Справа № 482/1164/19
Номер провадження 2/482/7/2020
РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 лютого 2020 року м. Нова Одеса
Новоодеський районний суд Миколаївської області у складі головуючого судді Демінської О.І., секретар судового засідання Мозгова В.В., за участю позивача ОСОБА_1 , представника відповідача - Бочкарьова О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області, третя особа без самостійних позовних вимог - ОСОБА_2 , про зобовязання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
В липні 2019 р. позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області, в якій пославшись на незаконність діяльності обєднання громадян „Джерело" по встановленню тарифів на воду, що постачається для потреб жителів села Себине, просив зобов`язати голову села Себине ОСОБА_2. виконати повноваження органу місцевого самоврядування та встановити тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення для споживачів централізованого питного водопостачання села Себине.
Від відповідача - Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області надійшов відзив на позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечується з посиланням на відсутність на території сільської ради комунального чи приватного підприємства, яке б здійснювало господарську діяльність з надання послуг з централізованого водопостачання, самостійне забезпечення жителями с. Себине себе питною водою через утворену ними громадську організацію обєднання громадян по спільному водозабезпеченню „Джерело", яке є неприбутковим, та самостійне вирішення усіх питань з водозабезпечення, в тому числі і шляхом встановлення цін збору коштів для його членів.
У підготовчому засіданні, в яке позивач не з`явився, судом до участі у справі залученого в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, голову Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області - ОСОБА_2., враховуючи, що позивач, звернувшись до суду із позовом до відповідача - Себинської сільської ради просить про зобов`язання до вчинення дій по встановленню тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення саме голову Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області, яку у якості відповідача не залучено.
В судовому засіданні позивач заявлені позовні вимоги підтримав, пославшись на обставини, викладені у позові.
Представник відповідача Бочкарьов О.В. проти задоволення позову заперечив, вказавши на безпідставність вимог позивача про зобов`язання голови Себинської сільської ради до вчинення дій по встановленню тарифів з централізованого водопостачання з огляду на пред`явлення позову до Себинської сільської ради. Крім того вказав на відсутність повноважень як відповідача, так і голови сільської ради на вирішення питань щодо встановлення тарифів на водопостачання, що є повноваженнями виконкому сільської ради, пропозиції та обґрунтування яких на розгляд вказаним особам не надходили.
Третя особа без самостійних позовних вимог щодо предмета спору - голова Себинської сільської ради ОСОБА_2. в судове засідання не з`явилася, надала заяву про розгляд справи за її відсутності.
Вивчивши доводи позову та відзиву на позов, вислухавши пояснення сторін, суд приходить до висновку про відсутність підстав для його задоволенню.
Як встановлено в судовому засіданні, позивачем 24.02.2018 р. укладено договір про надання населенню приватного сектору послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення з об`єднанням громадян по спільному водозабезпеченню „Джерело", згідно з яким отримує послуги з водопостачання у АДРЕСА_1 за тарифом та оплатою послуг, які можуть змінюватись шляхом затвердження рішенням громадського об`єднання та становить 5 грн. за 1 м куб.
Згідно зі статутом ГО „Об`єднання громадян по спільному водозабезпеченню „Джерело", затвердженому загальними зборами об`єднання громадян по спільному водозабезпеченню 22.12.2016 р., вказана громадська організація є неприбутковою громадською організацією, яка об`єднує за спільними інтересами на засадах рівноправності громадян України задля задоволення і захисту їх прав та інтересів.
Згідно з ч.2 ст. 2 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до вимог ст.ст. 5, 10, 11 вказаного Закону система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, органи самоорганізації населення.
Сільські, селищні, міські, районні та обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначеніКонституцією України, цим та іншими законами.
Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Згідно з положеннями ст.ст. 28, 52 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні саме до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Ст.ст. 13,32 Закону України „Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" від 10.01.2002 визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення належать встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг). За надання послуг з питного водопостачання споживач вносить плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку. Порядок справляння плати за надання послуг з питного водопостачання встановлюється законодавством. Тарифи на надання послуг з питного водопостачання розраховуються на підставі галузевих нормативів витрат і повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об`єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.
Ст.ст.7, 31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 саме до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону, розрахунки щодо яких здійснюють саме виконавці/виробники житлово-комунальних послуг та подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вирішуються в судовому порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги №869 від 01.06.2011, з метою забезпечення єдиного для всіх регіонів підходу до формування тарифів у сфері житлово-комунальних послуг постановлено затвердити Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, яким визначено механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення, порядок подання їх на відповідне затвердження.
Отже, із змісту наведених норм встановлено, що питання щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, в тому числі на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, вирішуються уповноваженими на те органами, зокрема органами місцевого самоврядування
Доказів того, що перед органом місцевого самоврядування порушувалося питання щодо затвердження ціни/тарифу на водопостачання у с. Себине, суду не надано, у зв`язку із чим відсутні підстави до зобовязання встановлення і відповідних тарифів.
Крім того, позивач, як споживач послуг з водопостачання, які він отримує згідно до договору від 24.02.2018 р. про надання населенню приватного сектору с. Себине послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення з об`єднанням громадян по спільному водозабезпеченню „Джерело", звернувшись до суду із позовом до Себинської сільської ради, просив суд зобов`язати до встановлення тарифів на водопостачання саме голову Себинської сільської ради ОСОБА_2., посилаючись на існування такого обов`язку саме у неї, останню до участі у справі в якості відповідача не залучав.
Враховуючи, що відповідно до вимог ст.ст. 13,51 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи, збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, окрім випадків, визначених законом, правом звернення до суду із відповідним позовом до конкретного відповідача наділений виключно позивач, суд позбавлений можливості вирішення будь-яких позовних вимог щодо особи, яка не залучена до участі у справі в якості відповідача.
Підстави для задоволення позову відсутні.
Керуючись ст. ст. 12, 13, 89, 141, 259, 263, 264, 265, 268, 273 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Себинської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області, третя особа без самостійних позовних вимог - ОСОБА_2 , про зобов`язання вчинити дії, - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Миколаївського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.
Повне рішення виготовлено 19.02.2020 р
Суддя: О.І. Демінська