open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/27039/15
Моніторити
Це рішення містить правові висновки
Це рішення містить правові висновки
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 826/27039/15

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 грудня 2019 року

Київ

справа №826/27039/15

адміністративне провадження №К/9901/15243/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Желєзного І.В. та судді Коваленко Н.В., розглянувши у письмовому провадженні у касаційному порядку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «АРІАДНА ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕР ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВ ВИБІР», Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТВ» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішень за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «АРІАДНА ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕР ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВ ВИБІР», Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТВ» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у складі судді Огурцова О.П. від 16 травня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Саприкіної І.В., Аліменка В.О. та Кучми А.Ю. від 31 серпня 2016 року,

В С Т А Н О В И В :

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У грудні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «АРІАДНА ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕР ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВ ВИБІР», Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТВ» (далі - позивачі) звернулися до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - відповідач), в якому просили:

- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 26 жовтня 2015 року № 1597 «Про заяву ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР №00169-м від 19 вересня 2011 року), багатоканальне, логотип: ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»;

- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 26 жовтня 2015 року № 1598 «Про заяву ТОВ «АРІАДНА ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00170-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «АРІАДНА ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»;

- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 26 жовтня 2015 року № 1599 «Про заяву ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00171-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ПАРТНЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»;

- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 26 жовтня 2015 року № 1600 «Про заяву ТОВ «ТВ ВИБІР», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00173-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ТВ ВИБІР» емблема « 112 УКРАЇНА»;

- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 26 жовтня 2015 року № 1601 «Про заяву ТОВ «ЛІДЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00174-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ЛІДЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА».

В обґрунтування позовних вимог посилалися на те, що рішення від 26 жовтня 2015 року № 1597, № 1598, № 1599, № 1600, № 1601 були прийняті відповідачем з порушення встановлено чинним законодавством порядку розгляду заяв щодо переоформлення ліцензій на мовлення, за відсутності на те правових підстав та без належного правового обґрунтування. Також позивачі посилались на те, що єдиним законним рішенням відповідача за результатами розгляду заяв позивачів щодо переоформлення ліцензії є рішення, передбачене частиною дев`ятою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», про відповідне переоформлення ліцензії та зміну програмної концепції.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року, у задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди попередніх інстанцій, виходили з того, що подані заяви щодо переоформлення ліцензії на мовлення у зв`язку зі зміною програмної концепції мовлення відрізняється від програмної концепції, яку було затверджено за результатами конкурсу, зокрема, вилучено дитячі передачі, передбачені конкурсними умовами, змінився формат мовлення з розважально-інформаційного з фільмопоказом на інформаційно-просвітницький, що не узгоджується із Планом розвитку в частині змістовного наповнення форматів мовлення.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2016 року та ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права, ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», ТОВ «АРІАДНА ТВ», ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», ТОВ «ТВ ВИБІР», ТОВ «ЛІДЕР ТВ» звернулися з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій просять скасувати рішення судів попередніх інстанцій та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Касаційну скаргу подано 16 вересня 2016 року.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19 вересня 2016 року відкрито касаційне провадження у справі № 826/27039/15, витребувано матеріали адміністративної справи та надано сторонам строк для подання заперечення на касаційну скаргу, однак, розгляд справи цим судом не було закінчено.

Ухвалою Верховного Суду від 20 грудня 2019 року прийнято до свого провадження адміністративну справу № 826/27039/15 за касаційною скаргою ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», ТОВ «АРІАДНА ТВ», ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», ТОВ «ТВ ВИБІР», ТОВ «ЛІДЕР ТВ» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року суддею-доповідачем Берназюком Я.О.

Учасники справи до суду касаційної інстанції письмових клопотань не заявляли.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Судами попередніх інстанцій встановлено на підставі наявних у матеріалах справи доказів, що 19 вересня 2011 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було видано ліцензії на мовлення на вид мовлення: багатоканальне (телебачення), територія розповсюдження програм - регіональне на мережу мовлення - багатоканальна телемережа МХ-5у стандарті (DVB-T2 MPEG-4) ТОВ «ЗЕОНБУД», м. Київ, згідно з додатком 3 до ліцензії, оператор телекомунікацій - ТОВ «ЗЕОНБУД»: ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ» - ліцензія НР № 00169-м, ТОВ «АРІАДНА ТВ» - ліцензія НР № 00170-м, ТОВ «ПАРТНЕР ТВ» - ліцензія НР № 00171-м, ТОВ «ТВ ВИБІР» - ліцензія НР № 00173-м, ТОВ «ЛІДЕР ТВ» - ліцензія НР № 00174-м.

08 вересня 2015 року ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «ТВ Вибір», ТОВ «Лідер ТВ» до Національно ради України з питань телебачення і радіомовлення подано заяви про переоформлення ліцензії на мовлення, в яких викладено прохання переоформити ліцензії у зв`язку із зміною програмної концепції мовлення.

26 жовтня 2015 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення, якими відмовлено у переоформленні ліцензії на мовлення в частині зміни програмної концепції мовлення:

- № 1597 «Про заяву ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00169-м від 19 вересня 2011 року) (багатоканальне, логотип: ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»);

- № 1598 «Про заяву ТОВ «АРІАДНА ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00170-м від 19 вересня 2011 року) (багатоканальне, логотип: ТОВ «АРІАДНА ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»);

- № 1599 «Про заяву ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00171-м від 19 вересня 2011 року) (багатоканальне, логотип: ТОВ «ПАРТНЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»);

- № 1600 «Про заяву ТОВ «ТВ ВИБІР», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00173-м від 19 вересня 2011 року) (багатоканальне, логотип: ТОВ «ТВ ВИБІР» емблема « 112 УКРАЇНА»);

- № 1601 «Про заяву ТОВ «ЛІДЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00174-м від 19 вересня 2011 року) (багатоканальне, логотип: ТОВ «ЛІДЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА»).

У зазначених рішеннях зазначено про те, що подані до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяви щодо переоформлення ліцензії на мовлення у зв`язку зі зміною програмної концепції мовлення відрізняється від програмної концепції, яку було затверджено за результатами конкурсу, зокрема, вилучено дитячі передачі, передбачені конкурсними умовами, змінився формат мовлення з розважально-інформаційного з фільмопоказом на інформаційно-просвітницький, що не узгоджується із Планом розвитку в частині змістовного наповнення форматів мовлення. Крім того, в зазначеному рішення було вказано про те, що при прийнятті рішення було враховано План розвитку національного телерадіоінформаційного простору, звернення TOB «ТРК «ЖИСА» (вх. № 16/1589 від 02 квітня 2015 року), TOB «ТРК «НІС ТВ» (вх. № 16/1525 від 31 березня 2015 року), TOB «ТБ СТИМУЛ» (вх. № 16/1591 від 02 квітня 2015 року), TOB «ТАК ТВ+» (вх. № 16/1586 від 02 квітня 2015 року), ВГО «Незалежна асоціація телерадіомовників» (вх. № 16/1222 від 17 березня 2015 року), рішення Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики від 13 травня 2015 року та рішення Національної ради № 753 від 11 червня 2015 року, № 1155 від 23 липня 2015 року та № 1389 від 03 вересня 2015 року.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

У касаційній скарзі скаржники вказують на те, що судами попередніх інстанцій не надано належної правової оцінки тому, що заяви позивачів про переоформлення ліцензій щодо зміни програмної концепції мовлення повністю відповідали Плану розвитку, оскільки передбачали збільшення соціально важливих інформаційних та соціально-політичних програм, програм власного та вітчизняного виробництва, забезпечення свободи слова.

Від Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення надійшло заперечення на касаційну скаргу ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», ТОВ «АРІАДНА ТВ», ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», ТОВ «ТВ ВИБІР», ТОВ «ЛІДЕР ТВ», в якій зазначає, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними та обґрунтованими; просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з положенням частини третьої статті 211 КАС України (у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частини четвертої статті 328 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 159 КАС (у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2016 року та ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року відповідають, а викладені у касаційній скарзі доводи скаржника є необґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Повноваження Національної комісії з питань телебачення і радіомовлення у спірних правовідносинах визначені, зокрема, Законом України «Про телебачення і радіомовлення» (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини сьомої статті 27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії. Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій, а в разі їх порушення - застосовує штрафні санкції відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з положеннями частини першої статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», у разі зміни даних, передбачених частиною третьою цієї статті або абзацами п`ятим і шостим частини четвертої статті 27 цього Закону, ліцензіат подає Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення за встановленою Національною радою формою.

Частиною третьою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» визначено, що підставами для переоформлення ліцензії на мовлення можуть бути: а) зміна організаційно-правової форми та умов діяльності ліцензіата; б) наміри ліцензіата змінити організаційні чи технічні характеристики мовлення та внести відповідні зміни до умов ліцензії; в) необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв`язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення; г) необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв`язку з переходом на суспільне телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України».

Відповідно до частини сьомої статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» заява про переоформлення ліцензії у зв`язку з намірами ліцензіата змінити організаційні чи технічні характеристики мовлення розглядається у місячний термін з дати її надходження. За результатами розгляду Національна рада приймає рішення про внесення змін до ліцензії та відповідне переоформлення ліцензії або про відмову у внесенні змін до ліцензії.

Відповідно до частини дев`ятої статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», за результатами розгляду Національна рада приймає рішення про внесення змін до ліцензії та відповідне переоформлення ліцензії. При цьому зміни до програмної концепції мовлення вносяться відповідно до Плану розвитку.

Згідно з частиною десятою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» якщо пропозиції заявника щодо внесення змін до програмної концепції мовлення не відповідають вимогам Плану розвитку, Національна рада може відмовити у переоформленні ліцензії на мовлення у зв`язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення і оголосити конкурс на отримання ліцензії на багатоканальне мовлення.

Положеннями частини першої статті 27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачено, що План розвитку національного телерадіоінформаційного простору (далі - План розвитку) є нормативно-правовим документом, який розробляється Національною радою і затверджується її рішенням відповідно до вимог цього Закону. На підставі Плану розвитку Національна рада приймає рішення щодо створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України, визначає конкурсні умови та оголошує конкурси на отримання ліцензій на мовлення, визначає умови ліцензій на мовлення, яке ліцензується за реєстраційним принципом.

Так, відповідно до положень пунктів 1.1, 1.4 глави 2 розділу III Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженого рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 01 грудня 2010 року № 1684 (у редакції рішення Національної ради №2120 від 18 лютого 2015 року), у зв`язку з обмеженістю частотного ресурсу, який використовують ефірні мовники, всі телерадіоорганізації мають виконувати зобов`язання щодо концепції мовлення, затвердженої ліцензією.

Форматами телевізійного мовлення є інформаційний, культурологічний, просвітницький, розважальний, дитячий, інформаційно-розважальний, розважально- інформаційний, інформаційно-просвітницький, інформаційно-культурологічний тощо.

Згідно з положеннями пунктів 2.2, 2.6 глави 2 розділу III Плану розвитку для реалізації завдань Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення планує та контролює змістовне наповнення і співвідношення форматів мовлення у кожному з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору. З метою забезпечення збалансованим різноформатним мовленням кожного з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення контролює під час ліцензування телерадіокомпаній присутність у кожному регіоні мовлення з наповненням різного тематичного і жанрового спрямування. Принцип дотримання збалансованості різноформатного мовлення та наявність знижок, застосованих при нарахуванні ліцензійного збору, враховуються під час розгляду Національною радою питання щодо можливості і доцільності внесення змін до програмних концепцій телерадіокомпаній у разі надходження від них відповідних заяв.

Для забезпечення засобами телерадіомовлення культурних та інформаційних потреб громадян Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення враховує наявність у кожному з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору якісного змістовного наповнення та різноманітних форматів мовлення.

З огляду на викладені норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, за результатами питання переоформлення ліцензії на мовлення у зв`язку зі зміною програмної концепції мовлення Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення протягом місяця зобов`язана прийняти одне із рішень: про переоформлення ліцензії або про відмову у переоформленні ліцензії (внесенні змін). При цьому відмова у переоформленні ліцензії може мати місце якщо зміни, які вносяться до програмної концепції мовлення, не відповідають вимогам Плану розвитку.

З метою забезпечення збалансованим різноформатним мовленням кожного з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення контролює під час ліцензування телерадіокомпаній присутність у кожному регіоні мовлення з наповненням різного тематичного і жанрового спрямування. Принцип дотримання збалансованості різноформатного мовлення та наявність знижок, застосованих при нарахуванні ліцензійного збору, враховуються під час розгляду Національною радою питання щодо можливості і доцільності внесення змін до програмних концепцій телерадіокомпаній у разі надходження від них відповідних заяв.

Аналогічний правовий висновок у подібних спірних відносинах у справі за позовом ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», ТОВ «АРІАДНА ТВ», ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», ТОВ «ТВ ВИБІР», ТОВ «ЛІДЕР ТВ» до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 24 січня 2019 року у справі № 826/6401/15.

Судами попередніх інстанцій встановлено та підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, що 08 вересня 2015 року до відповідача надійшли заяви позивачів щодо переоформлення ліцензії на мовлення, у зв`язку зі зміною програмної концепції мовлення.

За результатами розгляду заяв про переоформлення ліцензії на мовлення у зв`язку зі зміною програмної концепції мовлення Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення протягом місяця зобов`язана прийняти одне із рішень: про переоформлення ліцензії або про відмову у переоформленні ліцензії (внесенні змін).

Судами також встановлено, що відповідно до статті 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» рішенням № 824 від 15 квітня 2011 року відповідачем було оголошено конкурс на отримання ліцензії на мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальної мережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) для територіальної категорії мовлення - регіональне та місцеве мовлення.

Програмними концепціями позивачів було передбачено ведення 75% передач українською мовою, 2 год 30 хв./добу інформаційно-аналітичних передач та 30 хв./добу дитячих передач, що відповідало умовам конкурсу (основні показники програмних концепцій з фактичними обсягами мовлення, та обсягами, що зазначені в ліцензії).

Разом з тим, судами попередніх інстанцій встановлено та підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, що подана позивачами до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення концепція програми мовлення відрізняється від програмної концепції, яку було затверджено за результатами конкурсу, зокрема, вилучено дитячі передачі, передбачені конкурсними умовами, змінився формат мовлення з розважально-інформаційного з фільмопоказом на інформаційно-просвітницький, що не узгоджується із Планом розвитку в частині змістовного наповнення форматів мовлення.

Також судами попередніх інстанцій встановлено та підтверджено наявними у матеріалах справи копіями актів моніторингу та доповідних записок, факт порушення позивачами програмної концепції.

Крім того, до Національної ради надходили листи від ТОВ «ТРК «СІМОН», ТОВ «Компанія інформації радіотелекомунікації «ТОР», ТОВ «ТРК « 8-ТЕТ»,ТОВ «ТРК «АЛЕКС ТВ», ВГО Незалежна асоціація телерадіомовників, в яких компанії висловлюють стурбованість щодо нехтуванням групою компаній 112 можливістю здійснювати регіональне мовлення, в той час, як інші мовники мають бажання та можливість задовольняти потреби суспільства в регіонах з урахуванням особливостей регіону та побажань місцевих телеглядачів (копії листів в матеріалах справи).

У зв`язку з чим Національною радою було проаналізовано матеріали заявочних документів інших учасників зазначеного вище конкурсу, які не отримали ліцензії на мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у стандарті БУВ-Т2 МРЕО-4. До уваги також бралася інформація, отримана під час засідання робочих груп Національної ради; засідання Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики (протокол засідання № 20 від 13 травня 2015 року додається).

Результатом проведеної роботи та аналізу інформації, є також передбачення в новій редакції Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 441/26886 від 20 квітня 2015 року) норми щодо сприяння Національною радою розвитку регіонального та місцевого мовлення.

На цій підставі колегія суддів погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанцій про те, що рішення від 26 жовтня 2015 року № 1597 «Про заяву ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00169-м від 19 вересня 2011 року), багатоканальне, логотип: ТОВ «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА», від 26 жовтня 2015 року № 1598 «Про заяву ТОВ «АРІАДНА ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00170-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «АРІАДНА ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА», від 26 жовтня 2015 року № 1599 «Про заяву ТОВ «ПАРТНЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00171-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ПАРТНЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА», від 26 жовтня 2015 року № 1600 «Про заяву ТОВ «ТВ ВИБІР», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР №0173-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ТВ ВИБІР» емблема « 112 УКРАЇНА», від 26 жовтня 2015 року № 1601 «Про заяву ТОВ «ЛІДЕР ТВ», м. Київ, щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00174-м від 19 вересня 2011 року, багатоканальне, логотип: ТОВ «ЛІДЕР ТВ» емблема « 112 УКРАЇНА» прийняті Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення у межах повноважень та на підставі Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Суд вважає твердження позивачів про можливість відмови у переоформленні ліцензії в частині зміни програмної концепції за умови, коли програмна концепція не відповідає плану розвитку і це обумовлено переходом від аналогового до цифрового мовлення, помилковими, оскільки частиною дев`ятою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачає, що зміни до програмної концепції мовлення вносяться відповідно до Плану розвитку.

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи вимоги законодавства України, колегія суддів погоджується з висновками суду першої та апеляційної інстанцій про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Оскільки судом касаційної інстанції не встановлено неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні рішення судом апеляційної та у відповідній частині судом першої інстанцій, то відповідно до частини першої статті 350 КАС України касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення судів - без змін.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

За таких обставин, колегія суддів дійшла до висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій у цій справі є законними та обґрунтованими і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, в судових рішеннях повно і всебічно з`ясовані обставини в адміністративній справі з наданням оцінки всім аргументам учасників справи, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Оскільки колегія суддів залишає у силі рішення судів першої та апеляційної інстанцій, то відповідно до статті 139 КАС України судові витрати не підлягають новому розподілу.

Керуючись статтями 3, 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359, пунктом КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВИЙ ФОРМАТ ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «АРІАДНА ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕР ТВ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВ ВИБІР», Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТВ» залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий Я.О. Берназюк

Судді: І.В. Желєзний

Н.В. Коваленко

Джерело: ЄДРСР 86594118
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку