open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Дата документу 12.03.2020

Справа № 937/1981/20

Провадження № 2-а/937/46/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2020 року м. Мелітополь

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі:

головуючого - судді Урупи І.В.

за участі - секретаря судового засідання Литвиненко В.Є.,

учасники справи:

позивач – Мелітопольський міський відділ Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області,

представник позивача – Капканець В.О.,

відповідачка – Даллакян С.,

перекладач – ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Мелітопольського міського відділу Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області до ОСОБА_2 про примусове видворення та затримання з метою ідентифікації та забезпечення видворення за межі України до країни походження або третьої країни,

ВСТАНОВИВ:

До Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області звернувся Мелітопольський міський відділ Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області із адміністративним позовом до ОСОБА_2 в якому просить прийняти рішення про примусове видворення з території України громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і затримати її з метою ідентифікації та забезпечення видворення за межі України та помістити її до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України строком на шість місяців, посилаючись на те, що 05.03.2020 року у м. Мелітополі співробітниками Мелітопольського ВП ГУНП України в Запорізькій області була виявлена громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка знаходиться в Україні без наявних законних підстав та документів, які б надавали їй право законного перебування на території України, яка пояснила, що на територію України вона прибула у жовтні 2016 року у приватних справах, а після закінчення терміну перебування на території України вчасно не виїхала у зв`язку з відсутністю коштів на придбання квитка та документів, які надають право на безперешкодний перетин державного кордону України. В результаті проведеної перевірки встановлено, що громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 знаходиться на території України без документів та законних підстав, які б надавали право останній знаходитись в Україні. За порушення правил перебування іноземців в Україні, тобто проживання без документів на право проживання в Україні, 05.03.2020 року відносно громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 203 КУпАП та винесено постанову про притягнення її до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян в розмірі 1700 грн, яка нею була отримана у цей же день без жодних зауважень, однак штраф не сплатила. Після з`ясування всіх обставин перебування ОСОБА_2 на території України та надання нею пояснень, працівниками міграційної служби на підставі пункту 1 статті 26 Закону, пункту 2.1 Інструкції № 353/271/150 територіальним підрозділом Мелітопольським МВ УДМС України в Запорізькій області 05.03.2020 року прийнято рішення про примусове повернення за межі України громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно до якого зобов`язано останню виїхати з України до 08.03.2020 року. Рішення про примусове повернення до суду не оскаржувалось. Відтак, відповідно до Закону та прийнятого рішення про примусове повернення, ОСОБА_2 повинна самостійно залишити територію України, тобто виїхати до будь-якої країни світу в строк, зазначений у рішенні про примусове повернення, а саме до 08.03.2020 року. Але в ході перевірки всіх обставин, які можуть перешкоджати виконання вказаного рішення у встановлений строк було встановлено, що громадянка ОСОБА_2 не має документів згідно яких можливо ідентифікувати її особу та які надають їй право на перетин державного кордону України. Таким чином відповідно до вищевикладеного є обґрунтовані підстави вважати, що громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , буде ухилятися від виконання рішення № 11 Мелітопольського МВ УДМС України в Запорізькій області про її примусове повернення за межі України або третьої країни. У випадках невиконання іноземцями та особами без громадянства прийнятого щодо них в установленому порядку рішення про примусове повернення, їх за рішенням суду може бути примусово видворено. Громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 досягла 18-річного віку, статус біженця їй не надано, в процедурі отримання статусу біженця або особи яка потребує додаткового захисту в Україні не перебуває, тобто відсутні підстави, за яких примусове видворення не застосовується (частина 8 статті 26 та частина 8 статті 30 Закону). Враховуючи викладене а також те, що громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 порушила законодавство України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства та є обґрунтовані підстави вважати, що вона буде ухиляться від виконання рішення Мелітопольського МВ УДМС України в Запорізькій області про її примусове повернення за межі України до країни походження або третьої країни, не має документів відповідно до яких можливо ідентифікувати її особу та які надають право для перетину державного кордону України, що є обґрунтованою підставою вважати, що відповідач ухилятиметься від виконання рішення про примусове видворення, а також існує ризик її втечі з метою забезпечення вимог законодавства України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, інтересів національної безпеки України та охорони громадського порядку, захисту прав і законних інтересів громадян України, на підставі норм Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» просять задовольнити адміністративний позов.

В судовому засіданні представник позивача зменшив позовні вимоги просив суд прийняти рішення про примусове видворення з території України громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та задовольнити ці вимоги з підстав викладених в позовній заяві, при цьому зазначив, що особу відповідачки вже з`ясовано, паспорт громадянина Вірменії вона надала. Вважає, що є всі підстави для видворення відповідачки з території України.

ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги визнала, при цьому пояснила, що на територію України вона приїхала у 2016 році. Проживає без відповідного оформлення. Вона придбала житло, проживає в с. Зелене та займається веденням домашнього господарства. Вона згодна покинути територію України, але їй потрібен час для реалізації майна та худоби.

Ухвалою суду від 12 березня 2020 року позовна заява була прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі за даним адміністративним позовом та на цей день призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

В судовому засіданні було уточнено анкетні данні відповідачки та постановлено вважати правильним її ім`я « ОСОБА_4 » замість « ОСОБА_5 ».

Суд, вислухавши пояснення учасників справи, дослідивши надані матеріали, прийшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 288 КАС України передбачено, що позовні заяви центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів, про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України подаються до адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів, органу охорони державного кордону чи Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Відповідно до ч.1 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції можуть лише на підставі винесеної за їх позовом постанови адміністративного суду примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення, крім випадків затримання іноземця або особи без громадянства за незаконне перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України та їх передачі прикордонним органам суміжної держави.

Судом встановлено та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Як встановлено у судовому засіданні, громадянка Республіки Вірменії ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно її пояснень у жовтні 2016 року прибула на територію України у приватних справах. Після закінчення терміну перебування на території України вчасно не виїхала у зв`язку з відсутністю коштів на придбання квитка та документів, які надають право на безперешкодний перетин державного кордону України.

Згідно п.2.2 Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 150 від 15 лютого 2012 р., іноземці та особи без громадянства, які на законній підставі прибули в Україну, можуть тимчасово перебувати на її території не більш як 90 днів протягом 180 днів у разі в`їзду іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в`їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України. Порядок обчислення зазначеного строку встановлюється МВС.

05.03.2020 року у м. Мелітополі співробітниками Мелітопольського ВП ГУНП України в Запорізькій області була виявлена громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка знаходиться в Україні без наявних законних підстав та документів, які б надавали їй право законного перебування на території України. В результаті проведеної перевірки встановлено, що громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 знаходиться на території України без документів та законних підстав, які б надавали право останній знаходитись в Україні.

Відповідно до п. 26 постанови пленуму Вищого адміністративного суду України від 25 червня 2009 року № 1 «Про судову практику розгляду спорів щодо статусу біженця та особи, яка потребує додаткового або тимчасового захисту, примусового повернення і примусового видворення іноземця чи особи без громадянства з України та спорів, пов`язаних із перебуванням іноземця та особи без громадянства в Україні» іноземець та особа без громадянства можуть бути примусово видворенні за межі України з підстав та в порядку, що визначені ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст. 13 Закону України «Про імміграцію». Примусове видворення не застосовується до іноземців та осіб без громадянства, на яких поширюється дія Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту».

Так у разі виявлення іноземців або осіб без громадянства, які не мають підстав для перебування в Україні, або строк дії таких підстав закінчився, такі особи підлягають притягненню до адміністративної відповідальності за статтею 203 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), після чого вони можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну. У разі невиконання рішення про примусове повернення, матеріали скеровуються до суду для винесення рішення про примусове видворення.

Так, за порушення правил перебування іноземців в Україні, тобто проживання без документів на право проживання в Україні, 05.03.2020 року відносно громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 203 КУпАП та винесено постанову про притягнення її до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700 грн. У цей же день, громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 без жодних зауважень, отримала копію постанови про накладення адміністративного стягнення, штраф не сплатила.

Відповідно до пункту 1.8 Інструкції про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України, Адміністрацією державної прикордонної служби України та Служби безпеки України від 23 квітня 2012 року № 353/271/150, примусове видворення передбачає: виявлення порушника, поміщення його в пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, документальне оформлення примусового видворення, подальше супроводження іноземця до пункту пропуску через державний кордон України чи до країни походження.

Статтею 26 ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що іноземець або особа без громадянства можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну, якщо їх дії порушують законодавство України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства. Іноземці та особи без громадянства зобов`язані самостійно залишити територію України у строк, зазначений у рішенні про примусове повернення.

На підставі пункту 1 статті 26 Закону, пункту 2.1 Інструкції № 353/271/150 територіальним підрозділом Мелітопольським МВ УДМС України в Запорізькій області 05.03.2020 року прийнято рішення про примусове повернення за межі України громадянки Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно до якого зобов`язано останню виїхати з України до 08.03.2020 року.

Відповідно до законодавства України та прийнятого рішення про примусове повернення, ОСОБА_2 повинна була самостійно залишити територію України, тобто виїхати до будь-якої країни світу в строк, зазначений у рішенні про примусове повернення, а саме до 08.03.2020. Але в ході перевірки всіх обставин, які можуть перешкоджати виконання вказаного рішення у встановлений строк було встановлено, що громадянка ОСОБА_2 не має документів згідно яких можливо ідентифікувати її особу та які надають їй право на перетин державного кордону України.

У випадках невиконання іноземцями та особами без громадянства прийнятого щодо них в установленому порядку рішення про примусове повернення, їх за рішенням суду може бути примусово видворено.

У судовому засіданні встановлено, що громадянка Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 досягла 18-річного віку, статус біженця їй не надано, в процедурі отримання статусу біженця або особи яка потребує додаткового захисту в Україні не перебуває, тобто відсутні підстави, за яких примусове видворення не застосовується.

Таким чином, судом встановлено і підтверджено матеріалами справи, що у відповідачки відсутні законні підстави для знаходження на території України, оскільки термін перебування її на території України закінчився, коштів для виїзду з території України не має, на території України не працевлаштована, а тому у добровільному порядку до теперішнього часу відповідачка територію України не покинула та продовжує порушувати міграційне законодавство України, документи на право перебування на території України, з заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту не зверталася. Не навчається та не працює, не має постійного заробітку.

Враховуючи викладене, керуючись конституційним принципом верховенства права, оцінивши всебічно, повно та об`єктивно всі наявні у справі докази окремо та у сукупності, застосовуючи відповідні норми матеріального права, утверджуючи та забезпечуючи права людини і основоположні свободи сторін, враховуючи принципи справедливості та неупередженості, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги Мелітопольського міського відділу Управління Державної міграційної служби Запорізької області є законними, обґрунтованими, а відтак підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, суд вважає необхідним роз`яснити, що у відповідності до ч.1 ст. 32 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", іноземці та особи без громадянства, які відповідно до рішення суду підлягають примусовому видворенню за межі України, відшкодовують витрати, пов`язані з видворенням, в установленому законом порядку. Якщо зазначені іноземці та особи без громадянства не мають коштів для відшкодування витрат, пов`язаних із видворенням їх за межі України, видворення здійснюється за рахунок державного бюджету.

Відповідно до частини 19 статті 289 КАСУ, за подання до адміністративного суду позовних заяв та апеляційних скарг у справах, визначених цією статтею, судовий збір не сплачується.

Отже, судові витрати, відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, слід віднести за рахунок держави.

Керуючись ст.ст. 12, 241, 244, 257, 246, 288, 289, 371 КАС України, ст. ст. 4, 9, 16, 29, 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Мелітопольського міського відділу Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області до ОСОБА_2 про примусове видворення – задовольнити.

Примусово видворити громадянку Республіки Вірменія ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за межі території України.

Судові витрати віднести за рахунок держави.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Повне рішення суду складено 12.03.2020.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 88191433
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку