open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 444/809/20

Провадження № 3/444/464/2020

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 травня 2020 року суддя Жовківського районного суду Львівської області Ясиновський Р. Б., з участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника - адвоката Качмар Івана Остановича, розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від УПП у Львівській області ДПП про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , виданий Жовківським РВ ГУДМС України у Львівській області 09.08.2014 року, РНОКПП НОМЕР_2 , п/в НОМЕР_3 ), -

за ч. 1ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

23.02.2020 р. о 22.50 год., поліцейським В1Р4Б2 УПП уЛьвівській області ДПП старшим лейтенантом поліції Мудрик В.В. складено протокол про адміністративне правопорушення серії ОБ № 158384 відносно ОСОБА_1 , якому ставиться до вини те, що він 23.02.2020 року о 22 год. 50 хв. в смт. Куликів по вул. Шевченка, 100 Жовківського району Львівської області керував транспортним засобом ВАЗ 21093 номерний знак НОМЕР_4 з явними ознаками алкогольного сп`яніння (запах алкоголю з порожнини рота, поведінка, що не відповідає обстановці, тремтіння пальців рук), від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу та у медичному закладі відмовився у встановленому законом порядку, чим порушив вимоги п. 2.5 ПДР України, за що передбачено відповідальність за ч. 1 ст. 130 КУпАП.

ОСОБА_1 в судовому засіданні свою вину не визнав. Пояснив, що 23.02.2020 року о 22 год. 50 хв. керував транспортним засобом ВАЗ 21093 в смт. Куликові, припаркувавши автомобіль під ліхтарем. Після цього до нього під`їхали працівники патрульної поліції. Двигун транспорного засобу в цей час був заведений, габаритні вогні увімкнені. Він сидів у автомобілі, коли до нього підійшли працівники поліції та попросили показати документи оскільки сказали, що у його автомобілі був неосвітлений номерний знак, а також він був непристебнутий ремнями безпеки. Коли він вийшов із автомобіля, то поліцейські запитали його, чи не вживав він алкоголь. В подальшому його було затримано та доставлено у відділ поліції, де і було складено протокол відносно нього.

Спочатку пояснив, що працівники поліції йому не пропонували пройти медичне освідчення ні з використанням Драгера, ні в медичному закладі. В подальшому змінив пояснення та зазначив, що на місці зупинки т/з пройти освідчення із застосуванням приладу "Драгер" йому пропунували, однак від такого він відмовився, але проїхати в медзаклад не пропонували. Просить справу про адміністративне правопорушення щодо нього за ч. 1ст. 130 КУпАПзакрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення в його діях.

Адвокат Качмар І.О. в судовому засіданні просив справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч. 1ст. 130 КУпАПзакрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення в його діях, оскільки працівниками поліції було порушено вимоги Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції та вимоги ст. 266 КУпАП. Зазначив додатково, що ОСОБА_1 оскаржив до суду постанову про накладення на нього адміністративного стягнення за ч. 5 ст. 121 КУпАП, яка була винесена інспектором поліції в цей день.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , його захисника, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що справу слід закрити з таких підстав.

Відповідно дост. 245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до п. 2.5 ПДРУкраїни,водій повиненна вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Об`єктивною стороноюправопорушення,передбаченого ч.1ст.130КУпАПє зокрема відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Тобто доказова база має бути спрямована саме на доведення одночасно двох обставин: керування транспортним засобом і відмови такої особи від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

Разом з тим судом не здобуто доказів того, що водій ОСОБА_1 відмовився пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного сп`яніння.

Із дослідженого в судовому засіданні СД диску вбачається, що на такому зафіксовано як працівник поліції на місці зупинки т/з пропонував ОСОБА_1 пройти освідчення із використанням "Драгеру", на що він відмовився. Однак із відеозаписів на диску не вбачається, щоб ОСОБА_1 на місці зупинки т/з чи у відділі поліції було запропоновано пройти освідчення на стан алкогольного сп`яніння у медичному закладі і він відмовився від такого. Не здобуті такі докази і в ході судового розгляду.

Відповідно до п. 7 Розділу І Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженої наказом МВС України, МОЗ України від 09.11.2015 № 1452/735, у разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейським, такий огляд проводиться в найближчому закладі охорони здоров`я, якому надано право на його проведення відповідно до статті 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять направлення на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану сп`яніння.

Згідно з п. 6, п. 8 Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 р. № 1 водій транспортного засобу, що відмовився від проведення огляду на місці зупинки транспортного засобу або висловив незгоду з його результатами, направляється поліцейським для проведення огляду до відповідного закладу охорони здоров`я.

У разі відмови водія транспортного засобу від проведення огляду в закладі охорони здоров`я поліцейський в присутності двох свідків складає протокол про адміністративне правопорушення, у якому зазначає ознаки сп`яніння і дії водія щодо ухилення від огляду.

Згідно пункту 27 постанови Пленуму ВСУ від 23 грудня 2005 року №14 „Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті", якщо водій ухилявся від огляду, то відповідні його дії та ознаки сп`яніння необхідно зафіксувати в протоколі про адміністративне правопорушення, складеному у присутності двох свідків, що є підставою для притягнення порушника до адміністративної відповідальності.

Разом з тим, у вказаному протоколі не зазначено свідків у присутності яких він складений, відсутні їхні анкетні дані та підписи. Також матеріали справи не містять жодних пояснень свідків.

Від так, протокол відносно ОСОБА_1 складений без залучення свідків.

Відповідно до ст. 266 КУпАП, огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським у присутності двох свідків. У разі незгоди водія (судноводія) на проведення огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров`я. Огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.

Разом з тим, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення серія ОБ № 158384, такий складений без залучення свідків, у ньому свідки не зазначені взагалі.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення серії ОБ № 158384 не відповідає вимогам вищевказаної Інструкції, Порядку та ст. 266 КУпАП, а тому вказаний протокол не є належним доказом у справі. Зазначені вимоги нормативних актів працівниками поліції дотримані не були.

Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може грунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Таким чиноманалізуючи вищенаведене,судом нездобуто доказівтого,що ОСОБА_1 відмовився навимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного сп`яніння.

Зокрема такі докази також відсутні на СД диску із відеозаписами, долученими до справи.

Таким чином, у суду відсутні підстави не вірити показам ОСОБА_1 , що йому не пропонували пройти освідчення на стан алкогольног сп`яніння у медзакладі.

Під час розгляду вказаної справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , судом оцінено докази надані поліцією і враховуючи, що збирання доказів по справі стосовно ОСОБА_1 вичерпано, всі докази які маються по справі є перевіренні, суд прийшов до висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Відповідно дост. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Згідно з ч. 1ст. 9КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Враховуючи викладене, дослідивши повно та всебічно матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 130 КУпАПє недоведеною, а факт відмови ОСОБА_1 на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного сп`яніння не знайшов свого підтвердження у судовому засіданні, у зв`язку з чим та враховуючи, що вина особи не може ґрунтуватись на припущеннях, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 130 КУпАП.

Відповідно до п. 1ст. 247КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись п.1 ст.247, ст.294 КУпАП, суд,

п о с т а н о в и в:

Провадження всправі проадміністративне правопорушеннявідносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КпАП України - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Львівського апеляційного суду через Жовківський районний суд Львівської області, в порядку ст. 287 КУпАП.

Суддя Ясиновський Р. Б.

Джерело: ЄДРСР 89069925
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку