open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/8409/19
Моніторити
Постанова /26.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /15.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /27.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/8409/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /26.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /15.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /27.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

15 січня 2020 року

м. Дніпро

справа № 160/8409/19

Суддя І інстанції – Ільков В.В.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Сафронової С.В., Мельника В.В.,

за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Дніпровської міської ради

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «УКРМЕТКОМПЛЕКС» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати Податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 14.08.2019 № 0024331404 про збільшення Позивачу суми грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 71 286,72 грн. (сімдесят одна тисяча двісті вісімдесят шість гривень 72 копійки), у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 57029,37 грн. (п`ятдесят сім тисяч двадцять дев`ять гривень 37 копійок), за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 14 257,35 грн. (чотирнадцять тисяч двісті п`ятдесят сім гривень 35 копійок); податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 14.08.2019 № 0024351404 про збільшення Позивачу суми грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 270956,22 грн. (двісті сімдесят тисяч дев`ятсот п`ятдесят шість гривень 22 копійки), у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 216 764,98 грн. (двісті шістнадцять тисяч сімсот шістдесят чотири гривні 98 копійок), за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 54 191,24 грн. (п`ятдесят чотири тисячі сто дев`яносто одна гривня 24 копійки).

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що при розрахунку розміру орендної плати користувалося витягами з нормативно-грошової оцінки землі отриманих у 2017, 2018 роках у ГУ Держземагенства в Дніпропетровській області, а тому донарахування такої плати за оскарженими податковими повідомленнями рішеннями є безпідставним. Також вказує на порушення законодавчо встановленого порядку призначення та проведення перевірки.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2019 року позовні вимоги було задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Дніпровська міська рада, як особа яка не брала участі у справі, але вважаючи що рішенням суду вирішено питання про її права, свободи та інтереси, подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просила рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує що орендна плата за 2017-2018 року відповідачем була розрахована відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок сформованих станом на 01.01.2017 року, а тому донарахування суми орендної плати відповідно до оскаржених податкових повідомлень-рішень є обґрунтованим.

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представники Дніпровської міської ради та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підтримали вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, представник ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» просив відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 03.07.2019 року № 4041-п та направлення на проведення перевірки від 03.07.2019 року № 4571 посадовою особою контролюючого органу було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» (код ЄДРПОУ 31687700) з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельні ділянки, що перебувають в користуванні ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» на підставі укладених договорів оренди землі площею 0,5278 га (кадастровий номер - 1210100000:08:777:0261), 0,1188 га (кадастровий номер 1210100000:03:080:0130), 0,0193 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року

17.07.2019 року, за результатами перевірки, складено акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» від 17.07.2019 року № 39488/04-36-14-04/31687700, яким встановлено порушення ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС»:

- п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати на загальну суму 273794,35 грн., у т.ч. за 2017 рік 169067,79 грн., та за 2018 рік 104726,56 грн., у т.ч. за земельні ділянки:

- за ділянку по АДРЕСА_1 ,97-Д, площею 0,5278га (кадастровий номер - 1210100000:08:777:0261) заниження орендної плати за 2017 рік складає 134776,17грн., та за 2018 рік 81988,81 гривень;

- за ділянку по АДРЕСА_2 . 1-м, площею 0,1188 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0130) заниження орендної плати за 2017 рік складає 29499,27грн., та за 2018 рік 17945,40 гривень;

- за ділянку по АДРЕСА_2 . 1-м, площею 0,0193га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129) заниження орендної плати за 2017 рік складає 4792,35грн., та за 2018 рік 4792,35 гривень.

Під час перевірки на запит ГУ ДФС у Дніпропетровській області про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок з кадастровими номерами 1210100000:08:777:0261; 1210100000:03:080:0130; та 1210100000:03:080:0129, управлінням Держгеокадастру у м.Дніпрі Дніпропетровської області було надано витяги від 19.07.2018 року №53/130718/03-07, від 25.06.2018 року №46/220618/03-07 та 08.04.2019 року №0104-1663-нго.

Відповідно до витягу від 19.07.2018 року №53/130718/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:08:777:0261, сформованого управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області по ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» з урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПКУ, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 року по м. Дніпро, Новокодацький р-н, вул. Набережна Заводська, 97-Д, площею 0,5278 га (кадастровий номер -1210100000:08:777:0261) складає 22462694,17 гривень. Цільове призначення земельної ділянки: 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Річна сума орендної плати за землю, яка нарахована ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» на 2017 та 2018 роки складає 673880,83 гривень. Підприємством подана Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 0,5278 га та кадастровим номером - 1210100000:08:777:0261 на 2017 рік на загальну суму 539104,66 грн., на 2018 рік на загальну суму 591892.02 гривень (відповідно до листа від 11.01.2018 року №4129/5 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік становить 1,0). Зазначено щодо заниження орендної плати за земельну ділянку площею 0,5278 га за 2017 рік складає 134776,17 грн., та за 2018 рік 81988,81 гривень.

Відповідно до витягу від 25.06.2018 року №46/220618/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:03:080:0130, сформованого управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області по ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» з урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПКУ, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01,01,2017 року по м. Дніпро. Соборний р-н, пр-т Героїв, буд. 1-м, площею 0,1188 га (кадастровий номер -1210100000:03:080:0130) - складає 4916544,90 грн. Цільове призначення земельної ділянки: 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Річна сума орендної плати за землю, яка нарахована ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2017 та 2018 роки складає по 147496,35 гривень. Підприємством подана Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 0,1188 га та кадастровим номером - 1210100000:03:080:0130 на 2017 рік на загальну суму 117997,08 грн., на 2018 рік на загальну суму 129550,95 гривень (відповідно до листа від 11.01.2018 року №4129/5 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік становить 1,0). Заниження орендної плати за земельну ділянку площею 0,1188 га за 2017 рік складає 29499,27 грн., та за 2018 рік 17945,40 гривень.

Відповідно до витягу від 08.04.2019 №0104-1663-нго із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2017 рік, кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129, сформованого управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області по ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» з урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПКУ, нормативна грошова оцінка земельної ділянки по м. Дніпро, Соборний р-н, пр-т Героїв, буд, 1-м, площею 0,0193 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129) складає 798730,33 гривень. Згідно витягу від 08.04.2019 року №0104-1656-нго із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2018 рік нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 798730,33 гривень. Цільове призначення земельної ділянки: 03.07 для будівництва то обслуговування будівель торгівлі. Річна сума орендної плати за землю, яка нарахована ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2017 - 23 961,91 грн. та за 2018 рік - 23 961,91 гривень. Підприємством подана Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 0,0193 га та кадастровим номером - 1210100000:03:080:0129 на 2017 рік на загальну суму 19169,56 грн., на 2018 рік на загальну суму 19169,56 гривень (відповідно до листа від 11.01.2018 року №4129/5 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік становить 1,0). Заниження орендної плати за земельну ділянку площею 0,0193 га за 2017 рік складає 4792,35 грн., та за 2018 рік - 4792,35 гривень.

За таких обставин контролюючий орган прийшов до висновку, що позивачем було занижено суму орендної плати на загальну суму 273794,35 грн., у т.ч. за 2017 рік 169067,79 грн. та за 2018 рік 104726,56 гривень.

На підставі акта перевірки контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення, а саме:

- податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 14.08.2019 року № 0024331404 про збільшення позивачу суми грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 71 286,72 грн. (сімдесят одна тисяча двісті вісімдесят шість гривень 72 копійки), у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 57029,37 грн. (п`ятдесят сім тисяч двадцять дев`ять гривень 37 копійок), за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 14 257,35 грн. (чотирнадцять тисяч двісті п`ятдесят сім гривень 35 копійок);

- податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 14.08.2019 року № 0024351404 про збільшення позивачу суми грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 270 956,22 грн. (двісті сімдесят тисяч дев`ятсот п`ятдесят шість гривень 22 копійки), у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 216 764,98 грн. (двісті шістнадцять тисяч сімсот шістдесят чотири гривні 98 копійок), за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 54 191,24 грн. (п`ятдесят чотири тисячі сто дев`яносто одна гривня 24 копійки).

Відповідно до пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України:

земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу) (підпункт 14.1.72);

землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (підпункт 14.1.73);

земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами (підпункт 14.1.74);

плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147).

Згідно з пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, платники земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно з п.289.3 ст.289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.

Виходячи з аналізу зазначених правових норми суд першої інстанції вірно зазначив про те, що визначальним фактором , що впливає на розмір орендної плати за землю є умови договору оренди, що укладений з дотриманням вимог Податкового кодексу України, виходячи з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, і величину цього коефіцієнту який розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за певною формулою

З матеріалів справи вбачається, що між Дніпропетровською міською радою та позивачем ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС», було укладено договір оренди земельної ділянки від 07.02.2005 року терміном дії п`ятнадцять років (до 07.02.2020 року), державна реєстрація якого відбулась 10.03.2005 року за №040510400222, згідно умов якого ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» відповідно до рішення міської ради №300/22 від 08.12.2004 року прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,5278 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, Новокодацький р-н (Ленінський р-н), вул. Набережна Заводська,97-Д, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м. Дніпропетровська за кодом 1210100000:08:777:0261. Цільове призначення земельної ділянки - 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги).

02.09.2004 року між Дніпропетровською міською радою та ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС», було укладено договір оренди земельної ділянки, терміном дії п`ятнадцять років (до 02.09.2019 року), згідно умов ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» відповідно до рішення міської ради №128/17 від 02.06.2004 року прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1188 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Соборний р-н, пр-т Героїв, буд. 1-м, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 1210100000:03:080:0130. Цільове призначення земельної ділянки - 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

02.09.2004 року між Дніпропетровською міською радою та ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС», було укладено договір оренди земельної ділянки, терміном дії п`ятнадцять років (до 02.09.2019 року), згідно умов якого ТОВ НВП «УКРМЕТКОМПЛЕКС» відповідно до рішення міської ради №128/17 від 02.06.2004 року прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,0193 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Соборний р-н, пр-т Героїв, буд. 1-м. яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 1210100000:03:080:0129. Цільове призначення земельної ділянки - 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

Дніпровською міською радою прийнято рішення від 27.12.10 року №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №3/65 від 15.07.2015 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 року №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №7/11 від 13.07.2016 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 року №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №12/18 від 15.02.2017 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста» та №13/27 від 06.12.2017 року «про ставки земельного податку, розмір орендної плати, пільги зі сплати земельного податку на території міста» яким відповідно встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%.

21.02.2018 року Дніпровською міською радою було прийнято рішення №8/30 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 року № 13/27 «Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста», яким встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками для цільового призначення земельної ділянки: 03.07 для обслуговування будівель торгівлі у розмірі 3%.

Тобто користування земельними ділянками, за кадастровими номерами 1210100000:08:777:0261; 1210100000:03:080:0130; 1210100000:03:080:0129, здійснюється позивачем на підставі укладених з Дніпропетровською міською радою вищевказаних договорів оренди землі. Термін оренди цих земельних ділянок - п`ятнадцять років.

Визначаючи розмір орендної плати за спірними податковими повідомленнями-рішенням контролюючий орган виходи з наданих управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області витягів від 19.07.2018 року №53/130718/03-07, від 25.06.2018 року №46/220618/03-07 та 08.04.2019 року №0104-1663-нго.

В той же час як вірно встановлено судом першої інстанції і вбачається з матеріалів справи у січні 2017 року позивач звернувся до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області з питанням отримання ним Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що знаходяться у нього в користуванні, з метою дотримання достовірності в розрахунках з нарахування плати за земельні ділянки при складанні податкових декларацій з плати за землю на 2017 рік.

06.02.2017 року товариством були отримані витяги № 211/010217/03-07, №210/010217/03-07 та №209/010217/03-07 з ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області до вищевказаних земельних ділянок, згідно яких:

- щодо земельної ділянки площею 0,5278га (кадастровий номер - 1210100000:08:777:0261), в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні – 2,0 ; нормативна грошова оцінка земельної ділянки 17970155,33 гривень; цільове призначення земельної ділянки (КВЦП: інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру);

- щодо земельної ділянки 0,1188 га (кадастровий номер -1210100000:03:080:0130), в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні – 2,0; нормативна грошова оцінка земельної ділянки 3933235,92 гривень; цільове призначення земельної ділянки (КВЦП: інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру);

- щодо земельної ділянки 0,0193га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129), в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні – 2,0; нормативна грошова оцінка земельної ділянки 638985,30 гривень; цільове призначення земельної ділянки (КВЦП: інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру).

На підставі вказаних витягів у 2017 році, товариством був розрахований податок зі сплати за земельні ділянки, що перебувають в його користуванні, з застосуванням коефіцієнта Кф у розмірі 2,0, виходячи з даних, отриманих 06.02.2017 року у витягах Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №211/010217/03-07, №210/010217/03-07 та №209/010217/03-07 та з урахуванням положень п.286.1, пп. 14.1.42 НКУ, де вказано, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а також із урахуванням рекомендацій в наказі Міністерства Аграрної політики та продовольства України №489 від 25 листопада 2016 року.

Декларації зі сплати за вищевказані земельні ділянки, були подані товариством у лютому 2017 року та прийняті контролюючим органом без зауважень.

У 2018 році позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про отриманням нових витягів, на 2018 рік за вищевказаними земельними ділянками.

05.04.2018 року ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області надало позивачу відповідь стосовно нових витягів на 2018 рік за вищевказаними земельними ділянками, що підтверджується листами № 778/0/197-18, № 779/0/197-18 та № 780/0/197-18, копії яких наявні в матеріалах справи.

Вказаними листами позивачу було надано роз`яснення про те, що застосування коефіцієнту функціонального використання Кф із значенням 2,0 може призвести до значних витрат бюджету та повідомлено про необхідність внесення змін до відомостей про цільове використання земельної ділянки до Державного земельного кадастру. Та вказано, що після внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до та) про земельну ділянку, згідно наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016 року «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», Відділ у м. Дніпро буде мати змогу надати адміністративну послугу «видача Витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки» з актуальними даними, що відповідають чинному законодавству».

В подальшому позивач звернувся до Департаменту землеустрою, містобудування та оцінки майна за допомогою в розробці обмінного файлу (електронного документа, ХМL-файл), відповідно до якого, буде можливість додати необхідну інформацію Державному земельному кадастру, з метою отримати витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку спірних земельних ділянок, на 2018 рік.

У липні 2018 року позивач звернувся вдруге до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про формування та видачу витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку спірних земельних ділянок на 2018 рік, на підставі отриманих від Департаменту землеустрою, містобудування та оцінки майна ХМL-файлів, які відповідно було передані до Держгеокадасту.

10.08.2018 року позивачем були отримані запитувані витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку № 1212/0-197-18 та № 1213/0/197-18 щодо двох земельних ділянок, де зазначено:

- щодо земельної ділянки, площею 0,5278 га (кадастровий номер-1210100000:08:777:0261), в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні – 2,5; нормативна грошова оцінка земельної ділянки 22462694,17 гривень; цільове призначення земельної ділянки (КВЦП: 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;

- щодо земельна ділянка, площею 0,1188 га (кадастровий номер-1210100000:03:080:0130), в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні – 2,5 ; нормативна грошова оцінка земельної ділянки 4916544,90 гривень; цільове призначення земельної ділянки (КВЦП: 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;

Тобто витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок були отримані тільки за двома земельними ділянками, що знаходяться у користуванні позивача.

У витягах № 1212/0-197-18, № 1213/0/197-18 від 10.08.2018 року за двома вказаними земельними ділянками коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) зазначено у розмірі 2,5.

З урахуванням того, що відбулася зміна коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки Кф в бік підвищення, товариством, 13.09.2018 року були подані до контролюючого органу уточнюючі розрахунки до декларацій з сплати на землю за 2018 рік, був перерахований розмір податків сплати за землю у сторону збільшення за період з 10 серпня 2018 року по грудень 2018 року, включно.

За таких обставин колегія суддів погоджується з обґрунтованим висновком суду першої інстанції, що позивач правомірно застосував у розрахунку розміру орендної плати відомості, які отримав від ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області 06.02.2017 року та 10.08.2018 року, при тому що інших витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у розпорядженні позивача не було.

Витяги від 19.07.2018 року №53/130718/03-07, від 25.06.2018 року № 46/220618/03-07 та від 08.04.2019 року № 0104-1663-нго, на які посилається апелянт в своїх доводах, позивачем у 2017 та 2018 роках, не були отримані, а тому не могли бути ним враховані при розрахунку розміру орендної плати за землю.

При цьому суд першої інстанції вірно зазначив, що відповідальність за правильність визначення показників (в тому числі і коефіцієнта функціонального використання – Кф) при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин – Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.

З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2019 року – залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.

В повному обсязі постанова складена 16 січня 2020 року.

Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов

суддя С.В. Сафронова

суддя В.В. Мельник

Джерело: ЄДРСР 86988878
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку