open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 265/8848/19

Провадження № 2/265/586/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(заочне)

02 березня 2020 року місто Маріуполь

Орджонікідзевський районний суд міста Маріуполя Донецької області у складі:

головуючого судді - Козлова Д. О.,

при секретарі - Азаровій А. О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу № 265/8848/19 за позовом Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Представник позивача звернувся із вказаним позовом, обґрунтовуючи його тим, що ОСОБА_1 перебувала на обліку в департаменті соціального захисту населення Маріупольської міської ради, як одержувач щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. 1 грудня 2017 року ОСОБА_1 звернулась з питання призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, внаслідок чого останній була призначена допомога з 01.12.2017 р. по 31.05.2018 р. В той же час рішенням управління соціального захисту населення Лівобережного району Маріупольської міської ради від 15 грудня 2017 року, правонаступником якого з 1 січня 2018 року є позивач, дію дозволу ОСОБА_1 та її чоловіка ОСОБА_2 було скасовано на підставі п. 5 ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», в зв`язку поданням недостовірних відомостей. Так за заявою власника житла від 15 грудня 2017 року встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 по АДРЕСА_1 не мешкають. Таким чином за рішенням позивача від 03.03.2018 р. ОСОБА_1 з 01.01.2018 було знято з обліку у зв`язку із скасуванням довідки внутрішньо переміщених осіб та відповідно розраховано суму надмірно виплачених коштів допомоги період з 01.01.2018 по 28.02.2018. Оскільки відповідачка не повідомила позивачу зазначену інформацію, то права на отримання допомоги на покриття витрат проживання внутрішньо переміщеним особам не мала. На підставі викладеного просив стягнути з відповідача надмірно виплачені кошти щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, в розмірі 1768 грн. та витрати по сплаті судового збору в сумі 1921 грн.

У судове засідання представник позивача, яка діє на підставі довіреності, ОСОБА_3 , не з`явилась, надавши суду заяву, в якій заявлені позовні вимоги повністю підтримала та просила задовольнити позов, не заперечуючи проти ухвалення заочного рішення.

Відповідачка, ОСОБА_1 , в судове засідання за невідомих суду причин не з`явився повторно, будучи про час та місце розгляду справи повідомленою належним чином.

За ч. 4 ст. 223 ЦПК суд ухвалив заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Матеріалами справи встановлено, що на підставі рішення позивача від 15 грудня 2017 року ОСОБА_1 , як пенсіонеру, була призначена допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання щомісячно по 884 грн. з 1 грудня 2017 року по 31 травня 2018 року за адресою: АДРЕСА_1 (а. с. 10).

При цьому в заяві від 1 грудня 2017 року ОСОБА_1 вказувала, що мешкає по АДРЕСА_1 , будучи попередженою про те, що зазначена нею в заяві інформація та додані до неї документи будуть перевірені органом соціального захисту населення для забезпечення цільового використання бюджетних коштів (а. с. 11).

Також суд зазначає, що за довідкою внутрішньо переміщеної особи № НОМЕР_1 , виданої ОСОБА_1 19 грудня 2016 року зазначено фактичне місце проживання відповідачки в АДРЕСА_1 (а. с. 12).

В той же час за заявою ОСОБА_4 від 15 грудня 2017 року вбачається, що останній просив зняти з реєстрації за його місцем проживання, кв. АДРЕСА_2 , яка належить на праві власності ОСОБА_5 , внутрішньо переміщених осіб, зокрема, ОСОБА_1 , через те, що відповідачка за вказаною адресою не мешкає (а. с. 24).

На підставі переліченого рішенням позивача № 338 від 15 грудня 2017 року було скасовано дію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відносно відповідачки, ОСОБА_1 , через подання нею завідомо неправдивих відомостей (а. с. 9).

Таким чином за рішеннями позивача від 3 березня 2018 року відповідачку було знято з обліку з 1 січня 2018 року та вирішено утримати з ОСОБА_1 надмірно сплачену останній допомогу переміщеним особам на проживання з 1 січня 2018 року по 28 лютого 2018 року (а. с. 8).

Суд встановив, що ОСОБА_1 була надмірно сплачена сума допомоги переміщеним особам на проживання в розмірі 1768 грн. за період з 1 січня 2018 року по 28 лютого 2018 року, що підтверджується розрахунком, а також протоколом змін від 1 квітня 2018 року про повернення коштів відповідачкою за березень 2018 року в сумі 884 грн. (а. с. 7).

Згідно із п. 2 «Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 505 (далі - Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам) (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.

За п. 5 «Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім`ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім`ї до установи уповноваженого банку для відкриття в установленому порядку поточного рахунка, пред`являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, а для іноземців та осіб без громадянства - документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, та подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім`ї, які претендують на отримання грошової допомоги, зокрема, інформацію про зареєстроване та фактичне місце проживання (перебування).

Відповідно до п. 11 «Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня настання таких обставин. Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються уповноваженим представником сім`ї на вимогу уповноваженого органу. У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованих сум грошової допомоги вони стягуються у судовому порядку.

На підставі ч. 1 ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщена особа має право на отримання соціальних та адміністративних послуг за місцем перебування.

Згідно із п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа подала завідомо недостовірні відомості.

За п. 12 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам» виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі зняття з обліку внутрішньо переміщеної особи.

Враховуючи, що звертаючись із заявою до представників позивача від 1 грудня 2017 року ОСОБА_1 свідомо вказувала, що вона фактично проживає (перебуває) як внутрішньо переміщена особа в АДРЕСА_1 , хоча як було встановлено судом, остання не мешкала за такою адресою, то будучи попередженою про негативні наслідки повідомлення неправдивої інформації, а також через скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 15 грудня 2017 року відносно останньої на підставі п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» за завідомо недостовірні відомості, повідомлені відповідачкою, то надміру виплачені та не повернуті суми грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, в розмірі 1768 грн., внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повинні бути повернуті ОСОБА_1 на користь позивача.

Таким чином суд дійшов висновку, що відповідачка повинна нести негативні наслідки за недостовірність відомостей, поданих представникам позивача, які прийняли рішення про надання ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Аналогічна правова позиція була викладена у постанові Верховного Суду від 4 липня 2018 року по справі № 598/1874/16-ц.

Внаслідок задоволення заявлених позовних вимог до ОСОБА_1 на підставі ст. 141 ЦПК з відповідачки на користь позивача підлягає стягненню витрати по сплаті судового збору в сумі 1921 грн.

Керуючись ст. 12, 13, 81, 141, 223, 259, 263-265, 280-282 ЦПК, -

В И Р І Ш И В:

Позов Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради надмірно виплачені кошти щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, у розмірі 1768 (одна тисяча сімсот шістдесят вісім) грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради витрати з оплати судового збору в сумі 1921 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Донецького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заочне рішення може бути переглянуте відповідачем шляхом подачі письмової заяви протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд, якщо така заява подана протягом 20 (двадцяти) днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Повний текст рішення суду складено та підписано 2 березня 2020 року.

Позивач : Департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради, ЄДРПОУ 41336065, юридична адреса: м. Маріуполь, пр. Миру 70.

Відповідач : ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , яка мешкає в АДРЕСА_1 .

Суддя

Джерело: ЄДРСР 87934294
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку