open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 320/6471/18
Моніторити
Ухвала суду /11.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /31.07.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /29.05.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /28.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2019/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /23.01.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /09.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2018/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /18.10.2018/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
emblem
Справа № 320/6471/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /11.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /31.07.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /29.05.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /28.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2019/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /23.01.2019/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /09.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2018/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області Ухвала суду /18.10.2018/ Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької областіМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 320/6471/18 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідач - Єгорової Н.М.,

суддів - Сорочка Є.О., Федотова І.В.,

при секретарі - Казюк Л.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, третя особа - ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИЛА:

У грудні 2018 року ОСОБА_1 звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області, оформлене протоколом від 31 жовтня 2018 року № 10 в частині визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади начальника Управління інспекції і контролю Броварської міської ради Київської області ОСОБА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження міського голови від 31 жовтня 2018 року № 308-ОС "Про призначення ОСОБА_2 на посаду начальника Управління інспекції і контролю Броварської міської ради Київської області".

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року позов задоволено повністю. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що відсутність у позивача будь-якої інформації про створення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області, її склад та Положення про конкурсну комісію Броварської міської ради Київської області є порушенням права позивача на участь у відкритому конкурсі та непрозорість його проведення. Підкреслив, що відповідач допустив порушення прав позивача як кандидата на зайняття вакантної посади посадової особи виконавчого органу міської ради на першому етапі конкурсу, адже позивач був позбавлений можливості ознайомитися з умовами проведення конкурсу та визначити термін прийняття документів. Зауважив, що допустивши позивача до участі у конкурсі та складання іспиту, відповідач позбавив себе можливості апелювати до неналежного рівня освіти учасника конкурсу. Наголосив, що сповіщення позивача в день проведення конкурсу про дату, час та місце його проведення виходить за межі розумності. Разом з тим, звернув увагу, що повноваження щодо затвердження екзаменаційних білетів та оцінювання результатів конкурсу є дискреційними повноваженнями відповідача, відповідної конкурсної комісії, та відносяться до їх виключної компетенції, а тому адміністративний суд не може перебирати на себе функцій вказаного органу. Зазначив, що повноваження щодо призначення на посаду керівника управління міської ради належать виключно міському голові, а в разі його тимчасової відсутності, зокрема, на період відпустки повноваження міського голови здійснює секретар відповідної міської ради в силу прямої норми ч. 2 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування".

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю. В обгрунтування своєї позиції вказує на те, що ОСОБА_1 не могла бути призначена на вказану посаду у зв`язку із відсутністю відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня, а тому суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку про порушення конституційного права позивача на заміщення вакансії в органі місцевого самоврядування. Підкреслює, що чинною на момент видання розпорядження редакцією Регламенту виконавчого комітету Броварської міської ради встановлювалося, що у разі тимчасової відсутності міського голови керівництво роботою виконавчого комітету здійснює заступник міського голови

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2019 року відкрито апеляційне провадження у справі, встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 06 листопада 2019 року, яке у подальшому було відкладено на 18 грудня 2019 року.

У відзиву на апеляційну скаргу ОСОБА_1 просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Зазначає, що рішення суду першої інстанції прийнято відповідно до вимог норм матеріального та процесуального права.

У наданих суду письмових поясненнях третя особа зазначає, що рішення суду першої інстанції має бути скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову відмовлено. При цьому наголошує, що конституційне право позивача на роботу в органах місцевого самоврядування не було порушено, оскільки її рівень освіти не відповідає умовам конкурсу. Зауважує, що судом першої інстанції не забезпечено справедливого балансу між інтересом позивача, інтересами громади міста та його інтересів як третьої особи.

Крім того, від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, яке обгрунтовано неможливістю його явки у судове засідання, у зв`язку з хворобою.

Розглянувши подане клопотання, судова колегія прийшла до висновку, що останнє не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Згідно ст. 309 КАС України апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції має бути розглянута протягом шістдесяти днів з дня постановлення ухвали про відкриття апеляційного провадження.

Крім того, судова колегія вважає за необхідне зауважити, що явка учасників справи у судове засідання обов`язковою не визначалася.

Інші учасники процесу, будучи належним чином повідомленими про дату, час ті місце розгляду справи, у судове засідання не з`явилися.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Вирішуючи вказаний спір, суд першої інстанції встановив, що відповідно до п.І рішення Броварської міської ради Київської області від 21 червня 2018 року № 983-41-07 "Про оптимізацію структури виконавчих органів Броварської міської ради Київської області" затверджено структуру виконавчих органів Броварської міської ради Київської області (т.1, а.с.109-117).

Зокрема, підпунктом 1.2.1. підпункту 1.2. пункту 1 вказаного рішення у межах затвердженої структури утворено з статусом юридичної особи: Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області.

На підставі підпункту 1.4.1 пункту 1.4 рішення Броварської міської ради Київської області від 21 червня 2018 року № 983-41-07 реорганізовано, а саме припинено юридичну особу - спецвідділ контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, юридичну особу - відділ державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області шляхом приєднання до новоствореного управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області. Утворено відділ з питань контролю за додержанням законодавства про працю в складі новоствореного управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області. Утворено відділ з питань екології та природокористування в складі новоствореного управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області. Вважати управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків спецвідділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області.

Зокрема, підпунктами 5.1, 5.2 пункту 5 вказаного рішення обрано голів комісії з припинення (реорганізації) Спецвідділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області - ОСОБА_7, начальника Спецвідділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області; відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області - ОСОБА_2, начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області.

Крім того, підпунктом 5.3 пункту 5 рішення Броварської міської ради Київської області від 21 червня 2018 року № 983-41-07 доручено головам комісії з припинення (реорганізації) подати в установленому порядку на затвердження міському голові пропозиції щодо кількісного та персонального складу комісій з припинення (реорганізації). Комісіям з припинення (реорганізації) здійснити організаційно-правові заходи щодо реорганізації виконавчих органів Броварської міської ради Київської області в порядку та у строки відповідно до вимог чинного законодавства України.

При цьому, пунктом 12 рішення Броварської міської ради Київської області від 21 червня 2018 року № 983-41-07 передбачено, що структура виконавчих органів Броварської міської ради Київської області (додаток 1) вводиться в дію з 01 листопада 2018 року .

На виконання рішення Броварської міської ради Київської області від 21 червня 2018 року № 983-41-07 "Про оптимізацію структури виконавчих органів Броварської міської ради Київської області" розпорядженням міського голови Броварської міської ради Київської області від 28 вересня 2018 року № 213-ОС "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад в Броварській міській раді Київської області" оголошено конкурс на зайняття вакантних посад служби в органі місцевого самоврядування Броварській міській раді Київської області, у тому числі на зайняття вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області (пункт 48 пункту І розпорядження від 28 вересня 2018 року № 213-ОС) (т. 1, а.с. 147-151).

Пунктами ІІ, ІІІ розпорядження міського голови від 28 вересня 2018 року № 213-ОС доручено сектору кадрової роботи та нагород виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області забезпечити оприлюднення оголошення про проведення конкурсного відбору на офіційному сайті Броварської міської ради Київської області та розробити Умови проведення конкурсного відбору на зайняття вакантних посад.

Як вбачається з матеріалів справи, 28 вересня 2018 року о 15:09 год. на офіційному веб-сайті Броварської міської ради Київської області розміщено інформацію про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад служби в органі місцевого самоврядування Броварській міській раді Київської області. При цьому в оголошенні про конкурс зазначено, що інформація щодо умов проведення конкурсного відбору на зайняття вакантних посад надається сектором кадрової роботи та нагород виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області за адресою: м. Бровари, вул. Гагаріна, 15, к.417, тел.+38(04594)5-32-48 (т.1, а.с.155-160).

09 жовтня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до Броварського міського голови із заявою, в якій просила дозволити взяти участь у конкурсному іспиті на заміщення вакантної посади начальника Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області (т.1, а.с.178).

Рішенням конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області від 31 жовтня 2018 року , оформленим протоколом від 31 жовтня 2018 року № 09:

- затверджено екзаменаційні білети для складання іспиту на заміщення вакантної посади начальника Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області;

- вирішено допустити до участі у конкурсному іспиті ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 ;

- проведення іспиту призначено на 31 жовтня 2018 року на 15:00 год. (т.1, а.с. 164- 166).

При цьому у протоколі від 31 жовтня 2018 року № 09 зафіксовано, що голова конкурсної комісії ОСОБА_5 зазначив, що освітньо-кваліфікаційний рівень освіти ОСОБА_1 не відповідає типовим професійно-кваліфікаційним характеристикам посадових осіб місцевого самоврядування для посади начальника управління, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 29 грудня 2009 № 406, та не зважаючи на дану обставину, ОСОБА_1 було запропоновано прийняти участь у іспиті, на що вона погодилась.

Поряд з викладеним суд встановив, що 31 жовтня 2018 року о 12:10 год. на офіційному веб-сайті Броварської міської ради розміщено оголошення про графік проведення іспитів кандидатів на заміщення вакантних посад служби в органі місцевого самоврядування. Зокрема, розміщено оголошення про те, що іспит кандидатів на заміщення вакантної посади начальника Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області призначено на 31 жовтня 2018 року о 15:00 год. (т.1, а.с.39-41).

Крім іншого, згідно з екзаменаційною відомістю проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування конкурсною комісією Броварської міської ради від 31 жовтня 2018 року кандидат ОСОБА_4 отримав білет № 5, кандидат ОСОБА_2 - білет № 7, кандидат ОСОБА_1 - білет № 16. За результатами іспиту ОСОБА_4 отримав 14 балів, ОСОБА_2 - 21 бал та ОСОБА_1 - 16 балів (т.1, а.с.17-18).

Матеріали справи свідчать, що рішенням конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області від 31 жовтня 2018 року , оформленим протоколом № 10 від 31 жовтня 2018 року , за результатами обговорення результатів конкурсного іспиту комісія рекомендувала міському голові призначити на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області ОСОБА_2 та встановила йому випробувальний термін 3 місяці (т.1 а.с.167-168).

Розпорядженням виконуючого обов`язки міського голови - заступником міського голови Голубовським Г.П. "Про призначення на посаду ОСОБА_2 " від 31 жовтня 2018 року № 308-ОС ОСОБА_2 з 01 листопада 2018 року призначено на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, як такого що успішно пройшов конкурсний відбір. Встановлено випробування терміном три місяці (п.1 даного розпорядження) (т.2, а.с.167).

Судом встановлено, що ОСОБА_1 неодноразово зверталась до міського голови Броварської міської ради Київської області зі скаргами (12 листопада 2018 року , 14 листопада 2018 року , 21 листопада 2018 року ), в яких просила скасувати результати проведення конкурсу на заміщення вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області від 31 жовтня 2018 року , скасувати розпорядження від 31 жовтня 2018 року № 308-ОС про призначення на посаду ОСОБА_2 , провести повторний конкурс на заміщення вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області та забезпечити дотримання рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування (т.1 а.с.49-52).

Як вбачається з матеріалів справи, листом міського голови Броварської міської ради Київської області від 29 листопада 2018 року № 2-18/456 позивача повідомлено про те, що проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб органу місцевого самоврядування Броварської міської ради Київської області відбувається згідно з вимогами чинного законодавства України (т.1 а.с.65-67).

Також, листом від 12 грудня 2018 року № 9-7-4082 міського голови Броварської міської ради Київської області позивача повідомлено про те, що проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб органу місцевого самоврядування Броварської міської ради Київської області відбулося згідно з вимогами чинного законодавства України (т.1 а.с.174-177).

На підставі встановлених вище обставин, суд першої інстанції прийшов до висновку, що позивач була учасником конкурсу на заміщення вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, натомість встановлені у ході розгляду справи порушення, допущені відповідачем, очевидно є втручанням в суб`єктивне право позивача як кандидата на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, а тому наявні правові підстави для задоволення позовних вимог.

З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів не може не погодитися з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 10 Закону України від 7 червня 2001 року № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» встановлено, що проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради здійснюється на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Порядок проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби врегульований у главі 2 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII, яка визначає сам конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (стаття 22), оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу (стаття 23), скорочення вакантних посад, на які не оголошено конкурс (стаття 24), документи для участі у конкурсі (стаття 25), порядок визначення відповідності кандидатів умовам конкурсу (стаття 26), конкурсну комісію (стаття 27), оформлення та оприлюднення результатів конкурсу (стаття 28), відкладене право другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади державної служби (стаття 29), повторний конкурс (стаття 30).

У силу приписів з ч.1 ст.22 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII) з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.4 ст.22 Закону № 889-VIII в оприлюдненому оголошенні про проведення конкурсу зазначаються:

1) найменування і місцезнаходження державного органу;

2) назва посади;

3) посадові обов`язки;

4) умови оплати праці;

5) вимоги до професійної компетентності кандидата на посаду;

6) інформація щодо строковості чи безстроковості призначення на посаду;

7) вичерпний перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строк їх подання;

8) дата і місце проведення конкурсу;

9) прізвище, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу.

Строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 15 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення конкурсу. Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше 45 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення такого конкурсу (ч.2 ст.22 Закону № 889-VIII).

Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби затверджений постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби" від 25 березня 2016 року № 246.

Відповідно до п.2 вказаної постанови визначено, що Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року р. № 169, застосовується під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Отже, під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" підлягає застосуванню Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затверджений постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" від 15 лютого 2002 року № 169 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок № 169).

Нормами пунктів 1, 2 Порядку № 169 визначено, що відповідно до цього Порядку проводиться конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців третьої - сьомої категорій (далі - конкурс), крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.

Конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України.

Пунктом 3 Порядку № 169 визначено, що для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом (розпорядженням) керівника відповідного державного органу, який здійснює призначення на посаду державного службовця, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії. Очолює конкурсну комісію заступник керівника державного органу. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих структурних підрозділів апарату державного органу.

Відповідно до п. 6 Порядку № 169 умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців. Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.

Згідно з п. 7 Порядку № 169 до участі у конкурсі не допускаються особи, які: визнані в установленому порядку недієздатними; мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади державного службовця; у разі прийняття на службу будуть прямо підпорядковані або підлеглі близьким особам; позбавлені права займати відповідні посади в установленому законом порядку на визначений термін; в інших випадках, установлених законами.

Згідно з п. 8 Порядку № 169 особи, які подали необхідні документи до державного органу для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття вакантної посади державного службовця (далі - кандидати).

Відповідно до п. 9 Порядку № 169 конкурс проводиться поетапно: 1) публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації; 2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади; 3) проведення іспиту та відбір кандидатів.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 169 державний орган, у якому проводиться конкурс, зобов`язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу та довести його до відома працівників органу, в якому оголошується конкурс.

В оголошенні про проведення конкурсу повинні міститися такі відомості:

1) найменування державного органу із зазначенням його місцезнаходження, адреси та номерів телефонів;

2) назви вакантних посад із зазначенням, що додаткова інформація щодо основних функціональних обов`язків, розміру та умов оплати праці надається кадровою службою;

3) основні вимоги до кандидатів, визначені державним органом згідно з типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посад державних службовців;

4) термін прийняття документів (протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).

В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.

За правилами, передбаченими пунктом 13 Порядку № 169, особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії державного органу, в якому проводиться конкурс, такі документи: заяву про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби; заповнену особову картку (форма П-2 ДС) з відповідними додатками; дві фотокартки розміром 4 х 6 см; копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня; декларацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції"; копію документа, який посвідчує особу; копію військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов`язаних); довідку про допуск до державної таємниці (у разі його наявності). Особи, які працюють у державному органі, де оголошено конкурс, і бажають взяти у ньому участь, зазначених документів до заяви не додають.

Забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством (пункт 15 Порядку № 169).

Приписами п.п. 3, 19, 29 - 32 Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 169, передбачено, що для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом (розпорядженням) керівника відповідного державного органу, який здійснює призначення на посаду державного службовця, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.

Очолює конкурсну комісію заступник керівника державного органу. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих структурних підрозділів апарату державного органу.

Іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс, з метою об`єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на посаду державних службовців.

Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

У рішенні комісії, що подається керівнику державного органу, обов`язково зазначаються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця та визначаються кандидатури для зарахування до кадрового резерву.

Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівникові не пізніше ніж через два дні після голосування. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.

Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.

Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник державного органу на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.

Пунктами 1.3, 1.5, 3.4, 4.1 - 4.3 Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Наказ Головного управління державної служби України 08 липня 2011 № 164, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 липня 2011 року за № 930/19668, передбачено, що іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс (далі - конкурсна комісія).

Об`єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст та кількість питань, підрахунок результатів) та відкритістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.

Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату на його вибір і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.

Для оцінки знань кандидатів використовується п`ятибальна система.

П`ять балів виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання Конституції України, Законів України "Про державну службу", "Про запобігання корупції" та успішно справилися із запитаннями на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу.

Чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання Конституції України, Законів України "Про державну службу", "Про запобігання корупції" і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу.

Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.

Два бали виставляються кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.

Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.

Після закінчення часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання всіма членами конкурсної комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.

Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість, форма якої наведена в додатку 3 до цього Загального порядку. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється під підпис.

Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб органу місцевого самоврядування Броварської міської ради Київської області затверджено розпорядженням міського голови Броварської міської ради від 27 лютого 2015 року № 45-ОС (далі - Порядок проведення конкурсу № 45-ОС) (т.1 а.с.118-123).

Порядком проведення конкурсу № 45-ОС визначено, що конкурс на заміщення вакантної посади посадової особи повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до служби в органі місцевого самоврядування громадян України.

Пунктом 1.3 Порядку проведення конкурсу № 45-ОС визначено, що для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб розпорядженням міського голови, який здійснює призначення на посаду посадової особи, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії. Очолює конкурсну комісію заступник міського голови. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також секретар міської ради, заступники міського голови, керуючий справами виконавчого комітету та за необхідності, керівники органів міської ради.

Як вбачається з матеріалів справи, 01 листопада 2018 року позивач звернулась до міського голови із запитом на доступ до публічної інформації, який зареєстровано 01 листопада 2018 року за № 9-5-Н-2919, в якому позивач просить надати рішення Броварської міської ради "Про затвердження Положення про конкурсну комісію на заміщення вакантних посад в Броварській міській раді" (т.2, а.с.209).

У відповідь на вказаний запит позивачем отримано лист від 05 листопада 2018 року № 9-7-3657, в якому повідомлено, що рішення Броварської міської ради Київської області "Про затвердження Положення про конкурсну комісію на заміщення вакантних посад в Броварській міській раді" немає (т.1, а.с.36).

При цьому, у матеріалах справи наявна копія розпорядження міського голови від 27 лютого 2015 року № 45-ОС, яким затверджено Положення про конкурсну комісію Броварської міської ради Київської області (т. 1, а.с. 118).

Колегія суддів погоджується з твердженням суду першої інстанції, що інформація про створення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області та її склад та Положення про конкурсну комісію є публічною інформацією і позивач має право на ознайомлення з актом органу місцевого самоврядування про створення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області та її склад, а також з Положенням про конкурсну комісію, а отже відповідач, відмовляючи у наданні запитуваної позивачем інформації, позбавив позивача права на доступ до такої інформації.

Крім того, пунктом 2 загальних положень Порядку № 169 закріплено право учасників конкурсу на заміщення вакантної посади державного службовця на рівний доступ до державної служби.

Як було встановлено судом першої інстанції, оголошення про конкурс на заміщення вакантних посад служби в органі місцевого самоврядування Броварській міській раді Київської області опубліковано на офіційному веб-сайті Броварської міської ради 28 вересня 2018 року о 15:09 год. із зазначенням про те, що Умови проведення конкурсу надаються сектором кадрової роботи та нагород виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області.

Відповідно до п.6 Порядку № 169 умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців.

Положення п. 2.1 Порядку проведення конкурсу № 45-ОС про те, що умови проведення конкурсу в міській раді визначаються міським головою, який призначає на посади та звільняє з посад посадових осіб відповідає вищевказаному п.6 Порядку № 169.

Суд апеляційної інстанції наголошує, що надані відповідачем Умови проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області (т.1, а.с.152-154) не містять візи та дати затвердження, ніким не підписані, а отже не можуть вважатися додатком до розпорядження міського голови Броварської міської ради Київської області від 28 вересня 2018 року № 213-ОС.

Крім того, як було вірно зазначено судом першої інстанції та не спростовано апелянтом, Умови проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області на офіційному сайті Броварської міської ради Київської області не опубліковані, не доведенні до відома позивача у жодний інший спосіб.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що при розміщенні 28 вересня 2018 року оголошення на офіційному сайті веб-сайті Броварської міської ради про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад виконавчих органів відповідача, у тому числі на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, у порушення вимог п. 11 Порядку № 169, відповідачем не вказані основні вимоги до кандидатів, визначені згідно з типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посад, та термін прийняття документів (т.1, а.с.155-157 ).

Викладене підтверджує висновок Київського окружного адміністративного суду, що всупереч вимогам зазначених положень Порядку № 169 та Порядку проведення конкурсу Броварської міської ради № 45-ОС, відповідач допустив порушення прав позивача як кандидата на зайняття вакантної посади посадової особи виконавчого органу міської ради на першому етапі конкурсу, адже позивач був позбавлений можливості ознайомитися з умовами проведення конкурсу та визначити термін прийняття документів.

Поряд з викладеним колегія суддів звертає увагу на те, що відповідно до п.4.3 Положення про Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, затвердженого рішенням Броварської міської ради Київської області від 31 жовтня 2018 року № 1103-47-07, керівництво Управлінням здійснює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою в порядку, визначеному діючим законодавством України.

На посаду начальника Управління призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право), стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менш як три роки або на керівних посадах в іншій сфері не менш як п`ять років.

Згідно з п.16 Порядку № 169 кадрова служба державного органу перевіряє подані документи на відповідність їх встановленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаду державного службовця.

Особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляється кадровою службою з відповідним обґрунтуванням. Якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі за даних обставин, він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія (п.17 Порядку № 169).

Аналіз вказаних положень свідчить про те, що у разі невідповідності поданих особою документів встановленим вимогам, голова конкурсної комісії зобов`язаний прийняти рішення про не допуск до конкурсу, проте якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі за даних обставин, він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.

Наявна в матеріалах справи копія протоколу від 31 жовтня 2018 року № 09 , що за результатами розгляду документів кандидата на посаду начальника управління інспекції та контролю ОСОБА_1 рішенням конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області від 31 жовтня 2018 року затверджений список кандидатів, серед яких позивача було допущено до участі в конкурсі (т.1, а.с. 164- 166).

Разом з тим, у протоколі від 31 жовтня 2018 року № 09 зафіксовано, що не зважаючи на недостатність типових професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування для посади начальника управління відповідача, ОСОБА_1 було запропоновано прийняти участь у іспиті, на що вона погодилась.

Щодо доводів відповідача та третьої особи про те, що конституційне право позивача на службу в органах місцевого самоврядування не було порушено, оскільки освітньо-кваліфікаційний рівень освіти ОСОБА_1 не відповідає типовим професійно-кваліфікаційним характеристикам посадових осіб місцевого самоврядування для посади начальника управління, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Кандидат ОСОБА_1 отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки "Економіка і підприємництво", що підтверджується копією диплому бакалавра серії КХ № 30385147 від 30 червня 2006, виданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Поліцейський фінансово-правовий коледж", та здобула кваліфікацію бакалавра з фінансів (т.1 а.с.200).

При цьому системний аналіз зазначених вище приписів, регулюючих процедуру проведення конкурсу на вакантну посаду в органах місцевого самоврядування вказує на те, що у спірній ситуації, обов`язок щодо перевірки відповідності осіб вимогам, установленим для кандидатів на посаду, зокрема, на начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради, покладено на конкурсну комісію Броварської міської ради.

Проводячи перевірку поданих кандидатами на зазначену посаду документів, конкурсна комісія має діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, а відтак, навіть за наявності помилки, кандидат на посаду не повинен відповідати за дії органу державної влади.

Таким чином, суд першої інстанції вірно наголосив на тому, що встановивши, що подані позивачем документи свідчать про відсутність необхідної вищої освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування, голова конкурсної комісії зобов`язаний був прийняти рішення про не допуск позивача до конкурсу, проте за умови, що кандидат ОСОБА_1 наполягала на участі у конкурсі, вона могла бути допущеною до конкурсу, про що конкурсна комісія мала прийняти остаточне рішення.

Як було встановлено раніше, в порушення вказаних вище вимог рішення про не допуск позивача до конкурсу головою конкурсної комісії прийнято не було, а після обговорення конкурсною комісією питання щодо невідповідності освітнього рівня кандидата для посади начальника управління ОСОБА_1 було запропоновано прийняти участь у іспиті, на що вона погодилась.

Європейський Суд нагадує, що стаття 8 Конвенції по суті має на меті захистити індивідуума від свавільного втручання публічної влади у здійснення ним своїх прав. Згідно передбачених пунктом 2 статті 8 Конвенції умов таке втручання повинно бути "передбачено законом" і виправдано необхідністю досягнення законної мети або цілей (див. рішення Європейського Суду від 23 березня 2006 року справі "Вітьелло проти Італії" [Vitiello c. Italie] (скарга № 77962/01), § 51). В даних обставинах відмова в клопотанні заявниці допустити її до іспитів на включення до реєстру адвокатів Колегії адвокатів вочевидь є втручанням публічної влади у здійснення права на захист приватного та сімейного життя заявниці. Суд також констатує, що це втручання було передбачено законом, а саме статтею 3 Кодексу адвокатської діяльності і переслідувало законну мету захисту порядку, оскільки мало на меті обмежити доступ до адвокатури, тобто до професії, що бере участь у здійсненні правосуддя.

У загаданому рішенні, Європейський Суд зазначив, що, навіть якщо припустити, що спочатку заявниця була допущена до стажування внаслідок помилки з боку Колегії адвокатів, і що, відповідно, мова не йшла про мовчазне визнання її права на участь в іспитах всупереч її громадянству, одного цього елемента було б недостатньо, щоб бути посяганням на професійне життя заявниці. Дійсно, питання про те, чи був мотив недопущення заявниці до здачі організованих Колегією адвокатів іспитів, а саме її громадянство, досить обґрунтованим, не є першочерговим у цій справі; навпаки, суттєвим є той факт, що влада дозволила заявниці пройти передбачене стажування, хоча було ясно, що по завершенні стажування вона не отримає права брати участь у складанні іспитів для вступу до адвокатури.

З урахуванням наведеного та того, що позивача було допущено до участі у конкурсі та складання іспиту, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що встановлені вище обставини недотримання відповідачем визначеного нормами чинного законодавства прядку проведення конкурсу на заміщення вакантної посади начальника Управління інспекції і контролю Броварської міської ради Київської області призвело до очевидного втручання в суб`єктивне право позивача як кандидата на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області.

Судова колегія зауважує, що згідно з пунктами 19, 20, 23 Порядку № 169 іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс, з метою об`єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на посаду державних службовців.

Кадрова служба за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.

Порядок проведення іспиту у державному органі та перелік питань на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень цього державного органу та його структурних підрозділів затверджується керівником органу, в якому проводиться конкурс, відповідно до цього Порядку та Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.

Загальний порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців затверджено наказом Головного управління державної служби України "Про затвердження Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців" від 08 липня 2011 № 164, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 липня 2011 за № 930/19668.

Даний порядок визначає правові та організаційні засади проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців як одного з етапів конкурсу, що проводиться відповідно до Порядку № 169.

Пункт 1.15 Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 № 164, зобов`язує кадрову службу за погодженням з головою конкурсної комісії визначити дату проведення іспиту та повідомити кандидатів про місце і час його проведення.

Як було вірно підкреслено судом першої інстанції, оголошення про графік проведення іспитів, у тому числі кандидатів на заміщення вакантної посади начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області опубліковано на офіційному веб-сайті Броварської міської ради 31 жовтня 2018 року о 12:10 год., що відповідачем не заперечується.

При цьому, іспит призначено на 31 жовтня 2018 року о 15:00 год., тобто оголошення про проведення іспиту з`явилось на офіційному веб-сайті Броварської міської ради в день проведення іспиту 31 жовтня 2018 року менше ніж за три години до часу проведення іспиту.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що повідомлення конкурсною комісією Броварської міської ради Київської області про дату та час проведення іспиту менше ніж за три години до дати та часу проведення самого іспиту є порушенням прав особи, яка приймає участь у такому іспиті, адже не дозволяє своєчасно бути ознайомленою з датою та часом проведення іспиту, що своєю чергою є порушенням принципу забезпечення рівного доступу до служби в органі місцевого самоврядування.

Відповідно до п.26 Порядку № 169 інші кандидати, які успішно склали іспит, але не були відібрані для призначення на посади, у разі їх згоди, за рішенням комісії можуть бути рекомендовані для зарахування до кадрового резерву в цьому державному органі і протягом року прийняті на вакантну рівнозначну або нижчу посаду без повторного конкурсу.

Пунктом 5.10 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб органу місцевого самоврядування Броварської міської ради Київської області, затвердженого розпорядженням міського голови Броварської міської ради від 27 лютого 2015 року № 45-ОС, передбачений обов`язок у рішенні комісії, що подається міському голові, зазначати пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду посадової особи та визначити кандидатур для зарахування до кадрового резерву.

Зі змісту рішення конкурсної комісії Броварської міської ради, оформленого протоколом від 31 жовтня 2018 року № 10, вбачається, що позивач займає друге місце рейтингу серед інших кандидатів на вакантну посаду. У той же час, у рішенні відсутні пропозиції щодо визначення кандидатур для зарахування до кадрового резерву.

У зв`язку з тим, що Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад Броварської міської ради Київської області прямо передбачений обов`язок конкурсної комісії за результатами конкурсного відбору у кінцевому рішенні зазначити пропозиції щодо кандидатур для зарахування до кадрового резерву, доводи відповідача про те, що дане повноваження є правом конкурсної комісії надати таку рекомендацію, а не обов`язком, суд відхиляє.

Вказане вище підтверджує, що відповідачем порушено конституційне право позивача як громадянина України на рівний доступ до служби в органі місцевого самоврядування.

Викладене, на переконання суду апеляційної інстанції, свідчить про те, що відповідачем допущені процедурні порушення під час організації та проведення конкурсу на вакантну посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, які ставлять під сумнів результати проведеного конкурсу та вказують на його непрозорість, а відтак суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що рішення про рекомендацію призначити на вакантну посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області ОСОБА_2, прийняте за результатами конкурсу та оформлене протоколом від 31 жовтня 2018 року № 10, є протиправним та підлягає скасуванню.

Крім того, відповідно до ст. 12 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідного села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Відповідно до частин 1, 5 ст. 51 Закону України "Про місцеве самоврядування" виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у місті ради - голова відповідної ради. У виконавчому комітеті сільської ради функції секретаря виконавчого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.

Згідно з ч.3 ст. 54 вказаного Закону керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

Згідно із ч. 2 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування" у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

Пункт 10 ч.4 ст.42 Закону України "Про місцеве самоврядування" до повноважень сільського, селищного, міського голови відноситься призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

Отже, аналіз вказаних норм свідчить про те, що повноваження щодо призначення на посаду керівника управління міської ради належать виключно міському голові, а в разі його тимчасової відсутності, зокрема, на період відпустки повноваження міського голови здійснює секретар відповідної міської ради в силу прямої норми ч. 2 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування".

Як було встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, оскаржуване розпорядження від 31 жовтня 2018 року № 308-ОС про призначення ОСОБА_2 на посаду начальника управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області підписано виконуючим обов`язки міського голови - заступником міського голови Голубовським Г.П.

При цьому, колегія суддів погоджується з доводами апелянта про те, що відповідно до ч. 2 ст. 3 Регламенту виконавчого комітету Броварської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 17 травня 2016 року № 303, у редакції чинній на момент прийняття розпорядження від 31 жовтня 2018 року, у разі тимчасової відсутності міського голови керівництво роботою виконавчого комітету здійснює заступник міського голови згідно з рішенням виконавчого комітету ради про розподіл функціональних повноважень або розпорядженням міського голови.

Разом з тим, як було вірно зазначено судом першої інстанції, вимога про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови № 308-ОС від 31 жовтня 2018 року "Про призначення ОСОБА_2 на посаду начальника управління інспекції і контролю Броварської міської ради Київської області" є похідною від вимоги про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області, оформленого протоколом від 31 жовтня 2018 року № 10 в частині визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади начальника Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області Мельниченка Б.М. Відтак, колегія суддів вважає, що зазначені вище позовні вимоги підлягають задоволенню в силу встановлених раніше правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії Броварської міської ради Київської області, оформленого протоколом від 31 жовтня 2018 року № 10 в частині визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади начальника Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області Мельниченка Б.М.

Судовою колегією враховується, що у справі «Рисовський проти України» (№ 29979/04) Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості уникати виконання своїх обов`язків.

Крім того, у справі «Беєлер проти Італії» Європейський суд з прав людини зазначив, що будь-яке втручання органу влади у захищене право не суперечитиме загальній нормі, викладеній у першому реченні частини 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, лише якщо забезпечено «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогам захисту основоположних прав конкретної особи. Питання щодо того, чи було забезпечено такий справедливий баланс, стає актуальним лише після того, як встановлено, що відповідне втручання задовольнило вимогу законності і не було свавільним.

При цьому, у рішенні від 09 січня 2007 року у справі «Інтерсплав» проти України» Суд наголосив, що втручання має бути пропорційним та не становити надмірного тягаря, іншими словами воно має забезпечувати «справедливий баланс» між інтересами особи і суспільства.

З урахуванням наведеного та того, що відповідачем не було дотримано встановленого чинним законодавством порядку проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника Управління інспекції і контролю Броварської міської ради Київської області, колегія суддів пиходить до висновку, що, задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, суд першої інстанції було забезпечено «справедливий баланс» між інтересами позивача, суспільства та третьої особи.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач Н.М. Єгорова

Судді Є.О. Сорочко

І.В. Федотов

Повний текст постанови складено «23» грудня 2019 року.

Джерело: ЄДРСР 86613567
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку