open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження №3/760/3792/20

Справа №760/7736/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2020 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Букіна О.М., при секретарі Ступак С.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , посвідка на постійне проживання НОМЕР_1 , видана 31 жовтня 2013 р., орган, що видав 8001, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0360/10000/20 від 19.02.2020, складений відносно громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ), за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 24.11.2018 в зоні діяльності Київської митниці ДФС, митний пост «Аеропорт Бориспіль», через митний кордон України міжнародним авіарейсом сполученням м. Київ (Україна) - м. Амман (Йорданія) на підставі поданих громадянином Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) документів переміщено товари, а саме: птахи живі виду щиглик - 1 000 голів, на загальну суму 50 000 грн.

У якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України громадянином Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) 24.11.2018 митниці подано засвідчену його особистим підписом митну декларацію для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних із здійсненням підприємницької діяльності від 24.11.2018, засвідчену його особистим підписом Заяву про надання дозволу митниці на розміщення вантажу на склад ДПМА «Бориспіль» від 24.11.2018, авіаційну вантажну накладну (Air Waybill) від 23.11.2018 №714 0001 3893, довідку на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» вих.№93-2018 від 21.11.2018р. засвідчену печаткою «Благодійний фонд «ВІРА» ідентифікаційний код 33386462 м. Одеса Україна», довідку на бланку підприємства «Питомник Декоративных Птиц» №92 від 22.11.2018р. засвідчену печаткою «Питомник декоративніх птиц «MIRACLE BIRDS OF UKRAINE» Благотворительний Фонд «ВЕРА» ЄДРПОУ 33386462», а також міжнародний ветеринарний сертифікат від 24.11.2018 серії УА №015368.

Відповідно до довідки №92 від 22.11.2018 р. на бланку «Питомник Декоративных Птиц» засвідченої печаткою «Питомник декоративніх птиц «MIRACLE BIRDS OF UKRAINE» Благотворительний Фонда «ВЕРА» ЄДРПОУ 33386462», зазначених вище птахів живих виду щиглик було вирощено у питомнику «Волшебные птицы Украины Благотворительного Фонда «ВЕРА»».

Відповідно до довідки вих. №93-2018 від 21.11.2018 р. на бланку «Одесский Орнитологический Клуб» «Благотворительного Фонда ВЕРА» засвідченої печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна», громадянин Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) придбав у їхньому клубі живі птахи виду щиглик у кількості - 1 500 шт. на загальну вартість 75 000 гривень.

Жодних документів на спеціальне використання диких тварин відповідно до вимог ст.17, ст.18 Закону України «Про тваринний світ» та Постанови Кабінету Міністрів України від 25.01.1996 № 123 «Про затвердження Тимчасового порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин», а також щодо утримання диких тварин в неволі, відповідно до ст. 8 Закону України від 04.07.2017 «Про захист тварин від жорстокого поводження», громадянином Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) при переміщенні через митний кордон України митниці надано не було.

11.11.2019 на адресу Київської митниці ДФС (за вх. №22859/45) надійшов лист Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України від 23.10.2019 №14/20740нт «Щодо проведення спільних заходів» разом з матеріалами перевірки щодо виявлення механізму незаконного вивезення за межі митної території України птахів видів «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж, синиця, вівчарик), на підставі товаросупровідних документів щодо придбання штучно виведених птахів вказаних видів в «Одеському орнітологічному клубі» благодійного фонду "ВІРА" (м. Одеса, вул. Краснова, 5-А, і.к. 33386462), засвідчених підписом директора ОСОБА_5 та печаткою з найменуванням вищевказаної установи («Благодійний фонд "ВІРА", ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна»), серед яких - копія пояснення громадянки України ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженки м. Одеса, що було відібране 24.07.2019 співробітником ГУБКОЗ СБ України.

У листі Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України від 23.10.2019 №14/20740нт зазначено, що громадянка України ОСОБА_5 займає посаду директора «Одеського орнітологічного клубу» благодійного фонду «ВІРА», який в свою чергу, здійснює виключно благодійну діяльність, яка пов`язана із захистом диких тварин від жорстокого поводження, а також пов`язана із захистом дикої флори України, у зв`язку із чим, фонд не здійснює підприємницької діяльності та жодних операцій з продажу диких птахів не проводив, крім того, безпосередньо громадянка ОСОБА_5 господарською діяльністю з вирощуванням птахів «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж, синиця, вівчарик) та їх продажем не займалась та жодних дозвільних документів на спеціальне використання диких тварин (вилучення диких птахів з природного середовища) відповідно до вимог ст. 17, ст. 18 Закону України «Про тваринний світ» та Постанови Кабінету Міністрів України від 25.01.1996 №123 «Про затвердження Тимчасового порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин», а також щодо утримання диких тварин в неволі, відповідно до ст. 8 Закону України від 04.07.2017 «Про захист тварин від жорстокого поводження» не отримувала, при цьому, остання також повідомила, що не здійснювала продаж птахів вищевказаних видів за товарними накладними оформленими на бланку «Одеського орнітологічного клубу» та благодійного фонду «ВІРА» (м. Одеса, вул. Краснова, 5-А, і.к. 33386462) громадянину Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ), які використовувались та були подані ним митниці для митного контролю та оформлення живих птахів під час їх відправлення в країни Південно-Східної Азії, у тому числі, за довідкою на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих.№93-2018 від 21.11.2018 р. засвідченою печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна», та довідкою на бланку підприємства «Питомник Декоративных Птиц» №92 від 22.11.2018р. засвідченою печаткою «Питомник декоративніх птиц «MIRACLE BIRDS OF UKRAINE» Благотворительний Фонд "ВЕРА" ЄДРПОУ 33386462».

У письмовому поясненні від 24.07.2019 громадянка ОСОБА_5 пояснила, що вона протягом тривалого часу займалася благодійною діяльністю пов`язаною із захистом диких тварин від жорстокого поводження, захистом дикої флори України, у зв`язку із чим, вона перебуває в числі членів «Одеського орнітологічного клубу» та благодійного фонду «ВІРА» (м. Одеса, вул. Краснова, 5-А, і.к. 33386462), який станом на 24.07.2019 року припинив свою діяльність.

Крім того, громадянка ОСОБА_5 пояснила, що діяльність благодійного фонду «ВІРА» не була пов`язана із здійсненням підприємницької діяльності та жодні операції пов`язані із продажем диких птахів фондом не проводились.

При цьому громадянка ОСОБА_5 також пояснила, що вона не займалась діяльністю, яка пов`язана з вирощуванням птахів родин «вівсяникові, в`юркові, кропивникові, синицеві» (щиглик, щиголь, снігур, чиж, синиця, вівчарик тощо) та ніколи не здійснювала продаж птахів вказаних видів на бланках благодійного фонду «ВІРА», у тому числі й за довідками на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» Вих.№93-2018 від 21.11.2018 р. засвідченою печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна», та на бланку підприємства «Питомник Декоративных Птиц» №92 від 22.11.2018 р. засвідченою печаткою «Питомник декоративніх птиц «MIRACLE BIRDS OF UKRAINE» Благотворительний Фонд «ВЕРА» ЄДРПОУ 33386462», а громадянин Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) їй не відомий.

Відповідно до ч. 1 ст. 53 Закону України «Про тваринний світ» ввезення в Україну і вивезення за її межі об`єктів тваринного світу, крім генетично модифікованих, здійснюються за правилами, встановленими законодавством України, у тому числі міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

У відповідності до Закону України від 29.10.1996 Україна приєдналась до Конвенції 1979 року про охорону дикої флори і фауни та природних середовищ існування в Європі.

Згідно до ст. 6 Конвенції кожна Договірна Сторона вживає відповідних і необхідних законодавчих та адміністративних заходів для забезпечення особливої охорони видів фауни, зазначених у додатку ІІ. Стосовно цих видів, зокрема, відповідно до п.а) всі форми навмисного вилову, утримання та навмисного знищення, та відповідно до п. е) володіння цими тваринами або внутрішня торгівля ними, живими чи мертвими, включаючи чучела тварин і будь-яку частину чи похідні від них, які можна легко розпізнати, якщо це сприяє ефективному виконанню положень цієї статті.

Відповідно до положень ст. 7 Закону України від 13.12.2001 № 2894-ІІІ «Про тваринний світ», законність набуття у приватну власність об`єктів тваринного світу повинна бути підтверджена відповідними документами, що засвідчують законність вилучення цих об`єктів з природного середовища, ввезення в Україну з інших країн, факту купівлі, обміну, отримання у спадок тощо, які видаються в установленому законодавством порядку.

Згідно з приписами ст. 53 Закону України від 13.12.2001 № 2894-ІІІ «Про тваринний світ», ввезення в Україну і вивезення за її межі об`єктів тваринного світу, крім генетично модифікованих, здійснюються за правилами, встановленими законодавством України, у тому числі міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Виходячи зі змісту абзацу 1 та абзацу 2 п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон - митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів, а підробленими вважаються як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Таким чином, дії громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) призвели до переміщення товарів, а саме: птахи живі виду щиглик - 1 000 голів, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митниці як підстави для переміщення товарів митної декларації від 24.11.2018 з неправдивими відомостями щодо ціни товару, які внесені на підставі підроблених документів, а саме довідка на бланку підприємства «Одесский Орнитологический Клуб» вих. №93-2018 від 21.11.2018р. засвідчена печаткою «Благодійний фонд «ВІРА», ідентифікаційний код 33386462, м. Одеса, Україна», та довідка на бланку підприємства «Питомник Декоративных Птиц» № 92 від 22.11.2018р. засвідчена печаткою «Питомник декоративніх птиц «MIRACLE BIRDS OF UKRAINE» Благотворительний Фонд «ВЕРА» ЄДРПОУ 33386462».

Зазначені дії громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) мають ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

По даному факту 19 лютого 2020 року працівниками Київської митниці Держмитслужби України відносно громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) було складено протокол про порушення митних правил №0360/10000/20, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці Держмитслужби України та особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил гр. ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) у судове засідання не з`явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.

Дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської митниці Держмитслужби України для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 280 КпАП України, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 508 МК України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.

До процесуальних дій належать, зокрема, складення протоколу про порушення митних правил; опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, та документів на них; митне обстеження; пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; експертиза; взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Згідно ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом прядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями свідків, а також іншими документами.

Згідно ст. 254 КУпАП, ч. 1 ст. 494 МК України, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженою посадовою особою.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення митних правил стосовно гр. ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ), складений інспектором митного органу, є одним із доказів у справі про адміністративне правопорушення, оцінку якому надає суд при розгляді справи.

Відповідно до ст. 278 КУпАП, під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

У відповідності до ч.ч. 4-5, 7-8 ст. 494 МК України, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Разом з тим, встановлено, що інспектором митного органу при складанні протоколу про порушення митних правил вказаних вимог не дотримано.

З протоколу про порушення митних правил №0360/10000/20 вбачається, що даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягалася до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ).

Водночас в матеріалах справи відсутні докази щодо вручення протоколу про порушення митних правил ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ).

Відповідно до ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в тому числі, відомості щодо товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу.

Згідно ч. 4 ст. 511 МК України тимчасово вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.

Частина 1 статті 483 МК України передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Разом з тим, матеріали справи не містять даних щодо вилученого, відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0360/10000/20 від 19 лютого 2020 року, товару та вартості товару - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, додані до протоколу про порушення митних правил документи не містять даних щодо вилучення товару та вартості товару - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Наведені обставини свідчать про невідповідність складеного стосовно гр. ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) протоколу про адміністративне правопорушення вимогам ст. 494 МК України, а тому на основі даних такого документу в розумінні ст. 251 КУпАП суд не може встановлювати наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інших обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Даним вимогам закону не відповідають документи, які додані до протоколу про порушення митних правил та на які посилається митний орган, оскільки викладені іноземною мовою.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

З огляду на наведене, а також враховуючи недоліки оформлення матеріалів справи, суд приходить до висновку про необхідність направлення адміністративного матеріалу на додаткову перевірку.

Керуючись ст.ст. 483 ч.1, 486, 489, 495, 501, 522, 526, 527 МК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Сірійської Арабської Республіки ОСОБА_3 ( ОСОБА_3 ) по факту порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, повернути до Київської митниці Держмитслужби України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки - один місяць.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва на протязі десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.М.Букіна

Джерело: ЄДРСР 88558231
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку