open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Номер справи 623/399/20

Номер провадження 3/623/109/2020

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2020 року суддя Ізюмського міськрайонного суду Харківської області Герцов О.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, матеріали якої надійшли від Ізюмського ВП ГУНП в Харківській області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , уродженку РФ місто Сатка Челябинської області, громадянку України, фізичну особу - підприємець, до адміністративної відповідальності протягом року не притягувалася, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,

за частиною 1 статті 164 КУпАП,

правопорушник з вимогами статті 268 КУпАП ознайомлений,

В С Т А Н О В И В :

04 лютого 2020 року до Ізюмського міськрайоннного суду Харківської області надійшли протоколи про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 470257 від 01.02.2020 року та серії АПР18 №470256 від 01.02.2020 року, згідно яких ОСОБА_1 16 січня 2020 року близько 12 години 00 хвилин та 31 січня 2020 року близько 16 години 30 хвилин за адресою : Харківська область, місто Ізюм, вулиця Покровська №40-а у приміщенні магазину «Фенікс» здійснювала розповсюдження лотерей декількох назв без відповідної на те ліцензії у порушення вимог пункту18 статті 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», статті 7 ЗУ «Про державні лотереї в Україні» чим вчинила правопорушення, передбачене за частиною 1 статті164 КУпАП.

Справи про адміністративне правопорушення №623/399/20, провадження 3/623/109/2020, 623/400/20, провадження 3/623/110/2020 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною 1 статті 164 КУпАП було об`єднано в одне провадження та присвоєно справі №623/399/20, провадження 3/623/109/2020.

У судовому засіданні ОСОБА_1 , зазначила, що факт правопорушення вона заперечує та пояснила, що здійснює діяльність з розповсюдження державних лотерей на підставі договору №387 від 22 листопада 2008 року укладеного між ФОП ОСОБА_1 та Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» - оператор державних лотерей на підставі ліцензії міністерства фінансів України від 31.05.01 АА №001977, в особі директора філії в м.Харкові, ОСОБА_2 , що діє на підставі положення про філію, довіреності №152539, від 28 лютого 2008 року.

Представниники підприємства з 100% іноземними інвестиціями «Українська Національна Лотерея» в судовому засіданні заперечували проти факту правопорушення пояснили, що діяльність, якою займається ОСОБА_1 , розповсюдження державних лотерей не підлягає ліцензуванню.

Суд, заслухавши учасників судового засідання та дослідивши матеріали справи виходить з наступного.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).

Положення ст. 7 КУпАП передбачають, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Диспозиція ч.1 ст. 164КУпАП передбачає адміністративну відповідальністьза провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 2 березня 2015 року регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.

Пункт 18 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначає, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: випуск та проведення лотерей.

В свою чергу Законом України «Про державні лотереї в Україні» № 5204-VI від 6 вересня 2012 року встановлено основні засади державного регулювання лотерейної сфери в Україні з метою створення сприятливих умов для розвитку лотерейного ринку виходячи із принципів державної монополії на випуск і проведення лотерей, забезпечення потреб державного бюджету, прав і законних інтересів громадян.

Згідно ч. 1 ст. 2 Законом України «Про державні лотереї в Україні» ліцензування діяльності з випуску та проведення лотерей здійснюється в порядку, передбаченому Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

В свою чергу п. 12 ч. 1 ст. 1 Законом України «Про державні лотереї в Україні» визначено, що розповсюджувач державної лотереї - юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у гравців, виплату призів, а також інші операції, пов`язані з розповсюдженням державних лотерей.

Стаття 5 Закону України «Про державні лотереї в Україні» встановлює вимоги до державних лотерей та визначає, що розповсюдження державних лотерей здійснюється на всій території України та не потребує одержання спеціальних дозволів.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, політики у сфері випуску і проведення лотерей, може прийняти рішення про розповсюдження державних лотерей за межами території України.

Територія розповсюдження державних лотерей, що проводяться повністю або частково через мережу Інтернет, не обмежується. Правила розповсюдження та проведення лотерей через мережу Інтернет визначаються ліцензійними умовами.

Забороняється встановлювати будь-які обмеження щодо здійснення діяльності з розповсюдження державних лотерей, у тому числі щодо встановлення пунктів розповсюдження державних лотерей, крім випадків, якщо розповсюдження державних лотерей порушує громадський порядок та становить небезпеку для життя чи здоров`я громадян (ч. 7 ст. 5).

Положеннями частини 9 статті 6 Законом України «Про державні лотереї в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади зобов`язані сприяти розвитку і поширенню державної лотереї на відповідних територіях. Діяльність з розповсюдження державних лотерей оператора та розповсюджувачів державних лотерей не підлягає ліцензуванню, квотуванню або обмеженню.

Згідно договору № 387 від 22.11.2008 Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ЛОТЕРЕЯ» та ФОП « ОСОБА_1 » уклали договір на розповсюдження державних миттєвих лотерей.

При цьому Підприємство з 100% іноземними інвестиціями «УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ЛОТЕРЕЯ» 02.09.2013 отримало ліцензію на випуск та проведення лотерей, термін дії якої з 30.03.2001 по 30.03.2014.

Відповідно договору № 987 від 22.11.2008 визначено, що пунктом розповсюдження лотерей є приміщення за адресою: АДРЕСА_2 .

Згідно пункту 1 частини 1 статті 247 КпАП України передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вказані обставини та беручи до уваги, що діяльність з розповсюдження державних лотерей розповсюджувачів державних лотерей, яким є ОСОБА_1 не підлягає ліцензуванню, тому суд приходить до переконання про відсутність в діях останньої складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

На підставі викладеного та керуючись ст. 164, п. 1 ч. 1 ст. 247КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_1 за протоколами про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 470257 від 01.02.2020 року та серії АПР18 №470256 від 01.02.2020 року, на підставі пункту 1 частини 1 статті 247 Кодекс України про адміністративні правопорушення, закрити в зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Вилучене за адресою: АДРЕСА_2 , майно згідно акту вилучення від 16 січня 2020 року та акту вилучення від 31 січня 2020 року повернути ОСОБА_1 .

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її винесення апеляційної скарги.

Суддя: О.М. Герцов

Джерело: ЄДРСР 87348101
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку