open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
АС-13/260-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41

_________________________________________________________________________


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ


"01" серпня 2006 р. 12-45 Справа № АС-13/260-06

вх. № 6775/1-13


Суддя господарського суду Харківської області Водолажська Н.С.

за участю секретаря судового засідання Зіміна К.В.

представників сторін позивача - Дягилєва І. В., дов. б/н від 22.05.06 р.

відповідача - Старостенко С. А., дов.

по справі за позовом СБК "Олександрівський" с. Новоолександрівка

до Вовчанська МДПІ м. Вовчанськ

про визнання нечинними повідомлень


ВСТАНОВИВ:


Позивач, Сільськогосподарський багатофункціональний кооператив „Олександрійський”, просить визнати нечинними податкові повідомлення-рішення Вовчанської МДПІ Харківської області від 15.08.05 р. № 0009031530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 495,0 грн., № 0009041530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 490,51 грн., № 0009051530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 502,31 грн., № 0009061530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1202,13 грн., № 0009071530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1474,25 грн., № 0009081530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1971,57 грн., № 0009091530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009101530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009111530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009121530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009131530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,81 грн., № 0009141530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1833,6 грн., № 0009151530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 432,54 грн., № 0009161530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 6926,11 грн., № 0009171530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 7364,07 грн., № 0009181530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 4418,44 грн., № 0009191530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 4418,44 грн., № 0009201530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1105,02 грн., № 0009211530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 3313,42 грн., № 0009221530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 441,85 грн., № 0009231530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 441,85 грн., № 0009301530/0 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 441,85 грн., № 0009311530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 589,12 грн., № 0009321530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2945,63 грн., № 0009331530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 99,76 грн., № 0009341530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 389,05 грн., № 0009351530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 589,12 грн., № 0009361530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2212,19 грн., № 0009371530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2,17 грн., № 0009381530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 176,74 грн., № 0009391530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 176,74 грн., № 0009401530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,81 грн., № 0009411530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 883,69 грн., № 0009421530/0 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 88,37 грн. як неправомірні, посилаючись на положення законів України „Про фіксований сільськогосподарський податок”, „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Відповідач позовні вимоги не визнає, посилаючись на дані обліку нарахування даного податку та його сплати.

Справа розглядається в порядку КАС України.

Надані документи свідчать, що Вовчанською МДПІ у відношенні позивача були прийняті податкові повідомлення-рішення від 15.08.05 р., якими були застосовані фінансові санкції (10%, 20%, 50%) в порядку п. 17.1.7 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” за порушення граничних строків сплати узгоджених податкових зобов’язань по фіксованому сільськогосподарському податку.

Слід відмітити, що в наданих позивачем до матеріалів справи оскаржених податкових повідомленнях-рішеннях відсутні дані на підстав якого акту (яких актів) перевірок порушення були встановлені. З пояснень представника відповідача в судовому засіданні випливає, що перевірка підприємства позивача з питань своєчасності сплати податку не проводилася, а дані, що спричинили застосування санкцій, відображені в особовій картці платника податку.

Судом встановлено, що Сільськогосподарський багатофункціональний кооператив „Олександрійський” є платником фіксованого сільськогосподарського податку відповідно до Закону України „Про фіксований сільськогосподарський податок”.

Порядок нарахування та строки сплати фіксованого сільськогосподарського податку регулюються ст. 5 Закону України „Про фіксований сільськогосподарський податок”, якою встановлено, що платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року.

Сплата податку проводиться щомісячно до 20 числа наступного місяця у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суму податку, у таких розмірах: у І кварталі - 10 відсотків: у 2 кварталі - 10 відсотків: у 3 кварталі - 50 відсотків: у 4 кварталі - 30 відсотків .

В п. 5.3.1 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

З урахуванням строків подачі податкових декларацій Законом України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначені такі граничні строки сплати податкових зобов'язань: протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) місяця; протягом 50 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); протягом 60 календарних днів, наступних за останнім календарнім днем звітного (податкового) року.

Як вказано у позові і це підтверджено матеріалами справи та поясненнями представників сторін, оскаржені податкові повідомлення-рішення прийняті в порядку п. 17.1.7 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” за затримку граничних строків сплати узгодженої суми податкових зобов'язань по ФСП.

Як вказано вище, строки сплати ФСП визначені ст. 5 Закону України „Про фіксований сільськогосподарський податок”, а не Законом України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”. Ці строки не співпадають із строками сплати податкових зобов'язань, визначених Законом України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Слід відмітити, що штрафи, передбачені п. 17.1.7 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, нараховуються у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених саме цим Законом, а тому порушення граничних строків сплати ФСП не є підставою для нарахування штрафів, оскільки таке нарахування суперечить вищенаведеним нормам. За таких обставин оскаржені в даному провадженні податкові повідомлення-рішення прийняті всупереч чинному законодавству та фактичним обставинам справи, а тому позов підлягає задоволенню.

Також суд вважає необхідним відмітити, що відповідно п. 6.1.7 Інструкція про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби у разі, коли платник податків не сплачує (не погашає) узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних строків, визначених законодавством, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у відповідних розмірах.

При цьому, органом ДПС складається податкове повідомлення за формою та згідно з вимогами, установленими Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженим наказом ДПА України № 253 від 21.06.01 р. Повідомлення про застосування штрафів складається в залежності від терміну затримки сплати (погашення) узгодженого податкового зобов’язання: 1) при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати (погашення) узгодженої суми податкового зобов’язання, на наступний день після закінчення зазначених 30 календарних днів повідомлення про застосування штрафу приймається у розмірі десяти відсотків від суми фактично сплаченого (погашеного) за цей період податкового боргу. Тобто, повідомлення приймається одне на всю суму сплаченого (погашеного) податкового боргу за період з 1 до 30 календарного дня незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період; 2) при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати (погашення) узгодженої суми податкового зобов’язання, на наступний день після закінчення зазначених 90 календарних днів повідомлення про застосування штрафу приймається у розмірі двадцяти відсотків від суми фактично сплаченого (погашеного) за цей період податкового боргу.

Аналогічно до попереднього повідомлення приймається одне повідомлення за весь період;

3) при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати (погашення) узгодженої суми податкового зобов’язання, повідомлення приймається у розмірі п’ятдесяти відсотків від суми фактично сплаченого (погашеного) податкового боргу.

Податкове повідомлення приймається одне на всю суму сплаченого (погашеного) податкового боргу за період від 91 календарного дня до дня фактичного погашення всієї суми податкового зобов’язання, незалежно від кількості випадків сплати за цей період.

Як свідчать надані позивачем документи, відповідачем були прийняті 3 (три) податкові повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 10%, 9 (дев’ять) повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 20% та 22 (двадцять два) повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 50%, що суперечить вищенаведеній Інструкції.

Керуючись статтями 7, 9, 17, 79, 94, 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд


ПОСТАНОВИВ:


Позов задовольнити. Визнати нечинними податкові повідомлення-рішення Вовчанської МДПІ Харківської області від 15.08.05 р. № 0009031530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 495,0 грн., № 0009041530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 490,51 грн., № 0009051530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 502,31 грн., № 0009061530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1202,13 грн., № 0009071530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1474,25 грн., № 0009081530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1971,57 грн., № 0009091530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009101530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009111530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009121530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,82 грн., № 0009131530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,81 грн., № 0009141530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1833,6 грн., № 0009151530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 432,54 грн., № 0009161530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 6926,11 грн., № 0009171530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 7364,07 грн., № 0009181530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 4418,44 грн., № 0009191530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 4418,44 грн., № 0009201530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1105,02 грн., № 0009211530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 3313,42 грн., № 0009221530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 441,85 грн., № 0009231530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 441,85 грн., № 0009301530/0 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 441,85 грн., № 0009311530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 589,12 грн., № 0009321530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2945,63 грн., № 0009331530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 99,76 грн., № 0009341530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 389,05 грн., № 0009351530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 589,12 грн., № 0009361530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2212,19 грн., № 0009371530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 2,17 грн., № 0009381530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 176,74 грн., № 0009391530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 176,74 грн., № 0009401530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 1472,81 грн., № 0009411530/0 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 883,69 грн., № 0009421530/0 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 88,37 грн.

Стягнути з державного бюджету України на користь СБК "Олександрівський" (62545, Харківська обл., с. Новоолександрівка, код ЄДРПОУ 30614579) 3, 40 грн . судового збору.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанови набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлений 07.08.06 р.


Суддя Водолажська Н.С.

Джерело: ЄДРСР 89865
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку