open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 460/1337/19
Моніторити
emblem
Справа № 460/1337/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /18.03.2020/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2020/ Рівненський окружний адміністративний суд Постанова /19.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /12.08.2019/ Рівненський окружний адміністративний суд Рішення /12.08.2019/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2019/ Яворівський районний суд Львівської області Ухвала суду /12.06.2019/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2019/ Яворівський районний суд Львівської області Ухвала суду /18.03.2019/ Яворівський районний суд Львівської області

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/10419/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Старунського Д.М.,

суддів Багрія В.М., Большакової О.О.,

за участю секретаря судового засідання Волошин М.М.,

розглянувши у судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс" на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року у справі №460/1337/19 (рішення ухвалено в м. Рівне, головуючий суддя Комшелюк Т.О., повний текст рішення складений 14.08.2019) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій,

в с т а н о в и в:

ТОВ "Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс" (далі також ТОВ "Рівненський МЖК") 07.06.2019 звернулося в суд із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області, в якому просило визнати протиправними дії відповідача щодо нарахування за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 пені за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 107085,85 грн та зобов`язати відповідача внести зміни до інтегрованої картки товариства з орендної плати з юридичних осіб шляхом скасування нарахованої за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 пені у розмірі 107085 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що відповідач неправомірно ототожнив уточнюючі розрахунки від 24.04.2017, від 24.08.2017 до податкової декларації з орендної плати за землю за 2017 рік, та уточнюючий розрахунок від 28.02.2018 до податкової декларації з орендної плати за землю за 2018 рік як погашення заборгованості, визначеної самостійно платником у податкових деклараціях з орендної плати за 2015-2016 роки, та протиправно здійснив нарахування пені в розмірі 1 902,32 грн за порушення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання в порядку ст. 129 ПК України. Крім того, всупереч вимогам ст. 129 ПК України, податковий орган здійснював нарахування пені в розмірі 105 183,53 грн, при погашенні податкового боргу, відсутність якого встановлена серед іншого судовими рішеннями, які набрали законної сили.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції ТОВ "Рівненський МЖК"оскаржило його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що оскаржене судове рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. При цьому, скаржник зазначив, що не відповідає фактичним обставинам справи висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову з покликанням на те, що станом на 05.04.2019 у ТОВ «Рівненський МЖК» відсутній податковий борг у зв`язку із приведенням контролюючим органом інтегрованої картки платника податків позивача у відповідність до судових рішень самостійно.

Відповідач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши підстави для апеляційного перегляду відповідно до доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга є обґрунтованою та підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ Рівненський МЖК зареєстроване як юридична особа з 02.12.1993, а з 31.08.1995 перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області.

За специфікою своєї діяльності будівництво житлових і нежитлових будівель, ТОВ Рівненський МЖК має в користуванні земельні ділянки із числа земель житлової та громадської забудови. При цьому, кількість та/або розміри земельних ділянок періодично змінюються. У відповідності до цього, позивач подавав відповідачу як звітні податкові декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, так і уточнюючі.

Судом встановлено, що відповідно до поданої 13.02.2015 податкової декларації за 2015 рік, ТОВ Рівненський МЖК задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за лютий 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за березень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за квітень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за травень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за червень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за липень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за серпень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за вересень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за жовтень 2015 року у розмірі 29 657,51 грн, за листопад 2015 року у розмірі 29 657,51грн, за грудень 2015 року у розмірі 29 657,53 грн.

Відповідно до поданої 11.02.2016 податкової декларації за 2016 рік ТОВ Рівненський МЖК задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за лютий 2016 у розмірі 42694,40 грн, за березень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за квітень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за травень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за червень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за липень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за серпень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за вересень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за жовтень 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за листопад 2016 року у розмірі 42694,40 грн, за грудень 2016 року у розмірі 42694,40 грн.

09 лютого 2017 року ТОВ Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному звітну податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності ) за 2017 рік, в якій було задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 543072,77 грн, зокрема за: січень 2017 року у розмірі 45256,06 грн; лютий 2017 року у розмірі 45256,06 грн, березень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, квітень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, травень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, червень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, липень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, серпень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, вересень 2017року у розмірі 45256,06 грн, жовтень 2017 року у розмірі 45256,06 грн, листопад 2017 року у розмірі 45256,06 грн, грудень 2017 року у розмірі 45256,11 грн.

24 квітня 2017 року ТОВ Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності ) за 2017 рік, в якій було задекларовано до сплати за 2017 рік орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 539 216,56грн, зокрема за: січень 2017 року у розмірі 45256,06грн; лютий 2017 року у розмірі 45256,06грн; березень 2017 року у розмірі 45256,06грн; квітень 2017 року у розмірі 44827,59грн; травень 2017 року у розмірі 44827,59грн; червень 2017 року у розмірі 44827,59грн; липень 2017 року у розмірі 44827,59грн; серпень 2017 року у розмірі 44827,59грн; вересень 2017 року у розмірі 44827,59грн; жовтень 2017 року у розмірі 44827,59грн; листопад 2017 року у розмірі 44827,59грн; грудень 2017 року у розмірі 44827,66грн.

Нараховані до зменшення податкового зобов`язання на 2017 рік на періоди, за якими не настав термін сплати (позитивне значення (р.4-р.3), всього 3856,21грн, а саме за: квітень у розмірі 428,47грн, травень у розмірі 428,47грн, червень у розмірі 428,47грн, липень у розмірі 428,47грн, серпень у розмірі 428,47грн, вересень у розмірі 428,47грн, жовтень у розмірі 428,47грн, листопад у розмірі 428,47грн, грудень у розмірі 428,45грн.

24 серпня 2017 року ТОВ Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності ) за 2017 рік, в які було задекларовано до сплати за 2017 рік орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 525558,08грн, зокрема за: січень 2017 року у розмірі 45256,06грн; лютий 2017 року у розмірі 45256,06грн; березень 2017 року у розмірі 45256,06грн; квітень 2017 року у розмірі 44827,59грн; травень 2017 року у розмірі 44827,59грн; червень 2017 року у розмірі 44827,59грн; липень 2017 року у розмірі 46523,87грн; серпень 2017 року у розмірі 41972,99грн; вересень 2017 року у розмірі 41702,56грн; жовтень 2017 року у розмірі 41702,56грн; листопад 2017 року у розмірі 41702,56грн; грудень 2017 року у розмірі 41702,59грн.

Нараховані до збільшення податкового зобов`язання на 2017 рік на періоди, за якими не настав термін сплати (позитивне значення (р.3-р.4), всього 1696,28 грн, а саме за: липень у розмірі 1696,28 грн. Нараховані до зменшення податкового зобов`язання на 2017 рік на періоди за якими не настав термін сплати (позитивне значення (р.4-р.3) всього 15354,76грн, а саме за: серпень у розмірі 2854,60 грн, вересень у розмірі 3125,03грн, жовтень у розмірі 3125,03грн, листопад у розмірі 3125,03грн, грудень у розмірі 3125,07грн.

14 лютого 2018 року TOB Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному звітну податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності ) за 2018 рік, в якій було задекларовано до сплати за 2018 рік орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 505572,37грн, зокрема за: січень 2018 року у розмірі 42131,03грн; лютий 2018 року у розмірі 42131,03грн; березень 2018 року у розмірі 42131,03грн; квітень 2018 року у розмірі 42131,03грн; травень 2018 року у розмірі 42131,03грн; червень 2018 року у розмірі 42131,03грн; липень 2018 року у розмірі 42131,03грн; серпень 2018 року у розмірі 42131,03грн; вересень 2018 року у розмірі 42131,03грн; жовтень 2018 року у розмірі 42131,03грн; листопад 2018 року у розмірі 42131,03грн; грудень 2018 року у розмірі 42131,04грн.

28 лютого 2018 року ТОВ Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності ) за 2018 рік, в якій було задекларовано до сплати за 2018 рік орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 500430,76грн, зокрема за: січень 2018 року у розмірі 41 702,56грн; лютий 2018 року у розмірі 41702,56грн; березень 2018 року у розмірі 41702,56грн; квітень 2018 року у розмірі 41702,56грн; травень 2018 року у розмірі 41702,56грн; червень 2018 року у розмірі 41702,56грн; липень 2018 року у розмірі 41702,56грн; серпень 2018 року у розмірі 41 702,56грн; вересень 2018 року у розмірі 41702,56грн; жовтень 2018 року у розмірі 41702,56грн; листопад 2018 року урозмірі 41702,56грн; грудень 2018року у розмірі 41702,60грн.

Нараховані до зменшення податкового зобов`язання на 2018 рік на періоди, за якими не настав термін сплати (позитивне значення (р.4-р.3), всього 5141,61грн, а саме за: січень у розмірі 428,47грн, лютий у розмірі 428,47грн, березень у розмірі 428,47грн, квітень у розмірі 428,47грн, травень у розмірі 428,47грн, червень у розмірі 428,47грн, липень у розмірі 428,47грн, серпень у розмірі 428,47грн, вересень у розмірі 428,47грн, жовтень у розмірі 428,47грн, листопад у розмірі 428,47грн, грудень у розмірі 428,44грн.

13 квітня 2018 року ТОВ Рівненський МЖК подало до Державної податкової інспекції у м. Рівному уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2018 рік, в якій було задекларовано до сплати за 2018 рік орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 501605,32грн, зокрема за: січень 2018 року у розмірі 41702,56грн; лютий 2018 року у розмірі 41702,56грн; березень 2018 року у розмірі 41751,00грн; квітень 2018 року у розмірі 41827,69грн; травень 2018 року у розмірі 41827,69грн; червень 2018 року у розмірі 41827,69грн; липень 2018 року у розмірі 41827,69грн; серпень 2018 року у розмірі 41827,69грн; вересень 2018 року у розмірі 41827,69грн; жовтень 2018 року у розмірі 41827,69грн; листопад 2018 року у розмірі 41827,69грн; грудень 2018 року у розмірі 41827,68грн.

Нараховані до збільшення податкового зобов`язання на 2018 рік на періоди, за якими не настав термін сплати (позитивне значення (р.3-р.4), всього 1174,56грн, а саме за: березень у розмірі 48,44грн, квітень у розмірі 125,13грн, травень у розмірі 125,13грн, червень у розмірі 125,13грн, липень у розмірі 125,13грн, серпень у розмірі 125,13грн, вересень у розмірі 125,13грн, жовтень у розмірі 125,13грн, листопад у розмірі 125,13грн, грудень у розмірі 125,08грн.

Також судом встановлено, що у період з 01.01.2018 по 31.12.2018 податковий орган здійснював нарахування пені в розмірі 105183,53грн при погашенні податкового боргу, відсутність якого встановлена серед іншого судовими рішеннями Рівненського окружного адміністративного суду, які набрали законної сили, а саме: від 05.11.2014 у справі № 817/2547/14, від 07.10.2014 у справі № 817/2458/14, від 14.01.2015 у справі № 817/3477/14, від 16.08.2016 у справі № 817/682/16, від 23.09.2016у справі №817/341/16 від 26.09.2016 у справі № 817/783/16, від 21.12.2016 у справі № 817/1419/16, від 27.12.2016 у справі № 817/928/16, від 14.04.2017 у справі № 817/2060/16, від 11.05.2017 у справі № 817/2523/16, від 10.04.2017 у справі № 817/1774/16, від 05.09.2017 у справі № 817/858/17, від 09.10.2018 у справі № 817/1159/18, від 21.11.2018 у справі № 817/1158/18.

18.03.2019 відповідачем прийняте рішення № К 1/17-00-07-02-15 Про скасування пені, яким вирішено скасувати нараховану пеню згідно інтегрованої картки платника ІТС Податковий блок ТзОВ Рівненський молодіжний житловий комплекс по коду платежу 18010600 (орендна плата за землю) у сумі 159492,86грн, оскільки дана сума пені була нарахована в зв`язку із поданням платником уточнюючих податкових декларацій до зменшення податкового зобов`язання з орендної плати за землю та підлягає скасуванню. За змістом наведеного рішення, пеня нарахована за період з 30.08.2011 по 09.12.213 року.

05.04.2019 відповідачем прийняте рішення № К 12/17-00-07-02-15 Про скасування пені, яким вирішено скасувати нараховану пеню згідно інтегрованої картки платника ІТС Податковий блок ТзОВ Рівненський молодіжний житловий комплекс по коду платежу 18010600 (орендна плата за землю) у сумі 203997,82грн, оскільки дана сума пені була нарахована в зв`язку із поданням платником уточнюючих податкових декларацій до зменшення податкового зобов`язання з орендної плати за землю та підлягає скасуванню. За змістом наведеного рішення, пеня нарахована за період з 24.04.2014 по 04.05.2016 року.

Судом апеляційної інстанції з інтегрованої картки платника податків ТОВ "Рівненський МЖК" за платежем орендна плата з юридичних осіб(т.2 а.с.18-64) також встановлено, що на подані уточнюючі розрахунки від 24.04.2017, від 28.08.2017 до податкової декларації з орендної плати за землю за 2017 рік та уточнюючий розрахунок від 28.02.2018 до податкової декларації з орендної плати за землю за 2018 рік як погашення заборгованості, визначеної самостійно платником у податкових деклараціях з орендної плати за 2015-2016 роки податковий орган нарахував пеню в загальному розмірі 1902,32 грн за порушення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання в порядку ст. 129 ПК України, а саме пеня у зв`язку з подачею уточнюючих розрахунків нараховувалася в період з 30.01.2018 по 30.12.2018 року в наступних розмірах:

- 107,37 грн нараховано 30.01.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 30.04.2016 по 30.01.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

- 783,14 грн нараховано 30.01.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 30.04.2016 по 30.01.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

- 106,36 грн нараховано 02.03.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 31.05.2016 по 02.03.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 105,92 грн нараховано 30.03.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 29.06.2016 по 30.03.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 106,13 грн нараховано 30.04.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 30.07.2016 по 30.04.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 106,68 грн нараховано 30.05.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 29.08.2016 по 30.05.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 107,32 грн нараховано 30.06.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 29.09.2016 по 30.06.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 114,52 грн. нараховано 30.08.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 29.10.2016 по 30.08.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 115,95 грн нараховано 30.09.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 29.11.2016 по 30.09.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 123,76 грн нараховано 30.11.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN з 30.12.2016 по 30.11.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

- 125,17 грн нараховано 30.12.2018 пені ІКП на борг мин.р (п.п.129.1.1ст.129ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.01.2017 по 30.12.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016.

Крім того, з інтегрованої картки платника податків ТОВ "Рівненський МЖК" за платежем орендна плата з юридичних осіб (т.2 а.с.65-87) встановлено, що в період з 25.01.2018 по 26.12.2018 року податковий орган здійснював нарахування пені в загальному розмірі 105 183,53 грн. при погашенні податкового боргу, зокрема в таких сумах:

- 5 408,98 грн 25.01.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.03.2016 по 25.01.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

36,34 грн 25.01.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.03.2016 по 25.01.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

-5 086,94 грн 25.01.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.04.2016 по 25.01.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

-1 478,87 грн. 27.02.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.04.2016 по 27.02.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

-35,86 грн 27.02.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.04.2016 по 27.02.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9014387382 від 13.02.2015;

-8 920,82 грн 27.02.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 31.05.2016 по 27.02.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-1 602,40 грн 30.03.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 31.05.2016 по 30.03.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-8 400,97 грн 30.03.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.06.2016 по 30.03.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-96,65 грн 27.04.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.06.2016 по 27.04.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-2 059,21 грн 27.04.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.06.2016 по 27.04.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-7 505,06 грн 27.04.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.07.2016 по 27.04.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-3 048,24 грн 23.05.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.07.2016 по 23.05.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-5 472,89 грн 23.05.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.08.2016 по 23.05.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-5 238,31 грн 27.06.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.08.2016 по 27.06.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-444,31 грн 27.06.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.09.2016 по 27.06.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-10 578,92 грн 23.07.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.09.2016 по 23.07.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-6174,73 грн 23.08.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.10.2016 по 23.08.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-3 341,91 грн 21.09.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 сг. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.10.2016 по 21.09.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-1 917,91 грн 25.09.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.10.2016 по 25.09.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-1 280,73 грн 25.09.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.11.2016 по 25.09.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-10 570.27 грн 23.10.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п.129.1.1ст.129ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 29.11.2016 по 23.10.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-8 728,26 грн 29.11.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п.129.1.1ст.129ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.12.2016 по 29.11.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-3 618,43 грн 26.12.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п.129.1.1ст.129ПКУ) невизначений документ N AUTOPEN17 з 30.12.2016 по 26.12.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016;

-4 136,52 грн 26.12.2018 нараховано пені ІКП на борг мин.р (п.п.129.1.1ст.129ПКУ) невизначений документи AUTOPEN17 з 30.12.2016 по 26.12.2018 на Податковий розрахунок земельного податку N 9020842386 від 19.02.2016.

Загальна сума пені, що була нарахована податковим органом за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 року, становить 107 085,85 грн.

Не погоджуючись із такими діями відповідача, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що станом на день подання позовної заяви до суду, контролюючий орган інтегровану карту платника податків - ТзОВ Рівненський МЖК привів у відповідність до судових рішень самостійно, нарахування пені в сумі 107085,85 грн відсутнє. Відтак, відсутні порушені суб`єктом владних повноважень права, свободи або інтереси позивача, а за відсутності таких порушень відсутнє і право на судовий захист.

Проте, колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України (далі ПК України) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст.288 ПК України).

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.288.3 ст.288 ПК України).

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п.288.4 ст.288 ПК України).

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статтей 285-287 цього розділу (п.288.7 ст.288 ПК України).

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 ПК України).

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку з набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п. 285.2 ст. 285 ПК України).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п.286.2 ст.286 ПК України).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (п.287.1 ст.287 ПК України).

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 ПК України).

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

В силу вимог пп.14.1.152 цієї статті, погашення податкового боргу це зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

У відповідності доп.87.1 та 87.2 ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплату грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також: а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника); б) за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів; в) за рахунок суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Таким чином, з системного аналізу наведених норм слідує, що податковий борг може бути погашено лише коштами (в тому числі надміру сплаченими платником податків) або майном (майновими правами) платника податків.

Тому податковий борг не може бути погашений за рахунок показників уточнюючих розрахунків платника податків, в яких відображено нарахування до зменшення податкового зобов`язання (рядок 178 уточнюючої податкової декларації з плати за землю).

Подання уточнюючих декларацій, в яких заповнений рядок 178, тягне за собою зменшення показників раніше задекларованих податкових зобов`язань, і ніяким чином не може бути розцінено в якості погашення податкового боргу.

Відповідно до пп.129.1.1.-129.1.3. п.129.1. ст.129 ПК України нарахування пені розпочинається:

-при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

-при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

-при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Згідно з п. 129.2 ст. 129 ПК України у разі скасування нарахованого контролюючим органом грошового зобов`язання (його частини) у порядку адміністративного та/або судового оскарження пеня за період заниження такого грошового зобов`язання (його частини) скасовується.

Пунктом 129.3. статті 129 ПК України передбачено, що нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Відповідно до п.129.4 ст.129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Таким чином, положеннями ст.129 ПК України передбачено можливість нарахування пені лише у разі прострочення сплати узгодженого податкового зобов`язання та, як наслідок, виникнення боргу.

Отже, відсутність податкового боргу та факту його погашення виключає право податкового органу нараховувати пеню.

У порушення вимог п. 87.9 ст. 87 ПК України податковий орган розцінював уточнюючі розрахунки до податкової декларації з орендної плати за землю за 2017-2018 роки в рахунок погашення податкового боргу за 2016 рік та пені, нарахованої в 2012-2014 роках, що підтверджується обставинами, встановленими постановами Рівненського окружного адміністративного суду від 05.11.2014 у справі №817/2547/14, від 07.10.2014 у справі №817/2458/14, від 14.01.2015 у справі №817/3477/14, від 16.08.2016 у справі №817/682/16, від 23.09.2016 у справі №817/341/16, від 26.09.2016 у справі №817/783/16, від 21.12.2016 у справі №817/1419/16, від 27.12,2016 у справі №817/928/16, від 14.04.2017 у справі №817/2060/16, від 11.05.2017 у справі №817/2523/16, від10.04.2017 у справі №817/1774/16, від 05.09.2017 у справі №817/858/17, від 09.10.2018 у справі №817/1159/18, від 21.11.2018 у справі №817/1158/18, які набрали законної сили.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суму у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, здійснюючи спірне нарахування пені при зарахуванні поточних платежів ТОВ "Рівненський МЖК" в рахунок погашення податкового боргу без врахування черговості виникнення податкового боргу та невірно визначаючи погашену суму податкового боргу та термін затримки сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності, відповідачем порушено вимоги п. 87.9 ст. 87 та пп. 129.1.1. п. 129.1 ст. 129, пп. 129.3.1. п. 129.3. ст. 129 ПК України.

Суд першої інстанції в цій частині прийшов до вірного висновку, що пеня ТОВ "Рівненський МЖК" нараховувалась відповідачем за відсутності податкового боргу.

Водночас, під час дослідження інтегрованої картки платника податків ТзОВ Рівненський МЖК за період з 31.12.2018 по 31.07.2019 суд першої інстанції встановив, що станом на 05.04.2019 у позивача взагалі відсутній борг по пені, а тому вважав, що контролюючий орган інтегровану карту платника податків - ТзОВ Рівненський МЖК привів у відповідність до судових рішень станом на 05.04.2019 самостійно, ще до подання позивачем позовної заяви. Тим самим, суд встановив відсутність порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів позивача, що послугувало підставою для відмови у задоволенні позову.

Такий висновок суду на переконання колегії суддів є помилковим з врахуванням такого.

Відповідними платіжними дорученнями підтверджується, що позивачем систематично сплачувались податкові зобов`язання з орендної плати за землю з грудня 2015 року до грудня 2018 року включно (т.1 а.с.131-151).

Разом з тим судом встановлено, що загальна сума пені, що була нарахована податковим органом за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 року, становить 107 085,85 грн.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 10.04.2017 року у справі №817/1774/16, що набрала законної сили, визнано протиправними дії ДПІ у м. Рівному щодо нарахування в період з 30.08.2011 року по 09.12.2013 року ТОВ «Рівненський МЖК» пені за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 159 492,86 грн, а також зобов`язано ДПІ у м. Рівному внести зміни до картки особового рахунку ТОВ «Рівненський МЖК» з орендної плати з юридичних осіб шляхом скасування нарахованої за період з 30.08.2011 року по 09.12.2013 року пені в розмірі 159 492.86 грн.

Рішенням Головного управління ДФС у Рівненській області №1/17-00-07-02-15 від 18.03.2019 скасовано нараховану пеню згідно інтегрованої картки платника ITC «Податковий блок» ТзОВ «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» (код ЄДРПОУ 13988757) по коду платежу 18010600 (орендна плата за землю) у сумі 159492.86 грн.

При цьому, як зазначено в тексті вказаного рішення, підставою для скасування пені було прийняття постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 10.04.2017 року у справі №817/1774/16, якою було визнано протиправними дії ДПІ у м. Рівному ТУ ДФС у Рівненській області щодо нарахування в період з 30.08.2011 по 09.12.2013 ТзОВ «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» (код ЄДРПОУ 13988757) пені за платежем орендної плати з юридичних осіб в розмірі 159492,86 грн. та зобов`язано внести зміни до інтегрованої картки платника шляхом скасування нарахованої пені за період з 30.08.2011 по 09.12.2013.

Як видно з інтегрованої картки платника податків ТОВ «Рівненський МЖК» за платежем орендна плата з юридичних осіб 18.03.2019 на виконання вищезазначеного рішення ГУ ДФС у Рівненській області від 18.03.2019 скасовано нараховану пеню у розмірі 159492,86 грн.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 у справі №817/858/17, що набрала законної сили, визнано протиправними дії ДПІ у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області щодо нарахування в період з 24.04.2014 по 04.05.2016 ТОВ «Рівненський МЖК» пені за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 203997,82 грн, а також зобов`язано ДПІ у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області внести зміни до картки особового рахунку ТОВ «Рівненський МЖК» з орендної плати з юридичних осіб шляхом скасування нарахованої за період з 24.04.2014 по04.05.2016пені за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 203997,82 грн.

Рішенням Головного управління ДФС у Рівненській області №12/17-00-07-02-15 від 05.04.2019 скасовано нараховану пеню згідно інтегрованої картки платника ITC «Податковий блок» ТзОВ «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» (код ЄДРПОУ 13988757) по коду платежу 18010600 (орендна плата за землю) у сумі 203997,82 грн.

При цьому, як зазначено в тексті вказаного рішення, підставою для скасування пені було прийняття постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 року у справі №817/858/17, якою було визнано протиправними дії ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області щодо нарахування в період з 24.04.2014 року по 04.05.2016 року ТзОВ «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» (код ЄДРПОУ 13988757) пені за платежем орендної плати з юридичних осіб в розмірі 203997,82 грн та зобов`язано внести зміни до інтегрованої картки платника шляхом скасування нарахованої пені за період з 24.04.2014 року по 04.05.2016 року.

З інтегрованої картки платника податків ТОВ «Рівненський МЖК» видно, що за платежем орендна плата з юридичних осіб 05.04.2019 на виконання рішення ГУ ДФС у Рівненській області від 05.04.2019 №12 скасовано нараховану пеню у розмірі 203997,82 грн, отже саме ту суму пені за період з 24.04.2014 по 04.05.2016, яку зобов`язано відповідача скасувати згідно постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 05.09.2017 року у справі №817/858/17.

Із встановленого необхідно дійти висновку, що скасування пені, нарахованої в період з 30.08.2011 по 04.05.2016, не свідчить про скасування пені, нарахованої в період з 25.01.2018 по 30.12.2018, а є підтвердженням виконання судових рішень у справах №817/1774/16 та №817/858/17, які не стосуються періоду нарахування пені у 2018 році.

В підтвердження того позивачем долучено до матеріалів справи копію рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02.09.2019 у справі №460/1248/19, яким задоволено адміністративний позов ТОВ «Рівненський МЖК» до Головного управління ДФС у Рівненській області, визнавши протиправними дії ГУ ДФС у Рівненській області щодо нарахування в період з 04.01.2017 по 30.12.2017 ТОВ «Рівненський МЖК» пені за платежем оренда плата з юридичних осіб у розмірі 137396,22 грн тазобов`язано ГУ ДФС у Рівненській області внести зміни до інтегрованої картки платника ТОВ «Рівненський МЖК» з орендної плати з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010600) шляхом скасування нарахованої за період з 04.01.2017 по 30.12.2017 пені в розмірі 137396,22 грн.

Вказане судове рішення набрало законної сили 12.12.2019.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 02.09.2019 у справі №460/1248/19 встановлено, що твердження податкового органу про скасування нарахованої в період з 04.01.2017 по 30.12.2017 суми пені не знайшли свого підтвердження, оскільки скасування рішеннями Головного управління ДФС у Рівненській області від 18.03.2019 та від 05.04.2019 нарахованої позивачу пені стосується інших періодів і здійснене у відповідності до постанов Рівненського окружного адміністративного суду у справах №817/1774/16 та 817/858/17.

Отже, наведене рішення суду підтверджує ту обставину, що станом на час прийняття оскаржуваного рішення суду у справі №460/1337/19 пеня нарахована ТОВ «Рівненський МЖК» за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 не була скасованою, оскільки скасування пені, що відбулося 18.03.2019 та 05.04.2019, стосується інших періодів і здійснене у відповідності до постанов Рівненського окружного адміністративного суду у справах №817/1774/16 та №817/858/17.

Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що нарахування відповідачем позивачу пені у розмірі 107 085,85 грн у період з 25.01.2018 по 30.12.2018 внаслідок зарахування поточних платежів з орендної плати з юридичних осіб за грудень 2017 року, січень-листопад 2018 року, в рахунок погашення податкового боргу за період лютий-грудень 2016 року, відсутність якого та факт порушення податковим органом вимог п. 87.9 ст. 87 ПК України при зарахуванні поточних платежів за 2016 рік встановлена в тому числі рядом судових рішень, що набрали законної сили, а відповідні зобов`язання були сплачені у встановленому законом порядку і строки, в рахунок сплати самостійно визначених податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб, покладає на позивача необхідність повторної сплатити кошті в розмірі нарахованої пені на податковий борг, який, як встановлено судом, був відсутній.

Проте, вказані обставини судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення не було враховано.

Згідно ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи.

Перевіряючи обраний позивачем спосіб судового захисту, колегія суддів враховує наступне.

Механізм зворотного віднесення протиправно списаних в оплату пені коштів та відображення інформації в інтегрованій картці платника податків з 10.06.2016 передбачено пунктом 5 розділу 1 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 422 від 07.04.2016 (набрав чинності з 10.06.2016) (далі - Порядок №422).

Відповідно до п.5 р.1 Порядку № 422 контроль достовірності первинних показників за податками і зборами, митними та іншими платежами до бюджетів та єдиним внеском здійснюється керівниками структурних підрозділів органів ДФС за напрямами роботи. Загальний контроль за достовірністю відображення в інформаційній системі (далі - ІКП) облікових показників забезпечується підрозділом, який здійснює облік платежів та інших надходжень. Дії працівників органів ДФС при відображенні в інформаційній системі органів ДФС первинних показників фіксуються із зазначенням ідентифікатора користувача, дати та часу дії. При виявленні некоректних базових записів структурними підрозділами за напрямами роботи готується коригуючий документ з обов`язковим посиланням на первинний документ, показники якого виправляються. Коригування даних в інформаційній системі органів ДФС здійснюється підрозділами, відповідальними за введення таких даних з первинних документів, за поточною датою. У разі необхідності коригування облікових показників ІКП у ручному режимі таке коригування здійснюється виключно за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС, підготовленим відповідним структурним підрозділом за напрямом роботи. У разі встановлення, що перекручення (викривлення) показників допущене у результаті умисних дій працівників органів ДФС, такі працівники притягуються до відповідальності у встановленому законодавством порядку.

Підпунктом 3 параграфу 4 розділу 5 Порядку № 422 передбачено, що у підсистемі, яка забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, статус повідомлень-рішень / рішень / вимог та рішень щодо єдиного внеску змінюється залежно від наслідків розгляду скарги (заяви) відповідно до інформації з інформаційної системи, яка забезпечує відображення результатів адміністративного оскарження, на статуси "Скасовується в адміністративному порядку", або "Вручено, адміністративний розгляд", або "Анульовано" при частковому скасуванні.

У відповідності до положень ст. 19-3 ПК України здійснення реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням віднесено до функцій державних податкових інспекції.

При цьому, згідно положення п. 21.1.10 ст.21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов`язані: вносити до інформаційних баз даних інформацію з документів, отриманих від платників податків у паперовій формі, а також інформацію про взаємодію з платниками податків, отриману в іншій формі.

Інтегрована картка платника податків є документом, який відображає облік нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету, тому відображення в ній податкової заборгованості по фактично сплаченим сумам порушує права платника податків.

У даному випадку у платника податків наявний матеріально-правовий інтерес в тому, щоб дані карток його особових рахунків правильно відображали точний облік усіх нарахованих і сплачених сум до бюджету, оскільки невідповідність такого обліку фактичним задекларованим показникам сталась не з вини позивача.

Інформаційна система "Податковий блок" повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її коригування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов`язань та податкового кредиту, а контролюючі органи використовують згадану систему у своїй роботі, в тому числі, й для відображення рішень судів, які набрали законної сили, якими встановлений факт відсутності узгодженого грошового зобов`язання. Тобто, будь-які зміни до інформаційних баз мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами (або іншими показниками) податкового обліку.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017, Податковий кодекс України доповнено ст.19-3 та викладено в новій редакції пп. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1.

Відповідно до пп. 19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.10 та 19-1.1.24 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов`язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу.

Статтею 19-3 ПК України передбачено, що державні податкові інспекції здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб-платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

У відповідності до п.41.1 ст.41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Із системного аналізу наведених правових норм колегія суддів приходить до висновку, що з 01.01.2017 функції з вирішення питань щодо внесення змін до інтегрованих карток платників податків віднесено до повноважень органів ДФС центрального або регіонального рівня.

Відтак, повноваженнями щодо внесення змін до інтегрованих карток позивача з 01.01.2017 наділене лише Головне управління ДФС у Рівненській області, що підтверджує правильно обраний позивачем спосіб захисту порушеного права.

Відповідно до ч. 6 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

За правилами ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд, зокрема, враховує чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору (п.1, п.2 ч.9 ст.139 КАС України).

Відповідно до ст. 322 КАС України в резолютивній частині постанови суду апеляційної інстанції зазначається про новий розподіл судових витрат, понесених у зв`язку з розглядом справи у суді першої інстанції, - у випадку скасування або зміни судового рішення та про розподіл судових витрат, понесених у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції.

В розумінні ч. 1 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Як видно з матеріалів справи, відповідно до платіжного доручення №154 від 18.06.2019 позивачем при зверненні до суду з адміністративним позовом сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн та відповідно до платіжного доручення №414 від 21.10.2019 за подання апеляційної скарги сплачено судовий збір у розмірі 2881,50 грн.

Таким чином, оскільки документально підтвердженими судовими витратами позивача є сплачений судовий збір на загальну суму 4802,50 грн, вказані витрати пов`язані з розглядом справи, розмір таких витрат є обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, колегія суддів приходить до висновку про його стягнення за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись статтями 243, 308, 313, 315, 317, 321, 322, 325Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс" задовольнити.

Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року у справі №460/1337/19 скасувати та прийняти постанову, якою адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Рівненській області щодо нарахування за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 Товариству з обмеженою відповідальністю «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» пені за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 107 085(сто сім тисяч вісімдесят п`ять) грн. 85 коп.

Зобов`язати Головне управління ДФС у Рівненській області внести зміни до інтегрованої картки платника Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс» (ЄДРПОУ 13988757)з орендної плати з юридичних осіб шляхом скасування нарахованої за період з 25.01.2018 по 30.12.2018 пені у розмірі 107 085 (сто сім тисяч вісімдесят тп`ять) грн. 85 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Рівненській області (Код ЄДРПОУ 39394217) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівненський Молодіжний Жилий Комплекс»(ЄДРПОУ 13988757) судові витрати у розмірі 4802 (чотири тисячі вісімсот дві) гривні 50 коп. понесених судових витрат у вигляді сплати судового збору за подання адміністративного позову та апеляційної скарги.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Д. М. Старунський судді В. М. Багрій О. О. Большакова Повне судове рішення складено 27.12.2019

Джерело: ЄДРСР 86710342
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку