open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 420/5598/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

за участі представника позивача адвоката Подчахи О.В (згідно довіреності),

представника відповідача Поліщук М.О. (згідно довіреності),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до Головного управління ДФС в Одеській області, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, викладене у протоколі № 314 від 25.06.2019 року відносно внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ: 37947475) до переліку ризикових платників податків.

Зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ:37947475) з переліку ризикових платників податків.

Зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) подати до суду протягом 15 днів з дня набрання рішенням законної сили звіт про виконання судового рішення.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (код ЄДРПОУ: 37947475, місцезнаходження: 65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 44) судові витрати у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 копійок.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» зареєстровано платником ПДВ з 29.11.2012 року, основний вид діяльності – роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.73).

07.08.2019 року ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» було подано до Головного управління ДФС в Одеській області запит про надання публічної інформації з вимогами: надати інформацію стосовно прийняття комісією ГУ ДФС в Одеській області рішення про внесення платника податку на додану вартість ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до переліку ризикових платників податків, а також, стосовно знаходження ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» у такому переліку станом на день надання відповіді на даний запит; надати завірену копію рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області про внесення платника ПДВ ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до переліку ризикових платників податків, завірені копії усіх документів, на підставі яких комісією ГУ ДФС в Одеській області було прийнято таке рішення, а також, завірену копію протоколу засідання комісії ГУ ДФС в Одеській області, на якому було прийнято рішення про внесення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до переліку ризикових платників.

14.08.2019 року ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» отримало від ГУ ДФС в Одеській області відповідь за № 16866/10/15-32-08-04-10 від 13.08.2019 року на вказаний запит, згідно з якою ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» внесено до переліку ризикових платників податків відповідно до п.п. 7 п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків за критерієм: «наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником», на підставі інформації слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області в рамках здійснення досудового розслідування по кримінальному провадженню № 32018160000000070 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 388, ч. 3 ст. 212 КК України.

Представник позивача зазначає, що внесення позивача до переліку ризикових платників перешкоджає провадженню господарської діяльності останнього з огляду на те, що реєстрація всіх податкових накладних, які реєструє позивач в Єдиному реєстрі податкових накладних, автоматично зупиняється і це створює додаткові перешкоди в здійсненні господарських операцій з контрагентами-покупцями. Рішення комісії, викладене в протоколі № 314 від 25.06.2019 року, відносно внесення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до переліку ризикових платників, на думку позивача, є протиправним та належить до скасування, оскільки не містить належної мотивації та причин віднесення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до ризикових платників податків. Крім того, представник позивача зазначає, що процедура віднесення платника податків до ризикових встановлена пунктом 1.6 Листа ДФС України № 4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018 року, який не є нормативно-правовим актом.

Ухвалою суду від 27.09.2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 28.10.2019 року.

18.10.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, відповідач не погоджується з доводами позивача, вважає його положення необґрунтованим, оскільки за наслідками аналізу ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» було складено протокол засідання комісії щодо внесення платників до журналу ризикових платників, згідно якого позивач підпадає пп.7 п.1.6 Критеріїв, отже, відповідачем доведено правомірність своїх дій.

01.11.2019 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, з огляду на яку відповідач не зазначив у відзиві жодних заперечень щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову.

25.11.2019 року протокольною ухвалою суду, яка занесена до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 09.12.2019 року.

16.12.2019 року суд приєднав до матеріалів справи письмові пояснення позивача, з огляду на які, підставою для прийняття оскаржуваного рішення стала службова записка начальника СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області від 25.06.2019 року, в якій вказано, що позивач нібито причетний до незаконної діяльності по ухиленню від сплати податків, а також, легалізації незаконно виготовлених спиртовмісних розчинів медичного призначення, придбаних у контрагентів – постачальників: ТОВ «Укр імпорт», ТОВ «Гама Б», ТОВ «Мега-Лайф», яка ним здійснювалась у 2017-2018 роках. Також, у вказаній записці вказано, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» не знаходиться за адресою місцезнаходження: м. Одеса, вул. Марсельська, 33, приміщення 416.

Позивач зазначає, що ГУ ДФС в Одеській області проводилась документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» з питань повноти декларування та сплати податку на прибуток, податку на додану вартість за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, з питань дотримання вимог іншого податкового законодавства, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, військового збору за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, за результатами якої 06.05.2019 року був складений акт перевірки № 266/15-32-14-14/37947475. З огляду на вказаний акт, під час проведення перевірки співробітниками ГУ ДФС в Одеській області не були встановлені факти ухилення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» від сплати податків, а також, легалізації незаконно виготовлених спиртовмісних розчинів медичного призначення по взаємовідносинам з будь-якими контрагентами, у тому числі, ТОВ «Укр імпорт», ТОВ «Гама Б», ТОВ «Мега-Лайф». На аркушах 12,14,15 Акту перевірки вказано, що під час її проведення не встановлено завищення (заниження) позивачем податкових зобов`язань, податкового кредиту з податку на додану вартість. Також, позивач зазначає, що користування приміщенням АДРЕСА_1 416 по вул. Марсельській,33 жодним чином не свідчить про незнаходження позивача за адресою місцезнаходження: м. Одеса, вул. Грецька,44. Вказані твердження, також, спростовуються висновками акту перевірки.

Під час судового розгляд справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення адміністративного позову.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності, суд робить наступні висновки.

Відповідно до п. 2 протоколу засідання Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації щодо внесення до Журналу ризикових платників від 25.06.2019 року № 314, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» віднесено до переліку ризикових платників у відповідності до пп. 7 п. 1.6 Критеріїв на підставі службової записки слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області від 25.06.2019 року № 327/11/15-32-23-02-11.

З огляду на зміст службової записки слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області від 25.06.2019 року № 327/11/15-32-23-02-11, досудовим розслідуванням по кримінальному провадження № 32018160000000070 встановлено, що службові особи ТОВ «Укр Імпорт», діючи умисно, з корисливих мотиві, у 2017-2018 роках ухилились від сплати податку на додану вартість та податок на прибуток підприємства на загальну суму 4930 649,61 грн., шляхом відображення у податковій звітності неіснуючих операцій з придбання лікарських засобів та іншої продукції медичного призначення з метою безпідставного формування підприємством валових витрат та податкового кредиту з ПДВ, а також, легалізації незаконно виготовлених спиртовмісних розчинів медичного призначення. Під час досудового розслідування встановлено, що до незаконної діяльності по ухиленню сплати податків, а також легалізації незаконно виготовлених спиртовмісних розчинів медичного призначення залучено підприємство ТОВ «Торговий дім «МВК» (код ЄДРПОУ 37947475). Аналізом відомостей АІС «ЄРПН» встановлено, що в період 2017-2018 року ТОВ «Торговий дім «МВК» реалізувало незаконно виготовлених спиртовмісних розчинів медичного призначення, придбаних у ТОВ «Укр Імпорт», ТОВ «Мега-Лайф», ТОВ «Гама Б» на загальну суму 1 413 723,58 грн. Крім того, проведеними заходами встановлено, що ТОВ «Торговий дім «МВК» за податковою адресою: м. Одеса, вул. Грецька, 44, не знаходиться та фактично здійснює свою діяльність за адресою: м. Одеса, вул. Марсельська, 33, прим. 416.

Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.1 «Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації», затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (далі – Порядок № 117), Цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

Згідно з п.2 Порядку № 117, комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Приписами п. 3 Порядку № 117 передбачено, що комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п. 22, 23 Порядку № 117, розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.

Протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року визначені критерії ризиковості платника податку, пунктом 1.6 якого визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» віднесено до переліку ризикових платників за останнім критерієм, що визначений п. 1.6: наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, відповідач відніс позивача до ризикових платників.

Суд зазначає, що з огляду на вимоги Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, критерії ризиковості платника податків мають бути погоджені Міністерством фінансів України, проте, в порушення даних вимог вказані критерії визначені листом ДФС за відсутності будь-яких ознак погодження з Мінфіном.

Суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні ст. 117 Конституції України, тобто не є джерелом права відповідно до ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, суд робить висновок про неправомірність дії відповідача щодо включення позивача до переліку ризикових платників на підставі Критеріїв ризиковості платника податків, які визначені листом ДФС від 21.03.2018 р. №959/99-99-07-18.

Суд, також, вважає за необхідне зазначити, що посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області у період з 18.04.2019 року по 24.04.2019 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» з питань повноти декларування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, з питань дотримання вимог іншого законодавства за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове держану соціальне страхування, військового збору за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, за результатом якої складено акт № 266/15-32-14-14/37947475 від 06.05.2019 року, згідно з яким, встановлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» фактично знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Грецька, 44.

Пунктом 3.1.2 зазначеного акту перевірки не встановлено завищення або заниження позивачем податку на додану вартість та сум податкового кредиту у період з 01.04.2016 року по 31.12.2018 року.

Зазначені висновки акти перевірки спростовують твердження службової записки від 25.06.2019 року № 327/11/15-32-23-02-11, яка стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, викладене у протоколі № 314 від 25.06.2019 року відносно внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до переліку ризикових платників податків. є протиправним і підлягає скасуванню.

Суд зазначає, що у постанові від 20.11.2019 року у справі № 480/4006/18 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, вказав: «Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами, якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.

Аналізуючи зазначені норми чинного законодавства та встановлені судами попередніх інстанцій обставини справи, колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду погоджується з висновком суду апеляційної інстанцій про те, що внесення до системи АІС "Податковий блок" податкової інформації, щодо відповідності ТОВ "ПВП "Стандарт" критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.»

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Приписами ч. 2 ст. 356 КАС України, у постанові палати, об`єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду має міститися вказівка про те, як саме повинна застосовуватися норма права, із застосуванням якої не погодилася колегія суддів, палата, об`єднана палата, що передала справу на розгляд палати, об`єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду.

Згідно з ч. 3 ст. 291 КАС України, при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Тобто, КАС України містить вимоги щодо обов`язкового врахування судом першої інстанції висновків Верховного Суду, що викладені у рішенні у зразковій справі при розгляді типової справи.

Справа № 480/4006/18 не є зразковою.

В інших випадках, з огляду на приписи ч. 5 ст. 242 та ч. 2 ст. 356 КАС України, обов`язковому застосуванню судом першої інстанції підлягають висновки, що викладені у постанові палати, об`єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду, тоді як постанова від 20.11.2019 року прийнята Верховним судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, а отже, суд має право відступити від правової позиції, що викладена Верховним судом у постанові від 20.11.2019 року у справі № 480/4006/18.

Відповідно до п.19 ч.1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Прийняття комісією рішення щодо внесення позивача до Журналу ризикових платників є підставою для зупинення реєстрації всіх податкових накладних товариства, тобто вказане рішення має безпосередні правові наслідки для підприємства позивача, що виявляються у зупиненні реєстрації, складених ТОВ «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» податкових накладних, що в подальшому виявляється у необхідності вчинення позивачем додаткових дій для відновлення свого стану.

Прийняття комісією рішення, яке оформлюється протоколом про внесення платника до Журналу ризикових платників, на думку суду, не може вважатися одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, оскільки таке рішення і є наслідком опрацювання отриманої відповідачем інформації (службової записки), тобто індивідуальним актом.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 1921,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжним дорученням № 1113 від 16.09.2019 року.

Що стосується вимоги позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання відповідача подати у встановлений судом термін з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання судового рішення, що передбачено ст.382 КАС України, то суд вважає, що вона не належить до задоволення.

Згідно з ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Позивач в позовній заяві не навів жодного обґрунтування про необхідність встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, у зв`язку з чим суд не вважає за необхідне встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, викладене у протоколі № 314 від 25.06.2019 року відносно внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (код ЄДРПОУ: 37947475 до переліку ризикових платників податків.

Зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (код ЄДРПОУ:37947475) з переліку ризикових платників податків.

В клопотанні про зобов`язання подати до суду протягом 15 днів з дня набрання рішенням суду законної вили звіт про виконання судового рішення – відмовити.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ: 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (код ЄДРПОУ: 37947475) судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 копійок.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ «Перехідні положення» КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач – Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДОМ «МВК» (код ЄДРПОУ: 37947475, адреса, вул. Грецька,44, м. Одеса, 65026).

Відповідач – Головне управління ДФС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ: 39398646).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 24.12.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Джерело: ЄДРСР 86586447
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку