open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 824/1195/19-а
Моніторити
Ухвала суду /11.11.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.07.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.05.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.03.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /17.01.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Рішення /25.12.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 824/1195/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /11.11.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.07.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.05.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.03.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /17.01.2020/ Чернівецький окружний адміністративний суд Рішення /25.12.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Чернівецький окружний адміністративний суд

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1195/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнір В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про визнання неправомірними дій та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

У поданому до суду адміністративному позові (у новій редакції) ОСОБА_1 (позивач) просить суд:

- визнати протиправною відмову у зарахуванні років навчання, років служби в податковій міліції, пільгової вислуги років, в тому числі за роки служби в УБОЗ та пільгу за участь в АТО майору поліції оперуповноваженому відділу оперативних розробок Чернівецького управління ДВБ НП до календарної вислуги років та зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України (відповідач) зарахувати до календарної вислуги років для виходу на пенсію роки навчання, роки служби в податковій міліції, пільгову вислугу років, в тому числі за роки служби в УБОЗ та пільгу за участь в АТО вислугу;

- зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України провести перерахунок і виплату грошового забезпечення в частині надбавок за стаж служби в поліції.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що звертався до відповідача з заявами, у яких просив повідомити яку вислугу років в календарному обчисленні йому зараховано при прийнятті на службу до Національної поліції України, вказати розмір надбавки за вислугу років, що нараховується станом на 01.07.2019р., повідомити вислугу років в податковій міліції та в Управлінні по боротьбі з організованою злочинністю (далі - УБОЗ), яка була зарахована йому в складі МВС України. Крім того, просив повідомити яка вислуга років для встановлення стажу служби в поліції, що дає право на встановлення надбавки за вислугу років та додаткової оплачуваної відпустки нарахована йому в період з 15.05.2017 по 23.08.2019. та роз`яснити причини здійснення йому перерахунку вислуги років у бік зменшення.

Позивач зазначає, що з відповідей Департаменту він встановив, що йому не враховано до календарної вислуги років: навчання в ЧНУ ім.Ю.Федьковича (01.09.1996р. - 01.07.2001р.); роки служби в податковій міліції (з 06.05.2004р. - 08.07.2009р.); пільгової вислуги років за роки служби в підрозділах УБОЗ (09.07.2009р. - 22.06.2015р.); відрядження в зону АТО, в результаті якої ним отримано статус учасник бойових дій (04.10.2014р. - 01.11.2014р.). Позивач вважає, що зазначені періоди повинні бути зараховані до його календарної вислуги на підставі положень Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ", Закону України "Про державну податкову службу в Україні", постанови Кабінету Міністрів України Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей та наказу Міністерства внутрішніх справ від 14.11.2007р. №431 "Про затвердження Переліку посад працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ, стаж роботи яких обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби".

Враховуючи приписи наведених вище нормативно-правових актів позивач вважає дії відповідача щодо не врахування зазначених періодів до його вислуги неправомірними та просить зобов`язати їх зарахувати в судовому порядку.

Відповідач у поданому відзиві просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову. Зазначає, що служба в органах Державної податкової служби України (далі - ДПСУ) не входить до вичерпного переліку видів служби та періодів роботи у відповідних органах, які зараховуються поліцейським до стажу служби в поліції, що визначені в ч.2 ст.78 Закону України Про Національну поліцію. Зазначає, що прирівняння служби в податковій міліції до служби в органах внутрішніх справ України не допускається, служба в податковій міліції не відноситься до діяльності/служби в органах внутрішніх справ, а відтак, не підлягає зарахуванню до стажу служби в поліції. Крім того вказує, що зарахування поліцейським до вислуги років служби в податковій міліції здійснюється та має значення лише для призначення пенсії за вислугу років та для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби, та не має відношення до зарахування служби в податковій міліції до стажу служби в поліції для встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Також, відповідач вказує, що відсутні підстави для зарахування до вислуги років позивача періоду його навчання у цивільному вищому навчальному закладі, оскільки, на думку відповідача, таке навчання не може вважатися проходженням служби в органах внутрішніх справ, за цей період та після нього позивачу не було присвоєно офіцерського звання.

Щодо зарахування позивачу пільгової вислуги років за роки служби в підрозділах УБОЗ та за участь в зоні проведення АТО для виходу (призначення) на пенсію відповідач зазначає, що пільгова вислуга зараховується до вислуги років лише при наявності календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії. При цьому, відповідач звертає увагу на те, що пільгова вислуга років зазначається у розрахунку стажу служби в поліції лише при звільненні особи з Національної поліції, а тому не підлягає зазначенню у розрахунку стажу служби для встановлення надбавки за вислугу років (надання додаткової оплачуваної відпустки). Відповідач вказує, що додаткове зарахування пільгового стажу особам, які набули право на пенсію за вислугою років можливо лише при умові надбання такою особою певної кількості календарних років, що визначенні у ст.12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб». При цьому, станом на 01.08.2019р. позивач має календарну вислугу - 11 років 00 місяців 27 днів, тоді як для призначення пенсії відповідно до вказаної норми Закону, позивач повинен мати на день звільнення (станом на 30.09.2019р.) вислугу 24 календарних роки і більше. Таким чином, відповідач вказує, що оскільки позивач такої вислуги не має (отже права на призначення пенсії за вислугу років не здобув), відтак і не має підстав для зарахування пільгової вислуги років за роки служби в підрозділах УБОЗ та за участь в зоні проведення АТО до календарної вислуги років позивача для виходу (призначення) на пенсію, оскільки така позовна вимога, на думку відповідача, є передчасною.

З указаних підстав відповідач вважає, що при обчисленні вислуги позивача Департамент діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначенні чинним законодавством.

Ухвалою суду від 25.10.2019р. у даній справі відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи (в письмовому провадженні). У вказаній ухвалі сторонам також встановлено строк для подання заяв по суті (відповіді на відзив та заперечень на них).

У поданій 19.11.2019р. відповіді на відзив, позивач зазначав про незгоду з аргументами відповідача, викладеними у його відзиві, та наполягав на задоволенні позову з підстав, аналогічних тим, що наведені у позові.

Відповідач у запереченнях від 09.12.2019р. на зазначену вище відповідь, зазначав про правомірність дій Департаменту у спірних правовідносинах.

Судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 , згідно наявних у матеріалах справи копій трудової книжки та витягу з послужного списку, з 09.07.2009р. по 06.11.2015р. проходив службу в органах внутрішніх справ, зокрема, на різних посадах відділу боротьби з легалізацією доходів організованих груп і злочинних організацій УБОЗ, відділу боротьби з корупцією УБОЗ УМВС України в Чернівецькій області, а з 22.06.2015р. працював начальником лінійного відділу пункту в аеропорту «Чернівці» Першотравневого районного відділу УМВС України в Чернівецькій області (а.с.63-64, 68).

Згідно наказу УМВС України від 06.11.2015р. №303 о/с ОСОБА_1 звільнений з ОВС у запас Збройних Сил згідно з пунктом 9 розділу XI Закону України «Про Національну поліцію», відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ за пунктом 64 підпункту «з» (у зв`язку з переходом у встановленому порядку на роботу (службу) в інші міністерства, центральні органи виконавчої влади (установи, організації)), з 06.11.2015р. (а.с.68 на звороті).

307.11.2015р. позивача прийнято на службу в Національній поліції (а.с.68 на звороті).

Згідно знаказом ГУНП в Чернівецькій області від 26.11.2015р. №75 о/с станом на 07.11.2015р.позивачу установлено стаж служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років - 12 років 06 місяців 07 днів (а.с.28).

Наказом Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України (далі - ДВЕ НПУ) від 15.05.2017р. №104 о/с ОСОБА_1 призначено на посаду оперуповноваженого відділу оперативних розробок Чернівецького управління ДВБ НПУ (а.с.21).

Позивач 08.07.2019р. звернувся до Департаменту із заявою (вх. № 3-174 о/п), в якій він просив повідомити, яка вислуга років в календарному обчислені зарахована йому при прийняті на службу до лав Національної поліції України, а також вказати розмір надбавки за вислугу років, що нараховується станом на 01.07.2019. Крім того, просив повідомити його вислугу років в податковій міліції та в Управлінні по боротьбі з організованою злочинністю, яка була зарахована йому в складі МВС України (а.с.147).

Листом від 08.08.2019р. за вих.№3-174 о/п/4202/0419, № 3-204 о/п/4202/0419 Департамент повідомив ОСОБА_1 , зокрема, про те, що за відомостями його особової справи: з 06.05.2004 до 08.07.2009 (05 років 02 місяці 03 дні) - становить час проходження служби в органах податкової міліції; з 09.07.2009 до 22.06.2015 (05 років 11, місяців 14 днів) - час проходження служби в органах внутрішніх справ на оперативних посадах підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю. Крім того, у листі вказано, що відповідно до вимог статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» служба в податковій міліції не зараховується до стажу служби в поліції, що дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки. Крім того, надіслав позивачу копії трудової книжки та витяг з послужного списку (а.с.23-24).

Згідно Доповідної записки складеної в ході розгляду звернення позивача, складеної на ім`я заступника начальника ДВБ НПУ начальником ВКЗ та ОП ДВБ НПУ С.Климоненком під час розгляду звернення встановлено що, відповідно до довідки, наданої відділом фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку, згідно з наказом Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області від 26.11.2016р.№75о/с та на підставі грошового атестата, виданого Департаментом захисту економіки Національної поліції України від 04.05.2017р. №148, станом на 01.05.2017р. ОСОБА_1 встановлено стаж служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років - 14 років 00 місяців 01 день. Згідно з додатком 11 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015р. №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», станом на 01.07.2019р. розмір його надбавки за стаж служби в поліції складає 35 %. За матеріалами з особової справи заявника вбачається час проходження служби в:Збройних силах України - з 30.10.2001 до 06.11.2002 (01 рік 00 місяців 06 днів); органах податкової міліції - з 06.05.2004 до 08.07,2009 (05 років 02 місяці 03 дні);органах внутрішніх справ - з 09.07.2009 до 06.11.2015 (06 років 03 місяці 27 днів); поліції - з 07.11.2015 до цього часу. Разом з тим, відповідно до вимог статті 78 Закону України «Про Національну поліцію», стаж служби в поліції ОСОБА_1 , що дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки (без урахування служби в податковій міліції), станом на 01.05.2017р. становив 08 років 09місяців 27 днів. Таким чином, посадовими особами ГУНП в Чернівецькій області до стажу служби ОСОБА_1 помилково зараховано період проходження ним служби в органах податкової міліції, а виплата надбавки за надмірно нарахований стаж служби здійснюється до цього часу. У зв`язку з цим, зокрема, пропонується провести розрахунок стажу служби в поліції ОСОБА_1 , що дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки у відповідності до вимог чинного законодавства та затвердити його наказом Департаменту (а.с.150-151).

Наказом ДВБ НПУ від 23.08.2019р. №160 о/с, на підставі розрахунку стажу служби в поліції для встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки ОСОБА_1 від 01.08.2019р., відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» станом на 01.08.2019р. установлено стаж служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки - 11 років 00 місяців 27 днів (а.с.73).

09.09.2019р. ОСОБА_1 звернувся до Департаменту з заявою (за вх. № 3-257 о/п), у якій він просив повідомити, яка вислуга років нарахована йому в період з 15.05.2017р. по 23.08.2019р., а також підстави видання Департаментом наказу від 23.08.2019р. № 160 о/с, яким здійснено перерахунок вислуги років у бік зменшення (а.с.69).

Листом від 23.09.2019р. за вих.№3-257о/п/42-02/04-19 Департамент повідомив ОСОБА_1 про те, що оскільки посадовими особами ГУНП в Чернівецькій області наказом від 26.11.2015р. №75 о/с та у подальшому Департаментом захисту економіки Національної поліції України на підставі вказаного наказу ГУНП помилково зарахований період проходження служби в органах податкової міліції, що призвело до надмірної виплати надбавки за стаж служби, дотримуючись вимог законодавства, наказом ДВБ НПУ від 23.08.2019 № 160 о/с ОСОБА_1 установлено стаж служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки, станом на 01 серпня 2019 року - 11 років 00 місяців 27 днів (без урахування служби в податковій міліції).

Позивач вважає, що до його календарної вислуги років підлягають зарахуванню роки навчання, роки служби в податковій міліції, пільгова вислуга років, в тому числі за роки служби в УБОЗ та за участь в АТО, а відмову у зарахуванні вказаних періодів вважає протиправною, у зв`язку з цим звернувся до суду з даним позовом.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення чинного законодавства та робить висновки по суті спору.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про національну поліцію» від 02.07.2015 №580-VIII (далі Закон №580-VIII) визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України.

В силу ст.59 Закону №580-VIII служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень. Час проходження служби в поліції зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Приписами ст.78 Закону №580-VIII передбачено, що стаж служби в поліції дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

До стажу служби в поліції зараховуються:

1) служба в поліції на посадах, що заміщуються поліцейськими, з дня призначення на відповідну посаду;

2) військова служба в Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України, Управлінні державної охорони, Цивільній обороні України, внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки, Державній спеціальній службі транспорту;

3) служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду;

4) час роботи у Верховній Раді України, місцевих радах, центральних і місцевих органах виконавчої влади із залишенням на військовій службі, на службі в органах внутрішніх справ України або на службі в поліції;

5) час роботи в органах прокуратури і суді осіб, які працювали на посадах суддів, прокурорів, слідчих, а також служба у Службі судової охорони;

6) дійсна військова служба в Радянській Армії та Військово-Морському Флоті, прикордонних, внутрішніх, залізничних військах, в органах державної безпеки та інших військових формуваннях колишнього СРСР, а також служба в органах внутрішніх справ колишнього СРСР (ч.2 ст.78 Закону №580-VIII).

Згідно з ч.4 ст.78 Закону №580-VIII порядок обчислення вислуги років у поліції встановлює Кабінет Міністрів України.

Отже, до стажу служби в поліції зараховується служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу.

Відповідно до п.353.1 ст.353 Податкового кодексу України (далі ПК України) особи начальницького і рядового складу податкової міліції проходять службу у порядку, встановленому законодавством для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ.

За змістом пункту 353.4. цієї статті особам, яких прийнято на службу до податкової міліції на посади начальницького і рядового складу, присвоюються такі спеціальні звання: вищий начальницький склад: генерал-полковник податкової міліції; генерал-лейтенант податкової міліції; генерал-майор податкової міліції; старший начальницький склад: полковник податкової міліції; підполковник податкової міліції; майор податкової міліції; середній начальницький склад: капітан податкової міліції; старший лейтенант податкової міліції; лейтенант податкової міліції; молодший начальницький склад: старший прапорщик податкової міліції; прапорщик податкової міліції; рядовий склад: рядовий податкової міліції.

Згідно з пунктами 1, 2 Інструкції про порядок обчислення стажу служби для виплати винагороди за вислугу років особам начальницького складу податкової міліції державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 15.05.2008р. №313, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.06.2008р. за №553/15244, ця Інструкція визначає порядок обчислення стажу служби для виплати винагороди за вислугу років особам начальницького складу податкової міліції державної податкової служби України, яка виплачується особам начальницького складу податкової міліції у розмірах і порядку відповідно до законодавства. Дія цієї Інструкції поширюється на осіб, які перебувають на службі в податковій міліції і яким відповідно до законодавства присвоєні спеціальні звання начальницького складу податкової міліції, у тому числі осіб начальницького складу податкової міліції, що працюють на посадах державних службовців структурних підрозділів органів державної податкової служби України із залишенням їх у кадрах податкової міліції, та тих, що працюють в інших органах державної влади або на підвідомчих їм підприємствах, установах і в організаціях, а також в органах місцевого самоврядування, до яких вони відряджені відповідно до законодавства для виконання спеціальних робіт або обов`язків, із залишенням їх у кадрах податкової міліції.

Обчислення періодів служби для визначення стажу здійснюється у календарному обчисленні (один місяць служби за один місяць) у порядку, передбаченому законодавством для визначення стажу служби для призначення пенсії за вислугу років начальницькому складу податкової міліції (п.3 Інструкції №313).

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.1998р. №1716 «Про проходження служби особами начальницького складу податкової міліції та обчислення їм вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги» визначено, що особи начальницького складу податкової міліції проходять службу в порядку, встановленому Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ Української РСР, затвердженим постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 року №114.

Пунктом 2 постанови №1716 встановлено:

- поширити на осіб начальницького складу податкової міліції та курсантів Академії державної податкової служби чинність постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей» та постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 року №426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань»;

- для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, особам начальницького складу податкової міліції та курсантів Академії державної податкової служби крім служби та часу, передбачених зазначеною постановою, до вислуги років зараховується служба в податковій міліції (органах податкової поліції) на посадах начальницького складу з дня призначення на відповідну посаду.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» (далі Порядок №393) для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, особам, зазначеним у пункті "ж" статті 1-2 такого Закону, до вислуги років зараховуються, зокрема, служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Відтак, з наведеного вище слідує, що служба в податковій міліції здійснювалась в порядку, встановленому законодавством для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, тобто має такий же правовий статус, як і служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу, тому повинна зараховуватись до стажу служби в поліції на підставі п.3 ч.2 ст.78 Закону України «Про Національну поліцію».

З матеріалів справи видно, що позивач з 06.05.2004р. до 08.07.2009р. проходив службу в органах податкової міліції, зокрема:

-наказом ДПА в Чернівецькій області від 06.05.2004р. №59-о призначений на посаду оперуповноваженого відділення по організації викриття злочинів в базових галузях економіки міського відділу податкової міліції Новоселицької міської державної податкової інспекції ДПА в Чернівецькій області (з 06.05.2004 по 27.09.2004);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 27.09.2004 № 150-о 27.09.2004р. - старший оперуповноважений групи оперативних заходів по скороченню податкового боргу Сокирянського територіального відділення міського відділу податкової міліції Новоселицької міської державної податкової інспекції ДПА в Чернівецькій області (з 27.09.2004 по 01.12.2004);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 30.11.2004р. №191-о - оперуповноважений відділення організації боротьби з фіктивними суб`єктами підприємницької діяльності ОВ ГВПМ ДПІ у м.Чернівці ДПА Чернівецької області (з 01.12.2004 по 01.09.2005);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 01.09.2005 № 164-о - старший оперуповноважений сектору протидії незаконному відшкодуванню податку на додану вартість ДПІ у м.Чернівці ДПА Чернівецької області (з 01.09.2005 по 01.09.2006);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 04.09.2006р. №107-0 - старший оперуповноважений сектору протидії незаконному відшкодуванню податків на додану вартість Чернівецького відділу податкової міліції УПМ ДПА в Чернівецькій області (з 01.09.2006 по 01.01.2007);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 09.01.2007р. №4-о - старший оперуповноважений відділення боротьби з суб`єктами господарювання, що мають ознаки фіктивності ВПМ ДПІ у м. Чернівці ДПА Чернівецької області (з 01.01.2007 по 20.08.2007);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 20.08.2007р. №139-о - старший оперуповноважений відділу організації з суб`єктами господарювання, що мають ознаки фіктивності та незаконного відшкодування податків на додану вартість оперативного управління податкової міліції ДПА в Чернівецькій області (з 20.08.2007 по 17.03.2008);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 17.03.2008р. №47-о - старший оперуповноважений з особливо важливих справ відділу протидії незаконному відшкодуванню ПДВ та викриття злочинів у кредитно-фінансовій сфері ОУ УПМ ДПА в Чернівецькій області

(з 17.03.2008 по 05.08.2008);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 05.08.2008р. №143-о - начальник відділення протидії схемам ухилення від сплати податків та боротьби з фіктивними суб`єктами підприємницької діяльності відділу податкової міліції ДПІ у Сторожинецькому районі ДПА в Чернівецькій області (з 05.08.2008 по 08.07.2009);

- на підставі наказу ДПА в Чернівецькій області від 07.07.2009р. № 147-0 - звільнений з органів податкової міліції у запас Збройних сил за п.64 п.п. «ж» (за власним бажанням), з 08.07.2009р. (а.с.68).

З розрахунку стажу служби в поліції для встановлення надбавки за вислугу років (надання додаткової оплачуваної відпустки) слідує, що стаж служби в податковій міліції, який становить 05 років 02 місяці 02 доби, до вказаного стажу в поліції позивачу не зараховано (а.с.74-75).

З матеріалів справи вбачається, що зазначений період зараховувався позивачу до прийняття наказу ДВБ НПУ від 23.08.2019р. №160 о/с, згідно з яким на підставі розрахунку стажу служби в поліції для встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки ОСОБА_1 від 01.08.2019р., відповідно до статті 78 Закону України «Про Національну поліцію» станом на 01.08.2019р. установлено стаж служби в поліції, який дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки - 11 років 00 місяців 27 днів (а.с.73).

Водночас, враховуючи викладені вище висновки стосовно того, що служба позивача в податковій міліції повинна зараховуватись до стажу служби в поліції, суд вважає дії відповідача в наведеній вище частині протиправними та такими, що порушують право позивача на отримання надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки, гарантованої приписами ст.78 Закону №580-VIII.

Пунктом 2 Порядку №393 передбачено, що до вислуги років поліцейським, співробітникам Служби судової охорони, особам офіцерського складу, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної пожежної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально-виконавчої служби, особам, зазначеним у пункті ж статті 1-2 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, під час призначення пенсії згідно з пунктом а статті 12 зазначеного Закону додатково зараховується час навчання в межах до п`яти років (незалежно від форми навчання) у цивільних закладах вищої освіти, а також в інших закладах освіти, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання, до вступу на військову службу, службу до органів внутрішніх справ, Національної поліції, Служби судової охорони, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально-виконавчої служби або до призначення на відповідну посаду із розрахунку - один рік навчання за шість місяців служби.

Станом на час прийняття позивача на службу в органи внутрішніх справ обчислення вислуги років здійснювалось на підставі цього ж Порядку №393.

Згідно з п.2 Порядку №393 (в редакції, чинній на час прийняття позивача на службу в ОВС) було встановлено, що до вислуги років особам офіцерського складу Збройних Сил, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Цивільної оборони України та інших військових формувань, створених Верховною Радою України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки, Державної спеціальної служби транспорту, а також особам середнього, старшого і вищого начальницького складу органів внутрішніх справ та Державної кримінально-виконавчої служби України при призначенні пенсій згідно з пунктом "а" статті 12 закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" додатково зараховується час їхнього навчання (у тому числі заочно) у цивільних вищих навчальних закладах, а також у інших навчальних закладах, після закінчення яких присвоюється офіцерське звання, до вступу на військову службу або призначення на відповідну посаду в межах до п`яти років із розрахунку - один рік за шість місяців.

З матеріалів справи слідує, що з 01.09.1996р. до 01.07.2001р. позивач навчався в Чернівецькому національному університеті ім.Ю.Федьковича, за спеціальністю «Правознавство» (а.с.86).

Згідно витягу з послужного списку позивач вступив на військову службу в Збройні Сили України та на підставі наказу командира в/ч НОМЕР_1 від 02.11.2001 №233 йому присвоєно звання «рядовий», що також підтверджується довідкою ДВБ НПУ від 13.11.2019р. (а.с.68, 141).

Поряд із цим, з матеріалів справи видно, що за період навчання та після його закінчення до вступу на військову службу позивачу не присвоювалось офіцерське звання. У зв`язку з цим, суд наголошує, що визначальною умовою для застосування приписів наведеної у Порядку №393 норми є присвоєння офіцерського (спеціального) звання у зв`язку з закінченням відповідного навчального закладу.

Враховуючи особливий статус осіб, які проходять службу в органах внутрішніх справ, сам по собі факт того, що позивач до вступу на службу в органи внутрішніх справ навчався у вищому навчальному закладі, не є достатньою підставою для зарахування цього періоду навчання до вислуги років (як календарної, так і пільгової).

Верховний Суд України раніше сформулював правовий висновок щодо застосування норм матеріального права у спорах цієї категорії у подібних правовідносинах. Зокрема, у постанові від 10 вересня 2015 року (справа № 21-411а14) зазначив, що додатково до вислуги років при призначенні пенсії зараховується час навчання у цивільних вищих навчальних закладах і в інших навчальних закладах, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання. Виходячи з синтаксичної структури речення додатково до вказаної вислуги може бути зарахований час навчання в навчальних закладах, зазначених у статті 17 Закону №1060-ХІІ (Закон України «Про освіту»), якщо після їх закінчення присвоюється офіцерське (спеціальне) звання.

Аналогічна правова позиція підтримана Верховного Суду в постанові від 10.05.2019 у справі 823/1330/16.

Таким чином, позивач не належить до кола осіб, на яких розповсюджується зазначена вище норма, оскільки, йому після закінчення навчання у ВНЗ не було присвоєно офіцерське звання до вступу на військову службу.

З урахуванням такого висновку, дії відповідача у зазначеній частині є правомірними.

Позивач зазначає, що під час проходження служби в органах МВС, в період з 04.10.2014р. по 01.11.2014 року брав безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області. Строк його участі в антитерористичній операції позивач обраховує, з урахуванням Постанови КМУ від 17.07.1992 №393, та вважає що такий зараховується до календарної вислуги років в трикратному розмірі.

Обставина щодо участі позивача в АТО підтверджується довідкою ГУМВС України у Луганській області від 28.10.2014р. №ВДЗ/3419 (а.с.76).

Крім того, матеріалами справи підтверджується період проходження позивачем служби в УБОЗ з 09.07.2009 року по 22.06.2015 року. На думку позивача, зазначений стаж підлягає зарахуванню до календарної вислуги років, в пільговому обчисленні згідно з наказом МВС від 14.11.2007р. №431, з розрахунку 1,5 роки за кожен рік служби.

З приводу підстав для зарахування пільгового стажу служби в УБОЗ та участі в АТО суд зазначає наступне.

Конституційний Суд України у своїх рішеннях від 13.05.1997 № 1-зп, від 09.02.1999 № 1-рп/99, від 05.04.2001 № 3-рп/2001 та від 13.03.2012 № 6-рп/2012 висловив позицію щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів: закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Таким чином, зміст правовідносин, зокрема, прав та обов`язків особи, не може змінюватися зі зміною законодавчих норм.

З урахуванням наведеного, право позивача на зарахування при обчисленні вислуги років на пільгових умовах часу проходження служби в спеціальних підрозділах по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ визначаються за тими правилами, які були чинними на момент виникнення відповідного права.

Відповідно до пп.4.1.6 п.4.1 розділу 4 Положення про порядок комплектування, матеріально-технічного, військового, фінансового та соціально-побутового забезпечення спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України, затверджених постановою Верховної Ради України від 16.12.1993 №3720-XII (яка була чинна в період проходження позивачем служби в УБОЗ, втратила чинність на підставі Закону N193-VIII від 12.02.2015) стаж роботи працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби у вищезазначених підрозділах згідно з переліком посад, визначених Міністром внутрішніх справ України.

Пунктом 1 наказу Міністерства внутрішніх справи України від 14.11.2007 №431 "Про затвердження Переліку посад працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ, стаж роботи яких обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби" (в редакції чинній в період з 09.07.2009 по 22.06.2015) затверджено Перелік посад працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ, стаж роботи яких обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби.

Відповідно до зазначеного переліку до посад працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ, стаж роботи яких обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби віднесено по Головному управлінню по боротьбі з організованою злочинністю посади: оперуповноваженого; оперуповноваженого в особливо важливих справах, начальник відділу.

Абзацом 3 пункту 1 Порядку №393 (в редакції чинній в період з 09.07.2009 по 22.06.2015) установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Згідно з абз.9 пп."в" пункт 3 Порядку №393 до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за півтора місяця у підрозділах внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ з охорони дипломатичних і консульських представництв іноземних держав, у підрозділах Управління державної охорони, що визначаються в установленому порядку, а також у підрозділах спеціального призначення Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, установ виконання покарань органів внутрішніх справ, воєнізованих формуваннях Державної кримінально-виконавчої служби, у частинах і підрозділах спеціального призначення внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України та у підрозділах міліції особливого призначення за Переліком посад і умовами (в порядку), що визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств.

Відповідно до Витягу з послужного списку позивача він в період з 09.07.2009 по 22.06.2015 працював на посадах віднесених до Переліку посад працівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ, стаж роботи яких обчислюється з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справи України від 14.11.2007 № 431.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що період з 09.07.2009 по 22.06.2015 проходження позивачем служби на посадах визначених вказаним порядком підлягає зарахуванню до вислуги років на пільгових умовах відповідно до пункту 3 Порядку №393 з розрахунку 1,5 року за кожен рік служби або 1 місяць служби за 1,5 місяці.

Відповідно до п."а" ч.1 ст.12 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-XII (далі - Закон №2262-XII) пенсія за вислугу років призначається особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах "б" - "д", "ж" статті 1 - 2 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби:

по 30 вересня 2011 року і на день звільнення мають вислугу 20 років і більше;

з 1 жовтня 2011 року по 30 вересня 2012 року і на день звільнення мають вислугу 20 календарних років та 6 місяців і більше;

з 1 жовтня 2012 року по 30 вересня 2013 року і на день звільнення мають вислугу 21 календарний рік і більше;

з 1 жовтня 2013 року по 30 вересня 2014 року і на день звільнення мають вислугу 21 календарний рік та 6 місяців і більше;

з 1 жовтня 2014 року по 30 вересня 2015 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки і більше;

з 1 жовтня 2015 року по 30 вересня 2016 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки та 6 місяців і більше;

з 1 жовтня 2016 року по 30 вересня 2017 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки і більше;

з 1 жовтня 2017 року по 30 вересня 2018 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки та 6 місяців і більше;

з 1 жовтня 2018 року по 30 вересня 2019 року і на день звільнення мають вислугу 24 календарних роки і більше;

з 1 жовтня 2019 року по 30 вересня 2020 року і на день звільнення мають вислугу 24 календарних роки та 6 місяців і більше;

з 1 жовтня 2020 року або після цієї дати і на день звільнення мають вислугу 25 календарних років і більше.

Відповідно до статті 17-1 Закону №2262-XII порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Аналіз наведених правових норм у поєднанні з положеннями Порядку №393 дає підстави для висновку, що визначальною підставою у питанні можливості пільгового обчислення періоду проходження військової служби для зарахування його до стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугу років, є наявність законодавчого регулювання, яке передбачає включення зазначеного періоду (строку) до стажу роботи працівників певної категорії для реалізації цими особами права на призначення різних видів пенсій, чи інших соціальних виплат. Основним актом, на підставі якого здійснюється таке регулювання є, зокрема, Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Можливість пільгового обчислення періоду проходження військової служби є похідною від визначальної підстави і має пов`язуватися не з категорією працівників, що реалізують право на пенсію за вислугу років, а зі спеціальним статусом, якого особи набули в результаті проходження військової служби в певний, визначений у законодавчому порядку період часу. Така можливість передбачена Порядком обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей затвердженого постановою Кабінету Міністрів України встановлено від 17.07.1992 №393

Аналогічний висновок викладено Верховним Судом у постанові від 27.06.2018 у справі №750/9775/16-а.

Верховний Суд у вказаній постанові зазначив, що до актів правового регулювання умов і порядку призначення пенсій за вислугу років належать і ті правові акти, які передбачають пільгове (кратне) обчислення періоду проходження військової служби для зарахування його до стажу роботи, що дає право на призначення й отримання різних видів пенсій та соціального забезпечення.

Суд також звертає увагу, що Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме - у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20.03.2002 № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).

У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов`язана з ризиком для життя і здоров`я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення (Рішення № 5-рп/2002).

Таким чином, пільгова вислуга має враховуватися при призначенні пенсій згідно з пунктом "а" частини 1 статті 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб".

У зв`язку з цим, суд доходить висновку що до календарної вислуги років, яка дає право на призначення йому пенсії, підлягає зарахуванню вислуга в пільговому обчисленні, сформована за період з 09.07.2009 до 22.06.2015, у загальній кількості 05 років 11 місяців 14 днів.

До такого ж висновку суд приходить з приводу періоду відрядження позивача в зону АТО, в результаті якої ним отримано статус учасник бойових дій, з 04.10.2014р. по 01.11.2014р.

Так, згідно з пп.а п.3 Порядку №393 до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць за три місяці час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції.

З матеріалів справи слідує, що указаний вище період не відображений відповідачем у послужному списку позивача та не зараховано до його вислуги у пільговому обчисленні.

Водночас, виходячи з наведених вище положень чинного законодавства, суд вважає, що період перебування на службі в АТО повинен зараховуватись до календарної вислуги позивача в пільговому обчисленні.

У відповідності до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

В ході судового розгляду судом встановлено, що період навчання позивача в ЧНУ ім.Ю.Федьковича не підлягає зарахуванню до його календарної вислуги. Саме тому в цій частині позов не підлягає задоволенню.

Визначаючись щодо решти позовних вимог, суд зазначає, що позивач у поданому позові просить визнати протиправною відмову відповідача у зарахуванні спірних періодів до календарної вислуги років для виходу на пенсію, натомість такої відмови, матеріали справи не містять. З матеріалів справи слідує, що він звертався до відповідача з метою інформування щодо вислуги років в календарному обчисленні, яка йому зарахована при прийнятті на службу (та за час її проходження) в Національну поліцію України, а також вислуги років для встановлення стажу служби в поліції, що дає право на отримання надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Саме в процесі згаданої вище переписки, відповідачем прийнято наказ від 23.08.2019р., яким встановлено, що служба в органах податкової міліції помилково зарахована до стажу служби в поліції, у зв`язку з чим проведено розрахунок стажу, що дає право на встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки за виключенням періоду роботи в податковій міліції. Крім того, в ході листування з відповідачем позивачу стало відомо про розрахунок його стажу в поліції та його вислуги, з яким він не погоджується.

Позивач обґрунтовує в позові неправомірність таких дій відповідача, поряд із цим, предметом позову визначає визнання протиправною відмови у зарахуванні відповідних періодів до його календарної вислуги.

Разом з тим, судом встановлено, що відповідачем неправомірно виключено з розрахунку стажу позивача в поліції період його служби в органах податкової міліції (з 06.05.2004 по 08.07.2009). За таких обставин, суд доходить висновку, що позов в цій частині є обґрунтованим. При цьому, враховуючи повноваження суду, закріплені в ст.245 КАС України, суд вважає, що є підстави для виходу за межі позовних вимог та задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо виключення періоду служби позивача в податковій міліції зі стажу служби в поліції для встановлення надбавки за вислугу років та надання додаткової оплачуваної відпустки.

Крім того, в ході судового розгляду встановлено, що відповідачем необґрунтовано не зараховано до календарної вислуги років період служби позивача в підрозділах УБОЗ (09.07.2009р. - 22.06.2015р.) та час відрядження в зону АТО (04.10.2014р. - 01.11.2014р.) в пільговому обчисленні. У зв`язку з цим, суд вважає, що є підстави для виходу за межі позовних вимог та задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не зарахування таких періодів до вислуги позивача.

Враховуючи встановлені вище обставини та наведені висновки, на думку суду, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України зарахувати позивачу до календарної вислуги років для виходу на пенсію роки служби в податковій міліції, пільгову вислугу років за роки служби в УБОЗ та за участь в АТО вислугу та зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України провести перерахунок і виплату грошового забезпечення в частині надбавок за стаж служби в поліції.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За змістом ч.1 та ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З наведених вище обставин, проаналізувавши вищенаведені положення нормативно-правових актів, враховуючи надані суду докази, суд приходить до висновку, що відповідач не довів правомірність визначення календарної вислуги років позивача при виході на пенсію у відповідності до чинного законодавства. Водночас, надано обґрунтовані доводи щодо правомірності дій в частині не зарахування до вислуги років позивача його навчання у ВНЗ.

Відтак, суд, враховуючи вище викладені висновки вважає, що адміністративний позов необхідно задовольнити частково.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (ч.3 ст.139 КАС України).

Оскільки позивача звільнено від сплати судового збору за подання даного позову, питання про стягнення таких витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача не вирішується.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 139, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України щодо виключення з розрахунку стажу служби в поліції майора поліції оперуповноваженого відділу оперативних розробок Чернівецького управління ДВБ НП до календарної вислуги років ОСОБА_1 - стажу служби в податковій міліції.

3. Визнати протиправною бездіяльність Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України щодо не зарахування до календарної вислуги років майору поліції оперуповноваженому відділу оперативних розробок Чернівецького управління ДВБ НП ОСОБА_1 - пільгової вислуги років за роки служби в УБОЗ та пільгу за участь в АТО.

4. Зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України зарахувати до календарної вислуги років для виходу на пенсію майору поліції оперуповноваженому відділу оперативних розробок Чернівецького управління ДВБ НП ОСОБА_1 - роки служби в податковій міліції, пільгову вислугу років за роки служби в УБОЗ та пільгу за участь в АТО.

5. Зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України провести перерахунок і виплату грошового забезпечення ОСОБА_1 в частині надбавок за стаж служби в поліції.

6. Відмовити у задоволенні позовних вимог щодо зарахування ОСОБА_1 до календарної вислуги років - років навчання у вищому навчальному закладі.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_2 )

Відповідач - Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України (вул.Богомольця, 10, м.Київ-01, МСП 01601 код ЄДРПОУ 40108578)

Суддя В.О. Кушнір

Джерело: ЄДРСР 86699773
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку