open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/8227/19
Моніторити
Ухвала суду /26.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /11.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /11.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /16.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /14.02.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /14.02.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/8227/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /26.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /11.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /11.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /16.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /14.02.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /14.02.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2020 року

Справа № 160/8227/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Віхрової В.С.

при секретарі судового засідання Піддубцеві О.В.

за участю:

представника позивача Коваленко Н.Б.

представника позивача Пекній Т.В.

представника відповідача Яковенко О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛЕДУМ” до Міністерства охорони здоров`я України, третя особа: Дніпропетровська митниця Державної фіскальної служби про визнання протиправними відмов та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27.08.2019 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Ледум" (надалі – позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства охорони здоров`я України (надалі – відповідач), третя особа на стороні відповідача: Дніпропетровська митниця Державної фіскальної служби (надалі – третя особа), з позовними наступними позовними вимогами (з урахуванням останніх уточнень):

- визнати протиправною відмову Міністерства охорони здоров`я України від 25.03.2019 р. № 10.5.-13/4954/7743;

- зобов`язати Міністерство охорони здоров`я України видати Товариству з обмеженою відповідальністю “Ледум” (код 21869802) довідку, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) за формою згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. №1153, відповідно до поставки товару за інвойсом №QY- UKRAINE – T1901A від 14.01.2019 р.;

- визнати протиправною відмову Міністерства охорони здоров`я України від 26.03.2019 р. № 10.5.-13/4978/7916;

- зобов`язати Міністерство охорони здоров`я України видати Товариству з обмеженою відповідальністю “Ледум” (код 21869802) довідку, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) за формою згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. №1153, відповідно до поставки товару за інвойсом №QY- UKRAINE – T1901A від 15.01.2019 р.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа №160/8227/19 передана судді Віхровій В.С.

В обґрунтування позову позивач вказав, що довідка, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів) необхідна ТОВ «Ледум», при операціях ввезення на митну територію України товару (медичних виробів), який є предметом договору з Crown Agents №СА/108518D/0001/002, оскільки при митному оформленні останній повинен оплатити ПДВ, при операції з ввезення товару. Проте, МОЗ України щоразу надавало відмову у видачі такої довідки, у зв`язку із чим позивач не отримував звільнення від оподаткування на додану вартість, та сплатив ПДВ при операціях з ввезення товару що підтверджується наданими митними деклараціями. На думку позивача, своїми діями МОЗ України, які полягають у періодичній та необґрунтованій відмові видачі довідок ТОВ «Ледум», відповідачем порушуються вимоги законодавства України, а саме: Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність”, Податкового кодексу України, Порядку ввезення, постачання і цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та здійснюється незаконне обмеження та дискримінація ТОВ «Ледум», оскільки ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів здійснюється ТОВ «Ледум» в порядку та на умовах, встановлених Митним кодексом України, іншими законодавчими актами, а також на виконання відповідних угод (договорів), укладених між МОЗ України спеціалізованими організаціями. Так, жодним нормативно-правовим актом не встановлено, що імпортером може бути лише державне підприємство. Крім того, позивач звертає увагу суду на правову природу спірних правовідносин з органам державної влади, з огляду на які можна дійти висновку, що в разі визнання судом протиправної відмови МОЗ України щодо видачі довідки, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод, для відновлення порушених прав позивача є необхідним прийняття судом рішення у обраний ним спосіб захисту з урахуванням уточнень.

У відповідності до ч.1 ст.173 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України) підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі.

Стаття 174 КАС України визначає, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 251цього Кодексу. Одночасно з копією ухвали про відкриття провадження у справі учасникам справи надсилається копія позовної заяви з копіями доданих до неї документів.

Згідно положень ст.ст.175, 182 КАС України у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів. У строк, встановлений судом, позивач має право подати відповідь на відзив, а відповідач - заперечення.

Завданням розгляду справи по суті є розгляд та вирішення спору на підставі зібраних у підготовчому провадженні матеріалів, а також розподіл судових витрат (ст.192 КАС України).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 р. позовну заяву було залишено без руху з наданням строку для усунення недоліків позову шляхом надання до суду належним чином завірену копію відмови Міністерства охорони здоров`я України від 12.10.2018 р. № 10.5.-13/4978/7916, або позовну заяву з уточненими позовними вимогами, відповідно до наданих додатків.

09.09.2019 р. на вимогу ухвали суду позивачем недоліки позову усунуті шляхом подання уточнюючої позовної заяви.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.09.2019 р. відкрито загальне позовне провадження у справі з призначенням підготовчого судового засідання на 02.10.2019 р. о 10:20 год.

У підготовче судове засідання 01.10.2019 р. відповідач та треті особи не прибули, відповідачем надіслано клопотання про відкладення розгляду справи та проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

Для повторного виклику сторін судове засідання відкладено до 11:00 год. 23.10.2019 р.

Ухвалою суду від 02.10.2019 р., призначене підготовче судове засідання вирішено провести у режимі відеоконференції за клопотанням відповідача.

16.10.2019 р. засобами електронного зв`язку суду та засобами поштового зв`язку від відповідача надійшов відзив на позовну заяву з додатками, згідно якого повідомлено суд про незгоду з вимогами первісного позову.

Підготовче судове засідання 23.10.2019 р. було проведено в режимі відеоконференції, прибули уповноважені представники сторін, треті особи не прибули, причини неявки суду не повідомили.

Під час судового засідання позивачем були долучені до матеріалів справи додаткові докази, відповідачем зазначено про необхідність подання відповіді на відзив на позовну заяву.

Судом ухвалено зупинити провадження по справі до 25.11.2019 р.

Ухвалою суду від 24.10.2019 р. вирішено провести підготовче засідання 25.11.2019 р. о 10:20 год. в режимі відеоконференції.

28.10.2019 р. через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, згідно якої позивач наполягає на своїй правовій позиції, яка полягає в тому, що ТОВ «Ледум» має право на отримання довідок, що підтверджують ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ та спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлю, у межах виконання бюджетних програм забезпечення медичних заходів, передбачених державними програмами, та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я для звільнення від оподаткування податком на додану вартість згідно з пунктом 38 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 04.11.2019 р. за клопотанням відповідача суд призначив закрите судове засідання по даній справі 25.11.2019 р. о 10:20 год.

Ухвалою суду від 25.11.2019 р. провадження у справі поновлено.

У судове засідання 25.11.2019 р. відповідач та треті особи не прибули.

22.11.2019 р. відповідачем надіслано клопотання про проведення судового засідання 25.11.2019 р. в режимі відеоконференції, в якому повідомив про неможливість прибуття особисто до Дніпропетровського окружного адміністративного суду для участі у закритому судовому засіданні.

Ухвалою суду від 25.11.2019 р. за клопотанням відповідача суд призначив відкрите судове засідання на 16.12.2019 р. о 13:00 год.

Підготовче судове засідання 16.12.2019 р. проведено в режимі відеоконференції, прибули уповноважені представники сторін, треті особи не з`явилися.

Представником позивача подано уточнений адміністративний позов та додаткові докази по справі. Також останнім заявлено клопотання про оголошення перерви.

Судом ухвалено відкласти розгляд справи до 13:00 год. 23.12.2019 р., судове засідання вирішено провести в режимі відеоконференції, про що постановлена відповідна ухвала.

Підготовче судове засідання 23.12.2019 р. проведено в режимі відеоконференції, прибули уповноважені представники сторін, треті особи не з`явилися.

Представником позивача заявлено клопотання про долучення уточненого позову у іншій редакції.

Заслухавши думку сторін, судом ухвалено прийняти нову уточнену позовну заяву та відкласти судовий розгляд справи для надання відповідачем відзиву на уточнений позов до

Наступне судове засідання, яке було призначено на 13:00 год. 20.01.2020 р., ухвалою суду від 23.12.2019 р. вирішено проводити в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 23.12.2019 р. за клопотанням представника позивача провадження у справі було зупинено до 20.01.2020 р.

Ухвалою суду від 20.01.2020 р. провадження у справі поновлено.

У підготовче судове засідання 20.01.2020 р. відповідач та треті особи не прибули.

Суд ухвалив закрити підготовче провадження у справі та призначити розгляд справи по суті на 14.02.2020 р. об 11:00 год.

Вказане судове засідання ухвалою суду від 20.01.2020 р. вирішено проводити в режимі відеоконференції.

У судове засідання 14.02.2020 р. прибули уповноважені представники сторін, треті особи не з`явилися.

Представники позивача вимоги уточненого позову підтримали, просили їх задовольнити.

Представник відповідача просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

01.03.2019 р. за вих. № б/н, та 14.03.2019 р. за вих. № б/н ТОВ “Ледум” на виконання вимог п.38 підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України звернулося до МОЗ України, із заявами щодо видачі довідки, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ України та спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлю, у межах виконання бюджетних програм забезпечення медичних заходів, передбачених державними програмами, та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я для звільнення від оподаткування податком.

МОЗ України надало відповіді про відсутність підстав для видачі довідок, що підтверджують ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України, відповідно до Порядку ввезення товару, що звільняється від оподаткування ПДВ та поданих документів № 1153 від 02.12.2015 р. у формі аналогічних за змістом листів від 25.03.2019 р. за вих. №10.5-13/4954/7743 та від 26.03.2019 за вих. № 10.5-13/4978/7916 відповідно.

В обґрунтування відмови у видачі довідок, МОЗ України зазначило наступне.

В наданих пакетах документів подано копію контракту, на підставі якого планується ввезення лікарських засобів.

Відповідно Угоди (договору) імпортером товарів є Державне підприємство, що обирається Crown Agents. Crown Agents у листі - зобов`язанні повідомляє МОЗ України про обране Державне підприємство.

Відповідно МОЗ України та Crown Agents забезпечують, щоб відповідне Державне підприємство було вказано у якості імпортера товарів на усіх відповідних документах, погодженнях і ліцензіях, а також для цілей усіх відповідних законодавчих та нормативно-правових актів.

Тимчасовий (до 31.12.2020) режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення на митну територію України лікарських засобів і медичних виробів, визначений пунктом 38 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, застосовується за умови, що таке ввезення здійснюється на підставі договору, однією із сторін якого є спеціалізована організація, укладеного на виконання зазначеної вище угоди між спеціалізованою організацією та МОЗ України.

Оподаткування ПДВ лікарських засобів і медичних виробів, ввезених на митну територію України на підставі будь-яких інших зовнішньоекономічних договорів купівлі-продажу, укладених без спеціалізованої організації (спеціалізована організація не виступає стороною зовнішньоекономічного договору), здійснюється в загальному порядку.

Отже спірні відносини виникли з приводу відмови ТОВ «Ледум» в отриманні вказаних довідок, оскільки відповідач не розповсюджує на позивача режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення на митну територію України лікарських засобів і медичних виробів з підстав, визначених у листах.

Досліджуючи наведені вище підстави відмови для видачі довідок на предмет їх відповідності закону суд виходить з наступного.

Відповідно до підпункту «в» пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України.

Згідно пункту 38 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, в реакції на час виникнення спірних правовідносин, тимчасово, до 31.03.2019, звільняються від оподаткування податком на додану вартість:

- операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, та операції з першого постачання таких лікарських засобів, медичних виробів на митній території України;

- операції з першого постачання виробником на митній території України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності;

- операції з постачання (передачі) лікарських засобів та медичних виробів, що були ввезені та/або поставлені на митній території України відповідно до цього пункту, у системі охорони здоров`я від центрального органу виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, та/або від державних підприємств, створених за наказом цього центрального органу виконавчої влади, до кінцевого споживача (пацієнта) у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я.

Звільнення від оподаткування податком на додану вартість, передбачене пунктом 38 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, застосовується, якщо ввезення та/або постачання здійснюється на підставі договорів із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, перелік яких визначений Законом України «Про здійснення державних закупівель», укладених на виконання угод між центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі, у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я.

Перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, та порядок ввезення, постачання і цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до цього пункту, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Особливості ввезення, постачання і цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, які закуповуються на підставі угод (договорів) із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, перелік яких визначений Законом України «Про здійснення державних закупівель», укладених між МОЗ та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі у межах виконання бюджетних програм забезпечення медичних заходів, передбачених державними програмами, та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я (далі - спеціалізована організація), відповідно до пункту 38 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України затверджені «Порядком ввезення, постачання і цільового використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1153 (надалі - Порядок № 1153).

Ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів здійснюється підприємствами, установами, організаціями в порядку та на умовах, установлених Митним кодексом України, іншими законодавчими актами, а також на виконання відповідних угод (договорів), укладених між МОЗ і спеціалізованими організаціями (далі - угоди (договори) (пункт 2 Порядку № 1153).

Згідно пункту 3 Порядку № 1153 підприємства, установи, організації, які планують ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів (далі - імпортери), подають МОЗ не пізніше ніж протягом десяти робочих днів до дня ввезення на паперовому та електронному носії:

- заяву про видачу довідки, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), за формою згідно з додатком 1 (далі - заява);

- засвідчену в установленому порядку копію зовнішньоекономічного договору (контракту), відповідно до якого планується таке ввезення;

- лист-зобов`язання щодо ввезення таких лікарських засобів, медичних виробів виключно для їх постачання на митній території України в рамках виконання угоди (договору);

- завірені копії сертифікатів якості (сертифікатів аналізу, протоколів аналізу тощо), виданих виробником на серії лікарських засобів, що пропонуються до ввезення.

МОЗ України протягом п`яти робочих днів з дати отримання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, видає імпортеру довідку, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), за формою згідно з додатком 2 (далі - довідка), або надсилає обґрунтовану відмову у письмовій формі (пункт 4 Порядку № 1153).

Довідка оформлюється у трьох примірниках, підписується уповноваженою особою МОЗ України та скріплюється гербовою печаткою. Один примірник довідки залишається в МОЗ України, два примірники видаються імпортеру, один з яких подається органові доходів і зборів під час митного оформлення лікарських засобів, медичних виробів, другий - залишається в імпортера.

Пунктами 7 та 8 Порядку №1153 визначено, що постачання на митній території України лікарських засобів, медичних виробів здійснюється підприємствами, установами, організаціями (далі - постачальники) на виконання відповідних угод (договорів). У відповідній угоді (договорі) обов`язково зазначається дата її укладення і номер, найменування державної програми, з метою виконання якої здійснюється постачання лікарських засобів, медичних виробів, та у разі подальшого постачання таких лікарських засобів, медичних виробів закладам охорони здоров`я іншим постачальником - його реквізити.

Згідно пункту 9 Порядку № 1153, постачальник для підтвердження звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання лікарських засобів, медичних виробів на митній території України, здійснених відповідно до угод (договорів), не пізніше ніж протягом п`яти робочих днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, в якому проводилися такі операції, подає МОЗ України:

- заяву про видачу довідки-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів відповідно до угод (договорів) за формою згідно з додатком 3;

- завірені в установленому законодавством порядку копії: договору, укладеного між постачальником і спеціалізованою організацією; довідки про включення постачальника до ЄДРПОУ (для постійного представництва); податкових накладних, виданих постачальником у звітному (податковому) періоді, у межах виконання відповідних угод (договорів), без урахування податку на додану вартість;

- копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість.

МОЗ протягом п`яти робочих днів з дати отримання документів, зазначених у пункті 9 цього Порядку, видає довідку-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) за формою згідно з додатком 4 (далі - довідка-підтвердження) або надсилає обґрунтовану відмову у письмовій формі (пункт 10 Порядку № 1153).

Довідка-підтвердження оформлюється у трьох примірниках, підписується уповноваженою особою МОЗ та скріплюється гербовою печаткою. Один примірник довідки-підтвердження залишається в МОЗ, два примірники видаються постачальникові, один з яких подається органам доходів і зборів, другий - залишається у постачальника.

Постачальник подає довідку-підтвердження органу доходів і зборів, в якому перебуває на обліку як платник податків, не пізніше ніж через десять робочих днів після настання останнього дня строку подання податкової декларації з податку на додану вартість за відповідний звітний (податковий) період (пункт 13 Порядку № 1153).

Згідно пункту 16 Порядку № 1153 цільове використання лікарських засобів, медичних виробів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість у рамках виконання угод (договорів), здійснюється відповідно до законодавства.

Додатком 2 до Порядку № 1153 є форма Довідки що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ та спеціалізованою організацією.

Додатком 4 Порядку № 1153 є форма Довідки-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ та спеціалізованою організацією.

Відповідно до підпунктом 131 статті 1 Закону України "Про здійснення державних закупівель" до спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, віднесено спеціалізовані фонди, організації та механізми Організації Об`єднаних Націй, Міжнародну асоціацію забезпечення медикаментами (International Dispensary Association), Королівську Агенцію Великобританії (Crown Agents), Глобальний механізм із забезпечення лікарськими засобами (Global Drug Facility), Партнерство у сфері постачання та управління поставками (Partnership for Supply Chain Management), які надають урядам держав та/або центральним органам державної влади послуги з організації та проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов`язаних з цим послуг на підставі відповідних угод та відповідно до внутрішніх правил і процедур таких організацій.

Вказаною нормою закріплено, що «спеціалізована організація» - це організація, яка виконує таки функції як: організація, проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов`язаних з цим послуг. Проте законодавець не передбачає, в якості критерію спеціалізованої організації, такі функції як: вироблення, ввезення та/або постачання лікарських засобів, медичних виробів. Також законодавець не передбачає, що спеціалізована організація повинна укладати договір виключно з виробником лікарських засобів, медичних виробів. Тому, коли спеціалізована організація уклала договір з постачальником, який не є виробником лікарських засобів, медичних виробів, то постачальник змушений укласти договір з виробником для виконання договору з спеціалізованою організацією.

Законодавство України чітко встановлює, що спеціалізовані організації повинні надавати послуги з організації та проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов`язаних з цим послуг, проте не передбачає, що ввезення та/або постачання лікарських засобів, медичних виробів здійснюється виключно за зовнішньоекономічним контрактом, стороною якого безпосередньо є спеціалізована організація.

Судом встановлено, що 15.11.2018 р. між ТОВ «Ледум» та Crown Agents Limited (Краун Ейджентс Лімітед) була укладена угода №СА/108518D/0001/002.

Вказана угода підписана з метою виконання угоди (договору) № 1/60 від 27 липня 2017 р., між Crown Agents Limited і МОЗ України для реалізації Програми Кабінету Міністрів України та Стратегії Сталого Розвитку України 2020, частиною якого є централізована закупівля лікарських засобів та медичних виробів.

Закупівля товарів здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 494 «Про затвердження переліку лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод (контрактів) щодо закупівлі із Спеціалізованими Організаціями, відповідно до розпоряджень про Виділення Державних Бюджетних коштів у 2017 році за Бюджетною Програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».

При цьому, між МОЗ України та Краун Ейджентс Лімітед було укладено угоду від 27.04.2018 р. №1/39, відповідно до умов якого Краун Ейджентс Лімітед зобов`язане здійснити закупівлю товарів та надати супутні закупівлям (логістичні) послуги, а МОЗ України зобов`язаний надати Краун Ейджентс Лімітед кошти необхідні для закупівлі товарів та прийняти товар, відповідно до умов цього договору.

Відповідно до додатку № 1 до Договору №1/39, Краун Ейджентс Лімітед після підписання кошторису проводить закупівлі товарів у постачальників та доставляє товари МОЗ України, або особі призначеній МОЗ України.

Так, на виконання умов Договору №1/39, з метою приймання, організації митного оформлення, зберігання, страхування та доставки лікарських засобів, медичних виробів, які закуповувались за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році, між МОЗ України та ДП «Укрмедпостач МОЗ України» було укладено Договір доручення № 54 від 26.06.2018 р.

Для реалізації Договору №1/39 Краун Ейджентс Лімітед були проведені тендерні процедури та укладені Договори з постачальниками, включаючи ТОВ «Ледум».

Згідно укладеного на виконання Угоди №СА/108518D/0001/002 від 15.11.2018 р. Контракту від 11.01.2019 р. за №WG01/19 з фірмою WEIGAO MEDICAL INTERNATIONAL CO.LTD, специфікації № 1 від 11.01.2019 р. до Контракту від 11.01.2019 р. №WG01/19 та інвойсів №QY-UKRAINE – T1901A від 14.01.2019 р. та №QY-UKRAINE – T1901В1 від 15.01.2019 р., фірма WEIGAO MEDICAL INTERNATIONAL CO.LTD на умовах поставки FOB-Qingdao,China (Incoterms 2010) поставила ТОВ “Ледум” наступний товар, а саме:

- контейнер зчетверений пластикатний з інтегрованим лейкофільтром (пластиковий контейнер для крові людини з розчином антикоагулянту ЦФД (CPD) та консерванту САГМ (SAGM) з фільтром зчетверений одноразового використання, стерильний WEGO, 450 мл, з аксесуарами) – 30000 шт.

- контейнер зчетверений пластикатний з інтегрованим лейкофільтром (пластиковий контейнер для крові людини з розчином антикоагулянту ЦФД (CPD) та консерванту САГМ (SAGM) з фільтром зчетверений одноразового використання, стерильний WEGO, 450 мл, з аксесуарами) – 30000 шт.

Пунктом 1.2 вказаного Контракту передбачено, що поставка товару за цим Договором буде проведена кількома партіями. Перелік товарів та їх кількість вказані в специфікації (Додаток №1). Вимоги до товару вказані в Додатку № 2. Терміни поставки вказані в Графіку поставок (Додатку 3). Всі додатки до даного договору є невід`ємними його частинами.

Відповідно до умов 1.3 вказаного Контракту товар поставляється на територію України для виконання бюджетної програми:“2301400 “Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру” XXV. Закупівля медичних засобів та медичних виробів для забезпечення розвитку донорства крові ті її компонентів” та Конракту між ТОВ “Ледум” та Crown Agents Limited №СА/108518D/0001/002 від 15.11.2018 р.

Отже, Контракт від 11.01.2019 р. №WG01/19 між заявником та WEIGAO MEDICAL INTERNATIONAL CO., LTD. Був підписаний з метою виконання Договору №1/60 від 27 липня 2017 р., між Crown Agents і МОЗ України для реалізації Програми Кабінету Міністрів України та Стратегії Сталого Розвитку України 2020, частиною якого є централізована закупівля лікарських засобів та медичних виробів.

Таким чином, постачання медичних виробів здійснювалось на підставі Контракту №СА/108518D/0001/002 від 15.11.2018 р. між заявником та спеціалізованою організацією Crown Agents, яка організувала та провела процедуру закупівлі медичних виробів на виконання угоди між МОЗ України та спеціалізованою організацією.

Отже, контракт № WG01/19 МОН від 11.01.2019 між ТОВ «Ледум» та WEIGAO MEDICAL INTERNATIONAL CO., LTD., підписаний з метою виконання Договору № 1/60 від 27 липня 2017 р., між Crown Agents і МОЗ України для реалізації Програми Кабінету Міністрів України та Стратегії Сталого Розвитку України 2020, частиною якого є централізована закупівля лікарських засобів та медичних виробів.

Тому, постачання медичних виробів здійснювалось на підставі контракту ТОВ «Ледум» зі спеціалізованою організацією (Crown Agents Limited), що відповідає вимогам п. 38 підрозділу 2 розділу XX ПК України.

В свою чергу, аналіз вказаної норми права вказує, що законодавець чітко встановив декілька умов, виконання яких дозволяє застосувати звільнення від оподаткування податком на додану вартість щодо операцій з ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів, а саме:

- ввезення та/або постачання здійснюється на підставі договорів із спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі. Тобто мова йде, що такий договір із спеціалізованою організацією має бути основою для подальшого забезпечення процесу ввезення та/або постачання лікарських засобів, медичних виробів.

- договори із спеціалізованими організаціями (перелік яких визначений Законом України «Про здійснення державних закупівель»), укладаються на виконання угод між центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, та відповідною спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлі у межах виконання бюджетних програм із і забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів; програмного характеру у сфері охорони здоров`я.

Таким чином, пунктом 38 підрозділу 2 розділу Пунктом 38 підрозділу 2 розділу XX ПК України не передбачено, що умовою застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення на митну територію України лікарських засобів і медичних виробів має бути ввезення та/або постачання лікарських засобів, медичних виробів виключно за зовнішньоекономічним контрактом між ТОВ «Ледум» та спеціалізованою організацією.

Крім того, судом встановлено, що ТОВ “Ледум” зверталось до відповідача на виконання вимог п. 38 підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” ПК України із заявами, щодо видачі довідки що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ України та спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлю, у межах виконання бюджетних програм забезпечення медичних заходів, передбачених державними програмами, та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я для звільнення від оподаткування податком.

Після чого, позивач звернувся до відповідача з заявою про видачу довідки-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) укладених між МОЗ України та спеціалізованою організацією, що здійснює закупівлю в межах виконання бюджетних програмам забезпечення медичних заходів передбачених державними програмами та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я для підтвердження звільнення від оподаткування податком на додану вартість згідно з пунктом 38 підрозділу 2 розділу ХХ «перехідні положення» ПК України.

24.05.2019 р. позивач отримав довідку-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) укладених між МОЗ України та спеціалізованою організацією №10.5-20/40 (додаток 4 Порядку № 1153).

Отже, позивач звертався до МОЗ України з заявами щодо видачі довідки що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ України та спеціалізованою організацією, що передбачені п.3 Порядку №1153, та з заявами про видачу довідки-підтвердження оплати лікарських засобів медичних виробів відповідно до угод (договорів), що передбачені п.9 Порядку № 1153.

Проти зазначених обставин відповідач жодних спростувань не навів.

Також, суд зазначає, що пунктом 3 Порядку №1153 встановлено, що підприємства, установи, організації, які планують ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів (далі - імпортери), подають МОЗ України не пізніше ніж протягом десяти робочих днів до дня ввезення на паперовому та електронному носії:

-заяву про видачу довідки, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), за формою згідно з додатком 1 (далі - заява);

-засвідчену в установленому порядку копію зовнішньоекономічного договору (контракту), відповідно до якого планується таке ввезення;

-лист-зобов`язання щодо ввезення таких лікарських засобів, медичних виробів виключно для їх постачання на митній території України в рамках виконання угоди (договору);

-завірені копії сертифікатів якості (сертифікатів аналізу, протоколів аналізу тощо), виданих виробником на серії лікарських засобів, що пропонуються до ввезення.

На підставі вказаної норми позивач звернувся до відповідача із заявами від 01.03.2019 р. та 14.03.2019 р.

Ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів здійснюється підприємствами, установами, організаціями в порядку та на умовах, установлених Митним кодексом України, іншими законодавчими актами, а також на виконання відповідних угод (договорів), укладених між МОЗ України і спеціалізованими організаціями (далі - угоди (договори) (пункт 2 Порядку № 1153).

Так, сума ПДВ при операції ввезення розраховується митним органом відповідно до умов Митного кодексу України та визначається за наступною формулою:

сума ПДВ = сума інвойсу постачальника* курс валюти (за курсом НБУ на дату ВМД)+ сума транспортних витрат до митного кордону України, оскільки умова поставки за договором згідно ІНКОТЕРМС-2010-FOB (згідно рахунку постачальника транспортно-експедиційних послуг ) *7%.

Сума податку на додану вартість, сплаченого під час митного оформлення товару, зазначається у Графі 47 митної декларації:

Відповідно до електронної митної декларації №UA110110/2019/304017 ТОВ “Ледум” було сплачено податок на додану вартість з медичних виробів у сумі 309287 грн. – код виду надходжень – 029, графа 47.

Відповідно до електронної митної декларації №UA110110/2019/304961 ТОВ “Ледум” було сплачено податок на додану вартість з медичних виробів у сумі 315935,41 грн. – код виду надходжень – 029, графа 47.

Відповідно до п.9 Порядку № 1153, при операції постачання на митній території України медичних виробів, що здійснюється підприємствами на виконання угод (договорів), постачальник для підтвердження звільнення від оподаткування податком на додану вартість надає МОЗ України заяву про видачу довідки-підтвердження оплати медичних виробів відповідно до угод (договорів) за встановленою формою.

Відповідно до пункту 198.5 ст. 198 ПК України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання, виходячи з бази оподаткування , визначеної в пункті 189.1 ПК України та скласти не пізніше останнього дня звітного податкового періоду і зареєструвати в ЄРПН (Єдиному реєстрі податкових накладних) в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації , зведену податкову накладну за товарами, придбаними з податком на додану вартість, у разі, якщо такі товари призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Отже, ТОВ «Ледум» було донараховано податкові зобов`язання при операції з постачання товару за договором з Crown Agents № СА/108518D/0001/002, оскільки при операції ввезення товару, який є предметом постачання, був сплачений митний ПДВ.

Пункт 189.1 ст. 189 ПК України визначає базою донарахування ПДВ за пунктом 198.5 ст. 198 ПУ України вартість, за якою товар був придбаний.

Через відсутність довідки МОЗ України, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), укладених між МОЗ України при операції постачання, ТОВ “Ледум” не мало можливості скористатися пунктом 189.1 ПУ України, оскільки не було підстави вважати, що такі товари призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, і базою оподаткування в такому випадку приймалась вартість реалізації товару, тобто кількість товару * ціну товару, визначену у договорі з Crown Agents № СА/108518D/0001/002* курс валюти (за НБУ на дату поставки) *7%.

Отже, наявність довідки, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України відповідно до угод (договорів), за формою згідно з додатком 1 звільняє Позивача від сплати податку на додану вартість в розмірі 7% при ввезені товару на митну територію України - у митному режимі імпорту лікарських засобів. В свою чергу довідка-підтвердження оплати лікарських засобів, медичних виробів відповідно до угод (договорів) за формою згідно з додатком 4, видається для підтвердження звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання лікарських засобів медичних виробів, які проводяться вже після розмитнення на митній території України.

Тобто фактично вказані довідки є різними та передбачені для подання до різних органів (1. з ввезення, митного оформлення, 2. постачання лікарських засобів на території України), що виключає їх ототожнення.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов наступних висновків.

Пунктом 2 Порядку №1153 передбачено ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів як підприємствами, установами, організаціями в порядку та на умовах, установлених МК України, іншими законодавчими актами, так і на виконання відповідних угод (договорів), укладених між МОЗ і спеціалізованими організаціями.

Пунктом 3 Порядку №1153 віднесено до імпортерів підприємства, установи, організації, які планують ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів.

Таким чином, позивач є підприємством, яке імпортує на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів.

Об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України відповідно до підпункту «в» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України.

Ввезення позивачем товарів саме в рамках виконання угод (договорів), укладених між МОЗ та спеціалізованою організацією, а саме угоди №1/60 від 27.07.2017 р., підтверджується фактом оплати таких товарів відповідно до вказаної угоди, про що відповідачем видані довідки-підтвердження згідно додатку №4 до Порядку № 1153.

Позивачем для отримання спірних довідок згідно додатку №2 до Порядку №1153 подані необхідні пакети документів, проти чого відповідачем під час судового розгляду справи доказів не надано.

Доводи відповідача про те, що подані позивачем листи-зобов`язання про ввезення товарів мали бути складеними безпосередньо Crown Agents Limited, коли як фактично складені та надані ТОВ «Ледум», суд вважає необґрунтованими, оскільки Порядком №1153 передбачено подання листа-зобов`язання щодо ввезення таких лікарських засобів, медичних виробів виключно для їх постачання на митній території України в рамках виконання угоди (договору).

В поданих позивачем листах-зобов`язаннях заявлено про прийняття ТОВ «Ледум» зобов`язань щодо ввезення товарів виключно для їх постачання на митній території України в рамках виконання Угоди (договору) між ТОВ «Ледум» та Crown Agents Limited №CA/108518D/0001/002 від 15.11.2018 р., який укладений з метою виконання договору №1/60 від 27.07.2017 р. між Crown Agents і Міністерством охорони здоров`я України для реалізації Програми Кабінету Міністрів України та Стратегії Сталого Розвитку України 2020, частиною якого є централізована закупівля лікарських засобів та медичних виробів.

Фактично постачання здійснено в рамках виконання угоди №1/60 від 27.07.2017 р., поставником та імпортером у правовідносинах є позивач - ТОВ «Ледум», використання товару за іншими напрямками матеріалами справи не підтверджується.

Викладене у сукупності свідчить про необґрунтованість наданої МОЗ України відмови, викладеній в оскаржуваних листах, оскільки під час судового розгляду справи мотиви покладені в основу правової позиції відповідача спростовані у повному обсязі.

Решта доводів сторін висновків суду по суті спору не спростовують.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Приписами ч. 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведених обставин у сукупності, встановивши дійсні обставини справи у взаємозв`язку із системним аналізом положень чинного законодавства України і матеріалів справи, позовна заява підлягає задоволенню у повному обсязі.

Таким чином, особі, права та інтереси якої порушені, буде надано ефективний судовий захист та позитивно вирішено її питання без невиправданих зволікань, що в свою чергу свідчитиме про дотримання судом основних принципів здійснення судочинства.

В порядку розподілу судових витрат, з огляду на положення ч.1 ст.139 КАС України, документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1921,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛЕДУМ” до Міністерства охорони здоров`я України, третя особа: Дніпропетровська митниця Державної фіскальної служби про визнання протиправними відмов та зобов`язання вчинити певні дії, – задовольнити;

Визнати протиправною відмову Міністерства охорони здоров`я України від 25.03.2019 р. № 10.5.-13/4954/7743;

Зобов`язати Міністерство охорони здоров`я України видати Товариству з обмеженою відповідальністю “Ледум” (код 21869802) довідку, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) за формою згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. №1153, відповідно до поставки товару за інвойсом №QY- UKRAINE – T1901A від 14.01.2019 р.;

Визнати протиправною відмову Міністерства охорони здоров`я України від 26.03.2019 р. № 10.5.-13/4978/7916;

Зобов`язати Міністерство охорони здоров`я України видати Товариству з обмеженою відповідальністю “Ледум” (код 21869802) довідку, що підтверджує ввезення лікарських засобів, медичних виробів на митну територію України у митному режимі імпорту лікарських засобів, медичних виробів на підставі угод (договорів) за формою згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. №1153, відповідно до поставки товару за інвойсом №QY- UKRAINE – T1901A від 15.01.2019 р.

В порядку розподілу судових витрат стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛЕДУМ” (код 21869802) документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору за подання даного позову у розмірі 5286,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства охорони здоров`я України.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 24 лютого 2020 року.

Суддя В.С. Віхрова

Джерело: ЄДРСР 87827794
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку