open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 500/1975/19
Моніторити
Ухвала суду /28.09.2023/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /13.06.2023/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /30.09.2022/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /30.06.2022/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /21.04.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /05.02.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /05.02.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /18.10.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /17.10.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.10.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /08.07.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /01.04.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області
emblem
Справа № 500/1975/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /28.09.2023/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /13.06.2023/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /30.09.2022/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /30.06.2022/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /21.04.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /05.02.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /05.02.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.12.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.11.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /18.10.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /17.10.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.10.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.09.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Тернопільський окружний адміністративний суд Рішення /08.07.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області Ухвала суду /01.04.2019/ Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1975/19

05 лютого 2020 року

м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді : Шульгача М.П.,

при секретарі: Музиці О. М.,

за участю:

позивача: Золотухін О. О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільського міського благодійного фонду «Скринька Милосердя» про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, суд,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Тернопільського міського благодійного фонду «Скринька Милосердя» про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, а саме просить:

- Визнати дії Тернопільського міського благодійного фонду «Скринька Милосердя» (46002, м. Тернопіль, вул. Ломоносова, 41, кв. 2, КОД ЄДРПОУ: 36721248) щодо відмови у наданні інформації на запит Золотухіна О. О. - протиправними.

- Зобов`язати Тернопільський міський благодійний фонд «Скринька Милосердя» (46002, м. Тернопіль, вул. Ломоносова, 41, кв. 2, КОД ЄДРПОУ: 36721248) розглянути запит ОСОБА_1 від 03.04.2019 року та надати запитувану інформацію у встановленому Законом порядку

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та пояснив, що 03 квітня 2019 року він звернувся до Тернопільського міського благодійного фонду "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" із запитом в якому вказав, що до нього звернулися представники Тернопільського міського благодійного фонду "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" із довіреністю та проханням надати матеріальну допомогу для Тернопільської святої каплиці та монастиря. В своїй довіреності представники фонду вказують, що мають право збирати кошти на різні потреби і не лише для будівництва каплиці. Зважаючи на те, що представників фонду він зустрічає вже не один рік поспіль, у нього є сумнів щодо довіреності та коштів, які вони збирають. Та просить:

1. Надати інформацію про перебіг збірки коштів та про їх цільове використання.

2. Надати інформацію про суму зібраних та переданих коштів для: будівництва Католицької каплиці, Католицького монастиря, для сиротинців, для будинків престарілих, для будинків-інтернатів, для малозабезпечених осіб, для підлітків, для АТО.

3. Надати інформацію кому конкретно (назва закладу) були перераховані кошти зібрані представниками фонду.

Тернопільський міський благодійний фонд "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" листом від 24.07.2019 року надав відповідь в якій відмовив у наданні інформації.

Відповідно до частини 2 статті 29 Закону України «Про інформацію» предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов`язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

У відповідності до частини 3 статті 17 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», інформація про структуру та розмір доходів і витрат благодійних організацій, а також умови використання їх активів для благодійної діяльності не є конфіденційною інформацією або комерційною таємницею.

Отже, виходячи з вищевикладених обставин та керуючись вказаними нормами, вважає, що у відповідача не було підстав для відмови у наданні запитуваної ним інформації, а тому таке право підлягає відновленню шляхом постановления відповідного судового рішення.

Просить позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, проте надіслав відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що відповідач не є суб`єктом владних повноважень в розумінні вимог ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та що інформація, яку просить позивач не є суспільно значимою.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти:

03 квітня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського міського благодійного фонду "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" із запитом в якому вказав, що до нього звернулися представники Тернопільського міського благодійного фонду "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" із довіреністю та проханням надати матеріальну допомогу для Тернопільської святої каплиці та монастиря. Дане звертання відбулось під час перебування його в пасажирському автобусі і він дав перший раз 5 грн., а другий - 10 грн.

В запиті від 03 квітня 2019 року позивач просить:

1. Надати інформацію про перебіг збірки коштів та про їх цільове використання.

2. Надати інформацію про суму зібраних та переданих коштів для: будівництва Католицької каплиці, Католицького монастиря, для сиротинців, для будинків престарілих, для будинків-інтернатів, для малозабезпечених осіб, для підлітків, для АТО.

3. Надати інформацію кому конкретно (назва закладу) були перераховані кошти зібрані представниками фонду.

Листом від 24 липня 2019 року Тернопільський міський благодійний фонд "СКРИНЬКА МИЛОСЕРДЯ" відмовив у наданні інформації, посилаючись на те, що фонд не володіє публічною інформацією в розумінні положень ст. 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки не є суб`єктом владних повноважень та не належить до числа розпорядників інформації, на яких поширюється норма ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про інформацію», суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, інший суб`єкт, що здійснює владні управлінські функції відповідно до законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:

1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;

2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;

3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;

4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Крім того, за правилами ч. 2 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», до розпорядників інформації, зобов`язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб`єкти господарювання, які володіють:

1) інформацією про стан довкілля;

2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту;

3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров`ю та безпеці громадян;

4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).

За умовами ч. 4 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.

Практика застосування адміністративними судами положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» узагальнена у Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 30 вересня 2013 року за № 11.

Згідно приписів п. 1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 30 вересня 2013 року за № 11, суди також повинні відмовляти в задоволенні позову, який пред`явлено з вимогою щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників публічної інформації щодо її ненадання, якщо під час судового розгляду буде встановлено, що позивач зажадав у відповідача інформацію відповідно до законів України «Про інформацію», «Про звернення громадян» тощо.

Як вбачається із матеріалів справи благодійний фонд "Скринька Милосердя" створений для пропаганди і поширення релігійних ідей серед мирян Греко - католицької та Католицької церков з метою створення відокремленої церкви "Свята Католицька церква".

Позивач в судовому засіданні пояснив, що хоче отримати інформацію про неправомірну діяльність ініціаторів (учасників) створення даної церкви для подальшого звернення до правоохоронних органів, долучивши дану інформацію як доказ протиправної діяльності фонду і осіб, які причетні до збору коштів на створення даної церкви.

Однак суд не є установою по збору доказів для подальшого їх використання при відкритті кримінальних проваджень.

Дана інформація для держави і суспільства не є значимою в розумінні Закону України "Про інформацію", а має вузьке спрямування, зокрема серед деяких мирян Греко - католицької та Католицької церков.

Згідно ст. 35 Конституції України церква відокремлена від держави і держава не повинна втручатись в діяльність церкви.

Інформація, яку бажає отримати позивач носить суто релігійне спрямування з подальшим використанням для звернення в правоохоронні органи, як доказ нібито протиправної діяльності благодійного фонду "Скринька Милосердя", не є суспільно значимою, і містить приватний інтерес.

Отже, даний спір виник у сфері відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації, які регулює Закон України «Про інформацію» і стосується правомірності відмови Відповідача надати Позивачу інформацію, що свідчить про наявність у цій справі приватного інтересу останнього, пов`язаного із потребами окремої особи, яка вступає у приватноправові відносини для задоволення свого приватного інтересу.

Позивач з посиланням на ч. 2 ст. 29 Закону України «Про інформацію», обумовлює обов`язок Відповідача надати йому запитувану інформацію, яка є предметом суспільного інтересу, оскільки свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману.

Виходячи з матеріалів справи, а саме позовної заяви позивач вказує, що Тернопільський міський благодійний фонд «Скринька Милосердя» є розпорядником інформації відповідно до ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», проте дальше в тексті посилається на ст. 29 Закону України «Про інформацію».

Таким чином суд, вважає, що Позивач зажадав у Відповідача інформацію відповідно до Закону України «Про інформацію», що за приписами п. 1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 30 вересня 2013 року за № 11 є підставою для відмови в позові.

Виходячи з вищенаведеного суд вважає, відмовити в задоволенні позову.

Керуючись статтями 139, 241- 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Тернопільського міського благодійного фонду «Скринька Милосердя» про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 06 лютого 2020 року.

Головуючий суддя Шульгач М.П.

копія вірна

Суддя Шульгач М.П.

Джерело: ЄДРСР 87553881
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку