open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 565/231/20

Провадження № 3/565/364/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2020 року м.Вараш

Кузнецовський міський суд Рівненської області в особі судді Незнамової І.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , працюючого на посаді начальника Державного закладу «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України», голови тендерного комітету, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч.1 ст.16414 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про адміністративне правопорушення серії ДАСУ №13-01-0087/2020 від 21 лютого 2020 року встановлено, що ОСОБА_1 , будучи головою тендерного комітету, порушив вимоги абз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» здійснено закупівлю суміші для лікувального харчування у 2018 році на суму 245200 грн, у 2019 році на суму 476800 грн, технічних та інших засобів медичного призначення у 2019 році на суму 394200 грн.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні правопорушення не визнав та пояснив, що на підставі Порядку забезпечення громадян, які страждають на рідкісні захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 року за №160, Порядку забезпечення інвалідів і дітей – інвалідів технічними та іншими засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року за №1301 та наказу Міністерства охорони здоров`я України від 19 липня 2005 року за №360 «Про затвердження Правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків» в Державному закладі «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» затверджено Порядок забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення мешканців м.Вараш згідно міської програми «Здоров`я». Цим порядком передбачено забезпечення хворих на фенілкетонурію спеціальним харчуванням, а інвалідів – засобами медичного призначення. Таке забезпечення відбувається шляхом вішкодування Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» аптеці вартості виданих медичних засобів по рецептах мешканцям м.Вараш. Зазначив, що Державний заклад «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» фактично не здійснював закупівлю товарів, а відшкодовував вартість виданих медичних засобів по рецептах,тому, вважає, що норми Закону України «Про публічні закупівлі» на здійснення таких видатків не розповсюджуються. Окрім цього, звернув увагу суду на те, що на розгляд тендерного комітету питання закупівлі товарів взагалі не вносилося. Просить провадження у справі закрити через відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Проаналізувавши та дослідивши матеріали справи, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд встановив наступне.

Частинами 1 та 2 ст.7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 є головою тендерного комітету Державного закладу «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України».

Із копій протоколів №74 від 15 грудня 2017 року, №1 від 04 січня 2018 року, №1 від 18 січня 2019 року, №4 від 22 січня 2019 року засідань тендерного комітету Державного закладу «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» щодо складання річних планів закупівель на 2018 – 2019 роки та затвердження змін до річних планів встановлено, що питання щодо проведення закупівлі суміші для лікувального харчування у 2018 році на суму 245 200 грн та у 2019 році на суму 476 800 грн, технічних та інших засобів медичного призначення у 2019 році на суму 394 200 грн на розгляд тендерного комітету не вносилися і рішення щодо них не приймалися.

Порядок забезпечення інвалідів і дітей – інвалідів технічними та іншими засобами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року за №1301, визначає механізм безоплатного забезпечення інвалідів і дітей-інвалідів технічними та іншими засобами для якнайбільшої компенсації функцій ушкоджених органів, з метою медичної та соціальної реабілітації інваліда або дитини-інваліда з вираженими порушеннями функцій органів та систем.

Пунктом 1 Порядку забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 року за №160 передбачено, що цей Порядок визначає механізм безперебійного і безоплатного забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання, що закуповуються за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі гуманітарної допомоги.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 липня 2005 року за №360 затверджено Правила виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення та Інструкцію про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків.

Згідно пункту 1 розділу 1 Правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 липня 2005 року за №360, рецепти на лікарські засоби і вироби медичного призначення виписуються лікарями суб`єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики, згідно із лікарськими спеціальностями, за якими провадиться медична практика відповідно до отриманої ліцензії, та відповідно до лікарських посад. Рецепти на лікарські засоби, вироби медичного призначення, які відпускаються на пільгових умовах, безоплатно чи з доплатою або вартість яких підлягає державному відшкодуванню (повністю або частково), крім рецептів на лікарські засоби, які підлягають реімбурсації, що виписуються через електронну систему охорони здоров`я лікарями, які надають первинну медичну допомогу, згідно із законодавством України, дозволяється виписувати медичним працівникам суб`єктів господарювання, які провадять медичну практику, за узгодженням зі структурними підрозділами охорони здоров`я місцевих державних адміністрацій.

Порядком забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення мешканців м.Вараш згідно міської програми «Здоров`я», затвердженим начальником ДЗ «СМСЧ №3 МОЗ України» 04 грудня 2015 року, визначено правила виписування рецептів на лікарські засоби та вироби медичного призначення для їх отримання в аптеці за кошти згідно програми «Здоров`я», які виділяються з міського бюджету: Програма «Попередження захворювання на туберкульоз»; Програма «Онкологія»; Програма «Фенілкетонурія»; Програма «Цукровий діабет»; Програма «Інші програми та заходи у сфері охорони здоров`я».

Пунктами 5,18,20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено наступні поняття: договір про закупівлю – договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари; предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; публічна закупівля (далі – закупівля) – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі», для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.

За вимогами абз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі», цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень

За умовами п.1 договору №13 від 16 січня 2018 року, укладеного між Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» та Дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7, предметом даного договору є відшкодування витрат, пов`язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно громадянам, які мають на це право відповідно до затвердженої міської комплексної програми «Здоров`я» на І квартал 2018 року по напрямку «Забезпечення хворих на фенілкетонурію спеціальним лікувальним харчуванням».

За змістом п.1 договору №9 від 23 січня 2019 року, укладеного між Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» та Дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7, предметом даного договору є відшкодування витрат, пов`язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно громадянам, які мають на це право відповідно до затвердженої міської комплексної програми «Здоров`я» на 2019 рік по напрямку «Забезпечення інвалідів, дітей-інвалідів технічними та іншими засобами медичного призначення».

Згідно з п.1 договору №12 від 23 січня 2019 року, укладеного між Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» та Дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7, предметом даного договору є відшкодування витрат, пов`язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно громадянам, які мають на це право відповідно до затвердженої міської комплексної програми «Здоров`я» на 2019 рік по напрямку «Забезпечення хворих на фенілкетонурію спеціальним лікувальним харчуванням».

В усіх трьох вищевказаних договорах, у п.2.1, Державний заклад «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України», серед іншого, зобов`язалось забезпечити виписку безкоштовних рецептів мешканцям м.Вараш, які знаходяться на амбулаторному лікуванні та продовжити перерахування коштів Дочірньому підприємству Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7 для відшкодування видатків з безкоштовного відпуску лікарських засобів на підставі поданих реєстрів реалізованих безкоштовно ліків громадянам.

У свою чергу Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7 зобов`язалось забезпечити жителям м.Вараш відпуск лікарських засобів за безоплатними рецептами, виданими Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» (п.п.2.1.1 в усіх трьох вище вказаних договорах).

Із повідомлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №3302-06/10639-06 від 31 березня 2017 року встановлено, що у разі, якщо видатки здійснюються замовником саме як відшкодування (компенсація) витрат і не передбачають укладення договору про закупівлю, норми Закону України «Про публічні закупівлі», а також нормативно – правових актів, розроблених на його виконання, на здійснення таких видатків не розповсюджуються.

Отже, дослідженими у судовому засіданні копіями договорів №13 від 16 січня 2018 року, №9 від 23 січня 2019 року та №12 від 23 січня 2019 року підтверджується, що договірні відносини між Державним закладом «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України» та Дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7 не є публічною закупівлею у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки замовник не звертав на свою користь (власність) спеціальне лікувальне харчування, а також технічні та інші засоби медичного призначення, тобто не придбавав їх. Таке харчування та засоби медичного призначення реалізовувались аптекою безкоштовно громадянам м.Вараш і таким чином передавались у власність цих громадян.

Викладені обставини дають підстави суду стверджувати, що Державний заклад «Спеціалізована медико – санітарна частина №3 МОЗ України», уклавши договори №13 від 16 січня 2018 року, №9 від 23 січня 2019 року та №12 від 23 січня 2019 року з Дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії «Ліки України» аптека №7 фактично не здійснив закупівлю товарів, а відшкодовував вартість виданих медичних засобів по рецептах, що виключає подію адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.16414 КУпАП, у виді здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур.

Отже, в суді не доведено доказами наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.16414 КУпАП.

Пунктом 1 ч.1 ст.247 КУпАП передбачено, що провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.ст.7, 9, ч.1 ст.16414, ст.221, п.1 ст.247, 283, 284, 287 КУпАП, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.16414 КУпАП, закрити за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, протягом десяти днів з дня її винесення до Рівненського апеляційного суду через Кузнецовський міський суд Рівненської області.

Суддя І.М.Незнамова

Джерело: ЄДРСР 88474425
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку