open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №522/5450/20

Провадження №1-кс/522/5692/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2020 року Місто Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду повітряного судна АН - 72 (з.н.365.720.93.876), яке перебуває у міжнародному аеропорту м. Одеси.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.

СУ ТУ ДБР, розташованого у м. Миколаєві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020161010000062 від 25.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.333, ч.2 ст.367, ч.2 ст.367, ч.2 ст.367 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що 12.02.2020 на адресу Одеської митниці Держмитслужби надійшов лист Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБ України від 10.02.2020 № 14/2-907 щодо можливого незаконного переміщення через митний кордон України ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» (ЄДРПОУ 33915633) військового повітряного судна типу (моделі) Н-72-100 (реєстраційний номер Т-702, заводський номер 36572093876») під виглядом цивільного борту АН-72-100, шляхом внесення даних до митної декларації № UA500200/2019/005032 від 10.06.2019 та №UA500200/2019/009997 від 07.12.2019.

Згідно із законодавством України, ввезення повітряних суден військових типів (моделей) на її території дозволяється виключно спеціалізованим державним підприємствам ДК «УКРОБОРОНПРОМ» за узгодженням із Державною службою експортного контролю України, а обслуговування таких суден мають право проводити виключно авіапідприємства зазначеного концерну ( ХДАВП, ДП «АНТОНОВ» або ДП «ЗАВОД 410 ЦА»).

В додаток до свого листа Головне управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБ України надано наступні документи:

- Лист ДП «АНТОНОВ» від 12.12.2019 № 706/14808-19 щодо виготовлення 16.05.1991 літака АН-72, заводський номер 36572093876, бортовий номер Т-702, як військове-транспортне повітряне судно, призначене для перевезення та десантування людей та вантажів, інформація щодо переобладнання до типової сертифікованої конструкції цивільного літака АН-72-100 відсутня. Крім того, 31.10.2019 комісією спеціалістів відповідно до «Акту оцінки складу систем і обладнання літака АН-72, заводський номер 3657209387» засвідчено факт раніше демонтованого спеціального обладнання, у тому числі військового призначення, що не є підставою для визначення літака як цивільного повітряного судна;

- Витяг з мережі інтернет www.fightradar24.com (глобальний льотний сервіс щодо повітряних суден) відповідно до якого, повітряне судно з заводським номером 36572093876, бортовий номер Т-702, є військовим повітряним судном.

За результатами опрацювання вищезазначеної інформації та здійснення заходів митного контролю, Одеською митницею Держмитслужби встановлено, що 03.06.2019 ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії», у особі керівника ОСОБА_4 , з метою переміщення літака через митний кордон України, подано до Одеської митниці ДФС заяву №01/01-122/1 (вх. митниці від 04.06.2019 № 6012/10-29) щодо отримання дозволу митниці на переробку на митній території України (ремонт, технічне обслуговування) цивільного літака АН-72-100, державний номер Т-702, заводський номер 36572093876, вагою 21 тонна.

При цьому, разом із заявою ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» подало документи:

1. Договір від 30.05.2019 № 30-05/19 на технічне обслуговування;

2. Сертифікат від 20.03.2015 № UA.145.0095;

3. Договір від 12.12.2018 № 15.1391.2018;

4. Договір від 11.07.2013 № 057;

5. План виконання ремонту/обслуговування від 03.06.2019;

6. Копія реєстраційного посвідчення на літак від 08.01.2014 № 002/015;

7. Лист від 20.05.2019 № 56-68/GAB.CMDTE/FAN;

8. Лист Державіаслужби від 06.10.2015 № 1.18-15818;

9. Зобов`язання від 03.06.2019 № 01/01-121/2.

Відповідно до пункт 3.1 договору № 30-05/19 на технічне обслуговування, ремонту та технічному обслуговуванню підлягає цивільне повітряне судно типу АН-72-100, державний номер Т-702, заводський номер 36572093876 (Договору).

За результатами розгляду заяви уповноваженими посадовими особами митного органу 05.06.2019 надано дозвіл на переробку на митній території України (ремонт, технічне обслуговування) товару «цивільне повітряне судно, тип (модель) АН-72-100, заводський номер 36572093876, виготовлений у 1991 році, державний та реєстраційний знак літака Т-702».

08.06.2019 повітряне судно (літак) АН-72-100 державний (реєстраційний, бортовий) номер Т-702, заводський № 36572093876, рік випуску 1991, з двома авіаційними двигунами Д-36, що слідувало за авіаційним маршрутом аеропорт Ангола аеропорт Одеса, переміщено через митний кордон України.

Згідно з супровідних документів, а саме вантажна відомість (Cargo Manifest) від 03.06.2019, авіанакладна (Air Waybill) від 03.06.2019 № 000-00092455, реєстраційне посвідчення від 08.01.2014 № 002/015, які подавались, після прильоту літака, у міжнародному повітряному пункті пропуску «Одеса-аеропорт» до митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ДФС, власником літака є Національні військово-повітряні сили Анголи (Angolan Air Force Nacional).

Метою прильоту повітряного судна згідно з договором № 30-05/19 на технічне обслуговування літака АН-72-100, укладеного у м. Одеса 30.05.2019, між ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» (Виконавець), у особі керівника ОСОБА_4 , та «KUSH ENGINEERING SERVICES LTD» (Замовник, адреса: м. Дубаї, ОАЕ), є ремонт та технічне обслуговування, у пункті 3.1 якого (договору) зазначено взаємовиключні дані: літак та його двигуни і вінти належать Національним військово-повітряним силам Республіки Ангола та літак АН-72-100, державний номер Т-702, заводський №36572093876 є цивільним повітряним судном.

Під час здійснення митного контролю встановлено, що реєстраційне посвідчення №002/015 видане 08.01.2014 Національними військово-повітряними силам Республіки Ангола (м. Луанда), у особі командувача цими сілами, генерала Francisco Lopes G. Afonso, на повітряне судно АН-72-100 державний номер Т-702, заводський номер 36572093876.

Літак зареєстрований за Національними військово-повітряними силами Республіки Ангола з відповідним записом у посвідченні англійською та португальською мовами: даним підтверджується, що вище описане повітряне судно було належним чином внесене до військового авіаційного реєстру відповідно до застосованих технічних нормативів.

Частиною третю статті 148 Митного кодексу України визначено, що «обмеження або заборони щодо ввезення окремих видів товарів на митну територію України з метою переробки встановлюються законом».

Відповідно до ч.8 ст. 149 Митного кодексу України, встановлено, що «рішення про відмову у видачі дозволу на переробку товарів на митній території України приймається, в тому числі, якщо:

2) орган доходів і зборів виявив невідповідності у відомостях, що містяться у поданих заявником документах, або недостовірність цих відомостей;

4) підприємством не дотримано встановлених законодавством України заборон чи обмежень щодо переробки товарів на митній території України».

Законом України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» від 20 лютого 2003 року № 549-IV (зі змінами), встановлені обмеження щодо ввезення з метою ремонту/технічного обслуговування на територію України товарів військового призначення без отримання дозволу (висновку) Державної служби експортного контролю на право здійснення міжнародної передачі товарів.

Згідно ч.1 цього Закону визначено, що послуги військового призначення - надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні послуг у сфері ремонту, технічного обслуговування виробів військового призначення.

Відповідно до ст. 15 цього Закону передбачено, що дозвіл чи висновок оформляється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, як разовий, генеральний чи відкритий. Разовий дозвіл чи висновок надається суб`єкту здійснення міжнародних передач товарів для здійснення конкретних передач товарів згідно із зазначеними договорами (контрактами) і є дійсним протягом установленого строку.

Окрім того, відповідно ч.1 ст. 197 Митного кодексу України встановлено, що у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються органами доходів і зборів на підставі відповідних дозвільних документів отриманих від державних органів, уповноважених на здійснення дозвільних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Згідно з ч. 2 цієї статті Кодексу, на офіційному веб-сайті ДФС (http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-zed/zaboroni-ta-obmejennya-pri-peremischenni/) розміщено відповідну інформацію - «Переліки товарів (з кодами УКТ ЗЕД*), на переміщення яких через митний кордон України у відповідному напрямку встановлено обмеження», де: під № 6 це товари, зазначені у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807, за кодом 8802 згідно з УКТ ЗЕД «літаки», напрями переміщення: ввезення, вивезення, транзит; документи та відомості, що підтверджують встановлені обмеження: Дозвіл або Висновок на здійснення міжнародних передач товарів; законодавча норма: ст. 21 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» (ст. 21 цього Закону - «митне оформлення та митний контроль товарів здійснюються в порядку, передбаченому Митним кодексом України»).

Відповідно до ч.2 ст. 335 Митного кодексу України «Подання документів та відомостей, необхідних для митного контролю» встановлено, що «незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України щодо пропуску товарів через митний кордон України, крім тих, що необхідні виключно для поміщення товарів у митний режим».

Згідно з Порядком здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807 (зі змінами) до підпозиції ML10.а Списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, відносяться пілотовані «літальні апарати» - код товару 8802 згідно з УКТ ЗЕД.

При цьому, приміткою 1 цього Списку встановлено, що «згідно з підпозицією ML10.а контролю не підлягають міжнародні передачі «літальних апаратів», кінцевими споживачами яких є іноземні суб`єкти господарської або іншої діяльності держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Вассенаарська домовленість», які при цьому відповідають всім наведеним нижче вимогам:

а) не є бойовими «літальними апаратами»;

b) не обладнані для військового «використання» та не оснащені обладнанням або пристроями, які «спеціально призначені» або модифіковані для військового «використання»;

c) типи (модифікації) яких сертифіковані (схвалені) для цивільного використання уповноваженим органом цивільної авіації цієї держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Вассенаарська домовленість»;

d) занесені до державного реєстру цивільних повітряних суден, що підтверджується відповідним реєстраційним посвідченням, виданим уповноваженим органом цивільної авіації цієї держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Вассенаарська домовленість».

Примітка 5 Списку, Згідно з позицією ML10.a контролю не підлягають «літальні апарати», які відповідають всім наведеним нижче вимогам:

а) вперше були виготовлені до 1946 року;

b) не містять виробів, наведених у цьому Списку, до яких застосовується вимога щодо відповідності стандартам з безпеки або льотної придатності органу цивільної авіації держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Вассенаарська домовленість»;

c) не містять озброєння, зазначеного у цьому Списку, яке не виведене з ладу і придатне для відновлення його функціонування.

Згідно з частиною 3 Загальних приміток до зазначеного Списку, затвердженого постановою КМУ № 1807, термін «Цивільні повітряні судна» («Civil aircraft») визначає «літальні апарати»:

перелічені за призначенням органом цивільної авіації держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Васcенаарська домовленість» в опублікованих сертифікаційних списках льотної придатності для польотів на комерційних цивільних внутрішніх і зовнішніх авіалініях чи для узаконеного цивільного, приватного або ділового використання, що підтверджується відповідним сертифікатом льотної придатності, виданим уповноваженим органом цивільної авіації держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Васcенаарська домовленість»; та

внесені до державного реєстру цивільних повітряних суден, що підтверджується відповідним реєстраційним посвідченням, виданим уповноваженим органом цивільної авіації держави-учасниці міжнародного режиму експортного контролю «Васcенаарська домовленість».

Водночас, міжнародні передачі «літальних апаратів», які відповідають умовам, визначеним терміном «цивільні повітряні судна», не підлягають державному контролю.

Окрім того, Ангола не є учасником міжнародного режиму експортного контролю «Васcенаарська домовленість». Згідно реєстраційному посвідченню від 08.01.2014 № 002/015 літак АН-72-100 внесений до військового авіаційного реєстру Анголи, а початок виробництва АН-72 1982 р.

Таким чином, літак АН-72-100, державний номер Т-702 Національних військово-повітряних сил Республіки Ангола, заводський № 36572093876 не відповідає терміну та назві «цивільне повітряне судно».

Також, перевірений Сертифікат типу ТЛ 0028 щодо його використання, у якості супровідного або дозвільного документу до «товару військового призначення: літак АН-72-100 державний номер Т-702, заводський № 36572093876», внесеного до військового авіаційного реєстру Анголи, власник - Національні військово-повітряні сили Анголи.

Відповідно до ст. 44 Повітряного кодексу України, «на кожне цивільне повітряне судно, внесене до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, видається відповідно до авіаційних правил України уповноваженим органом з питань цивільної авіації сертифікат льотної придатності відповідного зразка, який засвідчує відповідність його конструкції та експлуатаційної документації схваленій типовій конструкції, а також стан придатності повітряного судна до польотів».

Згідно до ч.1 ст. 14 цього Кодексу передбачено, що Державіаслужба України визнає сертифікат або аналогічний документ, виданий авіаційним органом влади іншої держави чи компетентною організацією, якщо це передбачено міжнародним договором України та відповідними міжнародно-правовими актами або якщо вимоги до його видачі були не нижчими, ніж ті, що застосовуються в Україні».

Отже, сертифікати льотної придатності видаються Державіаслужбою на цивільне повітряне судно з українською реєстрацією.

Сертифікат типу ТЛ 0028 виданий 01.11.2005 АНТК АНТОНОВ, засвідчує, що конструкція літака АН-72-100 з обмеженнями та умовами, що викладені у Переліку даних сертифіката типу, відповідає чинним в Україні Нормам льотної придатності.

Крім того, дія цього Сертифікату розповсюджується на літаки АН-72-100 з серійними номерами 06-06 та 13-08 (пункт 4 Розділу ІІІ Переліку даних Типи повітряних суден, які схвалені для експлуатації в цивільної авіації України, видання 4 від 16.10.2012 до № ТЛ 0028). Згідно карточки АН-72-100 (витяг з авіаційного сайту), державний номер Т-702 Національних військово-повітряних сил Республіки Ангола, заводський № 36572093876, літак має серійний номер 12-10.

Водночас, раніше до 08.01.2014, Національним інститутом цивільної авіації Республіки Анголавидане реєстраційне посвідчення № 011/03/3 від 05.05.2011, на літак заводський№ 36572093876,державний №D2-MAQ(власникSERVISAIR, м.Луанда) із записом у посвідченні, що літак був належним чином внесений до Національного реєстру Анголи у відповідності до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію від 07.12.1944 та Закону Анголи про цивільну авіацію № 01/08 січня 2016 р.

Тобто, за результатом співставлення реєстраційного посвідчення від 05.05.2011 №011/03/3 та реєстраційного посвідчення від 08.01.2014 №002/015 встановлено, що до 08.01.2014 літак АН-72 з заводським номером № 36572093876 був зареєстрований, згідно з Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, Національним реєстром Анголи відповідно до Національного реєстру Анголи, а з 08.01.2014 перереєстровано Національними військово-повітряними силами Республіки Ангола в Військовий авіаційний реєстр Анголи.

Отже,шляхом поданняТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» до митного органудокументів,що містятьнеправдиві відомостіщодо найменуваннятовару («цивільнеповітряне судно»замість «військовогоповітряного судна…»)товар «літакАН-72-100державний номерТ-702,заводський №36572093876»переміщено черезмитний кордонУкраїни зприховуванням відмитного контролю,що призвелодо уникненнявід заходівнетарифного регулювання,тобто переміщеннявідбулось бездозвільних документівДержавіаслужби України.

Дані предмети та речі містять відомості, що є предметом доказування у кримінальному провадженні, а також мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та являються джерелом доказів. Довести вищевказані обставини, інакше ніж за допомогою проведення огляду, не передбачається можливим.

Слідство вважає, що вказані предмети та речі зберегли на собі сліди злочину. Вказані предмети, речі та документи можуть містити неправдиві відомості та самі бути предметом злочину, у зв`язку з чим можуть бути приховані, пошкоджені, зіпсовані або знищені.

У слідства існує сукупність підстав та розумних підозр вважати, що вказані предмети та речі є доказами скоєння злочину та відповідає критеріям речових доказів.

У слідства є достатні підстави вважати, що не проведення огляду та не вилучення вказаних предметів та речей, може призвести до зникнення речових доказів, їх втрати, або пошкодження, або настання інших наслідків, які можуть перешкоджати кримінальному провадженню. Проведення огляду та вилучення вказаного, має на меті лише запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення або відчуження, та взагалі збереження речових доказів.

Тому прокурор просить надати дозвіл на проведення огляду.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, вважаючи його обґрунтованим наведеними підставами.

Заслухавши прокурора, дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Статтею 25 КПК України передбачено, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в кожному випадку безпосереднього виявлення ознак кримінального правопорушення (за виключенням випадків, коли кримінальне провадження може бути розпочате лише на підставі заяви потерпілого) або в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч.1 ст.237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно ч.5ст.237КПК України, при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З наданих суду матеріалів вбачається, що СУ ТУ ДБР, розташованого у м. Миколаєві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020161010000062 від 25.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.333, ч.2 ст.367, ч.2 ст.367, ч.2 ст.367 КК України.

Відповідно до пояснень прокурора та доданих до клопотання матеріалів встановлено, що виникла необхідність у проведенні огляду повітряного судна АН - 72 (з.н.365.720.93.876) яке перебуває у міжнародному аеропорту м. Одеси, з метою встановлення факту можливого незаконного переміщення через митний кордон України ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» (ЄДРПОУ 33915633) військового повітряного судна типу (моделі) Н-72-100 (реєстраційний номер Т-702, заводський номер 36572093876») під виглядом цивільного борту АН-72-100, шляхом внесення даних до митної декларації № UA500200/2019/005032 від 10.06.2019 та №UA500200/2019/009997 від 07.12.2019. Огляд необхідний в тому числі з метою, подальшого вирішення питання щодо призначення експертиз, та надання експерту даних, що стосуються наявного стану об`єкту злочину. Водночас, без виявлення і фіксації вказаних фактів неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, призначити відповідні перевірки та експертизи, а від так і доводити чи спростовувати вину причетних осіб.

Під час розгляду клопотання на підставі наданих матеріалів досудового розслідування встановлено, що зазначені у клопотанні предмети та речі, які містять відомості про вчинене кримінальне правопорушення, можуть бути доказами під час судового розгляду.

За таких обставин є підстави, передбачені ст.233 КПК України, для надання дозволу на проведення огляду з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

Керуючись ст.ст.2, 25, 233, 237, 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду - задовольнити.

Надати дозвілна проведенняогляду повітряного судна АН - 72 (з.н.365.720.93.876) яке перебуває у міжнародному аеропорту м. Одеси прокурорам групи прокурорів військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України у кримінальному провадженні №4202016101000062 від 25.03.2020 а саме: прокурорам військової прокуратури Одеського гарнізону ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , заступнику військового прокурора Одеського гарнізону ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , військовому прокурору Одеського гарнізону полковника юстиції ОСОБА_12 з метою виявлення та фіксації відомостей, що стосуються обставин вчиненого кримінального правопорушення, тобто встановлення наявності чи відсутності військового обладнання.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

03.04.2020

Джерело: ЄДРСР 88693581
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку