open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 440/3174/19
Моніторити
Постанова /30.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.10.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /08.10.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 440/3174/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /30.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.10.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /08.10.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Полтавський окружний адміністративний суд

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2020 року

м. Полтава

Справа № 440/3174/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" та Департамент житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 /далі - позивач, ОСОБА_1 / звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради /далі - відповідач/, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" /далі - третя особа-1, КП "Теплоенерго"/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області № 606 від 25 травня 2018 року "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються комунальним підприємством "Теплоенерго" м.Кременчука" з додатком з моменту його прийняття;

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №1385 від 29 жовтня 2018 року "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються комунальним підприємством "Теплоенерго" м.Кременчука" з додатком з моменту його прийняття;

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №1658 від 10 грудня 2018 року "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються комунальним підприємством "Теплоенерго" м.Кременчука" з додатком з моменту його прийняття;

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №1092 від 10 жовтня 2017 року "Про погодження Інвестиційної програми комунальному підприємству "Теплоенерго" на 2018 рік" з додатком з моменту його прийняття;

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №1752 від 28 грудня 2018 року "Про погодження Інвестиційної програми комунальному підприємству "Теплоенерго" на 2019 рік" з додатком з моменту його прийняття;

- визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з моменту його прийняття;

- зобов`язання Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області за винесені протиправні рішення виплатити заподіяну матеріальну шкоду у розмірі 500000,00 грн /а.с.5-10 т.1/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Комунальне підприємство "Теплоенерго" м.Кременчука".

Цією ж ухвалою від 20 серпня 2019 року роз`єднано поєднані в одне провадження позовні вимоги у справі № 440/2240/19 шляхом виділення у самостійне провадження позовних вимог ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" м.Кременчука" про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з моменту його прийняття.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2019 року прийнято до провадження адміністративну справу № 440/3174/19 за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" м.Кременчука про визнання протиправним та скасування рішення та призначено підготовче засідання.

В обґрунтування позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року позивач у позовній заяві зазначила, що відповідно до пунктів 3 та 4 Порядку проведення відкритих слухань, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року, передбачено, що не пізніше ніж за 2 календарні дні до дня проведення відкритих слухань (обговорень) виконавець послуг розміщує на своєму веб-порталі (за наявності) та на веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету оголошення про проведення відкритих слухань. Такі короткі часові обмеження (лише 2 календарні дні), на думку позивача, обмежують її у праві завчасно дізнатися про проведення відкритого слухання, а також суперечать положенням Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення" та Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №390 від 30 липня 2012 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження у справі.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 174-178 т.1/ зазначив, що відповідно до частини другої статті 264 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Оскільки оскаржуваним рішенням не порушено жодних прав позивача та такий нормативно-правовий акт не застосовується безпосередньо до позивача, остання не має права на звернення до суду із позовною вимогою про визнання протиправним та скасування такого нормативно-правового акта. 10 грудня 2018 року та 27 грудня 2018 року на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету було опубліковано проект рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з аналізом регуляторного впливу. Крім того, 13 грудня 2018 року проект оскаржуваного рішення з аналізом регуляторного впливу також було опубліковано у газеті "Вісник Кременчука". Листом Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №66-02/8 від 03 січня 2019 року перевірено проект оскаржуваного рішення на відповідність законодавству про захист економічної конкуренції. 22 січня 2019 року на засіданні робочої групи з питань реалізації Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" вирішено рекомендувати внести проект рішення на засідання Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради. 01 лютого 2019 року у газеті "Вісник Кременчука" оприлюднено прийняте рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з аналізом регуляторного впливу ". Таким чином, права позивача на доступ до публічної інформації не порушені.

14 листопада 2019 року від позивача до суду надійшла відповідь на відзив /а.с.198-200, 215-218 т.1/, в якій позивач додатково зазначила, що відповідно до частини третьої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" проекти нормативно-правових актів підлягають оприлюдненню не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, натомість відповідачем не надано доказів оприлюднення проекту оскаржуваного рішення на веб-сайті відповідача.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Департамент житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради /далі - третя особа-1, Департамент ЖКГ/.

03 грудня 2019 року до суду надійшли письмові пояснення Департаменту ЖКГ /а.с.227-235 т.1, а.с. 27-35 т.2/, в яких Департамент ЖКГ зазначив, що рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" відповідає вимогам законодавства. На виконання положень Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення" Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради прийнято рішення №138 від 01 лютого 2019 року, яким затверджено Порядок проведення відкритих слухань, який не суперечить положенням та не змінює Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №390 від 30 липня 2012 року. Крім того, оскаржуваний позивачем нормативно-правовий акт породжує обов`язки лише для суб`єктів господарювання, які надають послуги з теплопостачання та гарячого водопостачання, та не порушує права та обов`язки для позивача, а тому у задоволенні позову ОСОБА_1 належить відмовити.

05 грудня 2019 року від позивача до суду надійшла відповідь на пояснення Департаменту ЖКГ /а.с.4-7 т.2, а.с. 43-44 т.2/, в якій позивач зазначила, що оскаржуване нею рішення стосується її прав як споживача комунальних послуг з теплопостачання та гарячого водопостачання, оскільки таким рішенням встановлено процедуру організації та проведення відкритих слухань проектів рішень з питань встановлення тарифів та погодження інвестиційних програм.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2019 року закрито підготовче провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" м.Кременчука та Департамент житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення та призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні.

У судовому засіданні 08 січня 2020 року заслухано вступне слово позивача, представника позивача, представника відповідача та представника третьої особи-2, досліджено докази у справі та оголошено перерву до 11:30 год 23 січня 2020 року .

У судове засідання 23 січня 2020 року учасники справи не з`явилися, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце проведення судового засідання /а.с. 125-128 т. 1/.

Частиною першою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з пунктом першим частини третьої цієї статті якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Зважаючи на те, що учасники справи та їх представники не з`явилися та про причину своєї неявки не повідомили, суд визнав за можливе проводити судовий розгляд справи за відсутності учасників справи.

Згідно з частиною дев`ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення вказаної статті кодексу, а також відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося відповідно до частини четвертої статті 229 КАС України.

В подальшому 23 січня 2020 року о 15:56 год на електронну пошту суду від позивача надійшло клопотання про відкладення судового засідання, призначеного на 11:30 23 січня 2020 року, та повідомлено суд про причину неявки позивача у це судове засідання, а саме: перебування позивача в іншому судовому засіданні, про що повідомити суд завчасно не було можливості.

Беручи до уваги строки розгляду справи та те, що судом у попередньому судовому засіданні 08 січня 2020 року заслухано вступне слово учасників справи та досліджено письмові докази у справі, суд не знайшов обґрунтованих підстав для задоволення вказаного клопотання позивача після того, як судом вже було вирішено питання про розгляд справи в порядку письмового провадження у зв`язку з неявкою учасників справи в судове засідання та неповідомленням ними про причини такої неявки.

Дослідивши письмові докази, судом встановлено такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Згідно з протоколом засідання Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №5 від 01 лютого 2019 року /а.с.119-143 т.1/ Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради розглянуто питання порядку денного №3 "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" та відповідно до частини третьої статті 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення", керуючись Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", статтею 40 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", прийнято рішення №138 "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" /а.с. 95-99 т.1/, яким затверджено Порядок проведення відкритих слухань, що додається.

Не погодившись з прийняттям Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради рішення №138 "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань", позивач звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 40 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.

Основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об`єктах сфери теплопостачання та регулює відносини, пов`язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначає Закон України "Про теплопостачання" № 2633-IV від 02 червня 2005 року.

Відповідно до абзацу 7 статті 13 цього Закону до основних повноважень органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належить встановлення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію і тарифів на виробництво теплової енергії (крім тарифів на теплову енергію, вироблену на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях та когенераційних установках) у порядку і межах, визначених законодавством.

Згідно із частиною третьою статті 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення" № 887-VIII від 10 грудня 2015 року державні органи та органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на товари, послуги суб`єктів природних монополій у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, визначають порядок оприлюднення інформації, зазначеної у пункті 2 частини першої статті 1 цього Закону, та проведення відкритих слухань щодо цієї інформації за місцем надання споживачам послуг суб`єктами природних монополій та суміжних ринків.

Отже, зі змісту наведених положень вбачається, що орган місцевого самоврядування, до повноважень якого віднесено встановлення цін/тарифів, визначає порядок проведення відкритих слухань щодо цієї інформації за місцем надання споживачам послуг суб`єктами природних монополій та суміжних ринків.

Матеріалами справи підтверджується, що Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради прийнято рішення №138 "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань", яким затверджено Порядок проведення відкритих слухань.

Відповідно до частини шостої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Згідно із частинами одинадцятою та дванадцятою вказаної статті акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки. В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Пунктом 5.18 Регламенту Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №1292 від 30 грудня 2016 року /а.с. 144-172 т. 1/, встановлено, що проекти рішень Виконкому оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти рішень оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Відповідно до пункту 7.2 Регламенту Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради висвітлення діяльності здійснюється шляхом оприлюднення проектів рішень Виконкому та прийнятих рішень Виконкому на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету відповідно до вимог чинного законодавства України.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності " № 1160-IV від 11 вересня 2003 року, регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Судом встановлено, що рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" відповідає ознакам нормативного-правового акта, а відтак є регуляторним актом, оскільки має владно-організаційний характер; містить загальнообов`язкові правила поведінки щодо порядку проведення відкритих слухань; не стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта та прийнято не відносно конкретної особи, а розраховане на неодноразове застосування необмеженим колом суб`єктів; а також дія такого рішення не вичерпується його виконанням.

У зв`язку з цим, вказане рішення відповідно до частини дванадцятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" оприлюднюється у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .

Порядок оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій передбачений у статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Так, кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.

У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта.

Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити: стислий виклад змісту проекту; поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції; інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 цього Закону); інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань; інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій.

Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту регуляторного акта.

Відповідно до статті 12 вказаного Закону регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Судом встановлено, що проект рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з аналізом регуляторного вплив 10 грудня 2018 року та 27 грудня 2018 року опубліковано на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету у мережі Інтернет за адресою: https://www.kremen.gov.ua/?view=decision-executive-rada, а 13 грудня 2018 року - в газеті "Вісник Кременчука" /а.с.102, 183-184 т.1/.

22 січня 2019 року на засіданні робочої групи з питань реалізації Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" вирішено рекомендувати внести проект рішення на засідання Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, що підтверджується протоколом засідання робочої групи з питань реалізації Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"1 від 22 січня 2019 року /а.с.181-182 т.1/.

07 лютого 2019 року у газеті "Вісник Кременчука" оприлюднено прийняте рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань" з аналізом регуляторного впливу" /а.с. 185 т.1/.

Таким чином, Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради дотримано процедуру оприлюднення проекту оскаржуваного рішення та прийнятого рішення.

Заявляючи довід про те, що у пункті 4 Порядку проведення відкритих слухань, затвердженого оскаржуваним рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року, зазначено стислі строки (2 календарних дні) розміщення оголошення про проведення відкритих слухань, позивач при цьому не наводить жодну конкретну норму закону, якою встановлений інший строк оприлюднення оголошення, або конкретну норму, якій суперечить встановлений у Порядку проведення відкритих слухань строк оприлюднення оголошення про проведення відкритих слухань.

Крім того, невідповідність певного пункту Порядку проведення відкритих слухань, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року, вимогам закону є підставою для внесення змін та доповнень до Порядку проведення відкритих слухань шляхом прийняття відповідного рішення та не може бути достатньою та самостійною підставою для визнання протиправним та скасування самого рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року, яким затверджено Порядок проведення відкритих слухань.

Також суд вважає безпідставним довід позивача про те, що відповідачем долучено до матеріалів справи документи /а.с. 99 зворот, 118 зворот, 143 зворот, 172 зворот, 174-182 т. 1/, копії яких засвідчені неуповноваженою особою відповідача: керуючим справами Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Шаповаловим Р.В., та відхиляє його з огляду на те, що в матеріалах справи міститься копія довіреності №496 від 26 грудня 2018 року за підписом міського голови Малецького Віталія Олексійовича/а.с.124 т.2/, якою уповноважено Шаповалова Руслана Васильовича діяти протягом строку дії довіреності (до 31 грудня 2020 року) від імені Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, зокрема, бути представником у судах та посвідчувати у необхідній кількості копії документів з їх оригіналів з правом підпису за керівника, а також вчиняти усі інші, пов`язані з цим відповідні дії, з проставленням відповідних печаток. Довіреність №496 від 26 грудня 2018 року підписана міським головою Малецьким Віталієм Олексійовичем, який в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області значиться підписантом.

За визначенням, наведеним у пункті 18 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування;

Відповідно до частини другої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

У практиці застосування Верховним Судом наведеної норми, зокрема у постанові від 12 грудня 2019 року у справі №820/6649/17, сформульовано висновок про те, що суд повинен з`ясувати чи є позивач особою, щодо якого застосовано оскаржуваний нормативно-правовий акт, а також особою, яка є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. В контексті завдань адміністративного судочинства (стаття 2 КАС України) звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести (а суд - встановити), що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам), є предметом судового захисту.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позивач не є особою, щодо якої безпосередньо застосовано положення оскаржуваного рішення, оскільки доказів того, що це рішення спричинило суттєвого негативного впливу саме позивачу і вона зазнала реальної шкоди, матеріали справи не містять.

Посилання позивача на те, що на підставі Порядку проведення відкритих слухань, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року, прийнято рішення про встановлення тарифів на послуги, споживачем яких вона є, суд вважає безпідставним, адже не вбачає причинно-наслідкового зв`язку у прийнятті цих рішень, якими лише затверджено порядок проведення відкритих слухань та встановлення тарифів. Крім того, зазначена позивачем обставина не свідчить про наявність у позивача законного інтересу, за захистом якого вона звернулася до суду.

Беручи до уваги вищевикладене, суд доходить висновку про відсутність фактичних та правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань", а відтак і для задоволення позову.

Отже, у задоволенні позову слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради (пл. Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 04057287), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Теплоенерго" (вул. Софіївська, буд. 68, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 31700972) та Департамент житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради (пл. Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 03365860) про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області №138 від 01 лютого 2019 року "Про затвердження Порядку проведення відкритих слухань".

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя

Н.І. Слободянюк

Джерело: ЄДРСР 87122028
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку