Справа № 263/1549/20
Провадження №2/263/1203/2020
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2020 року м. Маріуполь
Жовтневий районний суд м.Маріуполя Донецької області у складі: головуючого судді Папаценко П.І., за участю секретаря судового засідання Момот А.М., розглянувши у порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про захист прав споживачів комунальних послуг,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до КП «Компанія «Вода Донбасу» про захист прав споживача, в якому просить:
- визнати незаконними дії Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» щодо переведення ОСОБА_1 на рахунок за нормативним водопостачанням;
- зобов`язати КП «Компанія «Вода Донбасу» здійснити за власний рахунок періодичну повірку лічильника обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, який встановлено в квартирі за адресою: АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати КП «Компанія «Вода Донбасу» поновити на абонентському обліку лічильник обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, який встановлено в квартирі за адресою: АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати КП «Компанія «Вода Донбасу» провести перерахунок нарахувань за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення по особовому рахунку НОМЕР_1, відкритому на ім`я ОСОБА_1 , з 19.12.2018 року по теперішній час з урахуванням показань лічильника холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, який встановлено в квартирі за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що йому на праві приватної власності належить квартира за адресою: АДРЕСА_1 . Він є користувачем послуг з постачання холодної води і водовідведення, які надаються йому Новогродівською ділянкою Селидівського ВУВКГ - структурним підрозділом Селидівського ВУВКГ Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу». Його відносини з КП «Компанія «Вода Донбасу» з приводу користування послугами з постачання холодної води і водовідведення не оформлені письмовим договором, а здійснюються на підставі ч.1 ст. 7 ЦК України. Тобто, відповідач надає йому послуги з водопостачання та водовідведення, а він в свою чергу своєчасно, щомісячно сплачує їх відповідно до тарифів. Також на його ім`я відкрито особовий рахунок НОМЕР_1, за яким здійснюється нарахування за спожиті послуги. Окрім цього, він має особистий обліковий запис в електронному кабінеті.
Відповідно до інформації, що міститься в електронному кабінеті за особовим рахунком НОМЕР_1, станом на 29.01.2020 року, його борг за спожиті послуги з постачання холодної води і водовідведення складає 6827,44 грн.
Відповідно до розшифрування нарахувань за спожиті послуги в електронному кабінеті за особовим рахунком НОМЕР_1 ним було виявлено виведення із експлуатації прибору обліку холодної води з 19.12.2018 року. Факт виведення із експлуатації прибору обліку холодної води пізніше було підтверджено в усній формі працівниками Новогродівської ділянки Селидівського ВУВКГ під час особистого прийому. Причини виведення з експлуатації приладу обліку йому не відомо.
Відповідно до Акту вводу в експлуатацію вузла обліку холодної води, що було оформлено працівниками Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» встановлено, що прилад обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, було прийнято в експлуатацію як засіб обліку споживання холодної води та надано дозвіл використовувати його для комерційних розрахунків. Відповідно зазначеного акту дата повірки -19.12.2014 року, а дата наступної повірки - 19.12.2018 року.
Відтак, припускає, що виведення з експлуатації прибору обліку холодної води з 19.12.2018 року відбулось начебто з причин непраходження чергової повірки приладу обліку, яка мала відбутися 19.12.2018 року.
Пізніше, з метою з`ясування обставин справи та захисту своїх законних прав та інтересів у відповідності до норм ЗУ «Про звернення громадян» №393/96-ВР від 02.10.1996 року він звернувся до Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» з письмовою скаргою від 25.11.2019 року, з наступними вимогами: визнати дії Новогродівської ділянки Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» щодо нарахування йому плати за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання у сумі 5734,06 грн. такими, що не відповідають чинному законодавству України та підзаконним актам України; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» скасувати нараховану плату за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання у сумі 5734,06 грн.; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» провести повірку приладу обліку холодної води типу КВ -1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, відповідно до чинного законодавства України; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» поновити облік за спожиту холодну воду та водовідведення відповідно до показників приладу обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року.
Надалі на зазначену скаргу, йому особисто надано письмову відповідь від 28.11.2019 року №Г-5, в якій зазначалося наступне:
Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг від 10.08.2017 року №1015 для відповідача було встановлено такі тарифи: на централізоване водопостачання - 11,53 грн. за куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення - 10,00 грн. за куб.м (без ПДВ).
У зв`язку з цим, відповідач зазначачає, що проведення планових періодичних повірок, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку холодної води, в тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, роз пломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води в даний тариф включені не були.
У зв`язку з вступом в силу Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» 02.08.2017 року, в перехідних положеннях якого внесено зміни до п.4 ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», яким встановлено, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Згідно ч.2 ст.6 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування і заміна вузлів розподільного обліку здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.
Окремо відповідач зазначає, що споживач, тобто позивач не відкривав двері під час відвідування за адресою, тому контролером неодноразово залишалися повідомлення про проведення перевірки приладів обліку.
Згідно акту інвентаризації від 26.12.2017 року за адресою: АДРЕСА_1 проживає двоє осіб.
Позивач зазначає, що надана відповідь не адресує та не спростовує аргументів, наведених у скарщі. У той самий час, він не погоджується з правовою позицією відповідача у наданій письмовій відповіді на скаргу.
Працівниками Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» було порушено порядок проведення повірки засобу вимірювальної техніки, який встановлений Постановами КМУ №474 від 08.07.2015 року та Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №193 від 08.02.2016 року.
Щодо аргументів відповідача, наведених на скаргу від 25.11.2019 року, він не згоден.
Вважає відомості, вказані в особистому обліковому записі за особовим рахунком № НОМЕР_1 , щодо проживання двох осіб за адресою: АДРЕСА_1 такими, що не відповідають дійсності.
На його думку, працівники Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» здійснили нарахування йому плати за послуги централізованого водопостачання і водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання, що є порушенням чинного законодавства України та підзаконних актів України, а відтак є незаконними. Сума боргу у розмірі 6827,44 грн. є незаконною та підлягає скасуванню.
Нарахування плати за особовими рахунками з простроченим строком повірки засобів обліку за нормами водоспоживання суперечить вимогам закону, зокрема ст.16, ст.32 Закону України від 24.06.2004 року №1875-ІV «Про житлово-комунальні послуги», пунктами 10,15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, згідно яких справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, крім випадків несправності засобів обліку води, що не підлягає усуненню.
На підставі зазначеного, вимушен звернутися до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 10.02.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розпочато у справі загальне позовне провадження.
07.04.2020 року на адресу суду від КП «Компанія «Вода Донбасу» в особі відокремленого підрозділу Седидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне.
Відповідач заперечує проти позовних вимог позивача у повному обсязі з наступних підстав.
КП «Компанія «Вода Донбасу» веде господарську ліцензовану діяльність з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі Статуту, затвердженого розпорядженням голови Донецької обласної ради від 28.08.2007 року №98 р, ліцензії серії АЕ №287977, виданої 18.12.2014 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, а також чинного законодавства.
Згідно з наказом Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» №56 від 25.02.2016 року та з метою приведення найменування назв вулиць населених пунктів, де вони розташовані відповідачем були перейменовані вулиці АДРЕСА_7 а саме вул . АДРЕСА_1 була перейменована у вулицю АДРЕСА_1
Відповідно до наказу по підприємству №289 від 13.10.2017 року відповідачем проводилася робота з інвентаризації мешканців багатоквартирного житлового фонду. У результаті цієї роботи 26.12.2017 року була проведена інвентаризація за адресою: АДРЕСА_1 , тобто житлового приміщення, яке належить позивачу на праві приватної власності. У результаті чого, було складено відповідний акт та зафіксовані відомості про склад сім`ї, а саме зафіксовано, що у житловому приміщенні мешкає дві особи: ОСОБА_2 та ОСОБА_1 . Зазначений Акт інвентаризації було підписано особисто позивачем без заперечень. Данні про склад сім`ї були внесені до особового рахунку позивача за НОМЕР_1.
23.12.2014 року позивач звернувся до відповідача із заявкою про опломбування вузла обліку холодних вод. У результаті чого, 25.12.2014 року було введено в експлуатацію вузол обліку холодної води, про що було складено відповідний акт за №5722, який було особисто підписано позивачем без заперечень. Засіб обліку холодної води відповідачем було взято на абонентський облік, відповідно до п.9 абз.2 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення», затверджених постановою КМУ від 21.07.2005 року №630. У зазначеному вище акті встановлено, що прилад обліку, який належить позивачу з заводським №307037 пройшов перевірку, про що вказаний строк наступної повірки, а саме не пізніше 19.12.2018 року, тобто позивач був повідомлений заздалегідь про строки перевірки приладу обліку.
На скаргу позивача Селидівським ВУВКГ надано роз`яснення щодо порядку проведення повірки засобу обіку води.
Але у своїй позовній заяві позивач зазначає, що відповідачем порушено «Порядок подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт», затвердженого постановою КМУ від 08.07.2015 року №474, що є безпідставним.
Вважаючи той факт, що представники відповідача не мали доступу в дитлове приміщення, розташоване за адресою: АДРЕСА_1 з причини не допуску їх позивачем, відповідач не мав можливості не пізніше ніж за місяць попередити позивача під підпис про необхідність перевірки приладу обліку. Тому представники відповідача у своїх діях керувалися вимогами п.7 зазначеного Порядку, тобто попереджували позивача шляхом залишення повідомлень, претензій у дверях, також при складанні акту №5722 від 25.12.2014 року вводу в експлуатацію вузла обліку холодної води, при видачі свідоцтва про повірку робочого засобу вимірювальної техніки від 19.12.2014 року позивач був повідомлений особисто під підпис, таким чином позивач був повідомлений відповідачем про строки періодичної перевірки не пізніше ніж за місяць, а саме в інший спосіб, що передбачено п.7 Полодення.
З 25.08.2017 року для КП «Компанія «Вода Донбасу», як виконавцю послуг у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг від 10.08.2017 року №1015 встановлено такі тарифи: на централізоване водопостачання - 11,53 грн. за куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення - 10,00 грн. за куб.м.(без ПДВ).
Витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку холодної води, в тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, роз пломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води в даний тариф включені не були.
В п.17 ст.1 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 року №1314-VII передбачено, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки - повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал). Позивач повинен був провести періодичну повірку свого засобу обліку за заводським №307037 не пізніше 19.12.2018 року, але своєчасно цього не зробив, у результаті чого нарахування після зазначеної дати почало проводитися за нормами водопостачання, відповідно до рішення Виконавчого комітету Новогродівської міської ради від 21.12.2011 року за №246. Відповідач зобов`язаний вести розрахунки за послуги з пиної води визначається за показаннями вузлів розпдільного обліку, а у разі їх відсутності - за нормами споживання, встановленими органом місцевого самоврядування, відповідно до п.1 ч.2 ст.9 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року №2119-VIII.
Тому ствердження позивача, що відповідач порушив норми права, щодо нарахувань не відповідають дійсності, оскільки строки наступної повірки вказують в паспорті заводу-виготовлювача, у акті приймання в експлуатацію даного приладу обліку, а актах щорічної інвентаризації, свідоцтві про повірку робочого засобу вимірювальної техніки та інших документах.
На підставі викладеного, просили відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.
21.04.2020 року на адресу суду від ОСОБА_1 надійшла відповідь на відзив відповідача на позов про захист прав споживачів комунальних послуг, в якій зазначено наступне.
Щодо факту проживання чи не проживання позивача у приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , то зазначений факт не має відношення до предмету доказування за цією справою та не є істотним для вирішення цієї справи по суті, адже не впливає на оцінку судом заявлених позовних вимог.
Надана копія Акту інвентаризації споживачів мешканців багатоквартирного житлового будинку від 26.12.2017 року не є належним доказом у розумінні ч.1 та 2 ст.77 ЦПК України, адже не має відношення до предмету доказування. Додатково позивач зазначає, що у відповідача не має права та обов`язку, встановленого законом на проведення інвентаризації споживачів мешканців та складання відповідних актів про це. Ані ч.1 та ч.2 ст.8, ані ч.1 та 2 ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» не передбачає право виконавця на проведення інвентаризації мешканців та не передбачає обов`язку споживача сприяти проведенню такої інвентаризації. Відтак зазначений доказ не є допустимим у розумінні ч.1 ст.78 ЦПК України. Позивач просить суд не враховувати відомості, що містяться у наведеному Акті.
Щодо зазначення строку проведення чергової повірки в Акті вводу в експлуатацію вузла обліку холодної води від 19.12.2019 року, то він не погоджується з існування такого акту. У той самий час, вказання на дату наступної повірки жодним чином не впливає на обов`язок відповідача проводити повірку у відповідності до п.32 Правио надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарчої води і водовідведення, затверджених Постановою КМУ від 21.07.2005 року №630, абзацу третього ч.4 ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Також законом не установлено жодного зв`язку із зазначенням дати проведення чергової повірки у будь-якому документі та обов`язком відповідача повідомляти про необхідність проведення чергової повірки відповідно до п.7 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, що затверджений Постановою КМУ від 08.07.2015 року за №474. Більш того, зазначений Порядок передбачає спеціальну форму такого повідомлення, яку не було дотримано відповідачем.
Щодо надання відповідачем належних повідомлень про необхідність проведення повірки від 12.11.2018 року, 29.01.2019 року та 14.02.2019 року. Позивач заявляє, що не отримував жодного з наданих повідомлень та не мав інформації щодо їх залишення у дверях.
Відповідач у своєму відзиві на позов зазначає, що він був повідомлений відповідачем про строки періодичної повірки. З цих трьох документів лише один - від 12.11.2018 року - може слугувати як завчасне повідомлення. Але він звертає увагу на те, що складене «Уведомление о госпроверке» не відповідає вимогам п.7 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, зокрема складений у довільній формі. У зазначеному документі є припис контролерів «При неодноразовому відвідуванні споживач двері не відчиняє. Залишено в дверях». На думку відповідача залишення повідомлень у дверях є достатнім і дієвим заходом, щодо сповіщення споживача. Але такий підхід знову ж таи суперечить п.7 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, який передбачає, що «Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьої робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про уе споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в іншій спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем». Відтак, він вважає, що залишення повідомлення, або будь-якого іншого документу в дверях споживача не дозволяє підтвердити отримання такого повідомлення або документу споживачем. З моменту залишення контролером такого повідомлення в дверях будь-хто мав доступ до таких повідомлень та мав фізичну можливість їх вилучення з дверей та знищення з невідомих нікому причин та мотивів.
Ухвалою суду від 21.04.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
04.05.2020 року на адресу суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив позивача, в яких викладено наступне.
Щодо факту проживання чи не проживання позивача у приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 .
Позивач зазначає у відповіді, що цей факт не має відношення до предмету спору. Але вони не згодні з даним ствердженням. У позовній заяві позивач вимагає зобов`язати відповідача скасувати нараховану плату за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання у сумі 5734,06 грн. Як зазначається у відповіді відповідача згідно пп.11,12 ч.2 ст.7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року №2189-VIII, індивідуальний споживач зобов`язаний інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об`єкту нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача у випадках та порядку, передбачених договором.
Робота з проведення інвентаризації мешканців багатоквартирного житлового фонду та складання відповідного акту пов`язана саме з виявленням фактичного проживання мешканців у житловому приміщенні, що не суперечить діючому законодавсту України. Під час проведення відповідної роботи мешканці надаючи необхідні данні виконують зобов`язання передбачені пп.11,12 ч.2 ст.7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року №2189 - VII.
На час проведення інвентаризації за адресою: АДРЕСА_1 був складений Акт інвентаризації від 26.12.2017 року, який було підписано особисто позивачем без заперечень, на підставі якого і було нараховано водоспоживання за кількістю мешкаючи осіб та за нормами водопостачання встановлених рішенням Виконавчого комітету Новогродівської міської ради від 21.12.2011 року №246, відповідно до п.2 ч.2 ст.9 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року №2119-VІІІ, ураховуючи той факт, що позивач своєчасно не зробив перевірку приладу обліку.
Таким чином, за період з 19.12.2018 року відповідно до п.2 ч.2 ст.9 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» позивачу було нараховано водоспоживання за встановленими нормами водоспоживання 230 л/добу з каналізацією та за кількістю осіб (2 особи), у результаті чого станом на 01.11.2019 року сума боргу складає 5734,06 грн. Станом на 01.03.2020 року заборгованість за послуги з водопостачання та водовідведення складає 7172,09 грн. Зазначили, що за вказаною адресою остання плата була проведена у травні 2018 року у сумі 130 грн., попередня оплата у грудні 2017 року у сумі 92 грн., що є порушенням діючого законодавства України. Дана робота з проведення інвентаризації споживачів мешканців багатоквартирного житлового будинку ніяким чином не суперечить діючому законодавству України та є суттєвим фактом, який саме і потребує доказування.
Щодо надання документів, які підтверджують факт проживання. Позивач стверджує, що він надав відповідачу, які підтверджують факт проживання лише однієї особи за зазначеною адресою, але це не є так.
У своїй відповіді позивач сам зазначає, що він надав до суду: копію довідки про проживання та реєстрацію №18 від 31.12.2019 року, копію виписки з власного паспорту зі сторінкою реєстрації місця проживання, але жодного документу підтверджуючого факт надання відповідних документів відповідачу не надано.
Щодо повірки приладу обліку та належного повідомлення.
23.12.2014 року позивач звернувся до відповідача із заявкою про опломбування вузла обліку холодної води. У результаті чого 25.12.2014 року було опломбовано та введено в експлуатацію вузол обліку холодної води про що було складено відповідний акт №5722, який було особисто підписано позивачем. У даному акті зазначено, що прилад обліку, який належить позивачу з заводським №307037 пройшов перевірку та вказаний строк наступної повірки, а саме 19.12.2018 року, тобто позивач був повідомлений заздалегідь про строки перевірки приладу обліку, а саме в інший спосіб, який передбачено п.7 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, який затверджений Постановою КМУ від 08.07.2015 року №474. Залишаючи у дверях з причини не допуску представників відповідача до житлового приміщення позивача, повідомлень та претензій щодо повірки приладу обліку від 12.11.2018 року, від 29.01.2019 року, 14.02.2019 року. Відповідач сподівався, що вони будуть отримані позивачем, у результаті чого буде проведена своєчасна перевірка приладу обліку. Тобто, відповідач за місяць повідомляв позивача у інший спосіб, в відповідності до п.7 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, який затверджений Постановою КМУ від 08.07.2015 року №474.
Позивач у своїй відповіді не спростовує той факт, що він не допускав у житлове приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , представників відповідача, як для належного повідомлення про строки перевірки і для зняття показників приладу обліку.
На підставі зазначеного просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В судове засідання позивач не з`явився, надав до суду письмову заяву про розгляд справи в його відсутності, в яій також наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача в судове засідання не з`явилася, також до суду надала заяву про розгляд справи без її участі, у задоволенні вимог позивача просила відмовити.
На підставі частини другої статті 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд прийшов до таких висновків.
Судом встановлено, що відповідно до витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно за №11130869 від 05.07.2006 року ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_5 .
Відповідач КП «Компанія «Вода Донбасу» веде господарську ліцензовану діяльність з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі Статуту, затвердженого розпорядженням голови Донецької обласної ради від 28.08.2007 року №98 р, ліцензії серії АЕ №287977, виданої 18.12.2014 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг.
Відповідно до положення №27 від 27.06.2012 року №142 про Селидівське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу», то воно є відокремленим підрозділом та не є юридичною особою, про що також свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а юридичною особою є саме КП «Компанія «Вода Донбасу».
Отже, у зв`язку з тим, що Селидівське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» не є юридичною особою, то відповідачем у справі відповідно до статуту КП «Компанія «Вода Донбасу» та змін до нього є саме КП «Компанія «Вода Донбасу».
Наказом директора Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» від 25.02.2016 року за №56 прийнято перейменувати та використовувати в подальшій роботі назви вулиць м.Селидове, Українськ, Гірник, Новогродівка, селищ Вишневе, Цукурине, Курахівка, Гостре.
Відповідно до додатку до наказу №56 від 25.02.2016 року вул.Піонерську в м.Новогродівка, перейменовано на вул.Молодіжну.
ОСОБА_1 є споживачем послуг з водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , які надає Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу» в особі Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства. Письмовий договір про надання послуг з водопостачання та водовідведення між сторонами не укладався.
19.12.2014 року Державним підприємством «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» 18.12.2014 року визнано лічильник води з заводським номером 307037, власником якого є Лесів придатним до застосування.
23.12.2014 року ОСОБА_2 та ОСОБА_1 подали до Селидівського ВУВКГ заявку про прийняття в експлуатацію та опломбувати вузла обліку холодної води за зазначеною адресою.
Відповідно до Акту №5722 вводу в експлуатацію вузла обліку холодної води від 25.12.2014 року, оформленого працівниками Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» за адресою: АДРЕСА_1 , встановлено прилад обліку ходової води типу КВ-1,5, заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, який прийнято в експлуатацію як засіб обліку споживання холодної води та надано дозвіл на його використання.
Отже, облік холодної води за вказаною адресою здійснювався за показаннями лічильника КВ-1,5, заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року.
Відповідно до Акту інвентаризації споживачів мешканців багатоповерхового житлового будинку від 26.12.2017 року, складеного представником Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» та підписаного ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 встановлено, що в ході перевірки інвентаризації наявна монтажна схема обліку води, вид благоустрою наявність сантехприборів, норма водопостачання 230 л/с, склад сім`ї споживача: ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , відомості про прилад обліку - тип, марка, діаметр прилада КВ-1,5, місце установки санвузол, № пломби 55120325 - не порушена, дата попередньої перевірки 19.12.2014 року, дата наступної перевірки 19.12.2018 року, показання лічильника води 00473, заборгованість за надані послуги станом на 19.12.2017 року становить 12,21 грн.
В повідомленні про державну перевірку від 12.11.2018 року, складеному контролерами ділянки водоканалу зазначено, що при неодноразовому відвідуванні споживач двері не відчиняє, повідомлення залишено у двері, а також ОСОБА_1 запропоновано в строк до 19.12.2018 року звернутися до водоканала з приводу державної перевірки водомера, в противному випадку нарахування будуть проводиться ,по нормі 230 л/сутки на одну особу, тобто 181,24 грн.
29.01.2019 року та 14.02.2019 року за адресою: АДРЕСА_1 контролерами водоканалу, у зв`язку з тим, що споживач не відчиняв двері, залишено повідомлення, в яких зазначено, що у зв`язку з несвоєчасною перевіркою водомерного вузла, нарахування по особовому рахунку проводиться по нормі 230 л/сут. на одну особу, тобто 181,24 грн.
25.11.2019 року позивачем до Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» подано скаргу, в якій він просив: визнати дії Новогродівської ділянки Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» щодо нарахування йому плати за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання у сумі 5734,06 грн. такими, що не відповідають чинному законодавству України та підзаконним актам України; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» скасувати нараховану плату за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за період повірки лічильника з 19.12.2018 року по теперішній час за нормами споживання у сумі 5734,06 грн.; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» провести повірку приладу обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року, відповідно до чинного законодавства України; зобов`язати Новогродівську ділянку Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» поновити облік за спожиту холодну воду та водовідведення відповідно до показників приладу обліку холодної води типу КВ-1,5 заводський номер 307037, номер за держреєстром У333-03, виготовлений 03.09.2010 року.
У відповіді Селидівського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» від 28.11.2019 року за №Г-5, ОСОБА_1 надано роз`яснення та зазначено наступне.
КП «Компанія «Вода Донбасу» веде господарську ліцензовану діяльність з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі Статуту, затвердженого розпорядженням голови Донецької обласної ради від 28.08.2007 року №98 р, ліцензії серії АЕ №287977, виданої 18.12.2014 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, а також чинного законодавства.
Згідно п.3.2 Статуту, основним видом діяльності Компанії є надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. У той же час, розпорядженням Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 13.09.2013 №87, Компанії при веденні інших, крім ліцензійних видів діяльності, в тому числі: ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування (послуги з повірки та обслуговування приладів обліку води); надання інших допоміжних комерційних послуг (монтах/демонтаж і опломбування/розпломбування приладів обліку води); діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (послуги з розробки та видачі технічних умов на підключення до водопровідних і каналізаційних мереж і не установка приладів обліку, послуги з розробки, узгодження, видачі технічної документації і проектів на підключення до водопровідних і каналізаційних мереж і на установку приладів обліку, послуги з проведення та оформлення інвентаризації водопровідних та каналізаційних мереж, роботи з виконання проектів внутрішніх водопровідних мереж, послуги з розробки схем «Оптимізація роботи системи централізованого водопостачання» на замовлення, діяльність зі збору інформації про джерела підземних вод), встановлені наступні вимоги: обов`язкове ведення бухгалтерського обліку інших, крім ліцензійних видів діяльності окремо від обліку господарської діяльності, яка відноситься до сфери природних монополій; недопущення субсидування інших, крім ліцензійних, видів діяльності за рахунок господарської діяльності, яка відноситься до сфери природних монополій; проведення інших, крім ліцензійних, видів діяльності тільки в разі беззбитковості кожного з них.
Аналогічні вимоги до ведення ліцензійного виду діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення встановлені п.п.2.2 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених постановою Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 10.08.2012 №279.
З 25.08.2017 року для КП «Компанія «Вода Донбасу», як виконавцю послуг у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг від 10.08.2017 року №1015 встановлено такі тарифи: на централізоване водопостачання - 11,53 грн. за куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення - 10,00 грн. за куб.м.(без ПДВ).
Витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку холодної води, в тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, роз пломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води в даний тариф включені не були.
02.08.2017 року вступив в силу ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», в перехідних положеннях якого внесено зміни до ст. 17 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність». Пункт 4 цієї статті встановлює, що періодична повірка засобів вимірювальної техніки результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостання».
Згідно ч.2 ст.6 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», обслуговування і заміна вузлів розподільного обліку здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.
Термін періодичної повірки приладу обліку води за адресою: АДРЕСА_1 , закінчився 19.12.2018 року.
Терміни закінчення повірки приладу обліку води вказують в паспорті заводу виготовлювача на прилад обліку води, в свідоцтві про проходження перевірки, акті введення в експлуатацію приладу обліку води, який складається представником водопостачального підприємства в 2-х примірниках і підписується споживачем.
Вимогами п.1 счт.17 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» зазначено, що засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.9 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обсяги питної води визначаються за показаннями вузлів розподільного обліку, а у разі їх відсутності - за нормами споживання, встановленими органом місцевого самоврядування.
На підставі вищенаведеного, ураховуючи той факт, що ОСОБА_1 своєчасно не було проведено перевірку приладу обліку, з 19.12.2018 року нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення почало здійснюватись відповідно до встановленої норми водоспоживання 230 л/добу з каналізацією на 2-х осіб.
Також зазначили, що при відвідуванню за даною адресою - споживач ОСОБА_1 не відкрив двері, тому контролером неодноразово залишалися повідомлення про проведення перевірки приладу обліку. Згідно акту інвентаризації від 26.12.2017 року за даною адресою підтверджується факт проживання сім`ї з 2 чоловік, який підписаний особисто ОСОБА_1 . Один екземпляр акту знаходиться у ОСОБА_1 .
Згідно ст..22 ЗУ «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» споживач зобов`язаний своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.
Крім того, звернули увагу ОСОБА_1 на те, що остання оплата за даною адресою була проведена у травні 2018 року у сумі 130 грн., попередня оплата у грудні 2017 року у сумі 92 грн. З червня 2018 року по теперішній час оплата за надані послуги не проводилась взагалі, що є порушенням діючого законодавства.
Станом на 01.11.2019 року заборгованість по особовому рахунку НОМЕР_1 становить 5734,06 грн. Для подальшого розрахунку за послуги водопостачання та водовідведення за показниками приладу обліку води за даною адресою, необхідно провести чергову повідрку даного приладу.
На підставі вищевказаного, перерахунок зробити неможливо тому, що прилад облвку води знятий з 19.12.2018 року і не є дійсним тому, що не пройшов своєчасно періодичну повірку на придатність.
Відповідно до п. п. 2, 4 ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування, а також необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Вказана норма права кореспондується із ч. 1 ст. 15 цього Закону, відповідно до якої споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору, зокрема, дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції; строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій.
Відповідно до ч.1 статті 19 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» (в редакції Закону № 2119-VIII від 22.06.2017), послуги з централізованого питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання з урахуванням вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» на підставі договору з власниками будинків, що перебувають у приватній власності.
Відповідно до п. 8 ч.1 ст. 1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року № 2119-VIII (далі - Закон № 2119-УШ), кінцевий споживач комунальної послуги (далі - споживач) це особа, яка здійснює кінцеве споживання комунальної послуги для власних потреб та є стороною договору про надання відповідної комунальної послуги як споживач (або є співвласником багатоквартирного будинку, об`єднання співвласників або управитель якого уклали відповідний договір про надання комунальної послуги в інтересах співвласників) згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
У пункті 10 ч. 1 ст. 1 Закону № 2119-VIII визначено, що обслуговування вузлів обліку це огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку.
У п. 4 ч.1 ст.1 Закону № 2119-VIII визначено, що вузол комерційного обліку це вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під`їзді), обладнаній окремим інженерним вводом.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону № 2119-VIII, обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Оператори зовнішніх інженерних мереж зобов`язані формувати і підтримувати в наявності обмінний фонд вузлів комерційного обліку.
Витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги внесків на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку.
У разі якщо виконавець комунальної послуги не є оператором відповідних зовнішніх інженерних мереж, він зобов`язаний перераховувати сплачені споживачами та власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, внески на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку оператору зовнішніх інженерних мереж відповідно до договору.
Розмір внесків за заміну вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі. Сплата внесків розстрочується на п`ять років або на інший строк за згодою сторін.
Розмір внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку визначається окремо для кожної будівлі із розрахунку на один рік, для складової витрат на повірку ділиться на строк міжповірочного інтервалу. Оператор зовнішніх інженерних мереж спрямовує отримані кошти за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку на окремий рахунок та використовує виключно на ці цілі.
Відповідно до п.п.13, 6 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року № 2189-УШ, споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач. Індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Пунктом 15 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення…» від 21 липня 2005 року № 630 (далі - Правила), передбачено, що засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці. Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку: з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.
Згідно з абз. 3-6 частини 4 статті 17 Закону України ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» (в редакції Законів № 2119-VIII від 22.06.2017, № 2189-УШ від 09.11.2017) відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) покладається на суб`єктів господарювання, що здійснюють обслуговування відповідних засобів вимірювальної техніки. Періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку, встановлених відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 6 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку (в редакції постанови КМУ № 880 від 24.10.2018 року), оплата періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду, здійснюється відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Пунктом 29 Правил передбачено, що споживач має право, зокрема на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку. Вказане право споживача кореспондується із обов`язком виконавця контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж (п.п. 4 п. 31 Правил).
Так, пунктом 9 Правил встановлено, що у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.
Постановою КМУ від 1 червня 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» (в редакції постанови від 03 квітня 2019 року № 291) затверджено Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення. Відповідно до п. 24 вказаного порядку, до тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення не включаються витрати, які включено до складу плати за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги», а також витрати, пов`язані із встановленням, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води.
Цією ж постановою було також затверджено Порядок розрахунку річних планованих витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення. Відповідно до абз.3 пр. 19 вказаного порядку, до складу планованої виробничої собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення включаються: інші прямі витрати: витрати на обслуговування засобів вимірювальної техніки (огляд, опломбування/розпломбування, періодичну повірку та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), які є власністю ліцензіата та/або перебувають у нього в користуванні (крім вузлів комерційного та розподільного обліку води) і використовуються у технологічному процесі виробництва/надання централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
Разом з тим, з 25 серпня 2017 року відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1015 від 10.08.2017 року «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 листопада 2015 року № 2868», згідно з додатком 96 встановлена структура тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) КП «Компанія «Вода Донбасу». Так, у п. 3.5 матеріальні витрати на обслуговування квартирних засобів обліку (у т. ч. на періодичну повірку) закладені у розмірі 0,00 грн.
З вищенаведеного вбачається, що встановлений п.п. 4 п. 31 Правил та п. 6 Порядку обов`язок відповідача проводити періодичну повірку засобів обліку, які є власністю споживача, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж залежить від того, чи включені данні послуги до відповідних тарифів.
Отже, оскільки до складу тарифу з централізованого постачання холодної води, водовідведення, за яким споживач ОСОБА_1 оплачував спожиті послуги з водопостачання та водовідведення, не була включена плата за послуги, пов`язані із повіркою лічильника, який є власністю споживача, суд вважає, що підстави для покладення обов`язку на відповідача щодо здійснення за власний рахунок періодичної повірки лічильника обліку холодної води відсутні.
За таких обставин у задоволенні позовних вимог про визнання незаконними дії Новогродівської ділянки Селидівського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» щодо переведення ОСОБА_1 на рахунок за нормативним водопостачанням; зобов`язання відповідача поновити на абонентському обліку лічильник обліку холодної води; зобов`язання відповідача за власний рахунок провести періодичну повірку лічильника обліку холодної води; проведення перерахунку нарахувань за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення по особовому рахунку НОМЕР_1, відкритому на ім`я ОСОБА_1 , з 19.12.2018 року по теперішній час з урахуванням показань лічильника холодної води встановленого у його домоволодінні необхідно відмовити.
При цьому, з огляду на положення вищенаведеного законодавства, суд не приймає до уваги доводи позивача про не поширення на нього положень Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1015 від 10.08.2017 року, Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року № 2119-VIII та Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року № 2189-VIII положення ч.4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», тому посилання позивача на те, що відповідачем було порушено норми права, що регулюють порядок проведення повірки вузлів обліку, а саме щодо її етапів, які передують сплаті за такі послуги, суд не приймає до уваги, оскільки при перевірці судом доказів наданих сторонами порушень норм права з боку відповідача не вбачається.
Виходячи з вищевикладеного, в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 слід відмовити в повному обсязі.
У відповідності до ст. 141 ЦПК України, судові витрати, а саме судовий збір, слід віднести на рахунок держави, оскільки в задоволені позову відмовлено, а позивач при подачі позову був звільнений від його сплати.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 4, 12, 13, 77, 78, 81, 82, 89, 141, 258, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про захист прав споживачів комунальних послуг - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Донецького апеляційного суду або через Жовтневий районний суд м. Маріуполя Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Із повним текстом рішення суду можна ознайомитися у Єдиному державному реєстрі судових рішень за адресою: http://www.reyestr.court.gov.ua.
Відомості про сторін у справі:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_2 , паспорт серії НОМЕР_3 , виданий 03.08.1999 року Новогродівським МВУМВС України в Донецькій області, адреса реєстрації: АДРЕСА_6 .
Відповідач: Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу», код ЄДРПОУ 00191678, юридична адреса: Донецька область, м.Маріуполь, вул.К.Лібкнехта, буд.177 А.
Суддя П.І. Папаценко