open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2020 р. Справа № 520/9684/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевченко О.В.,

при секретарі - Куриленко Н.В.,

за участі представників:

позивача - Кайдашова В.С., третьої особи - Гриценко Г.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області, третя особа: приватне акціонерне товариство "Промо Груп" про визнання протиправним та скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області № 126 від 13.03.2019 року "Про затвердження детального плану території за межами населених пунктів на території Малоданилівської селищної ради Дергачівського району Харківської області".

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що розпорядженням Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області №126 від 13.03.2019 року, яким було затверджено детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області, порушуються її права, оскільки Позивач є власником земельної ділянки напроти території забудови, а наслідком ухвалення оскаржуваного розпорядження є надання дозволу на забудову та встановлення там промислового об`єкту із порушенням чинних нормативів у галузі проектування та будівництва. Зокрема, Позивач посилається на те, що в оскаржуваному детальному плані території вбачається невідповідність дійсності окремих положень: невідповідність цільового призначення земель, відсутність окремих відомостей (відсутність опису технологічних процесів, технологічних показників забруднення навколишнього середовища), відповідно до листа АТ «Харківобленерго» № 04-26/7011 від 26.11.2018 року не відображено ПЛ-35 кВ «Дергачі - Дергачі - сел. - м.Данилівка», неправильно зазначено її охоронювану зону (остання має становити 20 метрів, натомість у детальному плані зазначено на охоронювану зону у 4 метри), детальний план території не відповідає генеральному плану смт. Мала Данилівка 1971 року. Позивач вважає, що при обговоренні проекту оскаржуваного розпорядження майже не враховано позицію мешканців смт. Мала Данилівка, у т.ч. Позивача, та не виконано вимог Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та розділу 9 Регламенту Відповідача, в т.ч. Відповідач не дотримався процедури повторного погодження проект розпорядження після задоволення окремих позицій членів громади.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Призначено справу до судового розгляду та запропоновано відповідачу надати до суду відзив на позов.

Представник відповідача надав до суду відзив на позов та в подальшому заперечення на відповідь на відзив, у якому зазначив, що вважає позов необґрунтованим, просить відмовити у його задоволенні у повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції посилався на те, що оскаржуване рішення не має нормативно-правового характеру (відповідно до довідки № 9175 Головного територіального управління юстиції у Харківській області, яка складена за результатами проведення щомісячної безвиїзної перевірки Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області щодо додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів). Вказане розпорядження було видано з додержанням вимог Регламенту Дергачівської районної державної адміністрації та вимог чинного законодавства України, а саме постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні", Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 за № 1468/20206, Закону України "Про місцеві державні адміністрації". При затвердженні оскаржуваного розпорядження було дотримано процедуру громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, в т.ч. надано відповіді на пропозиції позивача та інших осіб. Процедура проведення громадських слухань не потребувала створення погоджувальної комісії. Щодо змісту детального плану території Відповідач вважає, що його розроблено щодо території, яка знаходиться поза межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області, а тому на нього не поширюється дія Генерального плану смт. Мала Данилівка 1971 року. Відповідач зауважив, що земельна ділянка Позивача не буде потрапляти в санітарно-захисну зону проектованих блоків цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості і тому ніякого впливу на ділянку здійснюватися не буде. Крім того детальним планом території передбачено максимальне можливе зниження шумових навантажень на території присадибної житлової забудови, вздовж огорожі з боку житлової забудови передбачені шумозахисні багаторічні зелені насадження і вертикальне озеленення. В детальному плані території передбачено у подальшому перенесення ПЛ - 35/110 кВ в протилежний бік житлової забудови та правильно вказано її охоронювану зону.

Ухвалою суду від 15.10.2019 року залучено в адміністративній справі в якості третьої особи на боці Відповідача - приватне акціонерне товариство "Промо Груп". Запропоновано третій особі надати пояснення по справі.

Представник третьої особи надала пояснення та в подальшому вступне слово, згідно яких просить відмовити у задоволенні позову та вважає вимоги Позивача необґрунтованими та такими, що суперечать обставинам справи та вимогам чинного законодавства. Зокрема, Третя особа вважає, що права Позивача не порушуються оскаржуваним розпорядженням, бо затверджений ним детальний план території не поширює свою дію на земельну ділянку Позивача, тільки на землю Третьої особи. Заплановане Позивачем будівництво житлового будинку суперечить вимогам закону, оскільки землі житлової забудови не можуть знаходитися поза межами населеного пункту, тоді як земля Позивача знаходиться за межами населених пунктів відповідно до Генерального плану смт. Мала Данилівка 1971 р., а також листа Відділу у Дергачівському районі ГУ Держгеокадастру у Харківській області №29-20-0.23,18-1655/109-19 від 28.12.2019 року). Оскаржуване розпорядження Дергачівської РДА є актом індивідуальної дії та не належить до регуляторних актів, оскільки не є нормативно-правовим актом. не поширює свою дію на необмежене коло осіб (детальний план території розроблено щодо земельної ділянки Третьої особи), містить індивідуально-конкретні приписи стосовно містобудівних вимог, що поширюються виключно на землю Третьої особи. Проект розпорядження відповідає Регламенту Дергачівської РДА та, не будучи нормативно-правовим актом, не підлягає погодженню із Малоданилівською селищною радою. Детальний план території не є дозвільною чи проектною документацією, а тому всупереч твердженням Позивача не дає право на будівництво промислового об`єкту. Генеральний план смт. Мала Данилівка 1971 року не поширює свою дію на детальний план території, затверджений Розпорядженням Дергачівської РДА №126 від 13.03.2019 року, оскільки земельна ділянка, щодо якої він розроблявся, знаходиться поза межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області. Затвердження детального плану території для розміщення промислового об`єкту не суперечило первісному цільовому призначенню даної землі ("для ведення особистого селянського господарства"), оскільки відомості містобудівної документації (детального плану території) є передумовою для зміни цільового призначення землі. Склад та зміст детального плану території у повній мірі відповідає вимогам Закону України "Про регулювання містобудівної документації, ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад і зміст детального плану території", затвердженого наказом № 107 від 12.03.2012 р. Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Твердження Позивача про невідображення в детальному плані території ПЛ 35 кВ та неправильною охоронною зоною спростовуються листом листом АТ "Харківобленерго" №04-50/13577 від 06.12.2019 року, а також листом розробника детального плану території (ПП "Перспектива-ДІ") від 10.12.2019 року. В обґрунтування відповідності детального плану території санітарно-епідеміологічним, екологічним та іншим нормам Третя особа посилається на висновки служб щодо детального плану території, що надавалися Відповідачем, а також на рецензію на містобудівну документацію ДП "УКРМІСЬКБУДПРОЕКТ", шифр 1556-18.

У судовому засіданні заслухано свідків ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ), які викликалися за клопотанням позивача. Свідки повідомили суду про свою незгоду із розміщенням промислового об`єкту біля їх будинків, вважають, що детальний план території містить недостовірну інформацію (не містить ПЛ 35 кВ, детальний план не передбачає належне озеленення), будівництво буде здійснюватися із порушенням норм та правил, оскільки буде передбачати забруднення повітря, шум і т.п.

Ухвалою від 17.01.2020 року судом відповідно до ч.3 ст.80 КАС України було ухвалено за власною ініціативою здійснити витребування докази у відповідача - Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області, а саме належним чином завірену копію схеми планування території Дергачівського району Харківської області.

На виконання даної ухвали Відповідач надав відповідь, згідно якої на даний час відсутня чинна схема планування території Дергачівського району Харківської області. Детальний план території розроблявся відповідно до Схеми планування території Харківської області, розробленої Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» та затвердженої рішенням Харківської обласної ради у 2010 році. Відповідно до витягу з протоколу №11 засідання архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури обласної державної адміністрації (остаточний від 07.03.2019 року) відсутні жодні зауваження щодо невідповідності оскаржуваного детального плану території вказаній Схемі планування території Харківської області.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник Відповідача у судове засідання не з`явилася, через канцелярію подала клопотання про розгляд справи за її відсутності за наявними матеріалами.

В судовому засіданні представник Третьої особи просила суд відмовити в задоволенні позовних вимог з огляду на їх необґрунтованість та безпідставність.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.

Як свідчать матеріали справи, 15 травня 2018 року за № 239 видано розпорядження голови районної державної адміністрації «Про розроблення детального плану території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області», яким Дергачівську районну державну адміністрацією визначено замовником розроблення детального плану території для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області, ПрАТ «ПРОМО ГРУП» відповідальним за фінансування розроблення Детального плану.

Розпорядження голови Дергачівської районної державної адміністрації від 15.05.2018 № 239 опубліковано на офіційному веб-сайті Дергачівської районної державної адміністрації.

Проект детального плану території, розроблений Приватним підприємством «Перспектива-ДІ», розміщено на офіційному веб-сайті Дергачівської райдержадміністрації за посиланням http://dergachirda.gov.ua/page_175682.

Проект детального плану території пройшов відповідні погодження та отримав позитивні висновки: Висновок Департаменту екології та природних ресурсів Харківської обласної державної адміністрації № 03.02-18/6389 від 11.10.2018; Висновок Головне управління ДСНС у Харківській області № 010-4395/153 від 19.09.2018; Висновок Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 42/14322 від 25.09.2018; Висновок Головного управління Держгеокадастру у Харківській області № 11-20-6-7092/0/19-18 від 01.10.2018; Висновок Управління культури і туризму Харківської ОДА №2-241/140 від 28.10.2018 року. Також проект детального плану території пройшов рецензування в ДП «УКРМІСЬКБУДПРОЕКТ» (рецензія на містобудівну документацію ДП «УКРМІСЬКБУДПРОЕКТ», шифр 1556-18).

12 жовтня 2018 року на офіційному веб-сайті та у районній газеті «Вісник Дергачівщини» (номер 43 від 12 жовтня 2018 року) опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації - детального плану території.

26 жовтня 2018 року проведено громадські слухання щодо проекту детального плану території (протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при обговоренні проекту містобудівної документації «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області» від 26.10.2018 року б/н).

09 листопада 2018 року у загальному відділі Дергачівської райдержадміністрації зареєстровано письмові пропозиції щодо проекту ДПТ з аналогічним текстом від 9-ти мешканців смт Мала Данилівка , в т.ч. від Позивача.

Відповідно до листа Приватного підприємства «Перспектива-ДІ» №62 від 28.11.2018 року визначено перелік пропозицій, які підлягають врахуванню / частковому врахуванню, а також обґрунтування відмови у врахуванні тих пропозицій, які не можна прийняти.

07 грудня 2018 року на адресу 9-ти мешканців смт Мала Данилівка надіслано результати розгляду вищезазначених пропозицій, з яких: одну пропозицію враховано, одну пропозицію враховано частково, чотири пропозиції обґрунтовано відхилено.

Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості здійснено шляхом публікації у районній газеті «Вісник Дергачівщини», № 52 від 14 грудня 2018 року та на офіційному веб-сайті Дергачівської районної державної адміністрації за посиланням http://dergachirda.gov.ua/page_175682.

27 грудня 2018 року на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури обласної державної адміністрації було розглянуто «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області».

За результатами розгляду було вирішено: 1. Врахувати пропозицію голови архітектурно-містобудівної ради Департаменту містобудування та архітектури обласної державної адміністрації направити відповідні запити у підрозділи облдержадміністрації; 2. Після аналізу відповідної інформації. Враховуючи відповідність наданих проектних матеріалів вимогам ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад і зміст детального плану території», наявність позитивних висновків відповідних служб, протоколу проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів, результатів розгляду пропозицій громадськості та загальний висновок рецензії ДП УДПІ «Укрміськбудпроект», схвалити в цілому проект «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області».

07 березня 2019 року було складено остаточний витяг з протоколу №11 засідання архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури обласної державної адміністрації після отримання позитивних висновків на додаткові запити Департаменту : Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 25.01.2019 року №11-20-5-172/90-19; Департаменту екології та природних ресурсів Харківської областної облдержадміністрації від 25.01.2019 року №03.02-15/306; Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області від 31.01.2019 року №1020-1211.

12 березня 2019 року затверджено детальний план території за межами населених пунктів на території Малоданилівської селищної ради Дергачівського району Харківської області, про що винесено розпорядження голови районної державної адміністрації № 126.

Не погодившись із даним розпорядженням ОСОБА_1 подала позов до суду про визнання протиправним та скасування вказаного розпорядження.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відповідно до абз. 3 ч.1 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Частиною другою статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації, крім випадків, якщо законами встановлений інший порядок.

Відповідно до інформації відділу містобудування, архітектури та цивільного захисту Дергачівської РДАї на даний час відсутня чинна схема планування території Дергачівського району Харківської області. Детальний план території розроблявся відповідно до Схеми планування території Харківської області, розробленої Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» та затвердженої рішенням Харківської обласної ради у 2010 році. Відповідно до витягу з протоколу №11 засідання архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури обласної державної адміністрації (остаточний від 07.03.2019 року) відсутні жодні зауваження щодо невідповідності оскаржуваного детального плану території вказаній Схемі планування території Харківської області.

В силу п. 4.2 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року (далі - Порядок), рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до нього приймає відповідна районна державна адміністрація. У відповідності до п. 4.3 Порядку, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. За правилами ч. 8 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п. 4.12 Порядку, детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною райдержадміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Відповідно до п.18 ч.1 ст.4 КАС України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Відповідно до п.1.4 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації (нормативно-правовий акт - офіційний документ, прийнятий уповноваженим на це суб`єктом нормотворення у визначеній законом формі та порядку, який встановлює норми права для неозначеного кола осіб і розрахований на неодноразове застосування.

Відповідно до п.4 рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Згідно із ст.3 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» його дія не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям: … актів, що містять індивідуально-конкретні приписи, за винятком актів, у яких одночасно містяться нормативні та індивідуально-конкретні приписи.

Згідно з п.19 ч.1 ст.4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Відповідно до правової позиції, висловленої у постанові Верховного Суду від 04 вересня 2019 року у справі №420/6403/18 : «внаслідок прийняття уповноваженим органом місцевого самоврядування рішення, яким затверджено проект містобудівної документації - детальні плани територій, не виникає права на виконання підготовчих та будівельних робіт, яким передує, зокрема, отримання замовником або проектувальником вихідних даних, а тому висновки суду апеляційної інстанції стосовно того, що невжиття заходів забезпечення позову призведе до незаконної забудови, в тому числі земельної ділянки позивача, не відповідають названим законодавчим приписам. …..

Більше того, ненормативні правові акти місцевого самоврядування, до яких належить й спірне рішення Селищної ради, є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання.

Отже, спірне рішення Селищної ради вичерпало свою дію фактом затвердження проекту містобудівної документації - детальних планів територій, а тому, за таких обставин, суд першої інстанції дійшов до вірного висновку про відсутність підстав для задоволення вказаних вимог заяви позивача про вжиття заходів забезпечення позову».

Згідно із довідкою № 9175 Головного територіального управління юстиції у Харківській області, яка складена за результатами проведення щомісячної безвиїзної перевірки Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області щодо додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів: «за результатами проведеної безвиїзної перевірки Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області за березень 2019 року порушень вимог законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, за які відповідно до статті 18841 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність, не виявлено».

Відповідно до листа Головного територіального управління юстиції у Харківській області Міністерства юстиції України №27277/33908/04.02-25 від 26.12.2019 року розпорядження Дергачівської РДА №126 від 13.03.2019 року носить оперативно-розпорядчий характер, не містить нових правових норм та не підлягає державній реєстрації в органі юстиції.

Представник позивача зазначав, що не вважає оскаржуване розпорядження нормативно-правовим актом, проте вважає, що цей акт є регуляторним, тоді як Відповідач, на його думку, не дотримався всіх процедур, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Регламенту Дергачівської РДА.

Відповідач та Третя особа вважають, що даний акт належить до актів індивідуальної дії, оскільки не відповідає ознакам нормативно-правових актів.

Враховуючи наведене вище, суд погоджується із тим, що оскаржуване розпорядження не належить до нормативно-правових актів з огляду на те, що воно вичерпує свою дію фактом його виконання.

Також оскаржуване розпорядження не відповідає ознакам регуляторного акту, оскільки не встановлює, змінює чи скасовує норми права, містить індивідуально-конкретні приписи стосовно містобудівних вимог щодо земельної ділянки, що належить Третій особі. Відповідно до ст.3 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на розпорядження Дергачівської РДА №126 від 13.03.2019 року, як на акт індивідуальної дії, не поширює свою дію Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Суд не погоджується із твердженням Позивача про порушення Відповідачем п.9.1-9.6, 9.9., 9.11, 9.13 - 9.16, 9.18 - 9.20 Регламенту Дергачівської РДА при затвердженні оскаржуваного розпорядження з огляду на наступне.

Відповідно до п. 9.1.Регламенту Голова районної державної адміністрації в межах своїх повноважень, на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, власних і делегованих повноважень видає розпорядження.

9.2. Регламенту Дергачівської РДА проекти розпоряджень голови районної державної адміністрації (далі - проекти розпоряджень) готують структурні підрозділи районної державної адміністрації, її апарату, а також територіальні органи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - інші органи).

9.3. У разі коли розроблення проекту розпорядження доручено кільком структурним підрозділам районної державної адміністрації чи її апарату або іншому органу, головним розробником є виконавець, зазначений першим

9.4. Проекти розпоряджень підлягають обов`язковому погодженню із заінтересованими структурними підрозділами районної державної адміністрації, а у разі потреби ? з іншими органами. Головний розробник визначає посадову особу (не нижче керівника структурного підрозділу), яка є відповідальною за розроблення та опрацювання проекту розпорядження, здійснює візування зворотних сторінок кожного аркуша проекту розпорядження та додатків до нього, а у разі необхідності, надає пояснення щодо змісту даного документа при його опрацюванні з метою погодження. Головний розробник самостійно визначає заінтересовані структурні підрозділи районної державного адміністрації, її апарату та інші органи, виходячи зі змісту основних положень проекту розпорядження та відповідно до вимог цього Регламенту.

Головний розробник організовує, спрямовує і координує роботу заінтересованих структурних підрозділів районної державної адміністрації, її апарату та інших органів із розроблення проекту розпорядження, вживає вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей в їх позиціях щодо проекту (проводить консультації, узгоджувальні наради, робочі зустрічі тощо), отримує від них інформаційно-аналітичні та інші необхідні матеріали. Заінтересовані структурні підрозділи районної державної адміністрації, її апарату та інші органи за зверненням головного розробника у визначений ним строк беруть участь в опрацюванні та погодженні проекту розпорядження.

9.5. Проекти розпоряджень погоджуються шляхом їх візування керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації, інших органів, першим заступником, заступниками голови районної державної адміністрації та керівником апарату районної державної адміністрації, у порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в Дергачівській районній державній адміністрації. При цьому зазначається посада, ініціал імені та прізвище особи, яка візує проект розпорядження, а також дата візування.

9.6. Проекти розпоряджень опрацьовуються та візуються в такій послідовності: головний розробник (виконавець); керівники інших структурних підрозділів районної державної адміністрації та її апарату (якщо проект розпорядження стосується вирішення питань, що належать до компетенції відповідного структурного підрозділу); начальник загального відділу апарату районної державної адміністрації; начальник юридичного відділу апарату районної державної адміністрації; завідувач сектору контролю апарату районної державної адміністрації; завідувач сектору з питань оборонної, мобілізаційної, режимно-секретної роботи та роботи з правоохоронними органами апарату районної державної адміністрації; заступник голови районної державної адміністрації, який спрямовує та контролює (координує) діяльність розробника проекту розпорядження згідно з розподілом обов`язків; заступник (заступники) голови районної державної адміністрації, якщо проект розпорядження стосується вирішення питань, що належать до його компетенції; керівник апарату районної державної адміністрації. Завідувач сектору з питань оборонної, мобілізаційної, режимно-секретної роботи та роботи з правоохоронними органами апарату районної державної адміністрації здійснює візування усіх проектів розпоряджень нормативно-правового характеру, а також проектів розпоряджень з кадрових питань. Строк опрацювання проекту розпорядження в структурних підрозділах апарату районної державної адміністрації не повинен перевищувати: 3-х робочих днів у заступника голови районної державної адміністрації, який спрямовує та контролює (координує) діяльність розробника проекту розпорядження згідно з розподілом обов`язків; 10-ти робочих днів у загальному відділі апарату районної державної адміністрації; 1-го робочого дня у секторі контролю апарату районної державної адміністрації; 10-ти робочих днів у юридичному відділі апарату районної державної адміністрації; 2-х робочих днів у заступників голови районної державної адміністрації, керівника апарату районної державної адміністрації. Додатки до проектів розпоряджень, що затверджуються розпорядчими документами (положення, інструкції, правила, порядки тощо) підписуються головним розробником відповідного проекту розпорядження. Додатки до проектів розпоряджень, що доповнюють та/або пояснюють зміст основного документа, візуються головним розробником відповідно до Інструкції з діловодства в Дергачівській районній державній адміністрації. Додатки до проектів розпоряджень, що затверджуються розпорядчими документами (положення, інструкції, правила, порядки тощо), розробниками яких є структурні підрозділи апарату районної державної адміністрації, підписуються керівником апарату районної державної адміністрації під час погодження відповідного проекту розпорядження.

9.9. Головний розробник готує пояснювальну записку до проекту розпорядження (додаток 7), що повинна містити необхідні розрахунки, обґрунтування і прогнози соціально-економічних та інших результатів реалізації проекту розпорядження. До пояснювальної записки в разі потреби можуть додаватись інформаційно-довідкові матеріали (таблиці, графіки тощо). Загальний обсяг пояснювальної записки не повинен перевищувати чотирьох аркушів. Пояснювальна записка не подається до проектів розпоряджень із кадрових питань, питань затвердження або внесення змін до складу комісії, робочої групи або з інших організаційних питань. Подання пояснювальної записки до проектів розпоряджень нормативно-правового характеру, у тому числі регуляторних актів, є обов`язковим. Пояснювальна записка, інформаційно-аналітичні матеріали з публічного обговорення проектів нормативно-правових актів, у тому числі регуляторних, підписуються головою районної державної адміністрації або її першим заступником, заступниками згідно з розподілом обов`язків.

9.11. Проекти розпоряджень нормативно-правового характеру з питань, що стосуються функціонування місцевого самоврядування чи інтересів територіальних громад, підлягають погодженню в установленому порядку з органами місцевого самоврядування. У разі коли проект розпорядження стосується розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці або інтересів окремої територіальної громади, такий проект надсилається відповідному органу місцевого самоврядування для розгляду і внесення пропозицій.

9.13. У разі проведення публічного обговорення проекту розпорядження пропозиції та зауваження, що надійшли в процесі його публічного обговорення розглядаються головним розробником, узагальнюються та враховуються під час доопрацювання проекту. Доопрацювання проекту розпорядження за результатами обговорення може бути підставою для звернення головного розробника щодо продовження строку внесення такого проекту до районної державної адміністрації. Головний розробник вносить проект розпорядження разом з довідкою, у якій зазначаються особи, що були залучені до такого обговорення, його результати, а також рішення щодо врахування пропозицій чи обґрунтування їх відхилення в цілому або частково.

9.14. Проекти розпоряджень, які мають ознаки регуляторного акта підлягають погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику. Для погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, разом з проектом регуляторного акта подаються аналіз регуляторного впливу цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій відповідно до статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Аналіз регуляторного впливу проекту нормативно-правового акта готується головним розробником і повинен відповідати вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань. Проект розпорядження, який має ознаки регулярного акта, оприлюднюється в порядку та у спосіб, що передбачені статтями 9,12,13 і 20 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Проект регуляторного акта із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється не пізніше п`яти робочих днів із дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта. У випадках, установлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта. За результатами оприлюднення проекту розпорядження, який має ознаки нормативно-правового акта, головний розробник складає довідку про результати оприлюднення зазначеного проекту розпорядження, у якій зазначаються пропозиції та зауваження, що надійшли в процесі його оприлюднення. Пропозиції та зауваження, що надійшли в процесі оприлюднення проекту розпорядження, розглядаються головним розробником, узагальнюються та враховуються під час доопрацювання проекту. Якщо за результатами опрацювання пропозицій та зауважень до проекту розпорядження були внесені зміни, такий проект підлягає повторному погодженню в порядку, передбаченому пунктами 9.5 - 9.6 Регламенту. Якщо проект регуляторного акта не внесений до щорічного плану діяльності районної державної адміністрації з підготовки проектів регуляторних актів, розробник повинен внести зміни до відповідного плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки проекту регуляторного акта, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» стосовно кожного регуляторного акта головним розробником послідовно здійснюються базове, повторне і періодичне відстеження його результативності у строки, визначені цим Законом, та перегляд регуляторного акта.

9.15.Підготовлений проект розпорядження підписується керівником структурного підрозділу (органу), що є головним розробником, та надається до загального відділу апарату районної державної адміністрації та на підпис голові районної державної адміністрації разом із документами, передбаченими пунктами 9.6 - 9.12 цього Регламенту. Після підписання розпорядження головою районної державної адміністрації загальний відділ апарату районної державної адміністрації реєструє документ та здійснює його сканування у форматі PDF. Скановане розпорядження голови районної державної адміністрації передається до відділу управління персоналом апарату районної державної адміністрації для оприлюднення на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації. Електронна версія розпорядження голови районної державної адміністрації зберігається в системі архівування та зберігання електронних документів апарату районної державної адміністрації. Заборонено надавати на підпис голові районної державної адміністрації проект розпорядження, який не пройшов опрацювання та візування в порядку, визначеному пунктами 9.5 - 9.6 цього Регламенту.

9.16. Проекти розпоряджень підлягають обов`язковій правовій експертизі в юридичному відділі апарату районної державної адміністрації. Проект розпорядження, у тексті якого містяться посилання на нормативно-правові акти, подається для проведення правової експертизи разом із текстами зазначених актів. Юридичний відділ апарату районної державної адміністрації опрацьовує поданий проект розпорядження, зокрема проводить його правову експертизу, вносить правки, пов`язані з приведенням проекту розпорядження у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки, а також, у разі потреби, редагує проект розпорядження. Юридичний відділ апарату районної державної адміністрації під час проведення правової експертизи: перевіряє проект розпорядження на відповідність Конституції та законам України, іншим актам законодавства; оцінює ефективність обраного правового шляху врегулювання проблеми; перевіряє проект розпорядження на відповідність вимогам, установленим цим Регламентом, а також повноту погодження із заінтересованими органами. У разі виявлення невідповідності проекту розпорядження чи його окремих положень актам законодавства юридичний відділ апарату районної державної адміністрації готує зауваження до такого проекту та повертає його на доопрацювання головному розробнику з відповідними пропозиціями. У разі коли недоліки проекту розпорядження не можуть бути усунені шляхом доопрацювання, юридичний відділ апарату районної державної адміністрації готує висновок (додаток 8). На проектах розпоряджень, що мають ознаки нормативно-правового та/або регуляторного акта, юридичним відділом апарату районної державної адміністрації проставляється відмітка «Підлягає державній реєстрації». Візування проекту розпорядження начальником юридичного відділу апарату районної державної адміністрації або іншою особою, на яку в установленому порядку покладено виконання обов`язків начальника юридичного відділу апарату районної державної адміністрації, здійснюється шляхом проставлення підпису на зворотній сторінці кожного аркуша внесеного проекту розпорядження. Додатки до проекту розпорядження, за дорученням начальника юридичного відділу апарату районної державної адміністрації, можуть візуватися працівником юридичного відділу апарату районної державної адміністрації, який здійснив правову експертизу проекту розпорядження.

9.18. Якщо під час опрацювання проекту розпорядження виявлена необхідність у внесенні до нього істотних змін, проект розпорядження повертається на доопрацювання та для повторного погодження.

9.19. Розпорядження голови районної державної адміністрації ненормативного характеру набирають чинності з моменту їх видання, якщо самими розпорядженнями не встановлено більш пізній строк набрання чинності.

9.20. Розпорядження голови районної державної адміністрації нормативно-правового характеру підлягають державній реєстрації у територіальному органі юстиції згідно з Положенням про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 (зі змінами). Розпорядження голови районної державної адміністрації нормативно - правового характеру набирають чинності після державної реєстрації з дня їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено більш пізній строк введення у дію. Розпорядження голови районної державної адміністрації, що стосуються прав і обов`язків громадян або мають загальний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з дня їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено більш пізній строк набрання чинності. З метою опублікування розпоряджень голови районної державної нормативно-правового характеру, що є зареєстрованими в органах юстиції, загальний відділ апарату районної державної адміністрації направляє завірену копію відповідного розпорядження з електронною PDF версією до друкованого засобу масової інформації районної сфери розповсюдження. Розпорядження голови районної державної адміністрації надсилаються заінтересованим органам, підприємствам, установам та організаціям і посадовим особам згідно з розрахунком надсилань, підготовленим виконавцем. Розпорядження голови районної державної адміністрації, зазначені в абзацах другому і третьому пункту, оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації».

На виконання п.9.1 Регламенту Дергачівської РДА розпорядження видано в межах повноважень Голови Дергачівської РДА, оскільки повноваження районної державної адміністрації затверджувати ДПТ передбачено абз. 3 ч. 8 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ч. 1 ст. 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації».

На виконання п.9.2-9.6, 9.16, 9.17 Регламенту Дергачівської РДА проект розпорядження підготовлено начальником відділу містобудування, архітектури та цивільного захисту райдержадміністрації Н.Бондаренко та погоджено шляхом візування із керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації, заступником голови районної державної адміністрації та керівником апарату районної державної адміністрації, у тій послідовності, як це визначено Регламентом, а саме: головним спеціалістом загального відділу апарату райдержадміністрації С.Чайка, головним спеціалістом-юрисконсультом юридичного відділу апарату райдержадміністрації К.Куценко, завідувачем сектору контролю апарату райдержадміністрації Т. Булавенко, завідувачем сектору з питань оборонної, мобілізаційної, режимно-секретної роботи та роботи з правоохоронними органами апарату райдержадміністрації О. Шкредова, заступником голови райдержадміністрації Є.Жуваком та керівником апарату райдержадміністрації Т.Остропілець. Про наявність правової експертизи свідчить відсутність зауважень з боку головного спеціаліста-юрисконсульта юридичного відділу апарату райдержадміністрації, завідувачем сектору контролю апарату райдержадміністрації К.Куценко.

На виконання п.9.9. Регламенту Дергачівської РДА начальником відділу містобудування, архітектури та цивільного захисту райдержадміністрації, як головним розпорядником, підготовлено пояснювальну записку, до якої додано: доповідну записку про результати проведення громадських слухань щодо врахування щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні у відділі містобудування, архітектури та цивільного захисту райдержадміністрації Н.Бондаренко на ім`я голови Дергачівської РДА К.Жидкова, витяг з протоколу №11 засідання архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури обласної державної адміністрації (остаточний від 07.03.2019 року), пропозиції мешканців смт.Мала Данилівка, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , відповіді Дергачівської РДА, що надсилалися за результатами розгляду вказаних пропозицій, листи розробника детального плану території ПП «Перспектива-ДІ» №51 від 09.10.2018 року, №55 від 15.11.2018 року, №62 від 28.11.2018 року, лист приватного акціонерного товариства «Промо Груп», публікація у районній газеті «Вісник Дергачівщини» № 43 від 12 жовтня 2018 року з оголошенням процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації, публікація у районній газеті «Вісник Дергачівщини» № 52 від 14 грудня 2018 року з оприлюдненням результатів розгляду пропозицій громадськості здійснено шляхом, протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при обговоренні проекту містобудівної документації «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області» від 26.10.2018 року б/н, сам проект детального плану території із погодженнями (Висновок Департаменту екології та природних ресурсів Харківської обласної державної адміністрації № 03.02-18/6389 від 11.10.2018; Висновок Головне управління ДСНС у Харківській області № 010-4395/153 від 19.09.2018; Висновок Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 42/14322 від 25.09.2018; Висновок Головного управління Держгеокадастру у Харківській області № 11-20-6-7092/0/19-18 від 01.10.2018; Висновок Управління культури і туризму Харківської ОДА №2-241/140 від 28.10.2018 року), розпорядження Дергачівської РДА від 15 травня 2018 року за № 239 «Про розроблення детального плану території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області».

Суд вважає, що п.9.11 Регламенту Дергачівської РДА не застосовується до оскаржуваного розпорядження, оскільки воно не належить до нормативно-правових актів, тоді як із самого тексту п.9.11 Регламенту Дергачівської РДА, та із назви постанови КМУ від 23.05.2009 року №531 «Питання посилення взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з підготовки та прийняття нормативно-правових актів» , внаслідок якої був доповнений текст Типового регламенту місцевої державної адміністрації пунктом про погодження розпоряджень із органами місцевого самоврядування, слідує, що дані положення стосуються розпоряджень, які є нормативно-правовими актами.

Так само п.9.13, 9.14, відповідні положення п.9.20 Регламенту Дергачівської РДА мають застосовуватися до розпоряджень, що мають нормативно-правовий та / або регуляторний характер, тоді як оскаржуване розпорядження до них не належить.

Процедури повернення на доопрацювання та повторного погодження, визначені п.9.18 Регламенту Дергачівської РДА, застосовуються у разі, якщо під час опрацювання проекту розпорядження виявлена необхідність у внесенні до нього істотних змін. У той же час проект розпорядження щодо затвердження проекту «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області» надавався після отримання погоджень відповідних служб, після проведення процедури громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при обговоренні проекту містобудівної документації, після погодження шляхом візування із керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації, заступником голови районної державної адміністрації та керівником апарату районної державної адміністрації, а тому необхідність у внесенні до проекту розпорядження істотних змін була відсутня.

Суд не погоджується із твердженням Позивача щодо незаконності розпорядження Дергачівської РДА №126 від 13.03.2019 року через неврахування всіх пропозицій громадськості з огляду на таке.

Відповідно до положень ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється. Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України

Такий Порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 (на момент проведення громадських слухань діяла редакція із змінами відповідно до постанови КМУ №532 від 24.07.2013 року - процедура громадських слухань щодо детального плану, затвердженого оскаржуваним розпорядженням закінчилася 14.12.2018 року шляхом оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості у районній газеті «Вісник Дергачівщини», № 52 від 14 грудня 2018 року).

Відповідно до ч.3 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної документації»: Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п.11 розділу «Подання, розгляд та врахування пропозицій громадськості» Порядку: пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі комісія).

Відповідно до ч.7 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.

Таким чином, пропозиції громадськості враховуються не автоматично. Натомість заявника обов`язково повідомляють про результати розгляду його пропозицій із відповіддю про врахування або обґрунтовану відмову у врахуванні його пропозицій, що й було зроблено Відповідачем. Так, 07 грудня 2018 року на адресу 9-ти мешканців смт. Мала Данилівка надіслано результати розгляду вищезазначених пропозицій, з яких: одну пропозицію враховано, одну пропозицію враховано частково, чотири пропозиції обґрунтовано відхилено

Рішення про утворення погоджувальної комісії приймається лише у випадку спірних питань або коли замовник та розробник не можуть самостійно прийняти рішення про врахування пропозицій громадськості. Щодо зареєстрованих пропозицій, які надійшли до органу місцевого самоврядування 12 листопада 2018 року та передані до Дергачівської районної державної адміністрації (замовнику) відсутня інформація щодо наявності спірних питань або неможливості самостійного прийняття рішення замовником та розробником про врахування пропозицій громадськості, у зв`язку із чим відсутня потреба у створенні відповідної погоджувальної комісії.

На думку суду, Відповідач виконав вимоги Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою КМУ №555 від 25.05.2011 року (у редакції, чинній на момент проведення громадських слухань):

- Розпорядження голови Дергачівської районної державної адміністрації від 15.05.2018 № 239 «Про розроблення детального плану території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області» опубліковано на офіційному веб-сайті Дергачівської районної державної адміністрації;

- Проект детального плану території, розроблений Приватним підприємством «Перспектива-ДІ», розміщено на офіційному веб-сайті Дергачівської райдержадміністрації за посиланням http://dergachirda.gov.ua/page_175682;

- 12 жовтня 2018 року на офіційному веб-сайті, у районній газеті «Вісник Дергачівщини» (номер 43 від 12 жовтня 2018 року) опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації - детального плану території;

- 26 жовтня 2018 року проведено громадські слухання щодо проекту детального плану території (протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при обговоренні проекту містобудівної документації «Детальний план території для визначення можливості розміщення блоку цехів для виробництва обладнання для харчової промисловості з адміністративно-побутовими та складськими приміщеннями на території Малоданилівської селищної ради за межами населених пунктів Дергачівського району Харківської області» від 26.10.2018 року б/н);

- 09 листопада 2018 року у загальному відділі Дергачівської райдержадміністрації зареєстровано письмові пропозиції щодо проекту ДПТ з однаковим текстом від 9-ти мешканців смт Мала Данилівка, в т.ч. від Позивача;

- Відповідно до листа Приватного підприємства «Перспектива-ДІ» №62 від 28.11.2018 року визначено перелік пропозицій, які підлягають врахуванню / частковому врахуванню, а також обґрунтування відмови у врахуванні тих пропозицій, які не можна прийняти;

- 07 грудня 2018 року на адресу 9-ти мешканців смт. Мала Данилівка надіслано результати розгляду вищезазначених пропозицій, з яких: одну пропозицію враховано, одну пропозицію враховано частково, чотири пропозиції обґрунтовано відхилено;

- Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості здійснено шляхом публікації у районній газеті «Вісник Дергачівщини», № 52 від 14 грудня 2018 року та на офіційному веб-сайті Дергачівської районної державної адміністрації за посиланням http://dergachirda.gov.ua/page_175682.

Твердження Позивача щодо невідповідності детального плану території, затвердженого оскаржуваним розпорядженням, Генеральному плану смт.Мала Данилівка 1971 року спростовуються тим, що земельна ділянка ПрАТ "Промо Груп", щодо якої розроблявся детальний план території, знаходиться поза межею населених пунктів Дергачівського району Харківської області, що підтверджується листом Відділу у Дергачівському районі ГУ Держгеокадастру у Харківській області №29-20-0.23,18-1655/109-19 від 28.12.2019 року, а також копією Генерального плану, на якій відділом містобудування, архітектури та цивільного захисту райдержадміністрації Дергачівської РДА позначено межі земельних ділянок Позивача та Третьої особи стосовно меж населеного пункту смт. Мала Данилівка.

Суд критично ставиться до тверджень Позивача щодо невідповідності дійсності окремих положень детального плану території, а саме невідповідність цільового призначення земель, відсутність окремих відомостей (відсутність опису технологічних процесів, технологічних показників забруднення навколишнього середовища), відсутності в документації існуючої ПЛ-35 кВ «Дергачи - Дергачи - сел. - м.Данилівка», неправильне зазначення її охоронювану зону (остання має становити 20 метрів, натомість у детальному плані зазначено на охоронювану зону у 4 метри), враховуючи наступне.

Згідно із ч.4 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зміна цільового призначення земельної ділянки має відповідати детальному плану території.

Відповідно до п.4.1 ДБН Б 1..1 - 14:2012 «Склад та зміст детального плану території»: Детальний план розробляється з метою: … - визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки за межами населеного пункту з метою розміщення об`єкта будівництва.

Відповідно до п.4.4 ДБН Б 1..1 - 14:2012 «Склад та зміст детального плану території»: затверджений детальний план території є основою для визначення вихідних даних для … - відведення, вилучення земельних ділянок, встановлення та зміни їх цільового призначення, розміщення об`єктів будівництва, реконструкції забудови.

На с.14 пояснювальної записки детального плану території вказано: «Детальним планом території передбачено об`єднання та зміна цільового призначення 4 ділянок під землі промисловості з розміщенням підприємства по виробництву обладнання для харчової промисловості (V клас шкідливості). Механізм зміни цільового призначення землі здійснюється згідно чинного законодавства, що регулює земельні відносини в державі».

Таким чином, зміна цільового призначення можлива у порядку, визначеному законодавством за умови відповідності такого призначення затвердженому детальному плану території.

Відповідно до ч.5, 6 ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної документації»: Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Зокрема, відповідно до п.4.9 ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад і зміст детального плану території», затвердженого наказом № 107 від 12.03.2012 р. Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України: детальний план, проект внесення змін до детального плану містять графічні та текстові матеріали, склад яких наведено у розділах 5 - 6 цих Норм.

Відповідно до п.6.1 ДБН Б.1.1-14:2012 Примітка: при розробленні детального плану земельної ділянки за межами населеного пункту для розміщення окремого об`єкта будівництва текстові матеріали та техніко-економічні показники наводяться у складі, визначеному в завданні на розроблення детального плану території з урахуванням функціонального призначення земельної ділянки, намірів щодо розміщення об`єкту будівництва, положень відповідних державних будівельних норм і стандартів.

З урахуванням вказаних положень законодавства Замовником детального плану території (Дергачівською РДА) спільно із Розробником (ПП «Перспектива-ДІ») було визначено склад графічної та текстової частини детального плану території (викладено у п.п.8, 9 Завдання на розроблення детального плану території).

Таким чином, склад та зміст розробленого детального плану території, затвердженого оскаржуваним розпорядженням, не суперечить вимогам законодавства, ДБН та завданню на проектування.

Підтвердженням того, що склад та зміст детального плану території відповідає вимогам ДБНів та містобудівним нормам є також Рецензія на містобудівну документацію ДП «УКРМІСЬКБУДПРОЕКТ», шифр 1556-18.

Відповідно до листа ПП «Перспектива-ДІ» від 10.12.2019 року коротка технологія виробництва, техніко-економічні показники надані на с.с.16,17 детального плану території Більш детальний опис технологічних процесів, технологічних показників забруднення навколишнього середовища, на які посилається Позивач, розробляється на подальших стадіях проектування (робочий проект).

Посилання Позивача на відсутність у детальному плані території всіх існуючих ПЛ та їх неправильне позначення їх охоронних зон теж не знайшли підтвердження в матеріалах справи, оскільки Позивач обґрунтовує свою позицію листом АТ «Харківобленерго» № 04-26/7011 від 26.11.2018 року та висновком експертного будівельно-технічного дослідження № 17664 від 26.12.2019, що виконано ХНДІСЕ ім. заслуженого професора М. С. Бокаріуса, що базується на вказаному листі АТ «Харківобленерго».

Проте, висновок експертного будівельно-технічного дослідження № 17664 від 26.12.2019, що виконано ХНДІСЕ ім. заслуженого професора М. С. Бокаріуса не може вважатися висновком експертизи у значенні ст.101, 104, 106 КАС України та правової позиції Великої Палати Верховного Суду, викладених у п. п. 65 - 68, 71 Постанови від 18.12.2019 у справі № 522/1029/18, оскільки його підготовлено не для подання до суду, у ньому відсутній відомості та підпис експерта про обізнаність із кримінальною відповідальністю за завідомо неправдивий висновок, висновки, викладені в документі, наданому Позивачем, не стосуються предмета доказування по цій справі, наявні у експерта спеціальні знання не дозволяють встановити ті обставини, які мають значення для даної справи (відсутній кваліфікаційний сертифікат експерта з містобудівної документації), висновки експерта у наданому Позивачем документі, що «при розробці детального плану території не в повному обсязі раховані існуючі електричні мережі» не враховують всіх обставин справи та наданих доказів (листа АТ «Харківобленерго» №04-50/13577 від 06.12.2019 року, яким спростовувалася відсутність ПЛ 35 кВ і неправильність розмірів охоронної зони).

В детальному плані території відображені існуючі ПЛ 10 кВ, 35 кВ, 110 кВ (с.11, 12, 23 пояснювальної записки, тобто текстової частини детального плану території, на аркуші 2 графічної частини детального плану території «План існуючого стану території зі схемою планувальних обмежень»).

Відповідно до п.5 Правил охорони електричних мереж, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 209 від 04.03.1997 року, встановлені наступні охоронні зони ЛЕП: для ПЛ 10 кВ охоронна зона 10 метрів; для ПЛ 35 кВ - 15 метрів, для ПЛ 110 кВ - 20 метрів. Ці охоронні зони відображені на аркуші 2 графічної частини детального плану території «План існуючого стану території зі схемою планувальних обмежень».

На с.12 пояснювальної записки, тобто текстової частини детального плану території, вказане обмеження для розташування будинків і споруд, відстань якого становить 4 метри від високовольтних проводів. Йдеться не про розмір охоронної зони ПЛ, а про мінімально допустиму відстань по горизонталі від проекції крайніх проводів при їх найбільшому відхиленні до найближчих частин будинків і споруд, які виступають.

У п. 8.23. ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», затвердженого Наказом Державного комітету України у справах містобудування та архітектури № 44 від 17.04.1992: «Для повітряних і кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв (далі - електричні мережі) всіх напруг встановлюються охоронні і санітарно-захисні зони, розміри яких залежать від типу і напруги енергооб`єкта. Розміри цих зон слід приймати за таблицею 8.5а* … В охоронних і санітарно-захисних зонах ПЛ напругою до 330 кВ включно, якщо затвердженою містобудівною документацією не передбачено іншого виду використання цих земель, дозволяється розміщення виробничих будинків і споруд, колективних гаражів і відкритих стоянок легкових транспортних засобів. При цьому відстань по горизонталі від проекції крайніх проводів при їх найбільшому відхиленні до найближчих частин будинків і споруд, які виступають, повинна бути не менше вказаної в таблиці 8.5а*».

Відповідно до листа АТ «Харківобленерго» №04-50/13577 від 06.12.2019 року мінімально допустиму відстань по горизонталі від проекції крайніх проводів при їх найбільшому відхиленні до найближчих частин будинків і споруд, які виступають становлять 4 метри для ПЛ 110 кВ и 35 кВ.

Відповідність детального плану території санітарно-епідеміологічним, екологічним та іншим нормам підтверджена наступними документами: Висновок Департаменту екології та природних ресурсів Харківської обласної державної адміністрації № 03.02-18/6389 від 11.10.2018; Висновок Головне управління ДСНС у Харківській області № 010-4395/153 від 19.09.2018; Висновок Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 42/14322 від 25.09.2018; Висновок Головного управління Держгеокадастру у Харківській області № 11-20-6-7092/0/19-18 від 01.10.2018; Рецензія на містобудівну документацію ДП «УКРМІСЬКБУДПРОЕКТ», шифр 1556-18; поясненнями, наданими розробником детального плану території щодо аргументів Позивача (лист ПП «ПЕРСПЕКТИВА-ДІ» №35 від 10.12.2019 року).

Посилання на невідповідність детального плану території ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій», затверджений наказом Мінрегіонбуду від 23.04.2018 №100 не знайшли свого підтвердження, оскільки детальний план території розроблявся відповідно до ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень».

ДБН Б.2.2-12:2018, на який посилається Позивач, не діяли на момент розробки та затвердження детального плану території.

Так, ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій», затверджений наказом Мінрегіонбуду від 23.04.2018 №100, мали набути чинності 01.09.2018. До цього, Мінрегіонбуд виконав ухвалу суду та видав наказ №228 від 30.08.2018 «Про зупинення дії наказу №100 від 23.04.2018». Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.06.2019 у справі №826/13433/18 наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 квітня 2018 року № 100 «Про затвердження ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» визнано протиправним та нечинним.

З 01.10.2019 року набув чинності ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій".

Будь-яких належних та допустимих доказів, які б спростовували законність розпорядження Дергачівської РДА №126 від 13.03.2019 року Позивачем не надано.

Допитані за клопотанням позивача в судовому засіданні свідки жодних фактичних даних, які б свідчили про незаконність оскаржуваного рішення суду не повідомили, пояснення свідків свідчать про незгоду з майбутнім будівництвом промислового об`єкту.

Отже, враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Позивача.

Розподіл судових витрат здійснюється у відповідності до положень ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-10, 13-14, 77, 139, 242-246, 250, 255, 295, пп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) до Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області (код ЄДРПОУ 24129939, адреса: майдан Перемоги, б. 5 А, м. Дергачі, Харківська область, 62300), третя особа: приватне акціонерне товариство "Промо Груп" (код ЄДРПОУ 38493853, адреса: 61157, м. Харків, вул. Селянська, буд. 110) про визнання протиправним та скасування розпорядження - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 23 березня 2020 року.

Суддя О.В.Шевченко

Джерело: ЄДРСР 88379011
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку