open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2020 року м. Київ № 640/18477/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу, за заявою про скасування заходів реагування вжитих

за позовом

Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея"

до

Офісу великих платників податків ДПС

про

визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.07.2018,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» (далі - позивач) з позовом до Офісу великих платників податків ДПС (далі - відповідач та/або контролюючий орган/Офіс) та просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008361405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008371405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008381405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008391405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС.

У позовній заяві, обґрунтовуючи позовні вимоги позивач стверджує, що спірні податкові повідомлення-рішення суб`єкта владних повноважень були прийняті за результатами фактичних перевірок інших суб`єктів господарювання, а не позивача, Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» не здійснював розрахункових операцій у місцях проведення фактичних перевірок, підприємство позивача не несе відповідальності за дії розповсюджувачів державних лотерей, реєстратори розрахункових операцій не застосовуються при продажі білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок.

Також позивачем вказано про наявність процедурних порушень при здійсненні фактичної перевірки.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній вказує, що фактичні перевірки проведено за місцем фактичного провадження діяльності Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея», фактичні перевірки проведено у місці розташування господарських або інших об`єктів права власності підприємства позивача, внаслідок чого контролюючим органом правомірно визначено штрафні (фінансові) санкції саме позивачу.

В свою чергу, представником Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» подано відповідь на відзив на позовну заяву, де наводиться спростування тверджень контролюючого органу.

Надалі, представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив, у якому останній наполягає на власній позиції, яка викладена у відзиві на позовну заяву.

Окрім вказаного, представником відповідача подано заперечення від 14.01.2019 року, у яких останній вказує, що висновки про наявність допущених позивачем порушень ґрунтуються на аналізі договорів з розповсюджувачами.

Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» подало заяву від 29.01.2019 року де вказало, що заперечення від 14.01.2019 року не можуть братись до уваги судом, оскільки подано за межами процесуального строку.

Справа вирішується на підставі наявних в ній документів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

На підставі пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 80.2.2, 80.2.3 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей за адресою здійснення діяльності: м. Ужгород, вул. Грушевського, 31, «Лото Держресурс» суб`єкта господарської діяльності Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея», код за ЄДРПОУ 24940541.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 13.07.2018 року №0374/14/2810/РРО/24940541.

Згідно з висновком акту, перевіркою встановлено порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до матеріалів перевірки за адресою господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей: м. Ужгород, вул. Грушевського, 31, ПІІ «Українська національна лотерея» здійснює діяльність з випуску та проведення лотерей на підставі ліцензії серії АВ №446756, виданої Міністерством фінансів України 02.09.2013 року.

В порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено факт отримання розповсюджувачем лотерей ФОП ОСОБА_1 готівкових коштів від гравця лотерей в сумі 100,00 грн. для зарахування їх на «картку гравця», за допомогою якої в подальшому проводиться участь в миттєвих лотереях та вчиняються ставки в електронній формі через термінал самообслуговування. Зазначену суму готівкових коштів не проведено через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та не видано покупцеві в обов`язковому порядку відповідного розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції.

За результатом акта перевірки встановлене порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР.

Враховуючи висновки акту перевірки, на підставі положень пункту 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР Офісом великих платників податків ДФС винесено повідомлення-рішення №0008361405 від 26.07.2018 року, яким до Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» застосовано штрафні санкції у сумі 1 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №1).

Також, судом встановлено, що на підставі пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 80.2.2, 80.2.3 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку господарської одиниці залу розповсюдження лотерей за адресою здійснення діяльності: м. Ужгород, вул. Легоцького, 52/3, «Золотий кубок», суб`єкта господарської діяльності Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея», код за ЄДРПОУ 24940541.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки, від 13.07.2018 № №0373/16/2810/РРО/24940541.

Відповідно до висновків акту перевірки контролюючим органом встановлено порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР.

Згідно з матеріалами перевірки за адресою господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей: м. Ужгород, вул. Легоцького,52/3, розповсюдженням лотерейних білетів миттєвих лотерей « Золотий Кубок» від імені ПІІ «Українська національна лотерея» здійснює діяльність ОСОБА_2 .

До перевірки надано договір-доручення на розповсюдження державних лотерей між ПІІ «Українська національна лотерея» та ТОВ «Стар Вест», та договір-доручення №48 СВ, укладений між ТОВ «Стар Вест» та ФОП ОСОБА_2 .

В порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР встановлено факт отримання розповсюджувачем ФОП ОСОБА_2 готівкових коштів від гравця лотерей в сумі 50,00грн. для зарахування цих коштів на «картку гравця», за допомогою якої в подальшому проводиться участь в миттєвих лотереях та вчиняються ставки в електронній формі через термінал самообслуговування. Зазначену суму готівкових коштів не проведено через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та не видано покупцеві в обов`язковому порядку відповідного розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції.

За встановлене порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби винесено податкове повідомлення-рішення №0008371405 від 26.07.2018 року, яким до платника застосовано штрафні санкції у сумі 1 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №2).

Окрім того, на підставі пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 80.2.2, 80.2.3 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей за адресою здійснення діяльності: м. Ужгород, вул. Мукачівська, 15, «Золотий кубок», суб`єкта господарської діяльності Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея», код за ЄДРПОУ 24940541.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 13.07.2018 року №0371/16/2810/РРО/24940541.

Відповідно до висновків акту перевірки встановлено порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР.

Згідно з актом фактичної перевірки, за адресою господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей: м. Ужгород, вул. Мукачівська, 15, відповідно до умов договору суборенди приміщення без зазначення номеру від 23.04.2014 року, ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ» прийняло у ФОП ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_1 ) в строкове платне користування з можливістю доступу до мережі Інтернет приміщення площею 25 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 .

За вищевказаною адресою проводиться реалізація державних лотерейних білетів миттєвих лотерей « Золотий кубок » та «Лото Платинум» розповсюджувачем ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_2 ), яка здійснює діяльність на підставі Договору субдоручення на розповсюдження лотерей №140 ЗВ від 15.05.2018, укладеного із ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ».

В порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено факт отримання розповсюджувачем фізичною особою» ОСОБА_4 готівкових коштів від гравця лотерей в сумі 3,00грн. для зарахування цих коштів на «картку гравця», за допомогою якої в подальшому проводиться участь в миттєвих лотереях та вчиняються ставки в електронній формі через термінал самообслуговування. Зазначену суму готівкових коштів не проведено через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та не видано покупцеві в обов`язковому порядку відповідного розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції.

За встановлене порушення вимог пункту 1, пункту 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР на підставі пункту 1 статті 17 цього Закону, Офісом великих платників податків Державної фіскальної винесено податкове повідомлення-рішення №0008381405 про застосування штрафних фінансових санкцій за платежем «штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», код платежу « 30 21080900» у сумі 1,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №3).

Разом з цим, судом встановлено, що на підставі пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпунктів 80.2.2, 80.2.3 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України проведено фактичну перевірку господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей за адресою здійснення діяльності: м. Ужгород, вул. Ш. Петефі, 21, «Спорт Лото» суб`єкта господарської діяльності Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея», код за ЄДРПОУ 24940541, за наслідком якої складено акт від 13.07.2018 року №072/16/2810/РРО/24940541.

У висновку акту перевірки вказано про порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР.

Згідно з актом фактичної перевірки, за адресою господарської одиниці пункту розповсюдження лотерей: м. Ужгород, вул. Ш. Петтефі, 21, розповсюдження лотерейних білетів миттєвих лотерей « Золотий Кубок » та державної грошової лотереї «Лото Платинум» від імені ПІІ «Українська національна лотерея» здійснює фізична особа ОСОБА_6

В порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР встановлено факт отримання розповсюджувачем фізичною особою ОСОБА_6 готівкових коштів від гравця лотереї в сумі 100,00грн. для зарахування цих коштів на «картку гравця», за допомогою якої в подальшому проводиться участь в миттєвих лотереях та вчиняються ставки в електронній формі через термінал самообслуговування. Зазначену суму готівкових коштів не проведено через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та не видано покупцеві в обов`язковому порядку відповідного розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції.

За встановлене порушення вимог пункту 1, пункту 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР на підставі пункту 1 статті 17 цього Закону Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби до Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» податковим повідомленням-рішенням від 26.07.2018 року №0008391405 застосовано штрафні санкції у сумі 1,00 грн. (далі - спірне та/або оскаржуване рішення №4).

Тут і надалі разом спірні та/або оскаржувані рішення.

Не погоджуючись зі спірними рішенням позивачем подано скаргу, за наслідком розгляду якої Державною фіскальною службою України прийнято рішення від 04.10.2018 року №32423/6/9-99-99-11-03-01-25, у задоволенні скарги Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» відмовлено, а оскаржувані рішення залишено без змін.

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі - Закон № 265/95-ВР). Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі, Встановлення норм щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до положень пунктів першого та другого статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Як вбачається з матеріалів справи позивач є оператором державних лотерей, зокрема, лотерей "Золотий кубок" та "Лото Платинум" та має ліцензію на здійснення діяльності з випуску та проведення лотерей серії АВ №446756, видану 02.09.2013 року Міністерством фінансів України.

Розповсюдження державних лотерей, які випускаються позивачем, здійснюють розповсюджувачі державних лотерей на підставі договорів доручення/субдоручення та за наявності посвідчення, виданого оператором (Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея") відповідно до Закону України "Про державні лотереї в Україні".

На території м. Ужгород (вул. Грушевського, 31, вул. Легоцького, 52/3, вул. Ш. Петтефі, 21, вул. Мукачівська, 15) право на розповсюдження державних лотерей оператора Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея", в тому числі, лотерей "Золотий кубок" та "Лото Платинум" позивач надав товариству з обмеженою відповідальністю «СТАР ВЕСТ» (договір доручення 1893/02 на розповсюдження державних миттєвих лотерей від 03.08.2017 року) та товариству з обмеженою відповідальністю «ЗЕТ ВЕСТ» (договір доручення 2018/02 на розповсюдження державних миттєвих лотерей від 10.04.2018 року).

Тут і надалі, разом договори на розповсюдження державних миттєвих лотерей.

Відповідно до підпункту 3.2.3. пункту 3.2. наведених вище договорів розповсюджувачі, відповідно ТОВ «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ» мають право передавати надані цими договорами повноваження з розповсюдження лотерей третім особам (фізичним особам) за згодою довірителя (Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея"), шляхом укладення договорів субдоручення.

На підставі зазначеного пункту, ТОВ «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ» відповідно 03.07.2018 року та 15.05.2018 року передали право на розповсюдження державних лотерей фізичним особам відповідно ОСОБА_2 та ОСОБА_4 , уклавши договори субдоручення на розповсюдження державних лотерей №395 СВ та №140 ЗВ.

Позивач як оператор державних лотерей видав фізичним особам-розповсюджувачам посвідчення, після отримання яких такі особи на підставі частини третьої статті 9 Закону України «Про державні лотереї в Україні» отримали право здійснювати розповсюдження державних лотерей.

Відповідно до пункту четвертого статті 9 Закону № 265/95-ВР реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, а також при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів.

Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 року №13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11.02.2016 року за №220/28350 затверджено Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов`язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), яке розроблено відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Цим Положенням визначено форми і зміст розрахункових документів, які повинні видаватися при здійсненні розрахунків суб`єктами господарювання для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг, а також комерційними агентами банків та небанківськими фінансовими установами при прийманні готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів, та розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (далі - Положення №

При цьому, вимоги Положення №13 не поширюються на розрахункові проїзні та перевізні документи на залізничному (крім приміського) й авіаційному транспорті, квитки на міські та приміські автомобільні маршрути, міський електротранспорт, білети державних лотерей, квитанції на послуги поштового зв`язку.

Між тим, наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів України від 12.12.2002 року №128/1037, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.12.2002 року за №1005/7293 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей, що розроблені відповідно до Закону України від 21.09.2000 N1969-III "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою запровадження державного контролю за здійсненням лотерейної діяльності", Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Закону України "Про підприємництво", Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Указу Президента України від 10.09.2002 N 813/2002 "Про деякі заходи щодо регулювання лотерейної діяльності". (далі - Ліцензійні умови).

Згідно з підпунктами 4.4.2 та 4.4.3 Ліцензійних умов контроль за проведенням лотерей з використанням електронних систем прийняття сплати участі у лотереї у режимі реального часу здійснюється Державним казначейством України.

Оператор, який використовує електронну систему для прийняття сплати участі у лотереї і обробки інформації, зобов`язаний забезпечити Державне казначейство України засобами контролю, які передбачають можливість зняття інформації в режимі реального часу про сплату участі в лотереї, відповідно оформивши взаємовідносини в порядку, установленому чинним законодавством. Контроль розподіляється на:

- вхідний контроль до припинення продажу білетів (сплат участі в лотереї) на розіграш тиражу - інформація про прийняті сплати участі в лотереї до припинення продажу білетів на розіграш;

- вихідний контроль після припинення продажу білетів (сплат участі в лотереї) на розіграш тиражу та до проведення розіграшу тиражу - інформація про прийняті сплати за участь в лотереї, загальний обсяг продажу на тираж, час припинення продажу білетів на тираж, розмір призового фонду тиражу;

- вихідний контроль після проведення розіграшу тиражу - інформація про прийняті сплати участі в лотереї, загальний обсяг продажу на тираж, час припинення продажу білетів (сплат участі в лотереї) на тираж, розмір призового фонду тиражу, виграшні комбінації номерів, результати розподілу призового фонду.

Контроль повинен здійснюватись Державним казначейством України і оператором як до, так і після розіграшу тиражу. Результати контролю протоколюються (за формою, встановленою Міністерством фінансів України) та зберігаються протягом 3-х років.

Аналіз наведених положень дає суду підстави дійти до висновку, що реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Тобто, підстави для не застосування реєстраторів розрахункових операції та розрахункових книжок є продаж білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, контроль якого здійснюється в режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Згідно пункту першого статті 17 Закону № 265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

1) у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:

вчинене вперше - 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);

Судом встановлено, що лотереї «Золотий кубок» та «Лото Платимум» є державними лотереями, продаж білетів яких здійснюється через електронну систему прийняття ставок.

З вказаного слідує, що при розповсюджені лотерей «Золотий кубок» та «Лото Платимум», в контексті положень пункту четвертого статті 9 Закону № 265/95-ВР застосування реєстраторів розрахункових операції та розрахункових книжок не здійснюється.

Суд звертає увагу, що жодних заперечень, у тому числі належних та достатніх доказів на підтвердження обставин того, що лотереї «Золотий кубок» та «Лото Платимум» не є державними лотереями контролюючим органом не висловлено та не надано суду.

Таким чином, за підсумком наведеного суд приходить до висновку, що фізичні особи-розповсюджувачі правомірно не використовували реєстратори розрахункових операцій та/або розрахункові книжки під час продажу відповідних білетів.

Оцінюючи ж доводи позивача та заперечення відповідача в частині відсутності підстав для несення Підприємством з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» відповідальності за дії розповсюджувачів державних лотерей суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

За визначенням наведеним у Ліцензійних вимогах оператор - суб`єкт господарювання, установчими документами якого передбачено випуск та проведення лотерей, який відповідає вимогам, визначеним цими Ліцензійними умовами, і який одержав ліцензію на провадження діяльності з випуску та проведення лотерей, а розповсюджувачі - фізичні або юридичні особи, які на підставі укладеного з оператором договору здійснюють розповсюдження білетів лотереї та/або прийняття через електронну систему сплат участі у лотереї, що проводиться оператором, а також здійснюють виплату переможцям лотереї належних їм виграшів (призів).

Основні засади державного регулювання лотерейної сфери в Україні з метою створення сприятливих умов для розвитку лотерейного ринку виходячи із принципів державної монополії на випуск і проведення лотерей, забезпечення потреб державного бюджету, прав і законних інтересів громадян визначено Законом України «Про державні лотереї в Україні» від 06.09.2012 року № 5204-VI (далі - Закон № 5204-VI).

Згідно з пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону № 5204-VI оператор державних лотерей - юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, що одержала право на проведення державних лотерей у порядку, визначеному цим Законом, а розповсюджувач державної лотереї - юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у гравців, виплату призів, а також інші операції, пов`язані з розповсюдженням державних лотерей (п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону № 5204-VI).

Аналіз зазначеного дає суду підстави дійти до висновку, що Закон № 5204-VI та Ліцензійні умови не ототожнюють поняття оператор та розповсюджувач лотерей, а тому, на думку суду, оператор державних лотерей та розповсюджувач державної лотереї є двома відокремленими один від одного суб`єктами лотерейного ринку, та лише діяльність оператора лотерейного ринку підлягає ліцензуванню.

Відносини між оператором державних лотерей та розповсюджувачем державної лотереї виникають та існують на підставі договору, що відповідає нормам чинного законодавства.

Натомість діяльність оператора базується на отриманні ним ліцензії на провадження діяльності з випуску та проведення лотерей.

Тобто, в даному випадку, у зв`язку з тим, що за законодавством діяльність фізичних осіб-розповсюджувачів відокремлена від діяльності оператора державних лотерей, на території м . Ужгород (вул. Грушевського, 31, вул. Легоцького, 52/3, вул. Ш. Петтефі, 21, вул. Мукачівська, 15) право на розповсюдження державних лотерей оператора (Підприємства з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея"), в тому числі лотерей "Золотий кубок" та "Лото Платинум", позивач надав «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ», які в свою чергу уклали договори з фізичними особами-розповсюджувачами та здійснюють організацію розповсюдження лотерей Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» на підставі таких договорів.

Саме «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ», а не Підприємство з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея" обирали місця розташування пунктів розповсюдження. Позивач не мав відокремлених підрозділів у місцях проведення фактичної перевірки. Саме «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ», а не Підприємство з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея", встановлювали за свій рахунок у пунктах розповсюдження лотерейні термінали самообслуговування та обладнання, необхідне для розповсюдження лотерей. Підприємство з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея" не реалізовує та не приймає ставки від гравців за місцями проведення фактичної перевірки. Натомість Підприємство з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея" лише одержує частину виручки від розповсюдження білетів державних лотерей (виручку за вирахуванням сум, що були витрачені на виплату призів, сум перерахованого військового збору та відсотку винагороди розповсюджувачів).

Тобто, розрахунки між розповсюджувачами та гравцями існують окремо від розрахунків між розповсюджувачами та Підприємством з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея".

З викладеного вбачається, що Підприємство з 100% іноземними інвестиціями "Українська Національна Лотерея", «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ», а також фізичні особи, яким ТОВ «СТАР ВЕСТ» та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ» передали право на розповсюдження білетів державних лотерей «Золотий кубок» та «Лото Платинум» на підставі договорів субдоручення, є окремими платниками податків для цілей податкового контролю.

Таким чином, зважаючи на встановлені обставини, суд доходить висновку, що оскільки відносини між оператором державних лотерей та розповсюджувачем державної лотереї виникають на підставі договорів, а також те, що договори між ТОВ «СТАР ВЕСТ» з ОСОБА_2 та ТОВ «ЗЕТ ВЕСТ» з ОСОБА_4 передбачають індивідуальну відповідальність фізичних осіб-розповсюджувачів за порушення законодавства, якщо такі були, та виключають відповідальність оператора лотереї за допущені ними порушення, то позивач не несе відповідальності за порушення податкового законодавства допущені фізичними особами-розповсюджувачами.

Що ж стосується посилань позивача на процедурні порушення, допущені контролюючим органом при здійснені фактичної перевірки суд зазначає, що в даному випадку вони не мають визначального характеру та не впливають на вирішення спору по суті.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про не відповідність оскаржуваних рішень критеріям, які встановлені частиною 2 статті 2 КАС України, що, в свою чергу, зумовлює наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 1 статті 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки адміністративний позов підлягає до задоволення, то судові витрати слід стягнути з відповідача на користь Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея»

Керуючись статтями 2, 72, 73, 77, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» (02098, м. Київ, вул. Юрія Шумського, б. 1-Б, офіс 110, код ЄДРПОУ 24940541; адреса для листування: 0132,м. Київ, вул. Саксаганського, ю. 119, 10-й поверх) до Офісу великих платників податків ДПС ( 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, б. 11Г, код ЄДРПОУ 43141471) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008361405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008371405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС.

4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008381405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС.

5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.07.2018 року №0008391405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС.

6. Стягнути з Офісу великих платників податків ДПС ( 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, б. 11Г, код ЄДРПОУ 43141471) на користь Підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська національна лотерея» (02098, м. Київ, вул. Юрія Шумського, б. 1-Б, офіс 110, код ЄДРПОУ 24940541; адреса для листування: 0132,м. Київ, вул. Саксаганського, ю. 119, 10-й поверх) сплачений ним судовий збір у розмірі 7048 (сім тисяч сорок вісім) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

Джерело: ЄДРСР 88493345
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку