open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2020 р.Справа № 440/2295/19Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Сіренко О.І.,

Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,

за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Міністерства внутрішніх справ України на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 14.11.2019 року, головуючий суддя І інстанції: А.Б. Головко, повний текст складено 25.11.19 року по справі № 440/2295/19

за позовом ОСОБА_1

до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області , Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" Сектор із соціально-гуманітарних питань МВС України , Міністерства внутрішніх справ України в особі Департаменту персоналу,організації освітньої та наукової діяльності МВС України третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, в якому просить суд визнати бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління внутрішніх справ України в Полтавській області щодо не складання нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії - протиправною та зобов`язати Ліквідаційну комісію УМВС України в Полтавській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного Фонду України в Полтавській області нову довідку з дотриманням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб, та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року, № 393 в редакції, чинній на час виникнення права на перерахунок пенсій, за прирівняною посадою поліцейського Заступник начальника відділу в апараті Національної поліції України відповідно до пункту 21 розділу першого Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, що прирівнюються посадам поліцейських, затвердженого наказом МВС У країни № 138 від 17.02.2017, враховуючи відповідний оклад за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством без обмежень граничного розміру.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що згідно довідки про грошове забезпечення для нарахування (перерахунку) пенсії №4/11196 Ліквідаційною комісією УМВС України в Полтавській області займану ним посаду безпосередньо перед звільненням у відставку неправомірно прирівняно до посади заступника начальника відділу обласного управління МВС в Полтавській області за розділом 7 Переліку посад в Національній поліції України, затвердженого наказом МВС України № 138 від 17.02.2017 року. Таким чином, відповідачем неправомірно переміщено позивача з посади підрозділу центрального апарату МВС України, звідки він звільнився на пенсію, до підрозділу апарату УМВС України в Полтавській області, що вплинуло на визначення розміру посадового окладу, основного розміру грошового утримання, процентного відношення надбавок та доплат, на розмір пенсії в цілому.

14 листопада 2019 року рішенням Полтавського окружного адміністративного суду адміністративний позов ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області, Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області Сектор із соціально-гуманітарних питань МВС України, Міністерства внутрішніх справ України в особі Департаменту персоналу організації освітньої та наукової діяльності МВС України, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (вул. Соборності, 66, м. Полтава, 36014; код ЄДРПОУ 13967927) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнано протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області щодо не надіслання до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 за посадою на день звільнення зі служби "заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України" та прирівняною посадою начальницького складу апарату МВС та апарату Національної поліції відповідно до грошового забезпечення за нормами, чинними за січень 2016 року.

Зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України в особі Департаменту персоналу організації освітньої та наукової діяльності МВС України скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 за посадою на день звільнення зі служби "заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України" та прирівняною посадою начальницького складу апарату МВС та апарату Національної поліції відповідно до грошового забезпечення за нормами, чинними за січень 2016 року.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 384,20 грн.

Не погодившись із прийнятим рішенням суду першої інстанції Міністерство внутрішніх справ України подало апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати, у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Стверджує, що ліквідаційною комісією УМВС України в Полтавській області була оформлена довідка про розмір грошового для перерахунку пенсії позивача та підстави для виготовлення та направлення довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивачу з урахуванням посадового окладу та премії апарату Національної поліції України, відсутні. Отже, з викладених підстав, вважає позовні вимоги такими, що задоволенню не підлягають.

Позивач, у надісланому відзиві на апеляційну скаргу, посилаючись на викладені доводи та законність прийнятого судом першої інстанції рішення, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи та вимоги апеляційної скарги, просив їх задовольнити.

Інші сторони по справі в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

У відповідності до ч.2 ст.313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

З огляду на наведену норму, беручи до уваги, що другий відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, колегія суддів вважає за можливе розглянути адміністративну справу без участі нез`явившихся сторін.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що наказом МВС України від 12.11.2003 року № 761 о/с, згідно з Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ звільнено з органів МВС у відставку за п. 65 "а" (за віком) підполковника міліції ОСОБА_1 , заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України (а.с. 28).

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області та отримує пенсію відповідно до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області відповідно до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 направлено на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області довідку №4/11196 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для проведення перерахунку пенсії за прирівняною посадою поліцейського заступника начальника управління в апараті ГУНП до посади на день звільнення зі служби заступник начальника - начальника 1-го відділення ВВБ Полтавської області УВБР ГУБОЗ МВС України (а.с. 16).

В подальшому позивач звернувся із заявою від 06.02.2019 року до Ліквідаційної комісії УМВС України в Полтавській області щодо виготовлення і направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, виходячи із встановлених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 схеми посадових окладів поліцейських апарату Національної поліції.

Ліквідаційна комісія УМВС України в Полтавській області листом від 11.03.2019 №39/І-21 повідомила позивачу про відсутність законних підстав для виготовлення іншої довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Зазначено, що відповідно до даних грошового атестату ОСОБА_1 , перед звільненням був встановлений посадовий оклад в розмірі 193 грн., що відповідає окладу за посадою заступника начальника самостійного відділу для начальницького складу УМВС України в областях. Пенсія була призначена з розрахунку посадового окладу за посадою заступника начальника відділу обласного управління МВС, а не заступника начальника відділу апарату МВС. Управління (відділи) внутрішньої безпеки в областях (підпорядковані Департаменту внутрішньої безпеки) функціонували в структурі підрозділів, підпорядкованих МВС, а не в структурі апарату МВС. Посадові оклади працівникам зазначеного підрозділу були встановлені на рівні посадових окладів осіб начальницького складу ОВС для апаратів ГУМВС (УМВС) в областях, які згідно з діючою на той час структурою також підпорядковувалися МВС. При прирівнянні посад в управліннях (відділах) внутрішньої безпеки в ГУМВС (УМВС) України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі (підпорядкованих Департаменту внутрішньої безпеки) до посад поліцейських необхідно керуватися розділом VІІ (апарат головних управлінь Національної поліції) Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону, що прирівнюються посадам поліцейських, затвердженого наказом МВС від 17.02.2017 №138 (а.с. 14).

Вважаючи вищевказану відмову протиправною позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що на момент звільнення позивач проходив службу в центральному апараті МВС України, а тому, суд дійшов висновку, що до нього має застосовуватись схема розмірів посадового окладу для поліцейських апарату Національної поліції.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частин 1-4 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII (далі - Закон №2262-ХII), перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонери згодом подають додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" № 900-VІІІ від 23.12.2015, статтю 63 Закону № 2262-XII, після частини другої доповнено новою частиною такого змісту: "Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських" (вказані зміни до ст. 63 Закону № 2262-XII набрали чинності з 29.12.2015).

Отже, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (в подальшому - постанова КМУ № 988) затверджено схему окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1, схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10, розміри надбавки за стаж служби в поліції згідно з додатком 11. Ця постанова набрала чинності з 02.12.2015 та застосовується з дня набрання чинності Законом України "Про Національну поліцію", тобто, з 07.11.2015.

Таким чином, позивач, як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ, з 01.01.2016 набув право на перерахунок розміру призначеної йому пенсії на підставі ст. 63 Закону №2262-XII та норм Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, в редакції з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 (далі по тексту - Порядок № 45).

Пунктом 3 Порядку встановлено, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Відповідно до п. п. 3, 5 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 103, якою внесено зміни до Порядку № 45, постановлено, перерахувати з 01.01.2016 р. пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї постанови проводиться на підставі довідок про розміри грошового забезпечення, поданих Міністерством внутрішніх справ органам Пенсійного фонду України до набрання чинності цією постановою, або довідок, додатково оформлених та поданих відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 р. № 45.

Згідно із п. п. 5, 6 Порядку № 45, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 01.01.2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. N 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року (п. 5).

Відповідною вважається посада, яка за класифікаційними характеристиками, зокрема назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (організації, установи, військової частини тощо) прирівнюється до посади, з якої особа була звільнена (п.6).

Наказом МВС України від 17.02.2017 року № 138 затверджено Перелік посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", що прирівнюються посадам поліцейських.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, позивача звільнено з органів МВС на підставі наказу МВС України № 761 о/с від 12.11.2003 (а.с. 28).

На виконання вимог статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 103, Ліквідаційною комісією УМВС України в Полтавській області на адресу ГУ ПФУ в Полтавській області направлено довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) ОСОБА_1 № 4/11196, за нормами, чинними на 01.01.2016 року, за прирівняною посадою поліцейського заступника начальника управління в апараті ГУНП до посади на день звільнення зі служби заступник начальника - начальника 1-го відділення ВВБ Полтавської області УВБР ГУБОЗ МВС України (а.с. 16).

У вирішенні питання щодо визначення посади поліцейського, яка прирівнюється до посади, з якої позивача було звільнено, суд враховує, що пунктом 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України № 480 від 07.09.1994 установлено, що підрозділи внутрішньої безпеки входять до складу Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України та виконують спеціальні функції (а.с. 39).

Зазначений наказ скасовано наказом МВС України № 1932 від 13.11.2012.

Згідно наказу МВС України від 03.07.2002 року № 650 до структури центрального апарату Міністерства внутрішніх справ України під номер 9 входило Управління внутрішньої безпеки і розслідувань (а.с. 46).

Відповідно до пункту 3 наказу МВС № 1045 від 12.09.2003 року у структурі центрального апарату Міністерства внутрішніх справ України, затверджений наказом МВС України від 03.07.2002 № 650: у пункті 9 слова "Управління внутрішньої безпеки і розслідувань" замінено "Департамент внутрішньої безпеки"(а.с.55).

Згідно пункту 1.1 Положення про Департамент внутрішньої безпеки МВС України, затвердженого наказом МВС України № 1111 від 28.09.2003 року, Департамент внутрішньої безпеки МВС України є самостійним оперативним підрозділом у складі ГУБОЗ МВС України, який підпорядкований безпосередньо Міністру внутрішніх справ України.

В свою чергу, управління, відділи та відділення по оперативному обслуговуванню головних управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, місті Києві та Київської області, управлінь МВС України в областях, місті Севастополі, навчальних закладів та на транспорті підпорядковані безпосередньо керівництву Департаменту і входять до його структури (пункт 1.4 Положення).

Згідно наказу МВС України № 761 о/с від 12.11.2003 ОСОБА_1 на момент звільнення проходив службу на посаді заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України, який не підпорядковувався УМВС України в Полтавській області.

Отже, за вище вказаними наказами, чинними на час звільнення ОСОБА_1 з кадрів МВС України, Департамент внутрішньої безпеки у структурі МВС України знаходився у складі центрального апарату МВС України, а Управління, відділи по оперативному обслуговуванню органів і підрозділів внутрішніх справ в областях - підпорядковувались безпосередньо керівництву Департаменту і входили до його структури і як складова Департаменту, входили до Центрального апарату МВС України.

На безпосереднє відношення посади ОСОБА_1 , яку він займав на час звільнення, до Центрального апарату МВС України також вказують:

-спосіб його призначення на посаду та звільнення з органів внутрішніх справ безпосередньо наказами Міністра внутрішніх справ України;.

-присвоєння спеціального звання «підполковник міліції» наказом Міністра №7 о/с від 03.01.1996 р. саме по апарату МВС України, а не по іншому підрозділу;

-знаходження особової справи в ДВБ ГУБОЗ МВС України;

-матеріали пенсійної справи, із якої вбачається, що на підставі постанов КМУ №1294 від 07.11.2007 р. та №355 від 23.04.2012 р. були проведені перерахунки пенсії з розміру посадового окладу 1550 гривень, що відповідав рівню посадового окладу заступника начальника відділу центрального апарату МВС згідно додатку 4 до наказу МВС України № 499 від 31.12.2007 р. (відповідні довідки про перерахунок пенсії станом на 01.01.2008 р. і 27.06.2012 р. залучені до справи). Згідно схеми посадових окладів в ГУМВС, УМВС областей за додатком 10 зазначеного наказу розміри окладів навіть керівного складу були значно нижчими, а заступника начальника: управління, самостійного відділу в областях складав лише 1210-1310 грн.)

Тобто, посада з якої був звільнений ОСОБА_1 , визнавалась відповідною посаді працівника центрального апарату МВС України згідно п.6 Постанови КМУ від 13.02.2008 року № 45, але всупереч п. 2 Наказу МВС України № 138 від 17.02.2017 р. відповідачем неправомірно прирівняно займану мною посаду до посади поліцейського, без врахування розміру посадового окладу, з якого перераховано пенсію станом на 01.01.2008 року, структурного рівня підрозділу в системі МВС та функціональних (посадових обов`язків).

Отже, матеріалами справи підтверджено, що позивач проходив службу на посаді, яка відноситься до посад апарату МВС України, з огляду на виконувані функції, фактичне підпорядкування та місце вказаного підрозділу в структурі МВС України.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що на момент звільнення позивач проходив службу в центральному апараті МВС України, а тому, суд дійшов висновку, що до нього має застосовуватись схема розмірів посадового окладу для поліцейських апарату Національної поліції.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, колегія суддів вважає, що Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області при формуванні довідки №4/11196 та прирівнюючи останню займану позивачем посаду до посади "заступника начальника управління в апараті ГУНП", діяла не у відповідності до вимог чинного законодавства, без врахування всіх обставин, що мали значення для правильного прийняття рішення, з порушенням вимог ч.3 ст.2 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано належних доказів на обґрунтування правомірності своїх дій у спірних правовідносинах.

Доводи апелянта про неможливість прирівняння посади, з якої було звільнено позивача, до посади працівників апарату Міністерства з посиланням на розповсюдження її юрисдикції лише на територію Полтавської області, оскільки згідно пункту 1.5 Положення про Департамент внутрішньої безпеки МВС України, затвердженого наказом МВС України № 1111 від 28.09.2003 року, виконання покладених на Департамент завдань здійснювалось за зонально - лінійним принципом на основі проведення гласних та негласних заходів. В даному випадку представниками відповідачів помилково ототожнюються поняття юрисдикції органу та функціональні повноваження за посадою.

Посилання та не, що посадовий оклад, який позивач отримував на час звільнення зі служби був нижчий за посадовий оклад за ідентичною назвою посади в центральному апараті Міністерства внутрішніх справ, колегія суддів відхиляє, оскільки згідно грошового атестату № 68 (а.с.95), посадовий оклад позивача складав 193,00 грн., що відповідає шкалі посадового окладу заступника начальника самостійного відділу начальницького складу центрального апарату Міністерства внутрішніх справ 180-210 (наказ МВС України від 01.11.2003 року № 1236).

За змістом п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "RuizTorija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Ухвалюючи дане судове рішення, колегія суддів керується ст.322 КАС України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення Серявін та інші проти України) та Висновком № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності Ліквідаційної комісії УМВСУ в Полтавській області щодо не надіслання до ГУПФУ в Полтавській області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 за посадою на день звільнення зі служби "заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України" та прирівняною посадою начальницького складу апарату МВС та апарату Національної поліції відповідно до грошового забезпечення за нормами, чинними за січень 2016 року; зобов`язати МВСУ в особі Департаменту персоналу організації освітньої та наукової діяльності МВС України скласти та направити до ГУПФУ в Полтавській області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 за посадою на день звільнення зі служби "заступника начальника відділу - начальника 1-го відділення відділу внутрішньої безпеки з оперативного обслуговування органів і підрозділів внутрішніх справ в Полтавській області Управління внутрішньої безпеки і розслідувань Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю МВС України" та прирівняною посадою начальницького складу апарату МВС та апарату Національної поліції відповідно до грошового забезпечення за нормами, чинними за січень 2016 року.

Згідно з ч. 1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення суду першої інстанції відповідає вимогам ч. 1 ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта, відповідача у справі.

Згідно ст.316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Міністерства внутрішніх справ України залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 14.11.2019 року по справі № 440/2295/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя О.І. СіренкоСудді З.О. Кононенко В.А. Калиновський Повний текст постанови складено 26.02.2020 року

Джерело: ЄДРСР 87830784
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку