open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

про повернення позовної заяви

19 травня 2020 р. Справа № 120/1112/20-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, перевіривши у м. Вінниці матеріали позовної заяви Гранівської сільської ради Гайсинського району Вінницької області (код ЄДРПОУ 04330059, місцезнаходження: провулок Соборний, 1, с. Гранів, Гайсинський район, Вінницька область, 23731) до Вінницької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 20089290, місцезнаходження: вул. Соборна, 70, м. Вінниця, 21050), треті особи, які не заявляються самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України (вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008), Міністерство розвитку громад та територій України (код ЄДРПОУ 37471928, місцезнаходження: вул. Велика Житомирська, 9, м. Київ, 01601), про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

12.03.2020 до суду надійшла позовна заява Гранівської сільської ради до Вінницької обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України та Міністерство розвитку громад та територій України, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним рішення відповідача про не включення Гранівської сільської об`єднаної територіальної громади до проекту перспективного плану формування території громад Вінницької області;

- визнати протиправним рішення відповідача про віднесення Гранівської сільської об`єднаної територіальної громади до Краснопільської об`єднаної територіальної громади;

- зобов`язати відповідача включити Гранівську сільську об`єднану територіальну громаду в проект перспективного плану формування територій громад Вінницької області шляхом внесення змін до вказаного плану.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що після прийняття Верховною Радою України Закону Украйни "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 05.02.2015 № 157-VІІ та з метою реалізації права на добровільне об`єднання територіальних громад позивач ініціював процедуру добровільного об`єднання з суміжною територіальною громадою села Михайлівка. За результатами реалізації етапів процедури об`єднання відповідачу були направлені проекти рішень щодо добровільного об`єднання Гранівської сільської ради та Михайлівської сільської ради в Гранівську сільську об`єднану територіальну громаду. 12.08.2019 видано розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації № 605 "Про затвердження висновків щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень окремих сільських рад Гайсинського району щодо добровільного об`єднання територіальних громад", яким затверджено висновки щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень Гранівської сільської ради та Михайлівської сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Рішенням від 26.09.2019 № 879 "Про внесення змін до рішення 37 сесії обласної Ради 7 скликання від 05.03.2019 № 785 "Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування території громад Вінницької області"" Гранівську сільську об`єднану територіальну громаду внесено до проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області, як спроможну територіальну громаду з адміністративним центром в с. Гранів. Зазначений проект повинні були подати на затвердження Кабінету Міністрів України.

Однак, як зазначає позивач, 24.01.2020 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 34 "Про внесення змін до Методики формування спроможних територіальних громад". У зв`язку з цим листом від 20.02.2020 № 04-Б-1400-7 відповідач повідомив позивача про те, що розроблено новий проект перспективного плану формування територій громад, який відповідає Методиці формування спроможних територіальних громад Вінницької області, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 № 214 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 34). Вказаний проект передбачає, що Гранівську сільську об`єднану територіальну громаду віднесено до Краснопільської об`єднаної територіальної громади, оскільки вона є неспроможною об`єднаною територіальною громадою. Позивач не погоджується з таким рішенням відповідача, а тому звертається до суду за захистом прав територіальної громади

Одночасно з поданням позовної заяви позивач також заявив клопотання про забезпечення позову шляхом заборони Кабінету Міністрів України затверджувати перспективний план формування територіальних громад Вінницької області, розроблений Вінницькою обласною державною адміністрацією на підставі Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 № 214 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 34) – до вирішення справи по суті та набрання рішенням у справі законної сили.

Ухвалою суду від 13.03.2020 у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою суду від 17.03.2020 позовну заяву Гранівської сільської ради залишено без руху з підстав її невідповідності вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, з наданням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 днів з дня отримання (вручення) такої ухвали.

Втім, 02.04.2020 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30 березня 2020 року № 540-IX.

Пунктом 9 цього Закону розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 3 такого змісту:

"3. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)".

Таким чином, з дня набрання чинності Законом № 540-IX процесуальні строки в адміністративному судочинстві, зокрема строк для подання заяви про усунення недоліків, зазначених в ухвалі суду про залишення позовної заяви без руху, продовжено на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Однак 18.05.2020 до суду надійшла заява позивача про відкликання позовної заяви, в якій позивач просить суду повернути позовну заяву на підставі п. 2 ч. 4 ст. 169 КАС України.

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач до відкриття провадження в адміністративній справі подав заяву про її відкликання.

Суд зазначає, що закріплений у статті 9 КАС України принцип диспозитивності адміністративного судочинства означає право позивача ініціювати провадження в адміністративному суді та право розпоряджатися своїми вимогами на власний розсуд.

Водночас законом не передбачено підстав для відмови у задоволенні заяви про відкликання позовної заяви (залишення її без розгляду) на стадії вирішення питання про відкриття провадження у справі, оскільки це є безумовним правом позивача.

З огляду на викладене та враховуючи заяву позивача, позовну заяву належить повернути особі, яка її подала, разом з доданими до неї документами.

Керуючись ст.ст. 169, 248, 256, 293, 294 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву Гранівської сільської ради Гайсинського району Вінницької області до Вінницької обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляються самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України, Міністерство розвитку громад та територій України, про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити дії, разом з доданими до позовної заяви документами повернути особі, яка її подала.

2. Роз`яснити позивачу, що відповідно до ч. 8 ст. 169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

3. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або у випадку розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п. 9 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30 березня 2020 року № 540-IX строк апеляційного оскарження продовжується на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Ухвала складена та підписана суддею 19.05.2019.

Суддя Сало Павло Ігорович

Джерело: ЄДРСР 89291332
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку