open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Доманівський районний суд Миколаївської області

вул.Центральна, 35 м. смт. Доманівка Доманівський район Миколаївська область Україна 56400

e-mail: inbox@dm.mk.court.gov.ua

Справа № 475/253/20

П О С Т А Н О В А

Іменем України

06.05.2020смт. Доманівка

Суддя Доманівського районного суду Миколаївської області Єгорова Н.І.,за участю секретаря: Маковецької Л.А., прокурора: Параконної А.О., особи, що притягається до адміністративної відповідальності : ОСОБА_1 , адвоката: Вовчанської Г.С. ,розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Доманівка протокол про адміністративне правопорушення, що надійшов з Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродж. АДРЕСА_1 .Доманівка, Доманівського району, Миколаївської області, громадянина України, пенсіонера, прож. АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИЛА:

03.04.2020 року до суду з Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України надійшли матеріали відносно ОСОБА_1 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

З матеріалів справи вбачається, що 24.03.2020 року відносно ОСОБА_1 складено протокол № 12 про адміністративне правопорушення, пов"язане з корупцією.

В протоколі зазначено, що відповідно до наказу № 64 о/с від 27.03.2017р. ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_1 було призначено помічником чергового сектору реагування патрульної поліції № 4 Доманівського відділення поліції Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи помічником чергового сектору реагування патрульної поліції № 4 Доманівського ВП Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області займав посаду поліцейського та згідно пп.з п.1 ч 1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції відносився до субєкту, на якого поширюється дія вказаного закону.

Наказом ГУНП в Миколаївській області № 364 о/с від 09.09.2019р. помічника чергового сектору реагування патрульної поліції № 4 Доманівського ВП Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області старшого сержанта поліції Тихолаза А.В., згідно п.2 ч 1 ст.77 Закону України Про Національну поліцію України, було звільнено зі служби через хворобу- за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції з 11.09.2019р.

26.09.2019р. ОСОБА_1 було виплачено грошові кошти (однооразова грошова допомога при звільненні) в сумі 121 792.10 грн., з врахуванням податкової ставки 18% та ставки 1.5% військового збору.

Згідно ч 2 ст.52 Закону України Про запобігання корупції у разі суттєвої зміни у майновому стані субєкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений субєкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобовязаний письмово повідомити про це Національне агенство з питань запобігання корупції. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агенства.

Станом на 1 січня 2019р. - 50 прожиткових мінумумів для працездатних осіб складало 96 050 грн.

Так, як отриманий дохід ОСОБА_1 Перевищував 50 прожиткових мінімумів, у нього виник обовязок повідомити Національне агенство з питань запобігання корупції про суттєві зміни в майновому стані з період часу з 00 год. 27.09.2019р. по 23.59 год. 06.10.2019р. шляхом заповнення відповідної декларації, що ним до теперешнього часу не зроблено.

Таким чином, на думку старшого оперуповноваженого відділу оперативних розробок Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України Порожнього А.О., ОСОБА_1 вчинив правопорушення, повязане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч 2 ст.172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину, у скоєному правопорушенні не визнав і суду пояснив, дійсно з березня 2017р. він працював на посаді помічника чергового сектору реагування патрульної поліції №4 в Доманівському ВП Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області. За станом здоровя, він був звільнений з посади помічника чергового з 11 вересня 2019р. При звільненні він дійсно отримав одноразову грошову виплату в суммі 121 792.10 грн., але декларацію про суттєві зміни у майновому стані про це не подав. Про отриманий дохід він зазначив в щорічній декларації, яку подав на початку 2020р. Так як, на момент сладання протоколу він не відносився до субєктів декларування, вважає, що в його діях відсутній склад правопорушення.

Адвокат Вовчанська Г.С. в судовому засіданні теж вважала, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч 2 ст.172-6 КУпАП, так як відповідно до внесених змін в ч 2 ст.52 Закону України Про запобігання корупції, які набрали чинності з 01.01.2020р.- посада поліцейського, а саме помічника чергового не відноситься до субєктів декларування про суттєві зміни у майновому стані, а тому провадження по даній справі просила закрити.

Прокурор Параконна А.О. в судовому засіданні вважала необхідним визнати ОСОБА_1 винним у вчинені адміністративного правопорушення, повязаного з корупцією, передбаченого ч 2 ст.172-6 КУпАП та призначити йому адміністративне стягнення у виді штрафу.

Вислухавши пояснення ОСОБА_1 , думку адвоката та прокурора, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч 2 ст.52 Закону України Про запобігання корупції ( в редакції станом на 24.03.2018р.) у разі суттєвої зміни у майновому стані субєкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений субєкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобовязаний письмово повідомити про це Національне агенство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агенства.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідно до наказу № 64 о/с від 27.03.2017р. ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_1 було призначено помічником чергового сектору реагування патрульної поліції № 4 Доманівського відділення поліції Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області.

Наказом ГУНП в Миколаївській області № 364 о/с від 09.09.2019р. помічника чергового сектору реагування патрульної поліції № 4 Доманівського ВП Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області старшого сержанта поліції Тихолаза А.В., згідно п.2 ч 1 ст.77 Закону України Про Національну поліцію України, було звільнено зі служби через хворобу- за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції з 11.09.2019р.

26.09.2019р. ОСОБА_1 було виплачено грошові кошти (однооразова грошова допомога при звільненні) в сумі 121 792.10 грн., з врахуванням податкової ставки 18% та ставки 1.5% військового збору, про що свідчать копія платіжного доручення № 3269 від 25 вересня 2019р. та відомість на виплату вихідної допомоги за вересень 2019р..

ОСОБА_1 був ознайомлений з вимогами Закону України Про запобігання корупції щодо окремих обмежень при звільненні зі служби субєктів декларування, до яких входять поліцейські, державні службовці та працівники поліції, про що свідчить зобовязання, підписане ОСОБА_1 05.09.2019р.

У зазначеному зобовязанні розяснена вимога про повідомлення Національне агенство з питань запобігання корупції у разі суттєвої зміни в майновому стані.

Відповідно до скріншоту з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоварядування ОСОБА_1 після отримання грошових виплат, що перевищують розмір 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані до Національного агенства з питань запобігання корупції не подавав, що він і підтвердив в судовому засіданні.

Отже, ОСОБА_1 , отримавши дохід, що перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб встановлених на 1 січня відповідного року , будучи особою, яка зобовязана була повідомити про це НАЗК протягом 10 днів з моменту отримання доходу, не повідомив про суттєві зміни в майновому стані.

Разом з тим, Законами № 1774-V111 від 06.12.2016 р. №140-IX від 02.10.2019р. до ст.52 Закону України Про запобігання корупції внесено зміни, які вводяться в дію з 01.01.2020р. Визначено, що у разі суттєвої зміни у майновому стані субєкта декларування, а саме отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений субєкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку, зобовязаний повідомити про це Національне агенство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агенства.

Положення частини другої цієї статті застосовуються до суб`єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб`єктів декларування, які займають посади, пов`язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 цього Закону,

В Примітці до статті 50 Закону України «Про запобігання корупції» (із змінами, внесеними згідно із Законами № 889- VІІІ від 10.12.2015. № 1798- VІІІ від 21.12.2016, № 2704- VІІІ від 25.04.2019, № 140-ІХ від 02.10.2019) зазначено, що під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, в цій статті розуміються: Президент України, Прем`єр-міністр України, член Кабінету Міністрів України, перший заступник або заступник міністра, член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Голова Фонду державного майна України, його перший заступник або заступник, член Центральної виборчої комісії, член, інспектор Вищої ради правосуддя, член, інспектор Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, народний депутат України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Уповноважений із захисту державної мови, члени Національної комісії зі стандартів державної мови, Директор Національного антикорупційного бюро України, його перший заступник та заступник, Голова Національного агентства з питань запобігання корупції та його заступники, Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник, Голова Національного банку України, його перший заступник та заступник, член Ради Національного банку України, Секретар Ради національної безпеки і оборони України, його перший заступник та заступник, Керівник Офісу Президента України, його перший заступник та заступник. Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим, його перший заступник та заступник, радник або помічник Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем`єр-міністра України, особи, посади яких належать до посад державної служби категорії "А" або "Б", та особи, посади яких частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" віднесені до першої - третьої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів, керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя, керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення, військові посадові особи вищого офіцерського складу.

Категорії посад державної служби визначені в статті 6 Закону України «Про державну службу», в якій вказано:

Посади державної служби в державних органах поділяються на категорії залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень і необхідних для їх виконання кваліфікації та професійної компетентності державних службовців.

Встановлюються такі категорії посад державної служби:

категорія А (виший корпус державної служби) - посади:

-Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, державних

секретарів міністерств;

-керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників;

-керівників апаратів Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів та їх заступників, керівників секретаріатів Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та їх заступників, Голови Державної судової адміністрації України та його заступників;

-керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

категорія Б" " посади:

-керівників структурних підрозділів Секретаріату Кабінету Міністрів України та їх заступників;

-керівників структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, їх заступників;

-керівників та заступників керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, апаратів місцевих державних адміністрацій, їх структурних підрозділів;

-керівників апаратів апеляційних та місцевих судів, керівників структурних підрозділів апаратів судів, їх заступників;

-заступників керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

категорія В" - інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» і «Б».

Кількість посад державної служби категорій "А" і "Б" в державному органі повинна становити не більше третини його штатної чисельності.

Враховуючи вищевикладені норми чинного законодавства, посада помічника чергового сектору реагування патрульної поліції №4 Доманівського ВП Вознесенського ВП ГУНП в Миколаївській області , на час складання протоколу, 24.03.2020 року та на час розгляду справи про адміністративне правопорушення не підпадає під суб`єктний склад суб`єкта декларування та подання інформації про суттєві зміни у фінансовому стані.

Відповідно до ст. 22 Конституції України, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Статтею 58 Конституції України передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи і ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Відповідно до статті 8 Кодексу України про адміністративні правопорушення - Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Аналізуючи досліджені докази, суддя приходить висновку, що оскільки на час складання протоколу посада помічника чергового сектору реагування патрульної поліції не відноситься до посади особи, яка зобовязана подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, то враховуючи зворотну дію Закону у часі, ОСОБА_1 не може нести відповідальність за ч 2 ст.172-6 КУпАП, оскільки з 01.01.2020р. він не є субєктом за цим Законом.

За таких обставин, в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч 2 ст.172-6 КУпАП, а тому справа підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 245, 247 п.1, 251, 252, 280, 283, 284 КУпАП, суддя-

ПОСТАНОВИЛА:

Провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП закрити, у зв"язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з моменту її винесення, але не пізніше закінчення строку дії карантину, та може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду в порядку, передбаченому ст.294 КУпАП..

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 89097915
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку