open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/10494/19-а
Моніторити
Постанова /22.01.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /22.01.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Рішення /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/10494/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /22.01.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /22.01.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Рішення /28.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2020 року справа №200/10494/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів: Арабей Т.Г., Міронової Г.М.,

при секретарі судового засідання - Тішевський В.В.,

за участю: позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Шустова Ю.Ю.,

представника відповідача - Максюти М.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника позивача - адвоката Ткач Ганни Валеріївни на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року у справі № 200/10494/19-а (головуючий І інстанції Олішевська В.В., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом адвоката Ткач Ганни Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Представник позивача - Ткач Г.В. звернулася в інтересах ОСОБА_1 до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (далі - УПФУ у м. Краматорську), в якому просила:

- визнати протиправними дії по застосуванню коефіцієнту страхового стажу у розмірі 0,63250 при розрахунку пенсії з 01.10.2017 року по теперішній час;

- зобов`язати провести перерахунок пенсії із застосування коефіцієнту страхового стажу у розмірі 1 за період з 01.10.2017 року по теперішній час, та провести йому виплату з урахуванням компенсації відповідно до вимог Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати».

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року у задоволені позову - відмовлено (а.с. 76-81).

Представник позивача не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність рішення фктичним обставинам справи, просив скасувати рішення суду, прийняти нове, яким задовольнити позов в повному обсязі.

Посилаючись на п. 1 постанови КМУ № 374 від 17.04.2008 року, Порядок перерахунку пенсії відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», вважає, що позивач має право на перерахунок пенсії із застосуванням коефіцієнту страхового стажу не менше 1 (а.с. 90-91).

Відповідачем надано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення.

Позивач та представник позивача в судовому засіданні підтримали доводи апеляційної скарги.

Представник відповідача заперечував проти доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, вивчив доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі обставини справи.

ОСОБА_1 взятий на облік як особа, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, а саме: з м. Сніжне Донецької області до м. Краматорську, що підтверджується довідкою управління соціального захисту населення від 17.12.2014 року № 1426/25057 (а.с. 30).

Управлінням Пенсійного фонду України в м. Сніжне Донецької області з 26.04.1994 року відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» позивачу призначено пенсію по інвалідності, з 14.12.2001 року призначено пенсію за віком при повному пільговому стажі за Списком № 1, яка з 01.01.2004 року розраховується згідно Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (а.с. 24-26).

02.10.2014 року у зв`язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, позивач звернувся до УПФУ у м. Краматорську Донецької області з заявою про запит пенсійної справи та виплату пенсії (а.с. 29 зворотній бік).

Розпорядженням 3367 від 14.10.2014 року ОСОБА_1 взято на облік та призначено виплату пенсії з 01.07.2014 року (а.с. 28).

З протоколу про призначення пенсії, роздрукованого з підсистеми призначення та виплати вбачається, що рішенням № 914260829355 від 11.02.2018 року про призначення пенсії ОСОБА_1 з 01.10.2017 року здійснено перерахунок пенсії та встановлено розмір пенсії у сумі 10539,17 грн., з якої: 6540,94 грн. - розмір пенсії за віком (0,63250*2,74716*3764,40); 551,76 грн. - доплата за 38 років понаднормативного стажу (1452 грн.*38%); 580,80 грн. - підвищення інвалідам війни 2 групи; 1635,24 грн. - збільшення інвалідам війни; 50 грн. - щомісячна цільова грошова допомога на прожиття інвалідам війни ІІ групи; 1180,43 грн. - доплата до пенсії по Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці». Загальний стаж позивача згідно зазначеного протоколу визначено - 63 роки 3 місяці 21 день (а.с. 66).

Не погодившись з розрахунком розміру пенсії позивач звернувся до відповідача з заявою, відповідно до якої просив надати поетапний розрахунок пенсії відповідно до Постанови КМУ за 2013 рік (а.с 47).

Листом УПФУ у м. Краматорську від 06.04.2018 року № 113/Л-02-01-03 повідомило позивачу про те, що після масового підвищення розмір пенсії з 01.10.2007 року складав 1164,86 грн.; з 01.01.2008 після проведення масового перерахунку з урахуванням кратності стажу 1,20 та з використанням для розрахунку середньої зарплати по народному господарству за 2006 рік (928,81 грн.) розмір пенсії складав 2353,26 грн.; 01.03.2008 після проведення масового перерахунку розмір згідно постанови КМУ від 17.04.2008 року № 374 «Про підвищення пенсій окремим громадянам у зв`язку з ростом середньомісячної заробітної плати штатного працівника» розмір пенси складав 2382,50 грн.; з 01.04.2008 року після проведення масового перерахунку розмір складав 2391,08 грн.; з 01.07.2008 року після проведення масового розрахунку розмір пенсії складав 2415,42 грн., з 01.10.2008 року після проведення масового перерахунку з урахуванням кратності 1,35 розмір пенсії складав 2654,01 грн. Після масових підвищень з 01.04.2009 року 2661,51 грн., з 01.07.2009 року - 2668,21 грн., з 01.10.2009 року - 2682,41 грн., з 01.11.2009 року - 2723,43 грн., з 01.01.2010 року - 2764,45 грн., з 01.04.2010 року - 2798,77 грн., з 01.10.2010 року - 2812,03 грн., з 01.12.2010 року - 2820,61 грн., з 01.01.2011 року - 2833,09 грн., з 01.04.2011 року - 2908,61 грн., з 01.10.2011 року - 2924,21 грн., з 01.12.2011 року - 2936,69 грн., з 01.01.2012 року - 3519,52 грн., з 01.03.2012 року - 3598,77 грн., з 01.04.2012 року - 3611,25 грн.

З 01.05.2012 року відповідно постанови КМУ № 327 від 23.04.2012 року «Про підвищення рівня соціального захисту населення» з 01.05.2012 року після проведення масового перерахунку, з використанням для розрахунку середньої зарплати народному господарству за 2007 рік (1197,91 грн.) розмір пенсії складав 4360,17 грн., з 01.12.2012 року - 4396,05 грн., з 01.01.2013 року - 4403,85 грн., 4446,75 грн., з 01.09.2015 року - 4544,25 грн., з 01.05.2016 року - 4623,31 грн., з 01.12.2016 року - 5021,11 грн., з 01.05.2017 року - 5242,11 грн. з 01.10.2017 року проведено масовий перерахунок пенсії відповідно до Закону України від 03.10.2017 року № 2148 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» з використанням показника середньої заробітної плати 3764,40 грн. та показника вартості одного року страхового стажу 1 відсоток. Розмір прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, встановлено в розмірі 1452 грн. З 01.10.2017 року відповідно до Закону № 1058, пенсія розраховується виходячи із: стажу, згідно статті 24 Закону №1058 - 34 роки 3 місяці 21 день, в т.ч. робота за списком № 1 - шахтарі 29 років 6 місяців 28 днів (зарахований по 20.01.1999 року); коефіцієнта стажу, згідно статті 25 Закону № 1058 - 0,63250; коефіцієнта заробітку за періоди роботи з 01.05.1994 року по 30.01.1996 року, згідно статті 40 Закону № 1058 - 2,74716; середньої заробітної плати в України за 2016 рік, з якої сплачені страхові внески 3764,40 грн. З 01.10.2017 розмір пенсії склав 10539,17 грн., у тому числі: 6540,94 грн. - розмір пенсії за віком (0,63250*2,74716*3764,40); 551,76 грн. - доплата за 38 років понаднормативного стажу (1452 грн.*38%); 580,80 грн. - підвищення інвалідам війни 2 групи; 1635,24 грн. - збільшення інвалідам війни; 50 грн. - щомісячна цільова грошова допомога на прожиття інвалідам війни; 1180,43 грн. - доплата шахтарям до мінімального розміру (а.с. 48).

10.09.2018 року позивач звернувся до управління із заявою про поновлення виплати основного розміру пенсії з коефіцієнтом страхового стажу 1 (а.с. 49).

Листом УПФУ у м. Краматорську від 21.09.2018 року № 426/Л-01-01-01 повідомило позивачу про те, що з 01.10.2017 року проведено масовий перерахунок пенсії відповідно до Закону України від 03.10.2017 року № 2148 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» з використанням показника середньої заробітної плати 3764,40 грн. та показника вартості одного року страхового стажу 1 відсоток. Розмір прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, встановлено в розмірі 1452,00 грн. з 01.10.2017 року відповідно до Закону № 1058, пенсія розраховується, виходячи із: стажу, згідно статті 24 Закону №1058 - 34 роки 3 місяці 21 день, в т.ч. робота за списком № 1 - шахтарі 29 років 6 місяців 28 днів (зарахований по 20.01.1999 року); коефіцієнта стажу, згідно статті 25 Закону № 1058 - 0,63250; коефіцієнта заробітку за періоди роботи з 01.05.1994 року по 30.01.1996 року, згідно статті 40 Закону № 1058 - 2,74716; середньої заробітної плати в України за 2016 рік, з якої сплачені страхові внески 3764,40 грн. З 01.10.2017 розмір пенсії склав 10539,17 грн., у тому числі: 6540,94 грн. - розмір пенсії за віком (0,63250*2,74716*3764,40); 551,76 грн. - доплата за 38 років понаднормативного стажу (1452 грн.*38%); 580,80 грн. - підвищення інвалідам війни 2 групи; 1635,24 грн. - збільшення інвалідам війни; 50 грн. - щомісячна цільова грошова допомога на прожиття інвалідам війни; 1180,43 грн. - доплата шахтарям до мінімального розміру. Управління виконує свої функції виключно з дотриманням вимог винного законодавства (а.с. 51).

З 01.01.2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058 (далі - Закон № 1058), який розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

З прийняттям Закону № 1058 призначення, нарахування та перерахунок пенсії здійснюється в межах положень передбачених Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Згідно ст. 24 Закону № 1058 (в редакції від 01.10.2017 року) страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

До страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюється розмір пенсії по інвалідності або у зв`язку з втратою годувальника, крім наявного страхового стажу, зараховується також на загальних підставах відповідно період з дня встановлення інвалідності до досягнення застрахованою особою віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, та період з дня смерті годувальника до дати, коли годувальник досяг би віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону.

Період, протягом якого особа, яка підлягала загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, включається до страхового стажу.

Час перебування на інвалідності у зв`язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

У разі якщо за період з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до цього Закону, страховий стаж обчислюється на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.

Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду, відповідної доплати до суми страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

У разі якщо зазначену доплату не було здійснено, до страхового стажу зараховується період, визначений за кожний місяць сплати страхових внесків за формулою:

ТП = Св : В, де:

ТП - тривалість періоду, що зараховується до страхового стажу та визначається в місяцях;

Св - сума фактично сплачених страхових внесків за відповідний місяць з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати;

В - мінімальний страховий внесок за відповідний місяць.

Періоди роботи після призначення пенсії зараховуються до страхового стажу на загальних підставах.

Страховий стаж враховується в одинарному розмірі, крім випадків, передбачених цим Законом.

За кожний повний рік стажу роботи (врахованого в одинарному розмірі) на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, зайнятість на яких давала та дає право на пенсію на пільгових умовах, до страхового стажу додатково зараховується по одному року.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Пільговий порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, що діяло раніше, за період з 1 січня 2004 року застосовується виключно в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах та за вислугу років.

Відповідно до ст. 1 Закону № 1058 коефіцієнт страхового стажу - величина, що визначається відповідно до цього Закону для обрахування страхового стажу при обчисленні розміру пенсії у солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Згідно ч. 1 статті 25 Закону № 1058 коефіцієнт страхового стажу, що застосовується для обчислення розміру пенсії, визначається із заокругленням до п`яти знаків після коми за формулою: Кс = (См х Вс) : (100% х 12), де Кс - коефіцієнт страхового стажу; См - сума місяців страхового стажу; Вс - визначена відповідно до цього Закону величина оцінки одного року страхового стажу (у відсотках). За період участі в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування величина оцінки одного року страхового стажу дорівнює 1%.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 1058 коефіцієнт страхового стажу з урахуванням періодів до набрання чинності цим Законом не може перевищувати 0,75, а з урахуванням страхового стажу, передбаченого абзацом десятим частини третьої статті 24 цього Закону, - 0,85.

З 11.10.2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» № 2148-VIII від 03.10.2017 року, яким внесені зміни до Закону № 1058.

Згідно статті 4-3 розділу XV Прикінцевих положень Закону № 1058 пенсії, призначені відповідно до цього Закону до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», з 1 жовтня 2017 року перераховуються із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1 %.

Згідно матеріалів справи пенсія призначена позивачу відповідно до положень Закону України «Про пенсійне забезпечення», тобто до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», у зв`язку з чим у відповідності до вище вказаних положень пенсія підлягала перерахунку з 01.10.2017 року з врахуванням частини 4-3 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1 %.

Закон України № 2148-VIII від 03.10.2017 року не визнано неконституційним Конституційним Судом України, який до того ж у рішенні від 26.12.2011 року № 20-рп/2011 вказав, що одним із визначальних елементів у регулюванні суспільних відносин у соціальній сфері є додержання принципу пропорційності між соціальним захистом громадян та фінансовими можливостями держави, а також гарантування права кожного на достатній життєвий рівень.

У рішенні від 09.10.1979 року у справі «Ейрі проти Ірландії» Європейський суд з прав людини констатував, що здійснення соціально-економічних прав людини значною мірою залежить від становища в державах, особливо фінансового. Такі положення поширюються й на питання допустимості зменшення соціальних виплат (рішення від 12.10.2004 у справі «КйартанАсмудсон проти Ісландії»).

З урахуванням такого елемента принципу верховенства права, як пропорційність (розмірність) Конституційний Суд України зазначив, що передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними, а оскільки держава зобов`язана регулювати економічні процеси, встановлювати й застосовувати справедливі та ефективні форми перерозподілу суспільного доходу з метою забезпечення добробуту всіх громадян, то механізм реалізації цих прав може бути змінений державою, зокрема, через неможливість їх фінансового забезпечення шляхом пропорційного перерозподілу коштів з метою збереження справедливого балансу між інтересами окремих осіб і інтересами всього суспільства. При цьому зміна механізму нарахування певних видів соціальних виплат та допомоги є конституційно допустимою до тих меж, за якими ставиться під сумнів сама сутність змісту права на соціальний захист.

З огляду на вищевикладене, при здійснення розрахунку коефіцієнту страхового стажу, відповідно до вимог статті 25 Закону № 1058, величина оцінки одного року страхового стажу дорівнює 1%.

Враховуючи вищенаведені положення вимог Закону № 1058 позивачу з 01.10.2017 року здійснено розрахунок коефіцієнту страхового стажу з використанням наступних показників:

См(сума місяців страхового стажу) складає 759 місяців = (63 роки (34 роки (страховий стаж) + 29 років (пільговий стаж) х 12 місяців) + 3 місяці.

Вс (величина оцінки одного року страхового стажу) дорівнює 1%.

КС (Коефіцієнт страхового стажу) = 759 (сума місяців страхового стажу) х 1% (величина оцінки одного року страхового стажу) : (100% х 12) = 0,63250

Таким чином, коефіцієнт страхового стажу для розрахунку пенсії з 01.10.2017 року складає 0,63250.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що коефіцієнт страхового стажу не є конкретно визначеною величиною, та розраховується за формулою, визначеною у статті 25 Закону № 1058 та відповідно розраховується з урахуванням суми місяців страхового стажу, який для кожного пенсіонера є різним та залежить від кількості відпрацьованих місяців, а також величини оцінки страхового стажу, яка визначена Законом № 1058.

Матеріалами справи встановлено, що при розрахунку коефіцієнту страхового стажу позивача відповідачем була використана величина оцінки одного року страхового стажу, яка дорівнює 1%.

З урахування викладеного суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що відповідачем з 01.10.2017 року правомірно здійснено розрахунок страхового стажу позивачу з коефіцієнтом страхового стажу в розмірі 0,63250.

Крім того, фактично коефіцієнт страхового стажу з 01.10.2017 року зменшився, однак було підвищено розмір середньої заробітної плати, який використовується при обчисленні пенсій та з 01.10.2017 року перерахунок раніше призначених пенсій здійснено з використанням показника середньої заробітної плати на рівні 3764,40 грн.

Отже, вказані зміни не погіршили умов отримання пенсії позивачем.

Щодо посилання позивача на те, що відповідач повинен був збільшити коефіцієнт страхового стажу з 0,85 до 1%, суд першої інстанції вірно зазначив, що відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 1058 коефіцієнт страхового стажу з урахуванням періодів до набрання чинності цим Законом не може перевищувати 0,75 %, а з урахуванням страхового стажу, передбаченого абз. 10 ч. 3 ст. 24 Закону № 1058 - 0,85%.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що відповідач правомірно при перерахунку пенсії позивачу з 01.10.2017 року застосував коефіцієнту страхового стажу у розмірі 0,63250, а отже відсутні підстави для зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії із застосуванням коефіцієнту страхового стажу у розмірі 1 за період з 01.10.2017 року по теперішній час.

Щодо позовних вимог про виплату компенсації відповідно до вимог Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати», суд виходив з наступного.

Згідно ст. 1 Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку порушенням строків їх виплати» від 19.10.2000 року № 2050-III (далі - Закон № 2050) підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

Відповідно до ст. 2 Закону № 2050 компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом.

Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії; соціальні виплати; стипендії; заробітна плата (грошове забезпечення) та інші.

Приписами статті 3 цього Закону визначено, що сума компенсації обчислюється шляхом множення суми нарахованого, але не виплаченого громадянину доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов`язкових платежів) на індекс інфляції в період невиплати доходу (інфляція місяця, за який виплачується доход, до уваги не береться).

Компенсацію виплачують за рахунок: власних коштів - підприємства, установи і організації, які не фінансуються і не дотуються з бюджету, а також об`єднання громадян; коштів відповідного бюджету - підприємства, установи і організації, що фінансуються чи дотуються з бюджету; коштів Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, інших цільових соціальних фондів, а також коштів, що спрямовуються на їх виплату з бюджету (стаття 6 Закону № 2050).

Враховуючи, що пенсія позивачу не припинялась та виплачується згідно норм чинного законодавства, а виплата невірного розрахунку позивачу пенсії не нараховувалась, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.

Керуючись ст. ст. 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу представника позивача - адвоката Ткач Ганни Валеріївни - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року у справі № 200/10494/19-а за позовом адвоката Ткач Ганни Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 22 січня 2020 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

Г.М. Міронова

Джерело: ЄДРСР 87077936
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку