open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
38 Справа № 826/7176/17
Моніторити
Постанова /11.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /11.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Рішення /17.01.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /08.08.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.06.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.03.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /27.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /07.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/7176/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /11.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /11.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Рішення /17.01.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /08.08.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.06.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.03.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /27.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /07.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2020 року м. Київ № 826/7176/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1

до відповідача Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Міністерства юстиції України, Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату

про визнання протиправними та скасування наказів та рішення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 (далі також - позивач) з позовом до Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Міністерства юстиції України, Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного територіального управління юстиції у місті Києві № 103/6 від 08 лютого 2017 року про тимчасове зупинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса ОСОБА_1 з 10 лютого 2017 року, але не більше як на шість місяців у зв`язку з направленням 08 лютого 2017 року до Міністерства юстиції України подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльності;

- визнати протиправним та скасувати рішення № 5 Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату від 04 квітня 2017 року стосовно анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, видане Міністерством юстиції України 24 квітня 2009 року за НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 та виданий відповідно до цього рішення наказ Міністра юстиції Павла Петренка за № 1166/5 від 07.04.2017;

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного територіального управління юстиції у місті Києві за № 326/6 від 15 травня 2017 року про припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначила, що хоча і припустилася порушень правил вчинення нотаріальних дій та організації діловодства, однак, такі дії не призвели до завдання шкоди інтересам держави, юридичних чи фізичних осіб, а тому не могли бути підставою для анулювання її свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю за підпунктом «е» пункту 2 частини 1 статті 12 Закону України «Про нотаріат».

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2018 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2018 року, позовні вимоги задоволено повністю.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 06.03.2019р. касаційні скарги Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Міністерства юстиції України та Акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" - задоволено частково. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2018 року - скасовано. Справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.05.2019р. справу № 826/7176/17 розподілено на суддю Добрянську Я.І.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.05.2019р. справу прийнято до провадження судді Добрянської Я.І. та повідомлено сторони про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.05.2019р. у задоволенні заяви Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову - відмовлено.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.06.2019р. у задоволенні заяви Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову - відмовлено.

Представник відповідача 1 проти позову заперечив, скерувавши заперечення на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні адміністративного позову з огляду на те, що оскаржувані накази та рішення прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (а.с. 87-89 т1).

Представник відповідача 2 проти позову заперечив, скерувавши заперечення на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні адміністративного позову з огляду на те, що оскаржувані накази та рішення прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (а.с. 90-101 т1).

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач здійснює професійну діяльність як приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу на підставі Свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю НОМЕР_1, виданого 24 квітня 2009 року Міністром юстиції України та Реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності НОМЕР_2 від 28 травня 2009 року.

Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві, проведено позапланову комплексну перевірку організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1, дотримання нею порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства, про що складено відповідну Довідку від 05 грудня 2016 року (надалі - Довідка), копія якої наявна в матеріалах справи (а.с.22-27 том 1).

Наказом Головного територіального управління юстиції у місті Києві, «Про тимчасове зупинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса ОСОБА_1» від 08 лютого 2017 року № 103/6 (надалі - Наказ) тимчасово з 10 лютого 2017 року, але не більше як на шість місяців, зупинено нотаріальну діяльність позивача до вирішення питання про анулювання Свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю НОМЕР_1, виданого 24 квітня 2009 року Відповідачем - Міністерством юстиції України, на ім`я ОСОБА_1 .

15 лютого 2017 року позивачем отримано супровідний лист № 4/28/1559 від 08.02.2017 року, до якого додано Довідку та супровідний лист № 4/28/1561 від 08.02.2017 року з копією Наказу.

Рішенням Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату, від 04 квітня 2017 року №5, на підставі пп. «е» п. 2 частини першої ст. 12 Закону України «Про нотаріат», у зв`язку з неодноразовим порушенням нотаріусом чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій, анульовано Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, виданого відповідачем - Міністерством юстиції України 24 квітня 2009 року за НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 .

Наказом Міністерства юстиції України «Про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, виданого ОСОБА_1 » від 07.04.2017 року № 1166/5 (а.с. 31 том 1), відповідно до Рішення Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату №5 від 04.04.2017 року, на підставі пп. «е» п. 2 частини першої ст. 12 Закону України «Про нотаріат», а саме: у зв`язку з неодноразовим порушенням нотаріусом чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій, анульовано Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, видане Міністерством юстиції України 24 квітня 2009 року за НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 .

Наказом Головного територіального управління юстиції у місті Києві «Про припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1» від 15 травня 2017 року № 326/6 припинено нотаріальну діяльність приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 з 17 травня 2017 року.

Позивач, вважаючи вказані накази та рішення протиправними, звернулася з даним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду, не були порушені з огляду на наступне.

Стаття 3 Закону України «Про нотаріат» від 02 вересня 1993 року №3425-ХІІ визначає, що нотаріус - це уповноважена державою фізична особа, яка здійснює нотаріальну діяльність у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві або незалежну професійну нотаріальну діяльність, зокрема посвідчує права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняє інші нотаріальні дії, передбачені законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.

Стаття 21. Державне регулювання нотаріальної діяльності полягає у встановленні умов допуску громадян до здійснення нотаріальної діяльності, порядку зупинення і припинення приватної нотаріальної діяльності, анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; здійсненні контролю за організацією нотаріату, проведенням перевірок організації нотаріальної діяльності нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства; визначенні органів та осіб, які вчиняють нотаріальні дії, здійснюють контроль за організацією нотаріату, проводять перевірки організації нотаріальної діяльності нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства; визначенні ставок державного мита, яке справляється державними нотаріусами; встановленні переліку додаткових послуг правового і технічного характеру, які не пов`язані із вчинюваними нотаріальними діями, та встановленні розмірів плати за їх надання державними нотаріусами; встановленні правил професійної етики нотаріусів; контроль за організацією нотаріату, перевірка організації нотаріальної діяльності нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства здійснюються Міністерством юстиції України, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.

Частина 6 статті 33. Порядок проведення перевірки організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства затверджується Міністерством юстиції України.

Частина 1, 9, 10 статті 10. Для визначення рівня професійної підготовленості осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю, та вирішення питання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю при Міністерстві юстиції України утворюється Вища кваліфікаційна комісія нотаріату.

Питання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю розглядається Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату за поданням відповідно Міністерства юстиції України, Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі або Нотаріальної палати України у випадках, визначених цим Законом.

Порядок внесення відповідно Міністерством юстиції України, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі або Нотаріальною палатою України подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його розгляд Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату встановлюється Міністерством юстиції України.

Підпункт «е» пункт 2 частини першої статті 12. Свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю може бути анульовано Міністерством юстиції України за рішенням Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату, прийнятим на підставі подання Міністерства юстиції України, Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, у випадку неодноразового порушення нотаріусом чинного законодавства або грубого порушення закону, яке завдало шкоди інтересам держави, підприємств, установ, організацій, громадян при вчиненні нотаріальних дій та/або інших дій, покладених на нотаріуса відповідно до закону.

Порядок проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 17.02.2014 року №357/5.

Пунктом 13 Порядку встановлено, що позапланова комплексна, цільова або контрольна перевірка приватного нотаріуса проводиться за результатами попередньої перевірки або за дорученням Міністерства юстиції чи головного управління юстиції. За наслідками такої перевірки комісія складає довідку про результати проведеної перевірки з висновками.

Пункт 33. За наслідками перевірки організації роботи державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства комісія протягом п`яти робочих днів з часу закінчення перевірки складає довідку у двох примірниках про результати проведеної перевірки із зазначенням оцінки роботи державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, приватного нотаріуса та з викладеними у ній висновками і рекомендаціями.

Пункт 36. Голови комісії надає приватному нотаріусу, діяльність якого перевірялась, довідку за результатами перевірки для ознайомлення та підпису.

Пункт 37. Приватний нотаріус, діяльність яких перевірялась, має право письмово викласти свої заперечення або пояснення щодо висновків комісії.

Заперечення або пояснення приватного нотаріуса, діяльність якого перевірялась, надаються комісії та розглядаються разом з довідкою про проведену перевірку та іншими матеріалами перевірки.

Пункті 38. Один примірник довідки за результатами перевірки подається начальнику головного управління юстиції, який приймає рішення про способи реалізації висновків та пропозицій за результатами комплексної, цільової, контрольної перевірки, а другий примірник отримує приватний нотаріус, діяльність якого перевірялась.

Пункт 39. За результатами перевірки приватного нотаріуса, на підставі висновків комісії головне управління юстиції видає наказ, у якому встановлюється строк для усунення виявлених порушень та помилок.

Копія наказу направляється до виконання приватному нотаріусу для врахування пропозицій комісії впродовж п`яти робочих днів з дня ознайомлення з довідкою про результати проведеної перевірки та долучається до відповідного наряду державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, а також до реєстраційної справи приватного нотаріуса.

Порядок внесення Міністерством юстиції України, головними територіальними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі або Нотаріальною палатою України подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його розгляд Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 28.07.2011 року №1904/5.

Пункти 2-4 даного Порядку визначають, що Подання управління юстиції або Нотаріальної палати України про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю вноситься до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату. Воно повинно містити: інформацію про наявність підстав, визначених пунктом 2 частини першої статті 12 Закону; зазначення конкретних порушень, які були допущені нотаріусом; пропозиції щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю. До Подання додаються: засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, на підставі яких внесено Подання: доповідна записка про перевірку роботи нотаріуса; пояснення нотаріуса на предмет обставин, викладених у доповідній записці про перевірку роботи нотаріуса; копії документів про зупинення нотаріальної діяльності; копії документів, що свідчать про виявлені в діяльності нотаріуса порушення; документи, що свідчать про вжиті заходи щодо виявлених в роботі нотаріуса порушень; відповідні документи органів дізнання і слідства, прокуратури, суду тощо.

Пункт 14. На підставі рішення Комісії про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю видається відповідний наказ Міністерства юстиції України.

Судом встановлено, що підставою для внесення Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві подання до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату про анулювання свідоцтва про право на зайняття позивачем нотаріальної діяльності є Довідка за результатами проведеної позапланової комплексної перевірки організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1, дотримання нею порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства від 05 грудня 2016 року (далі - Довідка від 05.12.2016 року).

Проте, в порушення пунктів 36, 37 Порядку проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 17.02.2014 року №357/5 головою комісії не було надано позивачу довідку за результатами перевірки для ознайомлення та підпису. Також не надано можливості своєчасно ознайомитись з висновками комісії та надати свої заперечення та пояснення.

Судами також встановлено, що позивачу до застосування заходу у вигляді зупинення діяльності нотаріуса не надсилався наказ, у якому б встановлювався строк для усунення виявлених порушень та помилок.

При цьому відповідачі вказують, що під час проведення перевірки було виявлено низку порушень вимог чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій та здійснення правил нотаріального діловодства, допущені позивачем.

Відомості про такі порушення відображені у Довідці від 05.12.2016 року та не спростовані позивачем.

Таким чином, перевіркою та довідкою від 05.12.2016 року встановлена підстава анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, зазначена в підпункті «е» пункту 2 частини першої статті 12 Закону України «Про нотаріат» - порушення нотаріусом чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій.

Підпункт «е» пункту 2 частини першої статті 12 Закону України «Про нотаріат» визначає умови, за яких свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю може бути анульовано.

Зокрема, аналіз змісту даної норми дає підстави для висновку, що законодавець розділяє дві такі умови: 1) неодноразове порушення нотаріусом чинного законодавства або 2) грубе порушення закону, яке завдало шкоди інтересам держави, підприємств, установ, організацій, громадян при вчиненні нотаріальних дій та/або інших дій, покладених на нотаріуса відповідно до закону.

При цьому, завдання шкоди інтересам держави, підприємств, установ, організацій, громадян при вчиненні нотаріальних дій не є обов`язковою ознакою, яка має бути встановлена органом, що вирішує питання про анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю, як у випадку вчинення нотаріусом неодноразового порушення чинного законодавства, так і у разі грубого порушення закону.

30 листопада, 1 та 2 грудня 2016 року, комісією у складі Гриців Н.В. заступника начальника Управління з питань нотаріату начальника відділу організаційного забезпечення та контролю у сфері нотаріату Управління з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у місті Києві, Нестеренко В.І. начальника відділу аналітично-методичного забезпечення діяльності нотаріату Управління з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у місті Києві, Тішиної Д.Т. - головного спеціаліста відділу організаційного забезпечення та контролю у сфері нотаріату Управління з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у місті Києві, Глущенко Я.В. - головного спеціаліста відділу аналітично-методичного забезпечення діяльності нотаріату Управління з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у місті Києві та Посипанко А.А. - завідувача Київського державного нотаріального архіву, затвердженому наказом Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 28 листопада 2016 року за № 3864/8 (з урахуванням змін згідно наказу Головного територіального управління юстиції у м Києві від 01.12.2016 № 3869/8) проведено позапланову комплексну перевірку організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса ОСОБА_1, дотримання нею порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил ведення нотаріального діловодства за період роботи з 01 березня 2014 року по 02 грудня 2016 року.

05.12.2016р складено довідку за результатами зазначеної позапланової комплексної перевірки організації нотаріальної діяльності, згідно якої виявлені допущення нотаріусом систематичних порушень вимог чинного законодавства України при вчиненні нотаріальних дій за період, що перевірявся.

Крім того рішенням Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату від 04 квітня 2017 року №5 встановлено, що відповідно до наказів Головного управління юстиції у місті Києві від 28.11.2016р № 3864/8 та від 01.12.2016 р 3869/8 з 30 листопада по 02 грудня 2016 року була проведена позапланова комплексна перевірка організації нотаріальної діяльності та виконання правил нотаріального діловодства приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 за період роботи з 01 березня 2014 року по 02 грудня 2016 року (а.с. 64-72 том 1).

За результатами проведеної позапланової комплексної перевірки організації нотаріальної діяльності ОСОБА_1, Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві було встановлено, що нотаріусом допускались систематичні порушення вимог чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій, діловодство велося з порушенням правил ведення нотаріального діловодства.

Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві було виявлено наступні порушення Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22 грудня 2010 року № 3253/5 (далі - Правила).

При перевірці були встановлені порушення пункту 13.1. Правил, оскільки описи справ тривалого зберігання за 2014-2015 роки були відсутні.

Приватним нотаріусом ОСОБА_1 було порушено вимоги частини третьої пункту 16.2 Правил, оскільки у справах нотаріуса відсутній процесуальний документ про вилучення оригіналів документів (договори купівлі-продажу земельних ділянок від 15.07.2015р за реєстровими №№ 1044-1046).

Разом з тим, у Журналі обліку викликів нотаріуса для вчинення нотаріальних дій поза робочим місцем приватного нотаріуса графи 2-3 та 6 не містять всієї необхідної інформації, а графи 7-11 взагалі не заповнені (запис № 18 від 21.03.2014р).

Порушено пункт 6.5 Правил - нотаріус робив пропуски та про креслення при заповненні Реєстрів для реєстрації нотаріальних дій (далі - Реєстр).

При вчиненні нотаріальних дій за участю юридичної особи, нотаріусом не зазначалось місцезнаходження, код платника податків за ЄДРПОУ або податковий номер (якщо це передбачено вчинюваною нотаріальною дією), а також не зазначалось місце проживання представника, реквізити документів, що підтверджують його повноваження, чим порушено вимог пункту 7.23 Правил (реєстрові № 2109 від 27.03.2015р, 455 від 15.04.2015р, 461 від 463 від 15.04.2015р, 658, 660 від 18.05.2015р).

Встановлені порушення нотаріусом пункту 7.29 Правил, оскільки у графі 4 Реєстру відсутня інформація щодо перевірки законності перебування іноземного громадянина на території України (реєстровий № 92 від 23.01.2015р).

Також у Поданні зазначено про порушення нотаріусом пункту 7.47 Правил, оскільки в графі 7 Реєстру відсутні прізвища осіб та/чи їх представники, які записані в графі 3 (реєстрові №№ 61-63 від 28.01.2016, 461, 462, 463 від 15.04.2015, 643-646 від 18.05.2015, 648-650 від 18.05.2015, 785-805 від 25.05.2015, 863 та 895 від 04.06.2015, 785 від 25.05.2015, 1225, 1226, 1227, 1228 від 03.08.2015, 1813-1816 від 05.12.2014 та ін.).

У графі 6 Реєстру відсутня інформація щодо суми плати, стягнутої за вчинення нотаріальної дії, чим порушено пункту 7.43 Правил.

При засвідчені справжності підпису на заяві нотаріусом не було зазначено у графі 5 Реєстру, кому адресована така заява, чим порушено вимог пункту 7.32 Правил (реєстрові №№ 1227 та 1228 від 03.08.2015). При цьому у графі 7 Реєстру за цими реєстровими номерами запис замальовано з використанням коректора.

При посвідчені правочинів ОСОБА_1 не дотримано форму посвідчувального напису № 37 додатку 25 до Правил (реєстровий № 120 від 26.01.2015р).

При вчиненні нотаріальних дій приватний нотаріус ОСОБА_1 не дотримується вимог Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22 лютого 2012 року 296/5, та вимог чинного законодавства.

Не дотримано підпункт 2.4 пункту 2 глави 10 розділу II Порядку, оскільки прийняття заяви про прийняття спадщини або про відмову від її прийняття передує перевірці наявності заведеної спадкової справи (спадкові справи №№ 2/1015, 2/2014, 1/2014).

Також, нотаріусом не в повній мірі виконувалися вимоги 132 Земельного кодексу України щодо істотних умов договорів відчуження земельних ділянок (реєстрові №№ 1115,1117, 1119,1121 від 22.07.2015, № 1574 від 07.12.2015р та ін.).

Як вбачається з Подання, нотаріусом не перевірялося справжність спеціального бланку нотаріальних документів, на якому викладено текст правочину, за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що не відповідає вимогам пункту 4 глави 8 розділу І Порядку (реєстрові №№ 1115,1117,1119,1121 від 22.07.2015р).

При посвідченні договору купівлі-продажу житлового будинку нотаріусом не роз`яснено сторонам зміст статті 377 Цивільного кодексу України щодо переходу права власності або права користування на земельну ділянку, на якій він розміщений, без зміни її цільового призначення, чим порушено вимоги 3.4 пункту 3 глави 2 розділу II Порядку (реєстровий № 103 від 31.01.2014р).

Встановлені порушення підпунктів 2.1, 2.2, 2.4 пункту 2 глави 2 розділу II Порядку, оскільки нотаріусом не здійснено перевірку обтяження рухомого майна після реєстрації права власності на таке майно (реєстрові №№ 1359 від 11.09.2014, 1574 від 07.12.2015р) та перевірку наявності заборон відчуження за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно після реєстрації права власності на таке майно (реєстровий № 1670 від 28.12.2015р).

При посвідченні договору дарування квартири за реєстровим № 361 від 20.03.2015р, нотаріусом не було зазначено у пункті 8 договору, що право власності на майно, яке є предметом договору, виникає у обдаровуваного з моменту його державної реєстрації відповідно до пункту 4 статті 334 ЦК України, чим не дотримано вимоги статті 722 Цивільного кодексу України.

За результатами проведеної перевірки встановлено, що приватний нотаріус ОСОБА_1 систематично порушує вимоги чинного законодавства щодо організації нотаріальної діяльності, порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил ведення нотаріального діловодства.

Також з Подання вбачається, що на адресу Головного територіального управління юстиції у місті Києві неодноразово надходили скарги на дії приватного нотаріуса ОСОБА_1

За результатами розгляду скарги ОСОБА_5 (№ Д-24368/13 від 26.12.2014р) було встановлено, що при вчиненні 04.12.2013р за реєстровим № 1756 виконавчого напису про стягнення заборгованості за договором застави транспортного засобу, приватним нотаріусом ОСОБА_1 були допущені наступні порушення вимоги законодавства.

Так, текст виконавчого напису не відповідає вимогам статті 89 Закону та пункту 4 глави 16 розділу II Порядку - не зазначено дату і місце народження боржника, місце його роботи та строк, за який має провадитися стягнення.

Також у заяві про вчинення виконавчого напису стягувачем не було зазначено дату і місце народження боржника, місце його роботи та строк, за яким провадиться стягнення, чим порушено вимоги підпункту 2.1 пункту 2 глави 16 розділу II Порядку.

До документів, на підставі яких було вчинено виконавчий напис, в якості розрахунку долучено акт звіряння взаємних розрахунків по кредитному договору №50003014 станом на 02.12.2013р, сума боргу в якій не співпадає з сумою, доведеною до відома заявника листом - вимогою ТОВ «ПОРШЕ МОБІЛІТІ» від 04.09.2013р, що не відповідає положенню статті 88 Закону та підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 глави 16 розділу II Порядку щодо встановлення безспірності заборгованості.

Рішенням Липовецького районного суду від 11.03.2014р визнано виконавчий напис, вчинений 04.12.02013р за реєстровим № 1756 приватним нотаріусом ОСОБА_1 таким, що не підлягає виконанню.

За результатами розгляду звернення ОСОБА_6 (№ К-6861 від 15.03.2016р) Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві було встановлено неналежне виконання приватним нотаріусом ОСОБА_1 вимог пунктів 7.29 Правил в частині незазначення у графі 4 Реєстру відомостей щодо законності перебування іноземного громадянина на території України (реєстровий № 554 від 18.03.2011р), 7.32 Правил в частині незазначення у графі 5 Реєстру кому адресується заява, на якій засвідчується справжність підпису особи (реєстрові №№ 554 від 18.03.2011; 588 від 21.03.2015 та ін.), а також пункту 7.43 Правил в частині незазначення у графі 6 Реєстру суми плати, отриманої за вчинення нотаріальної дії (реєстрові №№ 598-605 від 22.03.2011 та ін.).

У Поданні також зазначено про надходження скарг ОСОБА_7 (від 11.10.2016р № П-6013) та ОСОБА_8 і ОСОБА_9 (від 01.11.2016, від 16.01.2017, від 16.02.2017 № К-6367, № К-6366, № 631/011-17) щодо посвідчення приватним нотаріусом правочинів на підставі підроблених документів.

Так, за результатами розгляду скарги ОСОБА_8 було встановлено, що при посвідчені договору купівлі-продажу земельної ділянки 15.07.2015р за реєстровим № 1044 приватним нотаріусом ОСОБА_1 не надано належної оцінки поданим документам та порушено вимоги статті 43 Закону.

А саме: особу, яка звернулась за вчиненням нотаріальної дії було встановлено за паспортом громадянина України з прізвищем « ОСОБА_8 », при цьому в Державному акті на право власності на земельну ділянку, у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та довідці про присвоєння ідентифікаційного номеру зазначено «ОСОБА_8».

Крім того, не дотримано вимоги частини другої статті 132 Земельного кодексу України - в тексті договору не зазначено права та обов`язки сторін.

Разом з тим, нотаріусом було здійснено пошуки на день раніше за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек та Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна - 14.07.2015р, а договір купівлі-продажу посвідчено 15.07.2015р, чим порушено пункти 2.1, 2.4 пункту 2 глави 2 розділу II Порядку.

Також у Поданні зазначено, що на адресу Головного територіального управління юстиції у місті Києві надійшло Рішення Печерського районного суду м Києва від 30.11.2016 (справа № 757/33268/15-ц), згідно якого встановлено таке.

Відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 09 липня 2015 року у справі № 765/3461/15 у приватного нотаріуса ОСОБА_1 вилучено оригінали документів, на підставі яких 26 травня 2015 року нею за реєстровим № 810 було посвідчено договір купівлі-продажу нежилого приміщення № 20 в будинку по АДРЕСА_2 , укладеного між ТОВ «Золота Осінь» в особі директора Латиніна І.А. та ОСОБА_12 Так, даним судовим рішенням встановлено, вищезазначена ухвала є підробною, оскільки єдиний унікальний номер судової справи № 765/3461/15-к не відповідає встановленому коду Печерського районного суду м. Києва, яким є 757, а не 765.

Отже, оригінал договору купівлі-продажу вказаного нерухомого майна та інші документи, які стали підставою для укладення цього договору, відсутні.

Згодом, відносно даного об`єкту нерухомості 2 червня 2015 року укладено між ОСОБА_12 та ОСОБА_13 договір купівлі-продажу нежилого приміщення, який був посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Козаєвою Н.М. за реєстровим № 2156.

На підставі вказаного договору право власності на нежиле приміщення зареєстровано за ОСОБА_13 .

Відповідно до вищезазначеного рішення суду договори купівлі-продажу нежилих приміщень між ТОВ «Золота осінь» та ОСОБА_12 , ОСОБА_14 посвідчувались приватним нотаріусом ОСОБА_1 з порушенням підпункту 2.1 пункту 2 глави 2 розділу II Порядку (посвідчення усіх договорів від 26 травня та 26 червня 2016 року за наявності арешту на нерухоме майно по АДРЕСА_4 та по АДРЕСА_2 ), пункту 7.43 Правил (при заповненні реєстру не зазначено суми отриманої плати), пункту 7.41 Правил (в реєстрі не зазначені дати та номери інформаційних довідок), пункту 5 глави 7 розділу І Порядку (не звернуто увагу нотаріуса, що на третій сторінці паспорта покупця не вклеєна фотографія).

Отже, рішенням Печерського районного суду міста Києва від 30.11.2016р у справі № 757/33268/15-ц визнано недійними договори:

1) купівлі-продажу нежилого приміщення № 22 (в літ. А) по АДРЕСА_4 , загальною площею 152,4 кв.м, укладений 26.06.2015 року між ТОВ «Золота осінь» та ОСОБА_14 , посвідчений приват нотаріусом ОСОБА_1 та зареєстрований в реєстрі за № 967;

2) купівлі-продажу нежилих приміщень № 1, № 2 підвалу та з № 3 по №8 першого поверху (групи приміщень № 20) загальною площею 101, 80 кв.м в буд по АДРЕСА_2, укладений 26 травня 2015 року між ТОВ «Золота осінь» та ОСОБА_12 , посвідчений приватним нотаріусом ОСОБА_1, зареєстрований в реєстрі за № 808;

3) купівлі-продажу нежилих приміщень з № 1 по № 8 (з першого по восьме) (групи приміщень № 22) в будинку по АДРЕСА_2, укладений 26 травня 2015 року між ТОВ «Золота осінь» та ОСОБА_12 , посвідчений приватним нотаріусом ОСОБА_1 та зареєстрованим в реєстрі за № 810.

Крім того, Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації неодноразово розглядались скарги щодо скасування реєстраційних дій, проведених приватним нотаріусом ОСОБА_1

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 17.11.2016р Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації дійшла висновку, що скаргу уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ «УКРІНБАНК» Оберемка Р.А. задовольнити частково.

Так, на підставі пунктів 1, 2, 6 частини першої статті 27, пункту 5 частини першої статті 28, частини шостої статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, скасовано реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 13.07.2016р № 10741070127038947 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах», № 10741050132038947 «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» та № 10741070133038947 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що пов`язані зі змінами в установчих документах», проведені приватним нотаріусом ОСОБА_1 стосовно ПАТ «УКРІНБАНК».

Крім того, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 12.09.2016р № 2699/5 Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, розглянувши скаргу директора ТОВ «ОІЛСІ» Семенової О.А., дійшла висновку, про її часткове задоволення.

Так, на підставі пунктів 1, 3, 4 частини першої статті 27, пункту 7 частини першої статті 28, частини шостої статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, скасовано реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань від 12.08.2016 № 10701070044055883, від 15.08.2016 № 10701320045055883 та № 10701050046055883, від 16.08.2016 №10701060047055883 щодо ТОВ «ЛІРА-2000», проведені приватним нотаріусом ОСОБА_1

Вказаним наказом субєкта владних повноважень було тимчасово блоковано доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань приватного нотаріуса ОСОБА_1 у термін до 01.12.2016р., що є одним із видів стягнення, застосованого до позивача.

Крім того, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 01.03.2017 р № 738/5 у повному обсязі задоволено скаргу спільного підприємства «Щорсівський гранітний кар`єр Укрпостачмашу» від 10.02.2017р.

Так, на підставі пункту 2 частини шостої статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пункту 12 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, скасовано рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 30 грудня 2015 року № 27703451, від 20 вересня 2016 року №№ 31478349, 31480068, 31480397, прийняті приватним нотаріусом ОСОБА_1

Додатково Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві, повідомлено, що 15.02.2017р ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» звернулось до Міністерства юстиції України із скаргою про порушення вимог чинного законодавства приватним нотаріусом ОСОБА_1 при внесенні 14 та 15 грудня 2016 року змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про державну реєстрацію іпотек та державну реєстрацію обтяження шляхом заміни AT «Райффайзен Банк Аваль» як іпотекодержателя та обтяжувача заставного нерухомого майна на інших осіб - ТОВ «ТРИ ОЗЕРА» та ТОВ «ХІМПРОЕКТ».

Проаналізувавши вищевикладене, комісія у своєму рішенні зазначила, що нотаріуси або посадові особи, які вчиняють нотаріальні дії, у своїй діяльності керуються законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а на території Республіки Крим, крім того, - законодавством Республіки Крим, наказами Міністра юстиції України, нормативними актами обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (стаття 7 Закону).

Згідно зі статтею 33 Закону у разі виявлення під час перевірки «одноразового грубого порушення порядку вчинення нотаріальних дій свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю приватного нотаріуса може бути анульовано у порядку та на підставах, передбачених цим Законом.

Таким чином правові підстави для скасування оскаржуваних наказу Головного територіального управління юстиції у місті Києві № 103/6 від 08 лютого 2017 року про тимчасове зупинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса ОСОБА_1 з 10 лютого 2017 року, але не більше як на шість місяців у зв`язку з направленням 08 лютого 2017 року до Міністерства юстиції України подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльності, рішення № 5 Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату від 04 квітня 2017 року стосовно анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, виданого Міністерством юстиції України 24 квітня 2009 року за НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 та виданого відповідно до цього рішення наказу Міністра юстиції Павла Петренка за № 1166/5 від 07.04.2017р та наказу Головного територіального управління юстиції у місті Києві за № 326/6 від 15 травня 2017 року про припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1, відсутні.

Наявні матеріали справи спростовують твердження позивача щодо відсутності правових підстав для анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, оскільки за досить тривалий період роботи - з 01 березня 2014 року по 02 грудня 2016 року Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 допускались систематичні порушення вимог чинного законодавства України при вчиненні нотаріальних дій.

При цьому суд приймає до уваги, що відповідно до Порядку 357/5, відсутність приватного нотаріуса на робочому місці на час перевірки без документального підтвердження поважних причин або відмова від надання необхідних документів на вимогу членів комісії є ухиленням від перевірки. Про ухилення від перевірки або відмову від надання необхідних документів на вимогу членів комісії складено відповідний акт, який підписаний головою та членами комісії, що не спростовано позивачем.

Більше того суд наголошує, що головою комісії вчинялися всі необхідні дії щодо належного надання позивачу довідки за результатами перевірки для ознайомлення та підпису, а також ознайомлення позивача з висновками комісії та надання нею заперечень та пояснень, що підтверджується наявним в матеріалах справи актом від 12.12.2016р, згідно якого члени комісії з проведення перевірки неодноразово телефонували позивачу на робочий та мобільний номери, наявні в реєстраційній справі. Проте на вищезазначені дзвінки нотаріус не відповідала.

Крім того, 08.02.2017р листом Головного територіального управління юстиції у місті Києві № 4/28/1559 позивачу було направлено для ознайомлення за результатами проведеної позапланової комплексної перевірки організації нотаріальної діяльності. Листами Міністерства від 16.03.2017р № 8.3-37/66 на юридичну адресу позивача як приватному нотаріусу та № 8.3-37/67 на домашню адресу як фізичній особі було повідомлено про засідання комісії, про що містяться докази в матеріалах справи. Разом з тим, позивач своїм правом на ознайомлення з висновком проведеної перевірки та надання пояснень щодо виявлених порушень не скористалася.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На переконання суду, позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються її позовні вимоги, суду не надала. Натомість відповідачі довели суду відсутність протиправних дій зі свого боку та прийняли оскаржувані накази та рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Приймаючи до уваги те, що адміністративний позов задоволенню не підлягає, то судові витрати позивачу не відшкодовуються.

З огляду на викладене, керуючись статтями 241-245, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Міністерства юстиції України, Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату про визнання протиправними та скасування наказів та рішення - відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Джерело: ЄДРСР 86987479
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку