open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 937/9145/19
Моніторити
emblem
Справа № 937/9145/19
Дата документу 18.12.2019

Справа № 937/9145/19

Провадження № 2/937/3896/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2019 року м. Мелітополь

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі:

головуючого - судді Бахаєва І.М.,

за участі секретаря судового засідання - Фурсової Л.І.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача КНП «МЦРЛ» - Левадної К.І.,

представника відповідача КНП «Центр ПМСД МРР» - Сорока В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області позовну заяву ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, Комунального некомерційного підприємства «Мелітопольська центральна районна лікарня» про визнання дій відповідачів протиправними та зобов`язання його вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 звернувся до Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області з позовом до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, Комунального некомерційного підприємства «Мелітопольська центральна районна лікарня», в якому просить визнати протиправними дії відповідачів, які полягають у відмові надати йому терапевтичні і стоматологічні послуги та зобов`язати Терпіннівську амбулаторію загальної практики сімейної медицини укласти з ним договір про надання медичних послуг.

Позовні вимоги, обґрунтовані тим, що позивач з 2018 року чотири рази звертався до місцевої лікарні з пропозицію укласти договір з терапевтом, однак йому було відмовлено при тому, він - людина похилого віку, переніс операцію на серці і ампутацію лівої руки. Терапевт ОСОБА_2 пояснила, що підписання договору зі ним не на часі, а після того як вона та її колеги уклали договори з іншими пацієнтами, лікарі почали відмовляти хворим у медичній допомозі. Разом з тим, такі протиправні умови суперечать ст. 24 Конституції - громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед Законом. Проте, він не може прийти на прийом до лікаря і отримати терапевтичні послуги.

Крім того, 27 травня 2016 року, о 13 год. 30 хв. позивач приїхав в районну лікарню до лікаря-стоматолога. Проте стоматолог відмовив йому у прийомі, оскільки позивач попередньо не записався до лікаря на прийом, при тому, що були відсутні пацієнти в зубний кабінет. Позивач не має стаціонарного телефону для здійснення попереднього запису до лікаря, а з мобільного на стаціонарний йому дзвонити дорого. Своєю відмовою лікар завдав позивачу матеріальних збитків, тому що він витратив гроші на цю поїздку. У результаті медпрацівники ЦРЛ знову проігнорували на право громадян закріплене ст. 49 Конституції України.

Крім того, в рамках досудового врегулювання спору позивач неодноразово звертався до відповідачів, однак отримав лише листи, чим порушили ст. 1, 4, 5, 7, 19 ЗУ «Про звернення громадян». Проте відповіді з яких підстав позивача позбавлено права на медичне обслуговування, ОСОБА_1 так і не отримав.

У листі РДА на думку позивача повідомила неправдиву інформацію, проте позивач неодноразово пропонував терапевту ОСОБА_2 підписати з ним декларацію, однак йому під різними приводами було відмовлено.

26 листопада 2019 року на адресу суду від відповідача КНП «Центр ПМСД МРР» надійшли заперечення на позов, оскільки позивач стверджує, що він неодноразово звертався до лікарів амбулаторії загальної практики сімейної медицини села Терпіння з пропозицією укладення з ним декларації на надання первинної медичної допомоги, однак в укладенні такої декларації йому було відмовлено з причин того, що наявні в амбулаторії лікарі вже уклали оптимальну кількість декларацій. Також позивач стверджує, що в порядку досудового урегулювання спору він неодноразово звертався з цього питання до різних наглядових та контролюючих органів ( «урядова «гаряча лінія», «гаряча» лінія Запорізької обласної державної адміністрації, Міністерства охорони здоров`я України, Мелітопольської районної державної адміністрації тощо), які надавали йому роз`яснення, але він вважає ці роз`яснення - відписками. Чинним законодавством України, зокрема Законом України від 19.11.1992 № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров`я», в редакції від 01.01.2019 року визначено, що нормативи навантаження лікуючих лікарів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я (ч. 5 ст 34 Основ). Органом виконавчої вдали, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я є Міністерство охорони здоров`я України. Міністерство наказом від 19.03.2018 року № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги» встановило, що оптимальною кількістю осіб, з якою лікарі амбулаторій загальної практики сімейної медицини можуть укладати Декларації про надання первинної медичної допомоги становить: 1800 осіб на одного лікаря загальної практики-сімейного лікаря, 2000 осіб на одного лікаря - терапевта, 900 осіб на одного лікаря - педіатра. Відповідно до штатного розпису КНП «Центр ПМСД МРР ЗО» в амбулаторії загальної практики сімейної медицини с Терпіння працюють три сімейні лікарі: ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 . Станом на 01.05.2019 року лікарем ОСОБА_5 було укладено декларації з 2048 особами (перевищення на 248 осіб від оптимальної кількості), лікарем ОСОБА_2 було укладено декларації з 2011 особами (перевищення складало 211 осіб), лікарем ОСОБА_4 було укладено декларації з 1873 особами (перевищення складало 73 особи). На час проведення перевірок за зверненнями позивача, тобто на 08.05.2019 року, встановлено, що всі лікарі АЗПСМ с. Терпіння уклали оптимальну кількість декларацій на первинну медичну допомогу, у кількості більше ніж 1800 на одного лікаря и тому не мають змоги укласти декларацію з позивачем. Про це й було зазначено у відповідях на звернення позивача до наглядових та контролюючих органів. Відповідно до чинного законодавства позивачу було роз`яснено, що у разі необхідності у наданні медичної допомоги у невідкладних станах, він має право звертатись до АЗПСМ с. Терпіння або до будь-якого іншого лікувального закладу і в цьому випадку йому буде надана медична допомога й без укладеної декларації. Також позивачу було роз`яснено, що укладання декларацій з лікарями, що надають первинну медичну допомогу, на території Мелітопольського району та України в цілому триває і він може обрати іншого лікаря, який ще не уклав оптимальної кількості декларацій і має змогу укладати договори на первинну медичну допомогу та надавати якісні медичні послуги. З огляду на наведене відмова лікарів АЗПСМ с. Терпіння в укладанні з позивачем декларації жодним чином не порушує його, гарантованого статтею 49 Конституції України, права на медичну допомогу. Позивачу було надано інформацію щодо лікарів комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», які ще мати змогу, на той час, укласти договір з пацієнтами на первинну медичну допомогу. Також роз`яснено, що він можете підписати декларацію з лікарем приватного центру, якщо Центр уклав договір з Національною службою здоров`я України. Відповідно до Конституції України (ч.2 ст. 19) органи законодавчої, виконавчої та судової влади зобовязани діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а отже приписи викладені в наказах Міністерства охорони здоров`я України є обов`язковими до виконання для посадових осіб комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» оскільки в них виписано порядок дій лікарів при вирішенні питання щодо укладення декларацій на надання первинної медичної допомоги громадянам.

05 грудня 2019 року на адресу суду від представника відповідача КНП «МЦРЛ» - Левадної К.І. надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач з позовом не згоден, вважає позов необґрунтованим та безпідставним. Відповідач звертався із зверненням на «гарячу» лінію Запорізької обласної державної адміністрації, щодо відмови у прийомі лікаря-стоматолога. На запит, ОСОБА_1 , було надано відповідь від 02.07.2019 року № 80-228-7П, де зазначалося що ОСОБА_1 , дійсно звернувся у кабінет стоматолога 27.05.2019 року, але вже після закінчення робочого часу, 14 год. 40 хв. Йому було повідомлено про режим роботи лікаря-стоматолога та рекомендовано звернутися до чергового стоматолога «Мелітопольська міська стоматологічна поліклініка» ММР ЗО, або 28.05.2019 року до КНП «Мелітопольська центральна районна лікарня» МРР для отримання медичної допомоги. Копія листа міститься в матеріалах справи. Постановою КМУ від 21.02.2001 року № 163, зі змінами «Про затвердження Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня» встановлено тривалість робочого тижня лікаря- стоматогога у нормі 33 години. На підприємстві встановлено 5 денний робочий тиждень та тривалість робочого дня 6,36 годин для лікаря-стоматолога. Крім того ОСОБА_1 , було рекомендовано звернутися до чергового лікаря стоматолога «Мелітопольська міська стоматологічна поліклініка» ММР ЗО, або наступного дня - 28.05.2019 року до КНП «Мелітопольська центральна районна лікарня» МРР для отримання медичної допомоги. Він не був позбавлений права на медичну допомогу. До того ж позивач у позовній заяві посилається на Закон України «Про захист прав споживачів», однак лікарня йому послуги не надавала, а позивача лише було повідомлено про режим роботи лікаря-стоматолога та рекомендовано звернутися до чергового лікаря стоматолога «Мелітопольська міська стоматологічна поліклініка» ММР ЗО (де стоматологічну допомогу можна отримати цілодобово), або наступного дня - 28.05.2019 року до КНП «Мелітопольська центральна районна лікарня» МРР для отримання медичної допомоги. Таким чином, відповідач не вважаємо дії КНП «Мелітопольська ЦРЛ» МРР протиправними. Оскільки послуги позивачу не надавалися і відносини що регулюються ЗУ «Про захист прав споживачів» взагалі не виникли. До того ж ЗУ «Про захист прав споживачів» не розповсюджується на визнання дій протиправними. Вважає, що лікарнею не порушено норми чинного законодавства України. На підставі вищенаведеного просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Позивач в судовому засіданні позов підтримав та на задоволенні наполягав.

Представник відповідача КНП «МЦРЛ» - Левадна К.І. в судовому засіданні проти позову заперечувала, вважає позов необґрунтованим та безпідставним. Зазначила, що ОСОБА_1 , дійсно звернувся у кабінет стоматолога 27.05.2019 року, але вже після закінчення робочого часу, 14 год. 40 хв. Йому було повідомлено про режим роботи лікаря-стоматолога та рекомендовано звернутися до чергового стоматолога «Мелітопольська міська стоматологічна поліклініка» ММР ЗО, або 28.05.2019 року до КНП «Мелітопольська центральна районна лікарня» МРР для отримання медичної допомоги. Він не був позбавлений права на медичну допомогу. Лікарня позивачу послуги не надавала, а позивача лише було повідомлено про режим роботи лікаря-стоматолога та рекомендовано звернутися до чергового лікаря стоматолога. Просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник відповідача КНП «Центр ПМСД МРР», структурним підрозділом якого є АЗПСМ с. Терпіння - Сорока В.В. в судовому засіданні проти позову заперечував, пояснив, що позивачу в укладенні декларації на надання первинної медичної допомоги було відмовлено з причин того, що наявні в амбулаторії лікарі вже уклали оптимальну кількість декларацій. Оптимальною кількістю осіб, з якою лікарі амбулаторій загальної практики сімейної медицини можуть укладати Декларації про надання первинної медичної допомоги становить: 1800 осіб на одного лікаря загальної практики-сімейного лікаря, 2000 осіб на одного лікаря - терапевта. Відповідно до штатного розпису КНП «Центр ПМСД МРР ЗО» в амбулаторії загальної практики сімейної медицини с Терпіння працюють три сімейні лікарі На час проведення перевірок за зверненнями позивача, тобто на 08.05.2019 року, встановлено, що всі лікарі АЗПСМ с. Терпіння уклали оптимальну кількість декларацій на первинну медичну допомогу, у кількості більше ніж 1800 на одного лікаря и тому не мають змоги укласти декларацію з позивачем. Про це й було зазначено у відповідях на звернення позивача до наглядових та контролюючих органів.

Суд, вислухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи та всебічно проаналізувавши обставини в їх сукупності, дав оцінку зібраним по справі доказам, виходячи зі свого внутрішнього переконання, яке ґрунтується на повному, об`єктивному та всебічному з`ясування обставин справи, дійшов до висновку.

Відповідно до ч. 1ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому у цим Кодексом, звернутися до суду за захистом свої порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.

Згідно до ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст. 76 цього Кодексу доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі письмових, речових та електронних доказів, висновків експертів та показаннями свідків.

Відповідно до ч.ч. 1, 5, 6 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Судом встановлені наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач ОСОБА_1 має інвалідність третьої групи; наявність вад, що перешкоджають самообслуговуванню: відсутність лівої верхньої кінцівки; рухова активність: знижена, може пересуватися на прилеглій території біля будинку, в якому проживає; здатність до самообслуговування: частково не здатний; підлягає обслуговуванню: надання соціальних послуг, про що свідчить копія медичного висновку ОСОБА_6 від 30 вересня 2014 року/а.с.15/.

Позивач ОСОБА_1 з 2018 року неодноразово звертався до місцевої лікарні з пропозицію укласти декларацію з сімейним лікарем в АЗПСМ с. Терпіння, однак йому було відмовлено.

Так, відповідно до листа КНП «Центр ПМСД МРР» від 20.05.2019 № 01-04,3/278 під час проведення перевірки звернення ОСОБА_1 встановлено, що станом на 08.05.2019 всі лікарі АЗПСМ с. Терпіння уклали оптимальну кількість декларацій на первинну медичну допомогу у кількості 1800 на одного лікаря. Тому на теперішній час ОСОБА_1 не має змоги укласти декларацію з сімейним лікарем в АЗПСМ с. Терпіння. Компанія з укладення декларацій з лікарями, що надають первинну медичну допомогу на території Мелітопольського району та України в цілому триває і ОСОБА_1 може обрати іншого лікаря, який ще не уклав оптимальної кількості декларацій і має змогу укладати договори на первинну медичну допомогу та надавати якісні медичні послуги/а.с.9-10/.

Як вбачається з листа Запорізької обласної державної адміністрації Департаменту охорони здоров`я від 24.07.2019 № 03т/0698, на звернення ОСОБА_1 до Міністерства охорони здоров`я України щодо забезпечення його права на медичне обслуговування та з інших питань Департамент охорони здоров`я облдержадміністрації повідомляє про таке. Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Департамент діє відповідно до Конституції України, Положення про Департамент охорони здоров`я Запорізької обласної державної адміністрації, яке затверджене розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 31.10.2018 № 569, згідно з яким Департамент, окрім питань, віднесених до його компетенції, не має повноважень надавати державним органам, підприємствам, установам, організаціям та громадянам роз`яснення з питань практичного застосування законодавства. За дорученням Департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації звернення ОСОБА_1 було розглянуто адміністрацією комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області». За інформацією комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» на час звернення ОСОБА_1 до амбулаторії загальної практики сімейної медицини с. Терпіння з ціллю подання декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу (надалі - Декларація), всі лікарі вищезазначеної амбулаторії отримали оптимальний обсяг Декларацій з максимальною кількістю пацієнтів, згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу від 19.03.2018 № 503, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.03.2018 № 347/31799. Для підписання Декларації з лікарем та можливості отримання якісної первинної медичної допомоги, ОСОБА_1 може укласти договір з будь-яким лікарем, не зважаючи на місце реєстрації. Адміністрацією комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» проводиться активна робота з приводу залучення ще одного сімейного лікаря до роботи в амбулаторії загальної практики сімейної медицини с. Терпіння. Згідно з Законом України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Департамент охорони здоров`я облдержадміністрації - це структурний підрозділ обласної державної адміністрації, що є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Отже, питання звільнення в.о. Міністра охорони здоров`я Уляни Супрун виходить поза межі компетенції Департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації. В подальшому, у разі виникнення будь-яких питань щодо надання первинної медичної допомоги ОСОБА_1 роз`яснено, що він може звертатися безпосередньо до головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» Твердої Олени Володимирівни або заступника головного лікаря з медичного обслуговування населення району комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» Мандич Яни Сергіївни за телефоном 42-21-22 або за адресою: м . Мелітополь вул. Кізіярська 55, каб. 20 , 24 - щодня крім суботи та неділі з 8.00 до 15.00/а.с.11-12/.

Крім того, як зазначає в позові позивач ОСОБА_1 27 травня 2016 року, о 13 год. 30 хв. приїхав в районну лікарню до лікаря-стоматолога, проте йому стоматолог відмовив у прийомі, оскільки позивач попередньо не записався до лікаря на прийом.

Як вбачається з листа Мелітопольської районної державної адміністрації Запорізької області від 02.07.2019 № Т-117-7 Мелітопольською районною державною адміністрацією уважно розглянуто звернення ОСОБА_1 , що надійшло на «гарячу» лінію Запорізької обласної державної адміністрації та повідомляє наступне. У зверненні йшлося про відмову у прийомі лікаря - стоматолога. ОСОБА_1 повідомлено, що у штаті КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги МРР ЗО» посада лікаря-стоматолога відсутня. Сімейними лікарями Центра надається виключно первинна медична допомога. За інформацією головного лікаря КНП «Мелітопольська Центральна районна лікарня» МРР, після проведення службового розслідування встановлено, що ОСОБА_1 дійсно звертався у кабінет стоматолога 27.05.2019, але вже після закінчення робочого часу 14:40 зі скаргами на гострий зубний біль. Вам було рекомендовано звернутися до чергового стоматолога КНП "Мелітопольська міська стоматологічна поліклініка" ММР ЗО або 28.05.2019 до стоматолога КНП «Мелітопольська Центральної районної лікарні» МРР для отримання медичної допомоги. З лікарями та середнім медичним персоналом проведено роботу щодо надання якісної та своєчасної медичної допомоги. Надалі у разі виникнення питань ОСОБА_1 роз`яснено, що він може звертатися до заступника головного лікаря з медичної частини Дьоміна Д. Г. /а.с.7/

Відповідно до листа КНП «Центр ПМСД МРР» від 05.12.2019 № 01-04.3/570, згідно до норм встановлених чинним законодавством України для обслуговування населення Терпінівського медичного округу, необхідно пять лікарів загальної практики - сімейних лікарів. Штатним розписом КНП «Центр ПМСД МРР ЗО», затвердженим 19.04.2019 року саме така кількість лікарів і передбачена. Станом на 01.05.2019 року та на даний час в АЗПСМ с. Терпіння працює три лікарі загальної практики - сімейні лікарі. Посада одного лікаря вакантна, один лікар перебуває у відпустці по догляду за дитиною до трирічного віку.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Статею 49 Конституції України визначено, що кожен має право на охорону здоров`я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності. {Офіційне тлумачення положення частини третьої статті 49 див. в Рішенні Конституційного Суду № 10-рп/2002 від 29.05.2002} Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя.

Відповідно до ст.ст. 1, 2 р. 2 Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» надавач ПМД здійснює медичне обслуговування населення, безпосередньо пов`язане з наданням ПМД, відповідно до переліку медичних послуг, визначених у додатку 1 до цього Порядку. У рамках здійснення медичного обслуговування населення, зазначеного у пункті 1 цього розділу, надавач ПМД організовує забезпечення пацієнтів медичними послугами, у тому числі лабораторними та інструментальними діагностичними дослідженнями, відповідно до додатків 2,3 до цього Порядку.

Згідно до ст. 4 р. 2 Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» оптимальний обсяг практики ПМД становить: одна тисяча вісімсот осіб на одного лікаря загальної практики - сімейного лікаря; дві тисячі осіб на одного лікаря-терапевта; дев`ятсот осіб на одного лікаря-педіатра.

Статтею 5 р. 2 Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» визначено, що обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають особи, що належать до відповідної практики.

Відповідно до п. д ч. 1 ст . 6 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» кожний громадянин України має право на охорону здоров`я, що передбачає кваліфіковану медичну допомогу, включаючи вільний вибір лікаря, вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій і закладу охорони здоров`я.

Згідно до п. ї ч. 1 ст . 6 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» кожний громадянин України має право на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров`я.

Частиною 1 ст. 8 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» визначено, що держава визнає право кожного громадянина України на охорону здоров`я і забезпечує його захист.

Крім того, згідно ч. 2 ст. 8 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» кожен громадянин має право на безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров`я медичної допомоги, до якої належать, зокрема, первинна медична допомога.

Згідно до ч. 6 ст . 8 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» судовий захист права на охорону здоров`я здійснюється у порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 34 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» лікуючий лікар - лікар закладу охорони здоров`я або лікар, який провадить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа - підприємець і який надає медичну допомогу пацієнту в період його обстеження та лікування. Лікуючий лікар обирається пацієнтом або призначається йому в установленому цими Основами порядку. Обов`язками лікуючого лікаря є своєчасне і кваліфіковане обстеження та лікування пацієнта. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря.

Частиною 4 ст. 35-1 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» визначено, що пацієнт має право обирати лікаря, який надає первинну медичну допомогу, у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Згідно до ч. 6 ст. 35-1 ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» первинна медична допомога може надаватися в амбулаторних умовах або за місцем проживання (перебування) пацієнта у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Відповідно до ст. 283 ЦК України, фізична особа має право на охорону її здоров`я. Охорона здоров`я забезпечується системною діяльністю державних та інших організацій, передбаченою Конституцією України та законом.

Згідно до ст. 284 ЦК України, фізична особа має право на надання їй медичної допомоги.

Таким чином, суд всебічно проаналізувавши обставини в їх сукупності, дав оцінку зібраним по справі доказам, виходячи зі свого внутрішнього переконання, яке ґрунтується на повному, об`єктивному та всебічному з`ясування обставин справи, вважає, що дії відповідачів, які полягають у відмові надати ОСОБА_1 терапевтичні і стоматологічні послуги є протиправними.

Крім того, згідно медичного висновку Терпіннівської АПСМ від 30 вересня 2014 року, позивач має інвалідність третьої групи, може пересуватися на прилеглій території біля будинку, в якому проживає в с. Терпіння, а укладення договору на первинну медичну допомогу з лікарями АЗПСМ с. Семенівка, с. Астраханка, смт Мирне, с. Мирне, с. Полянівка, с. Новопилипівка створить незручності позивачу та призведе до порушення його прав та свобод, гарантованих Конституцією України.

Таким чином, слід зобов`язати уповноважених осіб Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини укласти з ОСОБА_1 договір про надання медичних послуг, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 законні, обґрунтовані та підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 283, 284 ЦК України, ст.ст. 12, 13, 76, 80-82, 228-229, 258-263, 265 ЦПК України, ЗУ «Про основи законодавства України про охорону здоров`я», Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги», ст. 3, 49 Конституції України, суд

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, Комунального некомерційного підприємства «Мелітопольська центральна районна лікарня» про визнання дій відповідачів протиправними та зобов`язання його вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправними дії Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, Комунального некомерційного підприємства «Мелітопольська центральна районна лікарня», які полягають у відмові надати ОСОБА_1 терапевтичні і стоматологічні послуги.

Зобов`язати уповноважених осіб Терпіннівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини укласти з ОСОБА_1 договір про надання медичних послуг.

Рішення може бути оскаржене до Запорізького апеляційного суду протягом 30 днів з дня його складення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивні частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано,набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повні відомості учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області», розташоване за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Кізіярська, 55, код ЄДРПОУ 37997217.

Відповідач: Терпіннівська амбулаторія загальної практики сімейної медицини, розташована за адресою: Запорізька область, Мелітопольський район, с. Терпіння, вул. Таврійська, 74.

Відповідач: Комунальне некомерційне підприємство «Мелітопольська центральна районна лікарня», розташована за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Кізіярська, 55.

Повний текст рішення складено 28 грудня 2019 року.

СУДДЯ: І.М. БАХАЄВ

Джерело: ЄДРСР 86859252
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку