open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30 червня 2020 року о/об 17 год. 20 хв.

Справа № 280/3696/20 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Комунального підприємства «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» Енергодарської міської ради (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Курчатова, буд.1, прим.8; код ЄДРПОУ 42346158)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945)

про визнання протиправними дій,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального підприємства «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» Енергодарської міської ради (надалі – позивач, КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі – відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Запорізькій області у вигляді складення та надіслання Комунальному підприємству «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» Енергодарської міської ради Запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження від 12.05.2020 №28241/10/08-01-33-05-05.

У позові зазначено наступне. 15.05.2020 до КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР від ГУ ДПС у Запорізькій області надійшов «Запит про надання пояснень та їх документального підтвердження» від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05. Позивач вважає, що дії щодо направлення запиту є протиправними. Вимоги, які висуваються до змісту запиту є нормативно визначеними і поширювальному тлумаченню не підлягають. Запит відповідача складений та надісланий в порушення п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України та п.9, п.10 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 за №1245. Якщо запит складено з порушенням вимог чинного законодавства, відповідний обов`язок щодо надання відповіді на нього у платника податків не виникає. Відповідно до змісту письмового запиту вбачається, що підставою для його надіслання контролюючим органом стало надходження заяви фізичної особи від 30.04.2020, яка свідчить про можливі порушення вимог податкового законодавства. Втім, звертають увагу ті обставини, що у запиті відповідачем не зазначено, в чому саме полягає порушення вимог податкового законодавства, не наведено жодних фактів цього порушення, а лише зазначається про їх можливість. Тобто, у запиті відсутні чітко окреслені обставини та підстави його надіслання. Також, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики. Використання податкової інформації як привід для направлення запиту платнику податків є правомірним, разом з тим, наявність такої інформації сама по собі не позбавляє податковий орган обов`язку дотримуватися законодавчо встановлених вимог щодо форми та змісту відповідного запиту. У разі наявності обставин для подання інформаційного запиту, що передбачені пп.1 та 3 абз.3 п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, контролюючим органом має бути вказано в такому запиті, які саме конкретні факти, що свідчать про порушення платником податків законодавства, виявлено контролюючим органом. Без повідомлення вказаних фактів платник податків не в змозі надати будь-які пояснення та їх документальне підтвердження. Зі змісту запиту від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 неможливо встановити фактичні підстави його надіслання, наявність конкретних обставин, а не покликання на відповідні норми Податкового кодексу України. Крім того, у запиті зазначається не про конкретні факти порушень, а про їх можливість, ймовірність. Позивач вважає, що належною умовою для отримання пояснень та їх документального підтвердження відносно виявлення фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства є зазначення в запиті встановлених фактів. Згідно з положеннями Податкового кодексу України вбачається, що коли письмовий запит не містить фактів чи іншої інформації, яка свідчить чи може свідчити про факти порушень платником податків податкового законодавства, що звільняє його від обов`язку надавати відповідь, відсутні підстави для проведення позапланової перевірки. Крім того, якщо запит складається за наявності сумніву щодо відносин із контрагентами, у запиті має бути вказано не лише посилання на відповідні норми Податкового кодексу України, а інформація про таке: в рамках яких заходів ДПІ встановлено сумнівність у фактах здійснення операцій; на підставі яких відомостей або документів були встановлені факти сумнівності; сумнівність яких саме операцій була встановлена податковим органом.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.93-97), в якому зазначено наступне. Головне управління ДПС у Запорізькій області 12.05.2020 на адресу КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР було надіслано запит про надання пояснень та їх документального підтвердження 12.05.2020 №28241/10/08-01-33-05-05. Підставою, яка послугувала для направлення запиту КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР є надходження до ГУ ДПС у Запорізькій області заяви ОСОБА_1 від 30.04.2020 №б/н (Вх. ГУ ДПС у Запорізькій області від 30.04.2020 за №33427/10) про порушення податкового законодавств ФОП ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які мали взаємовідносини з КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР, саме порушення умов перебування на спрощеній системі оподаткування, III група, визначених ст.291.4 Податкового кодексу України, зокрема надання посередницьких послуг, поставки товарів по завищеним цінам на суму 7000000,00 грн. КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР. З метою вжиття відповідних заходів щодо відпрацювання інформації, зазначеної у заяві ОСОБА_1 , для підтвердження або спростування фактів порушень вимог діючого законодавства ФОП ОСОБА_2 та ОСОБА_3 при здійсненні господарської діяльності та надання відповіді заявнику, ГУ ДПС у Запорізькій області, керуючись вимогами пп.16.1.7 п.16 ст.16, пп.20.1.3 п.20.1 ст.20, п.44.1, 44.3 ст.44, ст.72, п.1, 3, 5, 6 абз.3 п.73.3 ст.73, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України, на адресу КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР направлено поштою, рекомендованим листом з повідомленням про вручення, запит від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження з питань фінансово-господарських відносин із фізичними особами-підприємцями із наданням копій документів, а саме: виписаних (оформлених) первинних документів (накладні, договори, акти виконаних робіт, надання послуг, тощо); квитанцій, товарних чеків, платіжних доручень, які б підтверджували оплату товару (робіт, послуг) з вказанням форми розрахунку (готівковий чи безготівковий); будь-які інші документи, що стосуються взаємовідносин з ФОП ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_3 . Запит від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 надрукований на бланку ГУ ДПС у Запорізькій області, підписаний керівником контролюючого органу та містить підстави для надіслання запиту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує, перелік інформації, яка запитується, перелік документів, які пропонується надати та печатку контролюючого органу. КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР 15.05.2020 було отримано вказаний запит. КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР листом від 28.05.2020 за №1871 (Вх. ГУ ДПС у Запорізькій област від 01.06.2020 за №40843/10) надано відповідь на запит від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 згідно якої вважає дії контролюючого органу щодо складання та надіслання письмового запиту необгрунтованими та протиправними. Запит про надання пояснень та їх документального підтвердження від 12.05.2020 за №9534/14/08-01-33-05-09 повністю відповідає вимогам до запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження, що викладені у висновках Постанови Верховного Суду від 31.05.2019 у справі №813/1041/18, у ньому також зазначено підставу для його надсилання, із зазначенням інформації, яка це підтверджує, перелік інформації, яка запитується, перелік документів, які пропонується надати та печатку контролюючого органу, а тому у повному обсязі відповідає вимогам ст.73 Податкового кодексу України. Надіслання запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження жодним чином не порушує права позивача, а позивач жодним чином не розкриває у чому полягає порушення його права на ведення безперешкодної підприємницької діяльності.

Відповідач проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 04.06.2020 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 30.06.2020 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

30.04.2020 за вх.№33427/10 до ГУ ДПС у Запорізькій області надійшла заява ОСОБА_1 (через представника – адвоката Коваленко В.В.) про проведення перевірки дотримання податкового законодавства ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР.

У запиті ГУ ДПС у Запорізькій області від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 «… Головне управління ДПС у Запорізькій області, керуючись вимогами підпункту 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.3 пункту 20.1 статті 20, пунктів 44.1, 44.3 статті 44, статті 72, пунктів 1, 3, 5, 6 абзацу 3 пункту 73.3 статті 73, пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями, у зв`язку з надходженням заяви фізичної особи від 30.04.2020, яка свідчить про можливі порушення фізичними особами-підприємцями вимог податкового законодавства, з метою вжиття відповідних заходів щодо відпрацювання даної інформації та надання відповіді заявнику просить Вас протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту надати письмові пояснення та їх документальні підтвердження з питань фінансово-господарських відносин із фізичними особами-підприємцями ОСОБА_2 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) та ОСОБА_3 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 ) за період з 01.01.2019 по 30.04.2020, та надати копії наступних документів: - виписаних (оформлених) первинних документів (накладні, договори, акти виконаних робіт, надання послуг, тощо); - квитанцій, товарних чеків, платіжних доручень, які б підтверджували оплату товару (робіт, послуг) з вказанням форми розрахунку (готівковий чи безготівковий); - будь-які інші документи, що стосуються взаємовідносин з ФОП ОСОБА_2 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_3 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 ). Інформацію та її документальне підтвердження просимо надати з дотриманням вимог ст.42 Податкового кодексу України за адресою ГУ ДПС у Запорізькій області: пр.Соборний, 166, м.Запоріжжя, 69107, e-mail: zp.official@tax.gov.ua, або особисто до Енергодарського управління ГУ ДПС у Запорізькій області за адресою: пр.Будівельників, 17 (каб.15), м.Енергодар, Запорізька область, режим роботи: понеділок - четвер з 9-00 до 18-00, п`ятниця з 9-00 до 16-45, обідня перерва з 13-00 до 13-45. Документальне підтвердження інформації може бути надано на вибір в електронному (з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису) або паперовому вигляді. Водночас, Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19)», підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим пунктом 52-2, яким установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Кодексу. У зв`язку з цим повідомляємо, що у разі не надання пояснень та документального підтвердження з вищезазначеного питання, ГУ ДПС у Запорізькій області будуть вжиті заходи відповідно до пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями після закінчення терміну мораторію, встановленого Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ. В.о. начальника (підпис, печатка) ОСОБА_4 ».

На вказаний запит КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР листом від 28.05.2020 за №1871 повідомило до ГУ ДПС у Запорізькій області про те, що дії контролюючого органу стосовно направлення запиту є протиправними і це вимусило звернутись КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР до суду.

Позов підлягає задоволенню у повному обсязі враховуючи викладене вище та через наступне.

Відповідно до пп.16.1.7 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний: подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.

Згідно з пп.20.1.3 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали.

У п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України зазначено: «Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 5-1) виявлено недостовірність даних, що містяться у звіті про підзвітні рахунки, поданому фінансовим агентом; 5-2) отримано повідомлення від компетентного органу іноземної держави, з якою Україною укладено міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або укладених на їх підставі міжвідомчих договорів, про виявлення таким органом помилок, неповних або недостовірних даних, наданих фінансовим агентом щодо підзвітного рахунка особи, яка є резидентом відповідної іноземної держави, або про невиконання фінансовим агентом зобов`язань, передбачених таким міжнародним договором; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків. У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит. Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність". Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Інформація на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надається фінансовими агентами безоплатно у порядку та обсягах, визначених міжнародними договорами, що містять положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або укладеними на їх підставі міжвідомчими договорами. Порядок розкриття такої інформації банками встановлюється Національним банком України, іншими фінансовими агентами - відповідним регулятором ринків фінансових послуг у межах повноважень, визначених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику».

У п.52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України зазначено: «Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 цього Кодексу. Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" не були розпочаті, включається до оновленого плану-графіку, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня завершення дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом. На період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу. Камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з податку на додану вартість) за звітні (податкові) періоди березень - травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість), що були подані платниками податків протягом березня - травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання».

Відповідно до пп.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Згідно з п.9 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», затвердженого 27.12.2020 постановою Кабінету Міністрів України за №1245 (надалі – «Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом»), органи державної податкової служби мають право звернутися до суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв`язку з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника (заступника керівника) органу державної податкової служби.

Як зазначено у п.10 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Згідно з п.11 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє: наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації; наявність інформації в системі органів державної податкової служби; відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку.

Відповідно до п.12 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» письмовий запит про подання інформації надсилається суб`єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.

Суд погоджується з позицією позивача, що у запиті відповідачем не зазначено, у чому саме полягає порушення вимог податкового законодавства, не наведено жодних фактів цього порушення, а лише зазначається про їх можливість, що свідчить про відсутність у запиті чітко окреслених обставин та підстав його надіслання.

Нормами права не передбачені для надсилання запиту платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин як підстави - «у зв`язку з надходженням заяви фізичної особи від 30.04.2020, яка свідчить про можливі порушення фізичними особами-підприємцями вимог податкового законодавства, з метою вжиття відповідних заходів щодо відпрацювання даної інформації та надання відповіді заявнику».

Таким чином, у Запиті ГУ ДПС у Запорізькій області від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05 не зазначено підстави для його надсилання, передбачені п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, п.12 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом».

Враховуючи наведене, суд вважає за можливе визнати протиправними дії ГУ ДПС у Запорізькій області у вигляді складення та надіслання КП «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» ЕМР Запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, –

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945) у вигляді складення та надіслання Комунальному підприємству «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» Енергодарської міської ради (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Курчатова, буд.1, прим.8; код ЄДРПОУ 42346158) Запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження від 12.05.2020 за №28241/10/08-01-33-05-05.

Стягнути на користь Комунального підприємства «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» Енергодарської міської ради (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Курчатова, буд.1, прим.8; код ЄДРПОУ 42346158) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945) судові витрати в сумі 2102 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк, визначений ст.295 КАС України, а також інші процесуальні строки щодо апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 01.07.2020.

Суддя О.О. Прасов

Джерело: ЄДРСР 90145830
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку