open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 515/1711/18
Моніторити
Ухвала суду /31.07.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /17.06.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /30.03.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Постанова /13.03.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.02.2020/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Одеський апеляційний суд Постанова /16.01.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.10.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.09.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /13.08.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /05.08.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /10.07.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Рішення /20.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Рішення /20.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /06.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /15.05.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.05.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /12.03.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /06.03.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.02.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /19.11.2018/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /31.10.2018/ Татарбунарський районний суд Одеської області
emblem
Справа № 515/1711/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.07.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /17.06.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /14.04.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /30.03.2020/ Татарбунарський районний суд Одеської області Постанова /13.03.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.02.2020/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Одеський апеляційний суд Постанова /16.01.2020/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.10.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /18.09.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /13.08.2019/ Одеський апеляційний суд Ухвала суду /05.08.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /10.07.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Рішення /20.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Рішення /20.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /06.06.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /15.05.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.05.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /12.03.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /06.03.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /13.02.2019/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /19.11.2018/ Татарбунарський районний суд Одеської області Ухвала суду /31.10.2018/ Татарбунарський районний суд Одеської області
Номер провадження: 22-ц/813/958/20

Номер справи місцевого суду: 515/1711/18

Головуючий у першій інстанції Сметаняк О. Я.

Доповідач Гірняк Л. А.

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.01.2020 року м. Одеса

Колегія суддів судової палати у цивільних справах Одеського апеляційного суду в складі:

Головуючого - Гірняк Л.А.

Суддів - Сегеди С.М., Цюри Т.В.,

За участю секретаря - Ющак А.Ю.

Осіб , що беруть участь у справі:

Позивач- ОСОБА_1

Представник позивача- ОСОБА_2

розглянула у відкритому судовому засіданні м. Одеса апеляційну скаргу Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області на рішення Татарбунарського районного суду Одеської області від 20 червня 2019 року у справі за позвом ОСОБА_1 до Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області , третя особа- Відділ освіти Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області

-про визнання протиправним розпорядження та поновлення на роботі.-

ВСТАНОВИЛА :

ПРОЦЕДУРА:

31.10.2018 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовними вимогами,котрі неодноразово уточнювала та зазначала, що рішенням Тузлівської сільської ради 428-I від 05.10.2018 року скасовано розпорядження сільського голови від 12.01.2016 року № 4 про призначення її на посаду директора комунального закладу Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня, та розпорядженням в.о. сільського голови Тузлівської сільської ради Семещенка О.О. № 1 від 05.10.2018 року її звільнено з посади директора Тузлівського НВК на підставі п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України у зв`язку із припиненням повноважень посадової особи.

Посилаючись на те, що рішення не ґрунтується на вимогах Конституції України, КЗпП України та Статуту Тузлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів - ліцей Татарбунарського району Одеської області» від 19.07.2013 року № 385-VI, оскільки її звільнення не було погоджено із відділом освіти Татарбунарської райдержадміністрації та припинення повноважень посадової особи, на підставі п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України не відповідає вимогам закону, не стосується керівників навчальних закладів просила суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області № 428-I від 05.10.2018 року «Про скасування розпорядження сільського голови від 12.01.2016 року № 4 «Про призначення на посаду директора КЗ Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей ОСОБА_1 »;

-визнати незаконним та скасувати розпорядження № 1 від 05.10.2018 року Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області про звільнення позивача з займаної посади;

- поновити позивача на роботі на посаді директора КЗ Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей;

-стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу.(т. 1 а.с. 1-5, 181-185, 195-199).

Рішенням Татарбунарського районного суду Одеської області від 20 червня 2019 року та ухвали про виправлення описки від 10 липня 2019 року позовну заяву ОСОБА_1 до Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача відділ освіти Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним розпорядження та поновлення на роботі задоволено в повному обсязі.

Визнано незаконним та скасовано рішення сесії Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області № 428-I від 05.10.2018 року в частині скасування розпорядження сільського голови від 12.01.2016 року № 4 «Про призначення на посаду директора Тузлівського НВК (загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей) Катаркової Н. П .».

Визнано незаконним та скасувати розпорядження № 1 від 05.10.2018 року Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області про звільнення ОСОБА_1 з посади директора КЗ Тузлівський НВК (загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей) на підставі п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України.

Поновлено ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на роботі на посаді директора Комунального Закладу «Тузлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей» Татарбунарського району Одеської області.

Стягнуто з Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області

на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу, за період з 05.10.2018 року по 20.06.2019 року в розмірі 116486,50 гривень із відрахуванням із зазначеної суми податків та обов`язкових платежів.

Стягнути з Тузлівської сільської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378876, адреса: 68160, Одеська обл., Татарбунарський район, село Тузли, вулиця Завгороднього, будинок 29) на користь держави із зарахуванням до спеціального бюджету судовий збір у розмірі 2819,20 гривень.

Допущено негайне виконання судового рішення частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць та поновлення на роботі.

В апеляційній скарзі голова Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області в просить рішення скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимогах ОСОБА_1

Відзив на апеляційну скаргу не надійшов.

В судове засідання відділ освіти Татарбунарської районної державної адміністрації просить справу слухати в їх відсутності.

В.О. голови Тузлівської сільради Татарбунарського району Одеської області просить відкласти розгляд справи в зв`язку з завантаженість при складенні звіту.

Судова колегія приходить до висновку про відмову в заявленому клопотанні з врахуванням вимог ст.2 ЦПК України .

Відповідно до вимог ст.372 ЦПК України судова колегія вважає за можливим розглянути справу за відсутності Тузлівської сільської ради Татарбунарського району одеської області , третьої особи - Відділу освіти Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області оскільки вони належним чином сповіщені про час та місце судового розгляду.

АРГУМЕНТИ(ДОВОДИ)СТОРІН:

Заявник в апеляційній скарзі зазначає, що рішення не ґрунтується на нормах матеріального та процесуального права оскільки сільський голова Тузлівської сільської ради Корнован-Мойсеєнко Л.Ю. на 12.01.2016 року не мала повноважень про призначення позивачки на посаду директора навчального закладу. Так як зміни до статуту набирають законної сили з 08.02.2016 року, а тому розпорядження № 4 « Про призначення на посаду директора Тузлівського НВК (загальноосвітня школа 1-111 ступеня-ліцей ОСОБА_1 » був скасований виконавчим комітетом Тузлівською сільською радою.

Крім того, посилається на те, що позивачка не пройшла конкурсний відбір, а тому станом на 05.09.2017 рік у неї припинились повноваження.

Одночасно посилається на п.5 ч.1 ст.41 КЗпП України яка передбачає спеціальну підставу для розірвання трудового договору,котра надає право власнику не конкретизувати причину звільнення посадової особи,повноваження якої припинились із закінченням дії трудового договору та за відсутності рішення про продовження чи переукладення трудового договору.

Відзив на апеляційну скаргу до апеляційного суду не надійшов.

ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ та ОЦІНКА АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ:

Судова колегія заслухавши доповідь судді доповідача,вислухавши поясненя сторін,що з`явились,перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги дійшла наступного.

Задовольняючи позовні вимоги в частині скасування рішення Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області № 428-I від 05.10.2018 року «Про скасування розпорядження сільського голови від 12.01.2016 року № 4 «Про призначення на посаду директора КЗ Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей Катаркової Н .П .» районний суд виходив з того, що це рішення не ґрунтується на вимогах закону оскільки нормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразової дії,вичерпують свою дію фактом їхнього виконання,тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання та не оскаржувались судовому порядку .Підстава,як скасування розпрядження голови Тузлівської сільської ради Одеської області у зв`язку із порушенням порядку визначення працівника на посаду,відсутня в трудовому законодавстві.

Визнаючи незаконним та скасовуючи розпорядження № 1 від 05.10.2018 року Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області про звільнення позивача з займаної посади позивачки,районний суд виходив з того, що порушення діючого законодавства при прийняті позивача на роботу не є правовою підставою для звільнення з посади.

Поновлюючи на роботу та стягуючи середньомісячний заробіток за вимушений прогул за період з 05.10.2018 року по 20.06.2019 року у розмірі 116 486,50 грн. із відрахуванням податків і обов`язкових платежів,районний суд виходив з незаконності звільнення ОСОБА_1 з посади директора та середньо денного заробітку відповідно до п.5 Постанови КМУ за № 100, що становить 896,05 грн.

Судова колегія з висновком районного суду погоджується з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідно до заяви ОСОБА_1 від 12.01.2016 року т позивач просила призначити її на посаду директора Тузлівського НВК - загальноосвітньої школи. ( т.1 а.с. 192)

12.01.2016 року сільський голова направив подання начальника відділу освіти Татарбунарської РДА Одеської області про призначення позивачки на посаду директора (1. 1 а.с.193).

Розпорядженням № 4 від 12.01.2016 року Тузлівською сільською радою ОСОБА_1 призначено на посаду директора Тузлівського НВК з 13.01.2016 року (Т.1 а.с. 37, 100).

Рішенням від 05 жовтня 2018 року № 428-1 Тузлівської сільської ради Х111 сесії першого скликання скасовано розпорядження сільського голови від 12.01.2016 року № 4 «Про призначення на посаду директора КЗ Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей ОСОБА_1 ».( а.с.101 т.1).

Відповідно дотрудової книжки позивачки вбачається , що запис про призначення її на посаду директора Тузлівського НВК зроблений у відповідності до розпорядження № 4 від 12.01.2016 року, підстава - п. 1 ст. 23 КЗпП України, а запис про звільнення - зроблений згідно розпорядження № 1 від 05.10.2018 року в.о. сільського голови Семещенком О.О., підстава звільнення п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України (Т. 1, а.с. 38-41).

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про освіту» (дата прийняття 23.05.1991, в редакцій, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) керівники навчальних закладів, що є комунальною власністю, призначаються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, відповідними обласними, міськими, районними органами управління освітою за попереднім погодженням з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» (дата прийняття 13.05.1999, в редакцій, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) призначення на посаду та звільнення з посади керівника державного та комунального загальноосвітнього навчального закладу здійснює відповідний орган управління освітою.

Стаття 11 Закону України «Про освіту» визначає, що до органів управління освітою належать: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти; центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади; орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти; місцеві державні адміністрації і органи місцевого самоврядування, а також утворені місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування структурні підрозділи з питань освіти (місцеві органи управління освітою).

Отже, існує розбіжність між порядком призначення керівників комунальних загальноосвітніх навчальних закладів, закріплених у Законі України «Про освіту», та порядком, визначеним у Законі України «Про загальну середню освіту»,

Закон України «Про освіту» по відношенню до загальноосвітніх навчальних закладів є загальним нормативно-правовим актом. Закон України «Про загальну середню освіту» є спеціальним нормативно-правовим актом для регулювання зальної середньої освіти в України, та прийнятий пізніше.

Застосування норм права у випадку колізії при розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом.

Згідно з ч.2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального загальноосвітнього навчального закладу здійснює відповідний орган управління освітою.

Законом не передбачено призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального загальноосвітнього навчального закладу сесією представницького органу місцевого самоврядування, а також здійснення попереднього погодження з органами місцевого самоврядування призначення на посаду керівників комунальних загальноосвітніх навчальних закладів.

З огляду на викладене та відповідно Закону України «Про загальну середню освіту» керівника комунального загальноосвітнього навчального закладу призначають органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи з питань освіти орану місцевого самоврядування (місцеві органи управління освітою) без попереднього погодження з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема п.5 - до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання; зокрема до п. 6- утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради.

Згідно із ч.3 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Як зазначено у пп.1 п. «а» ст. 32 глави 2 «Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема власні (самоврядні) повноваження, а саме управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально- технічного та фінансового забезпечення.

Отже, Виконавчий комітет Тузлівської селищної ради є виконавчим органом Тузлівської селищної ради і, зокрема, органом управління освітою у Тузлівській обєднаній територіальній громаді.

Матеріали справи не спростовують, що ОСОБА_6 на дату 12.01.2016 року виконувала обов`язки сільського голови Тузлівської сільської ради Татарбунарського району та погодила з відділом освіти Татарбунарської РДА від 12.01.2016 року № 29 кандидатуру ОСОБА_1 на посаду директора Тузлівського НВК про що зазначено в наказі.( а.с.37).

За тких обставин доводи апеляційної скарги щодо відсутності повноважень голови Тузлівської селищної ради Корнован-Мойсеєнко Л.Ю. на 12.01.2016 року спростовується матеріалами справи.

Відповідно до п. 3 Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 827 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності», призначення керівників навчальних закладів здійснюється за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до цього Порядку, шляхом укладення контракту.

У п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 827 органам місцевого самоврядування рекомендовано з урахуванням Порядку, затвердженого цією постановою, визначити призначення керівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності за результатами конкурсного відбору.

Тобто, з положень Постанови Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 827 випливає, що укладати контракт з кандидатами на призначення на посаду керівника комунального загальноосвітнього закладу можна тільки після визначення органом місцевого самоврядування порядку проведення конкурсного відбору на зайняття посади керівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності з урахуванням Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 827.

Положення про проведення конкурсу та призначення на посаду керівника закладу загальної середньої освіти КЗ «Тузлівський НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей» Татарбунарського району Одеської області, затверджене на XLIX сесії І скликання від 03.04.2019 року № 513-І

Отже, призначати на посаду директора Тузлівської НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей,шляхом укладення контракту відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 827, стало можливо лише після прийняття рішення ради від 03.04.2019 року № 513-І яким затверджено Положення про призначення на посаду керівників навчальних закладів, що перебувають у комунальній формі власності Тузлівської селищної ради.

Виходячи з того, що звільнення директора КЗ Тузлівський НВК загальноосвітня школа I-III ступеня - ліцей ОСОБА_1 відбулось з порушенням норм чинного законодавства,районний суд правильно дійшов висновку про поновлення її на роботі та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу.

Відповідно до вимог ст.375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін,так як визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. 367,368,374,375,381,382,384,389,390 ЦПК України, судова колегія,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Тузлівської сільської ради Татарбунарського району Одеської області залишити без задоволення, а рішення Татарбунарського районного суду одеської області від 20 червня 2019 року без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та підлягає оскарженню безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повний текст складено 20 січня 2020 року.

Головуючий суддя - Л.А. Гірняк

Судді С.М.Сегеда

-

Т .В.Цюра

Джерело: ЄДРСР 87018242
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку