газу, встановлених у квартирах за адресою АДРЕСА_1 /а.с.101-102/.

За зазначеною адресою в лютому 2017 року було встановлено, повірено та прийнято в експлуатацію загальнобудинковий лічильник газу КВУ-1.02 G40 /а.с.103-104, 105, 106/. Робочий проект на встановлення загальнобудинкового вузла обліку газу за вищевказаною адресою виготовлено за рахунок ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» /а.с.107/. З 01 березня 2017 року за адресою: вул. Велика Ковалівка, 26, м. Новомосковськ ведеться облік природного газу за показанням загальнобудинкового ВОГ КВУ-1.02 Є40 /109-110/.

У відповідності до Акту №2/71 перевірки ВОГ від 27 лютого 2019 року за адресою вул.В.Ковалівка, 26, Акт складений представником ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» Луценко І.В. та представником ООО КК «Коменерго Новомосковськ» Тарасюк В.І. В результаті перевірки встановлено: при перевірці технічного стану вузла обліку газу виявлено наступне: газовий лічильник КВУ-1,02G-40 №21611, покази - 48244,342 куб.м; об`єм газу - 52030,499 куб.м; споживаний газ будинком газовий лічильник не враховує (годинна витрата - 0 м3); вузол обліку розпломбовується та направляється на ремонт та повірку; знято пломби №с21857522; с21857520 Дн-ГАЗ; облік газу на час відсутності газового лічильника буде визначаться згідно з чинним законодавством України. Акт підписаний представником ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ» Луценко І.В. Підпис представника споживача надана суду копія акту не містить /а.с.108/, водночас надана до заперечень копія акту містить підпис особи від імені споживача /а.с.140/.

21 березня 2019 року позивачем подано скаргу на бездіяльність посадових осіб при перерахунку плати за газ у зв`язку з ремонтом газового лічильника №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 а.с.13/, в які останній вказав про необхідність проведення перерахунку спожитого газу із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку, тобто жовтень-грудень 2018 року.

Відповіддю ПАТ«ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ»від 25березня 2019року /а.с.17-19/позивача повідомлено,що оскільки споживачі будинку вже забезпечені комерційним обліком за рахунок Оператора ГРМ, підстави для встановлення за його рахунок індивідуальних лічильників газу відсутні. Споживачі можуть встановити індивідуальний лічильник газу як за власні кошти, так і за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, при цьому, роботи з встановлення вузлів обліку природного газу відносяться до конкурентного ринку та можуть виконуватись будь-яким суб`єктами господарювання, які мають відповідний дозвіл на виконання цих робіт. У лютому 2019 фахівцями відділу інспектування Новомосковського відділення ТАТ «Дніпропетровськгаз» було зафіксовано пошкодження будинкового вузла обліку, зокрема, пошкодження лічильного механізму. Враховуючи вищезазначене, будинковий вузол обліку було демонтовано та відправлено на ремонт до заводу-виробника. За адресою проживання позивача фактичний об`єм споживання природного газу з березня 2017 по січень 2019 обраховувався за показаннями загальнобудинкового лічильника природного газу, з лютого 2019 обсяг спожитого газу визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці та буде здійснюватися у такому порядку до моменту усунення порушень. Середній обсяг споживання за листопад-грудень 2018, січень 2019 року складає: (4,61 м.куб + 16,08 м.куб + 91,54 м.куб): 92дн. = 1,22 м.куб. Тому обсяг спожитого природного газу з лютого 2019 року по теперішній час з розрахунку на одну особу складає: 11,22 х 28 = 34,16 м.куб., 1,22 х 30 = 36,60 м.куб., 1,22 х 31 = 37,82 м.куб.

Відповіддю від 05 квітня 2019 року позивача повідомлено, що нарахування за послуги газопостачання за адресою Споживача здійснюються за даними газорозподільного підприємства щодо використаних обсягів природного газу та з урахуванням пільги у розмірі 75% «Учасник бойових дій - 2 особи», відкритої на ім`я Споживача. Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 року №317 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409» пільгова норма Споживача на оплату послуг з газопостачання складає: з 01 травня 2018 року по 31 березня 2019 року - 10,80 м3. У разі використання природного газу понад затвердженої норми. Споживач повинен сплачувати за використаний природний газ за діючими цінами в повному обсязі нарахувань. Нарахування за послуги газопостачання за адресою Споживача у період з 01 липня 2015 року по 28 лютого 2017 року здійснювались відповідно до вимог р.ІХ гл.4 п.3 Кодексу, якими визначено, що фактичний об`єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу по об`єктам побутових споживачів, які не забезпечені лічильником газу, за відповідний календарний місяць визначається за нормами споживання. З 01 березня 2017 року по 31 січня 2019 року облік природного газу за адресою Споживача здійснювався з використанням загальнобудинкового вузла обліку природного газу. За даними Оператора ГРМ з 01 лютого 2019 року по день надання відповіді, у зв`язку з позачерговою повіркою загальнобудинкового вузла обліку природного газу, обсяг спожитого газу за адресою Споживача визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу лічильника газу (будинкового або на групу будинків). ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» не здійснює діяльності із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників), а отже, не є суб`єктом, до функцій якого діючим законодавством віднесено перелік вищевказаних питань. Перерахунок обсягів природного газу не входить до компетенції ТОВ «Дніпропетровськгаз збут». Однак, у разі здійснення Оператором ГРМ перерахунку об`ємів, ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» на підставі отриманої інформації здійснить відповідний перерахунок по оплаті за послуги газопостачання /а.с.15-16/.

16 травня 2019 року на підставі рішення загальних зборів від 11 квітня 2019 року, у зв`язку зі зміною типу та найменування Товариства з Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ» на Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» останнє є правонаступником всіх прав та обов`язків ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГAЗ» /а.с.94-96, 97-98/.

У відповідності до повідомлення про сплату ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» за лютий 2019 року позивачу нараховано до сплати 1168,12 грн, об`єм природного газу, спожитого в лютому вказано 136,64 м.куб /а.с.20/.

У відповідності до повідомлення про сплату ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» за березень 2019 року позивачу нараховано до сплати 1293,28 грн, об`єм природного газу, спожитого в березні вказано 151,28 м.куб /а.с.21/.

У відповідності до повідомлення про сплату ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» за квітень 2019 року позивачу нараховано до сплати 1251,56 грн, об`єм природного газу, спожитого в квітні вказано 146,40 м.куб /а.с.22/. До сплати, з урахуванням заборгованості, вказана сума в розмірі - 5641,91 грн.

Також позивачу направлено повідомлення про припинення газоспоживання та погашення простроченої заборгованості від 18 березня 2019 року /а.с.23/, попередження про припинення газопостачання від 22 квітня 2019 року.

Повідомлення про доручення №49703-СЛ-5824-0419 від 16 квітня 2019 року про припинення газопостачання побутовим споживачам (населенню) /а.с.24/.

Позивачем перераховано на адресу ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» плату за газ: 14 січня 2019 року в розмірі 480,63 грн, 28 березня 2019 року в розмірі 254,46 грн та 260,31 грн, 11 квітня 2019 року 308,06 грн /а.с.29-32/.

17 травня 2019 року позивачем направлено відповідачу-1 претензію /а.с.53-54/, в якій повідомлено про те, що вихід з ладу лічильника №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 був зафіксований 31 січня 2019 року при знятті некоректних показань лічильника, де встановлене зростання споживання у січні 2019р. в 5,5 разів за порівнянням з груднем 2018 року. Також показання лічильника у декілька разів перевищує граничні об`єми споживання природного газу населенням у разі порушення вимог Кодексу газорозподільних систем для застосування штрафних санкцій, яки складають 18,3 куб.м на одну людину-місяць (плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача) при нарахованих ПАТ «Дніпропетровськгаз» за січень 2019 року 91,54 куб.м на одну людину-місяць. Повідомлено про необхідність проведення перерахунку спожитого газу із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку, а також про невиконання відповідачем-1 обов`язку з встановлення протягом двомісячного строку з дати зняття лічильника за власний рахунок розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу. В претензії позивач просив негайно припинити дії, які порушують мої права як споживача по договору розподілу, а саме: нарахування об`єму спожитого газу за показниками некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 ; застосування у лютому-квітні 2019 року при нарахуванні об`єму спожитого газу показників некоректно працюючого у січні 2019 року газового лічильника №21611 на багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 . Негайно відновити здійснення обліку природного газу, або здійснювати з 01 квітня 2019 року нарахування об`єму природного газу по об`єкту побутового споживача багатоквартирному домі по АДРЕСА_1 , як не забезпеченого лічильником газу (індивідуальним або загальнобудинковим), за відповідний календарний місяць за нормами споживання. Здійснити перерахунок об`єму спожитого природного газу відповідно до вимог претензії, про що повідомити постачальника.

У відповідностідо відповідівідповідача-1від 28травня 2019року /а.с.80-81/щодо розглядузвернення,позивача повідомлено,що улютому 2019фахівцями відділуінспектування Новомосковськоговідділення ПАТ«Дніпропетровськгаз» булозафіксовано пошкодженнябудинкового вузлаобліку,зокрема,пошкодження лічильногомеханізму.Враховуючи вищезазначене,будинковий вузолобліку булодемонтовано тавідправлено наремонт дозаводу-виробника.Фактичний об`ємспоживання природногогазу зберезня 2017по січень2019здійснювалося запоказаннями загальнобудинковоголічильника природногогазу,з лютого2019обсяг спожитогогазу визначаєтьсязгідно ізсереднім обсягомспоживання газуза трипопередні місяціта будездійснюватися утакому порядкудо моментуусунення порушень.Повідомлено,що разоміз встановленнямзагальнобудинкового вузлаобліку,усі споживачібудинку вважаютьсязабезпеченими комерційнимобліком газу. Нарахування за спожитий природний газ по нормам споживання природного газу, які застосовуються у разі відсутності лічильників газу суперечить чинному законодавству. Підстави для перерахунку обсягів спожитого газу відсутні.

Судом досліджено скріншот особового рахунку позивача, в якому вказано факт демонтажу лічильника газу для перевірки та попередні фактичні покази на 31 січня 2019 року (контроль) /а.с.82/.

04 листопада 2019 року відповідачем-1 проведено перерахунок оплати за газ позивачу з коригуванням сум, заявлених до сплати в сторону зменшення, внаслідок чого заборгованість зі сплати за газ на листопад 2019 року становить 1294,84 грн /а.с.171-172/.

Також судом досліджено повідомлення про можливість відключення газопостачання, в тому числі і в квартирі позивача через заборгованість /а.с.83/.

Таким чином, вбачається наявність спору між позивачем та відповідачами з приводу дій відповідача-1 щодо нарахування заборгованості за спожитий газ без вузлу обліку природного газу.

Вирішуючи спір суд виходить з таких норм законодавства.

Відповідно до ст.ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Правилами ст. 12 ЦПК України визначено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч.1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 5 ст. 81 ЦПК України, докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Правовідносини між сторонами врегульовані Кодексом газорозподільних систем, затвердженим Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2494 (далі - Кодекс ГРМ), Тимчасовим положенням про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку, затвердженого Постановою КМУ від 16 травня 2002 року №620, Правилами постачання природного газу, затвердженими Постановою НКРКП від 30 вересня 2015 року № 2496 а також нормами Цивільного кодексу України.

Постановою НКРКП від 30 вересня 2015 року № 2498 затверджено Типовий договір розподілу природного газу (надалі - Типовий договір), який є публічним, та за редакцією на час спірних правовідносин регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи.

У відповідності до п.1.2. та 1.3 розділу 1 Типового договору розподілу природного газу, умови цього договору однакові для всіх споживачів, та розроблені відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» Кодексу газорозподільних систем. Даний договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 ЦК України на невизначений строк. Фактом приєднання споживача до умов цього договору (акцептуванням договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти договір, зокрема надання підписаної споживачем заяви-приєднання, сплата рахунка постачальної організації та/або документально підтверджене споживання природного газу.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015р №2494, затверджено Кодекс газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРМ).

Розділом IX Кодексу врегульовано правила комерційного обліку природного газу в газорозподільній системі. Абзацами 1 пунктів 1, 2, 3 глави 1 Розділу IX Кодексу, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин визначалося, що комерційний облік природного газу в газорозподільній системі організовується та здійснюється з метою визначення повної та достовірної інформації про об`єми (обсяги) природного газу, які надійшли до ГРМ від суміжних суб`єктів ринку природного газу (ГДП, ВБГ, Оператора ГТС), та об`єми (обсяги) природного газу, які розподілені (передані) з ГРМ підключеним до неї споживачам і суміжним Операторам ГРМ, та подальшого використання інформації у взаємовідносинах між суб`єктами ринку природного газу, у тому числі для взаєморозрахунків між ними. Порядок комерційного обліку природного газу (визначення його об`ємів і обсягів) по об`єктах споживачів, у тому числі побутових споживачів, здійснюється згідно з договором розподілу природного газу, укладеним між споживачем та Оператором ГРМ, та з урахуванням вимог цього Кодексу. Порядок укладання договору розподілу природного газу визначений розділом VІ цього Кодексу. Фактичний об`єм надходження природного газу до/з ГРМ (у тому числі по об`єктах споживачів) за певний період визначається в точках комерційного обліку (на межі балансової належності) на підставі даних комерційних вузлів обліку, встановлених в точках вимірювання, та інших регламентованих процедур у передбачених цим Кодексом випадках.

Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» від 16 липня 2011 року №3533-VI визначено правові, економічні та організаційні засади забезпечення всіх категорій споживачів вузлами обліку природного газу з метою запровадження повного комерційного обліку природного газу.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок: коштів суб`єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; коштів відповідного бюджету, крім коштів місцевих бюджетів; інших джерел, не заборонених законодавством.

У відповідності до п.1, 2 глави 4 розділу IX Кодексу ГРМ, визначення фактичного об`єму споживання (розподілу) природного газу по об`єкту побутового споживача здійснюється на межі балансової належності між Оператором ГРМ і побутовим споживачем на підставі даних лічильника природного газу з урахуванням вимог цього Кодексу та договору. Для визначення фактичного об`єму споживання (розподілу) природного газу приймаються дані лічильника газу Оператора ГРМ. У разі відсутності лічильника газу в Оператора ГРМ приймаються дані лічильника газу побутового споживача. При цьому Оператор ГРМ має право протягом експлуатації лічильника газу та відповідно до вимог цього Кодексу здійснювати контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу) для контролю та перевірки його показань. Періодом, за який по об`єкту побутового споживача визначається об`єм та обсяг спожитого (розподіленого) природного газу, є календарний місяць. При цьому відповідно до вимог Кодексу ГТС Оператор ГРМ на щоденній основі забезпечує передачу Оператору ГТС через його інформаційну платформу інформації про прогноз відборів/споживання природного газу по побутовому споживачу на кожну наступну газову добу протягом газової доби (оновлені прогнози), а також надає дані про фактичний (попередній) обсяг природного газу, спожитий за кожну попередню газову добу.

За п.3 глави 4 розділу IX Кодексу ГРМ, якщо побутовий споживач за договором розподілу природного газу не забезпечений лічильником газу, фактичний об`єм спожитого (розподіленого) природного газу по об`єкту побутового споживача за відповідний календарний місяць визначається за нормами споживання. Визначені об`єми споживання природного газу за нормами споживання у розрізі календарних місяців мають бути зазначені Оператором ГРМ в персоніфікованих даних заяви-приєднання до договору розподілу природного газу. При цьому місячні об`єми споживання мають бути зазначені за величиною об`єму природного газу (м куб.) та величиною обсягу енергії за трьома одиницями виміру (кВт·год, ГКал, МДж), що визначаються згідно з вимогами цього Кодексу.

Згідно з главою 5 розділу IX Кодексу ГРМ, за ініціативи балансоутримувача (управителя) або Оператора ГРМ та за їх рахунок в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків (гуртожитків), мешканці яких в повному обсязі чи частково розраховуються за нормами споживання, або для цілей складання загального балансу споживання природного газу може бути організований та встановлений загальнобудинковий вузол обліку природного газу. Балансоутримувач (управитель) не може відмовити Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку природного газу, якщо ці заходи здійснюються за рахунок Оператора ГРМ. У разі наявності ВОГ природного газу, встановленого для ведення такого обліку в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків або гуртожитків, визначення об`ємуспожитого природногогазу мешканцямизазначених об`єктівздійснюється відповіднодо Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 року № 620.

Відповідно до п.4 Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку» від 16 травня 2002 року №620 (надалі - Тимчасове положення) ініціювати встановлення будинкового вузла обліку на багатоквартирний будинок, групу багатоквартирних будинків, групу споживачів можуть як власник (власники) такого будинку (таких будинків) (квартир), так і оператор газорозподільної системи. Встановлення будинкового вузла обліку здійснюється згідно з Кодексом газорозподільних систем. Встановлення будинкового вузла обліку, в тому числі витрати на проектування, монтаж, здійснюється за кошти сторони, яка ініціювала встановлення такого вузла обліку. Власник (власники) будинку (будинків) (квартир), особа, відповідальна за експлуатацію будинку (будинків) (далі - експлуатаційна організація), балансоутримувач будинку (будинків) тощо та оператор газорозподільної системи зобов`язані врегулювати між собою договірні відносини щодо зняття показань будинкового вузла обліку та лічильників газу, установлених у квартирі (далі - квартирні лічильники газу) (за їх наявності), а також забезпечення можливості проведення монтажу, збереження та здійснення експлуатації будинкового вузла обліку. У разі неврегулювання зазначених питань газопостачання такому будинку, групі будинків, групі споживачів може бути припинено відповідно до законодавства.

Згідно з п.5, 6 Тимчасового положення, обсяги спожитого мешканцями будинку (будинків) природного газу, обладнаного будинковим вузлом обліку, визначаються: 1) у будинках, де не встановлено квартирних лічильників газу, - за показаннями будинкового вузла обліку з подальшим розподілом обсягів спожитого газу між споживачами пропорційно кількості осіб, зареєстрованих у квартирі або іншому ізольованому житловому приміщенні; 2) у будинках, де крім будинкового вузла обліку частково встановлено квартирні лічильники газу: для споживачів, що мають квартирні лічильники газу, - за показаннями таких лічильників; для споживачів, що не мають квартирних лічильників газу, - за показаннями будинкового вузла обліку, з яких виключаються сумарні показання квартирних лічильників газу, встановлених у цієї групи споживачів, з подальшим розподілом такої різниці оператором газорозподільної системи між споживачами, які не мають квартирних лічильників газу, пропорційно кількості осіб, зареєстрованих у квартирі або іншому ізольованому житловому приміщенні.

Зняття та фіксація показань будинкового вузла обліку на будинок чи групу будинків та квартирних лічильників газу (за їх наявності) здійснюються представниками оператора газорозподільної системи та експлуатаційної організації щомісяця відповідно до узгоджених між сторонами договірних відносин щодо зняття показань будинкового вузла обліку та квартирного лічильника газу. Під час зняття показань можуть за бажанням бути присутні представники відповідних державних органів, мешканці будинку.

Відповідно до п.8 Тимчасового положення, у разі виявлення представниками оператора газорозподільної системи порушень, пов`язаних з виходом з ладу будинкового вузла обліку, обсяг спожитого газу споживачами, які не мають квартирних лічильників газу, визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку. У такому порядку здійснюється визначення обсягу спожитого газу до моменту усунення порушень.

Крім того, суду не надано доказів того, що показники газового лічильника № 21611, направленого на ремонт та повірку є некоректними. Саме лише посилання на збільшення обсягу спожитого газу в будинку містить характер припущення, та без відповідного засобу доказування не є підтвердженим.

За таких обставин дії відповідача щодо визначення об`єму спожитого природного газу позивачу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку є правомірними.

Перевіряючи посилання позивача про неправомірність складання Акту від 27 лютого 2019 року суд виходить такого.

Згідно з підпунктом 1 пункту 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу ГРМ, до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що сталися внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як «не з вини споживача»), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належать пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно.

Пунктами 1, 2 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ передбачено, що у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником Оператора ГРМ складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 16 до цього Кодексу. Акт про порушення після пред`явлення представником Оператора ГРМ службового посвідчення складається в присутності споживача/несанкціонованого споживача та/або незаінтересованої особи (представника власника/користувача, на території чи об`єкті якого сталося порушення, або органу місцевого самоврядування) за умови посвідчення його особи та засвідчується їх особистими підписами. У разі якщо комерційний вузол обліку, на якому сталося порушення, знаходиться на території (в приміщенні) Оператора ГРМ, останній повинен завчасно попередити споживача про час і місце складання акта про порушення.

Водночас, пунктом 1 глави 1 розділу ХІ Кодексу ГРМ визначено, що норми цього розділу щодо перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування природного газу споживачу, у тому числі побутовому споживачу, який уклав з Оператором ГРМ договір розподілу природного газу, а також несанкціонованому споживачу, який знаходиться на території ліцензованій діяльності Оператора ГРМ, застосовуються за наявності акта про порушення, складеного Оператором ГРМ відповідно до вимог цього розділу. Випадки, які потребують перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування об`ємів природного газу споживачу, що має договір розподілу природного газу з Оператором ГРМ, без наявності акта про порушення, визначені в розділах ІХ-Х цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що наданий відповідачем-1 Акт не є актом про порушення вимог законодавства, складений відповідно до розділу ХІ Кодексу ГРМ, а є актом перевірки ВОГ, який встановлює порушення, пов`язане з виходом з ладу будинкового вузла обліку, відносини щодо якого регулюються положеннями визначеними в розділі ІХ Кодексу ГРМ, а таким чином не приймає до уваги посилання позивача щодо неправомірності складеного акту та недотримання порядку його складання.

Крім того, як вказано вище, у разі наявності ВОГ природного газу, встановленого для ведення такого обліку в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків або гуртожитків, визначення об`єму спожитого природного газу мешканцями зазначених об`єктів здійснюється відповідно до Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 року № 620 (п.2 гл.5 р.ХІ Кодексу ГРМ).

Щодо посилання на необхідність встановлення замінного лічильника суд виходить з наступного.

Дійсно, у відповідності до пунктів 1, 2, 4 глави 6 розділу Х Кодексу ГРМ, власник комерційного ВОГ або суб`єкт господарювання, що здійснює його експлуатацію на підставі відповідного договору з власником, забезпечує належний технічний стан комерційного ВОГ та його складових (зокрема ЗВТ), а також проведення періодичної повірки ЗВТ (крім населення) в порядку, визначеному главою 7 цього розділу, та відповідає за дотримання правил експлуатації комерційного вузла обліку та його складових (ЗВТ). Протягом експлуатації комерційного ВОГ та його складових Оператор ГРМ та споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) проводять такі спільні дії: контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу); перевірку комерційного ВОГ та його складових відповідно до вимог цього Кодексу, зокрема контрольний огляд вузла обліку; монтаж/демонтаж ЗВТ на повірку (періодичну, позачергову, експертну), експертизу та/або ремонт. Контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу) здійснюється Оператором ГРМ відповідно до власного графіка обходу споживачів та позапланово (за необхідності). Контрольний огляд вузла обліку здійснюється Оператором ГРМ за необхідності, але не рідше ніж один раз на шість місяців. За збереження і цілісність комерційних та дублюючих ВОГ та пломб (відбитків їх тавр) відповідає власник (користувач), на території або у приміщенні якого вони встановлені, що має бути зафіксовано у відповідному акті про пломбування.

За п.1, пп.1 п.4, пп.1 п.5 гл.8 р.Х Кодексу ГРМ, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов`язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ незалежно від того, чи є він власником ЗВТ.

На період зняття лічильника газу для проведення періодичної повірки Оператор ГРМ встановлює лічильники газу з обмінного фонду. При цьому, якщо знятий лічильник газу належав Оператору ГРМ, встановлений на його місце лічильник газу з обмінного фонду Оператора ГРМ стає розрахунковим, що оформлюється відповідним актом, та надалі розрахунки зі споживачем здійснюються згідно з його показаннями.

У разі якщо на період зняття лічильника газу на періодичну повірку неможливо встановити інший, розрахунки зі споживачем здійснюються залежно від середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менше шести місяців. При цьому, якщо знятий на періодичну повірку лічильник газу перебуває у власності Оператора ГРМ, Оператор ГРМ зобов`язаний протягом двомісячного строку з дати зняття лічильника за власний рахунок забезпечити встановлення розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу.

Норми ПостановиКабінету МіністрівУкраїни №474 від 08 липня 2015 року «Про затвердження Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт», (надалі Постанова 474), визначають процедуру подання на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиту теплову енергію і воду (далі - засоби вимірювальної техніки), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку. Дія цього Порядку поширюється на операторів зовнішніх інженерних мереж (суб`єктів господарювання), що здійснюють обслуговування засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду), суб`єктів господарювання,що надаютьпослуги зелектро-та газопостачаннядля побутовихпотреб (далі - виконавці), а також споживачів відповідних послуг - фізичних осіб, співвласників багатоквартирного будинку, у власності яких перебувають засоби вимірювальної техніки (далі - споживачі).

Посилання відповідача-1 на те, що загальнобудинковий лічильник природного газу КВУ-1.02 G40, за яким проводилось визнання фактичного об`єму природного газу за адресою позивача - відноситься до лічильників промислового класу, а тому норми Постанови 474, та глави 8 розділу XX кодексу ГРМ, як для побутових споживачів не розповсюджуються на вказаний лічильник газу суд не приймає до уваги, як необґрунтоване.

Таким чином суд приймає до уваги посилання позивача, однак вони не є такими, що впливають на суть заявлених позовних вимог, оскільки вимоги щодо зобов`язання встановленні замінного лічильника замість знятого в позові не заявлено, як і не заявлено вимоги щодо визнання неправомірними дій відповідача-1 щодо невстановлення відповідного лічильника після демонтажу попереднього.

Більш того, за змістом ч.1 ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ч.1 ст.5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб у спосіб, визначений законом або договором.

За змістом ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбаченому цим Кодексом випадках.

Відповідно до ч.1 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Згідно положень ч.2 ст. 16 ЦК України, одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконним рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач оскаржує дії ПАТ «Дніпропертровськгаз» щодо здійснення визначення фактичного об`єму споживання природного газу згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці. Власник порушеного права може скаржитися не будь-яким способом, а конкретним способом захисту свого права. Спосіб захисту порушеного права визначається законом, який регулює відповідні цивільні правовідносини.

Із зазначених позивачем предмета та підстав позову вбачається що предметом спору стало оскарження дій відповідачів при здійснені обліку природного газу використаного позивачем, а також вимоги перерахунку обсягів газопостачання і його вартості які є різновидом претензії, а отже не передбачено чинним законодавством як спосіб захисту порушених прав споживача.

Більш того, позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що відповідачами порушено майнові, або особисті немайнові права позивача, права позивача, як споживача послуги, перелік яких наведено в Законі України «Про захист прав споживачів», а так само суду не надано належних та допустимих доказів того, що відповідачами надано послугу з обслуговування неналежної якості, неповну чи недостовірну інформацію про продукцію.

Аналізуючи викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

Інші доводи та аргументи, покладені в обґрунтування позову, зокрема посилання на необхідність застосування п.8 Тимчасового положення з 01 січня 2019 року, за умови конкретного зазначення в законі конкретного моменту, з якого розпочинається відлік розрахунку заборгованості, момент усунення порушення, яким на думку позивача є направлення лічильника на ремонт, що не відповідає моменту усунення порушення у вигляді відновлення обліку газу суд не приймає до уваги, як такі, що мають характер припущень.

Вирішуючи при ухваленні рішення питання про розподіл судових витрат між сторонами, суд на підставі ст.141 ЦПК України, з огляду на суть спору та те, що позивача звільнено від сплати судового збору, суд приходить до висновку, що судові витрати компенсуються за рахунок держави.

Керуючись ст. ст. 3, 5, 12, 77-82, 141, 258, 259, 264-265, 268 ЦПК України, суд, -

вирішив:

Відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позову до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут» про захист прав споживача, зобов`язання припинення дій, які порушують права споживача, зобов`язання здійснення перерахунку.

Судові витрати віднести за рахунок держави.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпровського апеляційного суду через Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області, або безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Сорока.

Джерело: ЄДРСР 90652046
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку