open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 620/119/20
Моніторити
Ухвала суду /15.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /01.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.05.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Рішення /19.05.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 620/119/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /01.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.05.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Рішення /19.05.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 травня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/119/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,

за участі секретаря - Гайдука С.В.,

позивачів: - ОСОБА_1 ,

- ОСОБА_10,

- ОСОБА_25.,

- ОСОБА_6.,

представника відповідача - Стасюк В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 до Чернігівської обласної державної адміністрації, третя особа, - Чернігівська міська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Позивачі 08.01.2020 звернулись до суду з адміністративним позовом до Чернігівської обласної державної адміністрації (далі - Чернігівська ОДА), у якому, з урахуванням виправленої позовної заяви (а.с. 87-115 т.1), просять:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача в частині неприйняття рішення відносно кожного з позивачів окремо про виділення коштів на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (що склалась в м. Чернігів 30.06.2018) з бюджету регіонального рівня за колективною заявою від 23.07.2019;

- зобов`язати відповідача здійснити заходи, шляхом виділення коштів кожному із позивачів, на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (що склалась в м. Чернігів 30.06.2018) з бюджету регіонального рівня за колективною заявою від 23.07.2019.

Позовні вимоги мотивовані тим, що незважаючи на наявність у них усіх документів, передбачених пунктом 15 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 №415, питання відшкодування позивачам заподіяних стихією, яка сталася у місті Чернігові 30.06.2018, збитків до теперішнього часу не вирішено. Аварійно-відновлювальні роботи з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації щодо приватних домогосподарств не завершені і кошти для вирішення цього питання з обласного бюджету взагалі не виділялись, у зв`язку із чим 23.07.2019 позивачі надали до Чернігівської ОДА колективну заяву. Однак, остання відповідачем вирішена не була.

Ухвалою судді від 28.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено перше підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 05.02.2020 клопотання ОСОБА_30 про об`єднання адміністративних справ задоволено, об`єднано в одне провадження адміністративну справу №620/119/20 та адміністративну справу №620/430/20.

Ухвалою суду від 26.03.2020 продовжено строк проведення підготовчого провадження на тридцять днів.

Ухвалою суду від 23.04.2020 підготовче провадження у справі закрито призначено судове засідання для вирішення спору по суті.

Присутні у судовому засіданні позивачі позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Позивачі ОСОБА_2., ОСОБА_3 ., ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 та ОСОБА_30 надали заяву про розгляд справи без його участі.

У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив відмовити у їх задоволенні, надав відзив на позов та зазначив, що колективна заява позивачів від 23.07.2020 розглянута Чернігівською ОДА у межах наданих повноважень та на неї надано відповідь, що свідчить про відсутність бездіяльності ради.

Крім того, пояснив, що оскільки надзвичайна подія сталася у місті Чернігові 30.06.2018, то у 2019 році вона набула планового характеру і не могла трактуватися як непередбачувана, а тому фінансування заходів з ліквідації її наслідків не може здійснюватися за рахунок коштів резервною фонду бюджету. Враховуючи викладене, зазначив, що виділення коштів з резервного фонду обласного бюджету ні у 2019 році, ні у 2020 році є неможливим. Разом з тим, питання виділення коштів мешканцям приватних домогосподарств на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що сталася в місті Чернігові 30.06.2018, в першу чергу, належить до відання Чернігівської міської ради та, у разі можливості, повинно вирішуватись за рахунок наявного ресурсу бюджету міста згідно із розробленою та затвердженою у відповідності зі статтею 91 Бюджетного кодексу України міською програмою соціального захисту окремих категорій населення або інших джерел фінансування, що не заборонені законодавством (кошти за договорами добровільного страхування, укладеними відповідно до законодавства про страхування, гуманітарна, добровільна допомога тощо).

Від позивачів надійшла відповідь на відзив, у якій вони позовні вимоги підтримали у повному обсязі та зазначили, що оскільки питання відшкодування завданих стихією збитків до теперішнього часу не вирішено, позов має бути задоволеним.

Від відповідача надійшла відповідь на відзив, у якій Чернігівська ОДА підтримала свою позицію та зазначила, що колективне звернення громадян не може бути поданням для виділення коштів з резервного фонду місцевого бюджету.

Представник третьої особи у судове засідання не прибув, надіслав клопотання про розгляд справи без його участі, у поданих 13.02.2020 поясненнях зазначив, що у межах фінансових можливостей міського бюджету міста Чернігова та у рамках виконання «Програми надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міста Чернігова на 2014-2018 роки» та «Програми підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей - мешканців м. Чернігова на 2016-2020 роки» рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради виділено одноразову матеріальну допомогу 258 громадянам, домоволодіння яких зазнали збитків внаслідок надзвичайної ситуації регіонального рівня, що мала місце 30.06.2018, на загальну суму 931 000,00 грн. Розмір допомоги визначався відповідно до актів обстеження домоволодінь, складених комісіями Деснянської та Новозаводської районних у місті Чернігові рад. Депутати Чернігівської міської ради тричі звертались до Кабінету Міністрів України із запитами про виділення додаткових коштів для вирішення питання про відшкодування збитків приватним домоволодінням, однак вони до бюджету міста із Державного бюджету України не надходили. Також виконавчий комітет неодноразово звертався до Чернігівської ОДА щодо виділення коштів з обласного бюджету.

Враховуючи наведене та положення статті 21 Кодексу цивільного захисту України вважає, що позовні вимоги мають бути задоволені.

Заслухавши пояснення присутніх у судовому засіданні позивачів, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позову має бути відмовлено, з таких підстав.

Встановлено, що 30.06.2018 територією міста Чернігова проходив Південний циклон, який супроводжувався грозовими дощами і зливами.

Відповідно до виданих позивачам Відділом з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Чернігівської міської ради довідок, дана подія визнана надзвичайною ситуацією.

Згідно із підпунктом 3 пункту 5 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року №368, Експертною комісією Державної служби з надзвичайних ситуацій з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій визначено регіональний рівень надзвичайної ситуації, що склалася на території м. Чернігова внаслідок сильних злив 30 червня 2018 року (протокольне рішення засідання Комісії від 14.09.2018 №80/08-18) (а.с. 23 т.1).

Згідно наявних у матеріалах справи доказів (експертних висновків, звітів про оцінку майна, актів обстеження приватних садиб, дефектних актів) (а.с. 13-22,153-247 т.1; 1-254 т.2; 1-249 т.3; 1-256 т.4; 1-263 т.5; 1-255 т.6; 1-260 т.7; 1-25, 109-175 т.8), позивачі зазнали матеріальних збитків внаслідок підтоплення їх домоволодінь під час надзвичайної ситуації.

У зв`язку з наведеним, з метою отримання відповідних компенсацій, позивачі неодноразово звертались до органів державної влади, місцевого самоврядування щодо виділення коштів із бюджетів.

09.07.2019 Чернігівським окружним адміністративним судом за наслідками розгляду справи №620/893/19 було прийнято рішення (набрало законної сили 12.08.2019), яким встановлено, що питання про виділення коштів на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (що сталась в м. Чернігові 30.06.2018) з бюджету регіонального рівня взагалі не розглядалось. Крім того, зазначено, що матеріали справи не містять доказів направлення обґрунтовуючих матеріалів, перелік яких наведено у пункті 15 Порядку, на адресу будь-кого з відповідачів (а.с. 38-45 т.1).

У зв`язку із наведеним, позивачами до Чернігівської ОДА було подано колективну заяву від 23.07.2019 (а.с. 47-52 т.11), у якій вони просили:

- прийняти до розгляду обгрунтовуючі матеріали, перелік яких наведено у пункті 15 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 №415, та прийняти рішення про виділення коштів на здійснення заходів із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (що сталась в м. Чернігові 30.06.2018) з бюджету регіонального рівня в розмірі 8 910 054,90 грн.;

- за умови відсутності коштів в бюджетах місцевого та регіонального рівня для відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації (що сталась в м. Чернігові 30.06.2018) мешканцям приватних домоволодінь - звернутись до Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду Державного бюджету України для здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Листом від 07.08.2019 за №11-30/7569 (а.с. 33 т.9) Чернігівська ОДА повідомила про розгляд колективної заяви позивачів та повідомила, що надзвичайна ситуація, що сталась у місті Чернігові 30.06.2018, в 2019 році набула планового характеру і питання фінансування заходів з ліквідації її наслідків не може розглядатись за рахунок коштів резервного фонду бюджету. Крім того, згідно з Порядком використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 №415, спрямування коштів резервного фонду державного бюджету на компенсацію фізичним та юридичним особам збитків, завданих стихією, чинним законодавством не передбачено. Разом з тим, відповідачем роз`яснено, що порушене жителями міста Чернігів питання, в першу чергу належить до відання Чернігівської міської ради та повинно вирішуватись за рахунок наявного ресурсу бюджету міста, інших джерел фінансування, що не заборонені законодавством.

Також у листі Чернігівською ОДА повідомлено, що враховуючи важливість порушеної проблеми та пов`язану із нею соціальну напругу, обласна державна адміністрація зверталась до Кабінету Міністрів України та підтримувала звернення народних депутатів України, Представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо виділення з державного бюджету додаткових коштів (цільової субвенції або додаткової дотації) для відшкодування збитків постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації громадянам, але до цього часу питання залишилось не вирішеним.

У листі повідомлено, що 06.08.2019 проведено робочу зустріч під головуванням в.о. голови облдержадміністрації з представниками структурних підрозділів облдержадміністрації та Чернігівської міської ради щодо вирішення питання компенсації збитків мешканцям м. Чернігова, постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації, де було прийнято рішення підготувати клопотання до Кабінету Міністрів України з проханням виділити цільову субвенцію або додаткову дотацію для відновлення приватних домогосподарств, пошкоджених внаслідок стихійного лиха.

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення про виділення з бюджету регіонального рівня коштів на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що сталась в місті Чернігові 30.06.2018, за наслідками розгляду колективної заяви від 23.07.2019, протиправною, позивачі звернулись до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, відповідно до положень Конституції України, визначено в Законі України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР).

Відповідно до частини другої статті 10 Закону №280/97-ВР обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Статтею 82 Кодексу цивільного захисту України визначено, що організація та керівництво проведенням відновлювальних робіт за наслідками надзвичайних ситуацій покладаються на відповідні центральні органи виконавчої влади, Раду Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, керівників суб`єктів господарювання, на території яких виникла надзвичайна ситуація.

До проведення відновлювальних робіт за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування залучаються підпорядковані їм сили цивільного захисту, місцеве населення.

Відновлювальні роботи проводяться за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, суб`єктів господарювання, інших джерел. Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання відповідно до рівня надзвичайної ситуації.

Загальні обсяги фінансування, що виділяються для проведення відновлювальних робіт, визначаються відповідно до проектно-кошторисної документації або зведених кошторисних розрахунків на проведення таких робіт, які готуються в установленому порядку.

Статтею 85 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій здійснюється у порядку, визначеному законом.

Разом з тим, відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контроль за дотриманням бюджетного законодавства, регулюються Бюджетним кодексом України та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Як вбачається з аналізу змісту статті 7 Бюджетного кодексу України, місцеві бюджети є самостійними. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України, правом місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети.

Порядком фінансування робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.1999 №140 (далі - Порядок №140), передбачено, що фінансування заходів щодо запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій залежно від їх рівня здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства на основі затверджених планів робіт, програм.

Фінансування здійснюється виходячи з обсягу коштів, передбачених у відповідних бюджетах, а також за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій усіх форм власності, на територіях яких виникла чи може виникнути надзвичайна ситуація (пункт 3 Порядку №140).

Відповідно до підпункту 2 пункту 4 Порядку №140 фінансування заходів із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об`єктах усіх форм власності місцевого і регіонального рівнів здійснюється за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій, на території яких виникла чи може виникнути надзвичайна ситуація, і додатково - за рахунок районних резервів (місцевий рівень) та резервів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (регіональний рівень), створених відповідно до законодавства.

Згідно із пунктом 5 Порядку №140 додаткові кошти для фінансування заходів із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідного рівня (за умови вичерпання зазначених джерел фінансування) можуть виділятися на підставі клопотання відповідного органу виконавчої влади, зокрема: місцевого рівня - за рішенням центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, міськвиконкомів; регіонального і державного рівнів - за рішенням Кабінету Міністрів України.

Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України, резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 №415 затверджено Порядок використання коштів резервного фонду бюджету (далі - Порядок №415), пунктом 2 якого установлено, що резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.

Відповідно до пункту 6 Порядку №415 кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру (підпункт «а»).

Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймається тільки в межах призначення на цю мету у відповідному бюджеті і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду (пункт 9 Порядку №415).

Проаналізувавши наведені норми права, суд дійшов висновку, що чинним законодавством України передбачено фінансування видатків у бюджетах центрального та місцевого рівнів, спрямованих, зокрема на запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Вказані кошти формуються у резервному фонді бюджету.

Разом з тим, виділення коштів із резервного фонду, у тому числі обласного бюджету, можливе виключно у випадку виникнення непередбачуваної ситуації (тобто ситуації, яка не має постійного характеру і не могла бути передбачена під час складання проекту бюджету) під час дії відповідного бюджетного періоду.

Частиною першою статті 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Із матеріалів справи вбачається, що спірним є питання щодо невиділення Чернігівською ОДА позивачам коштів із бюджету регіонального рівня на здійснення ліквідації наслідків надзвичайної ситуації за їх колективною заявою від 23.07.2019.

Судом встановлено, що надзвичайна ситуація, яка призвела до підтоплення домоволодінь позивачів, сталась у 2018 році (30.06.2018), у зв`язку із чим, враховуючи наведене вище, виділення коштів із резервного фонду обласного бюджету було можливим протягом відповідного бюджетного періоду.

Згідно вимог пункту 12 Порядку №415 звернення про виділення коштів з резервного фонду бюджету подаються: щодо видатків місцевих бюджетів - підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої держадміністрації, виконавчого органу відповідної ради.

Разом з тим, суд звертає увагу, що у матеріалах справи відсутні докази звернення у 2018 році визначених у пункті 12 Порядку №145 суб`єктів до Чернігівської ОДА щодо виділення коштів з резервного фонду обласного бюджету для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, тому відповідачем питання про виділення зазначених коштів не розглядалось.

Як вбачається із листів Чернігівської міської ради від 09.08.2019 №621/1-12/вих/01 та від 16.08.2019 №997/2-01/вих/02/5009/04/вх/03, фактично виконавчий комітет звернувся до Чернігівської ОДА із проханням про сприяння виділенню постраждалим компенсації у 2019 році (а.с. 19-23 т.9).

Однак, як у 2019 році так і у 2020 році (на момент звернення позивачів із колективною заявою) надзвичайна ситуація, що сталась 30.06.2018 у місті Чернігові, вже не вважалася непередбачуваною, оскільки набула планового характеру. За наведених обставин, суд погоджується із позицією відповідача, що фінансування заходів з ліквідації її наслідків не може здійснюватися за рахунок коштів резервного фонду бюджету області відповідно до поданої колективної заяви від 23.07.2019.

У свою чергу, враховуючи наведені обставини та зазначене у колективній заяві від 23.07.2019 прохання, для вирішення питання компенсації збитків жителям міста Чернігова Чернігівською ОДА прийнято рішення щодо підготовки клопотання до Кабінету Міністрів України з проханням виділити кошти для відновлення приватних домогосподарств, пошкоджених внаслідок стихійною лиха.

Так, оскільки рішенням Чернігівської міської ради від 29 листопада 2018 року №36/VII-17 затверджено Програму надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міста Чернігова на 2019-2023 роки, відповідачем направлено до Чернігівської міської ради листа від 13.08.2019 №02-06/4495 з проханням розглянути можливість компенсації збитків постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації громадянам за рахунок коштів вказаної Програми (а.с. 34 т.9).

12.08.2019 Чернігівською ОДА, з метою підготовки відповідного звернення до Кабінету Міністрів України щодо вирішення питання виділення компенсації збитків мешканцям міста Чернігова, постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації 30.06.2018, направлено листа Чернігівській міській раді за №02-06/4463 для опрацювання наданих постраждалими у додатку до колективної заяви матеріалів та надання уточненого переліку постраждалих осіб і суми коштів, необхідних для здійснення аварійно-відбудовних робіт у приватних домогосподарствах (а.с. 35 т.9).

Крім того, з питання підготовки листа до Кабінету міністрів України відповідачем було проведено 13.08.2019 робочу нараду з представниками структурних підрозділів облдержадміністрації та Чернігівської міської ради під головуванням в.о. голови облдержадміністрації Романової Н.А.

23.08.2019 Чернігівською ОДА до Кабінету Міністрів України направлено лист за №02-01/4661 з проханням виділити з державного бюджету додаткові кошти (цільову субвенцію або додаткову дотацію) бюджету міста Чернігова в сумі 9 615 931,33 грн. для відшкодування збитків громадянам, постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації, яка сталась 30.06.2018 (а.с. 37-39 т.9).

Таким чином, вказана колективна заява позивачів від 23.07.2019 Чернігівською ОДА була розглянута, а результати її розгляду повідомлені заявникам листом від 07.08.2019 №11-30/7569.

Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи наведене та виходячи з меж заявлених позовних вимог, суд вважає, що Чернігівською ОДА, відповідно до наданих чинним законодавством України повноважень, вжито усіх можливих заходів щодо вирішення питання, порушеного позивачами у колективній заяві від 23.07.2019, що свідчить про відсутність бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

При цьому, посилання позивачів на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.07.2019 у справі №620/893/19 (а.с. 38-45 т.1), суд вважає необґрунтованими, оскільки предметом спору у даній справі було встановлення наявності бездіяльності Кабінету Міністрів України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства фінансів України щодо виділення коштів із резервного фонду державного бюджету для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося в місті Чернігові 30.06.2018. Встановлення судом у вказаному рішенні, що питання про виділення спірних коштів з бюджету регіонального рівня взагалі не розглядалось не спростовує факту належного розгляду Чернігівською ОДА колективної заяви позивачів від 23.07.2019.

Таким чином, встановлені у вищевказаному рішенні обставини не стосуються підстав та предмету спору, що розглядається.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 до Чернігівської обласної державної адміністрації, третя особа, - Чернігівська міська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 26 травня 2020 року.

Позивач 1: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).

Позивач 2: ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ).

Позивач 3: ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 , АДРЕСА_3 ).

Позивач 4: ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 , ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , АДРЕСА_4 ).

Позивач 5: ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 , ідентифікаційний номер НОМЕР_5 , АДРЕСА_5 ).

Позивач 6: ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 , ідентифікаційний номер НОМЕР_6 , АДРЕСА_1 ).

Позивач 7: ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 , ідентифікаційний номер НОМЕР_7 , АДРЕСА_6 ).

Позивач 8: ОСОБА_8 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 , ідентифікаційний номер НОМЕР_8 , АДРЕСА_7 .

Позивач 9: ОСОБА_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , ідентифікаційний номер НОМЕР_9 , АДРЕСА_8 ).

Позивач 10: ОСОБА_10 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 , ідентифікаційний номер НОМЕР_10 , АДРЕСА_9 ).

Позивач 11: ОСОБА_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_11 , ідентифікаційний номер НОМЕР_11 , АДРЕСА_10 ).

Позивач 12: ОСОБА_12 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 , ідентифікаційний номер НОМЕР_12 , АДРЕСА_11 ).

Позивач 13: ОСОБА_13 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 , ідентифікаційний номер НОМЕР_13 , АДРЕСА_12 ).

Позивач 14: ОСОБА_14 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 , ідентифікаційний номер НОМЕР_14 , АДРЕСА_13 ).

Позивач 15: ОСОБА_15 ( ІНФОРМАЦІЯ_15 , ідентифікаційний номер НОМЕР_15 , АДРЕСА_14 ).

Позивач 16: ОСОБА_16 ( ІНФОРМАЦІЯ_16 , ідентифікаційний номер НОМЕР_16 , АДРЕСА_15 ).

Позивач 17: ОСОБА_17 ( ІНФОРМАЦІЯ_17 , ідентифікаційний номер НОМЕР_17 , АДРЕСА_16 ).

Позивач 18: ОСОБА_18 ( ІНФОРМАЦІЯ_18 , ідентифікаційний номер НОМЕР_18 , АДРЕСА_17 ).

Позивач 19: ОСОБА_19 ( ІНФОРМАЦІЯ_19 , ідентифікаційний номер НОМЕР_19 , АДРЕСА_18 ).

Позивач 20: ОСОБА_20 ( ІНФОРМАЦІЯ_20 , ідентифікаційний номер НОМЕР_20 , АДРЕСА_19 ).

Позивач 21: ОСОБА_21 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 , ідентифікаційний номер НОМЕР_21 , АДРЕСА_20 ).

Позивач 22: ОСОБА_22 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 , ідентифікаційний номер НОМЕР_22 , АДРЕСА_3 ).

Позивач 23: ОСОБА_23 ( ІНФОРМАЦІЯ_21 , ідентифікаційний номер НОМЕР_23 , АДРЕСА_21 ).

Позивач 24: ОСОБА_24 ( ІНФОРМАЦІЯ_22 , ідентифікаційний номер НОМЕР_24 , АДРЕСА_22 ).

Позивач 25: ОСОБА_25 ( ІНФОРМАЦІЯ_23 , ідентифікаційний номер НОМЕР_25 , АДРЕСА_9 ).

Позивач 26: ОСОБА_26 ( ІНФОРМАЦІЯ_24 , ідентифікаційний номер НОМЕР_26 , АДРЕСА_23 ).

Позивач 27: ОСОБА_27 ( ІНФОРМАЦІЯ_8 , ідентифікаційний номер НОМЕР_27 , АДРЕСА_24 ).

Позивач 28: ОСОБА_28 ( ІНФОРМАЦІЯ_25 , ідентифікаційний номер НОМЕР_28 , АДРЕСА_2 ).

Позивач 29: ОСОБА_29 ( ІНФОРМАЦІЯ_26 , ідентифікаційний номер НОМЕР_29 , АДРЕСА_25 ).

Позивач 30: ОСОБА_30 ( ІНФОРМАЦІЯ_27 , ідентифікаційний номер НОМЕР_30 , АДРЕСА_26 ).

Відповідач: Чернігівська обласна державна адміністрація (код ЄДРПОУ 00022674, вул. Шевченка, 7, м. Чернігів, 14000).

Третя особа: Чернігівська міська рада (код ЄДРПОУ 34339125, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000).

Суддя С.В. Бородавкіна

Джерело: ЄДРСР 89432043
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку