Харківський окружний адміністративний суд
61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2020 р. № 520/13092/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Муравської І.Ю.,
за участі:
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Гнатченко О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
03.12.2019 року ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, в якому просила суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у щодо визначення розміру посадового окладу, надбавки за ранг та надбавки за вислугу років ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці м. Сумгаїту, Азербайджану, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_1 , картка фізичної особи - платника податків НОМЕР_1 , в довідці від 31.10.2019 року за №32/Г/2040-13-02-09 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) згідно пункту 7 Наказу Міністерства Соціальної Політики України від 10.05.2017 року №750 та згідно з постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 “Питання оплати працівників державних органів” (юрисдикція державного органу - територія одного або кількох районів) станом на 01 листопада 2019 року становить: посадовий оклад - 4900,00 грн., надбавка за ранг (державний службовець 6 рангу) 500,00 грн., надбавка за вислугу років (50%): за стаж державної служби 22 роки - 2450,00 грн., усього - 7850,00 грн.
- визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області щодо ненадання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці м. Сумгаїту, Азербайджану, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_1 , картка фізичної особи - платника податків НОМЕР_1 , довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за квітень 2016 року у середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 року за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі згідно підпункту 6 пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року № 622;
- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Харківській області видати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці м. Сумгаїту, Азербайджану, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_1 , картка фізичної особи - платника податків НОМЕР_1 , довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) де розмір посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років буде враховано в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності) у державному органі – ГУ ДФС у Харківській області - відповідної посади, тобто як головному спеціалісту державного органу, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя (група оплати праці - 7) та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби щодо середніх розмірів виплат (премія, надбавка за високі досягнення у праці, грошова допомога на оздоровлення та грошова допомога на вирішення соціально-побутових питань та інші виплати) за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи, тобто за квітень 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначила, що відповідачем, на думку позивача, вчинено протиправні дії щодо визначення розміру посадового окладу, надбавки за ранг та надбавки за вислугу років ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці м. Сумгаїту, Азербайджану, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_1 , картка фізичної особи - платника податків НОМЕР_1 , в довідці від 31.10.2019 року за №32/Г/2040-13-02-09 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) згідно пункту 7 Наказу Міністерства Соціальної Політики України від 10.05.2017 року №750 та згідно з постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 “Питання оплати працівників державних органів” (юрисдикція державного органу - територія одного або кількох районів) станом на 01 листопада 2019 року становить: посадовий оклад - 4900,00 грн., надбавка за ранг (державний службовець 6 рангу) 500,00 грн., надбавка за вислугу років (50%): за стаж державної служби 22 роки - 2450,00 грн., усього - 7850,00 грн.
Відповідач, Головне управління Державної податкової служби у Харківській області, надало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання позивач прибула, позов підтримала та просила його задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено та не заперечувалось сторонами по справі, що ОСОБА_1 працювала в Лозівській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області на посаді головного державного інспектора Первомайського відділення, з якої була звільнена 29.03.2016 року наказом. Станом на дату звільнення позивач мала спеціальне звання: радник податкової та митної справи 3 рангу. Загальний стаж державної служби ОСОБА_1 на дату звільнення складав 22 роки 09 місяців 12 днів.
Головним управлінням ДФС у Харківській області видано позивачу довідки від 03.06.2019 року за № 244/Г/20-40-05-02-11 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 03.06.2019 року за № 245/Г/20-40-05-02-11.
Як зазначено позивачем, розмір заробітної плати для призначення пенсії (посадовий оклад - 4900,00 грн., надбавка за ранг - 500,00 грн., надбавка за вислугу років (50%) (за стаж державної служби 22 роки) - 2450 грн., місячна премія (10 % посадового окладу) - 490,00 грн., матеріальна допомога (у розмірі 1/12 розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років) - 695,00 грн.) було визначено відповідно до підпунктів 1-5 пункту 4 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України № 750 від 10.05.2017 року, а саме як відсутньої у державному органу (ГУ ДФС у Харківській області) посади останньою, яку позивач займала на державній службі, а саме - головного державного інспектора - радника податкової та митної справи 3 рангу.
25.07.2019 року позивач звернулась до Головного управління ДФС у Харківській області із заявою, в якій з посиланням на згідно пункт 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №622 від 14.09.2016 року, просила про видачу довідки про складові заробітної плати за травень 2016 року та травень 2019 року щодо середніх розмірів надбавок, премій та інших виплат (надбавки за особливі умови труда, суми компенсації за невикористану відпустку, суму індексації заробітної плати, грошової допомоги на оздоровлення та грошову допомогу на вирішення соціально-побутових питань), на які нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове соціальне страхування, якщо такі виплати були включені до заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи, тобто головного державного інспектора-радника податкової та митної справи 3 рангу.
ГУ ДФС у Харківській області листом від 23.08.2019 року повідомило позивача, що ГУ ДФС було направлено лист до Міністерства соціальної політики України (вих. ГУ ДФС від 13.06.2019 року № 18804/9/20-40-05-25) щодо надання роз`яснень застосування норм законодавства при наданні довідок призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби. Зазначено, що у відповідь від Міністерства соціальної політики України отримано лист від 07.08.2019 року №14536/0/2-19/45 (вх. до ГУ ДФС від 15.08.2019 року №34061/9/). Також, вказано, що листом Мінсоцполітики зокрема визначено, що посадові оклади державних службовців визначаються відповідно до Схеми посадових окладів на посадах державної служби за групами оплати праці з урахуванням юрисдикції державних органів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 р. №15 «Питання оплати праці працівників державних органів». Повідомлено, що для головного державного інспектора державної податкової інспекції, розмір посадового окладу визначається на рівні головного спеціаліста державного органу, юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів (група оплати праці - 7). Вказано, що інші нарахування, як і посадовий оклад визначаються на рівні головного спеціаліста державного органу, юрисдикція, якого поширюється на територію одного або кількох районів. Також, зазначено, що оскільки в ГУ ДФС відсутні посади спеціалістів, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів (ГУ ДФС є державним органом, юрисдикція якого поширюється на всю територію Харківської області) довідки для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби складаються відповідно до: - абзацу 6 пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України 14.09.2016 року № 622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» а саме: «За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 року, за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі»; - пункту 6 Порядку 622, а саме: «У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою»; пункту 4 Порядку, визначеному наказом Мінсоцполітики від 10.05.2017 року №750 «Про затвердження Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад» (далі - Порядок 750). Повідомлено, що оскільки позивач звернулась до ГУ ДФС у травні 2019 року, попереднім місяцем є квітень 2019 року, проте у штатному розписі ГУ ДФС на 2019 рік відсутні посади, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів. Вказано, що довідки від 03.06.2019 року №244/Г/20-40-05-02-11 та від 03.06.2019 №245/Г/20-40-05-02-11, які були видані позивачу, відповідають вимогам Порядку 622 та Порядку 750. Зауважено, що згідно з листом Мінсоцполітики, посади працівників органів державної податкової служби, які мали спеціальні звання, не були віднесені до відповідних категорій посад державних службовців до 3 жовтня 2013 року.
11.10.2019 року позивач звернулась до ГУ ДФС у Харківській області із заявою, в якій просила видати довідку про складові заробітної плати (премії, надбавки за високі досягнення у праці, згідно постанови №268, грошової допомоги на оздоровлення та грошову допомогу на вирішення соціально-побутових питань) для призначення пенсії державного службовця на підставі завірених Лозівським районним трудовим архівом копій розрахункових листів працівників – головних державних інспекторів Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.
Головним управлінням ДПС у Харківській області видано позивачу довідки від 31.10.2019 року за № 32/Г/20-40-13-02-09 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 31.10.2019 року за № 33/Г/20-40-13-02-09.
Позивач, вважаючи дії відповідача протиправними, звернулась до суду з цим позовом.
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України № 296 від 28.03.2018 року "Про Реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" Лозівську ОДПІ реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Харківській області.
10.05.2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 14761120013001491 про державну реєстрацію припинення юридичної особи Лозівської ОДПІ.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 року «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» ГУ ДФС у Харківській області реорганізовано шляхом приєднання до ГУ ДПС у Харківській області. 31 липня 2019 року проведено державну реєстрацію юридичної особи ГУ ДПС у Харківській області.
Згідно наказу ГУ ДПС у Харківській області № 18 від 29.08.2019 року розпочато виконання ГУ ДПС у Харківській області повноважень ГУ ДФС у Харківській області, що припиняється.
Тобто, із заявами про надання довідки для призначення пенсії державного службовця позивач зверталася до відповідача як правонаступника Лозівської ОДПІ після того, як орган державної влади, в якому вона працювала, був припинений в якості юридичної особи.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 2 Закону України від 10.12.2015 року № 889-VIII «Про державну службу» рівнозначна посада - це посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.
При цьому, в органі, що виступає правонаступником Лозівської ОДПІ, відсутні посади, рівнозначні тій, на якій позивач працювала перед звільненням.
Юрисдикція ГУ ДФС у Харківській області та ГУ ДПС у Харківській області поширюється на територію усієї Харківської області, а юрисдикція Лозівської ОДПІ поширювалася на територію окремих адміністративно-територіальних одиниць Харківської області, що підтверджуєть відповідними положеннями вказаних юридичних осіб.
Закон України «Про державну службу» № 889-VIII набрав чинності 1 травня 2016 року.
Згідно з п. 2 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 889-VIII визнано такими, що втратили чинність Закон України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
Пунктом 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 889-VIII встановлено, що для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Так, статтею 37 Закону № 3723-ХІІ, зокрема, передбачено, що визначення заробітної плати для обчислення пенсій державним службовцям здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Період роботи посадових осіб в органах державної податкової та митної служб на посадах, на яких відповідно до закону присвоювалися спеціальні та/або персональні звання, зараховується до стажу державної служби, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.
Постановою Кабінету Міністрів України № 622 від 14.09.2016 року затверджено Порядок призначення пенсій деяким категоріям осіб (далі - Порядок № 622).
Згідно з п. 2 Порядку № 622 Згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII “Про державну службу” на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-XII “Про державну службу” (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII “Про державну службу”: мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України; займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 6 Порядку № 622 у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 750 від 10.05.2017 року затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад (далі - Порядок № 750).
Порядок № 750 розроблено відповідно до пунктів 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII "Про державну службу" та на виконання пункту 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 "Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб".
Згідно з п. 4 Порядку № 750 для надання довідок для призначення пенсії враховуються:
1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів, згідно з переліками:
посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, що наведені в додатку 1 до цього Порядку;
посад і нормативно-правових актів, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників установ та організацій до набрання чинності Законом № 889, що наведені в додатку 2 до цього Порядку;
посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, посади яких у зв`язку з набранням чинності Законом № 889 не належать до посад державної служби, що наведені в додатку 3 до цього Порядку;
посад і постанов Кабінету Міністрів України та постанов правління Національного банку України, відповідно до яких посадові оклади працівників Національного банку України, які мають стаж 20 років на посадах, віднесених до посад державної служби, посади яких після набрання чинності Законом № 889 не належать до посад державної служби, віднесені до категорій посад державної служби, що наведені в додатку 4 до цього Порядку;
2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожен календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу;
3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;
4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 цього пункту;
5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення).
За приписами п. 7 Порядку № 750 у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною групою оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.
Постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 18.01.2017 року «Питання оплати праці працівників державних органів» (далі — Постанова № 15) затверджено Перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці.
Так, згідно із вказаним Переліком посада головного державного інспектора територіального органу центрального органу виконавчої влади прирівнюється до 7 групи оплати праці.
Крім того, Постановою № 15 також затверджено Схему посадових окладів на посадах державної служби за групами оплати праці з урахуванням юрисдикції державних органів у 2019 році (у коефіцієнтах).
Відповідно до вказаної схеми посада головний спеціаліст державного органу віднесена до 7 групи оплати праці, а коефіцієнт співвідношень до мінімального розміру посадового окладу в органі державної влади, юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, встановлено у розмірі 1,39.
При цьому, відповідно до Примітки 1 до вищевказаної Схеми посадові оклади на посадах державної служби за групами оплати праці з урахуванням юрисдикції державних органів визначаються шляхом множення мінімального розміру посадового окладу групи 9 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, який становить два розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня 2018 р., на відповідний коефіцієнт.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» установлено 2018 року прожитковий мінімум для працездатних у розмірі 1762 гривні.
Зазначені суми відображені відповідачем у довідці, виданій ОСОБА_1 від 31.10.2019 року № 32/Г/20-40-13-02-09.
Так, на підставі положень Порядку № 750 розрахунок складових заробітної плати, які підлягають включенню до довідки для призначення визначено наступним чином - посадовий оклад у розмірі 4900,00 грн. (1762 * 2 * 1,39 = 4898,36, округлено до 4900,00 грн.); надбавка за ранг у розмірі 500 грн. (згідно із додатком 6 до постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 року № 306 «Питання присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальної званнями» спеціальне звання «Радник податкової та митної справи III рангу прирівнюється до 6 рангу державного службовця. Відповідно до Постанови № 15 розмір надбавки до посадового окладу за 6 ранг державного службовця становить 500 грн.); надбавка за вислугу років у розмірі 2450 грн. (4900 * 50% - 50 відсотків посадового окладу).
За приписами абз. 6 п. 4 Порядку № 622 за бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Як встановлено вище, в ГУ ДФС у Харківській області та ГУ ДПС у Харківській області посади, рівнозначні тій, яку обіймала позивач перед звільненням відсутні. Розрахунок сум, включених до довідки від 31.10.2019 року № 33/Г/20-40-13-02-09, був зроблений на підставі даних середніх розмірів таких виплат, які отримували головні державні інспектори Лозівської ОДПІ у травні 2016.
Так, за заявою позивача ГУ ДПС у Харківській області було сформовано та видано довідку від 31.10.2019 року № 33/Г/20-40-13-02-09, відповідно до якої включено такі складові заробітної плати, як премію та грошову допомогу, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, розмір яких розраховано на підставі абз. 6 п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих і категорій осіб».
За таких обставин, у довідках від 31.10.2019 року № 32/Г/20-40-13-02-09 та від 31.10.2019 року № 33/Г/20-40-13-02-09 відповідачем правомірно було здійснено обрахунок складових заробітної плати, які підлягають врахуванню при призначенні пенсії позивачу.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заявлених позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (61057, Харківська область, місто Харків, вул. Пушкінська, будинок 46) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії – відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 05.03.2020 року.