open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 грудня 2019 року

м. Рівне

№460/3118/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (далі - відповідач) про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови призначити позивачу пенсію з 28 жовтня 2018 року, а також зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу пенсію з 28 жовтня 2018 року по день призначення пенсії. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що рішенням Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18, яке набрало законної сили 27 грудня 2018 року, встановлений юридичний факт, а саме те, що позивач народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в селі Борове Зарічненського району Рівненської області. 27 грудня 2018 року позивач звернувся до відповідача з проханням призначити пенсію. Оскільки посадові особи територіального органу Пенсійного фонду України відмовилися прийняти заяву про призначення пенсії, то 29 грудня 2018 року позивач направив таку заяву засобами поштового зв`язку. Листом від 2 травня 2019 року за № 973/06 Зарічненське об`єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області (далі – Зарічненське ОУПФУ) повідомило позивачу про відмову в призначені пенсії, мотивуючи це тим, що він надав паспорт громадянина України з виправленою датою народження. Такі дії відповідача позивач вважає протиправними, оскільки вони порушують його право на отримання пенсії з наступного дня після досягнення пенсійного віку, а саме: з 28 жовтня 2018 року. Зокрема, позивач звертає увагу на те, що Зарічненське ОУПФУ було поінформоване про те, що орган реєстрації актів цивільного стану відмовився внести зміни до актового запису про народження позивача і видати нове свідоцтво про народження з правильною датою народження позивача. Вказані обставини перешкоджали позивачу отримати новий паспорт громадянина України, у якому була б зазначена правильна дата його народження. Разом з тим, рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року в справі № 460/375/19 визнано протиправною відмову Зарічненського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Рівненській області у внесенні змін до актового запису про моє народження, та зобов`язано внести відповідні зміни. Після оформлення нового паспорта громадянина України територіальний орган Пенсійного фонду України прийняв документи від позивача та призначив пенсію. Позивач наголошує, що з урахуванням фактичних обставин справи відповідач мав призначити йому пенсію з 28 жовтня 2018 року, а не з 8 липня 2019 року, позаяк, звернення за призначенням пенсії відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення ним пенсійного віку. За наведених обставин, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У встановлений судом строк відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог в повному обсязі. Свої заперечення відповідач обґрунтовує тим, що за правилами статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку, зокрема, пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку. Відповідач вказує, що 3 січня 2019 року засобами поштового зв`язку до Зарічненського ОУПФУ надійшла заява позивача про призначення пенсії. З доданих до такої заяви документів слідувало, що право на призначення пенсії позивач набуває з 3 січня 2019 року, позаяк згідно з копією паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 останній народився 2 січня 1965 року. Разом з тим, з наданих документів не можливо було встановити та підтвердити наявність у позивача не менше 20 років страхового стажу, тому листом від 25 січня 2019 року № 221/06 Зарічненське ОУПФУ повідомило позивачу про необхідність особистого звернення та надання оригіналів документів, що визначають право на призначення пенсії. 31 січня 2019 року позивач особисто звернувся до Зарічненського ОУПФУ із заявою про призначення пенсії та подав оригінали документів необхідних для вирішення питання про призначення пенсії. За наслідками розгляду вказаної заяви, 2 травня 2019 року Зарічненським ОУПФУ прийняте рішення № 973/06 про відмову в призначенні пенсії позивачу. Таке рішення територіального органу ПФУ було мотивоване тим, що рішенням Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18 встановлений факт, що має юридичне значення, а саме те, що позивач народився ІНФОРМАЦІЯ_1 . Однак, згідно пред`явленим позивачем оригіналом паспорта серії НОМЕР_1 , останній народився 2 січня 1965 року, тому з урахуванням судового рішення у справі № 561/1108/18, такий паспорт вважається недійсним, а тому не може підтверджувати вік позивача та набуття ним права на призначення пенсії. 14 травня 2019 року позивачу виданий новий паспорт громадянина України, в якому була зазначена правильна дата його народження. 8 липня 2019 року позивач повторно звернувся із заявою про призначення пенсії, до якої долучив, зокрема, новий паспорт громадянина України. На підставі наданих позивачем документів відповідачем було прийняте позитивне рішення про призначення останньому пенсії з 8 липня 2019 року. З огляду на вказане вище, відповідач стверджує про безпідставність та необґрунтованість вимог позивача щодо призначення йому пенсії з 28 жовтня 2018 року, оскільки станом на вказану дату виданий позивачу паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 містив неправильну дату його народження та, відповідно, вважався недійсним. За наведених обставин, відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заяви, клопотання учасників справи, процесуальні дії у справі:

1 листопада 2019 року позовна заява надійшла до суду.

25 жовтня 2019 року ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

19 листопада 2019 року відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заявив клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

20 листопада 2019 року ухвалою суду відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.

Обставини справи, встановлені судом:

26 листопада 2018 року Зарічненським районним судом Рівненської області ухвалено рішення в справі № 561/1108/18, яким встановлений факт, що має юридичне значення, а саме те, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у селі Брове Зарічненського району Рівненської області (а.с. 11-13). Вказане рішення набрало законної сили 27 грудня 2018 року.

Таким чином, 27 жовтня 2018 року позивачу виповнилося 54 роки. При цьому, за змістом заяв по суті сторонами не заперечується, що з досягненням 54-річного віку позивач набув право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

29 грудня 2018 року позивач надіслав до Зарічненсько ОУПФУ засобами поштового зв`язку заяву про призначення пенсії. Згідно з описом вкладення у цінний лист, до заяви про призначення пенсії позивачем було долучене, зокрема, рішення Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18 (а.с. 16).

За наслідками розгляду вказаної вище заяви, Зарічненське ОУПФУ листом від 25.01.2019 року повідомило позивачу про необхідність особистого звернення та надання оригіналів документів, що визначають право на призначення пенсії, в тому числі документів, які засвідчують особу, вік та наявність страхового стажу (а.с. 43-44).

31 січня 2019 року позивач особисто звернувся Зарічненського ОУПФУ та надав оригінали запитуваних документів. Вказане не заперечується сторонами в заявах по суті спору.

В подальшому, за наслідками розгляду заяви позивача та додатково поданих документів, 2 травня 2019 року Зарічненським ОУПФУ прийняте рішення № 973/06 про відмову в призначені пенсії. Таке рішення територіального органу ПФУ мотивоване тим, що при зверненні за призначенням пенсії позивачем були наданні, зокрема, копія рішення Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18 та копії з паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 , виданого Зарічненським РВ УМВС України в Рівненській області 8 липня 2008 року. Так, в наданому позивачем паспорті датою його народження було зазначене 2 січня 1965 року. Разом з тим, судовим рішенням у справі № 561/1108/18 був встановлений юридичний факт про те, що позивач народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , в зв`язку з чим представлений останнім паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 вважається недійсним. Одночасно, Зарічненське ОУПФУ звернуло увагу позивача на те, що з урахуванням судового рішення, йому необхідно замінити паспорт та надати новий для призначення пенсії (а.с. 24, 45).

14 травня 2019 року позивачем отримано новий паспорт громадянина України у формі ID-картки (документ № 003349755) із зазначенням дати народження ІНФОРМАЦІЯ_1 жовтня ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.8).

8 липня 2019 року позивач повторно звернувся до відповідача із заявою про призначення пенсії, до якої долучив, зокрема, новий паспорт громадянина України (а.с. 50).

За наслідками повторного звернення позивача відповідачем було прийняте рішення про призначення останньому пенсії за віком з 8 липня 2019 року (а.с. 48, 49).

Разом з тим, не погоджуючись з відмовою територіального органу ПФУ в призначенні пенсії з 28 жовтня 2018 року та вважаючи її протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій встановлені Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-ІV (далі - Закон № 1058).

Статтею 8 Закону № 1058 закріплено право громадян на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.

Так, відповідно до пункту 1 частини першої цієї статті право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.

За приписами статті 44 Закону № 1058, заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Заява про призначення пенсії за віком може бути подана застрахованою особою не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.

Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 45 Закону № 1058, пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку: пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку.

Згідно з частиною п`ятою статті 45 Закону № 1058, документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 7 липня 2014 року № 13-1) та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (далі - Порядок № 22-1).

Згідно з пунктом 1.1 Порядку № 22-1, заява про призначення пенсії непрацюючим особам, а також членам сім`ї у зв`язку з втратою годувальника подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, безпосередньо до управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, об`єднаного управління (далі - орган, що призначає пенсію) за місцем проживання (реєстрації).

Відповідно до пункту 1.6 Порядку № 22-1, звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.

Пунктом 1.7 Порядку № 22-1 визначено, що днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.

Якщо заява пересилається поштою (крім випадків призначення (поновлення) пенсій), днем звернення за пенсією вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону.

Аналіз вище наведених норм права дозволяє прийти до висновку про те, що у разі звернення за призначенням пенсії не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку, то пенсія призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку. При цьому, у разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, і особа не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів подасть такі документи, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії.

Як встановлено судом, 29 грудня 2018 року, в межах тримісячного строку після досягнення пенсійного віку, позивач засобами поштового зв`язку звернувся до Зарічненського ОУПФУ із заявою про призначення пенсії.

25 січня 2019 року, розглянувши надіслані позивачем документи, Зарічненське ОУПФУ повідомило останньому про необхідність особистого звернення та надання оригіналів документів, що визначають право на призначення пенсії, передбачених Порядком № 22-1.

31 січня 2019 року, тобто в строк, визначений пунктом 1.7 Порядку № 22-1, позивач особисто звернувся до Зарічненського ОУПФУ з оригіналами документів, що підтверджують набуття права на призначення пенсії.

За наслідками опрацювання додатково наданих позивачем документів, Зарічненське ОУПФУ прийняло рішення від 2 травня 2019 року № 973/06 про відмову в призначенні пенсії. При цьому, із змісту спірного рішення слідує, що підставою для його прийняття слугувала наявність розбіжності в даті народження позивача, встановленій рішенням Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18 та зазначеній в паспорті громадянина України серії НОМЕР_1 , у зв`язку з чим такий паспорт вважається недійсним.

Надаючи правову оцінку правомірності рішення Зарічненського ОУПФУ про відмову в призначені пенсії позивачу, суд вважає за необхідне звернути увагу на таке.

Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 302 (далі – Порядок № 302).

Пунктом 3 вказаної постанови Кабінету Міністрів України установлено, зокрема, що вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України зразка 1994 року здійснюються відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого цією постановою.

Так, пунктом 108 Порядку № 320 визначено, що паспорт визнається недійсним, вилучається, анулюється та знищується, зокрема в разі: коли він підлягає обміну у зв`язку із зміною інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації); виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта.

Таким чином, суд погоджується з доводами органу ПФУ про те, що на момент первісного звернення за призначенням пенсії паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий позивачу Зарічненським РВ УМВС України в Рівненській області 8 липня 2008 року, вважався недійсним, оскільки з огляду на встановлення судовим рішенням в справі № 561/1108/18 іншої дати народження позивача такий паспорт підлягав обміну у зв`язку із зміною інформації, що була внесена до нього.

Разом з тим, суд зауважує, що згідно з пунктом 2.1 Порядку № 22-1, до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

1) документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

2) документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу);

3) для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року (додатки 1, 3 до Положення).

4) документи про місце проживання (реєстрації) особи;

5) документи, які засвідчують особливий статус особи;

6) документ уповноваженого органу Російської Федерації про те, що особі не призначалась пенсія за місцем реєстрації на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, та особисту декларацію про відсутність громадянства держави-окупанта (для призначення пенсій особам, зазначеним у пункті 1.3 розділу І цього Порядку).

В свою чергу, пунктом 2.9 Порядку № 22-1 визначено, що особа, яка звертається за пенсією (незалежно від виду пенсії), повинна пред`явити паспорт (або інший документ, що засвідчує цю особу, місце її проживання (реєстрації) та вік).

Аналіз вище наведених норм права свідчить на користь того, що обов`язок громадянина, який звертається за пенсією, пред`явити паспорт зумовлений необхідністю встановлення його особи, а також місця проживання (реєстрації) та віку. При цьому, положення пункту 2.9 Порядку № 22-1 допускають можливість підтвердження особи, місця її проживання (реєстрації) та віку не лише паспортом, а й іншим документом, що засвідчує відповідні відомості.

Згідно з описом вкладення цінного листа, до первісної заяви про призначення пенсії позивачем були додані, зокрема, посвідчення громадянина, який потерпів від Чорнобильської катастрофи серії НОМЕР_2 від 6 лютого 1995 року та рішення Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18.

Суд звертає увагу на те, що в резолютивній частині рішення Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18 зазначені як адреса проживання (реєстрації) позивача так і дата його народження.

Таким чином, суд констатує, що на момент прийняття спірного рішення від 2 травня 2018 року № 973/06 про відмову в призначенні пенсії позивачу, в розпорядженні Зарічненського ОУПФУ перебували інші документи, аніж недійсний паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , які в своїй сукупності дозволяли встановити особу позивача, місце його реєстрації (проживання) та вік, а саме: посвідчення громадянина, який потерпів від Чорнобильської катастрофи серії НОМЕР_2 від 6 лютого 1995 року та рішення Зарічненського районного суду Рівненської області від 26 листопада 2018 року в справі № 561/1108/18.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що приймаючи рішення від 2 травня 2019 року № 973/06 про відмову в призначенні пенсії позивачу, Зарічненське ОУПФУ діяло не у спосіб, що визначений Конституцією та законами України, внаслідок чого порушило право позивача на соціальний захист у старості, гарантоване статтею 46 Конституції України.

Водночас, суд зауважує, що спірне рішення про відмову в призначенні пенсії було прийняте за наслідками розгляду заяви позивача, поданої засобами поштового зв`язку 29 грудня 2018 року, та документів додатково наданих на вимогу органу ПФУ 31 січня 2019 року. Тобто, в разі позитивного вирішення такої заяви, то з урахуванням приписів статті 45 Закону № 1058 та пункту 1.7 Порядку № 22-1, пенсія мала б бути призначена позивачу з 28 жовтня 2018 року.

Відтак, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Зарічненського ОУПФУ щодо відмови призначити позивачу пенсію з 28 жовтня 2018 року є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення.

При цьому, на переконання суду, в змісті позовних вимог позивачем допущено описку, позаяк, останній просить суд визнати протиправною дії Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області щодо відмови призначити пенсію з 28 жовтня 2018 року.

Натомість, матеріалами справи підтверджується, що такі дії були вчинені Зарічненським ОУПФУ, а не Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Таким чином, саме дії Зарічненського ОУПФУ щодо відмови в призначені пенсії належить визнати протиправними.

Також, позивач ставить на вирішення суду вимогу про зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити йому пенсію за період з 28 жовтня 2018 року по день призначення пенсії, тобто по 8 липня 2019 року.

При цьому, позивач не просить суд вирішити питання щодо зобов`язання відповідача призначити йому пенсію з 28 жовтня 2019 року.

Суд роз`яснює, що нарахуванню та виплаті пенсії передує її призначення, а тому нарахування та виплата позивачу пенсії за період з 28 жовтня 2018 року по 8 липня 2019 року без вирішення питання щодо призначення останньому пенсії з 28 жовтня 2018 року є неможливим, позаяк, легітимні підстави для вчинення органом ПФУ таких дій за наведених умов відсутні.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, застосувавши інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Оскільки в ході судового розгляду суд прийшов до висновку про протиправність дій органу ПФУ щодо відмови в призначенні пенсії позивачу з 28 жовтня 2018 року та наявність в останнього права на отримання пенсії з вказаної дати, тому з метою ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне прийняти інше рішення, а саме: про визнання протиправними дій Зарічненського ОУПФУ щодо відмови позивачу в призначенні пенсії з 28 жовтня 2018 року та зобов`язання відповідача призначити позивачу пенсію з 28 жовтня 2018 року.

Суд наголошує, що після вирішення питання про призначення позивачу пенсії з 28 жовтня 2018 року у відповідача також виникне обов`язок нарахувати та виплатити йому пенсію за період з 28 жовтня 2018 року по 8 липня 2019 року, а відтак порушене право позивача, на переконання суду, буде захищено в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на вказане, сплачена сума судового збору в розмірі 768,40грн відповідно до квитанції від 31 жовтня 2019 року № 0.0.1509478411.1, оригінал якої знаходиться в матеріалах справи, підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 241-246, 263 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Зарічненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України щодо відмови призначити ОСОБА_1 пенсію з 28 жовтня 2018 року.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області призначити ОСОБА_1 пенсію з 28 жовтня 2018 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області судовий збір в сумі 768,40грн (сімсот шістдесят вісім гривень, 40коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_3 );

2) відповідач - Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (33028, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Короленка, 7; код ЄДРПОУ 21084076).

Повний текст рішення складений 21 грудня 2019 року.

Суддя Комшелюк Т.О.

Джерело: ЄДРСР 86586571
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку